abonnement Unibet Coolblue
pi_174476062
Zo alweer aan mijn derde roadtrip in Zuid Engeland begonnen :D Waar ik de vorige keer nog voornamelijk in Sussex en Kent was, reis ik nu westelijk richting Cornwall.

Met als eerste en ondertussen vaste stop: Eastbourne :D Wat zo bijzonder is aan deze stad? Nou eigenlijk gaat het zicht vooral om Beachy Head, maar ook omdat de eerste dag altijd erg vermoeiend is!


Om 3 uur nachts uit Kerkrade vertrokken en om 7 uur stonden wij, in de rij voor de veerboot van 8 uur :) ( PS dat is mijn pa )


Vertrek uit Duinkerken.


Spelen, met mijn nieuwe Panasonic Lumix FZ200 :D ( ingezoomd )


Ingezoomd op Dover Castle vanaf de veerboot.( Vlak bij aankomst Dover )


Herstmonceux Castle ( Is tevens een universiteit! )


Loopbrug, bij Herstmonceux Castle.


Ik kon het niet laten :P

Wij hebben trouwens, ook een rondleiding door het kasteel gehad. Echt aan te raden, kost maar £ 2,50 extra en het is best leuk. Vooral erg informatief: maar ook stiekem leuk, om al die jonge studentes langs te zien lopen :P

Later vanavond, post ik wellicht nog wat foto's van Eastbourne. Ga mij namelijk eerst even opfrissen ;)
pi_174476783
Leuk man. Enjoy ^O^
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:31:04 #3
357044 Budapestenaar
pi_174477231
Veel plezier! :)
pi_174477773
Leuk, ik ga dit volgen :)

Veel plezier daar!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174480661
Zo nog even alleen langs het strand bij Eastbourne gewandeld, en met alle rust wat foto's kunnen schieten :D


De ingang van de pier van Eastbourne ( daar zijn wat winkeltjes en dan heb je het wel gehad! )




Leuk om te zien, maar niet zo speciaal als de Brighton Pier ( Er zit een nachtclub ofzo, verder vrij oninteressant )






En toen was het echt donker en nu zit ik, alleen op de hotelkamer te genieten van een Shepherd Neame Indian Pale Ale :D
pi_174482498
Wat leuk dat je tijdens de herfstvakantie er even op uit trekt!
pi_174483520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:06 schreef MCH het volgende:
Wat leuk dat je tijdens de herfstvakantie er even op uit trekt!
Ja, alleen de weersvoorspelling ziet niet zo gunstig uit. Vorige week vrijdag nog veel zon voorspeld, en nu plotseling veel regen.

Maar daar trek ik mij niet zoveel van aan: ik hoop gewoon op het beste, en wisselvallig weer vind ik niet zo erg.
pi_174484323
Cornwall is top. Waar ga je naartoe?
pi_174484515
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
Cornwall is top. Waar ga je naartoe?
Cornwall is down makker
pi_174484793
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
Cornwall is top. Waar ga je naartoe?
Ik ga morgen eerst naar Winchester, en daarna naar Bournemouth om te overnachten. En op dag 3 ga ik een deel van de Jurrasic Coast ontdekken :D

Pas op dag 4 kom ik in Cornwall, want ik ga eerst nog door Devon.
pi_174484804
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Cornwall is down makker
Verhip!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 09:04:55 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174488018
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
En op dag 3 ga ik een deel van de Jurrasic Coast ontdekken :D

Wat dat betreft is je timing goed. Dit is zo'n beetje de beste tijd van het jaar om fossielen te vinden op het strand bij Lyme Regis. Tijdens de herfststormen spoelen die uit de modderkliffen daar. Je hebt geluk dat je net herfststormen treft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174488258


Goedemorgen: een uur geleden uit bed gesprongen, om nog iets van de zonsopgang te kunnen zien.... Nou die rode gloed, dat is alles. Want het is behoorlijk grauw weer :(



Ook behoorlijk fris zo vroeg in de morgen, maar wel lekker rustig op straat. Ze waren zelfs de markt net op het zetten, dus ik heb voor £ 1 een hele tros bananen gekocht voor onderweg :)



De kerk, die je in de foto boven deze foto ziet uitsteken. Het is de Central Methodist Church, mooie kerk om te zien vanaf een afstand in iedere geval :D
pi_174504799
Vandaag was een hele mooie dag, net zozeer wat betreft het weer! Want dat was typisch Engels :( Behoorlijk grauw en best veel regen, maar gelukkig geen stortbuien :)



