abonnement Unibet Coolblue
pi_174515079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je al niet dood bent of zwaargewond verlamd lig. Of bang ben als je opsta neergeknald te worden door de kapotte. vensters. Of bang staande in open deuren afgeknald te worden.
Dat overgeven is nog gevaarlijker dan liggen op de grond en wachten totdat men stopt. Ze bleven maar 10 minuten door schieten
Get real.... Het plan was een stel kapers te vermoorden in die beschietingen. Net zoals nu juichte men dat toe. en dan goedpraten en ontkennen.
De kaping heeft 19 dagen geduurd. 18 dagen de tijd gehad om bij zinnen te komen. Serieus, wat verwacht je na een gijzeling van onschuldige burgers en 18 dagen lief vragen of je alsjeblieft naar buiten wilt komen? Op een gegeven moment is het geduld op en dan is (dodelijk) geweld het verwachtte gevolg.

Dat het nonsens is dat het doel was de kapers te vermoorden blijkt wel uit het gegeven dat 3 het hebben overleefd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174515222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat riekt naar opmerkingen maken in een zeer gespannen situatie. Tenslotte zie je bij zo'n actie je eigen dood of die van je kameraden onder ogen. Kan me prima voorstellen dat je geheugen daaraan dan te wensen overlaat. Net zoals dat je dan opmerkingen maakt die je normaal niet zou maken.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die beweren dat wanneer je er voor getraind bent het je niks doet. Appeltje eitje, ff naar binnen en kogels zien vliegen, wellicht vangen en onschuldige mensen beschoten zien worden- alles is mogelijk - intussen doodnuchter en ontspannen blijven...
Kom op zeg ! Die mariniers zijn geen robots. Mijn vader was marinier tijdens de oorlog in voormalig Ned. Indië. Hield zijn kaken altijd stijf op elkaar over oorlogszaken. We kregen alleen de grappige verhalen en zo te horen.
Kan, dat het geen robots zijn daarmee sla je precies de spijker op z'n kop. Dus ze kunnen ook uit woede een genadeschot hebben gegeven, of bewust uit medelijden een einde aan het lijden hebben gemaakt. Alles kan. Welk scenario jij denkt dat er gebeurd is moet je helemaal zelf weten, heb ik niks op tegen.

Het uitsluiten van andere scenario's alleen omdat het niet in je straatje pas, dat is waar ik steeds tevoorschijn kom. En dat is precies wat een aantal mensen steeds aan het doen is hier, door die andere mogelijk scenario's bijvoorbeeld als "onmogelijk" te beschrijven en vervolgens van het onderwerp afdwalen door randzaken erbij te betrekken die niks te maken hebben met waar de rechtszaak om draait.
West-Melanesia
pi_174515316
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De mariniers uit de volkskrant beweren dat de verklaringen van de treinmariniers geregisseerd zijn. Ze zijn het niet eens met wat de mariniers verklaren en menen dat de staat hen misbruikt, als een soort schild om zichzelf en de politiek vrij te pleiten. Dat staat inderdaad achter de betaalmuur.
Hebben ze daar ook bewijs voor of is het slechts speculeren van hun kant?
pi_174515603
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gen-advocaat-Zegveld

Dit is ook wel tekenend voor die mevrouw Zegveld....

quote:
Kritiek
De zaak begon wel met Ririmasse. Hij kreeg een vergoeding van de Raad van Rechtbijstand. De vergoeding ging rechtstreeks naar Zegveld. Nu heeft Ririmasse als minvermogende geen mogelijkheid meer tot rechtbijstand. Hij kan dus niet opnieuw een vergoeding krijgen voor een andere advocaat. Dat is de kern van de klacht.
Eerst plukt mr Zegveld een daadwerkelijke dader/kaper kaal. Met geld dat uiteindelijk de belastingbetaler betaalt. En zodra het geld binnen is, verandert ze van koers en richt ze zich op de nabestaanden van de 2 omgekomen kapers.
Nu heeft een advocaat een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, maar ik vraag me af hoe kansrijk zij haar pleidooi daadwerkelijk zag. Ik mag hopen dat er ook voor deze kandidaten een grens is van wat dat rechtsbijstandfonds uitkeert.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174515748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je al niet dood bent of zwaargewond verlamd lig. Of bang ben als je opsta neergeknald te worden door de kapotte. vensters. Of bang staande in open deuren afgeknald te worden.
Dat overgeven is nog gevaarlijker dan liggen op de grond en wachten totdat men stopt. Ze bleven maar 10 minuten door schieten
Get real.... Het plan was een stel kapers te vermoorden in die beschietingen. Net zoals nu juichte men dat toe. en dan goedpraten en ontkennen.
Maareh, de rechtszaak gaat helemaal niet over het beschieten van de trein van buiten he.

