abonnement Unibet Coolblue
pi_174493321
quote:
De Nederlandse actrice Miryanna van Reeden (50) heeft onthuld dat ze jaren geleden na een theatervoorstelling werd betast door de regisseur van het stuk waarin ze speelde. ,,Hij greep opeens met beide handen mijn borsten vast'', aldus Van Reeden die haar belager niet bij naam noemt.

Volgens Miryanna van Reeden, die met haar bekentenis komt na een oproep op sociale media aan vrouwen om misbruik in de werksfeer toch vooral te melden, vond de ongewenste intimiteit plaats in de foyer van een theater. ,,Na de laatste voorstelling liepen we met z'n allen uitgelaten naar de foyer naar onze vrienden en familie. Opeens grijpt de regisseur met beide handen mijn borsten vast en zegt: Nu is het de laatste voorstelling, nu mag het'', schrijft van Reeden op Facebook.

Ze reageerde verbaasd. ,,Ik was zo perplex dat ik hem zo snel mogelijk van me afschudde en niet eens iets zei.'' Ze zweeg om de sfeer niet te verpesten en na het incident in de foyer hield de regisseur zijn vizier op haar gericht. ,,De afterparty was bij mij thuis en ik moest hem steeds afhouden. Ik vond het doodeng, omdat hij duidelijk maakte dat hij niet wegging toen iedereen vertrok. Ik heb toen met klem en paniek aan vrienden van hem en collega's gevraagd ervoor te zorgen dat ze hem meenamen.''

Beledigd
Na enige aandringen vertrok de regisseur in kwestie. Volgens Van Reeden is ze niet aangerand of verkracht door de man. Wel was ze bang, voelde zich 'bepoteld' en 'zeer beledigd'. De actrice plaatste haar bericht met de hashtag #metoo die door vrouwen wordt gebruikt die iets soortgelijks meemaakten. Haar bekentenis volgt op een reeks onthullingen over de Amerikaanse filmproducent Harvey Weinstein die wordt verdacht van jarenlange ongewenste en seksueel getinte intimiteiten met tientallen actrices en medewerksters.

Inmiddels is duidelijk geworden dat misdragingen van mannen op de werkvloer zich niet alleen beperken tot de Verenigde Staten. Gisteren vertelde oud-omroepster Anneke Bakker over haar negatieve ervaringen met tv-bazen in Hilversum. Ze verloor jaren geleden haar baan, omdat ze niet op de avances inging van een meerdere. Die bood haar aan een appartement voor haar te huren, maar daar mocht ze dan alleen hem en geen andere mannen ontvangen. Ook kreeg ze tijdens haar werk teksten te horen als 'Anneke wordt er nog geneukt vandaag'. Bakker besloot met rechte rug haar carrière te vervolgen. Aanklagen van haar belagers heeft geen zijn meer. ,,Ook al leefde ik in angst, er is uiteindelijk niets gebeurd. Ik ben niet getraumatiseerd en de een is dood en de ander te seniel om er nog iets zinnigs over te kunnen zeggen.''
quote:
Miryanna van Reeden
17 uur geleden
Jaren geleden. Na de laatste voorstelling liepen we met z'n allen uitgelaten naar de foyer naar onze vrienden en familie. Opeens grijpt de regisseur van achter ineens met beide handen mijn borsten vast en zegt: "Nu is het de laatste voorstelling, nu mag het." Ik was zo perplex dat ik behalve dat ik hem zo snel mogelijk van me afschudde, niet eens iets zei. Je wil de sfeer ook niet verpesten... De afterparty was bij mij thuis en ik moest hem steeds afhouden. Ik vond het doodeng omdat hij duidelijk maakte dat hij niet wegging toen iedereen vertrok. Ik heb toen met klem en paniek aan vrienden van hem en collega's gevraagd ervoor te zorgen dat ze hem meenamen. Dat geschiedde. Dus ja #metoo. Niet verkracht, niet aangerand, maar wel bang en bepoteld en zeer beledigd.
Zo zwak noem dan de naam ook...
  woensdag 18 oktober 2017 @ 14:36:46 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174493358
En ze is er niet eens bekend door geworden.
And so is the past
  woensdag 18 oktober 2017 @ 14:43:08 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174493489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:39 schreef Handleiding het volgende:

