abonnement Unibet Coolblue
pi_174436857
Welkom in CUL, het smakelijkste forum van FOK!

Bij ons kun je uitgebreid praten over alles wat met koken en lekker eten te maken heeft.
Of je nou kookt op Michelin-niveau of iemand bent die water nog aan laat branden, iedereen kan hier zijn culinaire ei kwijt.

We stellen het op prijs als je op een positieve manier bijdraagt. Iedereen heeft ooit moeten leren koken, wees aardig voor beginners en gevorderden. Als je het eten of drinken in een topic niet lust, reageer dan liever niet :)

Alles kan, van pakjes en zakjes tot sous vide en Bib Gourmand.

CUL-mods:
RealAIVD DM
Lucky_Strike DM

Handige topics
CUL / Linkjestopic
CUL / CUL TV verzameltopic
CUL / Het FOK!-kookboek!
CUL / [FOK!-kookboek]Post hier je recepten en opmerkingen deel 2

Met eeuwige dank aan Schmoopy die CUL het leven gaf O+

[ Bericht 44% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-01-2019 13:21:17 ]
pi_174477354
Kick voor de keuvelende Mod's die de SC leuker vinden
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_174477642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:35 schreef Soury het volgende:
Kick voor de keuvelende Mod's die de SC leuker vinden
Dat is de tweede keer in korte tijd dat je dit zegt. Scheelt er iets aan? Ik hou zo goed als ieder topic bij hoor.
Spoilers!
pi_174477829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:35 schreef Soury het volgende:
Kick voor de keuvelende Mod's die de SC leuker vinden
Eens met deze zure meid.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:56:04 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174479793
Waar gaat het eigenlijk over, Thé?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:11:59 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174480514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is de tweede keer in korte tijd dat je dit zegt. Scheelt er iets aan? Ik hou zo goed als ieder topic bij hoor.
Tja
CUL / Post hier receptloze recepten
Hier reageer je lekker mee ipv het een schopje ONZ te geven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174480581
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
CUL / Post hier receptloze recepten
Hier reageer je lekker mee ipv het een schopje ONZ te geven
Een geintje moet kunnen hoor. Posts die over de schreef gaan zijn verwijderd.
Spoilers!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:15:11 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174480657
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een geintje moet kunnen hoor. Posts die over de schreef gaan zijn verwijderd.
Possetje doet niet anders dan dit soort onzin te posten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174480813
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Possetje doet niet anders dan dit soort onzin te posten.
Hij maakt vaak bijzondere topics aan. Die worden niet per definitie allemaal gesloten.

Ik zie het kwaad niet in van zijn laatste topic hier.
Spoilers!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:19:47 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174480850
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hij maakt vaak bijzondere topics aan. Die worden niet per definitie allemaal gesloten.

Ik zie het kwaad niet in van zijn laatste topic hier.
Alleen dat het in ONZ thuishoort
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174480889
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen dat het in ONZ thuishoort
Daar zijn we het dan over oneens :)
Spoilers!
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:24:38 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174480994
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over oneens :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:37:51 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174481570
Ik sta achter Lucky.
Onzin om topics van bepaalde users per definitie af te keuren.
pi_174481615
quote:
Leuk om die theorie ook eens op een forum toe gepast te zien ^O^
Spoilers!
pi_174483560
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over oneens :)
Eens met Lucky. :)

Het staat eenieder vrij om het forum met schitterende hoogstaande culinaire topics op te leuken, net als dat Possetje zich af mag vragen welke dieren we liever niet in onze mond steken. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:22:31 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174484886
De reacties waarvan je spontaan over je nek zou kunnen gaan, zijn gelukkig vakkundig verwijderd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174489686
Zo maar een losse vraag: Is er een speciale reden dat FB ineens weg is uit de bovenste regionen van CUL (sticky topics) en nu gewoon onderdeel is van het gewone CUL subforum?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2017 11:00:51 ]
pi_174490123
Oh, dank! Opgelost :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174498669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is de tweede keer in korte tijd dat je dit zegt. Scheelt er iets aan? Ik hou zo goed als ieder topic bij hoor.
Dank :7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:49:29 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_177293900
Kunnen jullie als mods eens kijken in dat nasitopic van iwanius want de haters zijn weer lekker bezig in zijn topic en waar het weer niet over zijn nasigoreng gaat maar hem als persoon. Off topic gelul dus.
pi_177427609
Is er geen baat bij een Wijn-reeks?
Soort van mengeling tussen 'wat drink je nu' en het delen van kennis en advies
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:36:53 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_177428097
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177439901
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:11 schreef Dromenvangertje het volgende:
Is er geen baat bij een Wijn-reeks?
Soort van mengeling tussen 'wat drink je nu' en het delen van kennis en advies
Dit is het laatste wijntopic. Spam het gerust helemaal vol met wat je drinkt. Of het topic dat Borisz noemde, ook prima :)
CUL / [WIJN TOPIC #1] Alles over vergist druivensap
Spoilers!
pi_177439958
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:54 schreef rmrt2010 het volgende:
Kunnen jullie als mods eens kijken in dat nasitopic van iwanius want de haters zijn weer lekker bezig in zijn topic en waar het weer niet over zijn nasigoreng gaat maar hem als persoon. Off topic gelul dus.
Hoi! Ik las dit gisterenavond pas. Op een of andere manier zakt ons FB topic heel snel weg in de actieve topiclijst bij mij. Ik probeer er extra op te letten.

