abonnement Unibet Coolblue
pi_174609474
DWDD is dan ook niet weinig seksistisch. Het gaat bijv hele aflevering over intimidatie van vrouwen, gaan die twee gosers aan het eind een stukje opvoeren met eindeloos het woord 'kut' erin.
Ze snappen het gewoon niet. Ze vinden dat vrouwen alles maar leuk moeten vinden.
Toen Matthijs van Nieuwkerk hoofdredacteur van het Parool was, werd het Parool ook behoorlijk seksistisch. Gaat nu weer beter.
pi_174609476
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:18 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Ik weet niet of Verbaan het wel of niet leu vond dat gezegd werd.
Ik de sfeer van het programma had ze in ieder geval niets kunnen zeggen, omdat we deze Brusselmans zo leuk moesten vinden, en Verbaan op haar vingers na kon tellen dat als ze er iets over zou zeggen, ze door van Nieuwkerk afgeserveerd zou worden.
Over de machtspositie gesproken.
Ik vind dat je hiermee Verbaan degradeert tot een weerloos iemand. Dat is ze niet. Dat is helemaal niemand.
pi_174609658
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:19 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik vind dat je hiermee Verbaan degradeert tot een weerloos iemand. Dat is ze niet. Dat is helemaal niemand.
Ik zet Verbaan hier niet mee weg als wat dan ook en degradeer haar ook niet.
Ik zet alleen twee programmaas weg die het blijkbaar normaal vinden dat een gast tegen een andere gast zegt dat hij haar wel wil beffen. Waarmee Verbaan tot een geslachtsorgaan wordt gedegradeerd. Zonder in dat programma even te vragen of die vrouw het wel prettig vindt dat het gesprek die wending neemt. Of zich af te vragen hoe de kijker dit vindt.
Dat is de macht die Brusselmans in televisieland krijgt.

En juist hier kom je weer terug bij die Weinstein: ook hij had zo'n grote macht dat vrouwen zwegen. Die anders best hun mondje mee hadden.
pi_174609705
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:19 schreef Loekie1 het volgende:
DWDD is dan ook niet weinig seksistisch. Het gaat bijv hele aflevering over intimidatie van vrouwen, gaan die twee gosers aan het eind een stukje opvoeren met eindeloos het woord 'kut' erin.
Ze snappen het gewoon niet. Ze vinden dat vrouwen alles maar leuk moeten vinden.
Toen Matthijs van Nieuwkerk hoofdredacteur van het Parool was, werd het Parool ook behoorlijk seksistisch. Gaat nu weer beter.
Precies, de houding van: vrouwen moeten het allemaal maar leuk vinden.
pi_174610108
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:10 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waarom zou je je daar wel over opwinden?

Brusselmans staat bekend om zijn vunzigheid.
ja, dat is dus het punt. die vunzigheid is gewoon algemeen geaccepteerd. door mannen en vrouwen. ook al voelen we ons er rot bij, het is de geldende norm
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174610562
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:55 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, dat is dus het punt. die vunzigheid is gewoon algemeen geaccepteerd. door mannen en vrouwen. ook al voelen we ons er rot bij, het is de geldende norm
Nee, jij bent nu voor andere aan het praten. Ik ken gelukkig genoeg mensen die zich niet 'rot' voelen bij wat vunzigheid.

Wat een lange tenen zeg.
pi_174610578
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:28 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Ik zet Verbaan hier niet mee weg als wat dan ook en degradeer haar ook niet.
Ik zet alleen twee programmaas weg die het blijkbaar normaal vinden dat een gast tegen een andere gast zegt dat hij haar wel wil beffen. Waarmee Verbaan tot een geslachtsorgaan wordt gedegradeerd. Zonder in dat programma even te vragen of die vrouw het wel prettig vindt dat het gesprek die wending neemt. Of zich af te vragen hoe de kijker dit vindt.
Dat is de macht die Brusselmans in televisieland krijgt.

En juist hier kom je weer terug bij die Weinstein: ook hij had zo'n grote macht dat vrouwen zwegen. Die anders best hun mondje mee hadden.
1 + 1 = 3. Echt een compleet verkeerde vergelijking
pi_174610776
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, jij bent nu voor andere aan het praten. Ik ken gelukkig genoeg mensen die zich niet 'rot' voelen bij wat vunzigheid.