[..]

zou jij ze grijpen?
Ik ken haar toch maar alleen van gezicht. Ook al heeft ze weinig om naar te grijpen is het nog niet netjes om dat ongevraagd te doen.
And so is the past
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 15:18:57 #4
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174494179
Ik begin een beetje moe te worden van deze trend.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174494343
Waar gaat het heen op deze wereld, dat je niet eens meer iemand ongestoord van achteren bij de tieten mag pakken?
pi_174496662
:')

Al die wijven die akkefietjes aangrijpen cq. verzinnen om in de belangstelling te staan, echt treurig. De mannen zijn de grote boze boemannen in deze wereld boehoehoehoehoe
U MAD?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:02:38 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174496837
Waarom noemt ze de naam niet? Nu staat zij als slachtoffer centraal. Terwijl die man moet worden aangesproken op zijn gedrag. Er verandert nooit wat als dat niet altíjd gebeurt.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:07:11 #8
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174497942
Lekker man.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:08:43 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174497977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik begin een beetje moe te worden van deze trend.
Als je tegenwoordig een keer verkeerd kijkt naar een vrouw of een verkeerde opmerking maakt ben je al meteen een verkrachter en een engerd. Heel erg natuurlijk als het echt is, maar sommige mensen zijn wel een beetje overgevoelig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174499448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig een keer verkeerd kijkt naar een vrouw of een verkeerde opmerking maakt ben je al meteen een verkrachter en een engerd. Heel erg natuurlijk als het echt is, maar sommige mensen zijn wel een beetje overgevoelig.
Dit dus. Geef je een meid een schouderklopje, sta je meteen op Facebook bekend als smerige aanrander. Zielige biatches. Als je je daadwerkelijk aangerand / verkracht voelt, doe je wel aangifte. En mensen die zich schamen voor een verkrachting en daarom geen aangifte doen.... dan zijn er andere dingen aan de hand lijkt me zo.

Ohja en ik wil nog iets zeggen over dat lelijke wijf die met deze actie vaak in beeld is maar dat doe ik maar niet :') man man man.
U MAD?
  Trouwste user 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 22:18:40 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_174503042
Vrouwen en wijven hebben me zo vaak bij m'n reet gepakt. Vaak genoeg in het nauw gedreven door een geil dronken wijf.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:22:30 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_174503176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik begin een beetje moe te worden van deze trend.
Goh wat vervelend voor je. Nouja dan maar weer terug de doofpot in heh. Mr. Mikey raakt een beetje verveeld van de verhalen over misbruik en seksuele intimidatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:23:43 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_174503225
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:17 schreef de_boswachter het volgende:

Als je je daadwerkelijk aangerand / verkracht voelt, doe je wel aangifte.
Chic.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:54:33 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174504132
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Goh wat vervelend voor je. Nouja dan maar weer terug de doofpot in heh. Mr. Mikey raakt een beetje verveeld van de verhalen over misbruik en seksuele intimidatie.
Hij heeft er of geen idee van hoe belachelijk vaak het voorkomt, of hij vindt het (zoals helaas wel meer mannen en vrouwen) inmiddels normaal, zo vaak komt het voor. En omdat het normaal is mag er niet over gesproken worden, want men stelt zich aan dan.

Het moet wel heel grof worden (of door een door betreffend persoon verguisde lid ve groep (Marokkanen, asielzoekers, allochtonen, name it) gedaan worden voor er met afschuw en schande over gesproken wordt. Zo niet is het normaal, stel je niet aan, was een lolletje, er zijn vrouwen die zich via het bed omhoog neuken, golddiggers bestaan, ze zag er wel erg sexy uit dus ze vroeg erom etc etc.

