abonnement Unibet Coolblue
pi_174444677
Ik ben een man in een depressie en ga hiervoor al een tijd naar een psycholoog.
Echter lijkt dit de situatie niet te verbeteren.
De laatste tijd heb ik ook donkere gedachten.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier te posten of dit wel de juiste plek ervoor is maar heeft iemand mss ooit (of nog altijd) in deze situatie gezeten.
Heeft iemand een idee om deze situatie te verbeteren?
  maandag 16 oktober 2017 @ 05:26:35 #2
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_174444690
Positief blijven denken :7
't gaat
pi_174444695
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 05:26 schreef VAS het volgende:
Positief blijven denken :7
dank u voor u reactie, maar positief denken lukt niet goed en positief denken verbetert de situatie ook niet direct.
  maandag 16 oktober 2017 @ 05:46:29 #4
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_174444714
Heb je er wel medicijnen bij onder begeleiding?
't gaat
pi_174444717
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 05:46 schreef VAS het volgende:
Heb je er wel medicijnen bij onder begeleiding?
Ja ik neem al een paar maand antidepressiva
pi_174444959
Weet je ook waardoor je depressief bent geworden?
  maandag 16 oktober 2017 @ 07:51:37 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174445072
Kaart dit gewoon eens aan bij je psycholoog of huisarts
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 16 oktober 2017 @ 07:59:27 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445107
Hoelang is "een tijd"?
pi_174445150
Heb je werk, een hobby, begripvolle vrienden of familie? Elke dag naar buiten deed mij goed, stukje fietsen of wandelen.
pi_174445193
Gebruik je medicatie?
pi_174445205
Veel wandelen en structureer je gedachten ondertussen. Welke gedachtepatronen geven dat negatieve gevoel. Zit er pijn onder, of verlies van het e.o.a.. Gaat het om geld, de toekomst, gebrek aan affectie of wederkerige relaties?

Probeer uit te dokteren welke negatieve paden actief zijn in je hoofd. Zeg maar de diep uitgesleten sporen. Steeds meer positieve gedachtes gaan eindigen op dat spoor, als je er niets aan doet. Je zal steeds negatiever worden. Vind dat spoor en ga er mee aan de slag. Zorg dat als je gedachten op dat negatieve spoor komen, dat er zijwegen worden aangemaakt waarmee je weer van het spoor af kan komen.

En nogmaals, wandelen. Op de een of andere manier helpt het bij het structureren van je gedachten om in een bosrijke ruimte te wandelen. Of zo. :@
pi_174445209
Ja, als je het je psycholoog niet gelijk lukt met je hele achtergrond verhaal, wat de fuck verwacht je nou eigenlijk echt van ons met je post van 4 regels?
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:09:18 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445686
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:09 schreef viceversa het volgende:
Gebruik je medicatie?
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 05:48 schreef oddworld het volgende:

[..]

Ja ik neem al een paar maand antidepressiva
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:11:10 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445704
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:10 schreef zovty het volgende:
Ja, als je het je psycholoog niet gelijk lukt met je hele achtergrond verhaal, wat de fuck verwacht je nou eigenlijk echt van ons met je post van 4 regels?
TS wil waarschijnlijk van ervaringsdeskundigen weten hoe dat traject eruit ziet. Hoelang het duurt voor je resultaten gaat merken van antidepressiva of therapie etc.
Vandaar mijn vraag:
- hoelang al depressief
- hoelang al bij de psycholoog
- hoelang al antidepressiva
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:14:40 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445749
quote:
99s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:10 schreef Jopie78 het volgende:
Veel wandelen en structureer je gedachten ondertussen. Welke gedachtepatronen geven dat negatieve gevoel. Zit er pijn onder, of verlies van het e.o.a.. Gaat het om geld, de toekomst, gebrek aan affectie of wederkerige relaties?

Probeer uit te dokteren welke negatieve paden actief zijn in je hoofd. Zeg maar de diep uitgesleten sporen. Steeds meer positieve gedachtes gaan eindigen op dat spoor, als je er niets aan doet. Je zal steeds negatiever worden. Vind dat spoor en ga er mee aan de slag. Zorg dat als je gedachten op dat negatieve spoor komen, dat er zijwegen worden aangemaakt waarmee je weer van het spoor af kan komen.

