abonnement Unibet Coolblue
pi_174510642
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Uitleg...
Wat moet je met iets wat je niet nodig hebt? TS heeft kennelijk de keuze, en dus geen noodzaak.
pi_174510697
start als vrouw een youtube channel waarbij mensen je spullen kunnen toesturen met daarbij een opdrachtkaartje die je dan uitbvoert en je loopt binnen :')
hardcoholic
pi_174517927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En tussentijds in een kartonnen doos gaan wonen?

momenteel zijn de woningsprijzen nog niet eens terug op het prijsniveau van voor de crisis (al was in Q2 2017 de index weer op 98,9 waarbij de prijzen van 2010 als 100 gelden, in 2008 werden echter de hoogste prijzen bereikt en daaronder zitten we nog zo'n 15%)...

Zeker als je meewegt dat de rente momenteel zeer laag is, is nogal een gok te denken dat het financieel erg gunstig zou zijn te wachten...
dat niet enkel een huis te financieren over enkele jaren overall goedkoper zou zijn (of dat nu een daadwerkelijk lager koopbedrag zou betekenen of bv gunstgere financiering, cq lager rente)... Maar dat zelfs je de kosten zou uitsparen die het tussentijds huren je oplevert.

Sowieso denk ik dat het erg dom is je afweging te laten leiden door een wens een speculatieve winst te maken...
ik betwijfel of dat erg zinnig is, als je wilt speculeren kun je beter in aandelen gaan handelen, een huis koop je vooral om te wonen en het is vak zinniger gewoon vooral je aandacht erop te richten een geschikte en jou bevallende woning te vinden binnen je budget
Wat nou als er momenteel geen goede huizen zijn binnen je budget? Je wil er wel op vooruitgaan maar hier in de randstad verkopen ze echt crackpanden voor dik 2 ton.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:28:34 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174517972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Wat nou als er momenteel geen goede huizen zijn binnen je budget? Je wil er wel op vooruitgaan maar hier in de randstad verkopen ze echt crackpanden voor dik 2 ton.
Waar wil je dan op wachten? Tot je budget ruimer is, of denk je dat je over 5 jaar wel een riante tweekapper voor dat bedrag kunt kopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174517993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:08 schreef HeteKoffie het volgende:
Ik wil een appartement met 3 slaapkamers, nieuwbouw.

Kosten: 300.000 euro.

:')

Ik wacht wel.
Ja dit dus. Ik ga denk ik toch maar de knoop doorhakken maar ja is best kut om voor 1 a 2 ton een huis te kopen waarvan je eigenlijk vind dat het het niet waard is. In zo'n tijd leven we. ;( Maar ja alles wat je huurt ben je kwijt dus ja eigenlijk moet je na een tijdje wel.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:31:54 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518050
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:29 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja dit dus. Ik ga denk ik toch maar de knoop doorhakken maar ja is best kut om voor 1 a 2 ton een huis te kopen waarvan je eigenlijk vind dat het het niet waard is. In zo'n tijd leven we. ;( Maar ja alles wat je huurt ben je kwijt dus ja eigenlijk moet je na een tijdje wel.
Wanneer leefden we niet in zo'n tijd dan? Ik weet niet wat voor fantastische ideeën mensen hier over "vroeger, was alles beter" hebben, maar de panden die men vroeger als Jan Modaal kocht waren ook niet zo geweldig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar wil je dan op wachten? Tot je budget ruimer is, of denk je dat je over 5 jaar wel een riante tweekapper voor dat bedrag kunt kopen?
Ja klopt. Om een één of andere reden hoop ik dat over een jaar of zo opeens een heleboel leuks voor 150k te koop is maar dat zal wel niet. :') Toch maar eens de knoop doorhakken. Maar laten we eerlijk zijn een huis kopen is het duurste wat je ooit in je leven gaat kopen (tenzij je later nog een huis koopt natuurlijk). Dan wil ik er wel helemaal achter staan. Ik ben nu aan het bieden en het is wel een beetje een huis van: "Beter dan huren". Best treurig dat ik 't zo zie maar ik had altijd gedacht dat je huis kopen echt een gevoel van euforie meebrengt en dat je er echt van gaat houden en het als je droomhuis ziet maar ik vind alles zo pokkeduur hier in de randstad voor wat je er voor krijgt. Ik zat serieus ook gewoon te twijfelen om m'n leven hier op te geven en gewoon lekker een uur naar 't oosten rijden om daar iets te kopen wat ik wel het geld waard vind. Maar ja dan zit je weer in the middle of nowhere, of je daar op de lange termijn nou zo gelukkig van zal worden..

