abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:46:42 #51
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174648190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:36 schreef KingRadler het volgende:

[..]

doe dit ook met vuurwerk
Ik denk dat veel pyrofreaks zich hierin zouden kunnen vinden.
Langere stooktijden, minder gezeik van omwonenden, veel gelijkgestemden bij elkaar.
Winkelcentra, woonwijken, ziekenhuizen e.d. hebben minder overlast.
Iedereen blij lijkt me.
pi_174649479
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel pyrofreaks zich hierin zouden kunnen vinden.
Langere stooktijden, minder gezeik van omwonenden, veel gelijkgestemden bij elkaar.
Winkelcentra, woonwijken, ziekenhuizen e.d. hebben minder overlast.
Iedereen blij lijkt me.
Verschil is dat lang niet iedereen carbid kan afschieten (materialen en kennis wat je nodig hebt). Vuurwerk is voor iedereen te gebruiken en de knallen zijn ook niet te vergelijken.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:58:49 #53
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174649604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Verschil is dat lang niet iedereen carbid kan afschieten (materialen en kennis wat je nodig hebt). Vuurwerk is voor iedereen te gebruiken en de knallen zijn ook niet te vergelijken.
Vuurwerk mag alleen verkocht worden aan personen van 16 jaar en ouder (m.u.v. categorie 1). Dus officieel is het niet door iedereen te gebruiken.
Carbid gaat veel harder ja, maar wat is er op tegen om met een man of 50 op een groot weiland je vuurwerk af te steken overdag? Zeker als er daarmee een einde komt aan de eindeloze vraag om het consumentenvuurwerk maar af te schaffen.
Nederland is een dichtbevolkt land, maar er moet toch voor iedereen genoeg mogelijkheden zijn om te knallen in een onbebouwde omgeving?
pi_174649823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Vuurwerk mag alleen verkocht worden aan personen van 16 jaar en ouder (m.u.v. categorie 1). Dus officieel is het niet door iedereen te gebruiken.
Carbid gaat veel harder ja, maar wat is er op tegen om met een man of 50 op een groot weiland je vuurwerk af te steken overdag? Zeker als er daarmee een einde komt aan de eindeloze vraag om het consumentenvuurwerk maar af te schaffen.
Nederland is een dichtbevolkt land, maar er moet toch voor iedereen genoeg mogelijkheden zijn om te knallen in een onbebouwde omgeving?
Cakes mag je volgens de CE wetgeving alleen op een hard en vlakke ondergrond plaatsen. Geen weiland dus.

Wat daar op tegen is? Mensen willen 12 uur met familie thuis vieren en niet op een weiland/plein. Schade en letsel door vuurwerk is veelal door illegaal vuurwerk of verkeerd gebruik. Alcohol wordt toch ook niet verboden?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:15:03 #55
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174649892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Cakes mag je volgens de CE wetgeving alleen op een hard en vlakke ondergrond plaatsen. Geen weiland dus.

Wat daar op tegen is? Mensen willen 12 uur met familie thuis vieren en niet op een weiland/plein. Schade en letsel door vuurwerk is veelal door illegaal vuurwerk of verkeerd gebruik. Alcohol wordt toch ook niet verboden?
Lees je überhaupt wel wat ik post?
Ik had het over overdag. Om 00:00 uur mag er gewoon overal (m.u.v. vuurwerkvrije zones) afgestoken worden.
Hoe kom jij bij een weiland? Toch via een verharde weg?

En nee, het gros van de vuurwerkslachtoffers komt door legaal vuurwerk, en vaak zijn het omstanders die de Sjaak zijn.

quote:
Illegaal vuurwerk

VeiligheidNL noemt het verder opvallend dat het aantal slachtoffers van illegaal vuurwerk hard is gedaald. Een kwart van de 482 slachtoffers raakte gewond door illegaal vuurwerk, terwijl dat een jaar geleden nog bijna 40 procent was. De ernst van de verwondingen is ook hier afgenomen, al zijn deze "in het algemeen nog steeds ernstiger dan verwondingen door legaal vuurwerk", aldus de preventie-instelling.
pi_174650066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

Lees je überhaupt wel wat ik post?
Ik had het over overdag. Om 00:00 uur mag er gewoon overal (m.u.v. vuurwerkvrije zones) afgestoken worden.
Hoe kom jij bij een weiland? Toch via een verharde weg?

En nee, het gros van de vuurwerkslachtoffers komt door legaal vuurwerk, en vaak zijn het omstanders die de Sjaak zijn.

[..]

Ok dus je wel en overdag op een veldje en 12 uur. Prima!

