abonnement Unibet Coolblue
pi_174499457
Goedenavond

Momenteel doe ik voor mijn studie onderzoek naar de veranderingen in werkwijze in de bouw wereld.
Doel van het onderzoek: de ketensamenwerking intern- en extern verbeteren met als gevolg de reductie van (faal) kosten.

Resultaat zal bestaan uit een rapportage met aanbevelingen over zaken die aangepakt / verandert dienen te worden om de organisatie te verbeteren en het beoogde doel, optimalisatie van de ketensamenwerking te behalen.

Enfin. Op de titelpagina van het rapport wil ik een passende quote plaatsen.
Mijn vraag aan jullie: welke lijkt jullie het best passen bij het onderwerp?

1) "It is not necessary to change. Survival is not mandatory."

2)"Change your thoughts and you can change the world."

3)"The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change. The leader adjusts the sails."

4)"The first step to change is awareness. The second step is acceptance."

5)"Je gaat het pas zien als je het doorhebt."

6)“Je moet de bal hebben om te schieten, en schieten om te scoren, maar dat is logisch.”

7)“Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen.”

8)"Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."


Mochten jullie zelf nog originele quotes hebben, let me know!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vocatala op 18-10-2017 20:32:23 ]
pi_174499649
One day or day one. You decide.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_174499824
Live, love, laugh
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_174499872
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:32 schreef yosander het volgende:
Live, life, love
Livera :7
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_174500423
In plaats van een hippe quote te verzinnen die niet veel toevoegt zou ik de tijd besteden om nog even naar de taalfouten in je scriptie te kijken. Getuige de OP ben je daar nog wel even mee bezig. Daar wordt je scriptie namelijk wel echt beter van en van een hippe quote niet.

Verder vind ik geen van de quotes die je aandraagt relevant. Vooral die over voetbal, seriously? :?
Play hard, go pro.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:55:32 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_174500594
quote:
3s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:17 schreef Vocatala het volgende:

3)"The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change. The leader adjusts the sails."
Deze is toch wel heel erg vind ik. :')
Wie heeft dat ooit gezegd?

Maar zo'n scriptie lijkt me moeilijk om te doen. Je onderwerp ziet er pittig uit. Veel succes met je studie TS.
Respect ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_174500797
@Aethereal

Het is een stukje tekst op een forum.. niet de lay-out van mijn scriptie. Wanneer iedereen hier zijn posts opmaakt als zijnde een formele zakelijke brief wordt het er niet echt gezelliger op, denk je wel?

Maargoed, in mijn ogen draagt een quote wel degelijk bij aan een scriptie.

@Harvest89

Thanks voor de support!

Die quote is ooit uitgesproken door John Maxwell.
pi_174500811
Je scriptie lijkt me een hoop zinvoller dan een nutteloze quote.
Somebody that I used to know
pi_174500837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:00 schreef Vocatala het volgende:

Maargoed, in mijn ogen draagt een quote wel degelijk bij aan een scriptie.
Dat kan, maar niet als je met een poll op een forum een willekeurige quote bij je scriptie plakt.

Edit, verdorie, doet me weer denken aan mijn eigen (mooie) voorwoord van mijn scriptie ;( . Even weer opzoeken O+
Somebody that I used to know
pi_174500854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:00 schreef Vocatala het volgende:
@Aethereal

Het is een stukje tekst op een forum.. niet de lay-out van mijn scriptie. Wanneer iedereen hier zijn posts opmaakt als zijnde een formele zakelijke brief wordt het er niet echt gezelliger op, denk je wel?

Maargoed, in mijn ogen draagt een quote wel degelijk bij aan een scriptie.

@Harvest89

Thanks voor de support!