Realiteit is dat aanranding (in de juridische zin) belachelijk gewoon is in dit land, in de zin dat het bizar vaak voorkomt. En meestal volgt er igg geen aangifte. Juist omdat het te gewoon is en bizar moeilijk juridisch te bewijzen. Politie/OM weet dat ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174504241
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Realiteit is dat aanranding (in de juridische zin) belachelijk gewoon is in dit land, in de zin dat het bizar vaak voorkomt.
Want in andere landen pakt men een fluitende bouwvakker wel kei en keihard aan?
U MAD?
pi_174504273
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:23 schreef speknek het volgende:
Chic.
Jij bent zeker zo'n type die zijn/haar gevoelens liever uit op sociale media zodat alle 632 vrienden kunnen liken. Alles voor de aandacht.
U MAD?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:04:06 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174504372
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Want in andere landen pakt men een fluitende bouwvakker wel kei en keihard aan?
Fluitende bouwvakker heeft NIETS met aanranding te maken...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:05:08 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174504407
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n type die zijn/haar gevoelens liever uit op sociale media zodat alle 632 vrienden kunnen liken. Alles voor de aandacht.
Jij bent zeker zo'n type dat aanrandig bagatelliseerd? |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174505505
Gelukkig hebben we de fotos nog

pi_174505519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik begin een beetje moe te worden van deze trend.
pi_174508851
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En ze is er niet eens bekend door geworden.
_O_ Schitterend dit. Maar ik vind het wel heel toevallig dat ineens die mutsen die volgens zegge iets hebben meegemaakt nu wel uit de kast durven te komen terwijl ze jaren hiervoor voldoende tijd en ruimte hadden hun beklag te doen maar het toen niet deden...omdat ze natuurlijk het voor het geld en carriere deden. Lekker geloofwaardig weer.
pi_174508939
Tja ze kan natuurlijk ook gewoon aangifte doen hè.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:09:10 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174508945
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:22 schreef speknek het volgende:

Goh wat vervelend voor je. Nouja dan maar weer terug de doofpot in heh. Mr. Mikey raakt een beetje verveeld van de verhalen over misbruik en seksuele intimidatie.
Dat. De misogynie klotst de laatste dagen weer forumbreed tegen de FOK!muren omhoog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174512334
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat. De misogynie klotst de laatste dagen weer forumbreed tegen de FOK!muren omhoog.
Ik kan me wel iets bij de vermoeide reacties voorstellen. Mensen die gaan acteren houden er doorgaans van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Dat maakt een roep om aandacht al gauw dubieus.

Tegelijkertijd zitten deze mensen in een beroep waarin uiterlijk bovenmatig belangrijk is en seksuele intimidatie ongetwijfeld meer voorkomt dan in menig ander beroepsveld. Voor het uitoefenen van mijn werk is het eerder voordelig als je onooglijk bent. Het lijkt me heel naar als je op je werk wordt lastgevallen door een leidinggevende, aangezien je in een positie van afhankelijkheid verkeert.

Ik denk dat veel mannen niet begrijpen of niet willen begrijpen hoezeer vrouwen - niet alleen de progressieven en feministen - te maken hebben met seksuele intimidatie en het vervelend vinden. Ik heb me altijd machteloos gevoeld. Het is zo gewoon. Je staat in een volle bus en iemand zit aan je billen. Wat ga je dan doen, naar de politie stappen om aangifte te doen terwijl je niet weet wie het deed of hoe diegene heet? De politie lacht je uit en bovendien zou je wel bezig kunnen blijven. Intussen blijven de mannen die zulke dingen doen misschien wel van mening dat ze een vrouw er een complimentje mee geven. Als de media-aandacht er nu toe leidt dat mannen gaan begrijpen dat dat bij de meeste vrouwen niet zo werkt, dan ben ik er dolblij mee. Het is niet oké om ongevraagd of ongewild aan iemand te zitten en het is ook niet oké om het goed te praten als een ander het doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174512533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:02 schreef Aventura het volgende:
Waarom noemt ze de naam niet? Nu staat zij als slachtoffer centraal. Terwijl die man moet worden aangesproken op zijn gedrag. Er verandert nooit wat als dat niet altíjd gebeurt.
Daar ben ik het pertinent mee oneens. De kwestie staat op deze manier centraal in plaats van de individuele persoon. Het gebeurt zoveel, het bepotelen waar ze het over heeft (en dat ze ook onderscheidt van aanranden) en het gebeurt ook door mannen die helemaal geen monsters zijn. Moeten die dan maar aan de virtuele schandpaal worden genageld? Het enige wat ikzelf belangrijk zou vinden, is dat er een cultuuromslag plaatsvindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174517033
Zo'n man had door z'n omgeving aangesproken moeten worden. Er waren vrienden van hem en collega's bij. Een aangifte tegen zo eentje zou niet nodig hoeven zijn als de omgeving hard afrekent hiermee. Dat je je in je eigen huis omringt door zoveel anderen zo onveilig kunt voelen, is de kern van het hele probleem.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:02:25 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174518677
Nou ja, namen en shamen is natuurlijk niet veel beter dan de schandpaal uit de Middeleeuwen. Maar door deze hashtag bereik je geen cultuuromslag. Ik bedoel, neem gewoon even de eerste tien reacties onder de op en je ziet mijn punt. Zo'n man moet direct en meteen worden aangesproken op het gedrag, niet jaren later via social media.
pi_174520443
Je kunt pas aan verandering werken als er een bewustwording is. Door het delen van al deze ervaringen komt er in ieder geval een debat los. Het gaat niet om die ene ervaring die wordt gedeeld, of om die ene man. Het gaat om patronen die daarachter zitten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174532240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is zo gewoon. Je staat in een volle bus en iemand zit aan je billen. Wat ga je dan doen, naar de politie stappen om aangifte te doen terwijl je niet weet wie het deed of hoe diegene heet? De politie lacht je uit en bovendien zou je wel bezig kunnen blijven.
Wellicht je omdraaien, er minstens iets van zeggen of anders een klap verkopen? En zo niet lijkt me het toch handig om aangifte te blijven doen, anders blijven dit soort vieze mannen bezig.
Verder eens met je betoog.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:32:16 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_174532855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

Ik kan me wel iets bij de vermoeide reacties voorstellen. Mensen die gaan acteren houden er doorgaans van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Dat maakt een roep om aandacht al gauw dubieus.

Tegelijkertijd zitten deze mensen in een beroep waarin uiterlijk bovenmatig belangrijk is en seksuele intimidatie ongetwijfeld meer voorkomt dan in menig ander beroepsveld. Voor het uitoefenen van mijn werk is het eerder voordelig als je onooglijk bent. Het lijkt me heel naar als je op je werk wordt lastgevallen door een leidinggevende, aangezien je in een positie van afhankelijkheid verkeert.

Ik denk dat veel mannen niet begrijpen of niet willen begrijpen hoezeer vrouwen - niet alleen de progressieven en feministen - te maken hebben met seksuele intimidatie en het vervelend vinden. Ik heb me altijd machteloos gevoeld. Het is zo gewoon. Je staat in een volle bus en iemand zit aan je billen. Wat ga je dan doen, naar de politie stappen om aangifte te doen terwijl je niet weet wie het deed of hoe diegene heet? De politie lacht je uit en bovendien zou je wel bezig kunnen blijven. Intussen blijven de mannen die zulke dingen doen misschien wel van mening dat ze een vrouw er een complimentje mee geven. Als de media-aandacht er nu toe leidt dat mannen gaan begrijpen dat dat bij de meeste vrouwen niet zo werkt, dan ben ik er dolblij mee. Het is niet oké om ongevraagd of ongewild aan iemand te zitten en het is ook niet oké om het goed te praten als een ander het doet.
Ik denk niet dat men moe wordt van wat celebrities die uit de school klappen; dat is nauwelijks een trend te noemen, maar van de enorme hoeveelheid aan #metoo's op social media. En dat is wel wat schokkender, want dan word je vermoeid van mensen (bekenden?) die een positieve draai aan hun onrecht willen geven door het aan te pakken.