Wat een lange tenen zeg.
je zet iets neer als geldende norm en als ik er iets van zeg ben ik voor anderen aan het praten en heb ik lange tenen

again; kap nou eens met die eeuwige verwijten richting de mensen die die houding niet prettig vinden.

er zijn mensen die kaas lusten en er zijn mensen die geen kaas lusten. en er zijn mensen die dol zijn op kaas. moet dan iedereen maar kaas vreten omdat sommigen er dol op zijn? of mogen mensen gewoon zeggen dat ze geen kaas moeten? je gaat toch ook niet over straat om mensen met grof geweld een stuk kaas in hun bek te steken? (of thee, ik noem maar iets ;) )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174610817
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:24 schreef simmu het volgende:

[..]

je zet iets neer als geldende norm en als ik er iets van zeg ben ik voor anderen aan het praten en heb ik lange tenen

again; kap nou eens met die eeuwige verwijten richting de mensen die die houding niet prettig vinden.

er zijn mensen die kaas lusten en er zijn mensen die geen kaas lusten. en er zijn mensen die dol zijn op kaas. moet dan iedereen maar kaas vreten omdat sommigen er dol op zijn? of mogen mensen gewoon zeggen dat ze geen kaas moeten? je gaat toch ook niet over straat om mensen met grof geweld een stuk kaas in hun bek te steken? (of thee, ik noem maar iets ;) )
Dat is nu net het punt he: als je duidelijk maakt dat je geen kaas lust, is er geen probleem.
pi_174610924
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt he: als je duidelijk maakt dat je geen kaas lust, is er geen probleem.
ja, zo zou het moeten zijn. maar zo is het niet. aan die "nee" hangen consequenties. dat je dan te horen krijgt niet zo flauw te moeten doen, dat je lange tenen hebt, dat je het compleet verkeerd hebt,dat je niet meer in de supermarkt mag werken, want daar verkopen ze tenslotte kaas.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174610955
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is nu net het punt he: als je duidelijk maakt dat je geen kaas lust, is er geen probleem.
nog buiten dat. wanneer iemand je een stuk kaas door je strot probeert te duwen kan je moeilijk "nee" zeggen, want dan doe je je mond open en gaat die klotekaas erin
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174610979
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, zo zou het moeten zijn. maar zo is het niet. aan die "nee" hangen consequenties. dat je dan te horen krijgt niet zo flauw te moeten doen, dat je lange tenen hebt, dat je het compleet verkeerd hebt,dat je niet meer in de supermarkt mag werken, want daar verkopen ze tenslotte kaas.
Dus? iemand moet er maar vanuit gaan dat jij geen kaas lust?
pi_174610999
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef simmu het volgende:

[..]

nog buiten dat. wanneer iemand je een stuk kaas door je strot probeert te duwen kan je moeilijk "nee" zeggen, want dan doe je je mond open en gaat die klotekaas erin
Daadwerkelijke dwang is heel iets anders, natuurlijk.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:37:50 #254
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174611134
Chelsea Handler is een stand-up comédienne, actrice, schrijfster en presentatrice van onder meer een politiek talkshow. Van haar is nu een filmpje bovengekomen waarop het lijkt alsof iemand op haar hoofd staat te urineren vanaf een boot, ze ligt in het water maar haar reactie is best wel passief. Afijn, in een interview in 2014 had ze het verhaal al dus verteld in een talkshow... Kortom, ondanks dat je geen geslacht in beeld ziet lijkt het in het filmpje wel degelijk echt en is het interview gewoon bizar om terug te lezen. Ik kan er niet bij, dat zij zogenaamd super-feminist is :? Zij mag lekker zelf weten wat ze doet in haar vrije tijd maar het rijmt niet echt allemaal.

quote:
How did she react? "I thought it was so funny that somebody would pee on someone's face, that I was laughing so hard I couldn't swim away," Handler recalled. "I was trapped. I was in a urinary Bermuda Triangle."
Ik ga de link niet posten, in 2 seconden te vinden als je het wel wilt zien en lezen. Waar het allemaal op neerkomt is dat dit soort dingen inderdaad steeds acceptabeler moet worden voor de gewone man, mijn mening.