quote:
Uit de rechtspraak van het EHRM volgt dat inherent aan de toetsing aan artikel 2 EVRM is dat het gebruik van geweld bij de beëindiging van de treinkaping (in een breder verband beschouwd) absoluut noodzakelijk was. Duidelijk is dat het eisers in de kern gaat om het gestelde onrechtmatige optreden van de mariniers in de trein jegens Hansina en Max. Eisers hebben hun pijlen expliciet niet gericht op “de overmaat aan geweld” die bij de beëindiging van de gijzeling is toegepast. De rechtmatigheid van de beschietingen van buiten de trein door zowel precisieschutters als mariniers wordt door hen niet ter discussie gesteld. Niettemin moet de rechtbank dus oordelen over de absolute noodzaak van de gewelddadige beëindiging van de gijzeling in algemene zin, waaronder de beschietingen van buiten de trein door zowel precisieschutters als mariniers. In dat verband hebben eisers (als het gaat om de voorbereiding en leiding van de bevrijdingsactie) de inhoud van de geweldsinstructie aan de mariniers en het bestaan van een gestelde heimelijke instructie, alsook de toestemming voor het gebruik van Hollow Point 5-munitie aan de orde gesteld.

...

De rechtbank onderschrijft dan ook de conclusie uit het Archiefonderzoek:
dat het bevoegd gezag en de politieke ambtsdragers zich de vragen van proportionaliteit en subsidiariteit van het ingrijpen uitdrukkelijk hebben gesteld en dat [...] geen feiten en omstandigheden naar voren zijn gekomen die leiden tot de conclusie dat de afweging destijds onzorgvuldig, onvolledig of onjuist is geweest”.

Het gewapenderhand beëindigen van de gijzeling, inclusief de inleidende beschietingen van buiten de trein, was absoluut noodzakelijk en de rechtbank ziet geen aanleiding het handelen van de Staat in zoverre in strijd met artikel 2 EVRM te achten.
pi_174515757
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wat je nu allemaal zegt heeft nog steeds niks met de rechtszaak te maken. Volgens mij herhaal ik dat nu voor de zoveelste keer.

Als mijn moeder mij een fiets belooft en ik krijg het niet, moet ik dan de juffrouw gaan gijzelen? Nee natuurlijk niet.

De complete Molukse geschiedenis vergelijken met een vliegtuigongeluk, en dan nog de belofte erbij halen van van Mark rutte die de nabestaanden ook nog probeert te helpen. Sorry, hier ga ik niet eens op in.

Ik wil eigenlijk terug naar de rechtszaak en me niet bezighouden met randzaken en verkeerde vergelijkingen die je allemaal erbij betrekt.

De conclusie die volgens jou daarop volgt dat ik niet objectief ben is trouwens waarop gebaseerd?
Je gaat er niet op in omdat het jou niet uit komt en je jezelf er niet uit kan kletsen.

Moeten wij als Nederlander steeds dat gezeik aanhoren over dat Molukse verleden, kan ik daar wat aan doen, konden die mensen in die trein daar wat aan doen , konden die schoolkinderen daar wat aan doen
Flikker op met dat gezeik over die Molukken, elk volk is onrecht aangedaan alleen dat stelletje tuig lost dat op die manier op.
En ze zijn er voor gestraft en hadden voor mij allemaal afgeschoten mogen worden, het is een schande dat hier een rechtszaak over is, die nabestaande beseffen niet dat hun familieleden een stel criminelen/ terroristen waren die de dood verdienden
Logisch want ze geloven waarschijnlijk zelf in dezelfde onzin dat het mocht wat ze deden

Deze post zal je en misschien ook wel anderen in het verkeerde keelgat schieten maar dat boeit me even niet.

Nogmaals deze rechtszaak is een schande!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 19-10-2017 16:04:19 ]
  donderdag 19 oktober 2017 @ 15:55:52 #32
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_174515869
Israel zal waarschijnlijk helemaal dubbel liggen dat nu in Nederland nog 40 jaar na dato wordt geredetwist of het toen wel kosher was om een stelletje moordende terroristen definitief uit te schakelen om de levens van de gijzelaars te redden.

Het zoveelste bewijs dat we in West Europa de laatste decennia helemaal versoft zijn.