En nogmaals, wandelen. Op de een of andere manier helpt het bij het structureren van je gedachten om in een bosrijke ruimte te wandelen. Of zo. :@
Wat een nonsens, dit gaat TS geen stap vooruit helpen, eerder achteruit omdat als dit ook geen effect heeft (en dat zal het niet hebben) iemand nog depressiever wordt omdat die bij zo'n "eenvoudige oplossing" ook al faalt.
Je hebt geen idee wat een depressie is. Het gaat hier niet om een dipje, anders liep TS niet bij de psych.
pi_174445960
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:14 schreef Lunatiek het volgende:

Wat een nonsens, dit gaat TS geen stap vooruit helpen, eerder achteruit omdat als dit ook geen effect heeft (en dat zal het niet hebben) iemand nog depressiever wordt omdat die bij zo'n "eenvoudige oplossing" ook al faalt.
Je hebt geen idee wat een depressie is. Het gaat hier niet om een dipje, anders liep TS niet bij de psych.
En of ik weet wat een depressie is. En ik weet ook hoe je eruit komt.

Je bent niet zomaar depressief, daar gaat iets aan vooraf. Medicijnen lossen een deel op, maar zonder te weten wat het is dat je depressief maakt, blijft het terugkomen.

Ow, en therapeuten gaan tegenwoordig echt niet meer "graven" in je verleden, die zijn gericht op de toekomst. Je zal zelf op zoek moeten naar de oorzaken.

[ Bericht 8% gewijzigd door _I op 16-10-2017 09:38:33 ]
pi_174446156
Ik zit denk ik al ruim twee jaar in depressie (voorheen ook paar keer langere periode) Al ben ik nu wel weer de goede kant aan het opbouncen. (m'n dieptepunt was denk ik wel dat ik een blij warm gevoel kreeg bij het denken aan de dood)

Wandelen helpt zeker al heb ik er vaak ook geen zin in. Goed eten en gezond eten zeker, al lukte me dat soms ook niet.

Medicatie gebruik ik bewust niet, heb t idee dat mensen daar weer aan verslaafd raken, en veel bijwerkingen. Daarnaast lost het naar mijn idee niks op. Maar zou eventueel wel opzet kunnen zijn of hulp. Maar vindt die artsen e.d. naar mijn idee iets te enthousiast met hun pillen zonder dat ze er goed naar kijken.

Hulp verlening begin ik beetje m'n vertrouwen in kwijt te raken, gaf me wel hoop soms in moeilijke tijden maar ik t idee dat ze te beperkt zijn met wat ze kunnen. Maar goed ik blow/blowde er ook bij wat vaak discussie oproept met hen. Dan wordt alles daarop geschoven, ondanks dat je alle klachten al had. Maar dat terzijde.

Onder de mensen komen, kan goede afleiding zijn. Even je gedachten op wat anders, anders wordt je moe.

Daarnaast probeer ik weer m'n hobby/passies te doen, en leven wat minder serieus nemen,

Maar goed allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Vindt de kracht in jezelf om er tegen aan te gaan, en vol te houden.