Het was een mooie dag, omdat de stad Winchester mij positief verrast heeft. Al direct bij aankomst: een mooi park, met op de achtergrond de toren van The Guildhall uitstekend :)



Ook heel veel, mooie oude gebouwen in deze stad. Waarvan dit het oudste huis in Winchester zou zijn :D



Dit soort pubs/restaurants zijn ook altijd heel leuk om te zien: deze zit direct bij het water, en het bruggetje :)

( Internet is vreselijk langzaam, dus ik heb met veel moeite slechts een paar foto's weten te uploaden : )
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:37:53 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174504999
Leuk verslag, keep up the good work ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174508351
Tijd voor een groot Engels ontbijt nu, en een poging om alsnog een paar extra foto's van gisteren te plaatsen ;)



Schijnbaar was het gisteren de diplomauitreiking, van universiteitsstudenten: want het was behoorlijk druk bij de Kathedraal, met al die studenten. Leverde wel leuke plaatjes op :D



Ook heel leuk, in dit soort Engelse steden met een Kathedraal: de leuke straatjes, waar je doorheen kunt wandelen. Zodoende zijn wel helemaal naar boven gelopen, tot wij uitkwamen bij het Military Museum!



Dit uitzicht had ik echt niet verwacht, toen ik de stijlen trap omhoog liep. Blijkbaar waren wij aangekomen, bij het Militaire Museum en ook de The Great Hall was een eindje verderop.



Ja dit zou de ronde tafel van Koning Arthur, moeten wezen. Hoe dan ook entree was niet zo duur gelukkig.



Maar als je verder kijkt dan je neus lang is, zal je opvallen dat ook de ramen het bekijken waard zijn! Op iedere raam, word namelijk een andere koning genoemd.



Voorkant van The Great Hall, heel mooi gebouw om te zien. Maar er zitten ook een paar overheidsinstellingen gevestigd, waaronder een rechtbank.



En dit is dan het gemeentehuis van Winchester: in het Engels heet dat blijkbaar GuildHall ;) Echt schitterend gebouw om te zien.



En het strand bij Bournemouth, waar wij enkel overnacht hebben om vandaag de Jurrasic Coast te gaan bezoeken.
pi_174532057
Leuk (foto)verslag!
pi_174533420
Gisteren de Jurrasic Coast bezocht, bij Wareham: Lulworth Cove en Durdle Door, kun je daar bezichtigen. Weer was weer typisch Engels, veel regen....





Hoe dan ook, met zulke mooie baaien maakt het weer niet uit!







Durdle Door was ook echt geweldig om te zien, en ook om omlaag te lopen naar het strand :D







Om te lunchen besloot ik om Weymouth te bezoeken, leuk klein stadje waar ik meteen eens kon winkelen: ja ik heb enkel Britse bierglazen gekocht bij Poundland :P





En tot slot Portland Bill Lighthouse bezocht: mooie vuurtoren, op een klein eilandje verbonden met het land. Daarna zijn wij doorgereden naar Paignton, hele mooie route: maar de regen kwam er met bakken uit!
pi_174540617
Leuk verslag en foto's. Die Jurassic coast vind ik toch wel mooi hoor, ook al is het geen zonnig weer. Moet je nagaan hoe mooi het is met zosondergang als het mooi weer is :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174543738
Ik ga er zeker nog eens terugkomen, vandaag was ook wel mooi. Alleen bij Dartmouth kon ik geeneens een parkeerplaats vinden, dus ben ik met tegenzin maar verder gereden :(

Mijn ouders zijn namelijk lastige klanten, en die hadden echt geen zin om vanaf de P+R nog een bus naar het centrum te nemen. Doodzonde, want het was toch zo'n mooi stadje!
pi_174543833
^O^
pi_174546237
Mooie foto's leuke trip!
pi_174548087
Tijd voor de foto-update van vandaag alweer: aangezien ik daar nu de tijd voor heb, al zou ik het ook wel gezellig vinden om mij in de pub aan de bar te zetten :P









Vanmorgen om 7:30 direct uit bed gesprongen, kleding aangedaan en snel nog een beetje Paignton verkend! Het beloofde dus een hele mooie zonnige dag te worden en dat was het ook :D







Ik moet eerlijk toegeven, dat ik iets heb met al die oude Engelse gebouwen. De stijl is gewoon heel sjiek vind ik, en dat trekt mij aan en zo ook deze navigatie toren The Daymark :)

Heel mooi gebouw en mooi om te zien, vooral met het weer vandaag. Ook de omgeving was schitterend: over de boerenveldjes gerend, zodat ik nog meer foto's kon schieten :P







Daarna was het alweer tijd om naar Kingswear te rijden, om daar de oversteek naar Dartmouth te maken met de Lower Ferry. Waarna het onmogelijk bleek om een parkeerplaats te vinden :( Zodoende, heb ik alleen het Kerkje kunnen zien.