Aangaande je opmerking, ik had dat topic zeker in de gaten. Er is wat gemod en uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op doordat het topic vol was ^O^ Als Iwanius een nieuwe wil openen, kan dat natuurlijk, dan mod ik weer vrolijk verder indien nodig.
Spoilers!
pi_177467983
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Bij de post van Iwanius. Ten eerste, why? Ten tweede: dat is wel heel ironisch, met die nick _O-
Omdat er afspraken met Iwanius zijn gemaakt over zijn sigaren aangezien het Wat eten we vandaag? is en niet Wat roken we vandaag? Zodoende.
Spoilers!
pi_177939687
Kan deze laatste in de serie worden gereekst a.u.b. dit omdat RobinOok de laatste reageerder was in voorgaande serie (9) en niet ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2018 19:39:28 ]
  maandag 19 maart 2018 @ 19:56:57 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177940254
Oh, sorry. Had ik niet in de gaten.
pi_177942421
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:39 schreef Iwanius het volgende:
Kan deze laatste in de serie worden gereekst a.u.b. dit omdat RobinOok de laatste reageerder was in voorgaande serie (9) en niet ik.
Ga ik morgen even regelen :) Je had overigens nog gewoon op 'open nieuw topic' kunnen klikken, ook al had je niet de laatste post.
Spoilers!
pi_177948740
Ik heb op "open een.." gedaan maar zoals je zal merken staat dit topic dus "alleen" omdat hij niet in de reeks zit. En de reden daarvan heb ik dus net aangegeven.
  zondag 13 mei 2018 @ 17:44:16 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179136911
Kan iemand het topic CUL / Wat eten en drinken we vandaag #412 Met varkens aan t spit! linken in de reeks?
Of zou dit een teken van God zijn dat ik gewoon een nieuw, wel goedgereekst topic aan moet maken en de bestaande gewoon weg kan zakken... })
  zondag 13 mei 2018 @ 18:59:51 #32
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179138188
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:44 schreef RobinOok het volgende:
Kan iemand het topic CUL / Wat eten en drinken we vandaag #412 Met varkens aan t spit! linken in de reeks?
Of zou dit een teken van God zijn dat ik gewoon een nieuw, wel goedgereekst topic aan moet maken en de bestaande gewoon weg kan zakken... })
Geregeld :)
Spoilers!
pi_179629398
:s)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2018 22:53:14 ]
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:57:30 #34
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179629567
Ten eerste, dreigen met weggaan gaat je echt nergens mee helpen.

Ten tweede is het openbaarmaken van privéberichten absoluut niet de bedoeling op FOK!

Ten derde is je helemaal niet gezegd dat je mensen geen antwoord mag geven omdat dat offtopic zou zijn.

Iemand vroeg je waarom je Suriamers altijd Glurinamers noemt. Jouw antwoord was dat dat normaal voor jou is en dat je Moslims theedoeken , Nigerianen Blackies en joden neuzen noemt.
Ik heb je enkel en alleen gevraagd om voortaan in CUL je creatieve beschrijvingen van rassen e.d. voor je te houden. Dat is alles. Ik zie niet wat daar zo problematisch aan is.
Spoilers!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:58:28 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179629596
Ah tof. Je hebt je post geleegd ^O^
Spoilers!
pi_179632426
Nou ik zet'm weer terug want ik heb gemerkt dat je erg weinig met verzoeken doet die als doel hebben zaken in perspectief neer te zetten en voor beiden partijen oplossend te laten werken.

• Ik dreig niet, ik doe gewoon een belofte.

• Ik heb nergens de tekst zoals wij dat bespraken openbaar gemaakt dus je moet nu geen redenen zoeken om mij van iets te betichten wat helemaal niet heeft plaatsgevonden. Daarbij kan niemand mij verbieden, ook FOK! niet, dat ik als het iets betreft dat terzake doet, en wel jouw zoveelste ge-edit in een post van mij om redenen die ik erg overdreven vind, dan moet dat gemeld worden en is het absoluut geen overtreding van welke FOK! regel ook. Immers het is een recht dat ik mis of wantoestanden meld, helemaal als het langzamerhand begint op te vallen, iets dat voorheen niet in CUL is voorgekomen.

