abonnement Unibet Coolblue
pi_174481004
https://www.volkskrant.nl(...)wetensnood~a4522130/

Dit is inderdaad een herkenbaar punt. Ik sta in de klassieke sociale traditie en heb de PvdA zien vervallen tot een belangenclubje voor allochtonen. Aan echte verheffing wordt al jaren niet meer gedaan. Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.

Je kunt niet tegelijkertijd op schoot gaan bij de traditioneel denkende allochtone gemeenschappen en progressief doen. De belangen van de gewone Nederlander komen duidelijk niet overeen met die van de allochtone man en vrouw.

Het grote probleem van de PvdA is dat zij al heel wat jaren niet meer voorop loopt om Nederland echt te veranderen en te verbeteren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:31:35 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_174481304
Daarom ben ik al een tijdje afgehaakt als stemmer op de PvdA. Er is helaas geen goed alternatief op links.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:32:37 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_174481350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:31 schreef tong80 het volgende:
Daarom ben ik al een tijdje afgehaakt als stemmer op de PvdA. Er is helaas geen goed alternatief op links.

:P
Start anders je eigen partij.

:P
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:34:56 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174481446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:31 schreef tong80 het volgende:
Daarom ben ik al een tijdje afgehaakt als stemmer op de PvdA. Er is helaas geen goed alternatief op links.

:P
Jij bent al jaren oud genoeg om rechts te stemmen.

:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:35:09 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_174481463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

Start anders je eigen partij.

:P
Ik kan wel lijstduwer worden. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:36:06 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_174481504
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Jij bent al jaren oud genoeg om rechts te stemmen.

:P
Maar ik weet nog steeds niet wat ik later wil worden. Dat doemdenken uit de jaren 80 zit er nog steeds in.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:37:16 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174481545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar ik weet nog steeds niet wat ik later wil worden. Dat doemdenken uit de jaren 80 zit er nog steeds in.

:P
Professioneel FOKker?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174481735
Dit is precies wat ik een aantal oude PvdA stemmers heb horen zeggen. Je kan niet logisch volhouden dat je voor homo/vrouwen emancipatie en andere progressieve dingen bent als je een religieuze achterban probeert aan te trekken met allerlei speciale rechten en zetels.
pi_174481796
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:31 schreef tong80 het volgende:
Daarom ben ik al een tijdje afgehaakt als stemmer op de PvdA. Er is helaas geen goed alternatief op links.

:P
ik stem Dierenpartij. Lijkt me een redelijk links alternatief. O+

Meer beestjes in het land en iedereen lief zijn voor elkaar. O+ O+ O+
  donderdag 19 oktober 2017 @ 08:59:00 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174508067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:25 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)wetensnood~a4522130/

Dit is inderdaad een herkenbaar punt. Ik sta in de klassieke sociale traditie en heb de PvdA zien vervallen tot een belangenclubje voor allochtonen. Aan echte verheffing wordt al jaren niet meer gedaan. Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.

Je kunt niet tegelijkertijd op schoot gaan bij de traditioneel denkende allochtone gemeenschappen en progressief doen. De belangen van de gewone Nederlander komen duidelijk niet overeen met die van de allochtone man en vrouw.

Het grote probleem van de PvdA is dat zij al heel wat jaren niet meer voorop loopt om Nederland echt te veranderen en te verbeteren.
Amen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174510151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:25 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)wetensnood~a4522130/

Dit is inderdaad een herkenbaar punt. Ik sta in de klassieke sociale traditie en heb de PvdA zien vervallen tot een belangenclubje voor allochtonen. Aan echte verheffing wordt al jaren niet meer gedaan. Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.

Je kunt niet tegelijkertijd op schoot gaan bij de traditioneel denkende allochtone gemeenschappen en progressief doen. De belangen van de gewone Nederlander komen duidelijk niet overeen met die van de allochtone man en vrouw.

