abonnement Unibet Coolblue
pi_174537400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan ben je van mijn leeftijd en hebben we het hier over een tijd waarin mobieltjes nog niet overal en nergens waren en vooral het niet overal en nergens deden.
Klopt, toen had niemand nog zo'n ding.
Maar troost je met de gedachte dat die rotzakken van toen nu zelf allemaal dochters hebben.
Karma waarschijnlijk.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:19:19 #252
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174537417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:16 schreef Horzula het volgende:

[..]

Mensen hadden ook toen hersens die ze gebruiken konden.
Pubers die met elkaar mee gaan is ook nu nog vrij normaal, gebeurd echt heel veel. Nogmaals, laten we niet net doen alsof het doodnormaal is dat je maar zomaar bedreigd kan worden om iemand te pijpen dan.
Dat mensen daar niet aan denken vanuit een blijheid uitgaan sfeer is niet zo ver gezocht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174537435
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

Klopt, toen had niemand nog zo'n ding.
Maar troost je met de gedachte dat die rotzakken van toen nu zelf allemaal dochters hebben.
Karma waarschijnlijk.
Ik ben 40, en ik had er wel een. Maar ja, ik ´moest´ ook niemand pijpen als ik naar huis wilde.
pi_174537458
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het maakt wel dat het makkelijker is geworden daardoor om zo'n situatie te ontvluchten.
Maar nogsteeds sta je daar in niemandsland met meerdere mannen om je heen die pushen. Die bedreigen. Dat is gewoon niet OK en ik snap werkelijk niet dat we het hier vooral hebben over wat die meiden allemaal zo fout hebben gedaan.
Ja, dat begrijp ik allemaal en dat is ontzettend fout en intimiderend en de daders moeten gestraft worden.
Dat gezegd hebbende, je kunt risico’s opzoeken en je kunt ze vermijden. Als jij als meisje bij 3 vreemde jongens in de auto stapt zoek je dat risico op en dan mogen je ouders daar best terecht voor wijzen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174537504
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Pubers die met elkaar mee gaan is ook nu nog vrij normaal, gebeurd echt heel veel. Nogmaals, laten we niet net doen alsof het doodnormaal is dat je maar zomaar bedreigd kan worden om iemand te pijpen dan.
Dat mensen daar niet aan denken vanuit een blijheid uitgaan sfeer is niet zo ver gezocht.
Ik geloof dat het hele #metoo verhaal heeft aangetoond dat het dus vrij veel voorkomt.

Des te vreemder is het dat je dus volkomen naief bij vreemde gasten in de wagen stapt.En vervolgens verbaasd bent dat ze iets proberen.

Het komt toch zo vaak voor en mannen zijn toch intimiderend? Maar na het stappen wel bij een paar in de wagen stappen.....Dat rijmt niet met elkaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:24:14 #256
285174 Evienne
never odd or even
pi_174537522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik allemaal en dat is ontzettend fout en intimiderend en de daders moeten gestraft worden.
Dat gezegd hebbende, je kunt risico’s opzoeken en je kunt ze vermijden. Als jij als meisje bij 3 vreemde jongens in de auto stapt zoek je dat risico op en dan mogen je ouders daar best terecht voor wijzen.
Zouden ze je niet moeten troosten omdat je iets ontzettend naars hebt ervaren?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174537534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:39 schreef Horzula het volgende:

[..]

Je moet als vrouw (of man) nooit iets doen waarvan je de mogelijke consequenties niet aankunt.

Die vrouwen zijn niet ontvoerd, ze zijn met hun (dronken) harses zelf in die auto bij die kerels gaan zitten. Ze gingen ze ook zelf maar pijpen.

Als deze dames dus nu opgevoerd worden als slachtoffers verliezen ze meer respect van mij dan wanneer ze toegegeven hadden dat ze die kampers willens en wetens hadden gepijpt.

Waar ik Always Sunny een geweldige serie vind, doen jouw post me huiveren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174537548
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:24 schreef Evienne het volgende:

[..]

Zouden ze je niet moeten troosten omdat je iets ontzettend naars hebt ervaren?
Het een sluit het ander niet uit.

