abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_174512126
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Denk ook dat het onmogelijk is dat te bereiken, zo veel jaren later. En je moet er als slachtoffer maar zin in hebben. Meestal wil je gewoon verder met je leven.
Maar het mag best even gezegd worden. Het mag de daders best even een ongemakkelijk gevoel geven.
Misschien helpt het ook, mannen nu wat beter na te denken voor ze zoiets flikken. Gewoon even de aandacht nu hiervoor is helemaal niet verkeerd.
Tuurlijk mag het gezegd worden. Maar laten we niet net doen alsof er nu daadwerkelijk iets gebeurt. Het is gezegd en daarmee houdt het dan ook op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_174512142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik heb inderdaad geen flauw idee. Help je me even?

Dit heeft net zoveel teweeg gebracht als een eerdere twitterhype #Kony. Iedereen had het over Josef Kony en zijn kindsoldaten, iedereen twitterde er over en voelde zich goed. Resultaat: 0. Kony zit nog waar hij zit, er zijn 0 kinderen gered. Maar twitterend Nederland kon zich weer even op de borst slaan voor dat activisme uit de luie leunstoel zonder daadwerkelijk iets te hoeven doen.
Cynisch, ja. Maar zo ontzettend waar.

Hierin lijkt het een beetje op al die Stille Tochten. Ook zo geweldig effectief. :')
Op dinsdag 28 november 2017 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik mag toch hopen dat je een of andere hersenaandoening hebt. Of ben je gewoon een hatelijke kankerlijer?
pi_174512182
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maak jezelf niet zo belachelijk. Slachtoffers hebben er wat aan als ze over hetgeen hen overkomen is kunnen praten. Dat levert erkenning op en helpt met verwerken.

Je snapt er geen fuck van. Geeft niks, maar ga dan niet doen alsof je het wel weet.
Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:18:47 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
_O-
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_174512237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen die daar nooit eerder zo open over hebben kunnen praten, ja. En dat kan helend werken.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:17 #256
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512244
quote:

[..]

Moeten we jou nog serieus nemen eigenlijk? :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:57 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512255
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen die daar nooit eerder zo open over hebben kunnen praten, ja. En dat kan helend werken.
Als er 1 ding is wat die wijven goed kunnen... Dit gaat gewoon over het publiekelijk maken. Dat is niet hetzelfde als er over beppen met je dinnetjes.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:20:18 #258
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk mag het gezegd worden. Maar laten we niet net doen alsof er nu daadwerkelijk iets gebeurt. Het is gezegd en daarmee houdt het dan ook op.
Dat weet ik niet. Het is nog te vroeg om dat te zeggen. Misschien gaat er ook daadwerkelijk iets veranderen.
pi_174512310
quote:

[..]

Je begrijpt er inderdaad geen reet van. Niet erg, maar ga dan niet andere mensen de les lezen over hoe je het zogenaamd wel begrijpt want het enige wat je aan het doen bent is wat er de afgelopen 35 jaar ook gebeurd is: de vrouw wegzetten als een aandachtshoer.

Er is geen sprake van omhoogneuken als het niet ge´nitieerd wordt door de vrouw. Het gaat om dat er een perverse standaard is gezet waarbij het normaal wordt geacht dat de vrouw wel even haar benen spreidt of wel even uit de kleren wil. Anders krijg je de rol niet. Dat is geen omhoogneuken. Dat heet seksueel misbruik.

Daarnaast is dit echt niet alleen een probleem in de filmindustrie. In allerlei sectoren waarin een man een machtspositie heeft tegenover de vrouw komt dit voor. Waar het betasten van vrouwen normaal wordt gevonden. Waar uit de school klappen door die vrouwen wordt bestraft met ontslag of reputatieschade. Omdat ze zich, volgens figuren als jij, gewoon een beetje aanstellen over "vriendelijke handtastelijkheden". En daar dan een paar decennia later pas over uitlaten. Dan kan het dus alleen maar meegevallen zijn, toch?

