abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174775095
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:00 schreef steelhead het volgende:

[..]

Hooi kan ook liggend gegeten worden. En tijdens het schoonmaken lopen ze vrij rond. Aka we lopen om het hutje op de grond heen en meer niet. Het zijn ook wel 2 lamme takken. :') .
Ik laat die van mij ook amper loslopen eigenlijk. Ze zitten in een huisje en komen er nooit uit :')
NARF
pi_174775115
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Kom geregeld ook wel weer dieren tegen op marktplaats die ik heb gefokt, of krijg na 3 week bericht of ik ze terug wil nemen want, de cavia fluit de hele tijd, of ineens is het hele gezin allergisch, of de cavia bijt, of de kinderen kijken er niet naar om, of, en deze is echt geniaal, de cavia valt de hond aan,
:{

Is toch leuk als ze fluiten ;( Schaap is dement en fluit op de domste momenten en Ollie fluit midden in de nacht.
Maar als ik met groente bezig ben, hoor je ze niet.
NARF
pi_174775153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Kom geregeld ook wel weer dieren tegen op marktplaats die ik heb gefokt, of krijg na 3 week bericht of ik ze terug wil nemen want, de cavia fluit de hele tijd, of ineens is het hele gezin allergisch, of de cavia bijt, of de kinderen kijken er niet naar om, of, en deze is echt geniaal, de cavia valt de hond aan,
Die laatste _O- .

Nouja eerlijk als de hond van mijn tante logeerde tijdens vakanties, dan was de cavia wel de baas... Als ik het zelf niet had gezien, had ik het ook niet geloofd.

Maar dat is wel erg, zeker als het je zelf gefokte cavia's zijn. Ik weet dat de opvang hier ook helemaal vol zit. Maar er zijn er ook gerust die ze buiten achterlaten, dan is marktplaats nog ietsjes beter.
pi_174775162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:{

Is toch leuk als ze fluiten ;( Schaap is dement en fluit op de domste momenten en Ollie fluit midden in de nacht.
Maar als ik met groente bezig ben, hoor je ze niet.
Hier babbelen ze ook de hele dag, Mevrouw Blootje zit nog wel eens in een hoekje te jammeren omdat iemand tegen haar aanstaat en als ze ook maar enigzins denken dat ze eten krijgen fluiten ze heel hard en hangen ze over de rand heen.
pi_174775183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik laat die van mij ook amper loslopen eigenlijk. Ze zitten in een huisje en komen er nooit uit :')
Lekker van de oude dag laten genieten toch? :) .

En fluiten vind ik ook leuk. Vind het ook leuk om tegen ze te zeggen dat ze piep piep doen. Dan gaan ze nog harder _O- .
pi_174775287
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:06 schreef steelhead het volgende:

[..]

Die laatste _O- .

Nouja eerlijk als de hond van mijn tante logeerde tijdens vakanties, dan was de cavia wel de baas... Als ik het zelf niet had gezien, had ik het ook niet geloofd.

Maar dat is wel erg, zeker als het je zelf gefokte cavia's zijn. Ik weet dat de opvang hier ook helemaal vol zit. Maar er zijn er ook gerust die ze buiten achterlaten, dan is marktplaats nog ietsjes beter.
Mijn advertentie's zijn al niet leuk, staat al veel informatie bij over de verantwoording, wel heb ik soms dat ik mensen via via bij mij komen, dan krijg ik ineens een berichtje van heb je toevallig ook een paar leuke jongen zitten, of verwacht je binnenkort een nestje? Deze mensen weten waar ze aan beginnen, via marktplaats is toch vaak impulsief.

Zo zag ik van de week 3 chinchilla's op marktplaats, dan denk ik wel eens, och wat sneu, zal ik ze halen, ( 13 jaar geleden had ik chinchilla's) maar het is ook weer verzorging en ze vragen ook hun aandacht, zaten ook in een te klein hok en dan denk ik, doe maar niet, je hebt je cavia's en die vragen ook genoeg tijd.
pi_174775387
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Mijn advertentie's zijn al niet leuk, staat al veel informatie bij over de verantwoording, wel heb ik soms dat ik mensen via via bij mij komen, dan krijg ik ineens een berichtje van heb je toevallig ook een paar leuke jongen zitten, of verwacht je binnenkort een nestje? Deze mensen weten waar ze aan beginnen, via marktplaats is toch vaak impulsief.