En ja, de rol van de overheid tov de Molukkers verdiende geen schoonheidsprijs, en ze deden beloftes die ze niet waar konden maken. Maar dan nog.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_174516125
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook bewijs voor of is het slechts speculeren van hun kant?
Bewijs hebben ze denk ik niet. Als het waar is, en alle zaken wat ze beweren dan is het moeilijk om bewijs te hebben. Dit zijn zaken waar films en series als prison break over gemaakt zijn. Het bedrijf, de staat, the company. Het corrupte binnen de uitvoerende macht, de doofpot en politieke spelletjes. De hele Molukse zaak is nogal verwikkeld in hoog niveau politieke spelletjes vanaf inderdaad de compagnie, VOC tot op heden.

Het is wel een heel uitgebreid artikel waarin nogal wat interessante dingen worden beweerd. Zo hebben ze het ook over de anonieme verklaringen dat een vertegenwoordiger uit Den Haag kwam om te vertellen dat de daders dood moesten en het in de doofpot moest. Destijds was van Agt volgens hen aan het armpjedrukken met den Uyl, het was immers verkiezingstijd en op de waarheid zat men niet te wachten.

Je hoeft trouwens niet te betalen voor dat artikel, alleen registreren en dan mag je volgens mij 2 weken gratis alle artikelen lezen.
West-Melanesia
pi_174516530
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:50 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Je gaat er niet op in omdat het jou niet uit komt en je jezelf er niet uit kan kletsen.

Moeten wij als Nederlander steeds dat gezeik aanhoren over dat Molukse verleden, kan ik daar wat aan doen, konden die mensen in die trein daar wat aan doen , konden die schoolkinderen daar wat aan doen
Flikker op met dat gezeik over die Molukken, elk volk is onrecht aangedaan alleen dat stelletje tuig lost dat op die manier op.
En ze zijn er voor gestraft en hadden voor mij allemaal afgeschoten mogen worden, het is een schande dat hier een rechtszaak over is, die nabestaande beseffen niet dat hun familieleden een stel criminelen/ terroristen waren die de dood verdienden
Logisch want ze geloven waarschijnlijk zelf in dezelfde onzin dat het mocht wat ze deden

Deze post zal je en misschien ook wel anderen in het verkeerde keelgat schieten maar dat boeit me even niet.

Nogmaals deze rechtszaak is een schande!
Ik snap je woede. Maar ik weet niet wanneer het Molukse verleden en het onrecht jegens hen erbij is gehaald en door wie. Je hebt uit je woede denk ik niet goed alle berichten doorgelezen of je niet goed genoeg verdiept in de rechtszaak.

Op je vergelijking van de complete Moluks-Nederlandse geschiedenis met de MH17 belofte van Mark Rutte ga ik niet op in en dat spreekt voor zich waarom. Wellicht wanneer je woede bekoelt is dat je op deze uitspraak gauw terugkomt.

Ik snap je woede, maar je bent bij de verkeerde rechtszaak. De oorzaken van jouw woede zijn niet te zoeken in deze rechtszaak. Hier hebben het verleden van de Molukkers, hun onrecht, de basisschoolkinderen, de kapingen zelf en alle dingen die je roept niks mee te maken.
West-Melanesia
pi_174516566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Israel zal waarschijnlijk helemaal dubbel liggen dat nu in Nederland nog 40 jaar na dato wordt geredetwist of het toen wel kosher was om een stelletje moordende terroristen definitief uit te schakelen om de levens van de gijzelaars te redden.

Het zoveelste bewijs dat we in West Europa de laatste decennia helemaal versoft zijn.

En ja, de rol van de overheid tov de Molukkers verdiende geen schoonheidsprijs, en ze deden beloftes die ze niet waar konden maken. Maar dan nog.
Voor zover ze die beloftes uberhaupt hebben gedaan..
  donderdag 19 oktober 2017 @ 16:26:56 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174516576
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kan, dat het geen robots zijn daarmee sla je precies de spijker op z'n kop. Dus ze kunnen ook uit woede een genadeschot hebben gegeven, of bewust uit medelijden een einde aan het lijden hebben gemaakt. Alles kan. Welk scenario jij denkt dat er gebeurd is moet je helemaal zelf weten, heb ik niks op tegen.