En probeer niet teveel in het verleden te hangen
pi_174446293
Sowieso stoppen met blowen. Lost je problemen niet op, maar zolang je blowt, komen de echte problemen ook niet bovendrijven en ben je symptomen aan het bestrijden.
pi_174446357
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:51 schreef Jopie78 het volgende:
Sowieso stoppen met blowen. Lost je problemen niet op, maar zolang je blowt, komen de echte problemen ook niet bovendrijven en ben je symptomen aan het bestrijden.
Klopt, maar soms zijn de symptomen niet handelbaar naar mijn idee. AD kan je dan nemen, maar dat lost je problemen ook niet op.
pi_174446403
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:55 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Klopt, maar soms zijn de symptomen niet handelbaar naar mijn idee. AD kan je dan nemen, maar dat lost je problemen ook niet op.
Jawel. Antidepressiva zorgen juist wel voor verbetering van de stemming. Wiet maakt duf maar zorgt niet dat de stemming verbetert. Jezelf dempen schiet niet op.
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:05:37 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174446551
Een depressie hoeft geen oorzaak in problemen van buitenaf te hebben. Er zijn dan dus geen problemen die opgelost kunnen worden.
In sommige gevallen -zeker bij een "lichte" depressie van meer dan twee jaar- kan de oorzaak liggen in de chemische stoffen in je hoofd (en dan heb ik het niet over drugsgebruik of alcohol, want dat is ook "van buitenaf"). In dat geval kunnen AD helpen de balans te herstellen.
Vaak gecompliceerd omdat bij die variant de depressie (dysthymie) zelf voor externe problemen zorgt. Als je daarbij geen hulp krijgt, kun je zelf "oplossingen" verzinnen (of laten aanpraten) die zowel de depressie als de problemen erger maken.
Reden genoeg om naar je psycholoog/psychiater/psychotherapeut te luisteren en niet naar random anonymi op internet.
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:10:29 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174446645
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jawel. Antidepressiva zorgen juist wel voor verbetering van de stemming. Wiet maakt duf maar zorgt niet dat de stemming verbetert. Jezelf dempen schiet niet op.
Niet helemaal.
AD helpen pas bij een goed afgestemde dosis en dan nog pas na langere tijd, en de stemming wordt vaak maar langzaam beter, zodat je nauwelijks of geen verschil ziet met de vorige maand. Daarom lijkt het of ze niet werken.

Wiet werkt wel direct, en hakt er gelijk flink in.
Het hoeft niet per se duf te malen, het kan ook gebruikt worden om je stemming te versterken. Leuk als je geil bent of uit je dak gaat, maar minder fijn als je toch al down bent.
pi_174446720
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:05 schreef Lunatiek het volgende:
Een depressie hoeft geen oorzaak in problemen van buitenaf te hebben. Er zijn dan dus geen problemen die opgelost kunnen worden.
In sommige gevallen -zeker bij een "lichte" depressie van meer dan twee jaar- kan de oorzaak liggen in de chemische stoffen in je hoofd (en dan heb ik het niet over drugsgebruik of alcohol, want dat is ook "van buitenaf"). In dat geval kunnen AD helpen de balans te herstellen.
Vaak gecompliceerd omdat bij die variant de depressie (dysthymie) zelf voor externe problemen zorgt. Als je daarbij geen hulp krijgt, kun je zelf "oplossingen" verzinnen (of laten aanpraten) die zowel de depressie als de problemen erger maken.
Reden genoeg om naar je psycholoog/psychiater/psychotherapeut te luisteren en niet naar random anonymi op internet.
Ook al zou het beginnen zonder oorzaak, dan heeft het zeker wel zijn sporen nagelaten. Mensen die depressief zijn geweest, vallen vaak terug. Je hoeft zelf geen oorzaken of oplossingen te verzinnen, je moet met de juiste punten bij je behandelaar komen. De enige die antwoord kan geven op de vragen waarom je steeds terugvalt in depressieve gedachten ben jezelf.

En nergens heb ik een mening gegeven over het wel of niet gaan naar een therapeut of het gebruiken van medicijnen. Je projecteert een beetje..
pi_174447955
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jawel. Antidepressiva zorgen juist wel voor verbetering van de stemming. Wiet maakt duf maar zorgt niet dat de stemming verbetert. Jezelf dempen schiet niet op.
Wiet kan me stemming weldegelijk positief zetten, en kan me zelf veel beter afleiden/vermaken, en stukje rust spanning weghalen. Maar het gebruik bij mij heeft ook bijwerkingen omdat ik er niet goed mee om kan gaan. Meer blowen dan nodig is, steeds resistentie opbouwen waardoor je meer nodig hebt etc. Geldkosten, andere zaken die blijven liggen. Daarnaast heb ik 't' idee dat er mensen aan zitten en die er nooit meer afkomen, en hun hele leven beetje afgestompt thuis zitten. Bijwerkingen e.d. kunnen ook naar zijn. En medicatie verandert je gedrag net zo. Afhankelijk van wat en hoeveel. Maar dat is mijn beeld erbij gebaseerd op mijn ervaringen.
pi_174453337
bedankt voor alle inbreng iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')