Het grote probleem van de PvdA is dat zij al heel wat jaren niet meer voorop loopt om Nederland echt te veranderen en te verbeteren.
Dit beschrijft het hele probleem met links in een notedop.
En naar mijn bescheiden mening ook een belangrijke factor in het succes van de PVV etc.
pi_174511754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is precies wat ik een aantal oude PvdA stemmers heb horen zeggen. Je kan niet logisch volhouden dat je voor homo/vrouwen emancipatie en andere progressieve dingen bent als je een religieuze achterban probeert aan te trekken met allerlei speciale rechten en zetels.
Vermoed dat de katholieken geen dwazen zoals de grote en kleine gespierde homo's als achterban willen.
pi_174512001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:25 schreef Oostwoud het volgende:
Het grote probleem van de PvdA is dat zij al heel wat jaren niet meer voorop loopt om Nederland echt te veranderen en te verbeteren.
Het grote probleem is juist dat ze dat wel doen maar de achterban niet mee wil veranderen ook als dat noodzakelijk is. Het is eigenlijk vrij tragisch dat de PvdA met voorstellen komt als het verstandig om die maatregelen te nemen en dan wordt aangevallen door o.a. CDA en VVD. Vervolgens gaan die partijen de maatregelen iets anders invoeren omdat het niet te vermijden is. Problemen rond HRA, AOW, aanpakken WAO noem ik maar even als voorbeeld.

Verder heeft het niets met allochtonen te maken maar dat blijkt ook wel uit wat je zelf noemt in de OP:
quote:
Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.
Leuk die fixatie op allochtonen maar de werkelijke problemen liggen ergens anders namelijk de ontwikkelingen in techniek en de wereldwijde toename van welvaart waardoor andere landen een betere concurrentiepositie hebben gekregen. Dan kun je idealen koesteren en terug willen naar de tijd dat de gasbel van Nederland onze begroting kon redden maar het is nu tijd voor het aanpakken van economische knelpunten.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:08:10 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174512009
quote:
Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.
Als de PvdA daar voor stond zou ik zo de tempel in mijn avatar vervangen door een rode roos.

Maar voor partijen die op zijn minst met een half oor naar je luisteren, moet je tegenwoordig aan de andere kant van het spectrum zijn. Aan de linkerzijde vind je enkel nog anti-democraten, allochtonenknuffelaars, cultuurmarxisten en milieu/dierenfanaten.
pi_174512307
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:45 schreef lao_tse het volgende:

[..]

ik stem Dierenpartij. Lijkt me een redelijk links alternatief. O+

Meer beestjes in het land en iedereen lief zijn voor elkaar. O+ O+ O+
Altijd een slimme manier om jezelf irrelevant te maken.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174512436
Religieuze groepen kunnen niet progressief zijn, nou verrassende conclusie zeg.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174513338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:25 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)wetensnood~a4522130/

Dit is inderdaad een herkenbaar punt. Ik sta in de klassieke sociale traditie en heb de PvdA zien vervallen tot een belangenclubje voor allochtonen. Aan echte verheffing wordt al jaren niet meer gedaan. Een echte sociaal-democratische partij zou wat doen aan meer burgerinspraak (via bv. referenda), bescherming tegen de multinationals en hun lobbyisten, bescherming tegen een overheid die overal in onze levens mee wil kunnen kijken, voorbereiden op de digitale revolutie, arbeidsmarkthervorming zodat mensen niet hele dagen geestdodend werk moeten doen, onderwijshervorming (o.a. gratis) zodat mensen niet alleen maar worden opgeleid voor pratende pakken-werk, bescherming tegen uitbuiting en ingrijpende veranderingen van de woningmarkt zodat starters ook eens aan de beurt komen.

Je kunt niet tegelijkertijd op schoot gaan bij de traditioneel denkende allochtone gemeenschappen en progressief doen. De belangen van de gewone Nederlander komen duidelijk niet overeen met die van de allochtone man en vrouw.

Het grote probleem van de PvdA is dat zij al heel wat jaren niet meer voorop loopt om Nederland echt te veranderen en te verbeteren.
Daar kun je nog honderden rapporten en krantenartikelen aan wijden, maar zolang de partij dat zelf niet inziet zal er niks veranderen. SP is van hetzelfde laken een pak.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174513407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

Start anders je eigen partij.