Het uitsluiten van andere scenario's alleen omdat het niet in je straatje pas, dat is waar ik steeds tevoorschijn kom. En dat is precies wat een aantal mensen steeds aan het doen is hier, door die andere mogelijk scenario's bijvoorbeeld als "onmogelijk" te beschrijven en vervolgens van het onderwerp afdwalen door randzaken erbij te betrekken die niks te maken hebben met waar de rechtszaak om draait.
Er is van alles mogelijk. Eerlijk gezegd boeit mij dat niet. Ze hebben een eind gemaakt aan de nachtmerrie van alle slachtoffers. Dat daarbij ook kapers zijn gedood en hoe dat gebeurde is IMO onbelangrijk. Het is domweg onmogelijk om te achterhalen wat er precies gebeurde en welke intenties de mariniers hadden. Zou me niks verbazen als ze t zelf ook niet weten. Wat gaat er door je heen in een dergelijk situatie??? De ene mens is de andere niet. Als jij denkt dit wel te weten zou ik zeggen : droom maar rustig verder. Ik vind het laf om nu nog deze mariniers te achtervolgen. Maar dat deze mensen laf zijn wisten we al nietwaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174516741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Er is van alles mogelijk. Eerlijk gezegd boeit mij dat niet. Ze hebben een eind gemaakt aan de nachtmerrie van alle slachtoffers. Dat daarbij ook kapers zijn gedood en hoe dat gebeurde is IMO onbelangrijk. Het is domweg onmogelijk om te achterhalen wat er precies gebeurde en welke intenties de mariniers hadden. Zou me niks verbazen als ze t zelf ook niet weten. Wat gaat er door je heen in een dergelijk situatie??? De ene mens is de andere niet. Als jij denkt dit wel te weten zou ik zeggen : droom maar rustig verder. Ik vind het laf om nu nog deze mariniers te achtervolgen. Maar dat deze mensen laf zijn wisten we al nietwaar ?
Ik denk niks te weten. Ik hoop op antwoorden die uit deze rechtszaak kunnen komen waar de nabestaanden alle recht op hebben. Ze zijn al genoeg aan het lijntje gehouden door de staat. Laf zijn die nabestaanden niet, moedig en rechtvaardig wel, en dat is wel mijn mening.
West-Melanesia
pi_174516763
Eigenlijk dan best jammer dat er kapers in leven zijn gebleven die nu verhaal proberen te halen wegens acties die ze zelf in gang hebben gezet.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 16:40:15 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_174516927
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik denk niks te weten. Ik hoop op antwoorden die uit deze rechtszaak kunnen komen waar de nabestaanden alle recht op hebben. Ze zijn al genoeg aan het lijntje gehouden door de staat. Laf zijn die nabestaanden niet, moedig en rechtvaardig wel, en dat is wel mijn mening.
Ik heb een andere mening.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_174516934
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor zover ze die beloftes uberhaupt hebben gedaan..
Het is erg off-topic maar idd: Welke beloftes zijn gedaan? Zijn deze vastgelegd? En in hoeverre kun je toch aanvoelen dat beloftes van 1 kikkerlandje niet waargemaakt kunnen worden als de hele VN (cq wereldgemeenschap) van mening is dat Indonesië gewoon onafhankelijk moet worden. Dan kan dat klompenlandje keffen wat hij wil, maar dan is het toch overmacht.

zie hier:
https://historiek.net/molukkers-in-nederland/449/


quote:
Nederland had de Molukkers zelfbeschikking beloofd, maar als Nederland internationaal geen steun krijgt om de kolonie te behouden, kunnen ze die belofte aan de Molukkers niet houden.
Vergelijking:
Er werden tussen 1940 en 1945 ook beloftes gedaan aan NL boeren dat ze na de "Endsieg" een stuk land konden krijgen in Oekraïene. Maar Stalin werkte in 1945 niet mee met dit plan. Weg belofte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174517021
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Het is wel een heel uitgebreid artikel waarin nogal wat interessante dingen worden beweerd. Zo hebben ze het ook over de anonieme verklaringen dat een vertegenwoordiger uit Den Haag kwam om te vertellen dat de daders dood moesten en het in de doofpot moest. Destijds was van Agt volgens hen aan het armpjedrukken met den Uyl, het was immers verkiezingstijd en op de waarheid zat men niet te wachten.
Ah, de 'anonieme verklaringen' weer. Dat is niets nieuws.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/50647/bizarre-leugens-de-punt
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 16:59:01 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174517385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omerta, niet willen weten . Zo ging dat ook in Indonesië
dit is niet nodig he

quote:
In de trein zei een marinier : ik heb er net twee doodgeschoten. (men lachte daarop)
Geen van de elf mariniers kan zich herinneren dat dit gezegd is..... degene die het zei herkende zijn stem, maar herinnert zich ook niet dat hij dat zei. Doei... alsof hij dat dagelijks deed. Zoiets onthoud je wel , ook als je zit te liegen om stoer te doen.
Dat riekt naar niet willen weten, cover up en meineed.
ze hebben er wel meer doodgeschoten toch?

