abonnement Unibet Coolblue
pi_174445349
Gisteren even 500km gereden, om een pittoresk dorpje te bezoeken :D Hier onder een kleine greep, uit de meer dan 91 foto's die ik gemaakt heb.













En dan kom je letterlijk dezelfde auto tegen als waarin ik rij, op de oprit van dit schitterende huis :D

Mooie van Giethoorn vind ik trouwens, bijna alles is te doen door te lopen. Dus een bootje hoeft niet perse: het kan dus een relatief goedkoop uitje zijn, zolang je niet in die toeristen vallen valt!

En een plus: het stikt er van Aziatische vrouwen <3
pi_174445780
500km rijden is al redelijk duur.
  Meest relativerende user 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 09:27:19 #3
357044 Budapestenaar
pi_174445934
Leuk, dat Giethoorn. Ik woon in de buurt van de Alblasserwaard en daar stikt het van dit soort dorpjes. Blijkbaar doen die Giethoornezen iets goed op het gebied van marketing :D
pi_174449029
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:16 schreef hoechst het volgende:
500km rijden is al redelijk duur.
Ja ¤ 39 was ik aan brandstof kwijt, en dan reed ik met een volle tank weg uit Düsseldorf en kwam terug met een tank die nog 40% gevuld was.

Ik vond het te doen, waren met zijn tweeën. Dus per persoon is dat uiteindelijk ¤ 20 dus dat valt mee, want met OV naar Giethoorn is niet echt ideaal.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:27 schreef Budapestenaar het volgende:
Leuk, dat Giethoorn. Ik woon in de buurt van de Alblasserwaard en daar stikt het van dit soort dorpjes. Blijkbaar doen die Giethoornezen iets goed op het gebied van marketing :D
Ja iedereen zit in de Botenverhuur of hebben een B&B, dus ja dat doen ze wel goed. Maar van mij hoef zo'n bootje niet, wel leuk natuurlijk. Allen uiteindelijk zitten tig van die bootjes op het water!

Wij waren om 11 uur aangekomen en om 17 uur weer vertrokken. Toen wij aankwamen, was het nog lekker rustig. Echt heel fijn, maar toen wij terug van de lunch kwamen was het echt pokke druk.

En echt niet alleen Aziaten hoor: juist ook heel veel Nederlanders!
pi_174449165
Giethoorn heb ik altijd het idee dat het een thema vakantiepark is. Er is niet zo veel authentieks meer over en alles is verhuur of camping met stacaravans. Toch mag ik er wel graag zo één keer per jaar komen maar dan juist om in de omgeving wat rond te varen.

Hoe krijg je een hele dag vol in dat dorp? Met een uurtje ben je het wel een keer helemaal op en neer gewandeld.
pi_174449416
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:16 schreef nanuk het volgende:
Hoe krijg je een hele dag vol in dat dorp? Met een uurtje ben je het wel een keer helemaal op en neer gewandeld.
Niet! Wij waren er van 11 tot 17 en hebben flink gewandeld, tot wij op een geven moment Giethoorn uitliepen. Dus toen weer terug gelopen en bij een restaurant aan de rand van Giethoorn lunch gegeten, waarna wij weer terig gelopen zijn tot het andere uiterste eind van het dorp! Kijk als je eerst een bootje doet en dan gaat wandelen, krijg je de dag gegarandeerd vol.

Alleen met die bootjes is allemaal eenrichtingsverkeer, dus je moet door blijven varen aangezien je anders de andere bootjes ophoudt. Maar die ijskraam in het dorp was gewoon super slecht: had nog nooit zo'n slecht ijs gegeten, zelfs van het huismerk van de supermarkt krijg je lekkerder ijs. En wel echt ¤ 2,50 voor twee lullige bolletjes vragen :(

Als de smaak dan echt goed was, zou ik dat niet erg gevonden hebben. Maar de banaan ijssmaak, smaakte eerder als een banaan die al rot was! Maar Giethoorn is leuk voor een halve dag en als vroeg komt, kun je gratis parkeren. Dus het is een auto vriendelijk uitje :D ( Op Google maps, zoeken op Giethoorn free parking )
pi_174450209
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:32 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Niet! Wij waren er van 11 tot 17 en hebben flink gewandeld, tot wij op een geven moment Giethoorn uitliepen. Dus toen weer terug gelopen en bij een restaurant aan de rand van Giethoorn lunch gegeten, waarna wij weer terig gelopen zijn tot het andere uiterste eind van het dorp! Kijk als je eerst een bootje doet en dan gaat wandelen, krijg je de dag gegarandeerd vol.

