abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174474187
Hoi allemaal,

Het is nu iets meer dan een jaar geleden dat ik met mijn ex een relatie ben begonnen.

Het was vanaf het begin bekend dat ze het wel eens moeilijk had en haarzelf af en toe depri voelde, maar de oorzaak hiervan leek bepaalde anticonceptie en dit leverde verder ook geen enkel probleem op in onze relatie.

Nadat deze conceptie was veranderd bleven de problemen zich voordoen en werden dermate ook erger dat we beiden na een periode van praten onderzoek en huisartsbezoeken konden bevestigen dat ze leed aan een depressie in welke vorm is tot nu toe nog niet duidelijk omdat ze niet meer terug is geweest naar de arts voor verdere behandeling.

Nu is er na ongeveer 5 maanden een breuk tussen ons geweest waarbij ze zei dat ze niet meer van me hield, rust wou, niet meer verliefd was en niets meer voelde.
Deze breuk duurde 2 weken lang waarna we eigenlijk dagelijks goed contact hebben gehad elkaar na een week al weer zagen, sex hadden en nadat zij een week in duitsland zat en ze me mistte alles hebben besproken en hebben besloten om weer verder met elkaar te gaan.

Vanaf toen ging alles goed, we zijn gaan samenwonen huisdieren genomen aqauria ( meerdere ) aangemaakt, huisje opgeknapt, op vakantie geweest. toekomstplannen gemaakt enz. kortom hele huisje boompje beesje verhaal.

Nou zijn er na enkele weken/maanden verder toch weer enkele irritaties ontstaan over en weer. En kwam haar depressie intensief naar boven waarbij ik bijvoorbeeld hele dag aan het werk was, thuiskwam en zij de hele dag in bed had gelegen. ( Ze zit in een tussenjaar ) en ik dan nog boodschappen moest doen, moest koken, afwassen en noem maar op.

Dit zorgde van mijn kant voor frustraties en omdat ik niet lang geleden mijn vader ben verloren en aanzienlijk meer ben gaan drinken .. zorgde dit af en toe voor heftige ruzies.

Omdat haar ouders geen depressie erkennen heeft ze tot de dag van vandaag geen verdere hulp gezocht terwijl wij hier beide van overtuigd zijn dat dit het geval is. Zo was haar gedrag zo extreem wisselvallig dat ze op een gegeven moment vanaf de bank zei: ik zoek nu gewoon naar een reden om het uit te maken. en dit even daarna of de volgende dag weer helemaal verdwenen was.

Om het verhaal niet te lang te maken want dit duurt anders nog enkele pagina's
Na weer een conflict waarbij zij naar de slaapkamer ging en ik haar met rust liet, zij beneden kwam en dusdanig moest laten weten dat ze met een ex aan het appen was we ruzie kregen, wat ik nog steeds zie als uitlokking. we met ruzie zijn gaan slapen en zij de volgende ochtend het uitmaakte en diezelfde dag haar spullen of in ieder geval de meeste huilend heeft opgehaald.

Sindsdien hebben we nog dagelijks contact via de app is ze al 2 a 3 keer langs geweest waarbij we ook weer 1x zeer intense sex hebbe gehad. en waar ik haar nu zoveel mogelijk negeer blijft ze contact zoeken over dingen die nog bij mij liggen en waar dit voornamelijk over koetjes en kalfjes gaat of pakketjes en dergelijke blokkeert ze elke poging van mij om ook maar enigszins nog persoonlijk een gesprek te hebben.

Zodra ik vraag hoe het gaat kapt ze et af, maar dit is dus als ik haar negeer en zij het gesprek opent.

Het is lastig zo het hele verhaal uit te leggen maar ik heb me verdiept in depressie en zeer veel herkenbare dingen gevonden en gezien het feit dat we de periode voor het uitmaken gelukkig leken te zijn ik vermoedt dat de depressie toch te maken heeft met het afstoten van mij wat ze soms ook heeft laten vallen, dat ze mij hierin niet wil mee slepen terwijl ik van haar hou en gezien het contact en geschiedenis er van overtuigd ben dat dit nog lang niet over is.

Voor nu wil ik haar rust geven maar ze blijft contacte en langskomen.

What to do ?

