SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi fietsie.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:53 schreef eentwee het volgende:
Eindelijk de gelegenheid gehad om mijn nieuwe CX op te bouwen. De eerste testrit was veelbelovend! Rijdt heerlijk dat staal.
[ afbeelding ]
Swiss Cross cantilever, maat 59. Opgebouwd met mix van nieuwe en gebruikte onderdelen. Sram 1x10, Red shifters (linker shifter de schakelhendel verwijderd), Force CX1 crankset met Wolf Tooth 36T blad. Force 1 type 3 achterderrailleur. Deda Zero 1, Zero 100, Superzero afmontage en Arundel bidonhouders en stuurlint. Met gewone banden op wielen (DT Swiss RR1850) die er verdomd goed bij passen vind ik zelf Heb uiteraard ook een wielen voor offroad. In het echt is-ie wel wat roder dan op de foto.. Maak nog wel een keer een foto met een betere camera.
Oeh, dat ziet er geil uitquote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
Sunchaser te herkennen aan:
[ afbeelding ]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofdquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:12 schreef Leonos het volgende:
Eerst had ook niemand een helm op. Sunchaser trendsetter
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofd
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgeslotenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Een verschoven weekend komt qua weer goed uit, de Hoge Venen zijn mooi in de herfst. En door de week heb je tenminste geen last van jagers. Bij de afdaling langs de Gileppe kwam ik wel versnellingen tekort, 50x12 is niet genoeg daar. Met 60 door de bocht kan dan wel makkelijk daar.
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgesloten
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 15:46 schreef Leonos het volgende:
Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.
Is naamtopic van Bizkit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.
Echt heel lelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.canyon.com/evo/
https://www.canyon.com/en(...)-cf-evo-10-0-sl.html
5.1 kg
En die nieuwe inflite; kak wat lelijk.
[ afbeelding ]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:11 schreef Leonos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had hier nooit aan moeten beginnen, maar het lijkt dat het kapje aan het eind van mijn binnen derailleurkabel te groot is. Zou in dat onderste gat moeten passen, maar dat past dus niet.
Zien jullie wat ik fout doe?
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niksquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)
als je buitenblad staat geschakeld dan is het binnen werk zo gedraaid dat je kabel er niet goed door kan
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niks
thanks, ga het proberen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.
Dus ff kabel er uit rubber goed en dan terug schakelen.
stoer plan, in het voorjaar?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehadquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainenquote:
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit reddenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:37 schreef amp25 het volgende:
[..]
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehad
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:55 schreef Andyy het volgende:
Dat maakt niks uit, gewoon een ketting die geschikt is voor het aantal versnellingen die je hebt achter
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Aantal tandwielen achter. En dan zoeken maar een ketting geschikt voor 8/9/10/11 Speed.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Dat staat op de verpakking vd ketting; of het 8/9/10 of 11 speed is en dat refereert aan het aantal kransjes op je cassette. De lengte vd ketting bepaal je bij montage en kijk daar maar een joeptoepfilmpje voor. En als je ketting vesleten is moet er ws. ook een nieuwe cassette op, evt ook voorbladen dus die controleren, en je jockey wheels. Nieuw kabeltjes erop tot slot en alles schakelt weer als nieuw.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Heb je wel juiste gereedschap hiervoor? En wat is de staat van je cassette? Op zich simpele klusjes, maar lees je goed in.. En check youtube voor ondersteunende filmpjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..quote:Op zondag 22 oktober 2017 00:43 schreef Najieto het volgende:
[..]
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goedquote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..
Genoeg fokkers uit alle windstreken van Nederland om mee te kunnen kijken voor mooie wegen, plekjes die de moeite waard zijn.. (Of juist om te vermijden met wielrenfiets met volle bepakking..zeker in Limburg. Je wilt niet de keutenberg over met tassen op bagagedrager bijv)
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..
Dit is trouwens de fiets waarmee ik de route ga fietsen.
[..]
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goed
Helemaal niet bij stil gestaan dat ik gewoon een bagagedrager kan monteren Bedankt voor de tips! GPS bestanden zijn altijd welkomquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Van Apidura tassen ben ik geen fan, teveel het paard achter de wagen spannen en nieuwe dingen uitdenken waar al oude, goede, oplossingen voor bestaan.
Ik zou eerder voor Carradice of Topeak gaan. Degelijke merken die al lang bestaan en zich baseren op decennia lang experimenteren en feedback van gebruikers. Ik gebruik zelf een Topeak rackpack voor op een bagagedrager. Ze zijn er ook voor dragers die je op de zadelpen vastmaakt.
Aan het stuur een gewone stuurtas van Vaude. Werkt prima, niet te duur, en vanwege de klickfix bevestiging makkelijk los te maken als je even ergens naar binnen moet.
[..]
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.
Wijfquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.
Bedankt! Ook Maraca voor haar hoop gevende opmerkingquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.
Moddercross altijd feest. Als je toch van je fiets afgaat kan je ook ff snel je hand langs je remmen/bracket halen scheelt bij zo'n moddercross toch weer een paar 100gram en minder weerstand.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
Bahquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel leuk hoor in de modder spelen. En zelf ben ik tenslotte ook uit de klei getrokken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |