abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174512492
registreer om deze reclame te verbergen
Bestaan die ook? Als ik reviews lees van autohuurbedrijven, dan wordt iedereen altijd opgelicht. Mijn vraag is dus of er ook bedrijven zijn die wel betrouwbaar zijn.
Mijn andere account is "Danny"
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:31 schreef Antaris het volgende:
Hallojo heeft gelijk.
pi_174512553
Onzin, heb bij diversen partijen gehuurd en nog nooit opgelicht. Je leest op internet honderden meldingen terwijl er honderdduizende auto's dagelijks verhuurd worden. Is dus maar een klein percentage. Maar ja, je gaat niet een normale of goede ervaring met een bedrijf op het web knallen.

Wat wil je huren en waar?
pi_174512578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:33 schreef Diemux het volgende:
Onzin, heb bij diversen partijen gehuurd en nog nooit opgelicht. Je leest op internet honderden meldingen terwijl er honderdduizende auto's dagelijks verhuurd worden. Is dus maar een klein percentage. Maar ja, je gaat niet een normale of goede ervaring met een bedrijf op het web knallen.

Wat wil je huren en waar?
Een auto in Tirana.
Hallojo heeft gelijk.
pi_174512643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Een auto in Tirana.
Grote bedrijven als Sixt zitten daar gewoon. Zo ook Avis en Europcar.

Belangrijk is dat je duidelijk vooraf weet welke verzekering je er bij neemt en dat je niet ter plaatse, aan de balie, een onnodige of extra verzekering afsluit. Daarnaast moet je erg goed opletten wanneer ze de schades noteren. Neem daarnaast ALTIJD foto's van het voertuig rondom voordat je wegrijdt.
pi_174513483
Tirana? Dat wordt een mooie Dacia
pi_174513611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:12 schreef pvdplanet het volgende:
Tirana? Dat wordt een mooie Dacia
Als de auto maar rijdt :Y
Hallojo heeft gelijk.
pi_174513650
Ik heb geboekt via Vehicle Rent. Met de best mogelijke verzekering :D
Hallojo heeft gelijk.
pi_174524635
Ik doe altijd via Sunny Cars. Heb je alles erbij in zitten. Vast niet altijd de goedkoopste, maar nooit gezeik.
pi_174526363
Oplichten doen ze in het buitenland als je een auto huurt en achteraf na terugkomst in NL worden bedragen van je creditcard afgeschreven.

Hier moet je opletten op allerlei bedragen die erbij komen boven de huurprijs. Daar ben je zelf bij, dus geen oplichting.

ik zal je een voorbeeld noemen van zo een praktijk:
Borent adverteert in koeienletters vanaf ¤17,50 per dag voor een Aygo. Uiteindelijk betaal je meer dan ¤35,-.
Boven die ¤17,50 komt er btw bovenop en een verzekering.
Ze hebben standaard een eigen risico van ¤1000,-.
Belachelijk hoog! Daarom ga je het eigen risico verlagen voor ¤10,- extra omdat je geen risico van ¤1000,- wilt lopen of omdat je geen ¤1000,- op zak hebt. Hebben ze allemaal over nagedacht..
pi_174529473
Probeer niet voor een duppie op de eerste rang te gaan zitten. En dat meen ik serieus, want er komt sowieso wat bij. Er is namelijk geen enkele creditcard die je auto ook volledig verzekerd.
En neem all risk zonder eigen risico met glasdekking, de hoeveelheid ruiten die er sneuvelen is best hoog. En je wordt niet blij van een nieuwe voorruit, kan je zomaar 900 euro kosten. Maar je krijgt ook geen kleine schades in je schoenen. Gewoon instappen en zorgeloos wegrijden.