En genoeg andere voorbeelden zoals Bill Nye uit een show voor kinderen vanaf 12 jaar op Netflix. Behalve dat het echt heel slecht is, kun je er ook een beetje onpasselijk van worden. Tenzij je dit soort dingen normaal vind natuurlijk.

2019: The Great Awakening
pi_174611180
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dus? iemand moet er maar vanuit gaan dat jij geen kaas lust?
wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?

met kaas is het een gekke redenatie, maar wanneer het over vunzige praat en/of aanrakingen en/of verdergaand is, is het plots heel normaal......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174611243
Hoe moet je op zo'n Brusselmans reageren? Misschien zo: ja en wat wil je nog meer hansworst? Laat je maar lekker gaan op de nationale tv. Laat iedereen maar horen wat voor vunzige smeerlap je bent. Idioot.
pi_174611252
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef simmu het volgende:

[..]

wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?

met kaas is het een gekke redenatie, maar wanneer het over vunzige praat en/of aanrakingen en/of verdergaand is, is het plots heel normaal......
Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.

Cabaret is hiermee ook uit den boze.
pi_174611262
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:42 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe moet je op zo'n Brusselmans reageren? Misschien zo: ja en wat wil je nog meer hansworst? Laat je maar lekker gaan op de nationale tv. Laat iedereen maar horen wat voor vunzige smeerlap je bent. Idioot.
Dit dus. Beetje assertiviteit.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:44:26 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174611292
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef simmu het volgende:

[..]

wat dacht je van gewoon netjes vragen? goh, lust je een stukje kaas?

met kaas is het een gekke redenatie, maar wanneer het over vunzige praat en/of aanrakingen en/of verdergaand is, is het plots heel normaal......
Klopt. Deze is en blijft goed mbt dit onderwerp:

Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:47:19 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174611370
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:43 schreef Rangono het volgende:

[..]

Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.

Cabaret is hiermee ook uit den boze.
Je vindt het leven saai als je iemand geen kaas op mag dringen? Zomaar even stiekem toch een stukje kaas in de mond kan stoppen? Die kaas niet even zomaar ongevraagd aan ze mag smeren? Gewoon wat anders zou geven als iemand zegt geen kaas te lusten of nu niet te willen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174611372
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:55 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, dat is dus het punt. die vunzigheid is gewoon algemeen geaccepteerd. door mannen en vrouwen. ook al voelen we ons er rot bij, het is de geldende norm
Precies, dat is exact het punt.
pi_174611511
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vindt het leven saai als je iemand geen kaas op mag dringen? Zomaar even stiekem toch een stukje kaas in de mond kan stoppen? Die kaas niet even zomaar ongevraagd aan ze mag smeren? Gewoon wat anders zou geven als iemand zegt geen kaas te lusten of nu niet te willen?
Nee, ik vind het saai als je alles moet vragen aan iemand. Een leven zonder verrassingen. Echt, heel het begrip flirten kan hiermee naar de prullenbak.
pi_174611816
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:43 schreef Rangono het volgende:

[..]

Saaie wereld. Zo alles volgens regeltjes.

Cabaret is hiermee ook uit den boze.
welnee, stel je niet zo aan ( :+ )

aan iemand zitten/zoenen/weetikveel is heel wat anders dan bij een cabaretvoorstelling zitten. wanneer de cabaretier je het podium optrekt en aan je geslachtsdelen zit, ja, dan is er dus wel een probleem.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:11:03 #264
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174611938
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:53 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, ik vind het saai als je alles moet vragen aan iemand. Een leven zonder verrassingen. Echt, heel het begrip flirten kan hiermee naar de prullenbak.
Dat is echt bullshit van de hoogste orde.
Flirten is vriendelijk en luchtig. En ook daar let je op of de ontvanger dat wel prettig vindt, anders schiet het zijn doel voorbij.

Als je voor de rechter staat ga je het ook niet ineens over zijn/haar mooie ogen hebben. Dat is gewoon ongepast.
Zomaar ineens zeggen dat je iemand wil beffen, op nationale tv, is geen flirten. Het kan een grap zijn, maar het is geen flirten.