Als er omstanders geraakt worden door vuurwerk dan wordt het niet deugdelijk gebruikt aangezien vuurwerk een CE keurmerk heeft en een gebruiksaanwijzing. Een mes kan je gebruiken om te koken maar kan je ook gebruiken om iemand neer te steken. Tis maar net hoe je het gebruikt.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:48:03 #57
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174650454
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok dus je wel en overdag op een veldje en 12 uur. Prima!

Als er omstanders geraakt worden door vuurwerk dan wordt het niet deugdelijk gebruikt aangezien vuurwerk een CE keurmerk heeft en een gebruiksaanwijzing. Een mes kan je gebruiken om te koken maar kan je ook gebruiken om iemand neer te steken. Tis maar net hoe je het gebruikt.
Wie heeft het hier over een mes?
Ik gebruik een mes om te snijden, en een pan om mee te koken maar dat geheel terzijde.

Een CE keurmerk is geen garantie hoor, als je al flink wat hebt afgestookt door de jaren heen, dan weet je dan sommige cakes ook op een vlakke harde ondergrond kunnen omdonderen.
Daarnaast kan een cake ook gewoon exploderen door een fabricagefout. Dus ook al doe jij het goed, dan nog kan het fout gaan.
En ja, een wankele cake, altijd ondersteunen met een klem of bakstenen of inklemmen tussen andere cakes. Dat weet ik, dat weet jij wellicht ook. Maar op -tig cakes staat er niks over vermeld, en papa Henk onderschat de kracht van zo'n potje.
Een cake kan altijd fout gaan.
Vaak is het door ondeskundig gebruik, klopt. Maar niet altijd.
pi_174650891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over een mes?
Ik gebruik een mes om te snijden, en een pan om mee te koken maar dat geheel terzijde.

Een CE keurmerk is geen garantie hoor, als je al flink wat hebt afgestookt door de jaren heen, dan weet je dan sommige cakes ook op een vlakke harde ondergrond kunnen omdonderen.
Daarnaast kan een cake ook gewoon exploderen door een fabricagefout. Dus ook al doe jij het goed, dan nog kan het fout gaan.
En ja, een wankele cake, altijd ondersteunen met een klem of bakstenen of inklemmen tussen andere cakes. Dat weet ik, dat weet jij wellicht ook. Maar op -tig cakes staat er niks over vermeld, en papa Henk onderschat de kracht van zo'n potje.
Een cake kan altijd fout gaan.
Vaak is het door ondeskundig gebruik, klopt. Maar niet altijd.
Ik. Even een vergelijking met een gebruiksvoorwerp wat misbruikt kan worden.

Hoe weet jij dat er op tig cakes geen gebruiksaanwijzing staat?dat staat er wel altijd op anders is het niet te koop in Nederland. Dat is wetgeving.

Alles wat door de hand gemaakt wordt kan stuk gaan of niet deugdelijk werken. Zo kan je eindeloos vergelijkingen maken.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:11:59 #59
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174650946
gewoon op 1 plek vuurwerk afsteken legaal & iillegaal door de gemeente bepaald
pi_174650993
Opbokken met dat 1 plaats aub.
pi_174651007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:11 schreef KingRadler het volgende:
gewoon op 1 plek vuurwerk afsteken legaal & iillegaal door de gemeente bepaald
Ok dus illegaal vuurwerk wil je legaliseren en toegankelijk maken :')
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:17:56 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174651090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat er op tig cakes geen gebruiksaanwijzing staat?dat staat er wel altijd op anders is het niet te koop in Nederland. Dat is wetgeving.
Godver, zit je nu te kutten of wat?
Ik zeg niet dat er geen gebruiksaanwijzing op zit, ik zeg alleen dat er niks over op staat wat betreft de cake te ondersteunen/vastklemmen.
Leer gewoon eens lezen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:28:43 #63
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174651362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok dus illegaal vuurwerk wil je legaliseren en toegankelijk maken :')
kan je toch niet tegen houden
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:39:13 #64
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174651681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:28 schreef KingRadler het volgende:

[..]