:P
De Tong partij. :P

Vandaag de dag is niets meer onmogelijk.
pi_174513422
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:45 schreef lao_tse het volgende:

[..]

ik stem Dierenpartij. Lijkt me een redelijk links alternatief. O+

Meer beestjes in het land en iedereen lief zijn voor elkaar. O+ O+ O+
Nou de beestjes zijn je dankbaar.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174568324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het grote probleem is juist dat ze dat wel doen maar de achterban niet mee wil veranderen ook als dat noodzakelijk is. Het is eigenlijk vrij tragisch dat de PvdA met voorstellen komt als het verstandig om die maatregelen te nemen en dan wordt aangevallen door o.a. CDA en VVD. Vervolgens gaan die partijen de maatregelen iets anders invoeren omdat het niet te vermijden is. Problemen rond HRA, AOW, aanpakken WAO noem ik maar even als voorbeeld.

Verder heeft het niets met allochtonen te maken maar dat blijkt ook wel uit wat je zelf noemt in de OP:

[..]

Leuk die fixatie op allochtonen maar de werkelijke problemen liggen ergens anders namelijk de ontwikkelingen in techniek en de wereldwijde toename van welvaart waardoor andere landen een betere concurrentiepositie hebben gekregen. Dan kun je idealen koesteren en terug willen naar de tijd dat de gasbel van Nederland onze begroting kon redden maar het is nu tijd voor het aanpakken van economische knelpunten.
Ach kom nou toch.. het is al jaren stil bij de PvdA als het om echte vernieuwing van beleidsstukken gaat. Als jouw stelling klopt, dat de achterban niet mee wil veranderen, dan moet de PvdA wellicht wat gaan doen aan voorlichting en communicatie. Bovendien is het hele punt juist, ook kijkende naar het krantenartikel, dat de huidige achterban niet te veranderen is omdat dit een overwegend conservatief islamitische achterban is.

Ik ga niet mee met de PVV dat alles aan de allochtonen ligt. Dat het er helemaal niets mee te maken heeft zoals jij zegt is ook niet waar. Feit is dat de PvdA zich heeft uitverkocht aan een nieuwe achterban die jarenlang hondstrouw bleek. Met de oprichting van DENK is de cirkel compleet en ligt de sociaal-democratie op het hakblok. Dit is in heel Europa het beeld.

Het klopt dat er een wereldwijde toename is van welvaart en technische mogelijkheden, maar op een of andere manier heeft dit geleidt tot de intrede een ongeschoolde allochtonen, van wie de kinderen ook nog steeds achterlopen op school en voorlopen in criminaliteit. Dit rijmt niet met elkaar.

De PvdA moet de beginselverklaringen van de SDAP en de eigen partij weer eens bestuderen en die vertalen naar 2017 en verder. Dat kan nog steeds. Nederlanders willen graag ondernemen, vrij zijn, met verantwoordelijkheid en waar nodig een overheid die bij kan stappen. In dat plaatje past PvdA echt wel, misschien het beste van alle partijen zelfs, als ze zich kunnen hervinden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:57:17 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_174569094
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:45 schreef lao_tse het volgende:

ik stem Dierenpartij. Lijkt me een redelijk links alternatief. O+

Meer beestjes in het land en iedereen lief zijn voor elkaar. O+ O+ O+
En praktisch antitheïstisch. ^O^
pi_174570373
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 23:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ach kom nou toch.. het is al jaren stil bij de PvdA als het om echte vernieuwing van beleidsstukken gaat. Als jouw stelling klopt, dat de achterban niet mee wil veranderen, dan moet de PvdA wellicht wat gaan doen aan voorlichting en communicatie. Bovendien is het hele punt juist, ook kijkende naar het krantenartikel, dat de huidige achterban niet te veranderen is omdat dit een overwegend conservatief islamitische achterban is.

Ik ga niet mee met de PVV dat alles aan de allochtonen ligt. Dat het er helemaal niets mee te maken heeft zoals jij zegt is ook niet waar. Feit is dat de PvdA zich heeft uitverkocht aan een nieuwe achterban die jarenlang hondstrouw bleek. Met de oprichting van DENK is de cirkel compleet en ligt de sociaal-democratie op het hakblok. Dit is in heel Europa het beeld.