Alleen met die bootjes is allemaal eenrichtingsverkeer, dus je moet door blijven varen aangezien je anders de andere bootjes ophoudt. Maar die ijskraam in het dorp was gewoon super slecht: had nog nooit zo'n slecht ijs gegeten, zelfs van het huismerk van de supermarkt krijg je lekkerder ijs. En wel echt ¤ 2,50 voor twee lullige bolletjes vragen :(

Als de smaak dan echt goed was, zou ik dat niet erg gevonden hebben. Maar de banaan ijssmaak, smaakte eerder als een banaan die al rot was! Maar Giethoorn is leuk voor een halve dag en als vroeg komt, kun je gratis parkeren. Dus het is een auto vriendelijk uitje :D ( Op Google maps, zoeken op Giethoorn free parking )
Gratis parkeren in en rond Giethoorn is inderdaad niet zo moeilijk, zeker als je een stukje wandelen op de koop toe neemt en niet helemaal in het hoogseizoen bent.

Maar het leuke van Giethoorn is nu net dat varen. Dat eenrichtingsverkeer valt wel mee, in het dorp moet je altijd naar het noorden maar als je het nummer van het dwarsgrachtje onthoud ben je vanaf de Bovenweid zo op elk gewenst plekje in het dorp. Wat het eng maakt zijn die andere toeristen die niet kunnen varen, veel te hard een bocht om komen zetten en dan gas dicht als er een aanvaring dreigt. Dat je dan niet meer kan sturen hebben ze niet door. Nog een reden om alleen buiten het seizoen daar te willen zijn.
pi_174450502
Misschien dat ik daarom geen bootje wil huren: zou wel kunnen varen, maar dan doe ik het liever in een groot meer i.p.v. in Giethoorn.
  Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 15:15:05 #9
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174452355
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Misschien dat ik daarom geen bootje wil huren: zou wel kunnen varen, maar dan doe ik het liever in een groot meer i.p.v. in Giethoorn.
Als je Giethoorn uit vaart kom je op een groot meer terecht. En de omgeving waar je in kunt varen is veel groter dan 'het dorpje' (Giethoorn is groter dan alleen dat) alleen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_174452510
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Als je Giethoorn uit vaart kom je op een groot meer terecht. En de omgeving waar je in kunt varen is veel groter dan 'het dorpje' (Giethoorn is groter dan alleen dat) alleen.
Ja dat had ik al door, daar is ja zo'n paviljoen. En daar zou best wel in een bootje willen roeien :)





[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-10-2017 15:31:58 ]
pi_174452815
Jawel, maar er zit ook nog een tienduizend hectare natuurgebied omheen wat voornamelijk alleen per boot bereikbaar is. Dat grote meer van je is het Bovenwied, dat is ongeveer 150 Ha, Het hele natuurgebied is dus bijna zeventig keer zo groot.

Het Giethoornsemeer ligt een tiental km verder op, vlak bij Blokzijl.
pi_174452898
Ik heb slechte herinneringen aan Giethoorn ;( Ben een keer helemaal lekgeprikt door muggen daar :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174452984
quote:
13s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb slechte herinneringen aan Giethoorn ;( Ben een keer helemaal lekgeprikt door muggen daar :')
Ik heb mij er wel vermaakt, maar het dorpje is eerlijk gezegd wel een halve toeristen val.
pi_174456765
Leuk om te lezen met leuke foto's!

Wat voor speciale auto heb je dat je het geweldig vindt dat iemand anders er ook heeft?

