abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 oktober 2017 @ 16:28:17 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174736973
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Nu ik er zo over na zit te denken kan ik niet echt zeggen dat er 1 loopje is geweest dat boven de rest uit stak. Niet echt dat je zegt diemoet op die tattoo komen als ik er eentjezou nemen. Jullie wel?
Ik moest vandaag aan je denken toen ik een man voor me zag lopen met het Iron Man logo op z'n kuit. Dat is er ook een om trots op te zijn.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174737075
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:21 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Misschien wel, uiteindelijk gemiddeld richting 148 maar qua gevoel best rustig aan allemaal... OHR was ook een beetje wisselvallig vandaag dus dat hielp ook niet.
In welke tijd wil je straks die marathon gaan lopen?
pi_174737127
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik moest vandaag aan je denken toen ik een man voor me zag lopen met het Iron Man logo op z'n kuit. Dat is er ook een om trots op te zijn.
Inderdaad. In America sprak ik iemand die had 26.2 op zijn arm staan, dat vind ik dan weer zo algemeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 29-10-2017 16:43:44 ]
pi_174737651
Ik meld me ook weer eens. Het lopen lijkt weer wat lekkerder te gaan. Ik heb een periode van een paar maanden achter de rug waarin wel heb gelopen maar waar er superveel migraine-aanvallen had. Kortom constant moe en regelmatig moest ik skippen. Niet bevorderlijk voor de conditie en zelfvertrouwen. -O-
Heel langzaam wordt mijn tempo weer wat beter. Nu maar eens een haalbaar doel stellen. *O*
pi_174737686
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

In welke tijd wil je straks die marathon gaan lopen?
Eigenlijk sub3... ~2:57-2:58

Wordt mijn eerste marathon dus wel erg hoog gesteld dit doel, maar op basis van mijn HM van afgelopen april (1:23:21) zou het moeten kunnen.

Over het algemeen loop ik nu trouwens ~5:00 pace met een HR van ~140, soms net eronder soms net erboven, dus weet niet precies wat het vandaag was. Pace van vandaag was ~5:14 (dus idd wel iets te snel uiteindelijk, wilde eigenlijk tussen de 5:15 en 5:30. Maar deed een route die ik niet eerder had gedaan dus had vooral navigatie steeds aan ipv scherm met HR)
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 17:36:23 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_174738535
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik moest vandaag aan je denken toen ik een man voor me zag lopen met het Iron Man logo op z'n kuit. Dat is er ook een om trots op te zijn.
Die zie ik bij ons op de vereniging inderdaad nog wel eens langskomen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174738755
Vandaag voor het eerst meegedaan met een crossje. Was minder stom dan ik had verwacht, wel zwaar! M’n - nu niet meer zo nieuwe - crossschoenen hebben wel geholpen in de modder! En gezien m’n gaarheid nu en zin in zoute patatjes met heel veel mayonaise eerder vanmiddag ben ik misschien toch wat dieper gegaan dan ik dacht :’) Kreeg het laatste rondje ook m’n benen bijna niet meer omhoog, heel suf.

Over 2 weken mag ik weer, ben benieuwd :P Volgende week eerst nog even een 5km op de weg tussendoor.
  zondag 29 oktober 2017 @ 17:53:25 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174738890
Ik zou ook 's trailschoenen aan moeten schaffen. Mijn prachtige roze Nikejes hebben vandaag liters modder te verstouwen gekregen. En het was een glijfeest van jewelste :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:04:03 #184
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174742018
Ik jog sinds een week of 8 een mixed trail, met weg en bos van 9km in totaal. Hiervoor haal ik geen trailschoenen omdat die gewoon te snel slijten. Goede trailschoenen kosten veel meer dan simpele hardloopschoentjes. Hoe meer oppervlak onder je schoenen hoe langzamer ze slijten. Als ik echt 100% trail zo lopen dan zou ik eventueel wel fiks relief afschaffen, maar de bossen die wij in brabant hebben, hebben vaak harde zandpaden dus die trailschoenen heb je dan ook niet perse nodig.

Wat ik me wel afvraag, wat trekken jullie aan in de winter? Zo'n ballerinabroek die trek ik niet aan, ik ben malle pietje nie! Daarnaast is een sweater+shirt eigenlijk niet prettig in de winter omdat je zweet je teveel afkoelt. Zijn er ook nog combi-budgetoplossingen?

[ Bericht 16% gewijzigd door govie op 29-10-2017 20:09:06 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_174742479
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:04 schreef m0ridin het volgende:
Zo, net mijn laatste LDL voor de marathon gedaan. 36k (iets langer dan gepland, idee was 34) en 3:08 onderweg... Over het algemeen best prima, moeie bovenbenen na zo'n 31k, maar ik voel vooral mijn kuiten stevig... en helemaal vmijn rechter.

Dat was bij mijn halve marathons ook steeds waar het (bijna) mis ging, steeds tegen kramp aan de laatsts km of 2. Is hier nog iets mee/aan te doen? Tips en tricks?
Heb je misschien veel op een schuin aflopende weg gelopen? Tips; genoeg drinken, compressiekuiten?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174743502
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:04 schreef govie het volgende:
Ik jog sinds een week of 8 een mixed trail, met weg en bos van 9km in totaal. Hiervoor haal ik geen trailschoenen omdat die gewoon te snel slijten. Goede trailschoenen kosten veel meer dan simpele hardloopschoentjes. Hoe meer oppervlak onder je schoenen hoe langzamer ze slijten. Als ik echt 100% trail zo lopen dan zou ik eventueel wel fiks relief afschaffen, maar de bossen die wij in brabant hebben, hebben vaak harde zandpaden dus die trailschoenen heb je dan ook niet perse nodig.

Wat ik me wel afvraag, wat trekken jullie aan in de winter? Zo'n ballerinabroek die trek ik niet aan, ik ben malle pietje nie! Daarnaast is een sweater+shirt eigenlijk niet prettig in de winter omdat je zweet je teveel afkoelt. Zijn er ook nog combi-budgetoplossingen?
Over je ego heenstappen en een hardlooplegging aantrekken, dan wil je nooit meer anders ;)

Ik heb dit weekend heerlijk gelopen op de Veluwe! Helaas wel sinds donderdag wat last van mijn knie dus vandaag toch maar verstandig gedaan en niet getraind, wel gewandeld. Wel heel jammer dat daardoor mijn langste duurloop niet door kon gaan maar hopelijk is het hierdoor morgen weer hersteld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174743663
Lekker boeiend of je malle pietje bent in een hardlooplegging. Je loopt hard, geen mode show.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:41:09 #188
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174743761
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lekker boeiend of je malle pietje bent in een hardlooplegging. Je loopt hard, geen mode show.
Kapitein ruigbaard in een ballerina legging. ~O>
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_174744332
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:41 schreef govie het volgende:

[..]

Kapitein ruigbaard in een ballerina legging. ~O>
Ik prefereer een iets losser zittende broek. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin zondag 29 oktober 2017 @ 21:01:07 #190
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174744452
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik prefereer een iets losser zittende broek. :7
korte broek, wordt toch een milde winter.

Ik draag zo'n legging en hardloopshirt met lange mouwen als het koud is. Soms een jasje tegen de regen, maar die is niet meer waterdicht.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_174744502
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:01 schreef Pharkus het volgende:

[..]

korte broek, wordt toch een milde winter.

Ik draag zo'n legging en hardloopshirt met lange mouwen als het koud is. Soms een jasje tegen de regen, maar die is niet meer waterdicht.
Oh bij > 10 graden Celsius denk ik niet eens na over het soort broek dan is het sowieso kort.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 29 oktober 2017 @ 21:28:14 #192
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174745398
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik prefereer een iets losser zittende broek. :7
Ik zat zelf aan deze hardloopbroek te denken voor de winterperiode, loop ik er niet bij als een ballerina. Hij is iets meer wijd en is voor koud weer. 15 of 20 euro is niet veel geld voor zo'n broek maar qua bovenlichaam ben ik er nog niet uit. Ik merk wel dat een sweater+shirt niet lekker is bij weer onder de 15 graden, dat zweetvocht+wind is funest toch....



https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8341436&c=GRIJS
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_174745477
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je misschien veel op een schuin aflopende weg gelopen? Tips; genoeg drinken, compressiekuiten?
Het is me niet echt opgevallen (rondom Utrecht dus heel veel relief is er niet, barometer in mijn horloge is ook een beetje raar.. volgens dat ding was het een en al aflopend, maar ben toch echt op hetzelfde punt geeindigd ;) )

En dat drinken, zou kunnen... Had nu een halve liter mee, en 4 vloeibare gelletjes. Totaal geen dorst/behoefte aan drinken tijdens het lopen maar wel die halve liter op.

Of zou het ook vooraf drinken kunnen zijn... (Of kan dat iig helpen).

Drink van tevoren dan wel wat extra, maar niet dagen van tevoren...

@govie:

Gewoon zo'n strakkere joh, als ik iemand met zo'n wijdere joggingbroek zie lopen vind ik het tegenwoordig juist 'raar'. En anders zorgen dat je zo hard loopt dat niemand je voorbij ziet komen, of als het donker is ;)
pi_174745628
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:28 schreef govie het volgende:

[..]

Ik zat zelf aan deze hardloopbroek te denken voor de winterperiode, loop ik er niet bij als een ballerina. Hij is iets meer wijd en is voor koud weer. 15 of 20 euro is niet veel geld voor zo'n broek maar qua bovenlichaam ben ik er nog niet uit. Ik merk wel dat een sweater+shirt niet lekker is bij weer onder de 15 graden, dat zweetvocht+wind is funest toch....

[ afbeelding ]

https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8341436&c=GRIJS
Waarom zou je in hemelsnaam een sweater aandoen?
Koop dan gewoon een shirt met lange mouwen bij de decathlon, eventueel een singlet eronder als het echt koud is.
En gewoon een tight aandoen, het ziet er toch al niet uit als je hardloopt, dus boeien...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174745696
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:30 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Het is me niet echt opgevallen (rondom Utrecht dus heel veel relief is er niet, barometer in mijn horloge is ook een beetje raar.. volgens dat ding was het een en al aflopend, maar ben toch echt op hetzelfde punt geeindigd ;) )

En dat drinken, zou kunnen... Had nu een halve liter mee, en 4 vloeibare gelletjes. Totaal geen dorst/behoefte aan drinken tijdens het lopen maar wel die halve liter op.

Of zou het ook vooraf drinken kunnen zijn... (Of kan dat iig helpen).

Drink van tevoren dan wel wat extra, maar niet dagen van tevoren...

@govie:

Gewoon zo'n strakkere joh, als ik iemand met zo'n wijdere joggingbroek zie lopen vind ik het tegenwoordig juist 'raar'. En anders zorgen dat je zo hard loopt dat niemand je voorbij ziet komen, of als het donker is ;)
Nee ik bedoel niet qua hoogteverschil maar als je aan de zijkant van de weg loopt dat je rechterbeen net hoger/lager landt dan je linkerbeen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174746188
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee ik bedoel niet qua hoogteverschil maar als je aan de zijkant van de weg loopt dat je rechterbeen net hoger/lager landt dan je linkerbeen..
Ah ja! Dat zou kunnen, loop vaak aan de rechterkant van de weg (denk ik) en die helt natuurlijk iets meer af.. Zal daar eens op letten.
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 21:55:25 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_174746358
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:28 schreef govie het volgende:

[..]

Ik zat zelf aan deze hardloopbroek te denken voor de winterperiode, loop ik er niet bij als een ballerina. Hij is iets meer wijd en is voor koud weer. 15 of 20 euro is niet veel geld voor zo'n broek maar qua bovenlichaam ben ik er nog niet uit. Ik merk wel dat een sweater+shirt niet lekker is bij weer onder de 15 graden, dat zweetvocht+wind is funest toch....

[ afbeelding ]

https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8341436&c=GRIJS

Loop gewoon eens een rondje over de hardloopafdeling van de Decathlon en kijk eens wat de mogelijkheden zijn. Alleen Rocky gaat hardlopen in een sweater, voor ons stervelingen is dat not done
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174747409
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Loop gewoon eens een rondje over de hardloopafdeling van de Decathlon en kijk eens wat de mogelijkheden zijn. Alleen Rocky gaat hardlopen in een sweater, voor ons stervelingen is dat not done
_O-

Gewoon zo'n tight, dat is het enige wat een beetje te doen is in de vrieskou. Zo'n joggingbroek is eigenlijk wat te wijd om lekker te kunnen lopen, en wordt ook erg zwaar als het nat wordt. Over de tight kun je evt. een los kort broekje aantrekken, zie ik ook nog wel eens. Ben je toch meer bedekt, maar wel lekker warm.
Ik vind je overigens meer een Malle Pietje met zulke uitspraken dan dat je er zo uitziet in een tight. :P
Vind je Sven Kramer en dergelijke ook allemaal ballerina's?

En voor de bovenkant loopshirts met lange mouwen en evt. nog een T-shirt overheen of loopjasje als je het te koud vindt. Of thermoshirts als het echt koud wordt.
pi_174747671
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:04 schreef govie het volgende:

[..]

Wat ik me wel afvraag, wat trekken jullie aan in de winter?

[..]

Ik blijf lekker in een korte broek hardlopen. En als het echt koud wordt dan heb ik nog een Salomon S-LAB Hybrid broek. Dat is geen thermobroek maar geeft wel genoeg bescherming tegen de snijdende kou van de wind.
pi_174747889
Ik heb er laatst nog een extra hardlooplegging aangeschaft voor de collectie, loopt heerlijk!

Maar vandaag lekker in kort-kort de Diepe Hel bedwongen. Ik had me vergist in de starttijd, dus stond een kwartier te vroeg in het startvak en na een minuut of 20 werd het wel wat fris. Gelukkig was dat snel voorbij na de start.

Vanwege wat hamstringpijntjes en een enorme knop in mijn kuitspier had ik niet echt verwachtingen voor vandaag, doel was rond de 1:40 lopen, als het lekker gaat er iets onder, als het niet ging iets erboven. Ik ontmoette nog een paar plaatsgenoten die ongeveer voor dezelfde tijd gingen en we liepen een beetje gelijk op. Er ontstond een klein groepje dat ik eerst wilde laten gaan, eigen tempo lopen, maar dacht: die kans moet ik gewoon grijpen. Een mannetje of 7-9, heerlijk tempo. Dat scheelt zoveel. Maar bij de eerste stevige klim en afdaling brak de groep en heb ik het tempo goed kunnen vasthouden. Toen lag ik op schema 1:35, bij een PR van ruim 1:37!

Dus maar kijken waar het schip strand en doorzetten, werd het devies. Gelukkig is het laatste stuk vooral heuvelaf, dus is het tempo makkelijk hoog te houden. Uiteindelijk enorm tevreden met 1:34:01, een verbetering van 3:42 van mijn vorige PR uit april 2015. (Edit: officiële tijd 1:33:59!)

Het was topweer om te lopen, de organisatie was goed, gezellige medelopers en een tijd om nu op de bank nog van te genieten. Kortom, een topdag!

[ Bericht 1% gewijzigd door indepoeier op 29-10-2017 23:19:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')