Het is tegen beter weten in, maar ik hoop dat je snapt dat juist reacties als die van jou er voor zorgen dat vrouwen hun mond blijven houden over seksuele intimidatie. Omdat je er dus niet op zit te wachten om door een internetheld uitgemaakt te worden voor aanstelligere jankzak die het alleen voor de aandacht doet. En dat ze zelf schuldig zijn aan systemisch seksueel misbruik omdat ze destijds niet het lef hadden om aangifte te doen.

Nee, je snapt er niks van.
pi_174512328
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Moeten we jou nog serieus nemen eigenlijk? :{
Dat moet je zelf weten.
pi_174512329
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als er 1 ding is wat die wijven goed kunnen...
Ja, want over misbruik, verkrachting, et cetera praten is ook zo makkelijk.
pi_174512346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:46 schreef MangoTree het volgende:
Afgelopen zondag 8 oktober is Harvey Weinstein, een bekende filmproducent (o.a. Pulp Fiction) ontslagen door zijn maatschappij die hij mede heeft opgezet, The Weinstein Company. Acht vrouwen die hem beschuldigen van seksuele intimidatie hadden hem er al eerder toe gezet om zijn werkzaamheden neer te leggen, dit alles na een publicatie van een artikel in The New York Times afgelopen donderdag.

De 65 jarige producer bood zijn excuses aan en vrijwillige therapie voor hemzelf. Daarmee was het niet afgedaan. Op Twitter volgden er vele berichten waarom het zo oorverdovend stil bleef en er niet meer actrices hun mond open trokken, omdat er toch echt wel meer vermeende zaken waren. De geruchten over zijn dubieuze omgang met vrouwen gingen al jarenlang rond in Hollywood.

Harvey Weinstein Paid Off Sexual Harassment Accusers for Decades
(The New York Times)

[..]

Nu bijna een week na het ontstaan van dit schandaal beginnen er nu toch meer zaken aan het licht te komen vooral op social media en spreken vele bekende atrices hun afschuw eindelijk uit en de vraag is wat de verdere gevolgen zullen zijn voor deze man als blijkt dat hij veel meer slachtoffers heeft gemaakt dankzij zijn machtspositie.

De grote vraag is ook of bijvoorbeeld Hillary Clinton een verklaring gaat geven aangezien Weinstein een grote donateur voor haar was, tot 2016. Andere organisaties die geld van hem ontvangen hebben geven aan om het geld nu weg aan een goed doel.

Patrick Leahy to donate campaign contribution from Harvey Weinstein to charity (Washington Examiner)

DEADLINE twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 17:29:19 The Other Shoe Drops: New Yorker Article Alleges Harvey Weinstein Rape Against Asia Argento https://t.co/uag0F5ICVm https://t.co/XzZrW164wE reageer retweet
De volgende link met nieuwe beschuldigingen bevat schokkend audiomateriaal van een ontmoeting uit 2015 van een Italiaanse actrice en regisseur Asia Argento.

Weinstein now being accused of rape
(dennismichaellynch.com)

[..]

Zullen er nog meer bekendheden hun verhaal naar buiten brengen? Het verhaal lijkt steeds groter te worden.
Een alleraardigst banga lijstje.
pi_174512357
De cynische neanderthalers komen weer uit hun holen gekropen hoor, man man man.
pi_174512372
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Het is nog te vroeg om dat te zeggen. Misschien gaat er ook daadwerkelijk iets veranderen.
Zonder namen en rugnummers? Nee.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:27:48 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512415
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want over misbruik, verkrachting, et cetera praten is ook zo makkelijk.
We hebben het hier over een scala aan gebeurtenissen. Van wederzijdse goedgekeurde acties tot lichte druk tot hoge druk tot verkrachting.

Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.

