quote:
*Rammel, rammel*quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat je er gewoon een aparte groep voor bij moet (laten) maken door een erkend installateur en niet zelf moet gaan rommelen in je meterkast door elektra te gaan verplaatsen naar andere groepen.
Als het een koophuis is, is het sowieso een leuke optie om erbij te zetten later bij verkoop, en je zit ook niet op ellende te wachten van eruit springende zekeringen als je op het verkeerde moment ergens een lampje aan doet omdat je auto buiten door zijn rietje staat te eten.
Ik had trouwens wel verwacht dat zoiets op krachtstroom zou werken.
Effe vonkie erbij roepen, die weet zulke dingen gewoon
[..]
Volgens mij heeft TS gewoon 3-fase, maar z'n beschrijving van de meterkast is niet echt duidelijk neequote:Op woensdag 18 oktober 2017 20:40 schreef DJSmiley het volgende:
Begrijp ik het nu goed en heb je 3x25A liggen, maar daar een enkelfase kastje boven geknupt?
Maw: je mag, IN TOTAAL, dus maar 25A gebruiken en je zekering klapt, terwijl je 2 ongebruikte fases hebt?
In dat geval zit er weinig anders op dan dat enkelfasige oude kastje eruit te (laten) halen en een normale 3-fase kast te plaatsen.
Anders wordt het auto opladen en de rest eerst in huis uitzetten. Dus niet wassen/oven/drogen of wat dan ook, omdat je dan al heeel snel je groep overbelast.
Ik vraag me af welke idioot het in dat geval verzonnen heeft. 1-fase kastje op een 1x40A of een 3-fase kast op 3x25.
1-fase kast op 3x25 (dus 2x25 ongebruikt) = kansloos. In 1960 misschien nog prima, maar de laatste 50 jaar is 1x25A al wel wat krap...
Overigens: Een vol-elektrische auto.. Dan ben je met een enkelfase lader zoiezo al wel ff bezig om 'm vol te krijgen. Dus om 17.00 thuiskomen, auto aan de lader en pas de volgende dag je vaatwasser/wasmachine aanzetten.
Een E-Golf heeft een 24 kWh accu.Die leeg betekend dus 6,5 uur laden met 3.7kW. Dat is met goed fatsoen niet realistisch op een hoofdaansluiting van 1x25A...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |