abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:14:55 #26
167383 Molurus
the talking snake
pi_176765369
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik ben er zelf eerder voorstander van dat bedenkelijke argumenten weerlegd worden dan dat er automatisch geveegd wordt; uiteraard blijft het daarbij om de juiste balans gaan.
De status quo is nu: sceptici dumpen bedenkelijke blogs, en non-sceptici mogen die gaan analyseren.

Sorry, maar dat lijkt mij een heel slecht idee. Met deze gedachte had het flat earth topic - dat terecht in BNW staat - ook in W&T kunnen staan.

Wat mij betreft mag de lat in W&T wel iets hoger liggen. Kortom: wetenschappelijke bronnen, en zelf ingebrachte standpunten en argumenten.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_176765495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

De status quo is nu: sceptici dumpen bedenkelijke blogs, en non-sceptici mogen die gaan analyseren.

Sorry, maar dat lijkt mij een heel slecht idee. Met deze gedachte had het flat earth topic - dat terecht in BNW staat - ook in W&T kunnen staan.
Ik heb het idee dat beide kanten het oneens zijn over de premisses van het debat zelf, en daarom de discussie constant vervalt in een metadiscussie en persoonlijke irritatie. wellicht is een wat striktere sturing dan inderdaad gewenst. Ik zal er een nachtje over slapen.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:34:51 #28
167383 Molurus
the talking snake
pi_176765807
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat beide kanten het oneens zijn over de premisses van het debat zelf, en daarom de discussie constant vervalt in een metadiscussie en persoonlijke irritatie. wellicht is een wat striktere sturing dan inderdaad gewenst. Ik zal er een nachtje over slapen.
^O^

Neem daarbij ook in overweging wat nu precies de reden is om onderwerpen als de platte aarde buiten W&T te houden.

Het is niet alsof het flat earth topic in BNW niet interessant is, integendeel. Daar komen heel wat wetenschappelijke claims van flat earthers voorbij, en diverse vaste klanten van dat topic die die claims analyseren en weerleggen. In die zin is het best een lollig en leerzaam topic.

Toch ben ik er volledig van overtuigd dat dat niet goed zou passen in W&T. En het is om exact dezelfde reden dat de inhoud van het klimaattopic mij heel erg stoort.
pi_176771509
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat Molurus hierboven zegt. Maar zonder te vervallen in al te veel alu-hoedjes gebrabbel:

Het is bekend dat dit debat enorme financiėle gevolgen heeft en dat de fossiele industrie miljarden gepompt heeft in desinformatie campagnes. Dit heeft er toe geleid dat er talloze sites met dat geld ontstaan zijn en behoorlijk wat nep experts die niks gepubliceerd krijgen, maar dan doen alsof het aan de bias ligt. Het lijkt me derhalve bijna noodzakelijk om hierop te acteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-01-2018 01:07:44 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 10:55:36 #30
167383 Molurus
the talking snake
pi_177075775
pi_177083860
topic sluiten terwijl ik een antwoord zit te typen... :{
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:19:39 #32
167383 Molurus
the talking snake
pi_177085535
^O^

Dat pseudowetenschappelijke gereutel heeft z’n beste tijd wel gehad. Het past niet in W&T.

Goed besluit.
pi_177108613
Jammer. Het was het enige topic in W&T waar ik wat bijgeleerd heb.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_177113226
Het topic gaat binnenkort wel weer open, dan kunnen we meteen met een schone lei beginnen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 12:01:54 #36
167383 Molurus
the talking snake
pi_177251530
quote:
Nou, ik ben benieuwd of het nu gewoon een discussie over wetenschap kan/zal blijven. Daar zal dan wel heel strak op gemodereerd moeten worden schat ik.
pi_179841130
Hallo, is mijn topic hier op de juiste plaats?
En zo nee, graag advies waar ik mijn vraag dan beter kan plaatsen, dank u 8-)
  zondag 17 juni 2018 @ 02:02:41 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_179841482
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:33 schreef Majoraan het volgende:
Hallo, is mijn topic hier op de juiste plaats?
En zo nee, graag advies waar ik mijn vraag dan beter kan plaatsen, dank u 8-)
Klusadvies past misschien beter in K&W. :)
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 06:33:11 #39
66825 crew  Reya
Fier Wallon
pi_179841881
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2018 02:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Klusadvies past misschien beter in K&W. :)
Nu staat hij daar ook.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')