De echte slachtoffers verdrukkend.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:28:04 #266
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Of dat jonge vrouwen en meisjes wel durven te gaan praten ipv zich er voor te schamen en te denken dat het hun eigen schuld is.
pi_174512437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet zozeer om om mensen in de gevangenis te krijgen. Er zijn genoeg slachtoffers van zaken waarbij de dader nooit in de gevangenis zal eindigen, terwijl er genoeg schade aan is gericht. Waar het wel om gaat is dat misbruik, vernedering, verkrachting wat doet met het zelfbeeld en de psyche van slachtoffers wat vrij catastrofaal kan zijn. Juist als iemand er niet over kan praten omdat er horden cynische idioten klaar staan om te roepen dat ze het voor de aandacht doen of dit zelf in de hand hebben gewerkt of stiekem toch wel wilden.

Maar blijf jij maar vooral doen alsof je er iets van snapt.
pi_174512487
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:27 schreef SpecialK het volgende:
Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.
Natuurlijk, die mensen zitten er ook tussen. Net zoals je slechte mannen hebt, bestaan er slechte vrouwen die het doen voor het geld of de aandacht of om iets anders te verkrijgen. Maar door dat allemaal gemakshalve maar op een hoop te gooien doe je tekort aan de mensen die daadwerkelijk schade hebben ondervonden. En aan de mensen die er wel degelijk baat bij hebben om nu wel eens te kunnen praten over dit onderwerp.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:33:01 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174512551
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hebben het hier over een scala aan gebeurtenissen. Van wederzijdse goedgekeurde acties tot lichte druk tot hoge druk tot verkrachting.

De echte slachtoffers verdrukkend.
Je hebt er werkelijk geen idee van hoe vaak aanranding voor komt he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:34:03 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512575
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, die mensen zitten er ook tussen. Net zoals je slechte mannen hebt, bestaan er slechte vrouwen die het doen voor het geld of de aandacht of om iets anders te verkrijgen. Maar door dat allemaal gemakshalve maar op een hoop te gooien doe je tekort aan de mensen die daadwerkelijk schade hebben ondervonden.
Ik denk dat er een situatie is gecreeerd waarin iedereen anoniem en zonder nadere verklaring af te leggen mee kan doen aan de massale aai-partij. Waardoor waarschijnlijk het merendeel van deze #metoo tweeters (waaronder Monica (het was volledig wederzijds) Lewinski trouwens) waarschijnlijk lopen te klagen over dingen waar zelfs jij van zou denken "af mens hou toch je bek".
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:36:20 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512633
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt er werkelijk geen idee van hoe vaak aanranding voor komt he?
Ik denk dat het feit dat je het woord aanranding gebruikt zonder een duidelijke grens of definitie al een interessant gegeven is voor hoe jij deze discussie wil starten. Daarnaast heb je geen idee hoeveel kennis ik wel of niet heb over dit onderwerp.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_174512658
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat er een situatie is gecreeerd waarin iedereen anoniem en zonder nadere verklaring af te leggen mee kan doen aan de massale aai-partij. Waardoor waarschijnlijk het merendeel van deze #metoo tweeters (waaronder Monica (het was volledig wederzijds) Lewinski trouwens) waarschijnlijk lopen te klagen over dingen waar zelfs jij van zou denken "af mens hou toch je bek".
Zelfs als er maar een handjevol vrouwen tussen zitten wat nu wel over het verleden durft te praten met anderen en een keer een therapeut op zoekt om dat te verwerken, lijkt me dat al genoeg eigenlijk.
pi_174512719
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je begrijpt er inderdaad geen reet van.
Je reactie hier mee beginnen en dan vervolgens de volgende post neerzetten. Je moet maar durven. Je post hangt aaneen van drogredenen en stropoppen. Die fileer ik volledig.

