abonnement Unibet Coolblue
pi_174464309
Beste Fokkers.

Het bedrijf waar ik 6 jaar voor werk is overgenomen. Opzich niks ergs aan, alleen word ik in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst benadeeld. De situatie is als volgt.

Ik werk al 6 jaar van 8 tm 17:30 op basis van een contract van 38 uur met een vast aantal overuren per maand. Deze overuren kreeg ik ook uitbetaald tijdens ziekte en vakantie. Hierdoor had elke maand het zelfde salaris ongeacht het aantal gewerkte uren. Ik mijn oude contract stond daarover : Werkzaamheden te verrichten tussen 8 en 17:30 hierbij word een vaste structurele vergoeding voor overuren betaald per maand (14,14 uur/maand).

In mijn nieuwe contract staat hier niks over, alleen een contract voor 38 uur. En moet ik mijn overuren gaan declareren via een briefje.
Destijds is deze constructie met overuren verzonnen om mij zo het recht op extra atv dagen te ontnemen. Nu ben ik bang dat mijn nieuwe werkgever mij de overuren ontneemt waardoor ik dus minder werk en minder salaris heb elke maand.

Nu is mijn vraag mag dit zomaar of moet hij de vaste overuren clausule overnemen in mijn nieuwe contract?

Alvast erg bedankt voor het mee denken.
pi_174464371
Even voor de zekerheid, waarom krijg je een nieuwe arbeidsovereenkomst?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174464406
Jij hebt toch al een overeenkomst en hoeft derhalve toch geen nieuwe aan te gaan?
pi_174464415
Bedrijfsovername = contractovername. Ik hoop dus dat je nog geen nieuw contract getekend hebt.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:48:24 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174464497
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 07:22 schreef PSL_010 het volgende:

In mijn nieuwe contract staat hier niks over,
Heb jij een nieuw contract getekend? Bij een overname blijven oude contracten met werknemers namelijk gewoon gelden. Dus zolang jij niets tekent, blijft het oude contract gelden.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.