Die quote is ooit uitgesproken door John Maxwell.
Nee dat fint ik ook

(ik heb het duidelijk niet over je opmaak, maar over taal- en spelfouten zoals d/t fouten en spatiegebruik)
Play hard, go pro.
pi_174500951
@Aethereal

Wanneer we allemaal net zo goed zouden zijn als jij zou de wereld een stuk beter zijn, nietwaar?
pi_174501007
Lol. Gewoon niet doen, serieus. Voegt niks toe.
pi_174501018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:05 schreef Vocatala het volgende:
@Aethereal

Wanneer we allemaal net zo goed zouden zijn als jij zou de wereld een stuk beter zijn, nietwaar?
Inderdaad maar dat staat niet ter discussie. Ach ik heb mijn mening gegeven en wat jij er verder mee doet moet jij weten natuurlijk.
Play hard, go pro.
pi_174501138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:07 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Inderdaad maar dat staat niet ter discussie. Ach ik heb mijn mening gegeven en wat jij er verder mee doet moet jij weten natuurlijk.
Waarvoor dank.
pi_174501407
Een citaat is al snel een beetje cringe worthy als het hoog van de toren blaast, je thesis het niet waar maakt, of een beetje rakelings langs de conclusie schampte. Het moet nieuwsgierig maken en in eigen woorden de "take-away" van de conclusie omschrijven. Althans, dat is mijn idee erbij. In dat kader spreekt 5 voor mij het meeste, behalve als het dus een citaat buiten context is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 21:19:41 ]
pi_174501547
Allen bedankt voor jullie feedback, misschien dat een quote inderdaad eerder een negatief effect teweeg brengt daar er een bepaalde verwachting gewekt wordt dan het positief bijdraagt aan de scriptie.
pi_174504192
Doe alleen een quote als je er ook bij blowt.
pi_174504472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:00 schreef Vocatala het volgende:
Het is een stukje tekst op een forum.. niet de lay-out van mijn scriptie. Wanneer iedereen hier zijn posts opmaakt als zijnde een formele zakelijke brief wordt het er niet echt gezelliger op, denk je wel?
Ik denk eigenlijk van wel. De boel wordt er namelijk een stuk leesbaarder door en dat scheelt knorrigheid.
pi_174512267
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:07 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk van wel. De boel wordt er namelijk een stuk leesbaarder door en dat scheelt knorrigheid.
helemaal goet,,moraalridder
pi_174514057
Wat gaat het worden, of heb je iets anders verzonnen? Hoe vordert je rapport?
pi_174515478
Ik heb tot medio januari 2018 om de rapportage te schrijven. Tegen die tijd zie ik wel of er al dan niet een quote op de omslag komt. Eerst maar eens het onderzoek succesvol uitvoeren.

Betreft het onderzoek:

Momenteel worden alle in de onderzoeksopzet beschreven aspecten/literatuur onderzocht op relevantie. Ook personen die affiniteit hebben met het onderwerp worden benaderd. Er is dus nog veel werk te verzetten, maar de grote lijn is aanwezig.

Voor de geïnteresseerden, ik doe onderzoek naar de toepassing en ontwikkeling van BIM (Building Information Model) binnen een bepaalde sector binnen de bouw.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:03:39 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174518709
Over vooruitlopen op de zaken gesproken. Je bent je dus nog aan het inlezen joh.
Huilen dan.
pi_174527585
Ik zou je idd eerst richten op het afronden van het zaakje. Stomme onbenullige dingen als quotes komen wel als je de boel bijna inlevert.
  donderdag 2 november 2017 @ 08:32:47 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174818700
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:03 schreef Isdatzo het volgende:
Over vooruitlopen op de zaken gesproken. Je bent je dus nog aan het inlezen joh.
Dingen als de titel verzinnen komen op het allerlaatst inderdaad. Maar TS kan het beter helemaal laten. Komt zo cheesy en puberaal over. :') Hou je scriptie professioneel. Voor dit soort dingen is er een voorwoord, mocht dat een onderdeel zijn van je scriptie.
  donderdag 2 november 2017 @ 10:23:20 #25
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174820210
'If the earth is a sphere then why isn't Antarctica upside down'
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')