abonnement Unibet Coolblue
pi_174494956
Beste forumgenoten. Ik wil jullie bij deze om advies vragen. Inmiddels zijn we allemaal wel bekend met cryptocurrencies. In ieder geval de leden op dit deel van het forum. Ik wil dan ook graag van jullie kennis en expertise gebruik maken.

Veel mensen zijn rijk geworden door in een vroeg stadium te investeren in coins zoals Bitcoin en Ethereum. Daar was ik zelf te laat bij. Toch liggen er nog steeds kansen. Bitcoin en Ethereum kunnen technisch nog steeds verbeterd worden. En als een project zich aan dient waarbij er sprake is van verbetering dan wil ik graag wat euro's investeren.

Nu kwam ik via via dus terecht bij het CREDITS platform. Dit is niet ้้n van die op ERC20 gebaseerde altcoins, maar een project dat echt technische verbeteringen wil aanbrengen. Hun visie is dat Bitcoin en Ethereum niet aantrekkelijk genoeg zijn voor de financiele sector vanwege hun trage verwerkingssnelheid en de hoge transactiekosten. Met hun project willen zij beide dus verbeteren. Ze bouwen een eigen blockchainsysteem maar dan op een andere manier. Zo zou hun systeem tot wel 1 miljoen transacties tegelijk kunnen verwerking met een gemiddelde transactiesnelheid van 3 seconden. Daar hoef je bij Bitcoin niet mee aan te komen. Ook hebben ze eigen 'smart contracts' in hun systeem ingebouwd.

Klinkt goed toch? Nu heb ik hun technische papieren doorgenomen. Ik begrijp dat ze willen werken met een consensusmodel van nodes, maar ik moet bekennen dat ik hun verhaal onvoldoende snap. Ik heb technisch nog veel te leren over blockchain, dat is wel duidelijk. Ik weet ook niet of hun project uniek is of dat er meer zijn.

Mijn vraag is dan ook of jullie je mening kunnen geven over dit project. Is het haalbaar en uniek wat ze willen? Of is het allemaal te mooi om waar te zijn? Kan dit project dezelfde potentie hebben als Bitcoin en Ethereum (en een paar andere succesvolle cryptocurrencies)? Ik wil graag meerdere kanten belicht zien voordat ik de knip ga trekken. Hun verhaal is te lezen onder 'documents' op hun website credits.com.

Hun ICO moet nog beginnen, en die doen ze over twee of drie ronde's, dus ik heb nog wat tijd om me te ori๋nteren, maar ik hoor alvast graag jullie mening.
  Forum Admin woensdag 18 oktober 2017 @ 16:08:36 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_174495031
Kijk eens hier: Blockchain Technology & Cryptocurrencies
Wellicht staat daar al het antwoord op je vraag. De experts zitten daar.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:12:02 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174495093
Schopje BTC
So we just called him Fred
pi_174495121
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Kijk eens hier: Blockchain Technology & Cryptocurrencies
Wellicht staat daar al het antwoord op je vraag. De experts zitten daar.
Dankjewel Opa Bakkebaard. ;-)

Kan dit topic naar daar verplaatst worden? Of is het toegestaan om dezelfde vraag daar opnieuw te stellen?
  Forum Admin woensdag 18 oktober 2017 @ 16:13:59 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_174495130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:13 schreef Eurik het volgende:

[..]

Dankjewle Opa Bakkebaard. ;-)

Kan dit topic naar daar verplaatst worden? Of is het toegestaan om dezelfde vraag daar opnieuw te stellen?
Mijn collega Fred heeft dit topic al verplaatst.
pi_174495159
quote:
Dat heeft mijn collega Fred al gedaan.
Super service hier! Ik had veel eerder naar FOK moeten komen. ;-) Thanks!
pi_174496810
Door de cryptomania ben ik een paar weken geleden ook lid van FOK geworden....

Deze n00b gaat proberen een aantal van je vragen te beantwoorden...

Veel van de bestaande platforms zijn (ook/al) bezig met het versnellen/vermeerderen van transacties per seconde.
Tot hoever onderscheid CREDITS zich tov bestaande platforms hierin?
Door wie worden ze gebacked of werken ze mee samen?
Hebben ze realistische doelstellingen?
Zijn er al ontwikkelingen gaande/behaald op de roadmap?

Ik vermoed dat een consensusmodel met nodes inhoudt dat de blokken op de block chain gemined worden. Dmv minen wordt de block chain onderhouden en krijgen de miners per gevonden block een vergoeding uit de opgehaalde transferfees.

De white papers heb ik verder niet gelezen en echt inhoudelijk kan ik niets zeggen over dit project. Vergeet niet dat de voorgespiegelde revenu forecast altijd een positiever uitgedrukt is in de beschrijving van vrijwel alle projecten.

Het kan een 13 in een dozijn project zijn maar wie weet ook een kip met gouden eieren...
pi_174501248
Dank voor de reactie en de tip. Het schijnt dat ze niet met mijnen gaan werken. Ze schijnen wel al een werkend testmodel te hebben. Maar dat las ik op Telegram. Er is nog niet echt een testversie uitgebracht. Hun whitepaper is echt technisch. Ik bestudeer het wel maar het is moeilijk om er door te komen voor mij.
pi_174505044
Ik weet niet welke crypto's je nog meer bekijkt, maar ik zou lekker beginnen met een Bitcoin, Ethereum of andere crypto's die al iets hebben laten zien.