Let er verder ook op waar je huurt. Maakt nogal verschil voor de staat van de auto. Een huurauto bij bijvoorbeeld Hertz of Sixt is veel minder lang in de vloot dan bij de wat goedkopere grote maatschappijen. En daar betaal je voor. Een identieke kleine auto kan bij Hertz of Sixt zomaar 10 euro per dag duurder zijn dan bij een goedkopere firma. Echter is ie bij Hertz of Sixt dan redelijk nieuw en is ie bij de goedkopere toko al wat ouder, zo niet tweedehands over genomen van Hertz of Sixt.

Verder kan het interessant zijn om lid te worden van het loyalties program van een verhuurtoko.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_174535199
Je kan voor weinig knaken een eigen risico verlager afsluiten bij een derde partij. Bijv https://www.allianz-assis(...)verzekering-autohuur

Scheelt een pak met geld vaak.
  zondag 22 oktober 2017 @ 11:00:02 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174572863
Ik huur mijn auto bij Albania Rental Cars. Vorig jaar in Dürres gehuurd (werd in Dürres afgeleverd vanaf het vliegveld), dit jaar op het vliegveld gehuurd.
Fijne auto's hebben die.
http://albaniarentalcars.com/

Je hoeft geen borg te betalen, maar mijn advies is: MAAK FOTO'S VOOR JE GAAT RIJDEN
ALLE auto's in Albanië hebben schade, en om te voorkomen dat ze jou gaan naaien, met bewijzen komen. Mij 1x overkomen dat ze het probeerden, toen ik foto's liet zien toen ik de auto ophaalde, was het gelijk over. Is niet alleen bij hun, maar ook bij de andere verhuurbedrijven op het vliegveld....

Mijn auto van deze toko was de laatste keer 2,5 jaar oud (daar was liesje nog bij, met het ophalen en inleveren), en had ongeveer 40.000 op de teller staan. Een Hyundai i30
pi_174578756
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:00 schreef greavy het volgende:
Je hoeft geen borg te betalen, maar mijn advies is: MAAK FOTO'S VOOR JE GAAT RIJDEN
ALLE auto's in Albanië hebben schade, en om te voorkomen dat ze jou gaan naaien, met bewijzen komen. Mij 1x overkomen dat ze het probeerden, toen ik foto's liet zien toen ik de auto ophaalde, was het gelijk over. Is niet alleen bij hun, maar ook bij de andere verhuurbedrijven op het vliegveld....
Daarom gewoon all-risk met ¤0 ER... Heb je dat gezeik sowieso niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 22 oktober 2017 @ 15:51:56 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174579368
Je leest inderdaad altijd horrorverhalen op internet, maar eigenlijk heb ik nog nooit iets verkeerds meegemaakt.

Onlangs in Australie ook, had een camper gehuurd via Apollo, maar toen ging ik Google-en en kwam ik de ene na de andere vernietigende recensie tegen. We hebben een prima camper gehad en verder hebben we ook geen enkel probleem gehad met de verhuurmaatschappij. Het ophalen van het ding ging heel soepel en het terugbrengen misschien nog wel beter. Erna nog een auto gehuurd via Ace, de auto bleek gewoon van Hertz te zijn getuige de sleutelhanger, alleen de helft goedkoper. Wederom geen enkel probleem mee ervaren.

Maar zoals gezegd: maak wel foto's en laat elke schade even van tevoren noteren, dan kun je ook geen problemen ermee krijgen.
Don't let my username fool you...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:04:03 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_174660025
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom gewoon all-risk met ¤0 ER... Heb je dat gezeik sowieso niet.
ik kan alleen zeggen, in zo'n arm land: dek jezelf in. De auto's zijn netjes, rijden echt heerlijk, worden goed onderhouden. Maar verder nooit problemen met deze maatschappij gehad.
pi_174661946
Huurde op Grand Canaria gewoon van zo’n kerel die met een paar auto’s op de stoep voor het hotel stond. Onderkant zat al vol schade, maar hij reed perfect. Inleveren was ook probleemloos.
.
pi_174662011
Altijd europcar gehuurd. Vaak een upgrade gehad, nooit gezeik met inleveren, altijd prettig geholpen.
Feel the fuzz!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')