Zo zag ik van de week 3 chinchilla's op marktplaats, dan denk ik wel eens, och wat sneu, zal ik ze halen, ( 13 jaar geleden had ik chinchilla's) maar het is ook weer verzorging en ze vragen ook hun aandacht, zaten ook in een te klein hok en dan denk ik, doe maar niet, je hebt je cavia's en die vragen ook genoeg tijd.
Het is gewoon niet mogelijk om alle dieren in je eigen huis op te nemen, dan houd je geen leven meer over. Het blijft sneu natuurlijk voor die dieren. Teveel mensen blijven er mee omgaan als gebruiksvoorwerpen. Goed dat je aangeeft wat een cavia en de verzorging inhoudt. Marktplaats blijft inderdaad een impulsief gebeuren, wat natuurlijk ook niet helpt bij het tegengaan van dierenleed. Bij honden ook genoeg fokker erop die niet weten wat ze doen en dieren verkopen die niet gezond zijn.
pi_174776027
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:16 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik heb bij chinchilla's altijd het idee dat ze bijten. Zou ze niet durven op te pakken _O-
NARF
pi_174776435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb bij chinchilla's altijd het idee dat ze bijten. Zou ze niet durven op te pakken _O-
Oh ze kunnen heel tam worden, enige nadeel is, als ze echt schrikken, laten ze hun haren los, ook 'blaffen' ze. Ik vind ze altijd heel grappig, ze hebben altijd zo'n schattig gezichtje, maar hebben ze een hekel aan je, blijf dan minstens een meter uit de buurt van het hok, ze sproeien zo over je heen. Mijn ex viel niet bij Pepples in de smaak O-)
pi_174776481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:21 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Oh ze kunnen heel tam worden, enige nadeel is, als ze echt schrikken, laten ze hun haren los, ook 'blaffen' ze. Ik vind ze altijd heel grappig, ze hebben altijd zo'n schattig gezichtje, maar hebben ze een hekel aan je, blijf dan minstens een meter uit de buurt van het hok, ze sproeien zo over je heen. Mijn ex viel niet bij Pepples in de smaak O-)
Dat zie ik wel weer gebeuren, dat ze me niet moeten ;(
Dierenartsen zullen er ook wel geen verstand van hebben en ze hebben een monsterlijk grote kooi nodig.
Maar ze zijn zo knuffelig en zacht O+
NARF
pi_174776603
Nee zijn weinig dierenartsen die er verstand van hebben, mijn vader had een gigantisch hok met plankjes en treden voor ze gemaakt, was een hok van 60 cm diep, 1 meter hoog en 1,50 breed.
Ze slopen ook veel, alles wat stuk kan, zal stuk gaan, overdag zitten ze eigenlijk altijd in een hoekje, met zonsondergang worden ze actief en rennen ze wel door het hok heen, ze zijn wel erg nieuwsgierig en dol op een zandbad.

Ze zijn trouwens ook bloedsnel en ze springen overal op en over, als een ontsnapt die niet echt tam is, is het echt feest.
pi_174776607
NARF
pi_174776921
quote:
O+
pi_174777897
quote:
Leuke foto's :D .