Kijk wat iedereen aanranding vindt verschilt en daarom kunnen er wat morele kaders schuren. Ongetwijfeld zijn er best wat die alleen in hun billen geknepen zijn en dit aanranding genoeg vinden voor #metoo. Ik ben in mijn leven ook meerdere keren door vreemde mannen in mijn billen geknepen, en weiger me daar verder erg druk om te maken. Maar denken dat het merendeel van de vrouwen die nu uit de kast komt een paar banaliteiten opdirkt voor aandacht is pure misogynie. Dan denk je dat het merendeel van vrouwen leugenachtig is, of aandachtsgeil, of beiden. En zelfs al ging het om iets relatief onschuldigs als billenknijpen (en dat gaat het niet, maar stel), dan moeten we het daar alsnog over hebben. Zoals gezegd bepaalt iedereen voor zichzelf wat aanranding is, en als een grotere groep dat aanranding vindt, dan moeten we als samenleving onszelf goed inprenten dat het billenknijpen in ieder geval de komende tien jaar compleet uitgebannen is. Geen zogenaamd onschuldige dronken tienergrapjes meer, klaar. Zo'n discussie is dus altijd nuttig, en moet niet weggewuifd worden als vervelend.

Maar nogmaals, dat is al de misogynistische interpretatie, sexuele intimidatie en aanrandingen zijn veel pervasiever dan dat.

quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat. De misogynie klotst de laatste dagen weer forumbreed tegen de FOK!muren omhoog.
Moet allemaal kunnen heh. En in tussen wordt ook het laatste restje vrouwen hier weggejaagd. Maar hey als ze het echt vervelend vonden hadden ze er wel wat meer van gezegd en niet gewoon weggelopen toch.

quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:30 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Wellicht je omdraaien, er minstens iets van zeggen of anders een klap verkopen? En zo niet lijkt me het toch handig om aangifte te blijven doen, anders blijven dit soort vieze mannen bezig.
Verder eens met je betoog.
Beste politieagent, er heeft van de week iemand aan mijn billen gezeten in een overvolle bus.

Oh okay.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174532896
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Beste politieagent, er heeft van de week iemand aan mijn billen gezeten in een overvolle bus.

Oh okay.
Ja precies, en proberen bewijs mee te leveren zoals een filmpje of foto etc.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:41:16 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174532991
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:32 schreef speknek het volgende:

Moet allemaal kunnen heh. En in tussen wordt ook het laatste restje vrouwen hier weggejaagd. Maar hey als ze het echt vervelend vonden hadden ze er wel wat meer van gezegd en niet gewoon weggelopen toch.

Ja., of er een foto of video van maken en die meenemen naar de politie.

NWS, R&P, SHO ... over KLB en ONZ hebben we het maar niet eens. Eén groot victim blaming spektakel met toefjes ongeloof en ridiculisering.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174533027
Kan ze nog aangifte doen eigenlijk ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:53:38 #34
208890 June.
Seriously?
pi_174533155
Ik word er ook een beetje moe van. Hiermee bereik je alleen een slachtoffer rol zo jaren later. Doe er op dat moment iets mee, of niets.