• Als ik een creatieve beschrijving van iets geef dan is dat nog altijd iets wat gemeld en gezegd kan en mag worden. Dat is misschien niet leuk voor sommigen, maar gewoon een recht! Dat constante politiek-correct " oh misschien stoten wij weer iemand voor het hoofd " gewig en geweeg hebben wij genoeg van in Nederland en het zou van de gekke zijn als die vorm van veredelde censuur steeds meer oprukt op bijvoorbeeld FOK! en in deze in CUL.

Niemand vind schelden leuk of dat iemand je uitscheld voor hufter of klootzak irl. Echter dat is onderdeel van een democratie en kan en mag je niks tegen doen formeel juridisch omdat je dan iemand zijn recht op een vrije mening inperkt.

• Hopelijk begrijp je wat ik hiermee wil zeggen inzake jouw verzoek waar ik niet onwelwillend tegenover stond. Echter toen ik zag dat je wederom onnodig zat te editten in een post van mij, toen was het voor mij geen vraag of verzoek meer maar gewoon een verkapte mededeling en waar jij allang de beslissing voor had genomen om alvast de woord bij de daad te voegen. En dan niet gewoon de post laten voor wat het is, maar onmiddelijk dus waarover je mededeelde weghalen. Wat is dat voor idioterie? Kan je niet gewoon wachten totdat het een volgende post betreft? Maar wel degene zijn post die die specifieke vraag aan mij stelt gewoon laten staan!

Beetje de tendens dat mensen die op mij haten diens post laten staan maar als ik vervolgens eens terug reageer, dan word ik genote of geband onder de noemer van "doorgaan" Dat is niet de oorzaak aanpakken maar het gevolg. Dat is dus de omgekeerde wereld.

• Ik vind ook dat je gewoon begint door te slaan inzake je moderatie hier in CUL en dat is een slechte zaak. Een slechte zaak als mods beginnen op te vallen binnen op een subforum want dan is er iets niet goed. Maar doe gewoon wat je niet laten kan. Op een bepaalt moment zijn de "krenten uit de pap" weg en is het erg saai om mod te zijn op een forum waar je verder alleen maar obligate verhalen leest en hoort.

Net zoals een bruin cafe dat draait op kleurrijke gasten om dat cafe swung en kleur te geven. Als die weg zijn is het gedaan en krijg je middelmaat. Als dat je insteek is met deze wijze van modereren dan zal CUL voor mij net zoals KLB binnenkort verleden tijd zijn.

• Er zijn genoeg alternatieven om wat ik wil posten ergens anders te posten. Zoals irl, heb ik alle vrijheid om nergens en van niemand afhankelijk te zijn gezien de ruime keuze die je tegenwoordig hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 08:19:13 ]
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:22:22 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179632458
Goedemorgen, ik ben net wakker. Ik heb je verzoekje van gisterenavond om mijn bovenstaande post te verwijderen net pas gelezen omdat ik gewoon aan het slapen was.

Nu eens even lezen.
Spoilers!
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:36:13 #38
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_179632580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 08:18 schreef Iwanius het volgende:
Nou ik zet'm weer terug want ik heb gemerkt dat je erg weinig met verzoeken doet die als doel hebben zaken in perspectief neer te zetten en voor beiden partijen oplossend te laten werken.

• Ik dreig niet, ik doe gewoon een belofte.

• Ik heb nergens de tekst zoals wij dat bespraken openbaar gemaakt dus je moet nu geen redenen zoeken om mij van iets te betichten wat helemaal niet heeft plaatsgevonden. Daarbij kan niemand mij verbieden, ook FOK! niet, dat ik als het iets betreft dat terzake doet, en wel jouw zoveelste ge-edit in een post van mij om redenen die ik erg overdreven vind, dan moet dat gemeld worden en is het absoluut geen overtreding van welke FOK! regel ook. Immers het is een recht dat ik mis of wantoestanden meld, helemaal als het langzamerhand begint op te vallen, iets dat voorheen niet in CUL is voorgekomen.

• Als ik een creatieve beschrijving van iets geef dan is dat nog altijd iets wat gemeld en gezegd kan en mag worden. Dat is misschien niet leuk voor sommigen, maar gewoon een recht! Dat constante politiek-correct " oh misschien stoten wij weer iemand voor het hoofd " gewig en geweeg hebben wij genoeg van in Nederland en het zou van de gekke zijn als die vorm van veredelde censuur steeds meer oprukt op bijvoorbeeld FOK! en in deze in CUL.

Niemand vind schelden leuk of dat iemand je uitscheld voor hufter of klootzak irl. Echter dat is onderdeel van een democratie en kan en mag je niks tegen doen formeel juridisch omdat je dan iemand zijn recht op een vrije mening inperkt.