Is die caaf op de baby een cuy? Luke is een flinke beer, maar die lijkt me echt groter.
pi_174778698
Vraagje, heb de monsters nu loslopen in de keuken. In het begin popcornen, rondjes rennen. Maar hoe hou je ze entertaind?
NARF
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:47:27 #91
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174779930
Ik heb zo'n bal van gevlochten gras, dat werkt goed. Maar wat ik ook weleens neerleg/zet; kattentunnel van de Action, mengkom van ikea (waar ik ze in weeg; soms met wat lekkers erin zodat ze m moeten omkiepen), lege wc-rol met wat lekkers, kartonnen doos waar ze in/doorheen kunnen kruipen.
pi_174780174
Of doolhofje maken met wat lekkers in het midden (ik deed dat met een vouw hekje). Sommigen hebben dat heel snel door. Andere blijven rondjes erom heen lopen.
pi_174780328
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb zo'n bal van gevlochten gras, dat werkt goed. Maar wat ik ook weleens neerleg/zet; kattentunnel van de Action, mengkom van ikea (waar ik ze in weeg; soms met wat lekkers erin zodat ze m moeten omkiepen), lege wc-rol met wat lekkers, kartonnen doos waar ze in/doorheen kunnen kruipen.
Die kattentunnel ligt er, en kartonnen dozen met meerdere ingangen :Y Heb een omgekeerd plastic huisje liggen met hooi erin waar ze helemaal onder kruipen, leg er af en toe wat lekkers in. Kijken wat er gebeurt als ik de reismand er neerzet.
NARF
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:17:44 #94
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174784212
Lexie en Gizmo hebben kennisgemaakt vandaag. :)
Lexie klom er een aantal keer op (arme Gizmo :') ) en probeerde paar keer in dr oortjes te bijten. Maar het viel me mee, er is niet gevochten. O+
  woensdag 1 november 2017 @ 16:46:01 #95
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_174806020
Ik heb hier een leuke jonge dame van 4 maand (naast onze bejaarde dame van 6+) rond lopen en wij zitten ook eens over een nestje te denken. Nu wil ik eigenlijk geen hele cavia stal.
Nu zit ik dus te denken hoe zoiets eventueel zou werken? We hebben natuurlijk een beetje nodig (of zij moet er naartoe) en ze moeten elkaar een beetje leuk vinden.

Hebben jullie tips?

Ik woon in Enschede
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_174806904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Lexie en Gizmo hebben kennisgemaakt vandaag. :)
Lexie klom er een aantal keer op (arme Gizmo :') ) en probeerde paar keer in dr oortjes te bijten. Maar het viel me mee, er is niet gevochten. O+
Ahwwww gelukkig maar

Lexie moest even laten zien wie de baas is :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174806924
Ben het niet eens dat marktplaats alleen maar voor impulsieve mensen is, ik heb al jaren mijn dieren via marktplaats ;)

Als fokker kun je natuurlijk zelf bepalen naar wie je dieren gaan.
pi_174806967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:46 schreef Sjechov het volgende:
Ik heb hier een leuke jonge dame van 4 maand (naast onze bejaarde dame van 6+) rond lopen en wij zitten ook eens over een nestje te denken. Nu wil ik eigenlijk geen hele cavia stal.
Nu zit ik dus te denken hoe zoiets eventueel zou werken? We hebben natuurlijk een beetje nodig (of zij moet er naartoe) en ze moeten elkaar een beetje leuk vinden.

Hebben jullie tips?

Ik woon in Enschede
Waarom wil je een nestje en wat ga je doen met de jongen ?

Dat zijn de belangrijkste vragen :)

Hoe ik het heb aangepakt:

1. Beschikking over een gezond en jong zeugje
2. Leenbeertje reserveren (toevallig via fok)
3. Caviaflat besteld om de kroost te laten opgroeien en oud in te laten worden O+

Het is absoluut niet belerend bedoeld, maar ik heb wel geluk gehad met drie zeugjes en een beertje. :@ dus ik had maar een keer de castratiekosten.
pi_174806995
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ben het niet eens dat marktplaats alleen maar voor impulsieve mensen is, ik heb al jaren mijn dieren via marktplaats ;)

Als fokker kun je natuurlijk zelf bepalen naar wie je dieren gaan.
Mijn eerste twee caafs, en Pieter en O+ Otje O+ had ik ook via marktplaats gevonden.
NARF
  woensdag 1 november 2017 @ 19:35:19 #100
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_174809252
Lexie vindt de oren van Gizmo machtig interessant. ;( Moet dan wel ingrijpen,maar goed.
Verder gaat t ok, maar durf ze nog niet in 1 kooi te doen. Overdag ben ik er natuurlijk niet.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')