abonnement Unibet Coolblue
pi_174528651
Ik wil mijn haren minder met shampoo gaan wassen omdat ik het eigenlijk te veel werk vind. In het weekend kan ik het gewoon laten drogen,maar als ik naar mijn werk moet komt de föhn er aan te pas en dat is ook niet zo goed voor je haar.

Ik heb het gisteren alleen met water gewassen en dat was geen feest,na afloop was mijn haar vettig en na het doorgekamt te hebben vind ik het nog niet om aan te zien.

Toen smiddags mijn ouders kwamen zagen ze gelijk dat ik geen shampoo had gebruikt en ik het toch echt elke dag met shampoo moet wassen,verder alleen nog toen ik het er met een vriendin over had te horen gekregen dat ze dacht dat het nog nat was. Zelf wast ze al jaren minder met shampoo en bij haar ziet het er wel goed uit.

Heb mijn ouders ook al vaker uitgelegd dat te veel shampoo slecht is voor je haar en het er aan moet wennen maar toen ik er vandaag ging eten was het zelfs zo erg dat zij het wilde wassen,want ik liep voor gek

Ik wordt gewoon onzeker van zulke opmerkingen en zeker omdat ik er verder niks over hoor,hoe pak ik dit aan? Ik was trouwens nu mijn haar om de dag

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield92 op 19-10-2017 23:22:56 ]
pi_174528712
Er is hier ergens een topic over 'no shampoo'. Misschien interessant voor je? (heb zo gauw de link niet)
Somebody that I used to know
pi_174528772
Elke dag shampoo is rampzalig voor je haar
  donderdag 19 oktober 2017 @ 23:33:59 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174529147
ik was 1 keer per week mijn haren.. is meer dan zat

een goede vriendin waste haar haren wel eens met henna..
ik lachte haar uit.. omdat zand
wie wast zijn haren nou met zand?
maar goed, als het werkt, werkt het
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 19 oktober 2017 @ 23:42:30 #5
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174529343
Hoe vaker je je haar wast, hoe meer je haar het nodig heeft. Je kan proberen langzaam af te bouwen, ik heb zelf mijn haar nooit vaker als 1 keer per week gewassen (hooguit 2x per week toen ik zwemles had als kind :P ) en je ziet geen verschil tussen dag 1 en 7.

(ik heb zelfs door omstandigheden mijn haar meer dan 2 maanden niet mogen wassen.. ook niet met water, pas toen zag het er erg futloos uit. Niet eens echt vet, maar meer alsof het nog half nat was en vooral heel slap.)

[ Bericht 24% gewijzigd door Sotchi2014 op 19-10-2017 23:47:55 ]
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_174531097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:33 schreef Onnoman het volgende:
ik was 1 keer per week mijn haren.. is meer dan zat

een goede vriendin waste haar haren wel eens met henna..
ik lachte haar uit.. omdat zand
wie wast zijn haren nou met zand?
maar goed, als het werkt, werkt het
Heb ik ook een tijd gedaan, met een kruidenmengsel i.p.v. henna. Je scrubt als het ware het vet eraf. Eerlijk is eerlijk, het is in het begin echt wennen en het uitspoelen duurt ook veel langer dan gewone shampoo, maar het wordt goed schoon. Ik ben er toen mee gestopt omdat er een vale gloed over m'n haar kwam (had geblondeerd haar), maar ga het binnenkort weer proberen nu ik donkerder haar heb.
pi_174531108
Zout water.
pi_174531353
Droogshampoo als noodoplossing.
Protège moi de mes désirs.
pi_174531365
Als je stopt met shampoogebruik, gaat er gewoon een periode overheen voordat de talgklieren op je hoofd in de gaten hebben dat ze niet zo hard hoeven te werken. Je haar zal dus eerst een poosje zo vet zijn dat je er patat in kan bakken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174531368
Ik was mijn haar tussen wasbeurten door niet met water. Gewoon in een knot bovenop je hoofd en niet nat laten worden. Dan ziet het er vast beter uit.
pi_174531663
Wat hier allemaal gezegt wordt snap ik en ik wil het ook echt gaan doen,maar hoe voorkom ik opmerkingen?

Morgen zie ik mijn ouders weer en ik weet zeker dat ik opmerkingen krijg ik moet leven sporten en wil niet om 8 uur al m'n bed uit hoeven...

[ Bericht 42% gewijzigd door Garfield92 op 20-10-2017 07:52:57 ]
pi_174533630
Je gewoon niks aantrekken van die opmerkingen? En draag je haren vast, dan valt vetheid echt minder op. :Y Daarbij; een klein beetje vetheid beschermt je haar juist goed, dus altijd dat panische gedoe erover ben ik ook gaan negeren. Juist die enorme drang tot zogenaamde ' dagelijkse hygiëne' veroorzaakt veel problemen met huid en haar.
Toen ik er zo mee bezig was viel het me pas op hoeveel mensen eigenlijk een beetje vet haar hebben; door wax, olie of gewoon van nature. (Ik heb het niet over haar dat zo onderhand druipt van het vet hè, dat vind ik ook niet aantrekkelijk).

Ik heb ook een tijdje zonder shampoo gedaan (3 maanden uiteindelijk) en ja, mijn haar had dagen dat het vet tot en met was. Ik waste het voorheen immers ook elke dag. Maar droeg ik het vast, dan viel het de meeste mensen niet eens echt op. Kreeg op een gegeven moment zelfs complimenten dat mijn haar - opgestoken dus - zo veel meer volume had! :D

Je kunt gelijk voor een lange periode zonder shampoo gaan, maar er zullen dagen zijn dat je bijna de deur niet uit durft. Iedereen heeft wel eens een bad hairday en als je haar dan ook nog vet is, lijkt het extra erg (vaak vooral voor jezelf) ;( . Maar het is ook weer niet onmogelijk en na enkele maanden compleet no-poo gegaan te zijn, merken veel mensen al dat hun haar pas na enkele dagen (of zelfs een of twee weken) na het weer wassen met shampoo vettiger wordt. *O* En andere mensen wassen hun haren nooit meer met shampoo, maar dan duurt die 'transitieperiode', zeker bij lang haar, vaak iets langer dan enkele maanden. Meer richting 1-1.5 jaar ofzo. :P

Sommige mensen zweren er dan bij elke dag wel met water het haar te wassen, maar daar ben ik snel van afgestapt; juist als ik het nat maakte leek het extra vet te worden. (Kan er ook mee te maken hebben gehad dat ons water erg hard was, dat helpt niet.) Dus ik heb mijn haren 3 maanden lang vast gedragen, en slechts af en toe gewassen met water. En ohja; verwissel je kussensloop echt heel regelmatig, want die wordt goor en dat maakt je haar ook weer vet. ;)

Wat ook kan, maar wat wel iets lastiger is omdat je dan sneller weer in je oude patroon vervalt; was je haar eerst om de dag, daarna om de 2 dagen, en bouw het zo uit. Wil je het helemaal 'goed' doen, gooi dan je oude shampoo weg en koop shampoo zonder parabenen/siliconen, of ghassoul klei (dat is wel echt een gedoe imho), baking soda of bijvoorbeeld marseillezeep. Het is even uitproberen wat voor jou werkt, zoek even op low-poo en hier op fok! is er ook een topic over minder/niet je haren wassen. |

Oh enne..je haar met henna wassen....... je eindigt dan wel met oranje of rood haar hè? Dus dat zou ik niet gelijk aanraden. ;)
pi_174535332
ik was mijn haar met maggie.

Dat zou ik niemand willen aanbevelen.
Ich hock in meinem Bonker
pi_174555007
Ik was m'n haar eigenlijk al tijden niet meer met shampoo. Iedere dag goed uitspoelen en het zit top.
Heeft wel een maand of 3 geduurd nadat ik gestopt was shampoo en gel/wax/mousse/spray.
pi_174555508
Kammen met varkenshaas ^O^
pi_174662661
zoek ff op "no shampoo".
En over je ouders; gewoon uitleggen dat je last van je hoofdhuid hebt - dat t jeukt enzo. Ik heb daar ook last van als ik t elke dag was, dus ik was t nu alleen nog als ik in de modder heb lopen spelen en zelfs dan soms niet.

Ik zou als ik jou was het gewoon langzaam afbouwen en alternatieven zoeken.
pi_174663969
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 07:33 schreef Garfield92 het volgende:
Wat hier allemaal gezegt wordt snap ik en ik wil het ook echt gaan doen,maar hoe voorkom ik opmerkingen?

Morgen zie ik mijn ouders weer en ik weet zeker dat ik opmerkingen krijg ik moet leven sporten en wil niet om 8 uur al m'n bed uit hoeven...
Je bent 25 en zit nog zo onder de plak bij je ouders? Je bent zeker de jongste en hebt nog geen broers of zussen met kinderen.

Verder is om 8 uur opstaan een mooie tijd om op zaterdag te gaan sporten.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2017 @ 03:43:30 #18
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_174817795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:33 schreef Onnoman het volgende:
ik was 1 keer per week mijn haren.. is meer dan zat

een goede vriendin waste haar haren wel eens met henna..
ik lachte haar uit.. omdat zand
wie wast zijn haren nou met zand?
maar goed, als het werkt, werkt het
Dit dus, en mijn haar is op schouderlengte en oogt en is nooit vettig.
En een goede conditioner gebruiken, bijvoorbeeld een met arganolie is geen overbodige luxe.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_174817816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:33 schreef Onnoman het volgende:
ik was 1 keer per week mijn haren.. is meer dan zat

een goede vriendin waste haar haren wel eens met henna..
ik lachte haar uit.. omdat zand
wie wast zijn haren nou met zand?
maar goed, als het werkt, werkt het
Henna komt van een plant :{w Hoe kom jij aan zand ? :{
pi_174818583
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 04:02 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Henna komt van een plant :{w Hoe kom jij aan zand ? :{
Ik weet alleen niet of je je haren met henna moet gaan wassen...... tenzij je gelijk een ander kleurtje wil :P
pi_174820102
Sowieso... wassen :Z :Z :Z
pi_174820915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 08:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of je je haren met henna moet gaan wassen...... tenzij je gelijk een ander kleurtje wil :P
Rood kan ook mooi zijn :P :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')