abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 01:48:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_174444349
De vader van een van de twee meisjes die in 2010 zijn verkracht door Michael P., de verdachte in de zaak Anne Faber, heeft de politiek meerdere keren om hulp gevraagd. Hij zou echter nooit antwoord hebben gekregen op de brieven die hij schreef, dat schrijft Peter R. de Vries op sociale media.



,,De reden dat ik juist U hierover aanschrijf heeft betrekking op de wijze hoe de slachtoffers als voddenbalen behandeld worden in deze'', schrijft de vader in 2012 aan de toenmalige staatssecretaris Fred Teeven. ,,Ik heb mijn dochter niet de bescherming kunnen bieden tegen de maniakken in deze samenleving.''

De vader van het meisje vraagt zich verder af waarom het kabinet niet begrijpt dat mensen steeds vaker het recht in eigen handen nemen. ,,Ik mag toch zeggen dat dit (de verkrachting. red) zeer levensbedreigend en mensonterend is geweest voor 2 meisjes.''

Volgens Peter R. de Vries was Justitie wel degelijk op de hoogte van het gevaar van Michael P. ,,Vader verkracht meisje Nijkerk schreef dikwijls politieke top... maar kreeg nooit een antwoord! Krokodillentranen van politiek'', aldus De Vries op zijn twitter-account.



https://www.ad.nl/binnenl(...)fs-om-hulp~a903c147/

Het wordt steeds erger en triester. Ook weer typisch dat het Fred Teeven betreft die geen reactie geeft, en/of actie heeft ondernomen.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_174444368
Hep je de petitie van feesbook al getekend Tong?
  Trouwste user 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 02:11:17 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_174444436
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:53 schreef Fokker89 het volgende:
Hep je de petitie van feesbook al getekend Tong?
Tuurlijk niet. Zo even een column over schrijven.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  User die overal opduikt 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 06:11:59 #4
186611 Haags
pi_174444752
klassenjustitie
Zonder wrijving geen glans
pi_174444760
Die brief is zeer slecht geschreven en er staan eigenlijk helemaal geen actionable punten in.

Reactie was netjes geweest maar wat moet j er verder mee?
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2017 @ 06:21:51 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174444767
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:15 schreef myShizzle het volgende:
Die brief is zeer slecht geschreven en er staan eigenlijk helemaal geen actionable punten in.

Reactie was netjes geweest maar wat moet j er verder mee?
Een briefje, 'waarvan akte' terug.

Waar is trouwens de rest? 'En hoe zei in deze' is wel een cliffhanger.

Maar slecht geschreven inderdaad, leest meer als een 'Lief dagboek, ...'
Carpe Libertatem
pi_174444773
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
pi_174444788
Hoeveel brieven zou een bewindspersoon eigenlijk krijgen? En wordt ie geacht die allemaal zelf te lezen en te beantwoorden?
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2017 @ 06:52:11 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174444811
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoeveel brieven zou een bewindspersoon eigenlijk krijgen? En wordt ie geacht die allemaal zelf te lezen en te beantwoorden?
Natuurlijk niet, daar hebben ze gewoon staf voor in dienst die dat allemaal voor hun uitfiltert.

Het lijkt mij stug dat ze pakweg meer dan 1% echt zelf lezen. Er worden een paar 'schrijnende' gevallen uitgepikt om leuk te quoten tijdens debatjes.
Carpe Libertatem
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:09:41 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174445195
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
Justitie is er voor de daders in dit land :( Slachtoffers laat men in de kou staan.

Schandalig :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174445322
Hij zal de laatste dagen wel weer veel op tv zijn met zn sjagerijnige rotkop
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_174445338
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:26 schreef maryen65 het volgende:
Hij zal de laatste dagen wel weer veel op tv zijn met zn sjagerijnige rotkop
Ik kijk gelukkig niet naar de programma's waar hij met zijn rotkop in beeld is, zijn allemaal van die DWDD/Boulevard e.d. stemmingsmakende eenzijdige programma's.
pi_174445346
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:27 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik kijk gelukkig niet naar de programma's waar hij met zijn rotkop in beeld is, zijn allemaal van die DWDD/Boulevard e.d. stemmingsmakende eenzijdige programma's.
Daarvoor is Netflix uitgevonden om niet tegen die rotkop aan te kijken :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_174445404
Toch wel schrijnend weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:42:22 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174445457
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:33 schreef Montagui het volgende:
Toch wel schrijnend weer.
Ja, maar dat weerhoudt mensen er niet van om over de boodschapper te gaan zitten janken, ipv over de inhoud.
Wat een totaal gebrek aan respect richting de slachtoffers weer.

Want het is idd schandalig hoe je als slachtoffer in dit soort zaken in de steek gelaten wordt.
En je zorgverzekering incasseert ongegeneerd je "eigen risico" voor de psychische hulp die je bij zo'n situatie mogelijk nog jaren nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174445468
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat weerhoudt mensen er niet van om over de boodschapper te gaan zitten janken, ipv over de inhoud.

Want het is idd schandalig hoe je als slachtoffer in dit soort zaken in de steek gelaten wordt.
En je zorgverzekering incasseert ongegeneerd je "eigen risico" voor de psychische hulp die je bij zo'n situatie mogelijk nog jaren nodig hebt.
Dat is i.d.d. enorm schrijnend, en dan ook nog als blijkt dat iemand die in voorlopige hechtenis genomen is geen rechtsbijstand bijdrage hoeft te betalen, maar een slachtoffer moet dat fijn wel zelf op hoesten.

quote:
Kosten rechtsbijstand tijdens voorlopige hechtenis

U bent geen kosten van rechtsbijstand verschuldigd als u vast zit. Dit geldt voor alle vormen van voorlopige hechtenis (na maximaal 104 dagen in verzekering gesteld te zijn moet de zaak op zitting komen).

Als de rechter-commissaris na de duur van de inverzekeringstelling beslist dat u langer vast moet zitten, dan heet deze volgende fase bewaring. De bewaring kent een duur van 14 dagen.

Na deze bewaring zou u vervolgens te maken kunnen krijgen met een volgende fase, genaamd de gevangenhouding. Deze gevangenhouding kan maximaal 90 dagen duren. Men spreekt van gevangenhouding omdat u als vast zat, uw voorlopige hechtenis wordt als het ware verlengd.

Als u zich op vrije voeten bevindt en u wordt in voorlopige hechtenis gezet, dan spreekt men van gevangenneming. Hoe dan ook, als u in voorlopige hechtenis zit, heeft u recht op kosteloze rechtsbijstand ongeacht uw inkomen of vermogen.
https://www.judex.nl/rech(...)afrechtadvocaat_.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door Juup© op 16-10-2017 08:52:51 ]
pi_174445480
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat weerhoudt mensen er niet van om over de boodschapper te gaan zitten janken, ipv over de inhoud.

Want het is idd schandalig hoe je als slachtoffer in dit soort zaken in de steek gelaten wordt.
En je zorgverzekering incasseert ongegeneerd je "eigen risico" voor de psychische hulp die je bij zo'n situatie mogelijk nog jaren nodig hebt.
Dan had tong peter rrrr niet in de titel moeten zetten want peter rrrr heeft niks met die brief te doen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:53:11 #18
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174445543
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
Heel veel mensen die dat roepen, maar uiteindelijk doen ze helemaal niks. Logisch ook, wie is er nou bereid om de bak in te draaien voor iets waarbij ze zelf niet betrokken zijn. Uiteindelijk zijn de slachtoffers allemaal vreemden.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:56:41 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174445573
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Heel veel mensen die dat roepen, maar uiteindelijk doen ze helemaal niks. Logisch ook, wie is er nou bereid om de bak in te draaien voor iets waarbij ze zelf niet betrokken zijn. Uiteindelijk zijn de slachtoffers allemaal vreemden.
Dit, je zag het bij Volkert vd Graaf ook, allemaal grote woorden, en die loopt nog steeds rond, het is ook niet zo dat hij zo moeilijk te vinden is ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174445594
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je zorgverzekering incasseert ongegeneerd je "eigen risico" voor de psychische hulp die je bij zo'n situatie mogelijk nog jaren nodig hebt.
waarom benoem je dit?
pi_174445818
Ja, dat departement kon op zijn minst wel even een respons of brief terugsturen, als die Teeven geen tijd heeft dan op zijn minst een woordvoerder of iemand van communicatie. Komt 'bot' en laks over zo..
pi_174446152
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:
En je zorgverzekering incasseert ongegeneerd je "eigen risico" voor de psychische hulp die je bij zo'n situatie mogelijk nog jaren nodig hebt.
die paar honderd tot paar duizend euro verspreid over meerdere jaren is wel het laatste wat me dwars zit in zaken als deze. Al ben ik wel van mening dat dergelijke kosten op de dader verhaald moeten (kunnen) worden.

wat ik veel schrijnender vind is dat de daders meer hulp krijgen dan de slachtoffers/nabestaanden althans zo komt het op mij over, in mijn ogen heel schrijnend voorbeeld was de vader van het meisje van nulde. Vreselijk hoe die vader er alleen voor stond en de dader op alle fronten hulp en steun kreeg.

quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:59 schreef Drug het volgende:
waarom benoem je dit?
omdat het natuurlijk zo krom als een hoepel is, waarom gaan deze kosten niet naar de dader? zoals ik hierboven al gemeld heb ik vind de prioriteit hierop lager dan de rest maar Leandra heeft wel degelijk een punt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_174446399
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:42 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die paar honderd tot paar duizend euro verspreid over meerdere jaren is wel het laatste wat me dwars zit in zaken als deze. Al ben ik wel van mening dat dergelijke kosten op de dader verhaald moeten (kunnen) worden.

wat ik veel schrijnender vind is dat de daders meer hulp krijgen dan de slachtoffers/nabestaanden althans zo komt het op mij over, in mijn ogen heel schrijnend voorbeeld was de vader van het meisje van nulde. Vreselijk hoe die vader er alleen voor stond en de dader op alle fronten hulp en steun kreeg.

[..]

omdat het natuurlijk zo krom als een hoepel is, waarom gaan deze kosten niet naar de dader? zoals ik hierboven al gemeld heb ik vind de prioriteit hierop lager dan de rest maar Leandra heeft wel degelijk een punt.
Dat verwijt naar zorgverzekeraars is bullshit.
pi_174446505
Sorry, maar die brief :')
Ik zou ook net weten wat ik moest antwoorden als ik zoiets op mijn bureau kreeg.
pi_174446826
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:03 schreef LurkJeRot het volgende:
Sorry, maar die brief :')
Ik zou ook net weten wat ik moest antwoorden als ik zoiets op mijn bureau kreeg.
Het lijkt erop dat de brief niet compleet erop staat. Is misschien niet goed te beantwoorden, maar een respons zou er wel vanaf moeten kunnen.
pi_174447023
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:58 schreef Drug het volgende:

[..]