Laat zij mannen bij het uitgaan dan ook zomaar aan hun kont zitten? Ik kan me daar echt aan ergeren en de man in kwestie kan dan ook zeker iets terugverwachten.
Shine bright like a diamond.
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:20:06 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_174536154
Ik verbaasde me er eerst over dat het alleen over actrices en zangeressen ging. Bedacht me later dat die al in de spotlights staan en gewend zijn zich te uiten. Zo vaak vreemde dingen meegemaakt.
Een leraar maatschappijleer die leerlingen verzocht op te schrijven of ze nog maagd waren of niet. Of een bedrijfsleider, zo'n vieze dikke, zwetende, die aan een jong stelletje van nog geen 20 steeds toespelingen maakte over hun seksleven. Ik had een klein kantoortje, mag geen naam hebben, naast me zat een vrouw achter een computer. Iedere dag kwam een vreemde, puisterige vent hijgend over haar schouder naar niks informeren. Een gluiperd die je overslaat bij het rondje geven.
Ik was het zat, en zei iets als: 'Jezus man, wat stink jij uit je muil. Eet je veel knoflook of zo?'

Maar goed, terecht dat er aandacht aan wordt besteed. Maar doe niet alsof het iets van deze tijd is of dat het alleen artiesten betreft. Wie wil me aanraken? Ik buk graag.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174536523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me altijd machteloos gevoeld. Het is zo gewoon. Je staat in een volle bus en iemand zit aan je billen. Wat ga je dan doen, naar de politie stappen om aangifte te doen terwijl je niet weet wie het deed of hoe diegene heet? De politie lacht je uit en bovendien zou je wel bezig kunnen blijven. Intussen blijven de mannen die zulke dingen doen misschien wel van mening dat ze een vrouw er een complimentje mee geven.
Een heleboel vrouwen vragen er ook om. Jammer dat de schuld zo bij mannen wordt gelegd. Dit is een beetje hetzelfde dat de grootste dat vrouwen zich zo onzeker voelen vooral dankzij andere vrouwen wordt aangewakkerd.

Met dat andere vrouwen er om vragen bedoel ik dus niet mee dat slachtoffers iets dragen of gedragen dat een ander zou aanzetten. Maar een boel vragen er dus letterlijk om. En een boel willen juist ook zo'n situatie creeren waar er machtsmisbruik ontstaat omdat vrouwen daar heel erg voor vallen.
Ook wordt er van mannen verwacht dat ze vooral assertief in hun gedrag moeten zijn om zich als een echte man te gedragen. Het is gewoon ook moeilijk om een vrouw te kunnen peilen als man.

En ik weet wel zeker dat een andere vrouw maar al te graag jouw plekje had ingenomen om lekker te worden geknepen in haar billen.
pi_174537602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:53 schreef June. het volgende:
Ik word er ook een beetje moe van. Hiermee bereik je alleen een slachtoffer rol zo jaren later. Doe er op dat moment iets mee, of niets.

Laat zij mannen bij het uitgaan dan ook zomaar aan hun kont zitten? Ik kan me daar echt aan ergeren en de man in kwestie kan dan ook zeker iets terugverwachten.
Precies. :)
pi_174537625
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja., of er een foto of video van maken en die meenemen naar de politie.

Tja, dan doe jij lekker niets, als jij daar blij van wordt.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:08:18 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174538451
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:30 schreef HenkieVdV het volgende:

Tja, dan doe jij lekker niets, als jij daar blij van wordt.
Vertel me eens hoe je zo’n stiekeme handeling fotografeert?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174538584
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vertel me eens hoe je zo’n stiekeme handeling fotografeert?
Je draait je om en fotografeert die sicko in z'n gezicht?
Trouwens in het voorbeeld waar ik op reageerde is het in een bus, die hebben tegenwoordig camera's aan boord, en daarop kan de politie ook onderzoek doen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:26:46 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174538838
Ja, die camera’s zoomen in op handen die in billen knijpen. In een overvolle bus. En een foto van een gezicht is ultiem bewijs.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:35:23 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174539005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef Deckard het volgende:

[..]

Een heleboel vrouwen vragen er ook om. Jammer dat de schuld zo bij mannen wordt gelegd. Dit is een beetje hetzelfde dat de grootste dat vrouwen zich zo onzeker voelen vooral dankzij andere vrouwen wordt aangewakkerd.