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:27 schreef Budapestenaar het volgende:
Leuk, dat Giethoorn. Ik woon in de buurt van de Alblasserwaard en daar stikt het van dit soort dorpjes. Blijkbaar doen die Giethoornezen iets goed op het gebied van marketing :D
In Kinderdijk struikel je ook over de Aziaten hoor :p is alleen niet echt vergelijkbaar met giethoorn :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Sport / Supervogel maandag 16 oktober 2017 @ 19:25:06 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_174456936
Bedankt voor het bezoeken van mijn woonplaats _O_

Leuk he, in Giethoorn-Noord heb je overigens ook nog een pad, vergelijkbaar met het Binnenpad maar dan stukken minder druk.
pi_174457008
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 19:25 schreef Pino112 het volgende:
Bedankt voor het bezoeken van mijn woonplaats _O_

Leuk he, in Giethoorn-Noord heb je overigens ook nog een pad, vergelijkbaar met het Binnenpad maar dan stukken minder druk.
Ah daar ben ik niet geweest, maar wel aardig in de buurt gekomen. Ik was al zover dat wij al Giethoorn uitliepen ha.

quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 19:16 schreef polariteit het volgende:
Leuk om te lezen met leuke foto's!

Wat voor speciale auto heb je dat je het geweldig vindt dat iemand anders er ook heeft?

[..]
Gewoon: het beste nummer van Peugeot, de 205 en in Giethoorn kwam ik precies eenzelfde exemplaar tegen. Ook een Generation in het blauw :)
  Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 20:01:45 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174457728
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 19:28 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ah daar ben ik niet geweest, maar wel aardig in de buurt gekomen. Ik was al zover dat wij al Giethoorn uitliepen ha.

[..]

Gewoon: het beste nummer van Peugeot, de 205 en in Giethoorn kwam ik precies eenzelfde exemplaar tegen. Ook een Generation in het blauw :)
Je kan Giethoorn twee keer uitlopen hè, als we vanuit Zwolle komen dan moeten we eerst Giethoorn in en uit voordat we weer in Giethoorn zijn. Het is een veel groter en langgerekter dorp dan men denkt. :P Het houdt niet op na het toeristische gedeelte. Is eigenlijk net zoiets als dat Amsterdam niet ophoudt na het winkelcentrum.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  One tough cookie maandag 16 oktober 2017 @ 23:59:05 #18
169210 liesje1979
pi_174463099
Wat een leuk topic, cool als TRV ook wat meer voor dagjes weg wordt gebruikt! Leuke foro's ook, ik vind het altijd wel een meerwaarde als er ook een foto van de schrijver bij zit, dat maakt het allemaal wat persoonlijker.

Giethoorn ben ik ook wel eens geweest. ik vind het naast toeristisch toch ook wel echt pittoresk En ik hou van pittoresk. :D
En wij hebben toen inderdaad ook een lange boottocht gedaan buiten Giethoorn en op het meer enzo.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:50:48 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174471710
Ik hoor altijd dat je in de omliggende dorpen hetzelfde tegenkomt qua bebouwing / waterwegen, maar dan zonder de hordes toeristen. Klopt dat?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_174471901
Min of meer wel maar een deel van de charme is toch die drukte en vele horecazaken. Die andere dorpen hebben wel veel minder bruggetjes naar de overkant en vaak hebben ze er een weg achterlangs lopen. Giethoorn loopt de weg alleen aan de west kant en dan ook nog ruim honderd meter van de huizen af.

De Kalenbergergracht (Kalenberg-Ossenzijl) vind ik kwa bebouwing veel mooier.
  Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:04:17 #21
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_174480181
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik hoor altijd dat je in de omliggende dorpen hetzelfde tegenkomt qua bebouwing / waterwegen, maar dan zonder de hordes toeristen. Klopt dat?
Belt-Schutsloot lijkt er inderdaad wel erg op maar doordat het minder toeristisch is heb je ook minder boothuur en eettentjes. Maar dat klopt wel ja.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_174480720
Ik vind het juist leuk om al die bootjes zien langs te varen, ookal huur ik er zelf geen.
pi_174515193
Het leuke aan Giethoorn is juist het varen... of ben je soms pussy voor een bootje?

En wat bedoel je met een dorp vol toeristenvallen??? Beetje overdreven mi
Sue Me
pi_174562319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:00 schreef nanuk het volgende:
Min of meer wel maar een deel van de charme is toch die drukte en vele horecazaken. Die andere dorpen hebben wel veel minder bruggetjes naar de overkant en vaak hebben ze er een weg achterlangs lopen. Giethoorn loopt de weg alleen aan de west kant en dan ook nog ruim honderd meter van de huizen af.

De Kalenbergergracht (Kalenberg-Ossenzijl) vind ik kwa bebouwing veel mooier.
Kalenberg O+ Dat terrasje bij die voetgangersbrug. _O_
Zeker als je van kanoën houdt een toffe bestemming.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')