Ik begrijp die verschillende signalen niet dan weer wel dan weer niet hot and cold.....
pi_174474268
Niks van aantrekken en gewoon alleen maar goede sex hebben.
pi_174474380
Jullie zijn gemaakt voor elkaar
pi_174474651
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:12:50 #5
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_174475208
Waarom zoekt ze geen hulp als ze weet dat ze ziek is?
pi_174475502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:11 schreef Antriax88 het volgende:
en waar dit voornamelijk over koetjes en kalfjes gaat of pakketjes en dergelijke blokkeert ze elke poging van mij om ook maar enigszins nog persoonlijk een gesprek te hebben.

Zodra ik vraag hoe het gaat kapt ze et af, maar dit is dus als ik haar negeer en zij het gesprek opent.
[..]
Ik begrijp die verschillende signalen niet dan weer wel dan weer niet hot and cold.....
Welke verschillende signalen? Het is over, uit, afgelopen.

Dat hele depressieverhaal klamp je jezelf maar aan vast om hoop te houden, maar het is gewoon over jongen. Laat het los.
pi_174475561
Klinkt als een borderliner...
pi_174475989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:28 schreef zovty het volgende:

[..]

Welke verschillende signalen? Het is over, uit, afgelopen.

Dat hele depressieverhaal klamp je jezelf maar aan vast om hoop te houden, maar het is gewoon over jongen. Laat het los.
Nou die signalen zijn dat toen het net uitwas ze zich aan me vastklampte en meteen al paar x langskwam waarbij het ze nu ijskoud lijkt.
pi_174476014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:30 schreef Jahnoo het volgende:
Klinkt als een borderliner...
Ja dat idee had ik ook al al zijn meeste borderliners vrij agressief dat was zij nooit
pi_174476054
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:12 schreef Jinkx het volgende:
Waarom zoekt ze geen hulp als ze weet dat ze ziek is?
Omdat ze nog goed luistert naar haar ouders en die zegge constant dat t door anti conceptie komt zo heeft ze zelfs haar spiraal weg laten halen omdat haar moeder dacht dat dit de reden was. Ze erkennen geen depressie en bekijke haar post dus zien een eventuele behandeling ze is 19.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:10:21 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174476601
Gast. Zoek gewoon een gezond persoon om iets mee op te bouwen in plaats van dit emotionele wrak. Doe eens niet zo facking wanhopig en laat je niet zo gebruiken met haar domme gelul van depressie dit dat, terwijl ze er niks aan wil doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:33:24 #12
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_174477298
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:51 schreef Antriax88 het volgende:

[..]

Omdat ze nog goed luistert naar haar ouders en die zegge constant dat t door anti conceptie komt zo heeft ze zelfs haar spiraal weg laten halen omdat haar moeder dacht dat dit de reden was. Ze erkennen geen depressie en bekijke haar post dus zien een eventuele behandeling ze is 19.
Dan blijft deze cyclus zich herhalen en zal ze op den duur misschien depressiever worden. Voor jouw bestwil en rust is het verstandig geen relatie met haar te hebben.
Je kan haar beter adviseren eerst zich te laten helpen. Ze moet eerst zelf inzien ziek te zijn, anders gebeurt er niets en knapt ze ook niet op. Het is hard, maar ze moet even met de neus op de feiten worden gedrukt.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:37:42 #13
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174477423
Ik lees dat je je betrokken voelt bij haar, dat je je hebt verdiept in wat een depressie is en dat je moeite hebt gedaan om haar en haar depressie te begrijpen. Maar wat wil jij zelf ?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_174477654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:30 schreef Jahnoo het volgende:
Klinkt als een borderliner...
Dát, maar ook als iemand die uit verveling spelletjes speelt met TS.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:48:48 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174477712
Ze is 19, ze is net puber af. Ze heeft waarschijnlijk nog last van puberhormonen en puberproblemen. Ze is nog volop in ontwikkeling. En jij wilt een volwassen relatie met haar. Tja. Levenservaring krijg je niet zomaar.
pi_174477866
Trek je conclusies en kap ermee. Zolang ze geen hulp zoekt wordt dit alleen erger en niet beter.

Moest ook aan borderline denken btw.
pi_174478246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:37 schreef puzziepie het volgende:
Ik lees dat je je betrokken voelt bij haar, dat je je hebt verdiept in wat een depressie is en dat je moeite hebt gedaan om haar en haar depressie te begrijpen. Maar wat wil jij zelf ?
Als ik terugdenk aan de tijd die we hebben gehad is dat een geweldige tijd ze heeft vaak slechte momenten gehad waarna ze volgende dag spijt had en vertelde dat ze daar niets aan kon doen. Omdat we eerder een breuk hebbe gehad en t toen weer goed kwam wil ik haar niet zomaar opgeven.. een jaar lang alles delen met lief en leed en wetende dat ze depressief is en ze er niet altijd wat aan kan doen.. ze geen hulp heeft gehad hou ik te veel van haar om t op te geven
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:38:38 #18
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174479004
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:12 schreef Antriax88 het volgende:

[..]

