abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174907318
quote:
Jammer, ik had gehoopt dat hij tijdens zijn aanhouding zou vluchten en lam geschoten zou worden. Gemiste kans. -O-
  donderdag 9 november 2017 @ 21:15:47 #127
178214 Zipportal
Marcel van RoosmalenGod
pi_174968813
quote:
Dubbelganger van verdachte schietpartij Groningen eist geld

Timor Ivanov uit Groningen lijkt zo erg op de man die gezocht werd omdat hij een willekeurige student zou hebben neerschoten, dat hij twee keer onterecht werd opgepakt. Hij wil nu een schadeclaim indienen voor de posttraumatische stressstoornis die hij daaraan zegt te hebben overgehouden.

Het Dagblad van het Noorden schrijft dat Ivanov (22) een psycholoog heeft bezocht en met het rapport daarvan naar de rechter wil stappen. Zijn advocaat, Cees Eenhoorn, bevestigt dat. "Dat heeft hij ook tegen mij gezegd", zegt Eenhoorn tegen de krant. Op de vraag hoe serieus we dat moeten nemen, antwoordt de advocaat: "Ach, tja, ik heb er een mening over, maar die houd ik eventjes voor me."

10.000 euro

Volgens de krant is het niet de eerste keer dat Ivanov een schadeclaim indient. Hij kreeg al in totaal 10.000 euro schadevergoeding omdat hij drie maanden vastzat. Daarna werd hij tot twee keer toe vrijgesproken voor de betrokkenheid bij straatroof en inbraak waarvan hij werd verdacht. "Er is toen inderdaad een aanzienlijke schadevergoeding uitgekeerd", zegt Eenhoorn.

Maar Ivanov is niet erg te spreken over de schadevergoeding die hij toen kreeg. "Daar werd belasting afgehouden, hield ik nog 5500-6000 euro over. Dat was zo op joh, aan huur, inboedel. Ik hield er amper vijf tientjes van over. Kon er nog net van uit eten."

'Veel kansen gemist'
Dat hij de claim als verdienmodel gebruikt, ontkent de rapper tegenover het Dagblad van het Noorden. "Ik heb in mijn leven al heel veel kansen gemist door onterechte aanhoudingen door de politie. Het is zo vaak de mist in gegaan, mijn leven. Maar ik heb mij altijd vastgehouden aan mijn muziek, dat is mijn alles."

Hij zegt mede door de aanhoudingen en stress gestopt te zijn met school. "De politie moet mij niet meer zien als iemand met een criminele uitstraling, maar als normale burger." Ivanov vindt dat hij de schadevergoeding 'eerlijk' heeft verdiend.

De politie laat aan de krant weten de claim met vertrouwen tegemoet te zien. "Als meneer denkt schade door een aanhouding te hebben ondervonden, staat het hem vrij een claim in te dienen." Maar als hij al geld krijgt, dan verwacht de politie niet dat het meer dan een paarhonderd euro zal zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-groningen-eist-geld

Smerige parasiet.
  maandag 13 november 2017 @ 21:12:21 #128
178214 Zipportal
Marcel van RoosmalenGod
pi_175053108
Azim A. verdacht van poging tot moord

http://www.dvhn.nl/gronin(...)-moord-22657550.html
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: