abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:46:24 #1
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174463442
Afgelopen zondag 8 oktober is Harvey Weinstein, een bekende filmproducent (o.a. Pulp Fiction) ontslagen door zijn maatschappij die hij mede heeft opgezet, The Weinstein Company. Acht vrouwen die hem beschuldigen van seksuele intimidatie hadden hem er al eerder toe gezet om zijn werkzaamheden neer te leggen, dit alles na een publicatie van een artikel in The New York Times afgelopen donderdag.

De 65 jarige producer bood zijn excuses aan en vrijwillige therapie voor hemzelf. Daarmee was het niet afgedaan. Op Twitter volgden er vele berichten waarom het zo oorverdovend stil bleef en er niet meer actrices hun mond open trokken, omdat er toch echt wel meer vermeende zaken waren. De geruchten over zijn dubieuze omgang met vrouwen gingen al jarenlang rond in Hollywood.


Harvey Weinstein Paid Off Sexual Harassment Accusers for Decades
(The New York Times)

quote:
I am a 28 year old woman trying to make a living and a career. Harvey Weinstein is a 64 year old, world famous man and this is his company. The balance of power is me: 0, Harvey Weinstein: 10.
— From Lauren O’Connor‘s memo

I am a professional and have tried to be professional. I am not treated that way however. I am sexualized and diminished.
— From Lauren O’Connor‘s memo
Nu bijna een week na het ontstaan van dit schandaal beginnen er nu toch meer zaken aan het licht te komen vooral op social media en spreken vele bekende atrices hun afschuw eindelijk uit en de vraag is wat de verdere gevolgen zullen zijn voor deze man als blijkt dat hij veel meer slachtoffers heeft gemaakt dankzij zijn machtspositie.

De grote vraag is ook of bijvoorbeeld Hillary Clinton een verklaring gaat geven aangezien Weinstein een grote donateur voor haar was, tot 2016. Andere organisaties die geld van hem ontvangen hebben geven aan om het geld nu weg aan een goed doel.

Patrick Leahy to donate campaign contribution from Harvey Weinstein to charity (Washington Examiner)

FoxBusiness twitterde op maandag 09-10-2017 om 18:11:07 .@HowardKurtz on #Weinstein scandal: "The silence is really deafening." https://t.co/VXsWuU4QID reageer retweet
DEADLINE twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 17:29:19 The Other Shoe Drops: New Yorker Article Alleges Harvey Weinstein Rape Against Asia Argento https://t.co/uag0F5ICVm https://t.co/XzZrW164wE reageer retweet
De volgende link met nieuwe beschuldigingen bevat schokkend audiomateriaal van een ontmoeting uit 2015 van een Italiaanse actrice en regisseur Asia Argento.

Weinstein now being accused of rape
(dennismichaellynch.com)

quote:
Een lijst van vermeende slachtoffers opgesteld door Daily Mail:

Gwyneth Paltrow, actrice
Angelina Jolie, actrice
Louisette Geiss, actrice
Judith Godreche, actrice
Dawn Dunning, actrice
Tomi-Ann Roberts, actrice
Asia Argento, actrice
Katherine Kendall, actrice
Lucia Evans, actrice
Mira Sorvino, actrice
Rosanna Arquette, actrice
Rose McGowan, actrice
Ashley Judd, actrice
Emma De Caunes, actrice
Lauren O'Connor, voormalig medewerkster
Ambra Battilana, actrice
Jessica Barth, actrice
Laura Madden, voormalig medewerkster
Emily Nestor, voormalig medewerkster
Zelda Perkins, assistent
Elizabeth Karlsen, producer
Liza Campbell, scriptreader
Lauren Sivan, tv-host
Jessica Hynes, actrice
Romola Garai, actrice
Cara Delevingne, actrice

Plus vier ongenoemde personen.
Zullen er nog meer bekendheden hun verhaal naar buiten brengen? Het verhaal lijkt steeds groter te worden.
2019: The Great Awakening
pi_174463462
bjork zegt dat ze is lastig gevallen door lars von trier tijdens het filmen van dancer in the dark.

ik geloof er eerlijk gezegd niks van. von trier is een moeilijk mannetje maar bjork heeft ook laten zien aardig labiel te zijn.
pi_174463469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:51 schreef FlipjeHolland het volgende:
bjork zegt dat ze is lastig gevallen door lars von trier tijdens het filmen van dancer in the dark.

ik geloof er eerlijk gezegd niks van. von trier is een moeilijk mannetje maar bjork heeft ook laten zien aardig labiel te zijn.
Was je er bij op de set? :o
pi_174463473
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:54 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Was je er bij op de set? :o
ik heb t over bjorks gedrag door de jaren heen

lars is een goede vriend van me, we zijn laatst nog bij een sexfeest geweest in de kelder van een pizzeria.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:59:13 #5
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174468766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:51 schreef FlipjeHolland het volgende:
bjork zegt dat ze is lastig gevallen door lars von trier tijdens het filmen van dancer in the dark.

ik geloof er eerlijk gezegd niks van. von trier is een moeilijk mannetje maar bjork heeft ook laten zien aardig labiel te zijn.
bedankt hans
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174468798
quote:
Zo. Wel twee berichten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174468800
Courtney Love gaf jonge meisjes in 2005 al advies om niet met Weinstein naar een hotelkamer te gaan. Hierdoor werd ze door alle belangrijke clubjes die Weinstein nu uitsluiten als persona non grata gezien.


Maarja Courtney Love is dan ook labiel en zulke mensen moet je niet geloven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174468853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:51 schreef FlipjeHolland het volgende:
bjork zegt dat ze is lastig gevallen door lars von trier tijdens het filmen van dancer in the dark.

ik geloof er eerlijk gezegd niks van. von trier is een moeilijk mannetje maar bjork heeft ook laten zien aardig labiel te zijn.
Ik geloof er ook geen reet van, niemand gaat zomaar aan Björk zitten als je er niet voor betaald krijgt.
pi_174468903
Joseph Goebbels was als nazi-propaganda-minister ook verantwoordelijk voor de casting van Duitse films en die vergreep zich ook aan alle aspirant actrices, toevallig gisteravond nog gelezen....
I´m back.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:10:51 #12
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174469352
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo. Wel twee berichten.
Goh 2 maar? Ik vind er veel meer.
2019: The Great Awakening
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:20:02 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174469553
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:43 schreef Nielsch het volgende:
Courtney Love gaf jonge meisjes in 2005 al advies om niet met Weinstein naar een hotelkamer te gaan. Hierdoor werd ze door alle belangrijke clubjes die Weinstein nu uitsluiten als persona non grata gezien.


Maarja Courtney Love is dan ook labiel en zulke mensen moet je niet geloven.
Hoe vaak gaat deze nog voorbijkomen?

1 Keer Courtney vind ik ruim voldoende.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:22:01 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174469600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 12:49 schreef Ryan3 het volgende:
Joseph Goebbels was als nazi-propaganda-minister ook verantwoordelijk voor de casting van Duitse films en die vergreep zich ook aan alle aspirant actrices, toevallig gisteravond nog gelezen....
En Leni Riefenstahl sleurde al die blonde arische kerels erop zeker...
pi_174469672
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

En Leni Riefenstahl sleurde al die blonde arische kerels erop zeker...
Was wel een roddel dat ze het liefje van de grote baas was, een tijdje lang, dacht ik.
I´m back.
pi_174470038
quote:
0s.gif
Zullen er nog meer bekendheden hun verhaal naar buiten brengen? Het verhaal lijkt steeds groter te worden.
Ik mis toch echt fatsoenlijk juridisch bewijs die deze verhalen staven. Ik heb die tape beluisterd en buiten wat ongehoord gedrag kan ik er toch niet uit opmaken dat hier sprake is van ernstig seksueel misbruik. Laat staan verkrachting. De man biedt notabene zijn excuses aan.

Deze man zal heus wel een smeerpijp zijn geweest, maar tegelijkertijd is het opmerkelijk hoe iemand al publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld terwijl er nog geen enkele rechtszitting heeft plaatsgevonden.

Feitelijk toch wel een zorgelijke ontwikkeling dat op basis van aannames alléén al eindconclusies worden getrokken. Gaat de media op deze wijze dadelijk ons rechtssysteem vervangen? Iemand al veroordelen op basis van wat een ander zegt, op basis hoe een ander dit napraat?
pi_174470208
Goed dat dit de sluizen heeft opengezet en vrouwen het gewoon openlijk kunnen zeggen als ze als vuil worden behandeld. Al slaat het nu weer ietsjes door. Zo las ik alweer iemand zeggen (met een groot gevolg) dat wanneer een man 'dag schoonheid' tegen je zegt het eigenlijk al een vorm van aanranding is.
pi_174470950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:46 schreef Wuwwa het volgende:
Goed dat dit de sluizen heeft opengezet en vrouwen het gewoon openlijk kunnen zeggen als ze als vuil worden behandeld. Al slaat het nu weer ietsjes door. Zo las ik alweer iemand zeggen (met een groot gevolg) dat wanneer een man 'dag schoonheid' tegen je zegt het eigenlijk al een vorm van aanranding is.
Daar kan Ad Melkert over meepraten.
pi_174471049
CBSNews twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 14:19:19 “I started hearing from thousands of women after my story broke. They were waitresses, bankers, accountants, teache… https://t.co/uFxsmogxXZ reageer retweet
Verspreidt zich als een olievlek in ieder geval.
I´m back.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:27:31 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174472363
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:25 schreef Ryan3 het volgende:
CBSNews twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 14:19:19 “I started hearing from thousands of women after my story broke. They were waitresses, bankers, accountants, teache… https://t.co/uFxsmogxXZ reageer retweet
Verspreidt zich als een olievlek in ieder geval.
Iedereen die oa afgewezen, ontslagen, niet voldeed, of met wat voor wrok dan ook rondloopt ziet zijn kans schoon natuurlijk.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:29:50 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174472406
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:27 schreef AchJa het volgende:
Iedereen die oa afgewezen, ontslagen, niet voldeed, of met wat voor wrok dan ook rondloopt ziet zijn kans schoon natuurlijk.
Ha, een wegkijker/goedprater.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174472457
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die oa afgewezen, ontslagen, niet voldeed, of met wat voor wrok dan ook rondloopt ziet zijn kans schoon natuurlijk.
Zoals deze dame?

Telegraph twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 15:30:02 Jennifer Lawrence claims she was forced to take part in a 'naked line up' by film producers https://t.co/7DEtJkKju9 https://t.co/EfgLOVsUXk reageer retweet
Vraag is natuurlijk of het functioneel was dan.
I´m back.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:33:16 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:35:23 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174472555
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gedwongen ja?
quote:
The actor said that then, she was made to take part in a "naked line-up" with slimmer women, as "inspiration" for her diet.
Door een "female producer"

quote:
"During this time a female producer had me do a nude line-up with about five women who were much, much, thinner than me.

"We are stood side-by-side with only tape on covering our privates. After that degrading and humiliating line-up, the female producer told me I should use the naked photos of myself as inspiration for my diet.
I´m back.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:40:49 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:40:49 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174472619
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:33 schreef AchJa het volgende:
Ze komen plotseling uit alle hoeken en gaten gekropen, vind je het erg dat ik het ongeloofwaardig vind?
Als er één durft, volgen er meer.
De schaamtedrempel is hoog. Iemands carrière hangt er vaak vanaf. Het systeem is erop ingericht om zulke zaken te verzwijgen.
Daarbij meegenomen dat mannetjes zoals jij deze verhalen reflexmatig afdoen als leugens en stemmingmakerij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:46:03 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174472717
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als er één durft, volgen er meer.
De schaamtedrempel is hoog. Iemands carrière hangt er vaak vanaf. Het systeem is erop ingericht om zulke zaken te verzwijgen.
Daarbij meegenomen dat mannetjes zoals jij deze verhalen reflexmatig afdoen als leugens en stemmingmakerij.
Nee, meehuilen met de wolven in het bos en de balans de andere kant laten uitslaan zodat de echte slachtoffers ondergesneeuwd worden is prima wil je zeggen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:20:07 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174473333
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:46 schreef AchJa het volgende:
Nee, meehuilen met de wolven in het bos en de balans de andere kant laten uitslaan zodat de echte slachtoffers ondergesneeuwd worden is prima wil je zeggen.
Dat is jouw interpretatie.
Ik denk dat veel vrouwen momentum voelen om zich uit te spreken. Dat niet alle feiten even ernstig zijn, en ieders ervaring van de feiten weer anders, nemen we maar op de koop toe. Het blijkt hoe dan ook een patroon: vieze man kan zijn klauwen niet thuis houden en is er alles aan gelegen om de vrouw daarover te laten zwijgen, die moet het maar 'normaal' vinden.
En het is niet 'normaal', nooit, dus goed dat zulk wangedrag als wangedrag bespreekbaar wordt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:39:11 #30
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174479020
Vandaag was dus de meeting van het bestuur, zal me een apart gesprek zijn geweest.

Harvey Weinstein Resigns After Ultimatum By Board (TMZ)

quote:
Harvey Weinstein has resigned from the Board of Directors of The Weinstein Company, after the Board gave him a clear ultimatum ... either relinquish your role, or be fired ... sources tell TMZ.

Our sources say Weinstein's decision to resign from the Board does not affect his grievance that he was illegally fired from TWC. As we reported, Weinstein's lawyer, Patty Glaser, was present in the Board meeting and she has made it clear ... she thinks her client's contract did not give the company the right to fire him, and unless the ompany submits to arbitration she will file a lawsuit.

As we reported, Colony Capital, which is in negotiation to buy TWC, plans to change the name, get new partners and Bob Weinstein will no longer be running the show.
Maar hij houdt wel zijn aandelen, volgens IndieWire. Alles kan tegenwoordig.

Harvey Weinstein Officially Resigns from The Weinstein Company Board
The director was fired as co-chairman on October 8, but continues to own 22% of the company's stock.
2019: The Great Awakening
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:16:53 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174480753
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 16:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie.
Ik denk dat veel vrouwen momentum voelen om zich uit te spreken. Dat niet alle feiten even ernstig zijn, en ieders ervaring van de feiten weer anders, nemen we maar op de koop toe. Het blijkt hoe dan ook een patroon: vieze man kan zijn klauwen niet thuis houden en is er alles aan gelegen om de vrouw daarover te laten zwijgen, die moet het maar 'normaal' vinden.
En het is niet 'normaal', nooit, dus goed dat zulk wangedrag als wangedrag bespreekbaar wordt.
Dat het dan maar gauw de norm wordt, want het zou eigenlijk schandalig moeten zijn indien een vrouw blijft zwijgen, in plaats van dat iemand die het wel doet om haar moed moet geprezen worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_174481214
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, meehuilen met de wolven in het bos en de balans de andere kant laten uitslaan zodat de echte slachtoffers ondergesneeuwd worden is prima wil je zeggen.
Dat is denk ik wel wat er hier aan het gebeuren is ja. Er zullen heus wel ernstige gevallen zijn, maar om nu alles maar als sexuele intimidatie te bestempelen... .
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:34:29 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174481432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is denk ik wel wat er hier aan het gebeuren is ja. Er zullen heus wel ernstige gevallen zijn, maar om nu alles maar als sexuele intimidatie te bestempelen... .
Wat lief dat jij de stoet grijpgrage ransvarkens nu al in bescherming neemt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174481609
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat lief dat jij de stoet grijpgrage ransvarkens nu al in bescherming neemt.
Lief he. Maar dat doe ik niet, ik geef alleen aan dat het wel meevalt met de lengte van die stoet. De meeste mannen zijn gewoon normaal en aardig en niet sexueel intimederend. Als je de laatste dagen de media gevolgd hebt lijkt het wel of elke man een ransaap is.
pi_174481764
ach natuurlijk is het schandelijk maar al die vrouwen hebben stuk voor stuk zijn geld aangenomen en de cariere die hij voor hun heeft geregeld.

Andere kant van het verhaal. Achteraf huilen en pas nadat je je natje en droogje binnen hebt massaal naar buiten komen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:38:48 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174485265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:44 schreef Craptacular het volgende:
ach natuurlijk is het schandelijk maar al die vrouwen hebben stuk voor stuk zijn geld aangenomen en de cariere die hij voor hun heeft geregeld.
In ruil voor een mooi baantje mag je immers best ongevraagd aan iemands kutje zitten. Zo gaat dat in die kringen, niet zo zeuren zeg, anders ga je toch weer hamburgers serveren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174485916
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze komen plotseling uit alle hoeken en gaten gekropen, vind je het erg dat ik het ongeloofwaardig vind?
Je hebt het geluidsfragment niet gehoord?
pi_174486137
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

In ruil voor een mooi baantje mag je immers best ongevraagd aan iemands kutje zitten. Zo gaat dat in die kringen, niet zo zeuren zeg, anders ga je toch weer hamburgers serveren?
Het gebeurde niet ongevraagd hoor. We hebben het hier niet over verkrachting.

Ik snap trouwens sowieso niet waar je je zo druk om maakt. :')
pi_174486158
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het gebeurde niet ongevraagd hoor. We hebben het hier niet over verkrachting.

Ik snap trouwens sowieso niet waar je je zo druk om maakt. :')
Niet ongevraagd, dus er werd om gevraagd?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 01:08:45 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174486518
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:27 schreef hpeopjes het volgende:
Het gebeurde niet ongevraagd hoor. We hebben het hier niet over verkrachting.
"Ik keek in haar zaadvragende ogen en het was duidelijk dat ze mijn dikke ouwekerelworstenvingertjes aan haar flamoes wilde laten prutsen. Ik hijgde in haar oor, reed lekker tegen haar op en ze was zó verlegen, dat lieve onnozele engeltje, ze durfde he-le-maal niks meer te zeggen, totaal verstijfd van angst leek ze wel, maar misschien beeld ik me dat allemaal in hoor... ik weet in elk geval zéker dat zij óók wilde, ze was toch zeker net zo geil als ik...?"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 01:12:15 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174486541
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:27 schreef hpeopjes het volgende:
Ik snap trouwens sowieso niet waar je je zo druk om maakt. :')
Wat nu, moet ik lekker stoer doen en opkomen voor de boys?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174486587
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 01:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat nu, moet ik lekker stoer doen en opkomen voor de boys?
Nee, maar wat kan jou het eigenlijk schelen?

Zat dames die geheel vrijwillig gretig gebruik maken van de kansen en mogelijkheden die hun seksuele aantrekkingskracht op mannen hen biedt. In feite gebruiken ze een karakterzwakte van die mannen om te krijgen wat ze willen. Andere vrouwen hebben daar dan weer moeite mee en weigeren hun lichaam daarvoor te lenen, en dat is ook hun goed recht. Maar het wordt nu allemaal wat overdreven. Oh oh oh wat erg allemaal zeg. :')
pi_174486593
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 01:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Ik keek in haar zaadvragende ogen en het was duidelijk dat ze mijn dikke ouwekerelworstenvingertjes aan haar flamoes wilde laten prutsen. Ik hijgde in haar oor, reed lekker tegen haar op en ze was zó verlegen, dat lieve onnozele engeltje, ze durfde he-le-maal niks meer te zeggen, totaal verstijfd van angst leek ze wel, maar misschien beeld ik me dat allemaal in hoor... ik weet in elk geval zéker dat zij óók wilde, ze was toch zeker net zo geil als ik...?"
Komt die uit je streekromannetje?
pi_174486606
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het gebeurde niet ongevraagd hoor. We hebben het hier niet over verkrachting.