• Hopelijk begrijp je wat ik hiermee wil zeggen inzake jouw verzoek waar ik niet onwelwillend tegenover stond. Echter toen ik zag dat je wederom onnodig zat te editten in een post van mij, toen was het voor mij geen vraag of verzoek meer maar gewoon een verkapte mededeling en waar jij allang de beslissing voor had genomen om alvast de woord bij de daad te voegen. En dan niet gewoon de post laten voor wat het is, maar onmiddelijk dus waarover je mededeelde weghalen. Wat is dat voor idioterie? Kan je niet gewoon wachten totdat het een volgende post betreft? Maar wel degene zijn post die die specifieke vraag aan mij stelt gewoon laten staan!

Beetje de tendens dat mensen die op mij haten diens post laten staan maar als ik vervolgens eens terug reageer, dan word ik genote of geband onder de noemer van "doorgaan" Dat is niet de oorzaak aanpakken maar het gevolg. Dat is dus de omgekeerde wereld.

• Ik vind ook dat je gewoon begint door te slaan inzake je moderatie hier in CUL en dat is een slechte zaak. Een slechte zaak als mods beginnen op te vallen binnen op een subforum want dan is er iets niet goed. Maar doe gewoon wat je niet laten kan. Op een bepaalt moment zijn de "krenten uit de pap" weg en is het erg saai om mod te zijn op een forum waar je verder alleen maar obligate verhalen leest en hoort.

Net zoals een bruin cafe dat draait op kleurrijke gasten om dat cafe swung en kleur te geven. Als die weg zijn is het gedaan en krijg je middelmaat. Als dat je insteek is met deze wijze van modereren dan zal CUL voor mij net zoals KLB binnenkort verleden tijd zijn.

• Er zijn genoeg alternatieven om wat ik wil posten ergens anders te posten. Zoals irl, heb ik alle vrijheid om nergens en van niemand afhankelijk te zijn gezien de ruime keuze die je tegenwoordig hebt.
Neem er nog eentje, Tong80. *O*
Bladiebla...
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:05:06 #39
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179632852
Iwanius. Het is een leuke afleidingsmanoeuvre om over mijn moderatiekwaliteiten te beginnen. Je zegt dat je posts vaak ge-edit worden. Er worden al jaren, lang voor mijn tijd, afspraken met jou gemaakt over je postgedrag. Keer op keer leg je die afspraken naast je neer. Dan worden je posts ge-edit en volgt er zelfs af en toe een ban. Wij hadden ook liever dat we dat niet hoefden doen maar zo gaan die dingen nou eenmaal. Er zijn, naast jouw posts, bijzonder weinig posts die een edit van de mods behoeven. Misschien zegt dat ook iets.

Je zegt dat ik er niet aan meewerk om zaken in perspectief te zetten. Voor zover ik weet, ben jij degene die zijn post leeghaalt.

FOK! is geen democratie. Dat zou je moeten weten want dat is je al heel vaak verteld. Racistische uitingen zijn hier niet welkom. Als je die wel wil doen, zijn daar andere fora voor.
Mijn mededeling via aan jou gisterenavond, namens het modteam, om je niet meer op die manier uit te laten over rassen/volken/groepen was een mededeling. Geen opening van een discussie of wat dan ook. Gewoon een herinnering aan iets wat niet mag op FOK! En ja, je post in Wat eten we vandaag? is aangepast aangezien er iets stond wat niet door de beugel kon.
Spoilers!
pi_179632938
^O^
Heldere boodschap mod.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179634126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

Iwanius. Het is een leuke afleidingsmanoeuvre om over mijn moderatiekwaliteiten te beginnen.
Alsof jij dat niet doet. Of je kapt het af met de stelregel " dat het nu eenmaal is zoals het is/zo gaan die dingen nu eenmaal " of je komt aanzetten dat er nu wel genoeg over gezegd is. En dat noem jij ten dienste zijn als crew voor de users en FOK!? Of du moment het over je gedrag/beleid gaat wordt het of als 'crewbashing" neergezet en met een note omgeven ook als het door iemand netjes en to the point wordt omschreven zonder enig scheldwoord. Nee, zelfkritiek is je wereldvreemd.

quote:
Je zegt dat je posts vaak ge-edit worden. Er worden al jaren, lang voor mijn tijd, afspraken met jou gemaakt over je postgedrag. Keer op keer leg je die afspraken naast je neer.
Makkelijk he om die stok te gebruiken met een argument dat geen argument is. En als dat zo was, als ik elke keer, elke week,maand ettelijke malen al over de scheef ben gegaan dan zou ik toch al langer geband zijn dan die enke hele korte incidentele bans die ik heb gekregen? Toch? Nou, en aangezien mijn bans op 1 hand zijn te tellen, zit je gewoon jezelf vrij te pleiten. Knap hoor.