kan je toch niet tegen houden
Dat denk ik ook.
Illegaal vuurwerk is er al tientallen jaren, voordeel is dat het illegale vuurwerk door de jaren heen een stuk veiliger is geworden. Het knalt misschien harder dan toen, maar de afwerking is gewoon een stuk beter. Ook heeft illegaal vuurwerk (shells vooral) veel minder last van weigeraars.
Hier in Nederland proberen ze al jaren het illegale vuurwerk uit het land te houden, maar tot op heden lukt dat voor geen meter. Ik denk eerlijk gezegd dat er vandaag de dag meer illegaal vuurwerk is in Nederland dan pak 'm beet 20 jaar terug.
Waren het vroeger vooral de auto's die in Belgie gingen halen, vandaag gebeurt het allemaal via internet. Een Bombashop levert jaarlijks duizenden pakketjes aan Nederlandse consumenten. En zo zijn er nog verscheidene webshops. Natuurlijk worden er enkele onderschept, maar dat is slecht een heel klein percentage.
Het legaliseren zal niet gebeuren uit angst voor nog meer gewonden.
Ze zouden bijvoorbeeld wel categorie 3 legaal kunnen maken in Nederland. Dan heb je al echt mooi vuurwerk, en zal de drang om vuurwerk uit het buitenland te importeren wel minder worden. Zeker wanneer straks in Polen en Tsjechië ook geen Cobra's en shells meer te krijgen zijn.
pi_174653296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er zijn tal van linkse eng-nekken die blijven roepen om een totaalverbod voor consumentenvuurwerk. Het zou op meerdere plaatsen per dorp/stad op een centrale plek afgestoken kunnen worden door professionele pyrotechnici. Een ruwe schatting zou betekenen dat er op middernacht 31 december dus zo'n 500 professionele shows zouden moeten zijn. Wie gaat dat betalen? En zijn er überhaupt wel genoeg bedrijven om zoveel shows te organiseren?
Hoe komen die mensen bij de centrale plek, als ze al lekker de hele avond hebben zitten borrelen? Openbaar vervoer? Wie gaat dat betalen? Met een beetje vuurwerkshow gaat 1000-en Euro's gemoeid. Dan besteed ik liever 100-200 Euro aan mijn vuurwerk, aan hetgeen dat ik mooi vind.
Wat denk je dat het met de vuurwerkbranche in Nederland zal doen? Die stemmen daar natuurlijk nooit mee in. Die lopen miljoenen Euro's mis.
Nog meer mensen zullen hun uitvlucht gaan zoeken naar illegaal vuurwerk.

Kortom, niet doen.
De mensen die roepen dat er alleen nog maar georganiseerde professionele vuurwerkshows zouden moeten zijn met nieuwjaar, weten net zo goed als ons daar niet genoeg professionals voor zijn. Dat zeggen ze alleen niet, omdat ze gewoon vuurwerk in zijn geheel willen uitbannen. Iedereen die er even over nadenkt weet dat het niet haalbaar is om in iedere gemeente een professionele vuurwerkshow te hebben met de jaarwisseling. Ik betwijfel zelfs of het haalbaar is om in elke grote stad dat te doen.

Het grote nadeel van die gecentraliseerde vuurwerkshows is dan ook nog dat iedereen die daar heen wil moet gaan reizen. Al die vervoersbewegingen geven weer risico op ongelukken (drankje op met de jaarwisseling en zo weer achter het stuur?). De kans dat daar meer gewonden van komen dan door het consumentenvuurwerk nu, acht ik best wel groot* :)

* Totaal gebaseerd op gevoelens en aannames en niet wetenschappelijk onderbouwd op welke manier dan ook.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 18:11:29 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174653630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over een mes?
Ik gebruik een mes om te snijden, en een pan om mee te koken maar dat geheel terzijde.

Een CE keurmerk is geen garantie hoor, als je al flink wat hebt afgestookt door de jaren heen, dan weet je dan sommige cakes ook op een vlakke harde ondergrond kunnen omdonderen.
Daarnaast kan een cake ook gewoon exploderen door een fabricagefout. Dus ook al doe jij het goed, dan nog kan het fout gaan.
En ja, een wankele cake, altijd ondersteunen met een klem of bakstenen of inklemmen tussen andere cakes. Dat weet ik, dat weet jij wellicht ook. Maar op -tig cakes staat er niks over vermeld, en papa Henk onderschat de kracht van zo'n potje.
Een cake kan altijd fout gaan.
Vaak is het door ondeskundig gebruik, klopt. Maar niet altijd.
Legaal Nederlands spul kukkelt makkelijker om dan professionele dozen van Triplex.

Zet NL spul vaak even met een lijmklem vast. Gewoon zijn snelspanner, trek hem niet te strak aan ofzo :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174654699
Leuk leuk leuk

Timemachine
Jackhammer
Madness Box
Dark palm
Strong obelix/full loaded
pi_174654742
Wel veel geld
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:08:41 #69
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174654853
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Legaal Nederlands spul kukkelt makkelijker om dan professionele dozen van Triplex.