Als ik terugdenk aan de tijd die we hebben gehad is dat een geweldige tijd ze heeft vaak slechte momenten gehad waarna ze volgende dag spijt had en vertelde dat ze daar niets aan kon doen. Omdat we eerder een breuk hebbe gehad en t toen weer goed kwam wil ik haar niet zomaar opgeven.. een jaar lang alles delen met lief en leed en wetende dat ze depressief is en ze er niet altijd wat aan kan doen.. ze geen hulp heeft gehad hou ik te veel van haar om t op te geven
Begrijpelijk, maar pas je ook goed op jezelf ? Het lijkt me heel erg zwaar om een relatie te hebben met iemand die depressief is en er niks aan/mee doet.Een verwaarloosde depressie maakt het nog ingewikkelder lijkt mij.
Wat ik lees (zoals het op mij overkomt ) heb je haar ook wel ontzien, en dat is lief, maar is het ook niet belangrijk voor zowel jou als je (ex) vriendin om haar aan te moedigen (ondersteunen) om er iets aan te gaan doen? Om hulp te zoeken, evt met hulp verder te onderzoeken wat er precies is en hoe ze geholpen kan worden ?
Het is ontzettend jammer dat haar ouders niet erkennen dat depressie een ziekte is en waar ze hulp en ondersteuning voor nodig heeft..
Sterkte iig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Puzzie op 17-10-2017 20:45:51 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_174486367
Heel eerlijk? Uitmaken. Ik spreek uit ervaring, en deze mensen zuigen alleen maar alle energie uit je tot er letterlijk niets meer van over is. Ik snap dat je medelijden met haar hebt, en haar wil helpen, en dat je hoopt dat het ooit weer wordt zoals het was, maar dat wordt het niet. Je bent nu alleen maar bezig met hoe zíj zich voelt, wat je voor háár kan doen, maar je gaat je eigen gevoelens en behoeftes op den duur echt uit het oog verliezen op deze manier. Laat haar niet je (kostbare) tijd verdoen en zoek iemand die stabiel is en waar je een mooie toekomst mee kan opbouwen. Je doet jezelf echt te min. Sterkte
  woensdag 18 oktober 2017 @ 00:56:20 #20
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_174486441
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:51 schreef Antriax88 het volgende:

[..]

Omdat ze nog goed luistert naar haar ouders en die zegge constant dat t door anti conceptie komt zo heeft ze zelfs haar spiraal weg laten halen omdat haar moeder dacht dat dit de reden was. Ze erkennen geen depressie en bekijke haar post dus zien een eventuele behandeling ze is 19.
Je bent gaan samenwonen zeg je dus waarom zou post van haar binnen moet komen bij haar ouders? Daarnaast bel je de huisarts voor een afspraak die je verder stuurt en krijg je verder geen post van hey jij bent depressief.

Bullshitverhaal dus.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_174489065
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:56 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Je bent gaan samenwonen zeg je dus waarom zou post van haar binnen moet komen bij haar ouders? Daarnaast bel je de huisarts voor een afspraak die je verder stuurt en krijg je verder geen post van hey jij bent depressief.

Bullshitverhaal dus.
Ze stond nog niet officieel ingeschreven. En meestal staat er op de brief van de zorgverzekeraar bij het eigen risico: psycholoog of dergelijke

Maar goed het blijft onzin dat ze hierom hulp weigert.
pi_174489090
ze is 19. Ze moet eens ophouden met dat labiele naar papa en mama luisteren en zelf gaan nadenken.
pi_174489707
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:23 schreef JedimindhaX het volgende:
ze is 19. Ze moet eens ophouden met dat labiele naar papa en mama luisteren en zelf gaan nadenken.
Nuttig advies, ze leest dit niet eens :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174489883
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nuttig advies, ze leest dit niet eens :')
Hij kan haar toch aanmoedigen daarin, gekkie
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 18 oktober 2017 @ 11:23:23 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174490098
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:11 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Hij kan haar toch aanmoedigen daarin, gekkie
Eens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')