quote:
Dan worden je posts ge-edit en volgt er zelfs af en toe een ban. Wij hadden ook liever dat we dat niet hoefden doen maar zo gaan die dingen nou eenmaal. Er zijn, naast jouw posts, bijzonder weinig posts die een edit van de mods behoeven. Misschien zegt dat ook iets.
" Ja zo gaan die dingen nou eenmaal ".. Verrek...wat zei ik net in het eerste deel van mijn reactie.. :D Voordat jij mod werd was CUL jarenlang met Isabeau een hele gemoedelijke plek voor eetliefhebbers waar iedereen in zijn waarde werd gelaten en alleen in opperste noodzaak werd opgetreden. Dat siert de persoon Isabeau. Bij jou is dat sedert je mod bent geworden zeker niet het geval.Sterker nog: Bij jou gaat het erom vooral je stempel te willen drukken in CUL en vooral pietleuterig bezig te willen zijn. Vind ik prima maar niet bij mij.

quote:
Je zegt dat ik er niet aan meewerk om zaken in perspectief te zetten. Voor zover ik weet, ben jij degene die zijn post leeghaalt.
Ja, omdat ik hoopte dat jij nu eens inzag hoe jouw pietleuterg gedrag overkwam.Nee hoor: Geen zelfreflectie. En daar ik iemand van fatsoensnormen ben en heel goed kan inschatten of een reactie wel zin heeft (escalering) verwijderd ik uit mijzelf mijn post alvast. Helaas besloot jij er wel een reactie onder te zetten met dit dus als gevolg.

quote:
FOK! is geen democratie. Dat zou je moeten weten want dat is je al heel vaak verteld. Racistische uitingen zijn hier niet welkom. Als je die wel wil doen, zijn daar andere fora voor.
Mijn verbastering..mijn uiting was en is niet racistisch bij wet. Eind discussie. In de context waar ik dit uit is dit niet racistisch vriend. Iets niet leuk vinden heeft geen enkele juridische en formele grond om het te verbieden. Ik heb genoeg ervaring met dit soort zaken ,zelfs voor dat jij geboren was. En FOK! dient zich ook gewoon aan de wet te houden ongeacht of men een besloten forum is of dat men meent dat het anders is.

quote:
Mijn mededeling via aan jou gisterenavond, namens het modteam, om je niet meer op die manier uit te laten over rassen/volken/groepen was een mededeling. Geen opening van een discussie of wat dan ook. Gewoon een herinnering aan iets wat niet mag op FOK! En ja, je post in Wat eten we vandaag? is aangepast aangezien er iets stond wat niet door de beugel kon.
Goed... en bij een herrinnering dan laat je waarover het gaat staan en treed je pas weer op bij een volgende overtreding met een sanctie. Dat is hetzelfde als dat je iemand ziet staan die net van een begrafenis komt en stilstaat op een rijstrook, overmand met emoties, jij als motoragent hem aanspreekt op zijn overtreding, waarschuwt na zijn verhaal te hebben aangehoord en dan alsnog je boekje pakt om hem te verbaliseren. Ben je dan een hufter of wat?

Nou..zo komt op jouw optreden dus over. Kortom totaal niet kloppend.

Maar goed, als dit jouw manier van optreden blijft inzake mijn post, prima, dan wordt dit een van mijn laatste keren in CUL. Kwestie van jouw eerstvolgende edit met je welbekende drogreden als excuus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 10:51:32 ]
pi_179634309
Iwanius - ik ben van de fatsoensnormen
Sorry moet even _O-
pi_179634396
Ik ga het even heel kort samenvatten, Iwanius. Jij smijt met vervelende omschrijvingen van bevolkingsgroepen om een reactie uit te lokken, jij post sigaren met een halve kop koffie in beeld om reacties uit te lokken en je zet argeloze eters op de foto met commentaar erbij om een reactie uit te lokken en als je dan een reactie krijgt ga je de gebeten hond lopen spelen. Ik vind het lief en vlijtig van LS dat ze daar nog een hoop tijd in steekt ook, maar voor mij is het simpel: je weet best waar de schoen wringt in je posts, we zijn helemaal niet overdreven streng en als er een keer een post wordt aangepast dan heb je het daar gewoon maar mee te doen. :) Ik hoop dat je je toffe O+ fotoverslagen O+ blijft posten want ik ben er verzot op, maar zo niet, fair enough. :*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:45:13 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179635848
Onbegrijpelijk dat jullie zijn kont zo blijven kussen met kus-smileys en hartjes.
Miljaar, wat een boel stront krijgen jullie over je heen in zogenaamd chique bewoordingen.

