Zelfs een Polo Slowmotion kun je op 1:12 krijgen, het is maar net hoe binair je rechtervoet isquote:Op woensdag 18 oktober 2017 23:12 schreef PluggieOD het volgende:
Dat denk ik voor geen meter gooz. Alleen 1 op 15 ga jij niet rijden als je hem op zijn staart trapt.
Eens, maar een echt koekblik haal je makkelijk 1 op 18 gecombineerd verbruik mee en met een 2.5V6 haal je net 1 op 12. Dan kan je voor 10 euro verschil in benzinekosten niet veel maandelijkse kilometers maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 19:34 schreef gewoonmeppen het volgende:
Kijk eerst eens naar de afstanden die je rijd en bereken het verschil eens in benzine kosten.
Zoveel bezuinig je niet eens per maand op de benzine.
Voor 10 euro per maand extra rij ik liever met een 2.5 V6, dan in een zuinig koekblik.
9 naar 100 is vrij tragisch.quote:maar 945kg, minder dan 9 tellen naar de 100. Te harde vering.
Het is een pocket rocket zoals ze sinds de 106 Rallye niet gemaakt zijn..
Net zo snel als een basis mx-5. En die reed je ook niet vanwege het gigantische vermogen.quote:
Jij denkt wel dat je 3 litert 1 op 15 rijdt gemiddelt "sportief in de stad" ? Kweenie....quote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:56 schreef matigeuser het volgende:
BMW e46 325i / 330i. 6 cilinders, schitterend geluid, 2.5 liter of 3 liter. Tijdloos uiterlijk mits alles origineel is.
Of een Golf GTI. Wel slecht voor je imago.
Fiat Seicento sporting?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 21:10 schreef IkeaKastje het volgende:
Ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest in wat mijn definitie is van een sportieve auto. Ik bedoelde hier meer een 'sport uitvoering' mee van een gewone auto. Een iets sportievere uitstraling dus, niet een echte sportauto.
Verbruik 1 op 15 is wel een eis.
Geen enkele auto rijdt op 1 op 15 sportief en al helemaal niet in de stad.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 14:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Jij denkt wel dat je 3 litert 1 op 15 rijdt gemiddelt "sportief in de stad" ? Kweenie....
Kleine motor met een turbo; dan kun je of sportief rijden of zuinig rijden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 18:57 schreef IkeaKastje het volgende:
Goedeavond,
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Op dit moment heb ik nog een Opel Corsa C, maar deze is intussen aan vervanging toe.
Ik heb op het moment de Opel Astra GTC (3-deurs) en de Seat Ibiza van rond bouwjaar 2007 in gedachten.
Mijn wensen voor mijn nieuwe auto zijn:
-Mag maximaal 5000 euro kosten
-Verbruik 1:15 is goed genoeg
-Airco/climate control
-Cruise control
-Betrouwbaar
Is mijn budget in combinatie met deze eisen reëel? Hoeveel km is veel?
Als jullie verder nog tips of suggesties hebben voor bepaalde auto's, dan hoor ik dat graag.
Mvg, IkeaKastje
Dat hoeft niet hoor. Ze kijken ook naar hoeveel auto's van dat type rondrijden. Mijn Xedos 9 was aan de verzekering net zo duur als mijn huidige Seat, terwijl eerdergenoemde zwaarder is en een 2.5 V6 had en die Seat gewoon een 1.8 is.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 23:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Auto's met een V6 zijn daarbij ook nog redelijk zwaar en daarmee duurder in MRB en Wat verzekering.
Het wordt steeds grappiger Dit wordt een classic. 1 op 15 de gekste.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
Alfa 147 GTA
Ford Fiesta RS (oud model)
Golf VR6
Mijn pa trekt met zijn 1.6 turbo mijn GSi met Risse nokkenassen helemaal stuk met zijn S-max. Koppel niet normaal. Pfffrt, 1 op 20 zogenaamd. 1 op 10 in het echt. Alssie dat al haalt. Als ik echt op de grens ga rijden met de Ford Ka van "ons" mam, daar is geen M3 tegen bestand. Dan is de tank heel snel leeg. Dat is 1 op 6 als je een kleine motor vloert.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kleine motor met een turbo; dan kun je of sportief rijden of zuinig rijden.
Dat is wat TS wil denk ikquote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:15 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Geen enkele auto rijdt op 1 op 15 sportief en al helemaal niet in de stad.
Dus TS moet een keuze maken tussen sportief of zuinig. En als je dan ook nog eens veel in de stad rijdt, dan wordt het helemaal onmogelijk.
Sportief uiterlijk, ja dat kan wel. Dan kun je net zo goed een e46 316i kopen en die helemaal sjonnificeren.
En het risico dat daarbij hoort.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 22:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor. Ze kijken ook naar hoeveel auto's van dat type rondrijden. Mijn Xedos 9 was aan de verzekering net zo duur als mijn huidige Seat, terwijl eerdergenoemde zwaarder is en een 2.5 V6 had en die Seat gewoon een 1.8 is.
Dat moet hij met geen enkele auto doen als hij 1:15 belangrijk vindt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 05:47 schreef PluggieOD het volgende:
Je insteek klopt wel en de 2.0 TDI insteek klopt ook. Maar dan moet TS maar nooit "sportief" gaan rijden
Of een gewone kopen en dan zelf strepen plakken.quote:
Een turbo verbruikt 'veel' als je vermogen vraagt, als je normaal rijdt en constant, dan gebruik je de turbo amper en is je verbruik dus ook gunstig. En die S-Max is bijna een bus, weegt tegen de 1700kgs. Volgens de fabrikant zou hij 1/15 gemiddeld rijden, daar moet je zeker 25% vanaf halen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 05:37 schreef PluggieOD het volgende:
Mijn pa trekt met zijn 1.6 turbo mijn GSi met Risse nokkenassen helemaal stuk met zijn S-max. Koppel niet normaal. Pfffrt, 1 op 20 zogenaamd. 1 op 10 in het echt. Alssie dat al haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |