abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:31:00 #276
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174474483
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

Dus jouw tegenargumenten bestaan uit 'kolder' en variaties daarop?

Sorry, hoor. Als jij belachelijke vergelijkingen of opmerkingen gaat maken, dan ga ik daar niet inhoudelijk op in. "Afsluiten van de wereld tot hun 18de". Hoe verzin je het.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174474622
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sorry, hoor. Als jij belachelijke vergelijkingen of opmerkingen gaat maken, dan ga ik daar niet inhoudelijk op in. "Afsluiten van de wereld tot hun 18de". Hoe verzin je het.
Het punt is dat je alles manieren van opvoeden wel kunt bestempelen als indoctrinatie. Ze weghouden van religie is dat ook, omdat je daarmee als ouders duidelijk de boodschap overbrengt dat geloof onzin is. Dat is ook helemaal niet erg, maar bekeken vanuit een bepaald perspectief is dat dus net zo goed indoctrinatie.

Het is gewoon niet aan de staat om te bepalen hoe mensen hun kinderen opvoeden. Draag er zorg voor dat ze onderdak en voldoende voeding krijgen en treedt op tegen fysieke mishandeling, maar laat ouders verder vrij. We zijn immers geen communisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:49:03 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174474804
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:39 schreef KoosVogels het volgende:

Het punt is dat je alles manieren van opvoeden wel kunt bestempelen als indoctrinatie. Ze weghouden van religie is dat ook, omdat je daarmee als ouders duidelijk de boodschap overbrengt dat geloof onzin is. Dat is ook helemaal niet erg, maar bekeken vanuit een bepaald perspectief is dat dus net zo goed indoctrinatie.

Het is gewoon niet aan de staat om te bepalen hoe mensen hun kinderen opvoeden. Draag er zorg voor dat ze onderdak en voldoende voeding krijgen en treedt op tegen fysieke mishandeling, maar laat ouders verder vrij. We zijn immers geen communisten.
Nou doe je het weer. Je kunt er alleen maar uitersten tegenover zetten. En je legt woorden in mijn mond. Ik heb nergens gezegd dat je ze weg moet houden bij religie. Dat doe ik ook niet bij mijn kinderen. Ik laat me er ook niet over uit of ik wel of niet in een god geloof.

Jij lijkt gewoon niet het concept vrij denken te begrijpen.

Hersenspoeling is een vorm van emotionele mishandeling. Het is eigenlijk vreemd dat gelovigen dat mogen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:52:50 #279
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174474881
Zes pagina's ja?
pi_174474941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nou doe je het weer. Je kunt er alleen maar uitersten tegenover zetten. En je legt woorden in mijn mond. Ik heb nergens gezegd dat je ze weg moet houden bij religie. Dat doe ik ook niet bij mijn kinderen. Ik laat me er ook niet over uit of ik wel of niet in een god geloof.

Jij lijkt gewoon niet het concept vrij denken te begrijpen.

Hersenspoeling is een vorm van emotionele mishandeling. Het is eigenlijk vreemd dat gelovigen dat mogen.
Maar jouw manier van opvoeden zou dus de norm moeten zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174475007
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, is het fout om je kleine kinderen op zondag mee te nemen naar de kerk?
Jij bent hard falende hier.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:12:34 #282
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174475200
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar jouw manier van opvoeden zou dus de norm moeten zijn?
Laat maar gaan, Koos. Blijkbaar kun je niet gewoon een filosofische discussie voeren zonder op je pik getrapt te zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174475207
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nu ben ik toch heel benieuwd naar jouw definitie van ''normale moslims''.
En voor de volledigheid, ook ik heb in mijn familie moslims, en ik voel mij niet beledigd. Maar goed.
Gewoon mensen waar je ook liefde voor voelt. Omdat het mensen zijn.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:56:12 #284
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_174476201
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Natuurlijk discriminatie wat gedraaid zal worden als "inspelen op de behoeften van de klanten" op basis van het geloof. Als ik de behoefte heb om geen moslims meer tegen te komen in winkels of op vakantie, mogen er dan ook "niet-moslims-only" resorts worden gebouwd vraag ik mij dan af?
Precies.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_174476385
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:56 schreef Montelly het volgende:

[..]

Precies.
Wat een gelul.
pi_174476616
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
Maar jouw manier van opvoeden zou dus de norm moeten zijn?
Er is niemand die een norm oplegt behalve de religieuzen, vrijheid in zichzelf lijkt mij een norm waar je niet op tegen kan zijn. En dan hebben we het naast het opvoeden nog niet over 'peer pressure' of afvalligheid in conservatieve religieuze gemeenschappen. Maar dat blijf je negeren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174476704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is niemand die een norm oplegt behalve de religieuzen, vrijheid in zichzelf lijkt mij een norm waar je niet op tegen kan zijn. En dan hebben we het naast het opvoeden nog niet over 'peer pressure' of afvalligheid in conservatieve religieuze gemeenschappen. Maar dat blijf je negeren.
Dat maak je zelf uit,....net als ik. Net als een Christen.
pi_174476767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:13 schreef Jaroon het volgende:
Dat maak je zelf uit,....net als ik. Net als een Christen.
Was het maar zo makkelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174476776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is niemand die een norm oplegt behalve de religieuzen, vrijheid in zichzelf lijkt mij een norm waar je niet op tegen kan zijn. En dan hebben we het naast het opvoeden nog niet over 'peer pressure' of afvalligheid in conservatieve religieuze gemeenschappen. Maar dat blijf je negeren.
Nogmaals, ik ben geen fan van een religieuze opvoeding. Zou het zelf ook heel anders aanpakken. Vind alleen dat ouders vrij moeten om zelf te bepalen hoe zij hun kind opvoeden. Dus als pa en ma hun kind voor het slapen gaan voor willen lezen uit de Bijbel, dan moeten zij dat vooral doen.

En dat kinderen soms worden verstoten door hun geloofsgemeenschap is ook verschrikkelijk. Maar hoe kut het ook is, mensen moeten de vrijheid hebben om familieleden uit te sluiten, om welke reden dan ook. Zorg er als overheid voor dat deze afvalligen goed worden opgevangen, want verbieden kun je het niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477140
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, ik ben geen fan van een religieuze opvoeding. Zou het zelf ook heel anders aanpakken. Vind alleen dat ouders vrij moeten om zelf te bepalen hoe zij hun kind opvoeden. Dus als pa en ma hun kind voor het slapen gaan voor willen lezen uit de Bijbel, dan moeten zij dat vooral doen.

En dat kinderen soms worden verstoten door hun geloofsgemeenschap is ook verschrikkelijk. Maar hoe kut het ook is, mensen moeten de vrijheid hebben om familieleden uit te sluiten, om welke reden dan ook. Zorg er als overheid voor dat deze afvalligen goed worden opgevangen, want verbieden kun je het niet.
Ten eerste moeten die mensen/jongeren hun onzekerheid over het geloof overwinnen (welke hun hele jonge leven als waarheid is ingeprent), vervolgens moeten ze hun familie, hun gemeenschap opgeven of ontvluchten. Soms zelfs onder bedreiging van geweld bij islamitische families en dan moet de overheid dan allemaal maar oplossen, kom op zeg.

En dan loop jij te ageren tegen het feit dat ik topic onderwerp achterlijkheid faciliteren noem. Sorry maar dan heb je je prioriteiten wel heel erg scheef.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174477267
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ten eerste moeten die mensen/jongeren hun onzekerheid over het geloof overwinnen (welke hun hele jonge leven als waarheid is ingeprent), vervolgens moeten ze hun familie, hun gemeenschap opgeven of ontvluchten. Soms zelfs onder bedreiging van geweld bij islamitische families en dan moet de overheid dan allemaal maar oplossen, kom op zeg.

En dan loop jij te ageren tegen het feit dat ik topic onderwerp achterlijkheid faciliteren noem. Sorry maar dan heb je je prioriteiten wel heel erg scheef.
Nee, ik stel juist dat de overheid het niet moet oplossen. Daarom ben ik er ook voorstander van dat religieuzen zelf bepalen hoe invulling te geven aan de opvoeding van hun kroost.

Nergens ontken of bagatelliseer ik de door jou genoemde misstanden. Het is alleen niet te voorkomen. Je kunt ouders niet dwingen om hun kind niet te verstoten.

Het leven is nou eenmaal hard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477359
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
Het leven is nou eenmaal hard.
:') Wat een triestheid.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174477435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:') Wat een triestheid.
Zat kinderen die uit de kast komen en worden verstoten door hun ouders. Vreselijk natuurlijk, maar wat wil je eraan doen? Ouders dwingen hun mening te herzien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477511
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
Zat kinderen die uit de kast komen en worden verstoten door hun ouders. Vreselijk natuurlijk, maar wat wil je eraan doen? Ouders dwingen hun mening te herzien?
Mooi voorbeeld. Wat dat doen we namelijk in Nederland, via stichtingen, onderwijs, de media en allerlei projecten. Daarmee proberen we de norm te veranderen dat homoseksualiteit e.a. verkeerd zou zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174477562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Wat dat doen we namelijk in Nederland, via stichtingen, onderwijs, de media en allerlei projecten. Daarmee proberen we de norm te veranderen dat homoseksualiteit e.a. verkeerd zou zijn.
En dat is een zeer goede zaak. Niks mis met voorlichting. Uitstekend ook dat religieuze kinderen in aanraking komen met evolutie en andere wetenschappelijke feiten die haaks staan op hun geloof.

Maar dan nog moeten ouders vrij zijn om op hun eigen manier invulling te geven aan de opvoeding van hun kinderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
En dat is een zeer goede zaak. Niks mis met voorlichting. Uitstekend ook dat religieuze kinderen in aanraking komen met evolutie en andere wetenschappelijke feiten die haaks staan op hun geloof.

Maar dan nog moeten ouders vrij zijn om op hun eigen manier invulling te geven aan de opvoeding van hun kinderen.
Dat staat dan haaks op wat je net loopt te beweren. Het zou namelijk ook een goede zaak zijn als we vrijheid van keuze van religie bij kinderen zouden promoten, dat zou inherent ook inhouden stoppen met religieus onderwijs zodat kinderen de vrijheid in keuze krijgen. Dat we dus net als de homoseksualiteit norm die we vanuit de overheid opleggen ook die religie vrijheid gaan opleggen via media, onderwijs etc etc. Of telt die norm nu ineens weer niet?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174477756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat staat dan haaks op wat je net loopt te beweren. Het zou namelijk ook een goede zaak zijn als we vrijheid van keuze van religie bij kinderen zouden promoten, dat zou inherent ook inhouden stoppen met religieus onderwijs zodat kinderen de vrijheid in keuze krijgen. Dat we dus net als de homoseksualiteit norm die we vanuit de overheid opleggen ook die religie vrijheid gaan opleggen via media, onderwijs etc etc. Of telt die norm nu ineens weer niet?
Het gaat mij er vooral om dat de overheid zich niet teveel mag bemoeien met het gezinsleven. Op school moet worden onderwezen dat homoseksualiteit normaal is, maar als ouders thuis willen voorlezen uit de Bijbel, dan moeten ze dat vooral doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477825
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:50 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat mij er vooral om dat de overheid zich niet teveel mag bemoeien met het gezinsleven. Op school moet worden onderwezen dat homoseksualiteit normaal is, maar als ouders thuis willen voorlezen uit de Bijbel, dan moeten ze dat vooral doen.
Maar ben je er nu wel of niet voor dat die vrijheid van religie norm ge-pushed wordt inclusief de afwezigheid van religieus onderwijs net als de homoseksualiteit norm? Je kwam zelf met het voorbeeld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174477833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 18:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gewoon mensen waar je ook liefde voor voelt. Omdat het mensen zijn.
Jouw definitie van de ''normale moslim'' is als volgt;
''Gewoon mensen waar je ook liefde voor voelt. Omdat het mensen zijn.''
?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_174477871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ben je er nu wel of niet voor dat die vrijheid van religie norm ge-pushed wordt inclusief de afwezigheid van religieus onderwijs net als de homoseksualiteit norm? Je kwam zelf met het voorbeeld.
Religieus onderwijs mag gewoon bestaan. Zolang scholen wel houden aan bepaalde inhoudelijke eisen die door de overheid worden gesteld. Zoals de normalisering van homoseksualiteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')