Dat verwijt naar zorgverzekeraars is bullshit.
dat ben ik met je eens, maar het is wel logisch dat de dader die kosten draagt vind je zelf ook niet?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_174447088
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:19 schreef plant35 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de brief niet compleet erop staat. Is misschien niet goed te beantwoorden, maar een respons zou er wel vanaf moeten kunnen.
Ja. Dat is ook wel weer zo, een standaard "We hebben uw klacht ontvangen en bladiebla" had niet zo moeilijk moeten zijn.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 10:37:28 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174447165
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Justitie is er voor de daders in dit land :( Slachtoffers laat men in de kou staan.

Schandalig :N
Klopt, voor slachtoffers is er Slachtofferhulp. Voor daders Justitie tenzij je liever ziet dat slachtoffers berecht worden :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:41:01 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174447225
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, voor slachtoffers is er Slachtofferhulp. Voor daders Justitie tenzij je liever ziet dat slachtoffers berecht worden :P
Ze kunnen toch wel tenminste de moeite nemen om een briefje terug te sturen:

"Ja deze dader komt snel weer vrij, ja hij zal waarschijnlijk weer nieuwe slachtoffers maken en nee wij slapen daar geen nacht minder om. Toedels, Vrouwe Justitia"
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 10:45:24 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174447306
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel tenminste de moeite nemen om een briefje terug te sturen:

"Ja deze dader komt snel weer vrij, ja hij zal waarschijnlijk weer nieuwe slachtoffers maken en nee wij slapen daar geen nacht minder om. Toedels, Vrouwe Justitia"
We weten niet of er op de brief een reactie gekomen is, he? Wat iemand als de Vries beweert is nu niet echt zaligmakend. We weten niet eens of de brief wel verstuurt is.

Maar wat wilde jij dat Fredje Teeven hierop ging antwoorden, eigenlijk? Volgens mij heeft hij juist in 2012 een spreekrecht voor slachtoffers ingevoerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174447758
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat ben ik met je eens, maar het is wel logisch dat de dader die kosten draagt vind je zelf ook niet?
ben niet zo bekend met wetgeving hierover en heb de verschillende mogelijkheden niet tegen elkaar afgewogen, dus dat kan ik niet goed beoordelen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 11:06:48 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174447794
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat weerhoudt mensen er niet van om over de boodschapper te gaan zitten janken, ipv over de inhoud.
Wat een totaal gebrek aan respect richting de slachtoffers weer.
Dit... De eerste opmerkingen in dit topic gaan over: "wat een slecht geschreven brief" en "lief dagboek"... Man, man, man... |:(
  maandag 16 oktober 2017 @ 11:21:54 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174448050
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit... De eerste opmerkingen in dit topic gaan over: "wat een slecht geschreven brief" en "lief dagboek"... Man, man, man... |:(
Ik had het meer over het gejank over PRdeV, maar goed, het gros daarvan is gelukkig weg, het "had hij maar niet in de OP genoemd moeten worden" als argument om wel zo absurd offtopic te gaan is dan ook te triest voor woorden....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174448156
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit... De eerste opmerkingen in dit topic gaan over: "wat een slecht geschreven brief" en "lief dagboek"... Man, man, man... |:(
Ik benoem gewoon de waarheid :7
  maandag 16 oktober 2017 @ 11:27:40 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174448161
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:42 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die paar honderd tot paar duizend euro verspreid over meerdere jaren is wel het laatste wat me dwars zit in zaken als deze. Al ben ik wel van mening dat dergelijke kosten op de dader verhaald moeten (kunnen) worden.

wat ik veel schrijnender vind is dat de daders meer hulp krijgen dan de slachtoffers/nabestaanden althans zo komt het op mij over, in mijn ogen heel schrijnend voorbeeld was de vader van het meisje van nulde. Vreselijk hoe die vader er alleen voor stond en de dader op alle fronten hulp en steun kreeg.

[..]

omdat het natuurlijk zo krom als een hoepel is, waarom gaan deze kosten niet naar de dader? zoals ik hierboven al gemeld heb ik vind de prioriteit hierop lager dan de rest maar Leandra heeft wel degelijk een punt.
Dit dus, en die paar jaar kan wel 20 jaar zijn (of nog langer), afhankelijk van wat je meegemaakt hebt.
Daarentegen kan de dader vrolijk behandeling weigeren om op die manier zo snel mogelijk weer als vrij man buiten te staan.

Heb je weinig aan als je 30 jaar later nog soms gillend in bed ligt en je man ligt weg te duwen omdat je op dat moment bang voor hem bent, terwijl er nog nooit een reden is geweest bang voor hem te zijn.
Als je überhaupt al in staat bent nog een relatie aan te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174448410
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:27 schreef Leandra het volgende:
Dit dus, en die paar jaar kan wel 20 jaar zijn (of nog langer), afhankelijk van wat je meegemaakt hebt.
Daarentegen kan de dader vrolijk behandeling weigeren om op die manier zo snel mogelijk weer als vrij man buiten te staan.