Ik weet verder niet goed hoe ik met deze kant van de discussie om moet gaan. Mensen die het doortrekken naar zaken waarbij ik wtf denk. Is het dan werkelijk zo moeilijk om gewoon normaal gedrag te vertonen?
Laten we geen halszaak van die opmerking dat hij haar wilde beffen maken, maar dat dat ontfatsoenlijk gedrag (van lompe grap tot ongewenst) is is toch wel duidelijk? Dat zoiets plompverloren zeggen vaak niet zo gewaardeerd wordt ook wel toch? Dat dat soort dingen niet te normaal gevonden moeten worden?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174612013
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, jij bent nu voor andere aan het praten. Ik ken gelukkig genoeg mensen die zich niet 'rot' voelen bij wat vunzigheid.

Wat een lange tenen zeg.
Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.
pi_174612037
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit van de hoogste orde.
Flirten is vriendelijk en luchtig. En ook daar let je op of de ontvanger dat wel prettig vindt, anders schiet het zijn doel voorbij.

Als je voor de rechter staat ga je het ook niet ineens over zijn/haar mooie ogen hebben. Dat is gewoon ongepast.
Zomaar ineens zeggen dat je iemand wil beffen, op nationale tv, is geen flirten. Het kan een grap zijn, maar het is geen flirten.

Ik weet verder niet goed hoe ik met deze kant van de discussie om moet gaan. Mensen die het doortrekken naar zaken waarbij ik wtf denk. Is het dan werkelijk zo moeilijk om gewoon normaal gedrag te vertonen?
Laten we geen halszaak van die opmerking dat hij haar wilde beffen maken, maar dat dat ontfatsoenlijk gedrag (van lompe grap tot ongewenst) is is toch wel duidelijk? Dat zoiets plompverloren zeggen vaak niet zo gewaardeerd wordt ook wel toch? Dat dat soort dingen niet te normaal gevonden moeten worden?
Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.

Wat betreft DWDD, ja het is een vulgaire opmerking. Maar daar staat die vent om bekend. Het was aan verbaan om daar assertief om te reageren. Of niet, als ze het allemaal niet zo erg vond. Ik kan niet voor haar spreken.
pi_174612061
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.
Ik stap enkel met fatsoenlijke mensen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:16:24 #268
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174612090
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Moet jij niet verbaast zijn als alle mooie vrouwen verdwijnen als jij met dat vunzig volk wil stappen.
Ook voor vunzig is een tijd en een plaats. Aan kunnen voelen dat het gewaardeerd/niet erg bevonden wordt is belangrijk. Als je daar niet zeker van bent is peilen/vragen essentieel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 23-10-2017 20:25:29 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174612292
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.

Wat betreft DWDD, ja het is een vulgaire opmerking. Maar daar staat die vent om bekend. Het was aan verbaan om daar assertief om te reageren. Of niet, als ze het allemaal niet zo erg vond. Ik kan niet voor haar spreken.
Dus als iemand daar niet assertief op reageert vindt ze het vast niet erg.

:')_!
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:25:00 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174612299
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.

Wat betreft DWDD, ja het is een vulgaire opmerking. Maar daar staat die vent om bekend. Het was aan verbaan om daar assertief om te reageren. Of niet, als ze het allemaal niet zo erg vond. Ik kan niet voor haar spreken.
Niemand vraagt of je alles letterlijk wil vragen. Enkel om als je die context niet goed kan lezen dat eerst duidelijk te krijgen, desnoods door een letterlijke vraag. Of om als je je vergist niet door te gaan en evt sorry te zeggen.

En ja, deze gast staat erom bekend. Het moet vooral niet te normaal worden dat dit gebeurd. In zo'n geval zou het een foei met een knipoog op moeten leveren van de omgeving. De werkelijkheid is dat als de vrouw in kwestie daar assertief is en zegt er niet van gediend te zijn zij als zeur gezien wordt. Het een nou nou mevrouwtje, niet zo emotioneel op zou leveren. En er nog even doorgesproken wordt over waarom het echt niet erg is dat die gast haar wil beffen, is toch heel aardig van hem, vrijgevig zelfs? Door de heren aan tafel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174612414
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: bij flirten is het ook een kwestie van context lezen. Als je alles letterlijk vraagt is het flirtspel afgelopen.

ook voor de zoveelste keer: daar gaat het niet om. flirten is wederzijds, lastigvallen niet. andere dingen. helaas vinden we het allemaal heel gewoon dat mensen lastiggevallen worden (ik hou het even op lastigvallen, dat praat wat makkelijker) en dus gaat het door.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174612419
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niemand vraagt of je alles letterlijk wil vragen. Enkel om als je die context niet goed kan lezen dat eerst duidelijk te krijgen, desnoods door een letterlijke vraag. Of om als je je vergist niet door te gaan en evt sorry te zeggen.

