abonnement Unibet Coolblue
pi_174469531
Ik zit zo eens rond te kijken, en zo allerlei korte HBO-opleidingen. Je kunt dan tussen 3 maanden en een jaar een korte HBO-opleiding doen. Maar ik vroeg me af, wat kun je daar uiteindelijk mee?
Is dat iets waarmee je daarna makkelijk aan een baan komt? Zijn het vooral mensen die al een afgeronde volledige HBO-opleiding gedaan hebben en zij gewoon op die manier laten bijscholen in een bepaald vak? Of zou het ook zin hebben als je verder geen noemenswaardige diploma's hebt? (ik heb die verder wel, daar niet van)
pi_174469839
Zo'n NTI thuis studie opleiding bedoel je?
pi_174469851
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:31 schreef 2682000 het volgende:
Zo'n NTI thuis studie opleiding bedoel je?
ja
pi_174470121
Dat zijn geen hbo-opleidingen, maar cursussen op hbo-niveau (althans volgens de opleider). Als cursus wellicht leuk om je enigszins ergens in te verdiepen, maar ik betwijfel of zoiets doorslaggevend is om een baan te bemachtigen.

Een hbo-opleiding bestaat uit 240 ECTS en duurt daarom normaliter 4 jaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174470749
Inderdaad, dat zijn bepaalde curcussen op hbo niveau en verder geen bachelor papiertje waard.
De kortste hbo opleiding duurt 3 jaar (fasttrack) en heeft weer bepaalde eisen.

Zo'n curcus is leuk als je bent aangenomen voor een bepaalde functie en jezelf wilt opfrissen, of als je je studie al langere tijd heb afgerond bijv., maar daar houdt het ook echt mee op.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:23:18 #6
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174470990
Wanneer je skills wilt leren zijn die opleidingen ideaal.
Bijvoorbeeld PHP ontwikkelaar. Dat is onderdeel van de hbo opleiding softwareontwikkelaar maar krijgt alleen PHP terwijl je bij die complete opleiding nog 5 talen, database bouwen, ethiek etc krijgt.

Voor een hbo papiertje hoef je er niet aan te beginnen, wellicht kun je later er wel 'korting' mee krijgen op je studie. Dan kun je bepaalde periodes overslaan, dat is wel veel gedoe.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174522441
Ik ben vanwege bedrijfseconomische redenen ontslagen terwijl ik zo'n traject deed. In de arbeidsmarkt werd er heel positief op gereageerd. Het was ook de eerste werkzoek-periode waar ik kon kiezen uit meerdere contracten om te tekenen.

Hoewel de kennis op zich niet heel erg speciaal is gaf het wel blijk van mijn instelling; het geeft aan dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen ontwikkeling en indien je het met succes doorloopt en combineert met een baan geeft het ook wel enige discipline, doorzettingsvermogen en organisatietalent aan. Daar zat vooral de meerwaarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')