Heb je weinig aan als je 30 jaar later nog soms gillend in bed ligt en je man ligt weg te duwen omdat je op dat moment bang voor hem bent, terwijl er nog nooit een reden is geweest bang voor hem te zijn.
Als je überhaupt al in staat bent nog een relatie aan te gaan.
ik gaf aan meerdere jaren en enkele honderden dan wel duizenden euros eigen risico wil dat wel even benadrukken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 16 oktober 2017 @ 12:20:49 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174449250
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:27 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik benoem gewoon de waarheid :7
De achterliggende boodschap wordt totaal uit het oog verloren... Als we op Fok! iedereen die brak Nederlands schrijft links laten liggen kan Danny de boel wel opdoeken... :')
pi_174449343
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:58 schreef Drug het volgende:

[..]

Dat verwijt naar zorgverzekeraars is bullshit.
Is het ook
en :

Legt aan de verdachte de verplichting op om aan de Staat, ten behoeve van het slachtoffer, genaamd [aangeefster 1& aangeefster 2], een bedrag te betalen van ¤ 3.717,95 (drieduizend zevenhonderdzeventien euro en vijfennegentig cent) bestaande uit ¤ 717,95 (zevenhonderdzeventien euro en vijfennegentig cent) materiële schade en ¤ 3.000,00 (drieduizend euro) immateriële schade, bij gebreke van betaling en verhaal te vervangen door 47 (zevenenveertig) dagen hechtenis, met dien verstande dat de toepassing van die hechtenis de verplichting tot schadevergoeding aan de Staat ten behoeve van het slachtoffer niet opheft.

link

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 16-10-2017 12:37:40 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 16 oktober 2017 @ 12:44:24 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174449634
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Is het ook
en :

Legt aan de verdachte de verplichting op om aan de Staat, ten behoeve van het slachtoffer, genaamd [aangeefster 1& aangeefster 2], een bedrag te betalen van ¤ 3.717,95 (drieduizend zevenhonderdzeventien euro en vijfennegentig cent) bestaande uit ¤ 717,95 (zevenhonderdzeventien euro en vijfennegentig cent) materiële schade en ¤ 3.000,00 (drieduizend euro) immateriële schade, bij gebreke van betaling en verhaal te vervangen door 47 (zevenenveertig) dagen hechtenis, met dien verstande dat de toepassing van die hechtenis de verplichting tot schadevergoeding aan de Staat ten behoeve van het slachtoffer niet opheft.

link
Daar kun je nog geen 8 eigen risico van betalen.... maar who cares hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174449656
Ik wil niet bot zijn, want het is verschrikkelijk wat die meiden hebben doorgemaakt en de vader is er duidelijk ook heel erg onder aan het leiden. Ik vraag me alleen af wat hij concreet in gedachten zou hebben. De meest logische hulp op lange termijn in dit soort gevallen komt toch vooral neer op psychologen lijkt me. En dat wordt (afgezien van de eigen bijdrage) gelukkig geheel vergoed. Op korte termijn is er slachtofferhulp, die zowel juridische als emotionele steun biedt.

quote:
Onze medewerkers zijn opgeleid om u te ondersteunen in het strafproces. Zij kunnen u informeren over uw rechten en bijvoorbeeld helpen bij het verhalen van uw schade. Onze hulp is altijd gratis.
Ik vraag me dus af wát er voor andere hulp gewenst is.
pi_174449671
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

De achterliggende boodschap wordt totaal uit het oog verloren... Als we op Fok! iedereen die brak Nederlands schrijft links laten liggen kan Danny de boel wel opdoeken... :')
Nogal sociaal-gehandicapt ook. Alsof je niet door de grammaticafouten, slechts zinopbouw heen kunt lezen.
pi_174449695
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet bot zijn, want het is verschrikkelijk wat die meiden hebben doorgemaakt en de vader is er duidelijk ook heel erg onder aan het leiden. Ik vraag me alleen af wat hij concreet in gedachten zou hebben. De meest logische hulp op lange termijn in dit soort gevallen komt toch vooral neer op psychologen lijkt me. En dat wordt (afgezien van de eigen bijdrage) gelukkig geheel vergoed. Op korte termijn is er slachtofferhulp, die zowel juridische als emotionele steun biedt.

[..]