Waarom het zo druk was weet ik niet, maar als ik niet met mijn ouders onderweg geweest was: dan had ik de auto wel op de P+R gezet!



En onderweg naar Minions in het natuurgebied, Bodmin Moor kwamen wij deze wilde paarden nog tegen in een natuurreservaat waar wij doorheen reden :)









Na een flink stuk rijden en een tussenstop bij McDrek, kwamen wij eindelijk aan bij Minions: ja dat is echt de plaatsnaam, maar heeft niks met de animatie films te maken!

Waarna ik echt positief verrast was door het feit, dat er zoveel schapen los rondliepen! Echt bang voor mensen waren ze niet, alleen ze blijven wel strategische uit de buurt van je.

Echt hele rustgevend omgeving en als ik zonder mijn ouders was, dan had ik wel wat langer rond willen wandelen. Aangezien ik mij net een kind voel, als ik over die heidevelden ren/loop :P

En nu zit ik in Cornwall, in het dorpje Chacewater vlakbij Truro :)
  One tough cookie vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:17:18 #24
169210 liesje1979
pi_174548381
Is er geen pub dan?

Gave foto's hoor, zitten echt mooie platen tussen waarbij het soms troosteloos lijkende weer juist wat toevoegt. :U
pi_174548849
Ja inderdaad, dat typisch Engelse weer heeft wel wat. Het begon ook pas echt hevig te regenen toen ik alweer in de auto zat!

Pubs zat, overal: overnacht nu zelfs in een en hebben daar gegeten: The Kings Head. Maar het is zelfbescherming, om niet aan de bar te gaan zitten en mij zat zuipen!

Kost ja aardig wat ponden, terwijl ik in de supermarkt gewoon voor £ 1,25 a £ 1,50 gewoon halve liters Ale kan kopen. Dan geniet ik er wel van, in de hotelkamer of thuis in Nederland.

Dat gezegd: ik denk dat mijn Ale's ondertussen wel koud zijn, want die liggen in de auto en het is best koel buiten met al die regen.
pi_174553046
Dat schaap :D:D

En wees blij dat ze gepaste afstand houden ook al zijn ze aan mensen gewend. Ik heb ook wel gezien dat ze tegen menSen op sprongen om de koekjes uit hun jaszak te roven :')

Ik heb het idee dat Het weer vooral erg wisselvallig is en dat je 3 seizoenen op 1 dag hebt?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_174553918
Ja die foto van dat schaap is echt goed gelukt :D Toch fijn om een betere camera bij je te hebben, want met de smartphone kun je niet dat soort foto's maken.

Jep erg wisselvallig weer: in de morgen was het hartstikke zonnig en in de namiddag werd het alweer bewolkt, en in de avond ging het weer vol los met de regen!

En vandaag is code geel gemeld in Cornwall: storm Brian is weer aan de gang :( Nu in iedere geval nog zonnig weer, tot een uur of 12.
pi_174553997
Ziet er super uit. Ik weet niet precies hoe je verder wil gaan rijden maar kan wel een paar dingen aanraden:

- Kynance Cove en Lizard point zijn mooi om te bekijken (mooier dan Landsend)
- St Michael's Mount is wel grappig om te zien
- Bedruthan Steps in de buurt van Newquay (de kustweg van Newquay naar naar Padstow is sowieso heel erg mooi, en Padstow is leuk om te bezoeken
- Als je auto niet protesteert tegen steile wegen kun je op de terugweg de weg van Lynyon naar Minehead rijden door Exmoor (de tolweg zou ik niet nemen; de weg over Exmoor heen is minstens zo mooi)
pi_174618388
Heb je nog geneukt? Al dat reizen etc. Je moet het toch voor iets doen.
pi_174618994
Goed topic, ben zelf ook nog in die omgeving geweest.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:34:48 #31
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_174619785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 00:17 schreef Atak het volgende:
Heb je nog geneukt? Al dat reizen etc. Je moet het toch voor iets doen.
Vast niet, hij vindt de Engelse wijven nogal te dik..
Sue Me
pi_174630634

Eerste Timelapse filmpje van de eerste dag: vanaf thuis tot Eastbourne en een tussenstop bij Herstmonceux Castle. Zet maar de radio aan voor achtergrond muziek, want mij lukt het niet muziek toe te voegen :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')