Ik snap trouwens sowieso niet waar je je zo druk om maakt. :')
Tokkie gespot.
pi_174487096
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 01:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat nu, moet ik lekker stoer doen en opkomen voor de boys?
Wat probeer je eigenlijk? De superbegrijpende overdreven sensitieve man uithangen in de hoop dat vrouwen daar voor vallen en je er een relatie aan overhoudt ofzo?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 06:40:41 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174487103
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat lief dat jij de stoet grijpgrage ransvarkens nu al in bescherming neemt.
Grijpgrage ransvarkens zijn fout.

Maar als vrouwen zich al seksueel geïntimideerd voelen als een man alleen maar in de buurt is en verwachten dat mannen een andere route naar huis nemen zodat vrouwen zich veilig kunnen voelen dan gaat er echt iets mis.

PortHarcour twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 11:17:13 @Moira_Mona gewoon vanaf het station naar huis te lopen zonder enig besef dat er iemand 10 meter voor hem loopt die... https://t.co/QbRAvD7Bbh reageer retweet


[ Bericht 14% gewijzigd door Lunatiek op 18-10-2017 18:02:27 ]
  woensdag 18 oktober 2017 @ 06:48:14 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174487123
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 06:35 schreef AchJa het volgende:
Wat probeer je eigenlijk? De superbegrijpende overdreven sensitieve man uithangen in de hoop dat vrouwen daar voor vallen en je er een relatie aan overhoudt ofzo?
Dat zou voor jou wel een aardige strategie zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 07:16:02 #49
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_174487218
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat lief dat jij de stoet grijpgrage ransvarkens nu al in bescherming neemt.
Exact de reden waarom veel vrouwen hier niks over durven te zeggen. Bang dat het weggehoond of gebagatelliseerd wordt. En dus niet alleen in de filmindustrie.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:17:44 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_174487616
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 06:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat probeer je eigenlijk? De superbegrijpende overdreven sensitieve man uithangen in de hoop dat vrouwen daar voor vallen en je er een relatie aan overhoudt ofzo?
:') |:(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 08:45:26 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174487831
Wanneer gaan we het trouwens eens hebben over al die minderjarigen die misbruikt worden in Hollywood?

Ik bedoel... als je als volwassen vrouw al geen nee durft te zeggen tegen een stoelmassage of een hand op je kutje wat te denken van al de kinderen die rondlopen op al die cocaine gedreven feestjes en tijdens "audities".

Er zijn al meerdere celebs geweest die EN onderkennen dat dit gebeurt EN weigeren namen te noemen. En niemand lijkt te willen onderzoeken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:05:04 #53
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_174488020
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Wanneer gaan we het trouwens eens hebben over al die minderjarigen die misbruikt worden in Hollywood?

Ik bedoel... als je als volwassen vrouw al geen nee durft te zeggen tegen een stoelmassage of een hand op je kutje wat te denken van al de kinderen die rondlopen op al die cocaine gedreven feestjes en tijdens "audities".

Er zijn al meerdere celebs geweest die EN onderkennen dat dit gebeurt EN weigeren namen te noemen. En niemand lijkt te willen onderzoeken.
Geld heeft vaak meer macht dan wetgeving
pi_174488107
Als er geen vrouwen zouden bestaan die erin trappen, zou het hele fenomeen van de "machtige ouwe rijke viespeuk met oneerbare voorstellen" helemaal niet bestaan. Zat "dames" die hun hele "carrière" bij elkaar pijpen, ik kom ze elke dag tegen op de werkvloer.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:17:19 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174488134
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:45 schreef SpecialK het volgende:

Ik bedoel... als je als volwassen vrouw al geen nee durft te zeggen tegen een stoelmassage of een hand op je kutje
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174488137
Dit is blijkbaar een hele rare man. Ik bedoel, iemand die zich tijdens een gesprek met je af gaat zitten trekken, ik heb het nog niet meegemaakt. Zou het ook niet intimiderend vinden, wel lachwekkend. Maar laten we nu niet doen alsof er op de werkvloer dagelijks dit soort dingen gebeuren, zo wordt het nu wel gebracht met dat metoo.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:47:47 #57
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_174488495
quote:
15s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Wanneer gaan we het trouwens eens hebben over al die minderjarigen die misbruikt worden in Hollywood?

Ik bedoel... als je als volwassen vrouw al geen nee durft te zeggen tegen een stoelmassage of een hand op je kutje wat te denken van al de kinderen die rondlopen op al die cocaine gedreven feestjes en tijdens "audities".

Er zijn al meerdere celebs geweest die EN onderkennen dat dit gebeurt EN weigeren namen te noemen. En niemand lijkt te willen onderzoeken.
Pizzagate toch?
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:49:36 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174488521
quote:
3s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:47 schreef Bonobo11 het volgende:

Pizzagate toch.
:')

Dat was echt zo'n hysterische nonsens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:18:51 #59
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174489023
quote:
3s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:47 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Pizzagate toch?
Dit is kretologie dat de aandacht afleidt van misstanden waar mensen verantwoordelijk voor moeten worden gehouden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_174489295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:14 schreef hpeopjes het volgende:
Als er geen vrouwen zouden bestaan die erin trappen, zou het hele fenomeen van de "machtige ouwe rijke viespeuk met oneerbare voorstellen" helemaal niet bestaan. Zat "dames" die hun hele "carrière" bij elkaar pijpen, ik kom ze elke dag tegen op de werkvloer.
Dus het is de schuld van vrouwen dat ze misbruikt worden door mannen?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:36:07 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174489303
LavieJanRoos twitterde op woensdag 18-10-2017 om 08:56:25 Maar serieus. De bijnaam van @Hanslaroes op het mediapark was Hans Laroes Spermadouche. Geen vrouw was veilig bij hem. reageer retweet
pi_174489467
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 06:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al die duizenden vrouwen komen daarin aan het woord ja? Of wat wil je eigenlijk zeggen?
Het is nogal dubieus dat je een man dat duidelijk intimiteit met een vrouw wil forceren in bescherming neemt. Dat wil ik ermee zeggen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 10:50:06 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174489519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:14 schreef hpeopjes het volgende:
Als er geen vrouwen zouden bestaan die erin trappen, zou het hele fenomeen van de "machtige ouwe rijke viespeuk met oneerbare voorstellen" helemaal niet bestaan. Zat "dames" die hun hele "carrière" bij elkaar pijpen, ik kom ze elke dag tegen op de werkvloer.
Waar zij die vrouwen precies "ingetrapt"?
pi_174489785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:35 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van vrouwen dat ze misbruikt worden door mannen?
Nee, maar andere vrouwen helpen natuurlijk wel mee het in stand houden. Door zich stil te houden om hun carriere niet in gevaar te brengen, maar vooral de vrouwen die ten bate van hun carriere op dat soort avances ingaan. Het eerste geldt overigens ook voor mannen die er iets van vernemen maar zich stil houden om hun carriere niet in gevaar te brengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174489924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar andere vrouwen helpen natuurlijk wel mee het in stand houden. Door zich stil te houden om hun carriere niet in gevaar te brengen, maar vooral de vrouwen die ten bate van hun carriere op dat soort avances ingaan. Het eerste geldt overigens ook voor mannen die er iets van vernemen maar zich stil houden om hun carriere niet in gevaar te brengen.
Dan nog is nee gewoon nee. Dat die mannen dat besef niet hebben is niet de schuld van andere vrouwen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174489937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is blijkbaar een hele rare man. Ik bedoel, iemand die zich tijdens een gesprek met je af gaat zitten trekken, ik heb het nog niet meegemaakt. Zou het ook niet intimiderend vinden, wel lachwekkend. Maar laten we nu niet doen alsof er op de werkvloer dagelijks dit soort dingen gebeuren, zo wordt het nu wel gebracht met dat metoo.
Precies. Het is ondertussen de norm geworden als je iedereen moet geloven.
pi_174489972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 10:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is nogal dubieus dat je een man dat duidelijk intimiteit met een vrouw wil forceren in bescherming neemt. Dat wil ik ermee zeggen.
Als je goed leest heb ik het niet over 1 man. Het gaat om die schijnbaar duizenden die plotseling hun mond opentrekken... Dat lijkt mij meer een gevalletje van meedoen met de meute dan dat er daadwerkelijk wat aan de hand is.
pi_174489996
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is blijkbaar een hele rare man. Ik bedoel, iemand die zich tijdens een gesprek met je af gaat zitten trekken, ik heb het nog niet meegemaakt. Zou het ook niet intimiderend vinden, wel lachwekkend. Maar laten we nu niet doen alsof er op de werkvloer dagelijks dit soort dingen gebeuren, zo wordt het nu wel gebracht met dat metoo.
#metoo gaat volgens mij ook over hoe vrouwen seksueel bejegend worden, ook buiten het werk. Wij hadden er gisteren een gesprek over op het werk en het is eigenlijk best heftig dat elke vrouw in haar leven behoorlijk wat keren aangerand wordt. In de trein, in het zwembad, tijdens het hardlopen, in de bioscoop, op het werk, in hun eigen huis, tijdens het uitgaan - allemaal voorbeelden die voorbij kwamen tijdens dat gesprek. Het is eigenlijk wel heftig dat dat normaal is voor bijna iedere vrouw.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:18:03 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174490003
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:13 schreef AchJa het volgende:
Precies. Het is ondertussen de norm geworden als je iedereen moet geloven.
Nee, er ontstaat mogelijk een nieuwe norm die vrouwen in staat stelt seksistisch wangedrag aan de grote klok te hangen.
Maar dan moet jii niet blijven beweren dat het allemaal onzin is wat ze zeggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174490007
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je goed leest heb ik het niet over 1 man. Het gaat om die schijnbaar duizenden die plotseling hun mond opentrekken... Dat lijkt mij meer een gevalletje van meedoen met de meute dan dat er daadwerkelijk wat aan de hand is.
Of de collectiviteit zorgt ervoor dat deze dames zich niet alleen voelen. Die optie al open gehouden?
pi_174490039
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, er ontstaat mogelijk een nieuwe norm die vrouwen in staat stelt seksistisch wangedrag aan de grote klok te hangen.
Maar dan moet jii niet blijven beweren dat het allemaal onzin is wat ze beweren.
Moet in alle eerlijkheid ook toegeven dat het niet te hopen is dat derdegolf feministen ooit de macht weten te grijpen. Want dan zijn dit soort verklaringen genoeg om een man achter slot en grendel te zetten.
pi_174490074
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:13 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dan nog is nee gewoon nee. Dat die mannen dat besef niet hebben is niet de schuld van andere vrouwen.
Volgens mij gaat het hier om machtsposities van een bepaald type man van waaruit die menen zich grensoverschrijdend gedrag te kunnen veroorloven. Dat is iets gecompliceerder dan een man die geen nee kan hebben en dan fysieke kracht of bedreiging gebruikt. Dat ze ermee wegkwamen had ook met die machtspositie te maken.

Dan lijkt mij dat iedereen die die machtspositie inzake dat gedrag helpt in stand houden verantwoordelijkheid, en is het iets meer dan alleen maar de zielige vrouwen tegenover de boosaardige mannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:25:33 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174490141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:20 schreef Rangono het volgende:
Moet in alle eerlijkheid ook toegeven dat het niet te hopen is dat derdegolf feministen ooit de macht weten te grijpen. Want dan zijn dit soort verklaringen genoeg om een man achter slot en grendel te zetten.
Ja, maar dat is een probleem van een andere order.
Angst voor de bolsjewieken aan de macht moet er ook niet voor zorgen dat je arbeiders preventief hun rechten ontneemt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174490182
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een probleem van een andere order.
Angst voor de bolsjewieken aan de macht moet er ook niet voor zorgen dat je arbeiders preventief hun rechten ontneemt.
Natuurlijk, maar er kan wel een morele tendens ontstaan. Je moet niet twijfelen aan de verhalen van deze dames, maar objectief onderzoek blijft wel noodzaak.
pi_174490293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:18 schreef Rangono het volgende:

[..]

Of de collectiviteit zorgt ervoor dat deze dames zich niet alleen voelen. Die optie al open gehouden?
Als het echt om deze aantallen gaat moeten jij en Ringo dus ook dader zijn... Of denk je nou echt dat een handjevol verantwoordelijk is voor zovelen?
pi_174490313
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het echt om deze aantallen gaat moeten jij en Ringo dus ook dader zijn... Of denk je nou echt dat een handjevol verantwoordelijk is voor zovelen?
Ja, hoor. Zeker wanneer je ervan overtuigd bent dat je het allemaal kunt doen zonder consequenties.
pi_174490370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:17 schreef aquawoman het volgende:

[..]

#metoo gaat volgens mij ook over hoe vrouwen seksueel bejegend worden, ook buiten het werk. Wij hadden er gisteren een gesprek over op het werk en het is eigenlijk best heftig dat elke vrouw in haar leven behoorlijk wat keren aangerand wordt. In de trein, in het zwembad, tijdens het hardlopen, in de bioscoop, op het werk, in hun eigen huis, tijdens het uitgaan - allemaal voorbeelden die voorbij kwamen tijdens dat gesprek. Het is eigenlijk wel heftig dat dat normaal is voor bijna iedere vrouw.
Maar wat wordt er verstaan onder sexueel bejegend worden? Als ik langs een groep bouwvakkers loop en die fluiten of roepen wat, daar krijg ik geen trauma van hoor. Dat vind ik wel grappig. Als het een keer niet gebeurt denk ik van "oh ik word echt oud, ze fluiten niet meer...".
Het meeste wat er nu naar buiten komt en besproken word vind ik echt overtrokken.

En ik ben ook wel een keer echt aangerand hoor. 's Avonds op een donkere parkeerplaats, dat iemand mij op bepaalde plekken vastgreep. Ik schopte hem in zijn ballen (lekker cliche), waarna hij los liet, vuile hoer riep en vertrok. Dat is echt aanranden (en misschien had het nog wel erger kunnen worden) en niet eens wat in alle gesprekken nu bedoeld wordt.
Zo'n kerel is toch ook een uitzondering. Ik heb er overigens geen trauma aan overgehouden.

Maar van die akkefietjes op de werkplek. Dat vind ik echt onzin. En die vrouwen die er nu op t.v. over praten en afwisselend bij DWDD en Pauw zitten, dat zijn ook wel een stel ontzettend wereldvreemde mutsen.

Waarmee ik overigens niet uitsluit dat er echt wel gevallen zijn waar het helemaal mis is, ook op de werkvloer, maar ga nu niet vertellen dat alle vrouwen daarmee te maken hebben of krijgen.
pi_174490395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Moet in alle eerlijkheid ook toegeven dat het niet te hopen is dat derdegolf feministen ooit de macht weten te grijpen. Want dan zijn dit soort verklaringen genoeg om een man achter slot en grendel te zetten.
Ach, als je een bekentenis hebt is dat helemaal niet relevant ;)
pi_174490405
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar wat wordt er verstaan onder sexueel bejegend worden? Als ik langs een groep bouwvakkers loop en die fluiten of roepen wat, daar krijg ik geen trauma van hoor. Dat vind ik wel grappig. Als het een keer niet gebeurt denk ik van "oh ik word echt oud, ze fluiten niet meer...".
Het meeste wat er nu naar buiten komt en besproken word vind ik echt overtrokken.

En ik ben ook wel een keer echt aangerand hoor. 's Avonds op een donkere parkeerplaats, dat iemand mij op bepaalde plekken vastgreep. Ik schopte hem in zijn ballen (lekker cliche), waarna hij los liet, vuile hoer riep en vertrok. Dat is echt aanranden (en misschien had het nog wel erger kunnen worden) en niet eens wat in alle gesprekken nu bedoeld wordt.
Zo'n kerel is toch ook een uitzondering. Ik heb er overigens geen trauma aan overgehouden.

Maar van die akkefietjes op de werkplek. Dat vind ik echt onzin. En die vrouwen die er nu op t.v. over praten en afwisselend bij DWDD en Pauw zitten, dat zijn ook wel een stel ontzettende wereldvreemde mutsen.

Waarmee ik overigens niet uitsluit dat er echt wel gevallen zijn waar het helemaal mis is, ook op de werkvloer, maar ga nu niet vertellen dat alle vrouwen daarmee te maken hebben of krijgen.
Akkefietjes op de werkplek? hand op de billen dat soort ongein?
pi_174490415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:42 schreef Rangono het volgende:

[..]

Akkefietjes op de werkplek? hand op de billen dat soort ongein?
Ik neem aan dat zij doelt op 'grappige' opmerkingen. Wat jij beschrijft is pure aanranding.
pi_174490418
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:41 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ach, als je een bekentenis hebt is dat helemaal niet relevant ;)
Ook dit geluidsfragment is niet genoeg. Het enige wat je hieruit kan aflezen is dat het een pervers, akelig mannetje is. Maar meer niet.
pi_174490428
quote:
12s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zij doelt op 'grappige' opmerkingen. Wat jij beschrijft is pure aanranding.
Hangt af van de context.
pi_174490431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:42 schreef Rangono het volgende:

[..]

Akkefietjes op de werkplek? hand op de billen dat soort ongein?
Inderdaad, wat Drxx hieronder zeg. Hand op de billen komt echt niet veel voor op de werkplek. Wellicht in de horeca (van klanten), maar dat is een ander verhaal.
pi_174490440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Inderdaad, wat Drxx hieronder zeg. Hand op de billen komt echt niet veel voor op de werkplek. Wellicht in de horeca (van klanten), maar dat is een ander verhaal.
LOL
pi_174490446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:44 schreef Rangono het volgende:

[..]

LOL
Haha, wat?
pi_174490453
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ook dit geluidsfragment is niet genoeg. Het enige wat je hieruit kan aflezen is dat het een pervers, akelig mannetje is. Maar meer niet.
Lijkt mij ook. Moet ik al die vrouwen geloven op der woord ? Er is toch nog niks bewezen behalve dat het een viespeuk is staat niks vast?
pi_174490471
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, wat?
Misschien heb ik andere ervaringen, maar elke dame die ik ken dat werkt in een mannenwereld heeft te maken gehad met dit soort gedrag.

Maar goed: ik ben ook wel eens door een dame onverwachts in mijn ballen gegrepen.
pi_174490486
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:45 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Moet ik al die vrouwen geloven op der woord ? Er is toch nog niks bewezen behalve dat het een viespeuk is staat niks vast?
Klopt. Er gebeurd dan ook nog niets. Althans, juridisch gezien niet. Qua nieuwswaarde heb je genoeg om te concluderen dat het een smeerlap is.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:47:45 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174490494
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:45 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Moet ik al die vrouwen geloven op der woord ? Er is toch nog niks bewezen behalve dat het een viespeuk is staat niks vast?
Waarom zou je hen niet geloven?
pi_174490495
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:45 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Moet ik al die vrouwen geloven op der woord ? Er is toch nog niks bewezen behalve dat het een viespeuk is staat niks vast?
Klopt. Het zijn alleen maar aandachtsgeile hoertjes die rijke mannen beschuldigen omdat (...). Van die mislukte figuranten als Angelina Jolie en Jennifer Lawrence. Geen enkele waarde aan hechten voor de rest.
pi_174490516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Misschien heb ik andere ervaringen, maar elke dame die ik ken dat werkt in een mannenwereld heeft te maken gehad met dit soort gedrag.

Maar goed: ik ben ook wel eens door een dame onverwachts in mijn ballen gegrepen.
Wat ik erger vind is dat jij dames onzijdig vindt (je zegt dat, maar het is die).
En ik werk al heel lang in een mannenwereld (belastingadviseur), heb een lekker kont zeggen ze, maar op kantoor heeft er echt nog nooit iemand aan gezeten.

Zou jij zelf aan konten en tieten zitten op je werk?
pi_174490538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar wat wordt er verstaan onder sexueel bejegend worden? Als ik langs een groep bouwvakkers loop en die fluiten of roepen wat, daar krijg ik geen trauma van hoor. Dat vind ik wel grappig. Als het een keer niet gebeurt denk ik van "oh ik word echt oud, ze fluiten niet meer...".
Het meeste wat er nu naar buiten komt en besproken word vind ik echt overtrokken.

Dan heb ik het uiteraard niet over fluitende bouwvakkers, maar over vreemden die je in je kruis of bij je bosten grijpen en erger (poging tot verkrachting) We hadden het hierover in een groep van 10 vrouwen en letterlijk iedere vrouw had dit soort ervaringen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174490541
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat ik erger vind is dat jij dames onzijdig vindt (je zegt dat, maar het is die).
En ik werk al heel lang in een mannenwereld (belastingadviseur), heb een lekker kont zeggen ze, maar op kantoor heeft er echt nog nooit iemand aan gezeten.

Zou jij zelf aan konten en tieten zitten op je werk?
Uh?

Verder zit ik alleen aan de kont en tieten van mijn vriendin. Het liefst heel de dag. Maar dat kan niet, want werk..... :)
pi_174490550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier om machtsposities van een bepaald type man van waaruit die menen zich grensoverschrijdend gedrag te kunnen veroorloven. Dat is iets gecompliceerder dan een man die geen nee kan hebben en dan fysieke kracht of bedreiging gebruikt. Dat ze ermee wegkwamen had ook met die machtspositie te maken.

Dan lijkt mij dat iedereen die die machtspositie inzake dat gedrag helpt in stand houden verantwoordelijkheid, en is het iets meer dan alleen maar de zielige vrouwen tegenover de boosaardige mannen.
In het meerendeel van de gevallen kun je aannemen dat het de vrouwen zijn die het initiëren. Dat eventueel achter gesloten deuren de rollen omdraaien kun je omstanders moeilijk kwalijk nemen.

Ik weet niet of je wel eens achter de bar hebt gestaan, maar dan ervaar je al wat zo'n (triviale) machtspositie doet. Ben ik nu ook medeplichtig aan aanranding omdat mijn collega's weleens een ongewenste toespeling maakte op basis van een inschattingsfout?

Grensoverschrijdend gedrag wordt bepaald door de norm.
De norm voor mensen met macht is per definitie abnormaal voor mensen zonder macht.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar wat wordt er verstaan onder sexueel bejegend worden? Als ik langs een groep bouwvakkers loop en die fluiten of roepen wat, daar krijg ik geen trauma van hoor. Dat vind ik wel grappig. Als het een keer niet gebeurt denk ik van "oh ik word echt oud, ze fluiten niet meer...".
Het meeste wat er nu naar buiten komt en besproken word vind ik echt overtrokken.

En ik ben ook wel een keer echt aangerand hoor. 's Avonds op een donkere parkeerplaats, dat iemand mij op bepaalde plekken vastgreep. Ik schopte hem in zijn ballen (lekker cliche), waarna hij los liet, vuile hoer riep en vertrok. Dat is echt aanranden (en misschien had het nog wel erger kunnen worden) en niet eens wat in alle gesprekken nu bedoeld wordt.
Zo'n kerel is toch ook een uitzondering. Ik heb er overigens geen trauma aan overgehouden.

Maar van die akkefietjes op de werkplek. Dat vind ik echt onzin. En die vrouwen die er nu op t.v. over praten en afwisselend bij DWDD en Pauw zitten, dat zijn ook wel een stel ontzettend wereldvreemde mutsen.

Waarmee ik overigens niet uitsluit dat er echt wel gevallen zijn waar het helemaal mis is, ook op de werkvloer, maar ga nu niet vertellen dat alle vrouwen daarmee te maken hebben of krijgen.
Volgens de media ben je inmiddels een uitzondering als je je als vrouw geen slachtoffer voelt.

Dat is seksistisch.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174490552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:50 schreef Rangono het volgende:

[..]

Uh?

Verder zit ik alleen aan de kont en tieten van mijn vriendin. Het liefst heel de dag. Maar dat kan niet, want werk..... :)
Offtopic Nederlandse les. Je zegt elke dame dat. Maar het is elke dame die. Dat is een aanwijzend voornaamwoord dat verwijst naar een onzijdig zelfstandig naamwoord.
In Limburg doen ze dat vaak.
pi_174490559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:51 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens de media ben je inmiddels een uitzondering als je je als vrouw geen slachtoffer voelt.
:')
pi_174490564
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Offtopic Nederlandse les. Je zegt elke dame dat. Maar het is elke dame die. Dat is een aanwijzend voornaamwoord dat verwijst naar een onzijdig zelfstandig naamwoord.
In Limburg doen ze dat vaak.
Nederlands is een lelijke taal. Uit principe wil ik dat niet perfectioneren.
pi_174490597
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:49 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dan heb ik het uiteraard niet over fluitende bouwvakkers, maar over vreemden die je in je kruis of bij je bosten grijpen en erger (poging tot verkrachting) We hadden het hierover in een groep van 10 vrouwen en letterlijk iedere vrouw had dit soort ervaringen.
Apart dan, want ik had het er van het weekend ook met een aantal vriendinnen over. Ik vertelde mijn parkeerplaatsverhaal en de rest had zoiets nog nooit meegemaakt.

En ik kom uit Brabant, heb jaren carnaval gevierd, veel op stap geweest ook in foute tenten. En daar hebben ze wel eens losse handjes. Als je daar niet tegen kunt, moet je daar niet komen. Maar een afwering of het woord nee is normaal gesproken genoeg hoor als je er niet van gediend bent.
pi_174490618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Apart dan, want ik had het er van het weekend ook met een aantal vriendinnen over. Ik vertelde mijn parkeerplaats verhaal en de rest had zoiets nog nooit meegemaakt.

En ik kom uit Brabant, heb jaren carnaval gevierd, veel op stap geweest ook in foute tenten. En daar hebben ze wel eens losse handjes. Als je daar niet tegen kunt, moet je daar niet komen. Maar een afwering of het woord nee is normaal gesproken genoeg hoor als je er niet van gediend bent.
Wat versta je onder losse handjes?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174490620
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:51 schreef Drxx het volgende:

[..]

:')
Dat vlotte Ria zich denkt te kunnen identificeren met verkrachtingsslachtoffers omdat ze ook wel eens een veeg langs haar bil heeft gevoeld in een drukke kroeg, doet de zaak van echte slachtoffers niet bepaald goed.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 11:56:19 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174490624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Apart dan, want ik had het er van het weekend ook met een aantal vriendinnen over. Ik vertelde mijn parkeerplaatsverhaal en de rest had zoiets nog nooit meegemaakt.

En ik kom uit Brabant, heb jaren carnaval gevierd, veel op stap geweest ook in foute tenten. En daar hebben ze wel eens losse handjes. Als je daar niet tegen kunt, moet je daar niet komen. Maar een afwering of het woord nee is normaal gesproken genoeg hoor als je er niet van gediend bent.
Want de openbare ruimte is van mannen met losse handjes. Als vrouwen daar niet tegen kunnen, moeten ze er maar niet komen.

Wat een zieke gedachtegang. :r
pi_174490640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Wat versta je onder losse handjes?
Dat ze inderdaad bij het langs lopen een keer aan je kont zitten. Ja, verkeerde woorden, losse handjes is natuurlijk gewelddadig. Maar dat bedoel ik niet.
pi_174490642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat vlotte Ria zich denkt te kunnen identificeren met verkrachtingsslachtoffers omdat ze ook wel eens een veeg langs haar bil heeft gevoeld in een drukke kroeg, doet de zaak van echte slachtoffers niet bepaald goed.
Dat is dus precies mijn punt.
pi_174490645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je daar niet tegen kunt, moet je daar niet komen.
Vreemde opmerking dit.

quote:
Maar een afwering of het woord nee is normaal gesproken genoeg hoor als je er niet van gediend bent.
Het feit dat het überhaupt zo ver kan komen dat je je moet afweren is al schandalig genoeg. Dat moet niet normaal gevonden worden. Dat is best wel een groot probleem, en gewoonweg eng, eigenlijk.

En dat hoef jij natuurlijk niet zo te ervaren, maar genoeg anderen die dat dus wel doen.
pi_174490659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want de openbare ruimte is van mannen met losse handjes. Als vrouwen daar niet tegen kunnen, moeten ze er maar niet komen.

Wat een zieke gedachtegang. :r
Tja, het is een bepaalde sfeer. En heeft niets met sexuele intimidatie te maken. Als je niet tegen harde muziek kunt blijf je ook uit bepaalde tenten. Is dat ook een zieke gedachtengang.
Er is verder niets aan de hand hoor daar. Maar sommige vrouwen liggen nu eenmaal overal om te zaniken, dan moeten ze daar niet komen.
pi_174490671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want de openbare ruimte is van mannen met losse handjes. Als vrouwen daar niet tegen kunnen, moeten ze er maar niet komen.

Wat een zieke gedachtegang. :r
Welkom in de realiteit. Verder: doe niet zo seksistisch man.

Heb je je ooit een seconde druk gemaakt om een mannelijke vriend die bij zijn zak werd gegrepen in de kroeg?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174490689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat vlotte Ria zich denkt te kunnen identificeren met verkrachtingsslachtoffers omdat ze ook wel eens een veeg langs haar bil heeft gevoeld in een drukke kroeg, doet de zaak van echte slachtoffers niet bepaald goed.
En hoe vaak komt vlotte Ria in het nieuws dan? Jouw opmerking was namelijk het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:51 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens de media ben je inmiddels een uitzondering als je je als vrouw geen slachtoffer voelt.
En dat is best wel hele dikke bullshit. Het enige wat jij hiermee doet is het onderwerp de-railen van waar het eigenlijk om draait: Vrouwen die ongewenst seksueel bejegend worden.
pi_174490693
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat ze inderdaad bij het langs lopen een keer aan je kont zitten. Ja, verkeerde woorden, losse handjes is natuurlijk gewelddadig. Maar dat bedoel ik niet.
Maar dat dat normaal is, is eigenlijk ook al niet okay - waarom moet iemand aan je zitten?

Maar goed, ik heb het daar niet over - ik heb het over mannen die je in je kruisgrijpen onder een pashokje in het zwembad door, over mannen die je tijdens het hardlopen vol bij de borsten pakken of die in de trein hun piemel uit hun broek halen. Dit zijn een paar voorbeelden die uit het gesprek bij ons naar voren kwamen. Fijn dat jij en je vriendinnen dat niet meemaken, maar in deze groep was er dus niemand die niet een soortgelijk verhaal had. En het is denk ik best goed dat uitgesproken wordt dat niet normaal hoort te zijn, zodat de komende generaties er van beide kanten beter mee om kunnen gaan.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174490740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:01 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Maar dat dat normaal is, is eigenlijk ook al niet okay - waarom moet iemand aan je zitten?

Maar goed, ik heb het daar niet over - ik heb het over mannen die je in je kruisgrijpen onder een pashokje in het zwembad door, over mannen die je tijdens het hardlopen vol bij de borsten pakken of die in de trein hun piemel uit hun broek halen. Dit zijn een paar voorbeelden die uit het gesprek bij ons naar voren kwamen. Fijn dat jij en je vriendinnen dat niet meemaken, maar in deze groep was er dus niemand die niet een soortgelijk verhaal had. En het is denk ik best goed dat uitgesproken wordt dat niet normaal hoort te zijn, zodat de komende generaties er van beide kanten beter mee om kunnen gaan.
Dat is niet normaal, ik bedoel alleen te zeggen dat het in zo'n setting eerder voor zal komen en minder erg is (zolang het uiteraard niet verder gaat), dan wat jij nu noemt in het zwembad en tijdens het hardlopen. Dat is wel echt aanranding. En zo'n kerel die zijn piemel uit zijn broek haalt. Dat zijn wel extreme dingen, en de vrouwen die ik ken en daarover gesproken heb, hebben dat dus nooit meegemaakt. Van die potloodventers (zie je trouwens niet meer zoveel tegenwoordig), die noem ik niet eens.
pi_174490773
Maar overigens zijn aanrandingen hier niet eens de issue. Dat gaat al een stuk verder en is in feite crimineel gedrag.

Het gaat hier volgens mij om sexuele intimidaties met name op de werkvloer en dat iedereen daar dan ineens last van heeft.
pi_174490798
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:59 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Welkom in de realiteit.
Want de realiteit kan niet veranderd worden? Door te praten hierover en mensen te onderwijzen dat het niet oké is om dit te doen zal er niets veranderen? Als je kijkt van hoe ver onze samenleving is gekomen, dan weet je dat het zeker wel te veranderen valt.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is niet normaal, ik bedoel alleen te zeggen dat het in zo'n setting eerder voor zal komen en minder erg is (zolang het uiteraard niet verder gaat), dan wat jij nu noemt in het zwembad en tijdens het hardlopen. Dat is wel echt aanranding.
Dat zij bij het langslopen een keer bewust aan je kont zitten is ook 'echt aanranding'. Als het per ongeluk gebeurt, want druk, dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar of het in een club gebeurt of in een zwembad verandert niets aan het feit dat ongevraagd, ongevraagd is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drxx op 18-10-2017 12:24:47 ]
pi_174491952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar andere vrouwen helpen natuurlijk wel mee het in stand houden. Door zich stil te houden om hun carriere niet in gevaar te brengen, maar vooral de vrouwen die ten bate van hun carriere op dat soort avances ingaan. Het eerste geldt overigens ook voor mannen die er iets van vernemen maar zich stil houden om hun carriere niet in gevaar te brengen.
Wat deze man zegt. Het eerste deel dan.

M.b.t. het tweede, niet dikgedrukte deel: ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee dat er vrouwen zijn die zich een weg omhoog seksen op de carrièreladder. Wat daar natuurlijk achter zit is dat ik hoop ooit net zo rijk en machtig te zijn als Harvey Weinstein, om dan van dezelfde diensten gebruik te kunnen maken. ;)
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:20:01 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174492077
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:14 schreef hpeopjes het volgende:
Wat deze man zegt. Het eerste deel dan.
Je verwijt het vrouwen die uit carrièreangst niet voor hun zusters opkomen.
Maar dat er mannen zijn die uit dezelfde lafheid hun mond houden, vind je verder oké.

Zo vat ik je goed samen, toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174492102
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je verwijt het vrouwen die uit carrièreangst niet voor hun zusters opkomen.
Maar dat er mannen zijn uit dezelfde lafheid hun mond houden, vind je verder oké.

Zo vat ik je goed samen, toch?
Nee, niet echt. Of eigenlijk helemaal niet.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:22:38 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174492132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:21 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, niet echt. Of eigenlijk helemaal niet.
Dan moet je wat zorgvuldiger formuleren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174492167
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan moet je wat zorgvuldiger formuleren.
Of jij moet beter lezen en niet zelf dingen gaan invullen die er helemaal niet staan.

Maar ik wil m'n mening vanavond wel even verder uitwerken, mocht je daar écht behoefte aan hebben.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:27:01 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174492203
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:24 schreef hpeopjes het volgende:
Of jij moet beter lezen en niet zelf dingen gaan invullen die er helemaal niet staan.
Je woorden geven daar alle aanleiding toe.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:30:08 #119
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174492252
In de Huffington Post een artikel hoe invloedrijke journalisten dit verhaal al jarenlang onder de pet hielden, conclusie: Money, money, money.

The Most Powerful Journalist In Hollywood Protected Harvey Weinstein For Years
2019: The Great Awakening
pi_174492373
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je woorden geven daar alle aanleiding toe.
Waarom? Je gebruikte zelf de woorden "verwijten" en "oké vinden". Dat zijn emoties die ik niet getoond heb in mijn posts en ook niet voel (tenminste, niet in de door jou genoemde context). Ik verwijt vrouwen sowieso helemaal niks op dit vlak. En ik heb nergens gezegd dat ik het wel oké vind wanneer mannen zich van hun lafste kant tonen. Ik snap ook werkelijk niet hoe je dat allemaal kunt concluderen uit hetgeen ik tot nu toe gepost heb. 8)7
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:51:49 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174492618
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je verwijt het vrouwen die uit carrièreangst niet voor hun zusters opkomen.
Maar dat er mannen zijn die uit dezelfde lafheid hun mond houden, vind je verder oké.

Zo vat ik je goed samen, toch?
Even, maare zusters?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 13:54:22 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174492662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar overigens zijn aanrandingen hier niet eens de issue. Dat gaat al een stuk verder en is in feite crimineel gedrag.

Het gaat hier volgens mij om sexuele intimidaties met name op de werkvloer en dat iedereen daar dan ineens last van heeft.
Precies.
pi_174493187
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 13:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat deze man zegt. Het eerste deel dan.

M.b.t. het tweede, niet dikgedrukte deel: ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee dat er vrouwen zijn die zich een weg omhoog seksen op de carrièreladder. Wat daar natuurlijk achter zit is dat ik hoop ooit net zo rijk en machtig te zijn als Harvey Weinstein, om dan van dezelfde diensten gebruik te kunnen maken. ;)
Ik vind eigenlijk wel dat actrices een rol moeten kunnen krijgen zonder de hoer te spelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174494017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk wel dat actrices een rol moeten kunnen krijgen zonder de hoer te spelen.
Ik snap je punt en het is een valide punt. Maar mij maakt dat eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik heb namelijk niet zoveel met dat wereldje.

Op de universiteit zag ik wel hoe sommige jonge vrouwelijke AIO's en postdocs zich vrijwillig door de professor lieten bepotelen, uiteraard in de hoop daar op professioneel vlak beter van te worden. Dat leidde dan nog weleens tot ongemakkelijke situaties en kostte hier en daar ook een huwelijk. Ik kon me daar toen wel over opwinden: enerzijds omdat ik toen nog een stuk principiëler was (maar misschien was het ook gewoon verkapte jaloezie), anderzijds omdat ik ook gewoon van mening was dat dergelijke corruptie de kwaliteit van het onderzoek uiteindelijk niet ten goede zou komen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:30:37 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174495426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja, het is een bepaalde sfeer. En heeft niets met sexuele intimidatie te maken. Als je niet tegen harde muziek kunt blijf je ook uit bepaalde tenten. Is dat ook een zieke gedachtengang.
Er is verder niets aan de hand hoor daar. Maar sommige vrouwen liggen nu eenmaal overal om te zaniken, dan moeten ze daar niet komen.
Ik vind wel dat er iets aan de hand is als vrouwen niet in de openbare ruimte kunnen komen zonder aangerand of geïntimideerd te worden. Daar mogen vrouwen best over klagen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:31:38 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174495448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:59 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Welkom in de realiteit.