Maar dat zijn mijn twee Satoshi's.
pi_174543483
Ja, maar die zijn dus duur. Toen de Bitcoin nog op 5 dollarcent stond zou me geadviseerd zijn om mijn geld in de USD of EUR te steken omdat die al iets hebben laten zien. Mijn idee is dus juist om een vernieuwende coin te vinden. Misschien geen Bitcoin, maar wel een Ethereum. En ik vraag me dus af of CREDITS dit kan zijn.
pi_174657534
Het is een klein team, de informatie op hun website is erg vaag en de minimum viable product waar ze naar verwijzen is een simpele wallet? en tot op heden hebben ze slechts $240.000 opgehaald.

Ze hebben een supply van 1 miljard tokens dus ik kan je vast uit de droom kan halen dat dit ooit ook maar in de buurt komt van Ethereum op de $297 (Met een supply van 95miljoen) als dat is waar jij op hoopt. Maar je moet ook helemaal niet naar de token prijs kijken. van 0.001 naar 0.01 cent gaan is natuurlijk veel beter dan van 1 naar 2 gaan. De marketcap is wat telt.

Als je zin hebt om te gokken dan kan je er voor gaan maar ik zou verder zoeken als ik jou was en mij niet blindstaren op prijzen maar zoeken naar projecten waar een goed team achter zit zich richten op een specifieke markt waarbij de blockchain in potentie absurde besparingen kan opleveren en die aansluit bij de ervaring van het team.

Dat is in het kort wat ik er van denk.
pi_174661755
quote:
19s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:41 schreef TwenteFC het volgende:
Het is een klein team, de informatie op hun website is erg vaag en de minimum viable product waar ze naar verwijzen is een simpele wallet? en tot op heden hebben ze slechts $240.000 opgehaald.

Ze hebben een supply van 1 miljard tokens dus ik kan je vast uit de droom kan halen dat dit ooit ook maar in de buurt komt van Ethereum op de $297 (Met een supply van 95miljoen) als dat is waar jij op hoopt. Maar je moet ook helemaal niet naar de token prijs kijken. van 0.001 naar 0.01 cent gaan is natuurlijk veel beter dan van 1 naar 2 gaan. De marketcap is wat telt.

Als je zin hebt om te gokken dan kan je er voor gaan maar ik zou verder zoeken als ik jou was en mij niet blindstaren op prijzen maar zoeken naar projecten waar een goed team achter zit zich richten op een specifieke markt waarbij de blockchain in potentie absurde besparingen kan opleveren en die aansluit bij de ervaring van het team.

Dat is in het kort wat ik er van denk.
Dit blijft een moeilijk te bevatten dingetje voor velen. :+
pi_174996272
quote:
19s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:41 schreef TwenteFC het volgende:
Het is een klein team, de informatie op hun website is erg vaag en de minimum viable product waar ze naar verwijzen is een simpele wallet? en tot op heden hebben ze slechts $240.000 opgehaald.

Ze hebben een supply van 1 miljard tokens dus ik kan je vast uit de droom kan halen dat dit ooit ook maar in de buurt komt van Ethereum op de $297 (Met een supply van 95miljoen) als dat is waar jij op hoopt. Maar je moet ook helemaal niet naar de token prijs kijken. van 0.001 naar 0.01 cent gaan is natuurlijk veel beter dan van 1 naar 2 gaan. De marketcap is wat telt.

Als je zin hebt om te gokken dan kan je er voor gaan maar ik zou verder zoeken als ik jou was en mij niet blindstaren op prijzen maar zoeken naar projecten waar een goed team achter zit zich richten op een specifieke markt waarbij de blockchain in potentie absurde besparingen kan opleveren en die aansluit bij de ervaring van het team.

Dat is in het kort wat ik er van denk.
Dankjewel. Ik begrijp dat je zegt dat je moet letten op speculatieve groeimogelijkheid, teamleden en blockchaintoepassing. Volgens mij zit je bij CREDITS in ieder geval goed wat blockchaintoepassing betreft. Op pagina 11 van hun presentatie (https://www.credits.com/Content/Docs/CREDITSdeckENG.pdf) vergelijken ze hun blockchain met die van andere projecten, en de specificaties zijn echt indrukwekkend. Zo zal hun blockchain tot wel 1 miljoen transacties / seconden kunnen verwerken. Bij Bitcoin is dat 7...Dat is nogal een verschil. Het team is tamelijk klein, maar ze hebben al een MVP die je op hun website kan uittesten, dus ze lijken wel wat te kunnen. Misschien dat hun coin niet op de $300 / CS gaat komen, net als ETH. Maar per $ koop je natuurlijk wel wat meer CS. Als speculatieve compensatie zeg maar. Ik heb in ieder geval al wat geinvesteerd. De meeste projecten zijn ERC20 gebaseerd, en bij CREDITS bouwen ze een eigen blockchain met smart contracts. Misschien lopen over enige tijd alle tokenprojecten wel op de CREDITS standaard. Dat zou mijn kleine investering wel ten goede komen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')