Ik zou er mijn CUL-buik al lang vol van hebben. Je mag als mod wel enig respect afdwingen hoor, net als iedere andere user. Je bent geen voetveeg.

Nog los van zijn racisme. Daar wordt ieder ander (terecht) harder op afgerekend. Maar nee. We posten uitleg en O+ hartjes O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:57:49 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179636060
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Onbegrijpelijk dat jullie zijn kont zo blijven kussen met kus-smileys en hartjes.
Miljaar, wat een boel stront krijgen jullie over je heen in zogenaamd chique bewoordingen.

Ik zou er mijn CUL-buik al lang vol van hebben. Je mag als mod wel enig respect afdwingen hoor, net als iedere andere user. Je bent geen voetveeg.

Nog los van zijn racisme. Daar wordt ieder ander (terecht) harder op afgerekend. Maar nee. We posten uitleg en O+ hartjes O+
Dat dus. Zo blijft de waan bij iwanius voortleven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179636509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Onbegrijpelijk dat jullie zijn kont zo blijven kussen met kus-smileys en hartjes.
Miljaar, wat een boel stront krijgen jullie over je heen in zogenaamd chique bewoordingen.

Ik zou er mijn CUL-buik al lang vol van hebben. Je mag als mod wel enig respect afdwingen hoor, net als iedere andere user. Je bent geen voetveeg.

Nog los van zijn racisme. Daar wordt ieder ander (terecht) harder op afgerekend. Maar nee. We posten uitleg en O+ hartjes O+
Niks kont kussen, ik vind de verslagen van Iwanius gewoon gaaf en zou het jammer vinden als ze niet niet meer verschenen, maar zijn irrelevante gezeik kan ik missen als kiespijn :)

Prima als je er niettemin allerlei dubbele bodems in wil zien hoor - je achterdocht over van alles, daar kijk ik niet meer van op. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:11:24 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179637297
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Niks kont kussen, ik vind de verslagen van Iwanius gewoon gaaf en zou het jammer vinden als ze niet niet meer verschenen, maar zijn irrelevante gezeik kan ik missen als kiespijn :)

Prima als je er niettemin allerlei dubbele bodems in wil zien hoor - je achterdocht over van alles, daar kijk ik niet meer van op. :)
Wat een vreemde reactie. Ik zie nergens dubbele bodems. Ik vind het simpelweg raar dat iemand die zo over de schreef gaat, kusjes en hartjes krijgt.

Kan me nog voorstellen dat je in de wiek geschoten bent als je als mod wordt afgezeken om wat je doet. Ik vind nota bene dat jullie veel te veel pikken.

Maar prima hoor, als jij daar 'achterdocht' in wilt zien. Daar kun je elke reactie wel mee wegwuiven natuurlijk.

En als je Iwanius' verslagen los kunt zien van zijn gedrag, waarom moet je dan kennelijk aan mijn adres wel een opmerking maken die los staat van wat ik inhoudelijk zeg?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179638556
Als ik mag minilot:


-Nee dat mag je niet. Je mag je smerige commentaar op andere users voor je houden en al helemaal niet namens een mod spreken-

[ Bericht 21% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-06-2018 15:47:48 ]
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:44:46 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179638590
_O- _O- _O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179638608
quote:
-knip-
Doe es ff rustig, straight out of Cigaragua :{w

[ Bericht 37% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-06-2018 15:48:20 ]
pi_179638756
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.
  woensdag 6 juni 2018 @ 16:00:17 #52
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_179638809
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

:W
En verder.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_179638822
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

:W tot over een paar weken weer
pi_179638831
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

Hahahahahaha
pi_179638893
EINDE DISCUSSIE

Gaat vervolgens vrolijk verder met discussiëren.
Goed bezig weer, Iwa.
pi_179640488
Zeer jammer dat hij weg gaat. Ik kom zelf ook uit de ex-kolonien, maar voelde me nooit beledigd. Andere users die Iwanus in de tang namen, daar voelde ik me wel door gekleineerd. Mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Daarom ging ik over in de tegenaanval.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179640716
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

Blijf a.u.b ook echt weg met je gezeur en gezanik.
Je lokt het uit.
pi_179641948
Jammer dat je weggaat, Iwanius. Ik ben geen fan van je Klaagbaaktopics maar je bijdragen met wat je op een dag eet kan ik zeker waarderen. Het ga je goed.
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 19:26:07 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179642119
Joh, als ie weer nuchter is en zich weer iets kan herinneren komt ie hier toch wel weer terug.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179643279
Hij kan de aaaandacht toch niet missen :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 juni 2018 @ 00:55:05 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179648348
Vuurtje opstokend: LS neemt het modschap inderdaad wel soms iets te serieus en moet wat losser modereren. Minder ingrijpen, minder posts veranderen en minder notes uitdelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_179649084
Wat is ook weer de URL van notes?