Ik vraag me dus af wát er voor andere hulp gewenst is.
Waar het vooral omgaat is: er is niet eens gereageerd op deze brief. Desnoods inderdaad met: 'excuus meneer, maar wij kunnen niets voor u doen'.
pi_174449708
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar kun je nog geen 8 eigen risico van betalen.... maar who cares hè.
Het eigen risico was in 2012 220 euro. 717,97 euro aan materiële schade delen door 220 is 3 jaar en een beetje aan eigen risico met de op dat moment beschikbare gegevens.
  maandag 16 oktober 2017 @ 12:50:43 #44
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174449747
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
Dit. Gaat denk ik ook steeds vaker gebeuren. Ik zou me ook echt machteloos voelen en twijfel of ik het zou kunnen laten om niks te doen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_174449749
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:47 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waar het vooral omgaat is: er is niet eens gereageerd op deze brief. Desnoods inderdaad met: 'excuus meneer, maar wij kunnen niets voor u doen'.
Peter R is bepaald geen betrouwbare bron in deze, hij heeft meermaals aangetoond dat het hem óók om de sensatie en publiciteit gaat. Een antwoord zou mooi zijn geweest, als dat er nooit is geweest, daar heb je gelijk in. Maar ik zou Peter R de Vries niet als bron gebruiken.
pi_174449786
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Peter R is bepaald geen betrouwbare bron in deze, hij heeft meermaals aangetoond dat het hem óók om de sensatie en publiciteit gaat. Een antwoord zou mooi zijn geweest, als dat er nooit is geweest, daar heb je gelijk in. Maar ik zou Peter R de Vries niet als bron gebruiken.
Hij is een clown, maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat hij hier om gaat liegen. Zelfs voor hem zou dat te ver gaan.
pi_174449798
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet bot zijn, want het is verschrikkelijk wat die meiden hebben doorgemaakt en de vader is er duidelijk ook heel erg onder aan het leiden. Ik vraag me alleen af wat hij concreet in gedachten zou hebben. De meest logische hulp op lange termijn in dit soort gevallen komt toch vooral neer op psychologen lijkt me. En dat wordt (afgezien van de eigen bijdrage) gelukkig geheel vergoed. Op korte termijn is er slachtofferhulp, die zowel juridische als emotionele steun biedt.

[..]

Ik vraag me dus af wát er voor andere hulp gewenst is.
denk inderdaad aan hulp van psychiaters, psychologen en eventueel ook seksuologen. Ook kan het zijn dat medicatie benodigd is. Mogelijk nog wel meer ik ben zelf geen hulpverlener dus ben niet de aangewezen persoon om dit tot in de puntjes aan te kunnen geven.

Het gaat mij er ook niet zo om wat er moet gebeuren en door wie, het gaat er bij meer om dat het overkomt alsof de dader(s) op alle mogelijke manieren hulp krijgen en dit bij de slachtoffers toch niet altijd goed geregeld is.

Ik kom nog even terug op mijn eerdere voorbeeld van de vader van het meisje van nulde die had het zo moeilijk met alles en woonde in een caravan en zat er emotioneel compleet doorheen en schreeuwde om hulp en beklaagde zich in mijn ogen terecht dat de dader die nog niet vrij was alle hulp kreeg die hij zich maar kon wensen.

Nou is het prima dat daders ook hulp krijgen want je wil de kansen op herhaling minimaliseren, maar vergeet dan de slachtoffers en nabestaanden niet!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_174449862
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:53 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

denk inderdaad aan hulp van psychiaters, psychologen en eventueel ook seksuologen. Ook kan het zijn dat medicatie benodigd is. Mogelijk nog wel meer ik ben zelf geen hulpverlener dus ben niet de aangewezen persoon om dit tot in de puntjes aan te kunnen geven.

Het gaat mij er ook niet zo om wat er moet gebeuren en door wie, het gaat er bij meer om dat het overkomt alsof de dader(s) op alle mogelijke manieren hulp krijgen en dit bij de slachtoffers toch niet altijd goed geregeld is.

Ik kom nog even terug op mijn eerdere voorbeeld van de vader van het meisje van nulde die had het zo moeilijk met alles en woonde in een caravan en zat er emotioneel compleet doorheen en schreeuwde om hulp en beklaagde zich in mijn ogen terecht dat de dader die nog niet vrij was alle hulp kreeg die hij zich maar kon wensen.

Nou is het prima dat daders ook hulp krijgen want je wil de kansen op herhaling minimaliseren, maar vergeet dan de slachtoffers en nabestaanden niet!
Maar het mooie van Nederland is dat al die hulp met erg korte lijnen dus reeds beschikbaar is (disclaimer: er is nog een hoop wat héél veel beter kan in de gezondheidszorg, maar dat terzijde). Mind you, het geval van het meisje van Nulde was in 2001, er is een hoop veranderd in de tussentijd, ook weer in de zorg. Ik kan me absoluut voorstellen dat hij zich een roepende in de woestijn moet hebben gevoeld, maar ik vraag me af of met het bestaan van slachtofferhulp en tweedelijns zorg er nog dingen zijn die anders kunnen. Functioneert Slachtofferhulp niet? Werkt de huisarts niet mee? Krijgt hij de psychische zorg niet vergoed? We weten niet waar het probleem ligt, en met een half a4tje aan tekst, op het internet gepleurd door Peter fucking R gaan we er ook niet komen.
pi_174449944
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:53 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

denk inderdaad aan hulp van psychiaters, psychologen en eventueel ook seksuologen. Ook kan het zijn dat medicatie benodigd is. Mogelijk nog wel meer ik ben zelf geen hulpverlener dus ben niet de aangewezen persoon om dit tot in de puntjes aan te kunnen geven.

Het gaat mij er ook niet zo om wat er moet gebeuren en door wie, het gaat er bij meer om dat het overkomt alsof de dader(s) op alle mogelijke manieren hulp krijgen en dit bij de slachtoffers toch niet altijd goed geregeld is.

Ik kom nog even terug op mijn eerdere voorbeeld van de vader van het meisje van nulde die had het zo moeilijk met alles en woonde in een caravan en zat er emotioneel compleet doorheen en schreeuwde om hulp en beklaagde zich in mijn ogen terecht dat de dader die nog niet vrij was alle hulp kreeg die hij zich maar kon wensen.

Nou is het prima dat daders ook hulp krijgen want je wil de kansen op herhaling minimaliseren, maar vergeet dan de slachtoffers en nabestaanden niet!
Maar even concreet.

Welke hulp krijgt de dader wel, maar wordt het slachtoffer onthouden?
pi_174449988
Slachtofferhulp Nederland
Ook wij kunnen en willen u graag helpen, onze hulp is altijd gratis en in de buurt.

https://www.slachtofferhu(...)rachting-aanranding/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174450047
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:05 schreef StaceySinger het volgende:
Slachtofferhulp Nederland
Ook wij kunnen en willen u graag helpen, onze hulp is altijd gratis en in de buurt.

https://www.slachtofferhu(...)rachting-aanranding/
Flut(klein + weinig middelen)organisatie als je het vergelijkt met de organisaties die wordt opgetuigd voor pedos/verkrachters. Alles is in meerdere mate gericht op de dader.
pi_174450063
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:09 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Flut(klein + weinig middelen)organisatie als je het vergelijkt met de organisaties die wordt opgetuigd voor pedos/verkrachters. Alles is in meerdere mate gericht op de dader.
Noem er eens een paar dan?
pi_174450133
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:09 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Flut (klein + weinig middelen) organisatie als je het vergelijkt met de organisaties die wordt opgetuigd voor pedos/verkrachters. Alles is in meerdere mate gericht op de dader.
Op de ruim 80 locaties zetten 1100 vrijwilligers en 500 beroepskrachten zich in voor de hulp aan slachtoffers. Het aanbod bestaat uit praktische en juridische hulp en emotionele ondersteuning. Slachtofferhulp Nederland helpt ook nabestaanden en andere betrokkenen zoals getuigen.

De hulp is altijd kosteloos.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtofferhulp_Nederland

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 16-10-2017 13:47:18 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174450874
als die papa hulp had gevraagd,had mama hem nooit op 29.9.auto gegeven
enige hulp voor deze gast is kogel
bedoel hulp voor MP ,niet voor papa

[ Bericht 8% gewijzigd door A_S_R op 16-10-2017 14:39:28 ]
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:56:53 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174450914
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:54 schreef A_S_R het volgende:
als die papa hulp had gevraagd,had mama hem nooit op 29.9.auto gegeven
enige hulp voor deze gast is kogel
:?
Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174450955
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
Ik ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:07:40 #57
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_174452240
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

:?
Whut?
Ik denk dat hij denkt dat het om de vader van de verdachte gaat ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:15:37 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174452359
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:07 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat hij denkt dat het om de vader van de verdachte gaat ;)
Ja, dat zal het inderdaad zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174463714
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:26 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze vader staat te popelen om het recht in eigen hand te nemen, net zoals heel veel Nederlanders wat betreft deze dader.
Doen Nederlanders toch niet.
pi_174463742
Uiteindelijk hebben we dit te danken aan de marktwerking in de zorg, dat kwam wel heel pijnlijk tevoorschijn toen een van de winkeliers het woord nam bij Pauw.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de zorg is er niet voor de commercie daar is het helemaal niet geschikt voor. Er wordt nu letterlijk met mensenlevens gespeeld.
pi_174463793


Je kan de VVD veel verwijten maar niet dat ze geen gevoel voor humor hebben.
pi_174463803
Leger kapot gemaakt, politie kapot gemaakt, de rode loper voor isis uitgelegd. Stem VVD, stem voor veiligheid. :')
pi_174463813
Mark.. Marktwerking ik snap 'm

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 03:00:09 ]
pi_174464051
Vader slachtoffer Michael P.: foutengala leidde tot dood Anne


Nijkerk - De vader van de destijds 17-jarige Nijkerkse die in 2010 door Michael P. (27) op zeer gewelddadige wijze werd verkracht, heeft zijn vertrouwen in de rechtsstaat volledig verloren. ’Wat voor mij heel wrang en zuur is, is dat er destijds maar een beetje aangemodderd is.’
Dat schrijft vader R. in een brief aan de ministeries van Veiligheid en Justitie en Binnenlandse Zaken. De brief is door de vader via de door hem benaderde misdaadjournalist Peter R. de Vries naar De Telegraaf gestuurd. De vader heeft laten weten niet geïnterviewd te willen worden.

P. verkrachtte in 2010 in Nijkerk twee meisjes van 16 en 17 jaar. Hij deed dat onder dreiging van een vuurwapen. De twee moesten ook met elkaar seks hebben en raakten ernstig getraumatiseerd door de gebeurtenis. P. verklaarde later dat hij trots was op zijn daden.
21 A4-tjes

’Ik heb destijds drie jaar gestreden om de labiele positie van P. op vele manieren aan te tonen. Ik heb vanuit alle hoeken en gaten informatie verzameld om het een en ander aan te tonen. Ook met betrekking tot drugsgebruik en misbruik. Alsmede de labiele geest van P. Vier jaar na mijn laatste relaas moet ik betreuren dat het destijds niets heeft geholpen’, zo schrijft de zeer teleurgestelde vader.

Volgens de vader heeft de observatie van P. in het Pieter Baan Centrum ’21 A4-tjes’ aan rapportages over hem opgeleverd, hoewel hij medewerking weigerde. P. zat er volgens de vader precies een maand. ’Tevens is daar de zorg voor recidive geuit en naar voren gekomen dat hij een gevaar voor de maatschappij was en waar de maatschappij voor beschermd moet worden.’
Rechtstreekse link

Mede omdat P. zich weigerde te laten onderzoeken, legden rechtbank en hof hem geen tbs op. De rechtbank Oost-Nederland wil hier niet op reageren. „We gaan niet in op individuele gevallen”, aldus een woordvoerster.

De vader legt een rechtstreekse link tussen het falen van het rechtssysteem en de dood van Anne Faber. ’Tevens heeft dit ertoe moeten leiden dat wij nu afscheid moeten nemen van een meisje van 25 jaar, Anne Faber in de bloei van haar leven’.
Handjevol agenten

Volgens de vader verklaarde de officier van justitie aanvankelijk dat in het ergste geval P. een straf zou kunnen verwachten van hoogstens drie maanden en een werkstraf van 240 uur. ’Ik dacht dat ik ontplofte’.

Hij schrijft dat er aanvankelijk slechts een handjevol agenten aan de verkrachting werkte. ’Door mijn toedoen is dit in korte tijd opgeschaald naar het onderzoeksteam Sparta, met 25 man.’
Nek omdraaien

De vader zegt in het hoger beroep ’als stront te zijn behandeld, terwijl de dader als een koning werd behandeld’. ’Wij werden in een verkeerde ruimte geplaatst en zaten zo direct achter P. Ik heb helaas na twijfel en omdat ik fatsoenlijk ben opgevoed geen misbruik gemaakt van de situatie, maar ik had graag zijn nek omgedraaid. En dat was mij ook gelukt.’

Tijdens het proces bleek, zo schrijft de vader, dat P. ook een door hem overvallen vrouw met haar fiets van het talud af wilde duwen. ’Enkel doordat er auto’s langskwamen en mensen uitstapten is dit de redding voor deze vrouw geweest.’ Opvallend is dat in Nijkerk eind september een vrouw van de fiets getrokken en aangerand werd. De aanrander stopte toen een auto aan kwam rijden. Politie en justitie onderzoeken of P. hier voor verantwoordelijk was.
Gefaald

’Het rechtssysteem heeft hier enorm gefaald en er zijn zeer duidelijk grove inschattingsfouten gemaakt, omdat vanaf het begin dit doemscenario diverse malen is geuit en uitgesproken. Niet enkel door mij als persoon maar ook onderbouwd na één maand observatie in Pieter Baan Centrum’, zo staat in de brief.

De vader stuurde destijds meerdere brieven naar de bewindslieden Teeven en Opstelten. ’Helaas heb ik nimmer enige reactie mogen ontvangen behalve een notificatie dat mijn brieven en mail in goede orde waren ontvangen.’ Het ministerie van V & J laat weten in een reactie dat er destijds wél is gereageerd, maar wil over de inhoud van de reactie niets zeggen. „We gaan niet op individuele gevallen”, aldus een woordvoerder.
Foutengala

Hij vindt dat de mensen die in zijn ogen verantwoordelijk zijn voor het foutengala rond Michael P., verantwoording moeten afleggen en hun functie neerleggen.

In een persoonlijk gesprek met deze krant laat hij nog weten dat het met zijn dochter naar omstandigheden goed gaat. „Zowel ik als mijn dochter hebben de gebeurtenissen van toen de laatste week wel deels herbeleefd. Dat valt zwaar. Ik hoop vooral voor de nabestaanden van Anne dat dezelfde fouten niet opnieuw worden gemaakt. Dat kun je ons en de maatschappij niet aandoen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)leidde-tot-dood-anne

Was het niet zo dat de rechter die de straf verlaagde in hoger beroep, nu een hoge baas bij het OM is?
Ik las ook dat de straf verlaagd werd omdat men vond dat die véél te hoog was want in vergelijkbare gevallen was ook een veel lagere straf gegeven. Dan vraag ik me wel af wat die vergelijkbare gevallen waren.
pi_174464078
Ik snap het excuus van vergelijkbare gevallen niet. Een rechter met ballen staaft zijn keuzes.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:39:53 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174464916
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:54 schreef A_S_R het volgende:
als die papa hulp had gevraagd,had mama hem nooit op 29.9.auto gegeven
enige hulp voor deze gast is kogel
bedoel hulp voor MP ,niet voor papa
Toch knap dat je het artikel nog steeds niet goed weet te duiden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:46:28 #67
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174464982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 06:32 schreef Loekie1 het volgende:
Vader slachtoffer Michael P.: foutengala leidde tot dood Anne

Nijkerk - De vader van de destijds 17-jarige Nijkerkse die in 2010 door Michael P. (27) op zeer gewelddadige wijze werd verkracht, heeft zijn vertrouwen in de rechtsstaat volledig verloren. ’Wat voor mij heel wrang en zuur is, is dat er destijds maar een beetje aangemodderd is.’
Dat schrijft vader R. in een brief aan de ministeries van Veiligheid en Justitie en Binnenlandse Zaken. De brief is door de vader via de door hem benaderde misdaadjournalist Peter R. de Vries naar De Telegraaf gestuurd. De vader heeft laten weten niet geïnterviewd te willen worden.