Zet NL spul vaak even met een lijmklem vast. Gewoon zijn snelspanner, trek hem niet te strak aan ofzo :)
Haha, ik dacht dat ik de enige was die een lijmklem daarvoor gebruikt. Gewoon vastklemmen zodat de beugel op de grond rust, zelfs het kleinste potje flikkert niet meer om die manier.
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 19:12:11 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174654928
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:08 schreef tja77 het volgende:

[..]

Haha, ik dacht dat ik de enige was die een lijmklem daarvoor gebruikt. Gewoon vastklemmen zodat de beugel op de grond rust, zelfs het kleinste potje flikkert niet meer om die manier.
Zo een gebruik ik. Heb een houten plaat met daarop een balk geschroefd. Daar klem ik de pot tegenaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 oktober 2017 @ 07:55:37 #71
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_174664349
Ik heb altijd een stuk of 6 vlakke platen liggen en tape daar de cakes op vast. Kun je mooi projectjes op bouwen. Ben het er wel met eens dat somiige cakes nogal labiel zijn, neem bijv. de crackling chry 2.0 waarvan ik weet dat deze nogal instabiel is.

Alles komt samen met normaal gebruik en common sense. Afstand bewaren, vuurwerkbril op je kop en normaal doen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_174664528
Illegaal vuurwerk kan je nooit stoppen, als je het al afsteekt doe het veilig, zolang je er zelf of andere er geen last van hebben. Ze moeten illegaal vuurwerk ook gedogen.

Stel ook vuurwerkzones in, waar je knalvuurwerk kunnen afsteken. Volg de afspraken die ze ook met carbid hebben.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 08:23:05 #73
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174664561
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:55 schreef smegmanus het volgende:
Ik heb altijd een stuk of 6 vlakke platen liggen en tape daar de cakes op vast. Kun je mooi projectjes op bouwen. Ben het er wel met eens dat somiige cakes nogal labiel zijn, neem bijv. de crackling chry 2.0 waarvan ik weet dat deze nogal instabiel is.

Alles komt samen met normaal gebruik en common sense. Afstand bewaren, vuurwerkbril op je kop en normaal doen.
Een ronde 13 of 19 shots cake is vrijwel altijd instabiel en vaak de cakes die in goedkopere vuurwerkpakketten zitten ook (een relatief klein oppervlak bij een grote hoogtemaat) Als je al veel vuurwerk hebt afgestoken weet je dat, en stabiliseer je zo'n geval. Maar mensen die veel minder met vuurwerk bezig zijn dan jij en ik weten dat wellicht niet. En gaan er gewoon van uit dat het kreng wel blijft staan. Doen hun veiligheidsbril op, dus lopen vrijwel geen gevaar. Mensen die zo nodig de beste wensen moeten gaan wensen om 00:05 uur en zonder vuurwerkbril naar buiten lopen zijn dan vaak de Sjaak.
pi_174664568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 08:18 schreef KingRadler het volgende:
Illegaal vuurwerk kan je nooit stoppen, als je het al afsteekt doe het veilig, zolang je er zelf of andere er geen last van hebben. Ze moeten illegaal vuurwerk ook gedogen.

Stel ook vuurwerkzones in, waar je knalvuurwerk kunnen afsteken. Volg de afspraken die ze ook met carbid hebben.
Ja laten we knallers met 60 gram flashpoeder legaal maken in Nederland. Al steek je het op de veluwe af dan heeft er iemand wel last van.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 08:36:07 #75
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174664654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 08:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja laten we knallers met 60 gram flashpoeder legaal maken in Nederland. Al steek je het op de veluwe af dan heeft er iemand wel last van.
Last van...
In landen als Spanje, Italië, Polen en Tsjechië worden die dingen gemaakt en dus ook afgestoken. Je moet het niet bij iemand voor de voordeur doen, maar ergens op een plein of veld. Daar in die landen kan het schijnbaar wel. Maar in Nederland waar zo nodig op elke slak een korrel zout moet worden gelegd en begint iedereen te mekkeren.
Legaliseer desnoods t/m cat. 3 (dat is 5 gram flash) en klapt al behoorlijk hard. Dan schakel je het grootste gedeelte van de illegale vuurwerkimport al uit.
Extremen zoals cobra's cipolla's, delova rana's, salutes e.d. zul je altijd blijven houden. Tenzij de fabricage daarvan stopt en het niet meer beschikbaar is voor de Poolse e.d. consument en webshop. Echter heeft Nederland daar geen zak over te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')