Het klopt dat er een wereldwijde toename is van welvaart en technische mogelijkheden, maar op een of andere manier heeft dit geleidt tot de intrede een ongeschoolde allochtonen, van wie de kinderen ook nog steeds achterlopen op school en voorlopen in criminaliteit. Dit rijmt niet met elkaar.

De PvdA moet de beginselverklaringen van de SDAP en de eigen partij weer eens bestuderen en die vertalen naar 2017 en verder. Dat kan nog steeds. Nederlanders willen graag ondernemen, vrij zijn, met verantwoordelijkheid en waar nodig een overheid die bij kan stappen. In dat plaatje past PvdA echt wel, misschien het beste van alle partijen zelfs, als ze zich kunnen hervinden.
Daarom is de rest ook overgelopen naar SP, Groen-Links of PvdD
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174570411
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 23:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ach kom nou toch.. het is al jaren stil bij de PvdA als het om echte vernieuwing van beleidsstukken gaat. Als jouw stelling klopt, dat de achterban niet mee wil veranderen, dan moet de PvdA wellicht wat gaan doen aan voorlichting en communicatie. Bovendien is het hele punt juist, ook kijkende naar het krantenartikel, dat de huidige achterban niet te veranderen is omdat dit een overwegend conservatief islamitische achterban is.

Ik ga niet mee met de PVV dat alles aan de allochtonen ligt. Dat het er helemaal niets mee te maken heeft zoals jij zegt is ook niet waar. Feit is dat de PvdA zich heeft uitverkocht aan een nieuwe achterban die jarenlang hondstrouw bleek. Met de oprichting van DENK is de cirkel compleet en ligt de sociaal-democratie op het hakblok. Dit is in heel Europa het beeld.

Het klopt dat er een wereldwijde toename is van welvaart en technische mogelijkheden, maar op een of andere manier heeft dit geleidt tot de intrede een ongeschoolde allochtonen, van wie de kinderen ook nog steeds achterlopen op school en voorlopen in criminaliteit. Dit rijmt niet met elkaar.

De PvdA moet de beginselverklaringen van de SDAP en de eigen partij weer eens bestuderen en die vertalen naar 2017 en verder. Dat kan nog steeds. Nederlanders willen graag ondernemen, vrij zijn, met verantwoordelijkheid en waar nodig een overheid die bij kan stappen. In dat plaatje past PvdA echt wel, misschien het beste van alle partijen zelfs, als ze zich kunnen hervinden.
Want?
pi_174572600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 23:23 schreef Oostwoud het volgende:
Het klopt dat er een wereldwijde toename is van welvaart en technische mogelijkheden, maar op een of andere manier heeft dit geleidt tot de intrede een ongeschoolde allochtonen, van wie de kinderen ook nog steeds achterlopen op school en voorlopen in criminaliteit. Dit rijmt niet met elkaar.

Dat rijmt juist precies met elkaar. Het opleidingsniveau van kinderen is juist behoorlijk afhankelijk van het opleidingsniveau van de ouders.
https://www.ad.nl/home/sl(...)ger-niveau~afd685a7/

Achterstanden worden dus heel moeilijk ingelopen terwijl de opleiding ook nog eens steeds belangrijker wordt voor economisch en maatschappelijk succes. Door de opbouw van wijken waarbij goedkope huurhuizen bij elkaar staan werkt alles criminaliteit in de hand. Door de toegenomen mogelijkheden om te reizen over de wereld is het ook vrij logisch dat migratie eenvoudiger wordt en dat mensen uit minder welvarende landen elders hun kans proberen te krijgen. Het heeft volgens mij allemaal vrij weinig met de islam te maken, volgens mij is het geen godsdienst waardoor mensen graag in relatieve armoede willen leven en geen goed leven willen hebben. De normale menselijke behoeften bestaan ook onder moslims, vandaar denk ik ook dat sommige jongeren op achterstand op criminele manieren toch proberen een bepaald welvaartsniveau te bereiken.
pi_174572678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:31 schreef tong80 het volgende:
Daarom ben ik al een tijdje afgehaakt als stemmer op de PvdA. Er is helaas geen goed alternatief op links.

:P
Wat is er mis met de SP? (behalve dat Roemer geen goede leider is)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')