En ja, deze gast staat erom bekend. Het moet vooral niet te normaal worden dat dit gebeurd. In zo'n geval zou het een foei met een knipoog op moeten leveren van de omgeving. De werkelijkheid is dat als de vrouw in kwestie daar assertief is en zegt er niet van gediend te zijn zij als zeur gezien wordt. Het een nou nou mevrouwtje, niet zo emotioneel op zou leveren. En er nog even doorgesproken wordt over waarom het echt niet erg is dat die gast haar wil beffen, is toch heel aardig van hem, vrijgevig zelfs? Door de heren aan tafel.
Mijn grens ligt duidelijk ergens anders. Ik heb geen problemen met vulgariteit, donkere humor. Integendeel.
pi_174612435
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:30 schreef simmu het volgende:

[..]

ook voor de zoveelste keer: daar gaat het niet om. flirten is wederzijds, lastigvallen niet. andere dingen. helaas vinden we het allemaal heel gewoon dat mensen lastiggevallen worden (ik hou het even op lastigvallen, dat praat wat makkelijker) en dus gaat het door.
Flirten is vanaf de basis vrijwel nooit wederzijds.
pi_174612475
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:30 schreef Rangono het volgende:

[..]

Mijn grens ligt duidelijk ergens anders. Ik heb geen problemen met vulgariteit, donkere humor. Integendeel.
ik ook niet. maar ik heb wel problemen met kerels (of vrouwen) die hun tong of poten niet thuishouden en ook al met mensen die zulks goedpraten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174612499
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:32 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ook niet. maar ik heb wel problemen met kerels (of vrouwen) die hun tong of poten niet thuishouden en ook al met mensen die zulks goedpraten.
Daadwerkelijke aanranding is walgelijk en moet men hard aanpakken.
pi_174612542
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:30 schreef Rangono het volgende:

[..]

Flirten is vanaf de basis vrijwel nooit wederzijds.
dat is ook al bullshit. wanneer jij iemand ontmoet en je maakt een flirterige opmerking en ze (of hij) draait zich van je af, wat doe je dan? loop je weg of ga je door? linksom of rechtsom, er is al direct sprake van interactie en beide partijen die een inschatting maken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174612587
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:34 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is ook al bullshit. wanneer jij iemand ontmoet en je maakt een flirterige opmerking en ze (of hij) draait zich van je af, wat doe je dan? loop je weg of ga je door? linksom of rechtsom, er is al direct sprake van interactie en beide partijen die een inschatting maken
Interactie absoluut, maar iemand moet beginnen. En een nee, kan ook een plagerige nee zijn.

Context, context en nog eens context.
pi_174612591
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:32 schreef Rangono het volgende:

[..]

Daadwerkelijke aanranding is walgelijk en moet men hard aanpakken.
maar jij maakt toch niet uit wat voor een ander aanranding is?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174612619
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

maar jij maakt toch niet uit wat voor een ander aanranding is?
Nee, dat doet ons rechtssysteem.
pi_174612910
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:35 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, dat doet ons rechtssysteem.
moet je wel aangifte mogen doen en niet weggestuurd worden met "tsja, we kunnen nu eenmaal niks bewijzen"

en de cirkel is rond.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174612948
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:43 schreef simmu het volgende:

[..]

moet je wel aangifte mogen doen en niet weggestuurd worden met "tsja, we kunnen nu eenmaal niks bewijzen"

en de cirkel is rond.....
Je staat altijd vrij om aangifte te doen. Wel kan de politie je advies geven. Een rechtszaak kost immers geld en erg veel tijd.
pi_174613166
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je staat altijd vrij om aangifte te doen. Wel kan de politie je advies geven. Een rechtszaak kost immers geld en erg veel tijd.
ehm. nee. zo werkt het niet. wist je dat er bijvoorbeeld een bedenktijd is?