Non-argument. Met zo'n argument kun je iedere status quo verdedigen, hoe vreselijk of immoreel dan ook.
quote:
Verder: doe niet zo seksistisch man.

Heb je je ooit een seconde druk gemaakt om een mannelijke vriend die bij zijn zak werd gegrepen in de kroeg?
Ja.
pi_174495497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:17 schreef aquawoman het volgende:

[..]

#metoo gaat volgens mij ook over hoe vrouwen seksueel bejegend worden, ook buiten het werk. Wij hadden er gisteren een gesprek over op het werk en het is eigenlijk best heftig dat elke vrouw in haar leven behoorlijk wat keren aangerand wordt. In de trein, in het zwembad, tijdens het hardlopen, in de bioscoop, op het werk, in hun eigen huis, tijdens het uitgaan - allemaal voorbeelden die voorbij kwamen tijdens dat gesprek. Het is eigenlijk wel heftig dat dat normaal is voor bijna iedere vrouw.
Vind ik ook schokkend. Als man kan ik je ook eerlijk zeggen dat dat niet heel bekend of duidelijk is (algemeen bekend).
Whatever...
pi_174495525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vind ik ook schokkend. Als man kan ik je ook eerlijk zeggen dat dat niet heel bekend of duidelijk is (algemeen bekend).
Een aantal mannelijke collega's vond dat ook schokkend en verrassend. Omdat er niet vaak zo openlijk over wordt gesproken. En dan waren we het er ook nog eens over eens dat we hierbij niet eens meetellen hoe vaak je in je kont wordt geknepen of dubbelzinnige opmerkingen krijgt - gaat dus over aanranding die verder gaat dan dat.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 16:38:41 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174495567
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vind ik ook schokkend. Als man kan ik je ook eerlijk zeggen dat dat niet heel bekend of duidelijk is (algemeen bekend).
Het gaat nooit algemeen bekend worden als iedere bekentenis gevolgd wordt door een stortvloed van slut-shaming, blaming the victim en andere aanvallen op mensen die erover klagen.
pi_174495661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het gaat nooit algemeen bekend worden als iedere bekentenis gevolgd wordt door een stortvloed van slut-shaming, blaming the victim en andere aanvallen op mensen die erover klagen.
Praat gewoon Nederlands man.
Whatever...
pi_174495719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk wel dat actrices een rol moeten kunnen krijgen zonder de hoer te spelen.
Ik durf wel te beweren dat voor veel filmmakers de machtspostie en het gekloot met vele vrouwen een belangrijke factor is in waarom ze op de eerste plaats met een dergelijk beroep zijn gestart.

Aan de andere kant heb ik de keerzijde gezien en het is ook wel een beetje zo dat sommige vrouwen met iets minder talent pro-actief op zoek gaan naar korte affaires met dergelijke mannen om zo hogerop te komen. En als dat een paar keer gebeurd denkt zo'n man dat hij iedere actrice in zn broekzak heeft.

Anyway, ik denk dat zaken als die van Cosby en Weinstein deel kunnen gaan uitmaken van een geleidelijke transformatie. Al moeten we t eerst maar even over een jaartje of 40 bekijken.
pi_174495738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:36 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Een aantal mannelijke collega's vond dat ook schokkend en verrassend. Omdat er niet vaak zo openlijk over wordt gesproken. En dan waren we het er ook nog eens over eens dat we hierbij niet eens meetellen hoe vaak je in je kont wordt geknepen of dubbelzinnige opmerkingen krijgt - gaat dus over aanranding die verder gaat dan dat.
Dat voelen gebeurt bij mannen ook kan ik je uit ervaring vertellen. Als barman heb ik echt ook wel eens iemand moeten zeggen dat ze van me af moest blijven. Overigens ben ik er ook wel eens op in gegaan. Daar ben ik dan weer man genoeg voor...

Niet perse leuk maar niet te vergelijken met jouw pashokjes verhaal. Dat vind ik toch wel schokkend. Vooral omdat aardig wat van deze gevallen zijn uitgemond in verkrachting, wat nog een stuk gruwelijker is volgens mij.
Whatever...
pi_174496013
Ik werd vroeger ook weleens in m'n kont geknepen tijdens het uitgaan. Of zo'n meisje dat dan over m'n geslacht wreef, terwijl ik haar naam niet eens kende!

Echt verschrikkelijk, ik heb er nog nachtmerries van. Gelukkig gebeurt het tegenwoordig niet meer. Trouwens, ik ga ook bijna nooit meer uit.
pi_174496034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:02 schreef hpeopjes het volgende:
Ik werd vroeger ook weleens in m'n kont geknepen tijdens het uitgaan. Of zo'n meisje dat dan over m'n geslacht wreef, terwijl ik haar naam niet eens kende!

Echt verschrikkelijk, ik heb er nog nachtmerries van. Gelukkig gebeurt het tegenwoordig niet meer. Trouwens, ik ga ook bijna nooit meer uit.
_O-
pi_174496112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:02 schreef hpeopjes het volgende:
Ik werd vroeger ook weleens in m'n kont geknepen tijdens het uitgaan. Of zo'n meisje dat dan over m'n geslacht wreef, terwijl ik haar naam niet eens kende!

Echt verschrikkelijk, ik heb er nog nachtmerries van. Gelukkig gebeurt het tegenwoordig niet meer. Trouwens, ik ga ook bijna nooit meer uit.
ik geloof best dat jij wel eens per ongeluk in je kont geknepen bent omdat een meisje een weddenschap had verloren en dat moest doen, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan elke uitgaangsavond meerdere keren iemand aan je kont hebben zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174496140
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 16:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Praat gewoon Nederlands man.
als je LIEGENDE HOERRRRRR schreeuwt tegen elk meisje dat 'verkrachting' claimt, dan moet je niet raar opkijken dat ze het niet allemaal gaan zeggen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:07:13 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174496897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Moet in alle eerlijkheid ook toegeven dat het niet te hopen is dat derdegolf feministen ooit de macht weten te grijpen. Want dan zijn dit soort verklaringen genoeg om een man achter slot en grendel te zetten.
Als mannen ook hun bek durven opentrekken over seksuele intimidatie (en erger) door vrouwen hebben die feministes geen poot meer om op te staan. Want dan kunnen mannen precies hetzelfde gaan doen en heeft die seksistische voorsprong geen enkel nut meer.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:08:21 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174496912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er kan wel een morele tendens ontstaan. Je moet niet twijfelen aan de verhalen van deze dames, maar objectief onderzoek blijft wel noodzaak.
Dat valt me zo op, dat iedereen over die Weinstein valt en hem veroodeelt, hij is al ontslagen etc. - maar er is niet eens een rechtszaak geweest.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:14:01 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174497007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar wat wordt er verstaan onder sexueel bejegend worden?
Dat is denk ik het grootste probleem. Als daders handelen (iets roepen, je aanraken etc) dan lijkt mij dat schending van je persoonlijke levenssfeer, mensen worden daar angstig van, voelen zich onzeker en gestresst. Niet iedereen, maar behoorlijk wat wel.

Wat anders is het IMHO, als je kijkt naar de tweet die ik eerder plaatste, de mogelijke aanwezigheid van een man(!) in een verder wat eenzame omgeving al voldoende is om van mannen te vragen een eind om te lopen.
Dus zoals ze het daar uitleggen, en wat mannen dan ook gedwee willen doen blijkbaar, is dat wanneer een vrouw alleen is op straat, je moet zorgen dat ze zich niet bedreigd voelt. Dus je blijft ver uit haar buurt, kijkt haar niet aan, zegt niks en je loopt liever een stukje om zodat ze zich veilig voelen.
En dat vind ik dus grote onzin, dat je elke man als een bedreiging ziet (en vrouwen niet), en dat je jouw angst zo groot maakt dat een ander zijn gedragingen moet veranderen. Als je zo bang bent, kun je maar beter thuisblijven.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:15:30 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174497037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:50 schreef Rangono het volgende:

[..]

Uh?

Verder zit ik alleen aan de kont en tieten van mijn vriendin. Het liefst heel de dag. Maar dat kan niet, want werk..... :)
Dat is voor veel vrouwen ook een #metoo. Zij is je eigendom niet, als ze niet wil: poten thuishouden.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:24:10 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174497191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:56 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat vlotte Ria zich denkt te kunnen identificeren met verkrachtingsslachtoffers omdat ze ook wel eens een veeg langs haar bil heeft gevoeld in een drukke kroeg, doet de zaak van echte slachtoffers niet bepaald goed.
Een geval dat ik ken, begon met opmerkingen door een mannelijke collega tegen een vrouwelijke collega. Omdat niemand er iets van zei, ging de dader verder. Intimiderender opmerkingen.
Stoere vrouw liet zich daardoor niet uit het veld slaan. Ook die vluchtige aanrakingen - moest kunnen toch, we zijn volwassenen en ze wilde geen ouwe zeur zijn. Dat ging dus zo door tot stalken bij haar huis en uiteindelijk een aanranding in de parkeergarage.
Die man heeft nooit een duidelijk signaal gekregen van "dit is niet oké" en dacht dus dat het vrouwtje wel in hem geïnteresseerd was. En dacht natuurlijk dat ze hem een beetje zat te teasen als ze wat minder happig was op zijn toenaderingen.
Juist dat steeds-een-stuikje-verdergaan laat de grens naar het toelaatbare steeds verder opschuiven. En zoals die vrouwelijke collega merkten, ineens is die grens wel overschreden. Met als consequentie ook nog dat de mensen die het dagelijks zagen en meemaakten het niet goed begrepen: ze had er toch nooit bezwaar tegen gemaakt?
pi_174497271
Reken maar dat types als George Clooney en die kabouter, Johnny Depp, er ook zeker van gesnoept hebben. Maar dan heet het natuurlijk geen "aanranding" of "verkrachting" voor de mevrouw in kwestie.
pi_174497417
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een geval dat ik ken, begon met opmerkingen door een mannelijke collega tegen een vrouwelijke collega. Omdat niemand er iets van zei, ging de dader verder. Intimiderender opmerkingen.
Stoere vrouw liet zich daardoor niet uit het veld slaan. Ook die vluchtige aanrakingen - moest kunnen toch, we zijn volwassenen en ze wilde geen ouwe zeur zijn. Dat ging dus zo door tot stalken bij haar huis en uiteindelijk een aanranding in de parkeergarage.
Die man heeft nooit een duidelijk signaal gekregen van "dit is niet oké" en dacht dus dat het vrouwtje wel in hem geïnteresseerd was. En dacht natuurlijk dat ze hem een beetje zat te teasen als ze wat minder happig was op zijn toenaderingen.
Juist dat steeds-een-stuikje-verdergaan laat de grens naar het toelaatbare steeds verder opschuiven. En zoals die vrouwelijke collega merkten, ineens is die grens wel overschreden. Met als consequentie ook nog dat de mensen die het dagelijks zagen en meemaakten het niet goed begrepen: ze had er toch nooit bezwaar tegen gemaakt?
Lijkt mij toch wel duidelijk dat deze man in kwestie niet helemaal spoort en dat het gros van de mannen dit nooit zou doen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:49:56 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174497614
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:28 schreef hpeopjes het volgende:
Reken maar dat types als George Clooney en die kabouter, Johnny Depp, er ook zeker van gesnoept hebben. Maar dan heet het natuurlijk geen "aanranding" of "verkrachting" voor de mevrouw in kwestie.
Alsof het voor jou geen verschil maakt of je gedickgrabbed wordt door Doutzen Kroes of Annemarie Jorritsma.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:56:30 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174497756
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alsof het voor jou geen verschil maakt of je gedickgrabbed wordt door Doutzen Kroes of Annemarie Jorritsma.
Hahaha _O- uiteraard maakt dat voor mij ook verschil!

Maarja, als de vrouw in kwestie zich er niet van bewust is dat ze eerder een Jorritsma is dan een Kroes, mag je het haar dan eigenlijk wel écht kwalijk nemen? Ik bedoel, waar precies ligt dan de grens? En hoe kun je, als potentiële aanrander annex 'lekker ding', van tevoren weten of je wel of niet in de smaak gaat vallen? En is dat dan eigenlijk ook gewoon niet een vorm van discriminatie?
pi_174498283
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je LIEGENDE HOERRRRRR schreeuwt tegen elk meisje dat 'verkrachting' claimt, dan moet je niet raar opkijken dat ze het niet allemaal gaan zeggen...
Doe ik dat dan?
Whatever...
pi_174498480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een geval dat ik ken, begon met opmerkingen door een mannelijke collega tegen een vrouwelijke collega. Omdat niemand er iets van zei, ging de dader verder. Intimiderender opmerkingen.
Stoere vrouw liet zich daardoor niet uit het veld slaan. Ook die vluchtige aanrakingen - moest kunnen toch, we zijn volwassenen en ze wilde geen ouwe zeur zijn. Dat ging dus zo door tot stalken bij haar huis en uiteindelijk een aanranding in de parkeergarage.
Die man heeft nooit een duidelijk signaal gekregen van "dit is niet oké" en dacht dus dat het vrouwtje wel in hem geïnteresseerd was. En dacht natuurlijk dat ze hem een beetje zat te teasen als ze wat minder happig was op zijn toenaderingen.
Juist dat steeds-een-stuikje-verdergaan laat de grens naar het toelaatbare steeds verder opschuiven. En zoals die vrouwelijke collega merkten, ineens is die grens wel overschreden. Met als consequentie ook nog dat de mensen die het dagelijks zagen en meemaakten het niet goed begrepen: ze had er toch nooit bezwaar tegen gemaakt?
Communicatie , zeker hierover blijft enorm lastig tussen mannen en vrouwen.

Ik weet niet wat de 'aanranding' inhield. Ik ga er vanuit dat het echt over de grens ging en niet dat hij haar na weken verliefdheid probeerde te zoenen.

Dat is enorm fout. Ergens daarvoor is het natuurlijk wel al mis gegaan toen zij niets aangaf toen hij al te dichtbij kwam.

Zonder iets goed te willen praten is het 'hard to get' spelen en het niet helder uitspreken van verwachtingen naar elkaar op relationeel en sexueel gebied denk ik een katalysator van dit soort gebeurtenissen.

Helaas is er een enorm taboe op sex,liefde, relaties en alles eromheen. Lees hier topics over fuckbuddies die alles' samen doen maar 'niets' hebben.

Neem daarnaast een cultuur waar van de man verwacht wordt dat hij initiatief neemt een ja, dan krijg je veel van dit soort miskleunen. Dit nog naast de echt kwaadaardige aanrandingen en verkrachting die wildvreemden of na zeer duidelijk nee.
Whatever...
pi_174498883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:02 schreef hpeopjes het volgende:
Ik werd vroeger ook weleens in m'n kont geknepen tijdens het uitgaan. Of zo'n meisje dat dan over m'n geslacht wreef, terwijl ik haar naam niet eens kende!

Echt verschrikkelijk, ik heb er nog nachtmerries van. Gelukkig gebeurt het tegenwoordig niet meer. Trouwens, ik ga ook bijna nooit meer uit.
ff beperkt referentiekadertje showen
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:57:45 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174499388
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:28 schreef hpeopjes het volgende:
Reken maar dat types als George Clooney en die kabouter, Johnny Depp, er ook zeker van gesnoept hebben. Maar dan heet het natuurlijk geen "aanranding" of "verkrachting" voor de mevrouw in kwestie.
Het gaat niet over gewenste intimiteit.

Zolang er geen vrouwen opstaan staan ze vrij van kritiek. Meerderjarige groupies die in de rij staan om met hun idool het bed te delen moet je ook niet rekenen tot die categorie van vrouwen die recht van spreken hebben. Achteraf spijt hebben is ook wat anders.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:14:47 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174499390
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:56 schreef AchJa het volgende:
Dubbele moraal?
Dat weet ik niet, in elk geval reageer ik niet bij iedere vrouw hetzelfde op haar avances.
Ik ga ervan uit dat andersom vrouwen ook hun voorkeuren hebben.

Die Weinstein heeft het charisma van een uitgeknepen hotdog :r. Bepaald geen Nespresso George.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:21:23 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174499537
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, in elk geval reageer ik niet bij iedere vrouw hetzelfde op haar avances.
Ik ga ervan uit dat andersom vrouwen ook hun voorkeuren hebben.

Die Weinstein heeft het charisma van een uitgeknepen hotdog :r. Bepaald geen Nespresso George.
Dus als het een type als Brad Pitt geweest was was er geen probleem?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:24:24 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174499616
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:21 schreef AchJa het volgende:

Dus als het een type als Brad Pitt geweest was was er geen probleem?
Als de dame in kwestie op dat moment geen trek in Brad had, was het een even groot probleem.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174499647
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus als het een type als Brad Pitt geweest was was er geen probleem?
Als de vrouwen een type Brad Pitt beschuldigd hadden was dat t zelfde probleem.

Als beide partijen het geen probleem vinden is het geen probleem.
pi_174499899
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 12:56:20 Vinden jullie het ook vreemd dat al die mannen die het meestal over 'onze vrouwen beschermen' hebben weinig zeggen? Normaal zijn ze zo luid. reageer retweet
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 13:02:45 Of...zou het ze miss...helemaal niet om de veiligheid van vrouwen gaan? https://t.co/ls8LON9WjF reageer retweet
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174499917
Wel mooi te zien dat dat progressieve Hollywood als een kaartenhuis instort. Kon je zien aankomen natuurlijk, dat wereldje is het toppunt van hypocrisie.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:35:41 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174499992
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel mooi te zien dat dat progressieve Hollywood als een kaartenhuis instort. Kon je zien aankomen natuurlijk, dat wereldje is het toppunt van hypocrisie.
Hollywood is internationaal en decentraal anno 2017.

Verder is dit juist een teken van een progressief gevecht tegen de ongeschreven "traditie" . Progressie kan niet instorten.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:39:31 #160
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174500035
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:32 schreef Spanky78 het volgende:

Ik weet niet wat de 'aanranding' inhield. Ik ga er vanuit dat het echt over de grens ging en niet dat hij haar na weken verliefdheid probeerde te zoenen.
Dat ging ver genoeg voor ontslag op staande voet (maar pas toen zich een getuige meldde - veln hadden het gezien, 1 meldde zich).

quote:
Dat is enorm fout. Ergens daarvoor is het natuurlijk wel al mis gegaan toen zij niets aangaf toen hij al te dichtbij kwam.
Je leest het hier in het topic: je moet je niet aanstellen bij onschuldige grappen of een keer een hand op je kont.

quote:
Zonder iets goed te willen praten is het 'hard to get' spelen en het niet helder uitspreken van verwachtingen
Dat zouden geen gesprekken tussen collega's/op de werkvloer moeten zijn. Een vrouw die echt niet wil, speelt geen hard to get - al is het verschil onduidelijk.

Hoe had je dat uutspreken van verwachtingen gedacht? "He, collega, is het oké als ik opmerkingen over je tieten maak? Of mag ik je op je kont slaan?"
Wordt meestal per protocol voor de werkvloer al niet toegestaan btw.
pi_174500204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hollywood is internationaal en decentraal anno 2017.