P. verkrachtte in 2010 in Nijkerk twee meisjes van 16 en 17 jaar. Hij deed dat onder dreiging van een vuurwapen. De twee moesten ook met elkaar seks hebben en raakten ernstig getraumatiseerd door de gebeurtenis. P. verklaarde later dat hij trots was op zijn daden.
21 A4-tjes

’Ik heb destijds drie jaar gestreden om de labiele positie van P. op vele manieren aan te tonen. Ik heb vanuit alle hoeken en gaten informatie verzameld om het een en ander aan te tonen. Ook met betrekking tot drugsgebruik en misbruik. Alsmede de labiele geest van P. Vier jaar na mijn laatste relaas moet ik betreuren dat het destijds niets heeft geholpen’, zo schrijft de zeer teleurgestelde vader.

Volgens de vader heeft de observatie van P. in het Pieter Baan Centrum ’21 A4-tjes’ aan rapportages over hem opgeleverd, hoewel hij medewerking weigerde. P. zat er volgens de vader precies een maand. ’Tevens is daar de zorg voor recidive geuit en naar voren gekomen dat hij een gevaar voor de maatschappij was en waar de maatschappij voor beschermd moet worden.’
Rechtstreekse link

Mede omdat P. zich weigerde te laten onderzoeken, legden rechtbank en hof hem geen tbs op. De rechtbank Oost-Nederland wil hier niet op reageren. „We gaan niet in op individuele gevallen”, aldus een woordvoerster.

De vader legt een rechtstreekse link tussen het falen van het rechtssysteem en de dood van Anne Faber. ’Tevens heeft dit ertoe moeten leiden dat wij nu afscheid moeten nemen van een meisje van 25 jaar, Anne Faber in de bloei van haar leven’.
Handjevol agenten

Volgens de vader verklaarde de officier van justitie aanvankelijk dat in het ergste geval P. een straf zou kunnen verwachten van hoogstens drie maanden en een werkstraf van 240 uur. ’Ik dacht dat ik ontplofte’.

Hij schrijft dat er aanvankelijk slechts een handjevol agenten aan de verkrachting werkte. ’Door mijn toedoen is dit in korte tijd opgeschaald naar het onderzoeksteam Sparta, met 25 man.’
Nek omdraaien

De vader zegt in het hoger beroep ’als stront te zijn behandeld, terwijl de dader als een koning werd behandeld’. ’Wij werden in een verkeerde ruimte geplaatst en zaten zo direct achter P. Ik heb helaas na twijfel en omdat ik fatsoenlijk ben opgevoed geen misbruik gemaakt van de situatie, maar ik had graag zijn nek omgedraaid. En dat was mij ook gelukt.’

Tijdens het proces bleek, zo schrijft de vader, dat P. ook een door hem overvallen vrouw met haar fiets van het talud af wilde duwen. ’Enkel doordat er auto’s langskwamen en mensen uitstapten is dit de redding voor deze vrouw geweest.’ Opvallend is dat in Nijkerk eind september een vrouw van de fiets getrokken en aangerand werd. De aanrander stopte toen een auto aan kwam rijden. Politie en justitie onderzoeken of P. hier voor verantwoordelijk was.
Gefaald

’Het rechtssysteem heeft hier enorm gefaald en er zijn zeer duidelijk grove inschattingsfouten gemaakt, omdat vanaf het begin dit doemscenario diverse malen is geuit en uitgesproken. Niet enkel door mij als persoon maar ook onderbouwd na één maand observatie in Pieter Baan Centrum’, zo staat in de brief.

De vader stuurde destijds meerdere brieven naar de bewindslieden Teeven en Opstelten. ’Helaas heb ik nimmer enige reactie mogen ontvangen behalve een notificatie dat mijn brieven en mail in goede orde waren ontvangen.’ Het ministerie van V & J laat weten in een reactie dat er destijds wél is gereageerd, maar wil over de inhoud van de reactie niets zeggen. „We gaan niet op individuele gevallen”, aldus een woordvoerder.
Foutengala

Hij vindt dat de mensen die in zijn ogen verantwoordelijk zijn voor het foutengala rond Michael P., verantwoording moeten afleggen en hun functie neerleggen.

In een persoonlijk gesprek met deze krant laat hij nog weten dat het met zijn dochter naar omstandigheden goed gaat. „Zowel ik als mijn dochter hebben de gebeurtenissen van toen de laatste week wel deels herbeleefd. Dat valt zwaar. Ik hoop vooral voor de nabestaanden van Anne dat dezelfde fouten niet opnieuw worden gemaakt. Dat kun je ons en de maatschappij niet aandoen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)leidde-tot-dood-anne

Was het niet zo dat de rechter die de straf verlaagde in hoger beroep, nu een hoge baas bij het OM is?
Ik las ook dat de straf verlaagd werd omdat men vond dat die véél te hoog was want in vergelijkbare gevallen was ook een veel lagere straf gegeven. Dan vraag ik me wel af wat die vergelijkbare gevallen waren.
Echt heel ziek.... ziek hoe burgers behandeld worden tegenwoordig :r en de elite maar lachend hun wijntjes sippen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:50:42 #68
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_174482011
Dat er wel degelijk een flink rapport is opgemaakt bij het PBC, verbaast me. Wat is er dan gebeurd tussen de rechtszaak en het hoger beroep dat dat kennelijk niet relevant genoeg was om TBS op te leggen? Was dit een gekke beslissing van de rechter? Was het OM te voorzichtig, want, als het OM het niet eist, brandt de rechter er zijn vingers ook niet aan? Vragen, vragen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')