Maar nogmaals, is de donderpreek van je ouders reden om dan maar tegen je zin te pijpen? Wat is erger? De preek of het pijpen? Blijkbaar de preek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174537551
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:24 schreef Evienne het volgende:

[..]

Zouden ze je niet moeten troosten omdat je iets ontzettend naars hebt ervaren?
Dat nare heb je ervaren omdat je willens en wetens je verstand niet gebruikt hebt. Misschien dat mevrouw volgende keer een beetje beter nadenkt.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:29:04 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174537600
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik allemaal en dat is ontzettend fout en intimiderend en de daders moeten gestraft worden.
Dat gezegd hebbende, je kunt risico’s opzoeken en je kunt ze vermijden. Als jij als meisje bij 3 vreemde jongens in de auto stapt zoek je dat risico op en dan mogen je ouders daar best terecht voor wijzen.
Maar wat zijn vreemden? Dat is een grijs gebied, zeker bij jongelingen.
Je komt elkaar tegen, hebt lol met elkaar, brengt avond met elkaar door. Alles lijkt leuk en prima, om dan aan het eind van de avond ja te zeggen tegen dat aanbod om je een lift te geven.

Is het naïef? Is het onverstandig? Ja, maar dit gebeurd wel zo, aan de lopende band. En juist omdat dit vergaand grensoverschrijdend gedrag is gebeurd dat niet zo vaak. Als je je als jongeling erg wantrouwig opstelt mbt dit soort zaken ben je weer dat zeikwijf, overdrijf je, beledig je. Ben je de moeilijke, de sfeerverpester.
Hierdoor zie je dat zelfs als er al wat alarmbellen afgaan die te vaak opzij geschoven worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174537644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan je werkelijk niet begrijpen hoe bedreigend zo'n situatie is? 20 km terug moeten lopen, in de nacht... Hmmzzz is dat niet iets wat jij schaart onder zou je niet moeten doen als vrouw zijnde? Dus of gevaarlijk in je 1tje terug lopen, het risico nemen dat de ster na dat dreigement grimmiger wordt en god weet wat dan, of pijpen. Sorry, maar dat is niet echt een keuze, alle uitkomsten zijn kut.

Jongens en meiden gaan wel vaker met elkaar mee, zeker in groepen geeft dat een (vals) gevoel van veiligheid. En verreweg de meeste keren gaat het ook prima, laten we niet net doen alsof dit soort gedrag zo normaal is voor mannen aub.
Nee, dat begrijpt hij echt niet. En dat is enorm verontrustend.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174537702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar wat zijn vreemden? Dat is een grijs gebied, zeker bij jongelingen.
Je komt elkaar tegen, hebt lol met elkaar, brengt avond met elkaar door. Alles lijkt leuk en prima, om dan aan het eind van de avond ja te zeggen tegen dat aanbod om je een lift te geven.

Is het naïef? Is het onverstandig? Ja, maar dit gebeurd wel zo, aan de lopende band. En juist omdat dit vergaand grensoverschrijdend gedrag is gebeurd dat niet zo vaak. Als je je als jongeling erg wantrouwig opstelt mbt dit soort zaken ben je weer dat zeikwijf, overdrijf je, beledig je. Ben je de moeilijke, de sfeerverpester.
Hierdoor zie je dat zelfs als er al wat alarmbellen afgaan die te vaak opzij geschoven worden.
Dus dan maar weer de benen ongewild wijd. Ben je dan blij?
pi_174537753
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar wat zijn vreemden? Dat is een grijs gebied, zeker bij jongelingen.
Je komt elkaar tegen, hebt lol met elkaar, brengt avond met elkaar door. Alles lijkt leuk en prima, om dan aan het eind van de avond ja te zeggen tegen dat aanbod om je een lift te geven.

Is het naïef? Is het onverstandig? Ja, maar dit gebeurd wel zo, aan de lopende band. En juist omdat dit vergaand grensoverschrijdend gedrag is gebeurd dat niet zo vaak. Als je je als jongeling erg wantrouwig opstelt mbt dit soort zaken ben je weer dat zeikwijf, overdrijf je, beledig je. Ben je de moeilijke, de sfeerverpester.
Hierdoor zie je dat zelfs als er al wat alarmbellen afgaan die te vaak opzij geschoven worden.
Ja dat is naief, en ja dat is onverstandig, En ja dan kom je in dit soort situaties terecht. En ja misschien ben je wel een zeikwijf. Maar wat ben je liever een zijkwijf of een pijpslet die 3 man die ze die avond heeft leren kennen afzuigt in een auto?

Verkrachting of aanranding is verschrikkelijk, en wie zich daar schuldig aanmaakt moet gestraft worden maar mijn broek zakt er werkelijk vanaf dat je dat dit soort naief gedrag van meiden nog wordt verdedigd ook. En dan nog met argumenten als "ja maar anders ben je een zeikwijf".

Tja, als je zo zwak in je schoenen staat moet je misschien niet eens uit gaan snachts.

Wil je dat dit je niet overkomt is het meest effectief om te voorkomen dat je in zo'n situatie terechtkomt. En nee, dat maakt de daders niet minder verantwoordelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174537788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:34 schreef Horzula het volgende:

[..]

Dus dan maar weer de benen ongewild wijd. Ben je dan blij?
Dat gebeurt onder dwang. Uit angst. Angst voor een negatieve afloop van haar huidige situatie. Een situatie gecreëerd door een man.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:38:56 #265
471637 TomStall
I buried Joey
pi_174537791
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, alleen maar met ergens ver weg achter gelaten worden met alle risico's van dien...
Met mannen die daar al mee dreigen, je geen idee hebt wat er gebeurd als je werkelijk nee zegt, of dat 'alleen' bij ergens ver weg achtergelaten worden blijft.
Precies, onwijs dreigende situatie.

8777, klinkt misschien wat stom en alsof ik zo´n ouwe wijze lul ben, maar je moet die situatie eens goed overdenken en op je laten inwerken. Het heeft veel meer impact op zo´n meisje gehad dan je nu aan lijkt te nemen. Je wist op dat moment dat het niet ok was, maar wow: het is veel meer dan niet ok.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:42:10 #266
285174 Evienne
never odd or even
pi_174537853


[ Bericht 100% gewijzigd door Evienne op 20-10-2017 13:46:12 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174537872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat gebeurt onder dwang. Uit angst. Angst voor een negatieve afloop van haar huidige situatie. Een situatie gecreëerd door een man.
En wat zou jij je dochter voor advies in dezen geven?

- Pijpen?
- niet bij vreemde gasten in de auto stappen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174537882
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat is naief, en ja dat is onverstandig, En ja dan kom je in dit soort situaties terecht. En ja misschien ben je wel een zeikwijf. Maar wat ben je liever een zijkwijf of een pijpslet die 3 man die ze die avond heeft leren kennen afzuigt in een auto?

Verkrachting of aanranding is verschrikkelijk, en wie zich daar schuldig aanmaakt moet gestraft worden maar mijn broek zakt er werkelijk vanaf dat je dat dit soort naief gedrag van meiden nog wordt verdedigd ook. En dan nog met argumenten als "ja maar anders ben je een zeikwijf".

Tja, als je zo zwak in je schoenen staat moet je misschien niet eens uit gaan snachts.

Wil je dat dit je niet overkomt is het meest effectief om te voorkomen dat je in zo'n situatie terechtkomt. En nee, dat maakt de daders niet minder verantwoordelijk.
Op dat moment is dat voor die vrouw niet de afweging. De afweging is; doe ik wat deze mannen zeggen waardoor ze hopelijk niet boos genoeg worden om me iets aan te doen waardoor ik dit niet meer na kan vertellen. Of ga ik tegen ze in, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Je snapt toch wel dat als je een dreigende situatie creëert met een implicatie van geweld, dat 'toestemming tot seks', of welke toestemming dan ook, geen keuze meer is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_174537920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:34 schreef Horzula het volgende:

[..]