Golfer, ik neem aan dat jouw post los staat van het gedoe hierboven met iwanius maar als losse observatie bedoeld is?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179649433
Van de ene kant denk ik: Iwanius heeft geen ban gekregen. Dus blijf vooral je leuke "wat eet ik vandaag" foto's posten! (zet je er overheen)

Van de andere kant waren die andere 'bijnamen' niet nodig om te vermelden. Simpel "dat is mijn bijnaam voor dat ..." was genoeg.
Het kwam mij overigens niet erg kwetsend over. Hoewel "b....ie" dat wel degelijk kan zijn.
Ik merk overigens wel dat er in dit forum (CUL) weinig ruimte is voor discussie. Er hoeft toch niet altijd een nieuw topic gemaakt te worden of naar een ander subforum verwezen worden?
Als iets té off topic gaat (en er zijn veel reacties), kan een mod daar toch zelf ook een apart topic van maken en de reacties daarin plaatsen? In plaats van reacties te verwijderen/aan te passen.
Hoewel ik snap dat het goed bedoelt is, voelt dat laatste soms als dictoriaal.

to;dr Iwanius, gewoon je dagelijkse eetfoto's blijven plaatsen! En anderen moeten misschien wat minder aanstoot geven aan dingen.

PS Dat zie ik sowieso teveel in dit forum. Mensen die teveel oordelen. Als ik iets maak met E948, hoor je al snel vooroordelen. Uiteraard mag daarover gediscussieerd worden, maar ga dan niet censureren. Zolang het binnen de wet valt mag het toch?
pi_179650890
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

Ok doei! Ga nog wel even snel alle andere fora af :)
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:17:02 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179651618
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:09 schreef Vanyel het volgende:

Golfer, ik neem aan dat jouw post los staat van het gedoe hierboven met iwanius maar als losse observatie bedoeld is?
Klopt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 juni 2018 @ 12:26:21 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179652639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:18 schreef Rexanthony het volgende:
Van de ene kant denk ik: Iwanius heeft geen ban gekregen. Dus blijf vooral je leuke "wat eet ik vandaag" foto's posten! (zet je er overheen)

Van de andere kant waren die andere 'bijnamen' niet nodig om te vermelden. Simpel "dat is mijn bijnaam voor dat ..." was genoeg.
Het kwam mij overigens niet erg kwetsend over. Hoewel "b....ie" dat wel degelijk kan zijn.
Ik merk overigens wel dat er in dit forum (CUL) weinig ruimte is voor discussie. Er hoeft toch niet altijd een nieuw topic gemaakt te worden of naar een ander subforum verwezen worden?
Als iets té off topic gaat (en er zijn veel reacties), kan een mod daar toch zelf ook een apart topic van maken en de reacties daarin plaatsen? In plaats van reacties te verwijderen/aan te passen.
Hoewel ik snap dat het goed bedoelt is, voelt dat laatste soms als dictoriaal.

to;dr Iwanius, gewoon je dagelijkse eetfoto's blijven plaatsen! En anderen moeten misschien wat minder aanstoot geven aan dingen.

PS Dat zie ik sowieso teveel in dit forum. Mensen die teveel oordelen. Als ik iets maak met E948, hoor je al snel vooroordelen. Uiteraard mag daarover gediscussieerd worden, maar ga dan niet censureren. Zolang het binnen de wet valt mag het toch?
Je zegt volgens mij twee verschillende dingen, die je in één post aan elkaar weet te smelten. :?
- je vindt dat de mods niet fair zijn tegenover Iwanus
- en je vindt dat er in CUL snobistisch wordt gemod.

Nu ja, over dat eerste ben ik het met je oneens en daar laat ik het maar bij. Over het tweede ben ik het ook met je oneens en daar laat ik het níet bij.

Op FOK! heb je verscheidene subfora waar liefhebbers/hobbyisten elkaar kunnen vinden. In PTA open je geen topic over je lekke fietsband. In F&F zoek je geen advies over je tamagotchi. Ik bedoel: je mag toch van de gemiddelde FOK!ker heus verwachten dat er enige notie is over subfora en wat je daar kan zoeken en vinden.
Ik vind het van met name Lucky_Strike echt bewonderenswaardig hoe zij iedereen een plek gunt hier en hoe alles maar kan en mag. Totaal niet eens met de kritiek op haar moderatie. Zij probeert er juist een forum van te maken dat voor iedereen leuk en interessant is.
Ik ben vooral verbaasd over het 'recht' dat users soms denken te hebben om op FOK! onzinnige topics in bijvoorbeeld CUL te openen, want ja, ik kan toch een pan rijst op het vuur zetten en wie houdt me tegen daar een heel topic mee te vullen dan??