40 jaar later zal wie wat precies gezegd hebben ongetwijfeld wat vaag zijn maar dat iemand iemand doodgeschoten heeft lijkt me gewoon een vaststaand feit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:03:37 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174517471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:34 schreef Bluesdude het volgende:

In de trein zei een marinier : ik heb er net twee doodgeschoten. (men lachte daarop)
Geen van de elf mariniers kan zich herinneren dat dit gezegd is..... degene die het zei herkende zijn stem, maar herinnert zich ook niet dat hij dat zei. Doei... alsof hij dat dagelijks deed. Zoiets onthoud je wel , ook als je zit te liegen om stoer te doen.
Dat riekt naar niet willen weten, cover up en meineed.
40 jaar na dato....tuurlijk, joh.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174517531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is erg off-topic maar idd: Welke beloftes zijn gedaan? Zijn deze vastgelegd? En in hoeverre kun je toch aanvoelen dat beloftes van 1 kikkerlandje niet waargemaakt kunnen worden als de hele VN (cq wereldgemeenschap) van mening is dat Indonesië gewoon onafhankelijk moet worden. Dan kan dat klompenlandje keffen wat hij wil, maar dan is het toch overmacht.

zie hier:
https://historiek.net/molukkers-in-nederland/449/

[..]

Vergelijking:
Er werden tussen 1940 en 1945 ook beloftes gedaan aan NL boeren dat ze na de "Endsieg" een stuk land konden krijgen in Oekraïene. Maar Stalin werkte in 1945 niet mee met dit plan. Weg belofte.
Het is niet off-topic, want dat is mede de reden dat die Molukse acties plaatsvonden. Het is een algemeen gebruikte stelling dat de Nederlandse regering in de periode voor 1950 de Zuid-Molukkers een eigen Staat (RMS) heeft beloofd. Soms wordt er zelfs gezegd dat de KNIL-militairen voor Nederland vochten omdat de Nederlandse regering hen als dank daarvoor een RMS beloofde. Die RMS hebben ze nooit gekregen, in plaats daarvan kwam een groot deel van de ex-KNIL-militairen in Nederland terecht, tegen hun zin in.
De onvrede over die verbroken belofte, die op de volgende generatie(s) is overgedragen, wordt als verklaring gebruikt voor de Molukse acties in de jaren '70.

Nou is het allemaal erg lang geleden, de meeste mensen die nu leven zullen er destijds niet bij zijn geweest (ik ook niet). Dat geldt overigens ook voor de kapers van de trein in 1977, zij waren voor 1950 nog niet geboren.

Er is wel onderzoek gedaan naar of die belofte ook echt door de Nederlandse regering is gedaan. De meningen daarover zijn verdeeld..

Hier een stukje tekst met verwijslinkjes in de bron over dat die belofte niet zou zijn gedaan:
quote:
Tot op de dag van vandaag heerst op grote schaal het misverstand dat de Nederlandse regering ooit heeft beloofd Molukkers terug te brengen naar een eigen RMS, als dank voor hun strijd in het KNIL. Met dit verhaal ben ik ook opgegroeid. Het gevolg van die verhalen over de ‘valse belofte’ is een versterking van emoties: verraad, vernedering, onmacht en frustratie.

Maar veelvuldig onderzoek toont aan dat de Nederlandse regering deze belofte nooit heeft gemaakt. Wim Manuhutu, historicus en voormalig directeur van Museum Maluku, bevestigt per mail: ‘Het verhaal van de belofte van een eigen staat is een hardnekkige mythe die nogal resistent is tegen onderzoek.’
Even doorscrollen naar de kop "De hardnekkige mythe van de valse belofte"
https://decorrespondent.n(...)72912527720-55985e51
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:07:12 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174517544
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:33 schreef Oceanier het volgende:

Ik hoop op antwoorden die uit deze rechtszaak kunnen komen waar de nabestaanden alle recht op hebben.
Antwoorden waar ze 'recht' op hebben? Volgens mij zijn ze op zoek naar een specifiek antwoord. En aangezien er 40 jaar na dato nog weinig is te achterhalen, zullen ze dat antwoord niet krijgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174517572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is niet nodig he

[..]

ze hebben er wel meer doodgeschoten toch?

