abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:05:32 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_174475091
Trouwe lezer,

Arm of rijk, jong of oud en alles daartussenin; u kunt het zo gek niet bedenken of men hoopt altijd wel ergens beter op te worden en geef hen eens ongelijk. ;)

Welnu, gisterenavond in de Jopenkerk, genietend van bitterballen :Y) en 'n heuse Jopen Herfstbok B:)B , waren onze tafelgenoten uit Aerdenhout en Bloemendaal die korte tijd daarvoor aanschoven het roerend eens over het onderwerp in kwestie.

Op welke manier dan ook: in de regel wil bijna iedereen erop vooruitgaan, uitzonderingen daargelaten. Eveneens is het voor de meeste burgers al duidelijk geworden dat men straks met Rutte III aan het roer en de reeds uitgestippelde koers er fors op vooruitgaat. :Y) Feit blijft dat de economie 'n groot radar is dat draaiende wordt gehouden door handel en wandel, waaraan een gedegen kabinetsbeleid uiteraard inherent is. 14.gif

Bij deze economische 'golfbeweging' zijn uiteraard 'n groot aantal bedrijven betrokken die het weer moeten hebben van andere 'bronnen' die zowel fungeren in het buitenland als in het binnenland zelf. Kundige en kwalitatieve samenwerking met bedrijven in binnen- en buitenland (soms gesponsoord door koning Willem-Alexander samen met zijn koninklijke eege Máxima die hiertoe een belangrijke duit in het zakje doen ^) ), zorgt goeddeels voor economische successen.

Functionaliteit speelt vaak ook een rol. In bepaalde branches is het soms hard nodig om mensen te trekken; tevreden te kunnen stellen en daarmee langer te kunnen behouden door het aantrekkelijker maken van een functie. *) De eisen die worden gesteld om in aanmerking te komen zijn vaak hoog, waardoor er daadwerkelijk te weinig nieuwe capabele mensen kunnen worden aangetrokken voor deze posten. :o

Enfin, reeds geworven talentvolle werknemers zullen uiteraard financieel 'verwend' gaan worden, teneinde als klein radartje in het grote geheel de huidige goede economische stroming met genoegen te handhaven. *) B:)B
Van diverse kundige mensen, die al enige tijd dergelijke financiële en administratieve banen uitoefenen, hebben wij hierover reeds eerder het een en ander vernomen.

Al kuierend over de A'damse Zuidas, kwam mij onlangs ter ore dat sommige ambtenaren die adminstratieve functies bekleden aldaar zich inderdaad geroepen voelen tot het afdwingen van salarisverhoging bij hun werkgever. *) :9~ Het gegeven dat budgetten voor scholing en verlof (voor ontspanning e.d.) hierbij een belangrijke rol spelen leidt in overeenstemming met het artikel geen enige twijfel. ;)

Het lijkt er misschien op dat deze mensen geldwolven zijn, maar tenslotte zijn het nu ook weer geen top-verdieners. :N Al met al is het allemaal zo gek nog niet, tenminste wanneer men bedenkt dat deze veelal talentvolle mensen op hun posten achter de schermen taken vervullen die onze bloeiende economie ook een dienst bewijzen. Naar mijn bescheiden mening dragen zij een waardig steentje bij aan de alsmaar toenemende koopkracht van de meeste NL'ers bij een spoedig en bovenal gedegen kabinet Rutte III.

Goed, met dank aan Carien ten Have beëindig ik nu de OP en wens de lezer voor nu een fijne avond toe!

Scjvb

====

Strijd om talent zorgt voor flink hoger salaris in financiële sector

quote:
Werk je in de financiële of administratieve sector? Dan zit het er dik in dat je een hoger salaris bij je baas kan gaan afdwingen.


Beeld © ANP

Dat komt doordat bedrijven veel vacatures open hebben staan, maar daar slechts mondjesmaat mensen voor kunnen vinden die voldoen aan de eisen.

Het merendeel van de werkgevers (63 procent) zegt dat het de afgelopen vijf jaar alleen maar lastiger is geworden om in deze sectoren geschikte werknemers te vinden. Dat blijkt uit de Salarisgids van uitzendbureau Robert Half.

Hoger salaris

Maar als ze dan eenmaal iemand hebben gevonden, hebben ze er ook meer voor over om die persoon vast te houden, blijkt uit het onderzoek. Een hoger salaris wil dan helpen. Dat geldt zowel voor de financiële als de administratieve sector.

In de financiële sector gaan de salarissen van bestaande werknemers komend jaar gemiddeld met 7,3 procent omhoog. Een jaar eerder was dat nog 5,5 procent. In de administratieve sector gaat het om een salarisverhoging van gemiddeld 8 procent.

Extra verlof

Zo goed als alle werkgevers in de administratieve sector (92 procent) zegt komend jaar meer geld te willen bieden aan hun personeel om ze te kunnen behouden. Ook bieden werkgevers soms extra verlof of een budget voor scholing.

"De strijd om talent woedt heviger dan ooit", zegt Wim van der Linden van Robert Half. "Minstens even belangrijk als nieuwe mensen vinden, is de huidige mensen belonen en ze de waardering geven die ze verdienen en nodig hebben."

50.000 tot 65.000 euro

Ben je net op zoek naar een nieuwe baan in de financiële of administratieve sector? Niet getreurd. Want ook voor nieuwe werknemers zitten er hogere salarissen in.

Zo krijgt een credit controller met nul tot drie jaar ervaring volgens de Salarisgids volgend jaar naar verwachting tussen de 30.200 euro en 36.000 euro bruto per jaar. Dat is bijna 4 procent meer dan nu.

Een financieel analist met drie tot vijf jaar ervaring kan rekenen op 2,7 procent erbij. Hij of zij krijgt dan gemiddeld 50.000 tot 65.000 euro bruto per jaar.

© RTL Z
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_174475101
:')
pi_174475135
:')___!
pi_174475198
Wie is Carien ten Have dan? :? .
I´m back.
pi_174475225
:')
pi_174475353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
Wie is Carien ten Have dan? :? .
De persoon die het stuk dat hij quote heeft geschreven.
pi_174475410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:21 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

De persoon die het stuk dat hij quote heeft geschreven.
O, ik dacht misschien z'n vrouw.
I´m back.
pi_174475442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ik dacht misschien z'n vrouw.
Dat is ze misschien ook wel, dat weet ik dan weer niet.
pi_174475459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:26 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Dat is ze misschien ook wel, dat weet ik dan weer niet.
Ik begreep dat ze in ieder geval op FOK! post.
I´m back.
pi_174476214
Heb twee jaar ervaring, maar op mijn linkedin word ook al 60k+ geboden. Geen slecht vooruitzicht!
pi_174476261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik begreep dat ze in ieder geval op FOK! post.
Ik ben er uit denk ik.
Hij eindigt de op door haar artikel te quoten.
Daarom eindigt hij zijn op met dank aan haar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')