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wanneer leefden we niet in zo'n tijd dan? Ik weet niet wat voor fantastische ideeën mensen hier over "vroeger, was alles beter" hebben, maar de panden die men vroeger als Jan Modaal kocht waren ook niet zo geweldig.
Heb wat dat betreft geen referentiekader.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:45:29 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:36 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja klopt. Om een één of andere reden hoop ik dat over een jaar of zo opeens een heleboel leuks voor 150k te koop is maar dat zal wel niet. :') Toch maar eens de knoop doorhakken. Maar laten we eerlijk zijn een huis kopen is het duurste wat je ooit in je leven gaat kopen (tenzij je later nog een huis koopt natuurlijk). Dan wil ik er wel helemaal achter staan. Ik ben nu aan het bieden en het is wel een beetje een huis van: "Beter dan huren". Best treurig dat ik 't zo zie maar ik had altijd gedacht dat je huis kopen echt een gevoel van euforie meebrengt en dat je er echt van gaat houden en het als je droomhuis ziet maar ik vind alles zo pokkeduur hier in de randstad voor wat je er voor krijgt. Ik zat serieus ook gewoon te twijfelen om m'n leven hier op te geven en gewoon lekker een uur naar 't oosten rijden om daar iets te kopen wat ik wel het geld waard vind. Maar ja dan zit je weer in the middle of nowhere, of je daar op de lange termijn nou zo gelukkig van zal worden..

[..]

Heb wat dat betreft geen referentiekader.
Ja, als ik kijk wat ik in het oosten of noorden voor de prijs van ons huis kan kopen dan hebben we het ook over een totaal andere klasse, maar mijn man reist nu al een uur naar zijn werk plus dat we hier in Amersfoort een hele goede (basis)school voor onze zoon hebben, en straks ruime keuze uit middelbare scholen, waar dat in Boerenstronkstradeel een beetje anders ligt.
Maar goed, dat zijn idd de prioriteiten die je wel of niet stelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als ik kijk wat ik in het oosten of noorden voor de prijs van ons huis kan kopen dan hebben we het ook over een totaal andere klasse, maar mijn man reist nu al een uur naar zijn werk plus dat we hier in Amersfoort een hele goede (basis)school voor onze zoon hebben, en straks ruime keuze uit middelbare scholen, waar dat in Boerenstronkstradeel een beetje anders ligt.
Maar goed, dat zijn idd de prioriteiten die je wel of niet stelt.
Dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik hier in de regio aan 't bieden ben i.p.v. ergens in the middle of nowhere gaan wonen.

Maar het blijft toch knagen ergens. Dat ik zoveel geld straks ga uitgeven aan iets waar ik niet volledig achter sta ;(
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:49:53 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:47 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik hier in de regio aan 't bieden ben i.p.v. ergens in the middle of nowhere gaan wonen.

Maar het blijft toch knagen ergens. Dat ik zoveel geld straks ga uitgeven aan iets waar je niet volledig blij van wordt. ;(
Ach, wij doen ons best het huis zo rap mogelijk af te lossen, en zodra onze zoon dan van school is gaan we gewoon lekker naar het Oosten of Noorden, of we wachten dan nog even tot we idd helemaal klaar zijn met aflossen, dan is mijn man ook bijna met pensioen.

Dan ook geen gezeur meer over wel of geen hypotheek kunnen krijgen op het lagere inkomen na het pensioen.
Prima.
Ik zit me vast te verlekkeren aan de lapjes grond waar ik tzt een huis zou kunnen laten bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, wij doen ons best het huis zo rap mogelijk af te lossen, en zodra onze zoon dan van school is gaan we gewoon lekker naar het Oosten of Noorden, of we wachten dan nog even tot we idd helemaal klaar zijn met aflossen, dan is mijn man ook bijna met pensioen.

Dan ook geen gezeur meer over wel of geen hypotheek kunnen krijgen op het lagere inkomen na het pensioen.
Prima.
Ik zit me vast te verlekkeren aan de lapjes grond waar ik tzt een huis zou kunnen laten bouwen.
Misschien moet ik dat in m'n hoofd houden. Dat het gewoon weer een tijdelijke woning is. Zo min mogelijk investeren en hopen dat het over 5 jaar meer waard is als ik mogelijk iets anders wil?
pi_174518719
Zojuist een bod uitgebracht...
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:04:56 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:51 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Misschien moet ik dat in m'n hoofd houden. Dat het gewoon weer een tijdelijke woning is. Zo min mogelijk investeren en hopen dat het over 5 jaar meer waard is als ik mogelijk iets anders wil?
Voor 5 jaar zou ik niet kopen, bij ons gaat dat over ruim 20 jaar (nog 16 te gaan).... als het aan mijn 6-jarige ligt niet trouwens, want hij blijft ALTIJD bij ons wonen en we mogen NOOIT verhuizen, maar dat is wat anders :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:05:16 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:04 schreef hoechst het volgende:
Zojuist een bod uitgebracht...
Waar nu op?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor 5 jaar zou ik niet kopen, bij ons gaat dat over ruim 20 jaar (nog 16 te gaan).... als het aan mijn 6-jarige ligt niet trouwens, want hij blijft ALTIJD bij ons wonen en we mogen NOOIT verhuizen, maar dat is wat anders :D
Ja godver wat nou als je opeens een super leuk iemand ontmoet over een jaar of 3 en je wil samenwonen? Ben je dan fucked en maak je verlies met je huis als je hem dan wilt verkopen?