Dus dan maar weer de benen ongewild wijd. Ben je dan blij?
Ik groeide op met t idee dat t normaal was dat op de basisschool jongens je shirtje omhoog trokken, of in t zwembad aan je pas groeiende borstjes zaten, later dat t normaal was om door een jongen in n hoek gedrukt te worden en gezoend, terwijl n ander ‘op de uitkijk’ stond.
Nadat ik smoorverliefd was op n jongen en nee zei toen hij wilde dat ik mn hand in zn broek stak, heeft hij nooit meer wat tegen me gezegd.

Het is voor mij, hoe erg ook, altijd normaal geweest om maar gewoon mee te doen, ook als ik niet wilde. Anders doen ze t gewoon tóch, of ze zeggen nooit meer wat tegen je.
compact en kleverig.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:47:00 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174537952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat zou jij je dochter voor advies in dezen geven?

- Pijpen?
- niet bij vreemde gasten in de auto stappen?
Natuurlijk geef je het advies stap niet in die auto. Maar je weet hoe dit in de praktijk werkt met jongelingen.

Toch raar dat we het hier voornamelijk hebben over hoe stom die meiden waren, hoe ze zichzelf in die situatie hebben gebracht (eigen schuld dikke bult). Maar geen woord over die jongens, geen woord over de man die dit verteld, erbij was en het gewoon liet gebeuren. In zijn herinnering zelfs de goede gast was, want hij deed het zelf niet en is zelfs meegelopen met 1 zo'n meisje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174537955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Op dat moment is dat voor die vrouw niet de afweging. De afweging is; doe ik wat deze mannen zeggen waardoor ze hopelijk niet boos genoeg worden om me iets aan te doen waardoor ik dit niet meer na kan vertellen. Of ga ik tegen ze in, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Je snapt toch wel dat als je een dreigende situatie creëert met een implicatie van geweld, dat 'toestemming tot seks', of welke toestemming dan ook, geen keuze meer is?
Ja dat snap ik. Daarom: niet instappen. Wees dan maar het zeikwijf dat niet mee wil.

Maar de user waar ik op reageer wil geen zeikwijf zijn. Zij stapt dus maar in bij een paar jongens die ze niet kent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174537982
Dat is overigens totaal niet dezelfde situatie, maar meer om aan te geven wat ‘normaal’ gedrag teweeg kan brengen.

De keren dat ik verkracht ben, waren anders.
compact en kleverig.
pi_174538019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat zou jij je dochter voor advies in dezen geven?

- Pijpen?
- niet bij vreemde gasten in de auto stappen?
Dat is toch op dat moment de keuze helemaal niet?

Ja, natuurlijk had ze in eerste instantie nooit in die auto moeten stappen. Maar dat is op het moment dat ze voor die 'keuze' gesteld wordt toch helemaal niet meer aan de orde? Wat heeft zij op dat moment aan de informatie 'dat papa vond dat ze helemaal niet in de auto gestapt zou moeten zijn'? Me dunkt dat ze dat zelf op dat moment ook wel door heeft. Maar daar heeft niemand dan nog wat aan. Want ze wordt gedwongen tot seks.

Waarom gaat deze discussie verdomme over wat de vrouw anders had moeten doen?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:49:41 #274
471637 TomStall
I buried Joey
pi_174538027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:39 schreef Horzula het volgende:

[..]

Je moet als vrouw (of man) nooit iets doen waarvan je de mogelijke consequenties niet aankunt.

Die vrouwen zijn niet ontvoerd, ze zijn met hun (dronken) harses zelf in die auto bij die kerels gaan zitten. Ze gingen ze ook zelf maar pijpen.

Als deze dames dus nu opgevoerd worden als slachtoffers verliezen ze meer respect van mij dan wanneer ze toegegeven hadden dat ze die kampers willens en wetens hadden gepijpt.
Het waren geen vrouwen, het waren meisjes. Dan nog: als je naief of simpelweg echt heel dom in een kwetsbare situatie terecht komt heeft nog steeds niemand het recht je aan te randen of te verkrachten.
pi_174538044
Ik ben verkracht door mijn ex omdat hij boos op me was.
Ik ben verkracht door een goede vriend omdat hij gefrustreerd en gekwetst was.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')