quote:
Niet erg, maar ga dan niet andere mensen de les lezen over hoe je het zogenaamd wel begrijpt want het enige wat je aan het doen bent is wat er de afgelopen 35 jaar ook gebeurd is
Ten eerste lees ik niemand de les maar geef slechts mijn mening dat metoo kansloos is (stropop 1)
Ten tweede zeg ik nergens iets te begrijpen, iemand anders beweert dat ik het niet begrijp. Daar ben ik niet eens op ingegaan. (stropop 2)
Ten derde wat is er de afgelopen 35 jaar gebeurt? Dat die mevrouw haar mond heeft gehouden? En dat doe ik nu ook volgens jou? (drogreden)

:
quote:
de vrouw wegzetten als een aandachtshoer.
Jouw woorden, niet de mijne. (stropop 3)

quote:
Er is geen sprake van omhoogneuken als het niet ge´nitieerd wordt door de vrouw.
Waar haal je deze definitie vandaan?

quote:
Het gaat om dat er een perverse standaard is gezet waarbij het normaal wordt geacht dat de vrouw wel even haar benen spreidt of wel even uit de kleren wil. Anders krijg je de rol niet. Dat is geen omhoogneuken. Dat heet seksueel misbruik.
Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de rol dan niet te nemen. Het een sluit het ander niet uit. Je kunt aan de ene kant als machtshebbende misbruik maken, maar dat kan de vrouw ook gewoon toe laten om makkelijk carriere te maken. Dat hoeft niet, dat kan wel.

quote:
Daarnaast is dit echt niet alleen een probleem in de filmindustrie. In allerlei sectoren waarin een man een machtspositie heeft tegenover de vrouw komt dit voor. Waar het betasten van vrouwen normaal wordt gevonden. Waar uit de school klappen door die vrouwen wordt bestraft met ontslag of reputatieschade.
Ja, dat is een ernstig probleem. Ik zou zeggen doe aangifte, wacht er geen 35 jaar mee om het dan op een nutteloos platform als twitter te delen.

quote:
Omdat ze zich, volgens figuren als jij, gewoon een beetje aanstellen over "vriendelijke handtastelijkheden".
(Stropop 4), dat heb ik niet gezegd.

quote:
En daar dan een paar decennia later pas over uitlaten. Dan kan het dus alleen maar meegevallen zijn, toch?
Stropop 5, nooit gezegd door mij.

quote:
Het is tegen beter weten in, maar ik hoop dat je snapt dat juist reacties als die van jou er voor zorgen dat vrouwen hun mond blijven houden over seksuele intimidatie.
Als het net zulke slechte lezers zijn als jij die er van alles bij verzinnen kan ik me dat voorstellen.

quote:
Omdat je er dus niet op zit te wachten om door een internetheld uitgemaakt te worden voor aanstelligere jankzak
(Stropop 5)
Ik heb niemand daarvoor of voor iets van die strekking uitgemaakt. Ik heb slechts gezegd dat #metoo kansloos is, en niets zal veranderen en dat iedereen het volgende week alweer vergeten is. LEZEN.

quote:
die het alleen voor de aandacht doet.
Heb ik nooit gezegd (stropop 6)

quote:
En dat ze zelf schuldig zijn aan systemisch seksueel misbruik omdat ze destijds niet het lef hadden om aangifte te doen.
Nooit gezegd. (stropop 7)

quote:
Nee, je snapt er niks van.
Nou, en dat uit de mond van iemand die mij 7 uitspraken in de mond legt die ik nooit gedaan hebt. Wat een volstrekt idiote post.
pi_174512815
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Of dat jonge vrouwen en meisjes wel durven te gaan praten ipv zich er voor te schamen en te denken dat het hun eigen schuld is.
Maar dat is niet het doel van de hashtag me too.
pi_174512868
Je bent toch eigenlijk verplicht t.o.v. andere vrouwen om het bekend te maken? Hoeveel slachtoffers zal die verkrachter van Saskia Noort nog gemaakt hebben na haar?
En daarna is ie misschien getrouwd en z'n vrouw weet van niets.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')