abonnement Unibet Coolblue
pi_174475021
Goedemiddag,
Gisteravond zat TS lekker te gamen toen plotseling iemand anders op afstand de controle over mijn desktop volledig overnam. Hij begon driftig te klikken op zo'n beetje alle applicaties op mijn desktop, namen in Teamspeak etc. Toen ik dit beu was heb ik de ethernetkabel uit de PC getrokken en hem uitgezet.

Mijn vraag is nu; is er een waterdichte methode om een RAT volledig van je systeem te verwijderen?
Mvg
pi_174475097
Een remote acces trojan

[ Bericht 92% gewijzigd door Fred op 17-10-2017 20:22:23 ]
pi_174475109
Hitmanpro draaien of mallwarebytes en je firewall fatsoenlijk dichtzetten. Reïnstall W10 kan ook, is denk ik sneller. Kost je een halfuurtje (inclusief herinstallatie van je progjes).

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 18:08:02 ]
pi_174475196
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:06 schreef Silven het volgende:
Hitmanpro draaien of mallwarebytes en je firewall fatsoenlijk dichtzetten. Reïnstall W10 kan ook, is denk ik sneller. Kost je een halfuurtje (inclusief herinstallatie van je progjes).
Zou ik dan niet mijn volledige schijf moeten formatteren ivm een eventueel aanwezige rootkit?
pi_174475281
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:12 schreef gajonkohalen het volgende:

[..]

Zou ik dan niet mijn volledige schijf moeten formatteren ivm een eventueel aanwezige rootkit?
Jep
pi_174476031
Ik heb zojuist ergens gelezen dat je C schijf automatisch wordt geformatteerd als je een clean install van windows doet. Zou dit hetzelfde effect hebben of is er dan nog steeds de mogelijkheid dat de trojan zich heeft weggeschreven in de bios of in hardware?
pi_174476233
Een Hacker neemt niet zomaar je pc over en al helemaal niet hoe je het verwoord. Denk eerder dat een kennis van je zit te fucken of je moet wel heel goedgelovig zijn en een onbekende installatie hebt uitgevoerd.
pi_174476763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:57 schreef Syd het volgende:
Een Hacker neemt niet zomaar je pc over en al helemaal niet hoe je het verwoord. Denk eerder dat een kennis van je zit te fucken of je moet wel heel goedgelovig zijn en een onbekende installatie hebt uitgevoerd.
Helaas is het toch echt zo.

Ik ben fanatiek gamer en heb daarbij nogal wat mensen salty gekregen, tot het punt dat ze begonnen met DDoS aanvallen als ik hun server joinde.


IP is correct en tevens statisch (bedankt kpn), ik heb geen idee wat "linked" moet voorstellen maar het zal me niks verbazen dat deze gozer mij dus gehackt heeft.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:26:13 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174478576
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:16 schreef gajonkohalen het volgende:
IP is correct en tevens statisch (bedankt kpn), ik heb geen idee wat "linked" moet voorstellen maar het zal me niks verbazen dat deze gozer mij dus gehackt heeft.
Hacken met alleen een IP-adres gaat niet, er moet ook iets op de computer staan waar de hacker verbinding mee kan maken wil hij toegang krijgen.
So we just called him Fred
pi_174479522
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:06 schreef Silven het volgende:
Kost je een halfuurtje (inclusief herinstallatie van je progjes).
Windows + updates + applicaties + al je persoonlijke bestanden en instellingen, in een half uur? Misschien als je je computer automatisch laat provisionen met een of ander configuratie management systeem, maar anders kan je dat echt vergeten.
In de praktijk ben je weken later nog steeds af en toe vergeten instellingen aan het goed zetten :P
pi_174490365
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:16 schreef gajonkohalen het volgende:

Ik ben fanatiek gamer en heb daarbij nogal wat mensen salty gekregen, tot het punt dat ze begonnen met DDoS aanvallen als ik hun server joinde.
Zomaar spontaan? Ik heb het flauwe vermoeden dat ik maar 1 kant van het verhaal lees nu. :)

Anyhoo. Als het steam games zijn, begin gewoon helemaal opnieuw. Dat staat toch allemaal in de steam cloud. Disken met dban wissen en windows opnieuw installeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_174492679
poorten open in je nat router/ firewall? of gekke 3th party matchmaking clients of tools geïnstalleerd?
:]
pi_174493691
minder games piraten.
pi_174494533
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:16 schreef gajonkohalen het volgende:

[..]

Helaas is het toch echt zo.

Ik ben fanatiek gamer en heb daarbij nogal wat mensen salty gekregen, tot het punt dat ze begonnen met DDoS aanvallen als ik hun server joinde.

[ afbeelding ]
IP is correct en tevens statisch (bedankt kpn), ik heb geen idee wat "linked" moet voorstellen maar het zal me niks verbazen dat deze gozer mij dus gehackt heeft.
Gebruik deze site eens. Ben je al een stukje verder met het vinden van de verdachte.
http://centralops.net/co/DomainDossier.aspx
Leef je daarnaast uit op de volgende site
https://www.grc.com/
En dan ShieldsUp, de poortscan. Dan weet je wat er open staat. :P
pi_174497023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:51 schreef Henno het volgende:

[..]

Windows + updates + applicaties + al je persoonlijke bestanden en instellingen, in een half uur? Misschien als je je computer automatisch laat provisionen met een of ander configuratie management systeem, maar anders kan je dat echt vergeten.
In de praktijk ben je weken later nog steeds af en toe vergeten instellingen aan het goed zetten :P
Lukt mij wel. Maar het is dan ook mijn werk, dat scheelt misschien.
pi_174501927
Windows een keer opnieuw installeren is een veilige methode..
Je formateert je schijven en installeert daarop je windows (of linux of wat dan ook)
Je installeert je programma's weer.
Nu inclusief een goede antivirus, mallware iets en ad-aware ofzo.
En dan maak je denk ik een complete kopie van je systeem om terug te kunnen zetten naar de staat waarin je alles hebt geinstalleerd etc voor het geval je weer zo'n probleem hebt.

En neem een vpn gewoon omdat het kan. Niet bij het gamen nee tenzij je een betaalde hebt die het weinig vertraagt zoals expressvpn
Fylax is op televisie geweest
pi_174519309
Hoe is dat ding op je pc terecht gekomen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')