40 jaar later zal wie wat precies gezegd hebben ongetwijfeld wat vaag zijn maar dat iemand iemand doodgeschoten heeft lijkt me gewoon een vaststaand feit
Meerdere mariniers (twee?) verklaren degene te zijn geweest die de leider van de kapers heeft doodgeschoten.
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 17:17:28 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174517741
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Meerdere mariniers (twee?) verklaren degene te zijn geweest die de leider van de kapers heeft doodgeschoten.
die gast was helemaal doorzeefd, moeilijk te zeggen wie het fatale schot afgevuurd heeft natuurlijk

zijn ook minimaal 2 die beweren op dat meisje geschoten te hebben, die waren het niet met elkaar eens dat de ander geschoten had
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:18:29 #48
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_174517768
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is niet off-topic, want dat is mede de reden dat die Molukse acties plaatsvonden. Het is een algemeen gebruikte stelling dat de Nederlandse regering in de periode voor 1950 de Zuid-Molukkers een eigen Staat (RMS) heeft beloofd. Soms wordt er zelfs gezegd dat de KNIL-militairen voor Nederland vochten omdat de Nederlandse regering hen als dank daarvoor een RMS beloofde. Die RMS hebben ze nooit gekregen, in plaats daarvan kwam een groot deel van de ex-KNIL-militairen in Nederland terecht, tegen hun zin in.
De onvrede over die verbroken belofte, die op de volgende generatie(s) is overgedragen, wordt als verklaring gebruikt voor de Molukse acties in de jaren '70.

Nou is het allemaal erg lang geleden, de meeste mensen die nu leven zullen er destijds niet bij zijn geweest (ik ook niet). Dat geldt overigens ook voor de kapers van de trein in 1977, zij waren voor 1950 nog niet geboren.

Er is wel onderzoek gedaan naar of die belofte ook echt door de Nederlandse regering is gedaan. De meningen daarover zijn verdeeld..

Hier een stukje tekst met verwijslinkjes in de bron over dat die belofte niet zou zijn gedaan:

[..]

Even doorscrollen naar de kop "De hardnekkige mythe van de valse belofte"
https://decorrespondent.n(...)72912527720-55985e51
Alsof Nederland ook maar even zelfstandig kon beslissen over een nieuw te vormen Molukse Staat ergens in de wereld....... Het is de VN niet.
Waarschijnlijk is vanuit overheidswege beloofd dat Nederland zich hard zou maken voor die kwestie, that's all.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_174517847
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, de 'anonieme verklaringen' weer. Dat is niets nieuws.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/50647/bizarre-leugens-de-punt
Klopt, maar het zijn nu twee mariniers van de school dit het aannemelijk achtten, nadat en ondanks het feit dat dit al in de telegraaf al bizarre leugens werden beschreven. Het wordt toch steeds gekker, en een neutraal persoon die zich niet heeft verdiept in deze zaak en nergens vanaf weet zou nu toch wel beginnen te twijfelen aan de staat.
West-Melanesia
pi_174517964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is erg off-topic maar idd: Welke beloftes zijn gedaan? Zijn deze vastgelegd? En in hoeverre kun je toch aanvoelen dat beloftes van 1 kikkerlandje niet waargemaakt kunnen worden als de hele VN (cq wereldgemeenschap) van mening is dat Indonesië gewoon onafhankelijk moet worden. Dan kan dat klompenlandje keffen wat hij wil, maar dan is het toch overmacht.

zie hier:
https://historiek.net/molukkers-in-nederland/449/

[..]

Vergelijking:
Er werden tussen 1940 en 1945 ook beloftes gedaan aan NL boeren dat ze na de "Endsieg" een stuk land konden krijgen in Oekraïene. Maar Stalin werkte in 1945 niet mee met dit plan. Weg belofte.

Joh dit is maar 1 ding in de complete geschiedenis. Er is hieromheen zoveel meer in de Molukse zaak gebeurd dan alleen dit.

En het gaat niet om overmacht. Toegeven aan dit soort gevallen van overmacht is toegeven aan onrechtvaardigheid en het onrechtvaardige te laten gebeuren tot heden ten dage.

De laatste vergelijking gaat mank. Je zegt het zelf, NL boeren in Oekraine. Als het NL boeren in Nederland waren, wat kreeg je dan? De 80-jarige oorlog.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')