Verder is dit juist een teken van een progressief gevecht tegen de ongeschreven "traditie" . Progressie kan niet instorten.
Het probleem alleen is dat al die acterende miljonairtjes helemaal niet progressief zijn maar aandachtsgeile egoïsten. Dat "Hollywood" kan heel goed instorten.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 20:48:38 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174500346
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:32 schreef Spanky78 het volgende:

Zonder iets goed te willen praten is het 'hard to get' spelen en het niet helder uitspreken van verwachtingen naar elkaar op relationeel en sexueel gebied denk ik een katalysator van dit soort gebeurtenissen.
Sorry, hoor, maar als jij gewoon op je werk bent, dan hoor jij die 'verwachtingen' niet 'helder' te hoeven uitspreken. En de man uit het verhaal van Lunatiek, klinkt als een achterlijke mongool.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174500367
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als de dame in kwestie op dat moment geen trek in Brad had, was het een even groot probleem.
Onmogelijk. Dat weet je zelf ook wel.
pi_174500431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het probleem alleen is dat al die acterende miljonairtjes helemaal niet progressief zijn maar aandachtsgeile egoïsten. Dat "Hollywood" kan heel goed instorten.
conservatisme en progressiviteit hebben geen relatie tot inkomen.
pi_174500582
Ik vind het toch maar een onduidelijk verhaal hoor, dat hele 'ongewenste intimiteiten' gedoe. Als de vrouw niet hard genoeg tegenstribbelt, bijvoorbeeld door moord en brand te schreeuwen en 's mans ogen uit te krabben, hoe moet zo'n man dan weten dat het 'ongewenst' is? :?

'Nee' betekent gewoon echt niet altijd 'nee' bij vrouwen, zo weet ik uit ervaring.
pi_174500584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

conservatisme en progressiviteit hebben geen relatie tot inkomen.
Je weet heel goed wat ik met "Hollywood" bedoel. Kijk naar een Oscar-uitreiking. 90% doet zich deugend voor, wil deugen puur voor hun imago, maar dat is nergens op gebaseerd. In tegendeel zelfs, ze geven vaak het slechte voorbeeld.
pi_174500740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je weet heel goed wat ik met "Hollywood" bedoel. Kijk naar een Oscar-uitreiking. 90% doet zich deugend voor, wil deugen puur voor hun imago, maar dat is nergens op gebaseerd. In tegendeel zelfs, ze geven vaak het slechte voorbeeld.
De grootste verkrachters en misogynisten bevinden zich onder de deugers. Die gebruiken hun deugen als een soort schild om hun ware aard te verhullen.

Dit wisten wij natuurlijk al lang. Maar het is goed dat het nu aan de oppervlakte komt, zodat ook het grote publiek het met eigen ogen kan zien.

Het zou mij niet verbazen als opperdeugers Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw binnenkort ook door de mand vallen.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:00:42 #168
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174500788
Vraag gaat worden hoe groot het kaartenhuis is.
2019: The Great Awakening
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:00:44 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174500789
quote:
11s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:34 schreef Fascination het volgende:
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 12:56:20 Vinden jullie het ook vreemd dat al die mannen die het meestal over 'onze vrouwen beschermen' hebben weinig zeggen? Normaal zijn ze zo luid. reageer retweet
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 13:02:45 Of...zou het ze miss...helemaal niet om de veiligheid van vrouwen gaan? https://t.co/ls8LON9WjF reageer retweet
Waar moet ik die van kennen dan?
pi_174500846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef hpeopjes het volgende:
Ik vind het toch maar een onduidelijk verhaal hoor, dat hele 'ongewenste intimiteiten' gedoe. Als de vrouw niet hard genoeg tegenstribbelt, bijvoorbeeld door moord en brand te schreeuwen en 's mans ogen uit te krabben, hoe moet zo'n man dan weten dat het 'ongewenst' is? :?

'Nee' betekent gewoon echt niet altijd 'nee' bij vrouwen, zo weet ik uit ervaring.
Autistische aanrander gespot.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174500901
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Autistische aanrander gespot.
Je bent zeker nog maagd?
pi_174500959
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Je bent zeker nog maagd?
Denk een gefeminiseerde cuck omdat hij met instemming van vrouwen seks met ze had. Je moet 't maar willen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174501049
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

De grootste verkrachters en misogynisten bevinden zich onder de deugers. Die gebruiken hun deugen als een soort schild om hun ware aard te verhullen.

Dit wisten wij natuurlijk al lang. Maar het is goed dat het nu aan de oppervlakte komt, zodat ook het grote publiek het met eigen ogen kan zien.

Het zou mij niet verbazen als opperdeugers Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw binnenkort ook door de mand vallen.
En dit is maar 1 van de vele onderwerpen waar ze hypocriet in zijn. Neem bijvoorbeeld het klimaat. Dan heb je steenrijke acteurs met 10 huizen die 50 keer zoveel CO2 uitstoten dan een arme Amerikaan en nog doen ze zich voor als beschermengelen van het klimaat en hebben zelfs het lef om met het vingertje te wijzen naar straatarme Trumpsupporters die bijna niks uitstoten vergeleken met hun. In en inhypocriet. Mooi dat deze leiders van progressief Amerika van hun voetstuk vallen. Beetje laat maar beter laat dan nooit.
pi_174501065
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Denk een gefeminiseerde cuck omdat hij met instemming van vrouwen seks met ze had. Je moet 't maar willen.
LOL _O-
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:29:32 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174501757
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

De grootste verkrachters en misogynisten bevinden zich onder de deugers. Die gebruiken hun deugen als een soort schild om hun ware aard te verhullen.

Dit wisten wij natuurlijk al lang. Maar het is goed dat het nu aan de oppervlakte komt, zodat ook het grote publiek het met eigen ogen kan zien.

Het zou mij niet verbazen als opperdeugers Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw binnenkort ook door de mand vallen.
Die Pauw had toch iets van 200 plus vrouwen gehad? Me dunkt dat er 1 tussen zit die maar wat graag op de bandwagon wil springen nu...
pi_174501983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je weet heel goed wat ik met "Hollywood" bedoel. Kijk naar een Oscar-uitreiking. 90% doet zich deugend voor, wil deugen puur voor hun imago, maar dat is nergens op gebaseerd. In tegendeel zelfs, ze geven vaak het slechte voorbeeld.
het zit je dwars dat je nooit hogerop gekomen bent en een rustig leventje leidt?
pi_174502092
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die Pauw had toch iets van 200 plus vrouwen gehad? Me dunkt dat er 1 tussen zit die maar wat graag op de bandwagon wil springen nu...
Dat zal wel kloppen

Pauw noemde zichzelf ooit polygaam.

Ook nu zal het 'm nog wel lukken.. of beter gezegd, juist nu.

Maar wat is daar op tegen als hij het ok vindt en zijn scharrels vinden het ook ok. Zolang er van twee kanten niet wordt geklaagd is er toch niets aan de hand?

Als er over 5 jaar ineens vrouwen opstaan die hem willen aanklagen dan moeten we het dan maar eens bekijken, maar het naar bed zijn geweest met veel vrouwen maakt iemand niet per definitie verdacht. Hugh Hefner schreef ooit als reactie op waarom hij zoveel 'bitches' kreeg dat hij z'n vriendinnen geen 'bitches' noemde. En ik heb nog geen klachten over Hefner gehoord, dus als hij het allemaal als een gentleman benaderde en z'n vriendinnen vonden dat prima, waarom niet.

Onschuldig tot schuld bewezen is of er aanleidingen zijn om een beschuldigende vinger te wijzen.
pi_174502300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sorry, hoor, maar als jij gewoon op je werk bent, dan hoor jij die 'verwachtingen' niet 'helder' te hoeven uitspreken. En de man uit het verhaal van Lunatiek, klinkt als een achterlijke mongool.
Er ontstaan heel wat korte en langdurige relaties op het werk.

En ja, ik denk dat direct aangeven dat iets je niet bevalt zeker helpt. Bent verder niet weg dat niemand zomaar je bij je kruis mag grijpen oid.
Whatever...
pi_174502420
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er ontstaan heel wat korte en langdurige relaties op het werk.

En ja, ik denk dat direct aangeven dat iets je niet bevalt zeker helpt. Bent verder niet weg dat niemand zomaar je bij je kruis mag grijpen oid.
In 2e en 3e wereldlanden moet je ballen hebben om een punt te maken en een oorlog met een bedrijf te beginnen. Die zullen er daar alles aan doen om je klein te houden en daar is het nog zo als in de Nederlandse oude jaren waarin de vrouw een ondergeschikte en traditionele rol speelt.. Hollywood had ook een beetje dat conservatieve cultuurtje. En je merkt het ook gewoon wel bij lagere vormen van media dat iemand met niet al teveel bagage even een kennis een pleziertje doet zodat deze kennis de deur opent naar een bepaald project.

Maar het lijkt me op de moderne Nederlandse werkvloer niet een heel groot issue meer. De maatschappelijke aandacht en de wet bieden opzich veel bescherming waardoor het slachtoffer er vele malen sterker uit kan komen dan de dader.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 21:55:05 #180
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174502428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef hpeopjes het volgende:
Ik vind het toch maar een onduidelijk verhaal hoor, dat hele 'ongewenste intimiteiten' gedoe. Als de vrouw niet hard genoeg tegenstribbelt, bijvoorbeeld door moord en brand te schreeuwen en 's mans ogen uit te krabben, hoe moet zo'n man dan weten dat het 'ongewenst' is? :?

'Nee' betekent gewoon echt niet altijd 'nee' bij vrouwen, zo weet ik uit ervaring.
Oh, godddd.....ik dacht dat primaten zoals jij alleen in slechte boeken en films voorkwamen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174502563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, godddd.....ik dacht dat primaten zoals jij alleen in slechte boeken en films voorkwamen....
Want jij hebt andere ervaringen? Of misschien helemaal geen ervaring, op dit vlak dan?
pi_174502612
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 21:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Je bent zeker nog maagd?
Was dat maar zo ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:02:50 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174502637
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:00 schreef hpeopjes het volgende:

Want jij hebt andere ervaringen?
Zeker. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook daadwerkelijk oplet. Het is echt niet zo moeilijk om een vrouw te lezen. Misschien wel als je nog puber bent en lerende.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174502697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook daadwerkelijk oplet. Het is echt niet zo moeilijk om een vrouw te lezen. Misschien wel als je nog puber bent en lerende.
Hij klinkt eerder als een oud zuur wit mannetje dat viagra slikt omdat hij bang is om z'n zogenaamde machtspositie tov van vrouwen en buut'nloanders te verliezen als je z'n pohi leest.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174502731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef hpeopjes het volgende:
Ik vind het toch maar een onduidelijk verhaal hoor, dat hele 'ongewenste intimiteiten' gedoe. Als de vrouw niet hard genoeg tegenstribbelt, bijvoorbeeld door moord en brand te schreeuwen en 's mans ogen uit te krabben, hoe moet zo'n man dan weten dat het 'ongewenst' is? :?

'Nee' betekent gewoon echt niet altijd 'nee' bij vrouwen, zo weet ik uit ervaring.
eh.. okay..

ik weet ook niet wat ik zojuist gelezen heb.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:06:46 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174502745
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:21 schreef AchJa het volgende:
Dus als het een type als Brad Pitt geweest was was er geen probleem?
Dat weet ik toch niet, dat moet je aan de vrouw vragen die met de avances van Brad Pitt te maken krijgt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174502866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook daadwerkelijk oplet. Het is echt niet zo moeilijk om een vrouw te lezen. Misschien wel als je nog puber bent en lerende.
Dat is precies wat ik schreef. Soms zegt een vrouw met haar mond "nee", maar bedoelt ze wat anders. Dat moet je kunnen lezen. Dus wat is nou eigenlijk je probleem?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 22:14:52 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174502921
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik schreef. Soms zegt een vrouw met haar mond "nee", maar bedoelt ze wat anders. Dat moet je kunnen lezen. Dus wat is nou eigenlijk je probleem?
Nee, hoor. Dat is niet wat je schreef. Je schreef dit:

quote:
Als de vrouw niet hard genoeg tegenstribbelt, bijvoorbeeld door moord en brand te schreeuwen en 's mans ogen uit te krabben, hoe moet zo'n man dan weten dat het 'ongewenst' is? :?
Als een vrouw 'nee' zegt moet je gewoon dimmen. Als ze dan uiteindelijk toch iets anders wil, dan kom je daar vanzelf achter.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174503673
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik schreef. Soms zegt een vrouw met haar mond "nee", maar bedoelt ze wat anders. Dat moet je kunnen lezen. Dus wat is nou eigenlijk je probleem?
dat we weten wie je bent?
pi_174503740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dat we weten wie je bent?
Je weet wie ik ben? Is dat een probleem?
pi_174503830
Imho, volgens mij wisten die dames dondersgoed wat er toen gebeurde maar accepteerden ze het om "in the picture te komen in de branche.

Ik keur het absoluut niet goed, maar vind het wel makkelijk dat nu dat ze een carrière hebben gehad of op dit moment een gevestigde naam zijn dit naar buiten te brengen.
pi_174504005
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:43 schreef Gutz het volgende:
Imho, volgens mij wisten die dames dondersgoed wat er toen gebeurde maar accepteerden ze het om "in the picture te komen in de branche.

Ik keur het absoluut niet goed, maar vind het wel makkelijk dat nu dat ze een carrière hebben gehad of op dit moment een gevestigde naam zijn dit naar buiten te brengen.
Het is opzich wel knap dat je vrouwen die niet gedaan hebben wat deze man wilde door jou als vrouwen bestempeld worden die in de picture wilden komen.
pi_174504326
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:55 schreef hpeopjes het volgende:
'Nee' betekent gewoon echt niet altijd 'nee' bij vrouwen, zo weet ik uit ervaring.
Ik betwijfel het :')
  woensdag 18 oktober 2017 @ 23:29:18 #194
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174504840
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 22:43 schreef Gutz het volgende:
Imho, volgens mij wisten die dames dondersgoed wat er toen gebeurde maar accepteerden ze het om "in the picture te komen in de branche.

Ik keur het absoluut niet goed, maar vind het wel makkelijk dat nu dat ze een carrière hebben gehad of op dit moment een gevestigde naam zijn dit naar buiten te brengen.
Deze quote uit de OP zegt genoeg:

quote:
I am a 28 year old woman trying to make a living and a career. Harvey Weinstein is a 64 year old, world famous man and this is his company. The balance of power is me: 0, Harvey Weinstein: 10.
— From Lauren O’Connor‘s memo

I am a professional and have tried to be professional. I am not treated that way however. I am sexualized and diminished.
— From Lauren O’Connor‘s memo
Volgens jouw theorie is het dan wel extra moedig dat die dames naar buiten zijn gekomen. :{

De lijst is nu gegroeid naar 50+ ? Dat zijn ondertussen wel erg veel beschuldigingen maar het einde lijkt nog niet in zicht.

The Weinstein allegations (Guardian)
2019: The Great Awakening
pi_174504903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 23:29 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Deze quote uit de OP zegt genoeg:

[..]

Volgens jouw theorie is het dan wel extra moedig dat die dames naar buiten zijn gekomen. :{

De lijst is nu gegroeid naar 50+ ? Dat zijn ondertussen wel erg veel beschuldigingen maar het einde lijkt nog niet in zicht.

The Weinstein allegations (Guardian)
Er valt natuurlijk genoeg geld te halen bij die Weinstein.
pi_174507751
Haar collega’s van de Boston Consulting Group stonden erbij en keken ernaar toen die vice-president haar top naar beneden trok. ,,Misschien inspireert dit verhaal iemand, zodat er de volgende keer niet wordt gelachen maar ingegrepen.”
https://www.ad.nl/ensched(...)wetenschap~a69144bd/

Ongelooflijk. Als ik erbij had gezeten, had ik zeker wat gezegd. Wie niet?
pi_174507766
Die Weinstein kan trouwens prima de hoofdrol spelen in een film over een ouwe viezerik. Nog een beetje kwijl uit z'n mond en het is compleet.
pi_174507850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:29 schreef Loekie1 het volgende:
Die Weinstein kan trouwens prima de hoofdrol spelen in een film over een ouwe viezerik. Nog een beetje kwijl uit z'n mond en het is compleet.
Misschien kan hij hpeopjes in de film even in zn ootje nemen want voor hem is een nee niet altijd nee.
pi_174507877
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien kan hij hpeopjes in de film even in zn ootje nemen want voor hem is een nee niet altijd nee.
Hpoepjes verkrachten en dan zeggen dat ie het toch echt zelf gewild heeft.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 08:41:18 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174507897
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:37 schreef Beathoven het volgende:

Misschien kan hij hpeopjes in de film even in zn ootje nemen want voor hem is een nee niet altijd nee.
Ik denk dat Lemmeb dat stiekem gewoon wil. Komt-ie ook eens. En nog hogerop ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174507944
quote:
11s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:34 schreef Fascination het volgende:
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 12:56:20 Vinden jullie het ook vreemd dat al die mannen die het meestal over 'onze vrouwen beschermen' hebben weinig zeggen? Normaal zijn ze zo luid. reageer retweet
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 13:02:45 Of...zou het ze miss...helemaal niet om de veiligheid van vrouwen gaan? https://t.co/ls8LON9WjF reageer retweet
Vertel eens, wie zijn die mannen precies? En waar hint je op door deze tweets te delen?
pi_174508021
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:45 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Vertel eens, wie zijn die mannen precies?
Deugers. :r
pi_174508055
We hebben weer een hype.. Mannen zijn er sinds het begin van de mensheid maar na miljoenen jaren komen vrouwen opeens massaal uit hun holen om mannen aan te klagen. De hype gaat weer voorbij en er zal niets veranderen.
pi_174508082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:57 schreef Pleun2011 het volgende:
We hebben weer een hype.. Mannen zijn er sinds het begin van de mensheid maar na miljoenen jaren komen vrouwen opeens massaal uit hun holen om mannen aan te klagen. De hype gaat weer voorbij en er zal niets veranderen.
Eens in de zoveel tijd al die gluiperds aan de kaak stellen, is wel een mooie geste.
pi_174508088
quote:
17s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat Lemmeb dat stiekem gewoon wil. Komt-ie ook eens. En nog hogerop ook.
Win-win

En Wienerstein kan voor die laatste dollars nog mooi een geranium uitzoeken om in zn eentje achter weg te kwijnen.
pi_174508147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eens in de zoveel tijd al die gluiperds aan de kaak stellen, is wel een mooie geste.
Dat is zo.
pi_174508162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 08:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hpoepjes verkrachten en dan zeggen dat ie het toch echt zelf gewild heeft.
Is dit deughumor ofzo?
pi_174508320
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 09:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Is dit deughumor ofzo?
Ik weet niet of dit humor is van Weinstein of dat ie het zelf gelooft.
pi_174508737
Ja ja.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 09:56:15 #210
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174508811
quote:
3s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:47 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Pizzagate toch?
Nee ik heb het over iets heel anders.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_174509117
quote:
11s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 20:34 schreef Fascination het volgende:
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 12:56:20 Vinden jullie het ook vreemd dat al die mannen die het meestal over 'onze vrouwen beschermen' hebben weinig zeggen? Normaal zijn ze zo luid. reageer retweet
ClariceGargard twitterde op woensdag 18-10-2017 om 13:02:45 Of...zou het ze miss...helemaal niet om de veiligheid van vrouwen gaan? https://t.co/ls8LON9WjF reageer retweet
Ja, bijzonder is dat. Moord en brand roepen over de vrouwonvriendelijkheid van moslims en tegelijkertijd slachtoffers van verkrachting en aanranding in diskrediet brengen.
pi_174509400
saskia noort legt prima uit waarom vrouwen hun mond houden. dit topic is daar ook een prachtig voorbeeld van.

quote:
Matthijs van Nieuwkerk vroeg zich bij het item omtrent Harvey Weinstein af waarom al zijn slachtoffers nu pas naar buiten komen. Merkwaardig noemde hij het. Ik vind daar niets merkwaardigs aan. Zwijgen over seksueel geweld en seksuele intimidatie is ons met de paplepel ingegoten. Evenals schuld en schaamte. Erover praten levert doorgaans louter rottigheid op, en ik kan dat weten.