en ja, ze kunnen besluiten dat je geen aangifte mag doen:

quote:
Bovendien maakt de politie een eerste inschatting over de haalbaarheid van de zaak in een eventueel strafrechtelijk onderzoek.
https://www.politie.nl/th(...)zedenmisdrijven.html
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174613306
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm. nee. zo werkt het niet. wist je dat er bijvoorbeeld een bedenktijd is?

en ja, ze kunnen besluiten dat je geen aangifte mag doen:

[..]

https://www.politie.nl/th(...)zedenmisdrijven.html
Volgens mij staat het je vrij die haalbaarheid te weigeren en tot een rechtsstaat te spannen.
pi_174613639
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

Volgens mij staat het je vrij die haalbaarheid te weigeren en tot een rechtsstaat te spannen.
je kan natuurlijk altijd een klacht indienen :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174613753
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef simmu het volgende:

[..]

je kan natuurlijk altijd een klacht indienen :')
Precies
pi_174619795
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook voor vunzig is een tijd en een plaats. Aan kunnen voelen dat het gewaardeerd/niet erg bevonden wordt is belangrijk. Als je daar niet zeker van bent is peilen/vragen essentieel.
Het vunzig volk dringt zich op aan mooie vrouwen, vraagt nooit of mooie vrouwen de vulgaire praatjes willen horen. Ondanks dat heeft het vunzig/vulgair volk hoge posten in de Nederlandse samenleving en een royaal salaris. Triest toch?
pi_174619925
Bij Pauw gisteren drie actrices over Jappe Claes. Herstel, 1 actrice die van hem geen actrice mocht worden omdat ze niet op zijn avances inging.
pi_174619942
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je staat altijd vrij om aangifte te doen. Wel kan de politie je advies geven. Een rechtszaak kost immers geld en erg veel tijd.
U bent niet bekend met het probleem dat de politie je wegstuurd/er weinig mee doet. Denk aan de vrouw in hoorn ( ergens in noord holland iig) die geweldadig verkracht is door een zogenaamde `vluchteling`

De vrouw had zelfs bewijs/kon het 1 en ander hard maken.
pi_174621344
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 08:05 schreef HendrikV het volgende:

[..]

U bent niet bekend met het probleem dat de politie je wegstuurd/er weinig mee doet. Denk aan de vrouw in hoorn ( ergens in noord holland iig) die geweldadig verkracht is door een zogenaamde `vluchteling`

De vrouw had zelfs bewijs/kon het 1 en ander hard maken.
Bron?
pi_174622320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:58 schreef Rangono het volgende:

[..]

De dader heeft toch gewoon zijn straf gekregen?
Maar heb je ook gelezen dat er een onderzoek is gestart naar het (niet) optreden van de politie in eerste instantie na de aangifte, omdat er over dat lakse optreden grote maatschappelijke onrust is ontstaan? Dat het slachtoffer zelf het bewijs heeft aangeleverd en dat daar bij herhaling niets mee is gedaan?
Dat was de kern van de post, en jij bewandelt dan een zijspoor.
pi_174622377
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:03 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Maar heb je ook gelezen dat er een onderzoek is gestart naar het (niet) optreden van de politie in eerste instantie na de aangifte, omdat er over dat lakse optreden grote maatschappelijke onrust is ontstaan? Dat het slachtoffer zelf het bewijs heeft aangeleverd en dat daar bij herhaling niets mee is gedaan?
Dat was de kern van de post, en jij bewandelt dan een zijspoor.
Laks optreden is nooit goed, maar het blijft mensenwerk.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:10:03 #294
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174658375
Indringende video van Corey Feldman. Hij wil een film uitbrengen over zijn leven, lees: misbruik in Hollywood. Ik ben benieuwd hoeveel steun en hoeveel tegenslag hij gaat krijgen.

2019: The Great Awakening
pi_174662665
quote:
Ook de blanke man Jezus was een viespeuk #himtoo

De ondergang van Harvey Weinstein is fascinerend: van buddy en geldschieter van de Clintons naar het stereotype van de eeuwige jood: een geile, machtsbeluste geldwolf met een vlezige kop en kwijl op de vette lippen, met klauwen in plaats van handen. Weinstein wordt nog net niet afgebeeld met twee horentjes op zijn schedel.