Jezus dit is echt de moeilijkste beslissing ooit. :'(
pi_174518782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:49 schreef Leandra het volgende:

Ik zit me vast te verlekkeren aan de lapjes grond waar ik tzt een huis zou kunnen laten bouwen.
In Duitsland kun je goed terecht voor mooie lappen.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:11:33 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518851
quote:
12s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

In Duitsland kun je goed terecht voor mooie lappen.
Ja, maar in Duitsland wonen Duitsers....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:12:32 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:06 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja godver wat nou als je opeens een super leuk iemand ontmoet over een jaar of 3 en je wil samenwonen? Ben je dan fucked en maak je verlies met je huis als je hem dan wilt verkopen?

Jezus dit is echt de moeilijkste beslissing ooit. :'(
Nou ja, dat ligt eraan wat je nu koopt, wie je dan tegenkomt, hoe de situatie dan is.... garanties, je hebt ze niet in het leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518873
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar in Duitsland wonen Duitsers....
Zijn erg beleefd en heb tuin straks van 20 hectare.
pi_174518912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, dat ligt eraan wat je nu koopt, wie je dan tegenkomt, hoe de situatie dan is.... garanties, je hebt ze niet in het leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja 't wordt wel nieuwbouw (10 tot 20 jaar oud) sowieso en ja in de randstad zullen ze wel meer waard worden hoop ik.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:16:11 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174518934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:14 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Naja 't wordt wel nieuwbouw (10 tot 20 jaar oud) sowieso en ja in de randstad zullen ze wel meer waard worden hoop ik.
Dan heb je de beste kans op waardestijging met echte nieuwbouw, maar goed, die staat weer in wijken waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar dat geldt ook voor woningen van 10 tot 20 jaar oud, dus dat maakt al weinig uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174518970
Nieuwbouw van tegenwoordig is kwalitatief niet zo heel erg goed. Beter kun je een oud huis goed gaan naisoleren.
pi_174518976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je de beste kans op waardestijging met echte nieuwbouw, maar goed, die staat weer in wijken waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, maar dat geldt ook voor woningen van 10 tot 20 jaar oud, dus dat maakt al weinig uit.
Ik wil juist iets moderns zodat het weinig onderhoud nodig heeft en de waarde omhoog gaat.

Hoe bedoel je met echte nieuwbouw? Dat het nu gebouwd wordt?

quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:18 schreef machtpen het volgende:
Nieuwbouw van tegenwoordig is kwalitatief niet zo heel erg goed. Beter kun je een oud huis goed gaan naisoleren.
Vanaf wanneer? Lijkt me nogal vreemd dat het opeens slechter zou zijn.
pi_174532619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Wat nou als er momenteel geen goede huizen zijn binnen je budget? Je wil er wel op vooruitgaan maar hier in de randstad verkopen ze echt crackpanden voor dik 2 ton.
als je iets niet betalen kan, is het een beetje dom dat wel te willen ... dan houd het gewoon op, er is geen 'geen-gezeik-iedereen-rijk' uitweg...

wel is het gewoon zo dat als op een bepaalde locatie de prijzen te hoog zijn, je misschien moet overwegen of je op de verkeerde locatie zoekt, juist ook in de randstad is het goed mogelijk een beter betaalbare woning te vinden niet direkt op de beste locaties, maar veelal met nog steeds haalbare reistijden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:03:41 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174534316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je iets niet betalen kan, is het een beetje dom dat wel te willen ... dan houd het gewoon op, er is geen 'geen-gezeik-iedereen-rijk' uitweg...

wel is het gewoon zo dat als op een bepaalde locatie de prijzen te hoog zijn, je misschien moet overwegen of je op de verkeerde locatie zoekt, juist ook in de randstad is het goed mogelijk een beter betaalbare woning te vinden niet direkt op de beste locaties, maar veelal met nog steeds haalbare reistijden
Dit dus.
Ik wil ook graag vrijstaand op een kavel van minimaal 1.000m2 maar dat kan ik hier niet krijgen voor mijn budget, dus dan is het of de eisen bijstellen, of andere minpunten van de locatie waar dat wel binnen budget past accepteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')