Ruim 35 jaar zweeg ik over mijn verkrachting. 14 was ik en op een plek waar ik niet hoorde te zijn in een te kort rokje. Ik had gedronken en ik deed stoer tegen mijn veel oudere buurjongen, die eigenlijk een man was. Hij dwong me in de tuin tegen de grond, rukte mijn rokje af en onderbroek uit. Gooide het over de schutting en drong bij me binnen. Op de achtergrond klonk Tonight is the Night van Betty Wright. Ja, de waarheid is vaak ongeloofwaardiger dan de leugen.

Binnen lachten en praatten mijn vrienden. Om hulp vragen was makkelijk geweest. Gillen, schreeuwen, trappen, bijten. Maar ik deed niets. Ik liet hem inbeuken op mijn lichaam en dacht vooral aan mijn onderbroek aan de andere kant van de schutting.

Ik zweeg omdat ik merkte dat niemand op zo'n verhaal zat te wachten

Ik zat nog lang in de tuin nadat hij me daar had achtergelaten. Hoe kon ik naar binnen gaan, halfnaakt de mensen onder ogen komen? De schaamte was enorm, maar niet zo groot als de schuld. Ik had erom gevraagd, door te lachen om zijn grapjes en te flirten, door voor dit rokje te kiezen, door te liegen tegen mijn ouders, door te fantaseren over hoe het zou zijn, de eerste keer, door überhaupt te denken aan seks, door vrouw te zijn. Toen ik uiteindelijk de moed vatte naar binnen te glippen, de trap op en kleren van mijn vriendin had aangetrokken, besloot ik dat het niet gebeurd was. Natuurlijk wist iedereen op het feest wel iets, en daar glimlachte ik dan om. Ik haalde de morningafterpil en zweeg, zelfs toen mijn moeder de verpakking vond, zelfs toen een vriendin me toevertrouwde dat dezelfde buurjongen/man haar had geprobeerd aan te randen.

Ik zweeg, omdat praten niet lukte, omdat ik me, als ik er alleen al aan dacht weer precies zo voelde als toen, halfnaakt in die tuin, kapot en van geen enkele waarde. Ik zweeg ook omdat ik merkte dat niemand op zo'n verhaal zat te wachten. De paar keer dat ik aan geliefden een glimp liet zien van wie ik eigenlijk was, namelijk een beschadigd bang kind, zij dit direct op zichzelf betrokken.

De wens om vrouwen te ontkrachten zit kennelijk diep bij veel mannen gezien de eindeloze stroom troll-berichten die ik mocht ontvangen sinds ik mijn verhaal deed

Ik zweeg dus. Ik deed geen aangifte. Ik heb geen bewijzen, behalve mijn angsten. Ik zweeg omdat ik bang was voor ongeloof en het verdriet van anderen. Ik zweeg omdat ik zelf verteerd werd door twijfels. Was het wel echt een verkrachting? Was het eigenlijk wel echt gebeurd? Maakte ik het soms groter dan het was? Soms kon ik slecht bij de herinnering, andere keren was het glashelder. Ik zweeg omdat ik het verhaal haatte en mezelf, omdat ik me losgekoppeld voelde van iedereen, besmeurd, vies, lelijk en door het uit te spreken zou iedereen zien wie ik werkelijk was. Een aanstellerig dom wezen dat zich had laten verkrachten.

Ik besloot pas te praten toen mijn eigen dochter 14 werd en ik merkte dat ik een obsessieve angst had dat iemand dit haar zou aandoen, in de hoop dat mijn verhaal iets zou betekenen voor andere slachtoffers, maar ook eerlijk gezegd, om haar bang te maken. Kijk uit, dit is wat mannen doen met meisjes met korte rokjes die niet naar hun ouders luisteren. Ik praatte en alles waar ik al die jaren bang voor was, gebeurde. Ik werd niet geloofd, het was mijn eigen schuld, dit was geen echte verkrachting, ik wilde zeker aandacht, het kon niet waar zijn, want waarom vertel je zoiets nu pas? Je gaat toch niet weer over die verkrachting beginnen? Ik wilde dat ik was blijven zwijgen, dat ik de woorden terug kon nemen, ik wilde weer doen alsof het nooit was gebeurd. Want dit verhaal is het veiligst bij mij, het geheim in mijn donkere nacht.

Wij vrouwen, wij zwijgen dus en voor degene die zich maar verongelijkt blijft afvragen waarom toch? Omdat we ons schamen voor onze angst, voor de diepste vernedering, voor ons slachtofferschap. En omdat we weten wat we ons op de hals halen zodra we praten. Het misprijzende ongeloof. Alsof we ons verhaal vertellen voor een beetje aandacht. De aandacht die bestaat uit anonieme berichten waarin mannen hun misogyne ei kwijt kunnen. Je bent veel te lelijk om te verkrachten. Wacht maar, ik zal je wel eens laten voelen wat een echte verkrachting is. Jij huiliehuilie zeikwijf, je hebt zeker nooit echt een pik gevoeld.

De wens om vrouwen te ontkrachten zit kennelijk diep bij veel mannen gezien de eindeloze stroom troll-berichten die ik mocht ontvangen sinds ik mijn verhaal deed. En toch krijgen ze me niet terug in mijn hok. Ik zal het licht blijven schijnen op alle seksistische vooroordelen over seksueel geweld totdat hopelijk op een dag de slachtoffers zonder schaamte en zelfhaat naar de politie durven gaan, en mannen zo stoer zijn om gewoon te vragen om seks in plaats van het af te troggelen met hun fysieke kracht. Zolang we de vrouw als verantwoordelijke zien voor de lusten van de man, zal seksueel geweld bestaan. Het is niet aan ons, maar aan de man hier verandering in aan te brengen. Om te beginnen door nooit te vragen waarom een vrouw dingen deed die voor hem al eeuwen vanzelfsprekend zijn.
https://www.volkskrant.nl/opinie/waarom-saskia-noort-haar-verkrachting-jarenlang-stilhield~a4522416/
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 oktober 2017 @ 10:43:12 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174509487
quote:
Wij vrouwen, wij zwijgen dus en voor degene die zich maar verongelijkt blijft afvragen waarom toch? Omdat we ons schamen voor onze angst, voor de diepste vernedering, voor ons slachtofferschap. En omdat we weten wat we ons op de hals halen zodra we praten. Het misprijzende ongeloof. Alsof we ons verhaal vertellen voor een beetje aandacht. De aandacht die bestaat uit anonieme berichten waarin mannen hun misogyne ei kwijt kunnen. Je bent veel te lelijk om te verkrachten. Wacht maar, ik zal je wel eens laten voelen wat een echte verkrachting is. Jij huiliehuilie zeikwijf, je hebt zeker nooit echt een pik gevoeld.
Zo pijnlijk waar.
Ja. #metoo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174510080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:38 schreef simmu het volgende:
saskia noort legt prima uit waarom vrouwen hun mond houden. dit topic is daar ook een prachtig voorbeeld van.

[..]

https://www.volkskrant.nl/opinie/waarom-saskia-noort-haar-verkrachting-jarenlang-stilhield~a4522416/
Maar ze vertelt niet wie het is, dat vind ik alsnog zwak. Kom op, laat zien wie die vent is, laat hem verantwoordelijkheid nemen. Laat h
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:38 schreef simmu het volgende:
saskia noort legt prima uit waarom vrouwen hun mond houden. dit topic is daar ook een prachtig voorbeeld van.

[..]

https://www.volkskrant.nl/opinie/waarom-saskia-noort-haar-verkrachting-jarenlang-stilhield~a4522416/
En wie was die gast dan? Waarom mogen we zoiets anno 2017 nog steeds niet weten?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:15:34 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174510100
Wat is het nut voor jou om te weten wie die buurman van een aantal decennia terug was?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174510114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 18:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is denk ik het grootste probleem. Als daders handelen (iets roepen, je aanraken etc) dan lijkt mij dat schending van je persoonlijke levenssfeer, mensen worden daar angstig van, voelen zich onzeker en gestresst. Niet iedereen, maar behoorlijk wat wel.

Wat anders is het IMHO, als je kijkt naar de tweet die ik eerder plaatste, de mogelijke aanwezigheid van een man(!) in een verder wat eenzame omgeving al voldoende is om van mannen te vragen een eind om te lopen.
Dus zoals ze het daar uitleggen, en wat mannen dan ook gedwee willen doen blijkbaar, is dat wanneer een vrouw alleen is op straat, je moet zorgen dat ze zich niet bedreigd voelt. Dus je blijft ver uit haar buurt, kijkt haar niet aan, zegt niks en je loopt liever een stukje om zodat ze zich veilig voelen.
En dat vind ik dus grote onzin, dat je elke man als een bedreiging ziet (en vrouwen niet), en dat je jouw angst zo groot maakt dat een ander zijn gedragingen moet veranderen. Als je zo bang bent, kun je maar beter thuisblijven.
Ik ben (ondanks nare eerdere ervaringen) helemaal niet bang voor de gemiddelde man hoor. Niemand verwacht dat je als een schuchter vogeltje over straat gaat als man in de buurt van een vrouw - gewoon een beetje normaal doen lijkt me prima.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174510166
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:15 schreef Copycat het volgende:
Wat is het nut voor jou om te weten wie die buurman van een aantal decennia terug was?
Omdat al die stomme kerels gewoon in de publiciteit moeten komen. Walgelijk dat ze onbekend mogen blijven.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:20:00 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174510199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:18 schreef Loekie1 het volgende:

Omdat al die stomme kerels gewoon in de publiciteit moeten komen. Walgelijk dat ze onbekend mogen blijven.
Aan de schandpaal!
Ik denk dat dat een beslissing is die het slachtoffer zelf mag maken. Ik zou hier ook niet mijn verkrachters met naam en toenaam gaan melden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174510246
Ook mannen moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Vaak weten mannen van elkaar voor wie vrouwen moeten uitkijken. Dan krijg je een indirecte boodschap van: 'rare kerel is dat' of 'ging je daarmee uit???' en dan moet je daaruit opmaken dat er slechte verhalen over die persoon rondgaan. Maar spreken mannen ook elkaar echt erop aan? Ik betwijfel het.

Ik heb die hinten wel begrepen en mij is dan ook niets overkomen, maar inderdaad kom je als vrouw zeker een paar keer in je leven in problematische situaties, en de meeste keren gaat het goed. Bij heel veel vrouwen gaat het blijkbaar fout.
pi_174510298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:02 schreef hpeopjes het volgende:
Ik werd vroeger ook weleens in m'n kont geknepen tijdens het uitgaan. Of zo'n meisje dat dan over m'n geslacht wreef, terwijl ik haar naam niet eens kende!

Echt verschrikkelijk, ik heb er nog nachtmerries van. Gelukkig gebeurt het tegenwoordig niet meer. Trouwens, ik ga ook bijna nooit meer uit.
Gelukkig is er nu #mentoo om m'n pijnlijke relaas met de wereld te delen!
pi_174510496
Hoeveel mannen zullen geweten hebben van het gedrag van Weinstein? Wat dacht je van die assistent?
Als zowel mannen als vrouwen er niets van zeggen, blijft dit gebeuren.
pi_174510516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel mannen zullen geweten hebben van het gedrag van Weinstein? Wat dacht je van die assistent?
Als zowel mannen als vrouwen er niets van zeggen, blijft dit gebeuren.
Dat is natuurlijk vrij lastig als je als buitenstaander niet weet of het met wederzijdse instemming is of niet...
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:38:32 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174510528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:35 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel mannen zullen geweten hebben van het gedrag van Weinstein? Wat dacht je van die assistent?
Als zowel mannen als vrouwen er niets van zeggen, blijft dit gebeuren.
Heb je de artikelen van Dylan Farrow in The New Yorker gelezen? Daarin lees je exact hoe de cultuur werkt(e).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174510626
quote:
6s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 17:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik geloof best dat jij wel eens per ongeluk in je kont geknepen bent omdat een meisje een weddenschap had verloren en dat moest doen, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan elke uitgaangsavond meerdere keren iemand aan je kont hebben zitten.
Zo is het met alles. Een man dat is mishandeld door zijn vrouw? niet janken. Een man dat is aangerand door een of meerdere dames? niet janken.

Man, veel weten niet eens dat er mannelijke blijf van mijn lijf huizen bestaan.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:49:24 #226
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174510696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 10:38 schreef simmu het volgende:
saskia noort legt prima uit waarom vrouwen hun mond houden. dit topic is daar ook een prachtig voorbeeld van.

[..]

https://www.volkskrant.nl/opinie/waarom-saskia-noort-haar-verkrachting-jarenlang-stilhield~a4522416/
Inderdaad, helemaal eens! Heel herkenbaar ook. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 oktober 2017 @ 11:51:26 #227
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174510732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:44 schreef Rangono het volgende:

[..]

Zo is het met alles. Een man dat is mishandeld door zijn vrouw? niet janken. Een man dat is aangerand door een of meerdere dames? niet janken.

Man, veel weten niet eens dat er mannelijke blijf van mijn lijf huizen bestaan.
Is dat niet vooral hoe andere mannen er op reageren?
Kan me herinneren dat er een tijdje geleden een documentaire was over mannen die door hun partner mishandelt worden en dat er toch echt vooral meelevende reacties waren. Wel weer vooral van vrouwen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_174510954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ook mannen moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Vaak weten mannen van elkaar voor wie vrouwen moeten uitkijken.
Je bedoelt de spannende, aantrekkelijke klootzakken?

De succesformule van foute mannen wordt in stand gehouden door vrouwen die daar voor vallen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat al die stomme kerels gewoon in de publiciteit moeten komen. Walgelijk dat ze onbekend mogen blijven.
35 jaar later?

Dat lijkt mij niet zo verstandig en juridisch problematisch.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:06:41 #229
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174511003
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:51 schreef MissButterflyy het volgende:

Is dat niet vooral hoe andere mannen er op reageren?
Kan me herinneren dat er een tijdje geleden een documentaire was over mannen die door hun partner mishandelt worden en dat er toch echt vooral meelevende reacties waren. Wel weer vooral van vrouwen.
Klopt. Mannen zijn ook daar meestal de eersten om hun seksegenoten de belachelijke maat te nemen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:15:00 #230
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174511119
Hoop dat deze kutgast lang de bak in mag.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_174511144
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat niet vooral hoe andere mannen er op reageren?
Kan me herinneren dat er een tijdje geleden een documentaire was over mannen die door hun partner mishandelt worden en dat er toch echt vooral meelevende reacties waren. Wel weer vooral van vrouwen.
Bijzonder, want het zijn de de vrouwen die die mannen zowel geestelijk als fysiek mishandelen.
pi_174511157
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 11:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat niet vooral hoe andere mannen er op reageren?
Kan me herinneren dat er een tijdje geleden een documentaire was over mannen die door hun partner mishandelt worden en dat er toch echt vooral meelevende reacties waren. Wel weer vooral van vrouwen.
Een van die kerels ging terug naar zijn doorgedraaide importbruid, nadat ze was bevallen van een ander.

Dan kun je haar nog moeilijk de schuld geven van zijn problemen.
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Klopt. Mannen zijn ook daar meestal de eersten om hun seksegenoten de belachelijke maat te nemen.
De ophef ging voornamelijk over bovengenoemde situatie.

Die kritiek was volkomen terecht.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174511667
Ik ben natuurlijk tegen het misbruiken van macht om vrouwen seksueel te gebruiken maar dat #metoo is wel zo ontzettend kansloos :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174511705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben natuurlijk tegen het misbruiken van macht om vrouwen seksueel te gebruiken maar dat #metoo is wel zo ontzettend kansloos :')
Want dat vrouwen daar nu wel meer open over kunnen praten is kansloos. Hoe dan?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:57:42 #235
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174511804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben natuurlijk tegen het misbruiken van macht om vrouwen seksueel te gebruiken maar dat #metoo is wel zo ontzettend kansloos :')
Wat is er kansloos aan het feit dat vrouwen met deze info naar voren durven te komen naar aanleiding van andere vrouwen die hun zegje durven te doen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:58:11 #236
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_174511816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben natuurlijk tegen het misbruiken van macht om vrouwen seksueel te gebruiken maar dat #metoo is wel zo ontzettend kansloos :')
Je hebt duidelijk geen flauw idee wat metoo teweeg heeft gebracht.
2019: The Great Awakening
pi_174511818
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want dat vrouwen daar nu wel meer open over kunnen praten is kansloos. Hoe dan?
Het is kansloos omdat er geen namen en rugnummers genoemd worden en er geen hoor of wederhoor plaatsvind.

Verder hebben die vrouwen al die tijd hun mond gehouden, daar zullen verklaarbare redenen voor zijn maar in veel gevallen is dat ook omdat het ook wel makkelijk carriere maken was. Al die gevestigde namen die nu opeens hun mond open trekken over voorvallen van soms wel 35 jaar geleden. Daar hebben ze toen hun mond over gehouden en die mannen de kans gegeven nog meer jonge wannabe's te misbruiken. En nu ze eenmaal gevestigde namen zijn, en zich niet meer hoeven te laten neuken voor een filmrol komen ze allemaal opeens naarbuiten, en dan met zijn allen op 1.

Dit is een twitterhype, volgende week is het allemaal weer overgewaaid en is het weer iets anders. Dan zijn we weer allemaal Charlie of zo. Twitteractivisme, om ziek van te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174511819
Ineens is ook half bekend Nederland weleens verkracht. Of toch tenminste al wel 10x aangerand!

#ongeloofwaardig
  donderdag 19 oktober 2017 @ 12:59:06 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174511839
Hoe hard awareness nodig is, blijkt wel uit dit topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174511877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:58 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen flauw idee wat metoo teweeg heeft gebracht.
Nee, ik heb inderdaad geen flauw idee. Help je me even?

Dit heeft net zoveel teweeg gebracht als een eerdere twitterhype #Kony. Iedereen had het over Josef Kony en zijn kindsoldaten, iedereen twitterde er over en voelde zich goed. Resultaat: 0. Kony zit nog waar hij zit, er zijn 0 kinderen gered. Maar twitterend Nederland kon zich weer even op de borst slaan voor dat activisme uit de luie leunstoel zonder daadwerkelijk iets te hoeven doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174511891
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wat is er kansloos aan het feit dat vrouwen met deze info naar voren durven te komen naar aanleiding van andere vrouwen die hun zegje durven te doen?
Omdat er geen dader door achter de tralies zal verdwijnen. Het is hype, meer niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:02:51 #242
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_174511907
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe hard awareness nodig is, blijkt wel uit dit topic.
Maar dat lost niets op; vrouwen moeten dat gedrag gewoon niet accepteren en terug meppen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:03:37 #243
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174511923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:02 schreef Opa2012 het volgende:

Maar dat lost niets op; vrouwen moeten dat gedrag gewoon niet accepteren en terug meppen.
Opgelost! Slotje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174511927
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:59 schreef Copycat het volgende:
Hoe hard awareness nodig is, blijkt wel uit dit topic.
Awareness is een eufemisme voor hard schreeuwen en vervolgens niks doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is kansloos omdat er geen namen en rugnummers genoemd worden en er geen hoor of wederhoor plaatsvind.