De metamorfose vond in amper twee weken plaats. Eerst was er de shock van Hollywood, want een liberaal boegbeeld donderde van zijn sokkel. Toen kwam de onvervalste heksenjacht. Communistenjager Joseph McCarthy, de ultieme vieze blanke man (was hij het nou die stofzuigerslangen in zijn bips propte terwijl hij in lingerie ronddartelde?), zou er jaloers op zijn. Vervang communist door blanke man et voilà…
Nederland pikte het fenomeen uiteraard als eerste op. In Portugal merken wij er trouwens weinig van, want de dodelijke bosbranden hadden even de prioriteit.
Aandachtsjunk Sunny Bergman was naar eigen zeggen bedreigd door John de Mol die had gebruld dat hij haar non-existente filmcarrière ging slopen omdat ze een hem niet bevallig stukje had geschreven in de Tina Club, het Paard en Pony of de Viva. Daar wil ik van af zijn.

Onmiddellijk kwam het kippenhok van de Joop in actie, gevolgd door de gecastreerde haantjes van Francisco van Jole die ook mee mochten kukelen als ze maar schuld bekenden. Dit stuk van Pascal Vanenburg is ronduit stuitend: hij concludeert dat alle witte mannen vieze seksisten zijn die vrouwen permanent lastigvallen en erger.
Donder op, enge kwezel, dacht ik, spreek voor jezelf en niet voor mij. De staatsruivenier van de Joop die al eerder opviel met dwarse en gewaagde (kuch) standpunten, kwam zelf ook met een enorme mea culpa op de proppen: “Heb ik me aan een van bovenstaande voorbeelden schuldig gemaakt? Zonder meer. Dat ik daar geen direct voorbeeld van naar boven kan halen is misschien nog wel erger.” Nou nou, poe poe.
Het komt erop neer dat hij alle maar dan ook alle blanke mannen beschuldigt maar zelf nooit eens een meisje bepoteld heeft.

Het Parool besteedde aandacht aan de spraakmakende #ihave-actie uit het verre Amerika. Een mij volslagen onbekende acteur bekende dat hij ooit eens een juffrouw had nagefloten op straat, het zogenaamde fenomeen van catcalling.
Ineens was deze man, net als Joopiaan Vanenburg, de held van de feministen. Ik denk dan meteen: hey, ik zie een witte ridder die zich politiek correct voordoet met als uiteindelijk doel de roomblanke feministische jonkvrouw te schaken om haar met gezwinde spoed naar zijn ledikant te galopperen.
Al die alarmerende verhalen waren natuurlijk weer koren op de molen van de Wekkeroïden. De blanke is een geboren verkrachter! Hij is al witgeverfd, tot genetische racist gebombardeerd en moet tot het einde der tijden de erfzonde van de slavenhandel dragen als zijn kruis.

Beter staat hij zijn witte troon af aan de Gideonsbende der sociale rechtvaardigheidsstrijders, uiteraard nadat hij eerst publiekelijk boete heeft gedaan. De witte man – de wortel van al het kwaad – hoeft nog net zijn lul er niet af te snijden, al zou chemische castratie een mooi begin zijn van de nieuwe man. Slechts dan zal de witte man verlost zijn.
En er gebeurde precies wat ik dacht: roomblanke vrouwen twitterden dat ze alleen maar door witte mannen waren lastiggevallen en nooit door PoC’s: people of colour. Moslimmannen doen zoiets niet, en al helemaal niet Egyptenaren, Marokkanen, Somaliërs en Pakistani. Afrikaanse mannen zijn natuurlijk helemaal het toonbeeld van hoffelijkheid en elegantie en emancipatie.
Op de faculteit Arabisch van de Universiteit van Amsterdam wemelde het in de jaren tachtig van de esthetisch-uitgedaagde meisjes uit de diepe provincie van Nederland die getrouwd waren met een Turk of met een Marokkaan en dientengevolge de Heer Allah hadden ontdekt. Of vice versa: het had natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze eerst de islam ontdekt hadden en toen dachten: ik wil zo’n keurige volgeling van de profeet thuis!