Met dat andere vrouwen er om vragen bedoel ik dus niet mee dat slachtoffers iets dragen of gedragen dat een ander zou aanzetten. Maar een boel vragen er dus letterlijk om. En een boel willen juist ook zo'n situatie creeren waar er machtsmisbruik ontstaat omdat vrouwen daar heel erg voor vallen.
Ook wordt er van mannen verwacht dat ze vooral assertief in hun gedrag moeten zijn om zich als een echte man te gedragen. Het is gewoon ook moeilijk om een vrouw te kunnen peilen als man.

En ik weet wel zeker dat een andere vrouw maar al te graag jouw plekje had ingenomen om lekker te worden geknepen in haar billen.
Volgensmij is dat ook maar een fabeltje dat mannen die graag in billen van vreemdelingen knijpen bedenken. Ik ken geen enkele vrouw die ooit gezegd heeft oh dat vind ik zo lekker zeg als een wildvreemde mijn in billen knijpt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:45:14 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174539201
quote:
Inmiddels is duidelijk geworden dat misdragingen van mannen op de werkvloer zich niet alleen beperken tot de Verenigde Staten.
Fijn dat enige onduidelijkheden daaromtrent zijn weggenomen.
pi_174539979
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:26 schreef Copycat het volgende:
Ja, die camera’s zoomen in op handen die in billen knijpen. In een overvolle bus. En een foto van een gezicht is ultiem bewijs.
Nou dan doe je dat toch lekker niet.

quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgensmij is dat ook maar een fabeltje dat mannen die graag in billen van vreemdelingen knijpen bedenken. Ik ken geen enkele vrouw die ooit gezegd heeft oh dat vind ik zo lekker zeg als een wildvreemde mijn in billen knijpt...
Haha ik lees nu pas dat stukje van zijn reactie. :') Wat een pyscho's lopen er toch rond.
pi_174540131
Ik heb een keer een man in een overvolle tram aangesproken, omdat hij me in mijn kruis greep. Persoon in kwestie ontkende en ging nog agressief doen tegen mij ook. Stond daar samen met een paar vrienden die het kennelijk ook normaal vonden. Denk je dat er ook maar iemand in die tram verder z'n mond opendeed en voor mij op kwam? Nee, uiteraard. Het gaat er niet om dat een agent dan later nog voor je gaat proberen dit onrecht aan te pakken. Het gaat erom dat het gebeurt, dat anderen daarbij vaak helemaal niet helpen of ingrijpen en dat het vaak helemaal niet uitmaakt of je er iets van zegt of niet. Ultiem vernederend en respectloos.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174540366
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb een keer een man in een overvolle tram aangesproken, omdat hij me in mijn kruis greep. Persoon in kwestie ontkende en ging nog agressief doen tegen mij ook. Stond daar samen met een paar vrienden die het kennelijk ook normaal vonden. Denk je dat er ook maar iemand in die tram verder z'n mond opendeed en voor mij op kwam? Nee, uiteraard. Het gaat er niet om dat een agent dan later nog voor je gaat proberen dit onrecht aan te pakken. Het gaat erom dat het gebeurt, dat anderen daarbij vaak helemaal niet helpen of ingrijpen en dat het vaak helemaal niet uitmaakt of je er iets van zegt of niet. Ultiem vernederend en respectloos.
Ja dat is wel heel ernstig inderdaad. Enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik er wel ook wat van zou zeggen en dit soort gedrag meer dan afkeur. :r
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:25:43 #47
208890 June.
Seriously?
pi_174549779
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:48 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja dat is wel heel ernstig inderdaad. Enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik er wel ook wat van zou zeggen en dit soort gedrag meer dan afkeur. :r
Inderdaad. Hopelijk wordt het vanzelf normaler als iedereen er wat van zegtdat het niet oké is.

Ik heb trouwens (weliswaar met uitgaan en drankje op, dat wel :+ ) een jongen hard in zn kruis gegrepen om te laten weten dat ik er niet van gediend was dat hij in mijn kont kneep :D Wie de bal kaatst..
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')