Verder hebben die vrouwen al die tijd hun mond gehouden, daar zullen verklaarbare redenen voor zijn maar in veel gevallen is dat ook omdat het ook wel makkelijk carriere maken was. Al die gevestigde namen die nu opeens hun mond open trekken over voorvallen van soms wel 35 jaar geleden. Daar hebben ze toen hun mond over gehouden en die mannen de kans gegeven nog meer jonge wannabe's te misbruiken. En nu ze eenmaal gevestigde namen zijn, en zich niet meer hoeven te laten neuken voor een filmrol komen ze allemaal opeens naarbuiten, en dan met zijn allen op 1.

Dit is een twitterhype, volgende week is het allemaal weer overgewaaid en is het weer iets anders. Dan zijn we weer allemaal Charlie of zo. Twitteractivisme, om ziek van te worden.
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Maar blijkbaar heb je het gewoon even nodig om je frustraties kwijt te raken. Neem je tijd, zodra je weer een coherent verhaal poneert praten we verder.
pi_174512065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat er geen dader door achter de tralies zal verdwijnen. Het is hype, meer niet.
Slachtoffers zijn er alleen bij gebaat als iemand achter de tralies verdwijnt?

Je bent wartaal aan het uitslaan.
pi_174512071
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je haalt allerlei zaken door elkaar. Maar blijkbaar heb je het gewoon even nodig om je frustraties kwijt te raken. Neem je tijd, zodra je weer een coherent verhaal poneert praten we verder.
Ik ben er weer ingetrapt. Inhoudelijk reageren op een user die zodra hij met steekhoudende argumenten om de oren geslagen wordt vervalt in vaagheden en theater maken maar vooral niet inhoudelijk reageert.

Het is goed met je.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:10:52 #248
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat er geen dader door achter de tralies zal verdwijnen. Het is hype, meer niet.
Denk ook dat het onmogelijk is dat te bereiken, zo veel jaren later. En je moet er als slachtoffer maar zin in hebben. Meestal wil je gewoon verder met je leven.
Maar het mag best even gezegd worden. Het mag de daders best even een ongemakkelijk gevoel geven.
Misschien helpt het ook, mannen nu wat beter na te denken voor ze zoiets flikken. Gewoon even de aandacht nu hiervoor is helemaal niet verkeerd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_174512104
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Slachtoffers zijn er alleen bij gebaat als iemand achter de tralies verdwijnt?
Want dat is wat ik zeg?

Misschien moet je werken aan je leesvaardigheid want zoals gebruikelijk grossier je weer in stropoppen en slecht tekstbegrip.

quote:
Je bent wartaal aan het uitslaan.
Helaas ontgaat de ironie van deze opmerking je.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Awareness is een eufemisme voor hard schreeuwen en vervolgens niks doen.
Maak jezelf niet zo belachelijk. Slachtoffers hebben er wat aan als ze over hetgeen hen overkomen is kunnen praten. Dat levert erkenning op en helpt met verwerken.

Je snapt er geen fuck van. Geeft niks, maar ga dan niet doen alsof je het wel weet.
pi_174512126
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Denk ook dat het onmogelijk is dat te bereiken, zo veel jaren later. En je moet er als slachtoffer maar zin in hebben. Meestal wil je gewoon verder met je leven.
Maar het mag best even gezegd worden. Het mag de daders best even een ongemakkelijk gevoel geven.
Misschien helpt het ook, mannen nu wat beter na te denken voor ze zoiets flikken. Gewoon even de aandacht nu hiervoor is helemaal niet verkeerd.
Tuurlijk mag het gezegd worden. Maar laten we niet net doen alsof er nu daadwerkelijk iets gebeurt. Het is gezegd en daarmee houdt het dan ook op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik heb inderdaad geen flauw idee. Help je me even?

Dit heeft net zoveel teweeg gebracht als een eerdere twitterhype #Kony. Iedereen had het over Josef Kony en zijn kindsoldaten, iedereen twitterde er over en voelde zich goed. Resultaat: 0. Kony zit nog waar hij zit, er zijn 0 kinderen gered. Maar twitterend Nederland kon zich weer even op de borst slaan voor dat activisme uit de luie leunstoel zonder daadwerkelijk iets te hoeven doen.
Cynisch, ja. Maar zo ontzettend waar.

Hierin lijkt het een beetje op al die Stille Tochten. Ook zo geweldig effectief. :')
pi_174512182
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maak jezelf niet zo belachelijk. Slachtoffers hebben er wat aan als ze over hetgeen hen overkomen is kunnen praten. Dat levert erkenning op en helpt met verwerken.

Je snapt er geen fuck van. Geeft niks, maar ga dan niet doen alsof je het wel weet.
Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:18:47 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
_O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_174512237
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
Er zijn vrouwen die daar nooit eerder zo open over hebben kunnen praten, ja. En dat kan helend werken.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:17 #256
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
Moeten we jou nog serieus nemen eigenlijk? :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:19:57 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512255
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn vrouwen die daar nooit eerder zo open over hebben kunnen praten, ja. En dat kan helend werken.
Als er 1 ding is wat die wijven goed kunnen... Dit gaat gewoon over het publiekelijk maken. Dat is niet hetzelfde als er over beppen met je dinnetjes.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:20:18 #258
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512264
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk mag het gezegd worden. Maar laten we niet net doen alsof er nu daadwerkelijk iets gebeurt. Het is gezegd en daarmee houdt het dan ook op.
Dat weet ik niet. Het is nog te vroeg om dat te zeggen. Misschien gaat er ook daadwerkelijk iets veranderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_174512310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Proest :')

Na 35 jaar op twitter gooien dat je je destijds omhoog hebt geneukt zal inderdaad helpen bij de verwerking. :')
Je begrijpt er inderdaad geen reet van. Niet erg, maar ga dan niet andere mensen de les lezen over hoe je het zogenaamd wel begrijpt want het enige wat je aan het doen bent is wat er de afgelopen 35 jaar ook gebeurd is: de vrouw wegzetten als een aandachtshoer.

Er is geen sprake van omhoogneuken als het niet geïnitieerd wordt door de vrouw. Het gaat om dat er een perverse standaard is gezet waarbij het normaal wordt geacht dat de vrouw wel even haar benen spreidt of wel even uit de kleren wil. Anders krijg je de rol niet. Dat is geen omhoogneuken. Dat heet seksueel misbruik.

Daarnaast is dit echt niet alleen een probleem in de filmindustrie. In allerlei sectoren waarin een man een machtspositie heeft tegenover de vrouw komt dit voor. Waar het betasten van vrouwen normaal wordt gevonden. Waar uit de school klappen door die vrouwen wordt bestraft met ontslag of reputatieschade. Omdat ze zich, volgens figuren als jij, gewoon een beetje aanstellen over "vriendelijke handtastelijkheden". En daar dan een paar decennia later pas over uitlaten. Dan kan het dus alleen maar meegevallen zijn, toch?

Het is tegen beter weten in, maar ik hoop dat je snapt dat juist reacties als die van jou er voor zorgen dat vrouwen hun mond blijven houden over seksuele intimidatie. Omdat je er dus niet op zit te wachten om door een internetheld uitgemaakt te worden voor aanstelligere jankzak die het alleen voor de aandacht doet. En dat ze zelf schuldig zijn aan systemisch seksueel misbruik omdat ze destijds niet het lef hadden om aangifte te doen.

Nee, je snapt er niks van.
pi_174512328
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Moeten we jou nog serieus nemen eigenlijk? :{
Dat moet je zelf weten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512329
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als er 1 ding is wat die wijven goed kunnen...
Ja, want over misbruik, verkrachting, et cetera praten is ook zo makkelijk.
pi_174512346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 00:46 schreef MangoTree het volgende:
Afgelopen zondag 8 oktober is Harvey Weinstein, een bekende filmproducent (o.a. Pulp Fiction) ontslagen door zijn maatschappij die hij mede heeft opgezet, The Weinstein Company. Acht vrouwen die hem beschuldigen van seksuele intimidatie hadden hem er al eerder toe gezet om zijn werkzaamheden neer te leggen, dit alles na een publicatie van een artikel in The New York Times afgelopen donderdag.

De 65 jarige producer bood zijn excuses aan en vrijwillige therapie voor hemzelf. Daarmee was het niet afgedaan. Op Twitter volgden er vele berichten waarom het zo oorverdovend stil bleef en er niet meer actrices hun mond open trokken, omdat er toch echt wel meer vermeende zaken waren. De geruchten over zijn dubieuze omgang met vrouwen gingen al jarenlang rond in Hollywood.


Harvey Weinstein Paid Off Sexual Harassment Accusers for Decades
(The New York Times)

[..]

Nu bijna een week na het ontstaan van dit schandaal beginnen er nu toch meer zaken aan het licht te komen vooral op social media en spreken vele bekende atrices hun afschuw eindelijk uit en de vraag is wat de verdere gevolgen zullen zijn voor deze man als blijkt dat hij veel meer slachtoffers heeft gemaakt dankzij zijn machtspositie.

De grote vraag is ook of bijvoorbeeld Hillary Clinton een verklaring gaat geven aangezien Weinstein een grote donateur voor haar was, tot 2016. Andere organisaties die geld van hem ontvangen hebben geven aan om het geld nu weg aan een goed doel.

Patrick Leahy to donate campaign contribution from Harvey Weinstein to charity (Washington Examiner)

FoxBusiness twitterde op maandag 09-10-2017 om 18:11:07 .@HowardKurtz on #Weinstein scandal: "The silence is really deafening." https://t.co/VXsWuU4QID reageer retweet
DEADLINE twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 17:29:19 The Other Shoe Drops: New Yorker Article Alleges Harvey Weinstein Rape Against Asia Argento https://t.co/uag0F5ICVm https://t.co/XzZrW164wE reageer retweet
De volgende link met nieuwe beschuldigingen bevat schokkend audiomateriaal van een ontmoeting uit 2015 van een Italiaanse actrice en regisseur Asia Argento.

Weinstein now being accused of rape
(dennismichaellynch.com)

[..]

Zullen er nog meer bekendheden hun verhaal naar buiten brengen? Het verhaal lijkt steeds groter te worden.
Een alleraardigst banga lijstje.
pi_174512357
De cynische neanderthalers komen weer uit hun holen gekropen hoor, man man man.
pi_174512372
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Het is nog te vroeg om dat te zeggen. Misschien gaat er ook daadwerkelijk iets veranderen.
Zonder namen en rugnummers? Nee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:27:48 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512415
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want over misbruik, verkrachting, et cetera praten is ook zo makkelijk.
We hebben het hier over een scala aan gebeurtenissen. Van wederzijdse goedgekeurde acties tot lichte druk tot hoge druk tot verkrachting.

Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.

De echte slachtoffers verdrukkend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:28:04 #266
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_174512420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zonder namen en rugnummers? Nee.
Of dat jonge vrouwen en meisjes wel durven te gaan praten ipv zich er voor te schamen en te denken dat het hun eigen schuld is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_174512437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zonder namen en rugnummers? Nee.
Het gaat er ook niet zozeer om om mensen in de gevangenis te krijgen. Er zijn genoeg slachtoffers van zaken waarbij de dader nooit in de gevangenis zal eindigen, terwijl er genoeg schade aan is gericht. Waar het wel om gaat is dat misbruik, vernedering, verkrachting wat doet met het zelfbeeld en de psyche van slachtoffers wat vrij catastrofaal kan zijn. Juist als iemand er niet over kan praten omdat er horden cynische idioten klaar staan om te roepen dat ze het voor de aandacht doen of dit zelf in de hand hebben gewerkt of stiekem toch wel wilden.

Maar blijf jij maar vooral doen alsof je er iets van snapt.
pi_174512487
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:27 schreef SpecialK het volgende:
Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.
Natuurlijk, die mensen zitten er ook tussen. Net zoals je slechte mannen hebt, bestaan er slechte vrouwen die het doen voor het geld of de aandacht of om iets anders te verkrijgen. Maar door dat allemaal gemakshalve maar op een hoop te gooien doe je tekort aan de mensen die daadwerkelijk schade hebben ondervonden. En aan de mensen die er wel degelijk baat bij hebben om nu wel eens te kunnen praten over dit onderwerp.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:33:01 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174512551
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hebben het hier over een scala aan gebeurtenissen. Van wederzijdse goedgekeurde acties tot lichte druk tot hoge druk tot verkrachting.

Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.

De echte slachtoffers verdrukkend.
Je hebt er werkelijk geen idee van hoe vaak aanranding voor komt he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:34:03 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512575
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, die mensen zitten er ook tussen. Net zoals je slechte mannen hebt, bestaan er slechte vrouwen die het doen voor het geld of de aandacht of om iets anders te verkrijgen. Maar door dat allemaal gemakshalve maar op een hoop te gooien doe je tekort aan de mensen die daadwerkelijk schade hebben ondervonden.
Ik denk dat er een situatie is gecreeerd waarin iedereen anoniem en zonder nadere verklaring af te leggen mee kan doen aan de massale aai-partij. Waardoor waarschijnlijk het merendeel van deze #metoo tweeters (waaronder Monica (het was volledig wederzijds) Lewinski trouwens) waarschijnlijk lopen te klagen over dingen waar zelfs jij van zou denken "af mens hou toch je bek".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 19 oktober 2017 @ 13:36:20 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174512633
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt er werkelijk geen idee van hoe vaak aanranding voor komt he?
Ik denk dat het feit dat je het woord aanranding gebruikt zonder een duidelijke grens of definitie al een interessant gegeven is voor hoe jij deze discussie wil starten. Daarnaast heb je geen idee hoeveel kennis ik wel of niet heb over dit onderwerp.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_174512658
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat er een situatie is gecreeerd waarin iedereen anoniem en zonder nadere verklaring af te leggen mee kan doen aan de massale aai-partij. Waardoor waarschijnlijk het merendeel van deze #metoo tweeters (waaronder Monica (het was volledig wederzijds) Lewinski trouwens) waarschijnlijk lopen te klagen over dingen waar zelfs jij van zou denken "af mens hou toch je bek".
Zelfs als er maar een handjevol vrouwen tussen zitten wat nu wel over het verleden durft te praten met anderen en een keer een therapeut op zoekt om dat te verwerken, lijkt me dat al genoeg eigenlijk.
pi_174512719
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je begrijpt er inderdaad geen reet van.
Je reactie hier mee beginnen en dan vervolgens de volgende post neerzetten. Je moet maar durven. Je post hangt aaneen van drogredenen en stropoppen. Die fileer ik volledig.

quote:
Niet erg, maar ga dan niet andere mensen de les lezen over hoe je het zogenaamd wel begrijpt want het enige wat je aan het doen bent is wat er de afgelopen 35 jaar ook gebeurd is
Ten eerste lees ik niemand de les maar geef slechts mijn mening dat metoo kansloos is (stropop 1)
Ten tweede zeg ik nergens iets te begrijpen, iemand anders beweert dat ik het niet begrijp. Daar ben ik niet eens op ingegaan. (stropop 2)
Ten derde wat is er de afgelopen 35 jaar gebeurt? Dat die mevrouw haar mond heeft gehouden? En dat doe ik nu ook volgens jou? (drogreden)

:
quote:
de vrouw wegzetten als een aandachtshoer.
Jouw woorden, niet de mijne. (stropop 3)

quote:
Er is geen sprake van omhoogneuken als het niet geïnitieerd wordt door de vrouw.
Waar haal je deze definitie vandaan?

quote:
Het gaat om dat er een perverse standaard is gezet waarbij het normaal wordt geacht dat de vrouw wel even haar benen spreidt of wel even uit de kleren wil. Anders krijg je de rol niet. Dat is geen omhoogneuken. Dat heet seksueel misbruik.
Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de rol dan niet te nemen. Het een sluit het ander niet uit. Je kunt aan de ene kant als machtshebbende misbruik maken, maar dat kan de vrouw ook gewoon toe laten om makkelijk carriere te maken. Dat hoeft niet, dat kan wel.

quote:
Daarnaast is dit echt niet alleen een probleem in de filmindustrie. In allerlei sectoren waarin een man een machtspositie heeft tegenover de vrouw komt dit voor. Waar het betasten van vrouwen normaal wordt gevonden. Waar uit de school klappen door die vrouwen wordt bestraft met ontslag of reputatieschade.
Ja, dat is een ernstig probleem. Ik zou zeggen doe aangifte, wacht er geen 35 jaar mee om het dan op een nutteloos platform als twitter te delen.

quote:
Omdat ze zich, volgens figuren als jij, gewoon een beetje aanstellen over "vriendelijke handtastelijkheden".
(Stropop 4), dat heb ik niet gezegd.

quote:
En daar dan een paar decennia later pas over uitlaten. Dan kan het dus alleen maar meegevallen zijn, toch?
Stropop 5, nooit gezegd door mij.

quote:
Het is tegen beter weten in, maar ik hoop dat je snapt dat juist reacties als die van jou er voor zorgen dat vrouwen hun mond blijven houden over seksuele intimidatie.
Als het net zulke slechte lezers zijn als jij die er van alles bij verzinnen kan ik me dat voorstellen.

quote:
Omdat je er dus niet op zit te wachten om door een internetheld uitgemaakt te worden voor aanstelligere jankzak
(Stropop 5)
Ik heb niemand daarvoor of voor iets van die strekking uitgemaakt. Ik heb slechts gezegd dat #metoo kansloos is, en niets zal veranderen en dat iedereen het volgende week alweer vergeten is. LEZEN.

quote:
die het alleen voor de aandacht doet.
Heb ik nooit gezegd (stropop 6)

quote:
En dat ze zelf schuldig zijn aan systemisch seksueel misbruik omdat ze destijds niet het lef hadden om aangifte te doen.
Nooit gezegd. (stropop 7)

quote:
Nee, je snapt er niks van.
Nou, en dat uit de mond van iemand die mij 7 uitspraken in de mond legt die ik nooit gedaan hebt. Wat een volstrekt idiote post.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512815
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Of dat jonge vrouwen en meisjes wel durven te gaan praten ipv zich er voor te schamen en te denken dat het hun eigen schuld is.
Maar dat is niet het doel van de hashtag me too.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512868
Je bent toch eigenlijk verplicht t.o.v. andere vrouwen om het bekend te maken? Hoeveel slachtoffers zal die verkrachter van Saskia Noort nog gemaakt hebben na haar?
En daarna is ie misschien getrouwd en z'n vrouw weet van niets.
pi_174512883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja, dat is een ernstig probleem. Ik zou zeggen doe aangifte, wacht er geen 35 jaar mee om het dan op een nutteloos platform als twitter te delen.
Ja, want je hebt alleen een legitiem verhaal als je aangifte hebt gedaan en de dader is veroordeeld. In alle andere gevallen moet je gewoon je bek houden. Lekker overzichtelijk!
pi_174512894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat is niet het doel van de hashtag me too.
Dat bepaal jij niet.
pi_174512919
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet.
Nee. Dat bepaalt de bedenker er van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174512956
Je zou dit soort kortzichtige idioten gewoon bijna zelf een traumatische ervaring toewensen.
pi_174512981
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb je weer gerapporteerd.