Enfin, die vrouwen vertelden mij dat de moslimman geweldig was en het toonbeeld van emancipatie, nooit sloeg, goed was voor de kinderen etc. Veel beter dan die vieze Hollandse varkens! Na een maand waren die geboerkeerde ‘studentes’ als sneeuw in de zon verdwenen omdat ze niet meer mochten studeren van hun kereltjes.
Wonderbaarlijk genoeg is de roomblanke Jezus (schilderijen liegen niet) nog steeds niet aangepakt door de Social Justice Warriors. Dat gedonder altijd met de kinderkes, een hoer die hem de voeten waste: het is met terugwerkende kracht allemaal niet mis.
En, als elke blanke man van nature een slavendrijvende verkrachter is, dan ontkomt Jezus ook niet aan een grondig onderzoek door Francisco van Jole, getiteld: was Jezus wel kosjer? De profeet Mohammed hoeft natuurlijk niet doorgelicht te worden, want dat was de eerste feminist volgens Anja Meulenbelt cum suis.
pi_174685570
Assistente van Weinstein ook slachtoffer:
https://www.theguardian.c(...)ral-sex-on-her-video

Hij trok zelfs haar tampon uit.

En hij heeft ook een Noorse actrice verkracht
https://www.theguardian.c(...)atassia-malthe-video

Zijn collega James Toback is al net zo, Selma Blair:
Uit angst voor verkrachting keek Blair toe hoe hij masturbeerde. ,,Ik voelde walging en schaamte”, zei Blair. Voordat ze de kamer verliet, bedreigde Toback haar.

,,Er is een meisje dat van plan is iets wat ik heb gedaan publiek te maken. Ik kan je verzekeren dat als ze dat ooit doet, ik haar laat ontvoeren en in de Hudson-rivier laat gooien met cement aan haar voeten, als je begrijpt wat ik bedoel”, aldus de regisseur.
https://www.ad.nl/show/se(...)mes-toback~a000503e/
pi_174712430
Een tweede slachtoffer van Tariq Ramadan heeft zich gemeld:

De nieuwe aangifte is volgens Franse media van een 45-jarige tot de islam bekeerde vrouw die anoniem wil blijven. Vorige week deed ook de Franse schrijfster en activiste Henda Ayari aangifte van verkrachting. Ze schreef op Facebook dat Ramadan haar in 2012 in een hotelkamer heeft verkracht.

De nieuwe zaak zou volgens de Franse krant Le Monde hebben gespeeld in een Hilton-hotel in oktober 2009. Ramadan was daar voor een conferentie. De vrouw was met hem in contact gekomen via brieven omdat ze zich wilde bekeren tot de islam. In het hotel zou ze op zijn verzoek zijn meegegaan naar zijn kamer, waar hij haar zou hebben verkracht, aldus Le Monde. De advocaat van de vrouw, Eric Morain, bevestigt tegenover persbureau AFP dat er een klacht is ingediend.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-rotterdam~a6c65d62/
pi_174728591
LOS ANGELES - Weer hebben twee actrices gezegd te zijn aangerand of verkracht door de Amerikaanse filmproducent Harvey Weinstein. Dit keer hebben de 57-jarige Annabella Sciorra en actrice Daryl Hannah (56) in het tijdschrift The New Yorker een boekje opengedaan over Weinstein.

Sciorra, die in meer dan 30 films speelde maar vooral bekend is door haar rol in de serie The Soprano's, zou door Weinstein in de jaren 90 voor het eerst zijn aangerand. Dat gebeurde eerst in haar eigen huis en daarna nog enkele keren, zo zegt ze.

Ze was naar eigen zeggen zo bang geworden voor Weinstein dat ze drie jaar lang geen acteerwerk heeft gedaan. Sciorra zegt nog iedere nacht te slapen met een honkbalknuppel naast haar bed.
https://www.telegraaf.nl/(...)beticht-van-misbruik
pi_174728657
Het valt me wel op dat veel meisjes/vrouwen zich laten overhalen om af te spreken in een hotelkamer, misschien moet daar ook eens een postbus51-item over losgelaten worden. Als je jong bent, zijn veel mannen predators, dat is veel meiden niet duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')