Iemand die zo moet schelden is niet serieus te nemen.
Of je gaat eens bij jezelf te rade waarom je dit soort reacties teweeg brengt. Hoef je daarna in een topic over moslims ook niet te roepen dat zelfreflectie vooral moslims vreemd is.
pi_174513045
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of je gaat eens bij jezelf te rade waarom je dit soort reacties teweeg brengt. Hoef je daarna in een topic over moslims ook niet te roepen dat zelfreflectie vooral moslims vreemd is.
Bij moslimtopics is het volgens jou ook altijd de schuld van een ander dat moslims zich niet gedragen.

Jij ziet de dader echt altijd als slachtoffer he?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174513064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je reactie hier mee beginnen en dan vervolgens de volgende post neerzetten. Je moet maar durven. Je post hangt aaneen van drogredenen en stropoppen. Die fileer ik volledig.
Kom maar op.
quote:
Ten eerste lees ik niemand de les maar geef slechts mijn mening dat metoo kansloos is (stropop 1)
Dat is geen stropop van mij. Jij zegt dat het kansloos is, leest vervolgens mensen de les met je verhaal over Kony is trekt vervolgens de conclusie dat dit dus nergens toe gaat leiden. Als je het over stropoppen hebt, moet je wel weten wat het betekent, nietwaar?

quote:
Ten tweede zeg ik nergens iets te begrijpen, iemand anders beweert dat ik het niet begrijp. Daar ben ik niet eens op ingegaan. (stropop 2)
Ten derde wat is er de afgelopen 35 jaar gebeurt? Dat die mevrouw haar mond heeft gehouden? En dat doe ik nu ook volgens jou? (drogreden)
Zie hieronder

quote:
Jouw woorden, niet de mijne. (stropop 3)
Wel de jouwe, en dus ook geen stropo. Je impliceert immers dat die vrouwen niet 35 jaar hun mond hadden moeten houden. Dus waarom zouden ze nu pas uit de school klappen zonder namen te noemen? Dat moet dan wel voor de aandacht zijn, nietwaar?

quote:
Waar haal je deze definitie vandaan?
Mijn definitie is in elk geval onderbouwd met een argument. Jij gaat er maar gewoon van uit dat iemand die seksueel misbruikt is zich lekker makkelijk omhoog dacht te kunnen neuken. Soort van geluk bij een ongeluk.

quote:
Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen om de rol dan niet te nemen. Het een sluit het ander niet uit. Je kunt aan de ene kant als machtshebbende misbruik maken, maar dat kan de vrouw ook gewoon toe laten om makkelijk carriere te maken. Dat hoeft niet, dat kan wel.

Makkelijk carrière maken :') Weer zo'n waardeoordeel wat nergens op gebaseerd is. Wat dacht je zelf, dat zo'n actrice denkt: "Oh, komt me eigenlijk wel lekker uit dat ik alleen maar op mijn rug hoef te liggen, dan hoef ik geen auditie te doen?"

quote:
Ja, dat is een ernstig probleem. Ik zou zeggen doe aangifte, wacht er geen 35 jaar mee om het dan op een nutteloos platform als twitter te delen.
Waarom denk je zelf dat ze 35 jaar lang geen aangifte hebben gedaan? Dit is een serieuze vraag.

quote:
(Stropop 4), dat heb ik niet gezegd.

[..]

Stropop 5, nooit gezegd door mij.

[..]

Als het net zulke slechte lezers zijn als jij die er van alles bij verzinnen kan ik me dat voorstellen.

[..]

(Stropop 5)
Ik heb niemand daarvoor of voor iets van die strekking uitgemaakt. Ik heb slechts gezegd dat #metoo kansloos is, en niets zal veranderen en dat iedereen het volgende week alweer vergeten is. LEZEN.

[..]

Heb ik nooit gezegd (stropop 6)

[..]

Nooit gezegd. (stropop 7)

Niet gezegd, maar wel geïmpliceerd. Je maakt je immers drukker over de uitingswijze van deze vrouwen dan over wat ze zeggen dat ze overkomen is. Voor iemand die zogenaamd dan heel begaan zou zijn met de slachtoffers heb je wel erg veel aandacht voor het medium waarop ze zich uiten en dat ze geen namen noemen. Het systemische misbruik lijkt je dan weer heel weinig te doen.

quote:
Nou, en dat uit de mond van iemand die mij 7 uitspraken in de mond legt die ik nooit gedaan hebt. Wat een volstrekt idiote post.
Dat mag je vinden. Je hebt echter niet heel erg je best gedaan om niet als een enabler over te komen. Je bagatelliseert het probleem door helemaal uit je plaat te gaan over je "twitteractivisme". Alsof dat iets af zou doen aan de ernst van de beschuldigingen en de beschrijvingen van wat vrouwen aangedaan is.
pi_174513108
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Jij ziet de dader echt altijd als slachtoffer he?
Daar zou je nog wel een leuke discussie over kunnen starten, maar zolang je roept dat slachtoffers aangifte moeten doen en verder hun bek over moeten houden is dat voor jou flink wat bruggen te ver.
pi_174513208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
Makkelijk carrière maken Weer zo'n waardeoordeel wat nergens op gebaseerd is. Wat dacht je zelf, dat zo'n actrice denkt: "Oh, komt me eigenlijk wel lekker uit dat ik alleen maar op mijn rug hoef te liggen, dan hoef ik geen auditie te doen?"
Nou ja, het lijkt me ook onzinnig om te ontkennen dat dat gebeurt. Er zijn genoeg mannen die uit zijn op macht en daarbij niet kijken naar de schade die ze aanrichten, maar zo zijn er ook genoeg vrouwen die zich op die manier laten gebruiken, ook voor eigen gewin met als gevolg dat idiote mannen gaan denken dat dat normaal is. Maar dat zijn eerder de uitzonderingen en al helemaal geen reden om er maar op voorhand vanuit te gaan dat dat voor slachtoffers in het algemeen geldt.
pi_174513246
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, het lijkt me ook onzinnig om te ontkennen dat dat gebeurt. Er zijn genoeg mannen die uit zijn op macht en daarbij niet kijken naar de schade die ze aanrichten, maar zo zijn er ook genoeg vrouwen die zich op die manier laten gebruiken, ook voor eigen gewin met als gevolg dat idiote mannen gaan denken dat dat normaal is. Maar dat zijn eerder de uitzonderingen en al helemaal geen reden om er maar op voorhand vanuit te gaan dat dat voor slachtoffers in het algemeen geldt.
Ja, uiteraard zijn er mensen die zo hogerop komen. Net als dat zich nu mensen met een #metoo melden die inderdaad alleen maar op aandacht uit zijn en helemaal niet echt aangerand of verkracht. Maar de focus naar die uitzonderingen verplaatsen is een minachting van mensen die echt slachtoffer zijn van dergelijke praktijken. Alsof hun verhaal er dan ineens ook niet meer toe zou doen.
pi_174513494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kom maar op.

[..]

Dat is geen stropop van mij. Jij zegt dat het kansloos is, leest vervolgens mensen de les met je verhaal over Kony is trekt vervolgens de conclusie dat dit dus nergens toe gaat leiden. Als je het over stropoppen hebt, moet je wel weten wat het betekent, nietwaar?
Het is inderdaad een kansloze twitterhype. Dat verhaal van Kony was een voorbeeld.
Er zal niemand veroordeeld worden, er zal geen wetgeving veranderen, niemand zal zich aangesproken voelen, volgende week is alles vergeten en alles blijft zoals het was.
quote:
[..]

Zie hieronder

[..]

Wel de jouwe, en dus ook geen stropo. Je impliceert immers dat die vrouwen niet 35 jaar hun mond hadden moeten houden. Dus waarom zouden ze nu pas uit de school klappen zonder namen te noemen? Dat moet dan wel voor de aandacht zijn, nietwaar?
Dus ik zeg dat vrouwen aangifte moeten doen en niet 35 jaar moeten wachten, dan trek jij via een aantal onnavolgbare gedachtekronkels de conclusie dat ik dan gezegd zou hebben dat ze het voor de aandacht doen? Dat is een stropop mijn beste. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd, dat ze aangifte moeten doen en het niet na 35 jaar op twitter moeten delen. Meer niet. De rest is een stropop, die jij opwerpt. Ik heb het nooit gehad over aandacht trekken. Beetje lastig discussieren zo.

[..]

quote:
Mijn definitie is in elk geval onderbouwd met een argument.
Dat argument heb ik dan gemist, evenals het antwoord op mijn vraag.
quote:
Jij gaat er maar gewoon van uit dat iemand die seksueel misbruikt is zich lekker makkelijk omhoog dacht te kunnen neuken. Soort van geluk bij een ongeluk.
Nee hoor, daar ga ik niet van uit. Heb ik ook niet gezegd dus dit is stropop 8 van jouw kant. Wat ik wel heb gezegd is dat voor sommige vrouwen seksuele interesse van de baas een snelle manier van carrieremaken is. Dat wil je toch niet ontkennen.

quote:
Makkelijk carrière maken :') Weer zo'n waardeoordeel wat nergens op gebaseerd is. Wat dacht je zelf, dat zo'n actrice denkt: "Oh, komt me eigenlijk wel lekker uit dat ik alleen maar op mijn rug hoef te liggen, dan hoef ik geen auditie te doen?"
Ja, sommige vrouwen zullen dat inderdaad denken.

quote:
Waarom denk je zelf dat ze 35 jaar lang geen aangifte hebben gedaan? Dit is een serieuze vraag.

Daar kunnen tal van redenen voor zijn. Varierend van angst, tot schaamte, tot het wel makkelijk vinden.

quote:
Niet gezegd, maar wel geïmpliceerd. Je maakt je immers drukker over de uitingswijze van deze vrouwen dan over wat ze zeggen dat ze overkomen is. Voor iemand die zogenaamd dan heel begaan zou zijn met de slachtoffers heb je wel erg veel aandacht voor het medium waarop ze zich uiten en dat ze geen namen noemen. Het systemische misbruik lijkt je dan weer heel weinig te doen.

[..]

Dat mag je vinden. Je hebt echter niet heel erg je best gedaan om niet als een enabler over te komen. Je bagatelliseert het probleem door helemaal uit je plaat te gaan over je "twitteractivisme". Alsof dat iets af zou doen aan de ernst van de beschuldigingen en de beschrijvingen van wat vrouwen aangedaan is.
Hoe ze het uiten moeten ze uiteraard zelf weten. Of het verschil gaat maken? Nee, ik ben overtuigd van niet. Dat is het enige wat ik zeg. Als jij mij daardoor als enabler ziet, dat vind ik prima. Daar kan ik prima mee leven. Maar ik wil je er wel even op wijzen dat je dat beeld voor 10% baseert op wat ik zeg, en voor 90% op wat je zelf er bij verzint. Dat mag je uiteraard zelf weten. Ik moet er een beetje om lachen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174513566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, uiteraard zijn er mensen die zo hogerop komen. Net als dat zich nu mensen met een #metoo melden die inderdaad alleen maar op aandacht uit zijn en helemaal niet echt aangerand of verkracht. Maar de focus naar die uitzonderingen verplaatsen is een minachting van mensen die echt slachtoffer zijn van dergelijke praktijken. Alsof hun verhaal er dan ineens ook niet meer toe zou doen.
Wat is dan je probleem met mijn mening?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174513590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is inderdaad een kansloze twitterhype. Dat verhaal van Kony was een voorbeeld.
Er zal niemand veroordeeld worden, er zal geen wetgeving veranderen, niemand zal zich aangesproken voelen, volgende week is alles vergeten en alles blijft zoals het was.
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs als er maar een handjevol vrouwen tussen zitten wat nu wel over het verleden durft te praten met anderen en een keer een therapeut op zoekt om dat te verwerken, lijkt me dat al genoeg eigenlijk.
pi_174513741
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hebben het hier over een scala aan gebeurtenissen. Van wederzijdse goedgekeurde acties tot lichte druk tot hoge druk tot verkrachting.

Ik krijg eigenlijk het gevoel dat iedereen die wel eens ja heeft gezegd tegen een ding waar ze achteraf gezien minder blij mee waren nu uit de kast komt als slachtoffer.

De echte slachtoffers verdrukkend.
Wat is een "echt slachtoffer" eigenlijk?

Ik herinner me dat ik voor het eerst alleen naar de middelbare school ging en in een volle bus in mijn billen werd geknepen. Ik herinner me een schooluitje in het buitenland toen een fransoos me vol bij beide borsten greep. Ik herinner me kroegen waarin ik me door een menigte probeerde te wurmen en er ongevraagd aan me werd gezeten. Ik herinner me meerdere keren waarop mannen me op het station lastigvielen en achternaliepen. Ik herinner me een tamelijk leeg strand waarop een man een gedicht begon voor te dragen en gaandeweg begon te vertellen wat-ie allemaal met me wilde doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Sommige situaties waren ronduit bedreigend, zoals die op het strand en één keer op het station (waardoor ik me zelfs genoodzaakt voelde weg te rennen). Andere keren was de situatie minder bedreigend maar wel heel vervelend (zoals in de billen geknepen worden in een bus of kroeg).

Waarom heb ik nooit aangifte gedaan? Misschien omdat echte slachtoffers meisjes en vrouwen zijn die verkracht worden. De rest hoort er grotendeels gewoon bij - en er is geen duidelijke scheidslijn tussen een traumatische en niet-traumatische ervaring. Daarbij is het een veelvoorkomende strategie om een vervelende of bedreigende situatie weg te lachen. Dat heb ik indertijd denk ik ook gedaan. Het hoort er nou eenmaal bij, waar maak je je druk om?

En in elke menigte is er wel één vrouw die dat ook zegt, waardoor mannen (en ook andere vrouwen!) nog meer de indruk krijgen dat vrouwen die er wel problemen mee hebben aanstellers zijn. Ik denk dat dat is wat je nu ziet gebeuren: er staan vrouwen op die kenbaar maken dat ze het níet oké vinden en dat maakt het makkelijker voor andere vrouwen om dat ook toe te geven, misschien wel in de eerste plaats aan zichzelf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_174513769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is dan je probleem met mijn mening?
Dat je mening over niets anders gaat dan het benoemen van wat er wat jou betreft niet OK is aan de actie. Ik wil de volgende post even in herinnering brengen:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is kansloos omdat er geen namen en rugnummers genoemd worden en er geen hoor of wederhoor plaatsvind.

Verder hebben die vrouwen al die tijd hun mond gehouden, daar zullen verklaarbare redenen voor zijn maar in veel gevallen is dat ook omdat het ook wel makkelijk carriere maken was. Al die gevestigde namen die nu opeens hun mond open trekken over voorvallen van soms wel 35 jaar geleden. Daar hebben ze toen hun mond over gehouden en die mannen de kans gegeven nog meer jonge wannabe's te misbruiken. En nu ze eenmaal gevestigde namen zijn, en zich niet meer hoeven te laten neuken voor een filmrol komen ze allemaal opeens naarbuiten, en dan met zijn allen op 1.

Dit is een twitterhype, volgende week is het allemaal weer overgewaaid en is het weer iets anders. Dan zijn we weer allemaal Charlie of zo. Twitteractivisme, om ziek van te worden.
Het getuigt van maar weinig respect. Dat ze nu ineens uit de school klappen attribueer jij aan dat ze nu hun schaapjes op het droge hebben en dat ze zich nu pas geroepen voelen er wat aan te doen. Een paar zinnen daarvoor beweer je nog dat er allerlei verklaarbare redenen zijn, maar jij noemt alleen deze waarmee je aan victim blaming doet. Ze zouden er ook nog eens voor verantwoordelijk zijn dat daders ongestraft hun gang kunnen gaan. Dan vraag ik mij af: en de daders zelf dan?

Ik heb zelf ook maar weinig met "twitteractivisme" maar het middel lijkt me toch niet iets afdoen aan het beoogde doel? Van alle dingen die je zou kunnen doen wanneer je het niet OK vindt dat vrouwen in veel sectoren worden gezien als een stuk neukvlees kies jij er voor om je te focussen op dat vrouwen zich na 35 jaar 'ineens' op Twitter gaan beklagen over vieze mannetjes. Ik hoop dat je snapt dat je daarmee de indruk wekt niets van de boodschap die deze vrouwen over willen brengen begrepen hebt. Dat ze al 35 jaar hun mond houden juíst omdat deze reacties ze dan ten deel vallen in plaats van begrip voor wat ze overkomt.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 14:29:25 #292
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_174513922
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb je weer gerapporteerd.

Iemand die zo moet schelden is niet serieus te nemen.
Zo moet schelden? Ik noem je een mafkees, dat is mijn mening. Dat vindt jij als schelden?

Jouw visie en kortzichtige mening over vrouwen brengen dat teweeg, omdat je een totaal.verknipt wereldbeeld hebt en beeld hebt van vrouwen an sich.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 oktober 2017 @ 14:30:21 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174513954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 13:45 schreef Loekie1 het volgende:
Je bent toch eigenlijk verplicht t.o.v. andere vrouwen om het bekend te maken? Hoeveel slachtoffers zal die verkrachter van Saskia Noort nog gemaakt hebben na haar?
En daarna is ie misschien getrouwd en z'n vrouw weet van niets.
Puur rationeel gezien heb je gelijk. Maar emotioneel ligt dit wat lastiger.
Zeker als het over langer geleden gaat en je als slachtoffer nog veel minder kans had je recht te krijgen. Wel een stevige schop na.

Veel van dit speelt in Amerika, als je toendertijd (en zelfs nu nog in bepaalde mate, begint te veranderen) dit aan kaartte als slachtoffer zou je compleet de grond in zijn gestampt.
Weg carrière en mogelijkheden, ook op andere vlakken. Je hele leven die uitgeplozen wordt, je seksleven, je foutjes, alles op tafel om je zwart te maken, in die context gevangen. Zeer, maar dan ook zeer kleine kans dat de dader straf krijgt. Bergen aan geld kwijt zijn door het feit dat de daders in deze machtig zijn en je proberen uit te putten financieel.

Hier in Nederland is het al niet makkelijk om je recht te krijgen op dit gebied. In Amerika was dat nog veel erger. Het erbij mogen trekken van ongerelateerde zaken is daar aan de orde van de dag in het rechts systeem. Zeker mbt zedenzaken.
Ik heb zaken gezien waarbij het een meisje van 17 kwalijk werd genomen dat ze geen maagd meer was toen ze verkracht werd, dat daardoor het geen 'echte' verkrachting was, ze wilde immers met iemand anders wel toch? Ik heb zaken gezien waarbij een slachtoffer (geen levensbedreigende) medische hulp nodig had en er zo snel mogelijk sporen verzameld moesten worden die bloedend en onder de blauwe plekken op het bureau werd vastgehouden, onder het mom zal wel gelogen zijn.
Het zijn maar wat simpele voorbeelden uit onderzoeken, het barst van dit soort zaken.

Het hele idee dat je uitspreken of zelfs een rechtsgang beginnen zo makkelijk was is een sprookje. In verreweg de meeste gevallen betekende dat doen kapot gaan, je imago, je financiën, je carrière, alles. Nu is dat minder gelukkig, maar nogsteeds niet geheel weg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')