FOK! is geen vrijplaats voor onzin, voor geouwehoer en gekloot. Denk even na wat je vraag/onderwerp is, kies het juiste subforum uit en doe er je voordeel mee.

Overigens vind ik echt niet dat er geen topic over een pannetje rijst mag verschijnen en het was ook een willekeurig voorbeeld. Helemaal geen moeite mee. Maar níet piepen als je de boel loopt te verkloten op een CUL(!)-forum en L_S daar een stokje voor steekt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179653043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Zij probeert er juist een forum van te maken dat voor iedereen leuk en interessant is.
Thanks Dude.

Dat is inderdaad precies wat ik wil.
Er is een tijd geweest in CUL dat het hier alleen over haute cuisine mocht gaan. Of in ieder geval was die perceptie er bij veel users. Mijn insteek is dat iedereen eet en bijna iedereen van eten houdt, daarom is CUL juist voor iedereen.
Het is wel een kleine CULtuuromslag (har har) geweest, met name voor de oud gedienden. Het is tegenwoordig niet meer de bedoeling om E-stofjes, kant en klaarmaaltijden en simpel eten als 'minder' te kwalificeren. Althans, discussie is natuurlijk prima mogelijk maar wel op een fatsoenlijke manier.
Iedereen kookt op zijn eigen manier en dat is hartstikke ok. In mijn ogen beginnen we dat steeds meer uit te stralen. Aan de posts in Wat eten we vandaag? en bijvoorbeeld de Sigaartje-topics is dat al goed te merken. En ondertussen is er natuurlijk ruimte genoeg voor de meer culinaire uitspattingen.

En topics moeten juist wel zo veel mogelijk on topic blijven. Ten eerste omdat het topiconderwerp nou eenmaal de reden is waarom mensen dat specifieke topic volgen. En anderzijds omdat het wel zo handig is wanneer iemand via Google in een topic terecht komt, het topic ook echt over het onderwerp gaat. Dat is wat FOK aantrekkelijk maakt en wat ook nieuwe users aan kan trekken.
Het gebeurt ook regelmatig dat een off topic onderwerp zo interessant is dat er een apart topic over wordt gemaakt.

Over nieuwe users gesproken, helemaal nieuw of alleen nieuw binnen CUL. Ik ben extra scherp op lullige opmerkingen tegen hen. Als iemand een topic opent, hoeft er niet gelijk iemand bovenop te springen door te zeggen dat iets een stom onderwerp is, zijn eten vies, er al andere topics van 10 jaar oud zijn over dat onderwerp. Meer users en topics, meer CUL, meer FOK! :)

En ik ben inderdaad een actievere mod dan Isabeau, dat is helemaal waar. Zij had een drukke baan en was minder vaak online. Ik ben vaak online en kan dus vaak inspringen direct nadat er iets is gebeurd wat eigenlijk niet helemaal hoort. Als je een post die niet kan pas een halve dag later ziet, heeft het vaak geen zin meer om te modden. Of valt het niet meer op als je dat doet.
En ik ben nog redelijk nieuw en vol goede voornemens zoals jullie boven hebben kunnen lezen. Als ik het niet goed doe, spreek me vooral hier aan. En weet dat ik achter de schermen ook aangesproken word als dingen niet goed gaan.
Overigens wordt er binnen CUL nauwelijks gemod omdat dat gewoon bijna niet nodig is. Op 'he who shall not be named' na, zijn de mod-acties binnen CUL in een week op een hand te tellen, zo af en toe eens twee.

Vooralsnog zie ik geen reden om dingen te veranderen. CUL verandert. Dat dat niet heel leuk is voor sommige users, is jammer voor hen. Zo lang het voor de overgrote meerderheid maar ok is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-06-2018 13:03:51 ]
Spoilers!
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 17:55:23 #68
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179658133
Wat jammer dat het beetje flexibiliteit ontbreekt dat nodig is om met de wat markantere users om te kunnen gaan. Deze users zorgen wel voor de aanwas van lezers en dus ook posters hier.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179658273
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:55 schreef Plompzakker het volgende:
Deze users zorgen wel voor de aanwas van lezers en dus ook posters hier.
Ze jagen ze ook net zo hard weer weg met sommige opmerkingen
pi_179658294
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:55 schreef Plompzakker het volgende:
Wat jammer dat het beetje flexibiliteit ontbreekt dat nodig is om met de wat markantere users om te kunnen gaan. Deze users zorgen wel voor de aanwas van lezers en dus ook posters hier.
Ook markante users hebben zich aan de policy te houden. We kunnen geen apart stel regels hanteren voor mensen die voor veel kliks zorgen. En natuurlijk kunnen ook markante mensen uiteindelijk leren wat hier wel en niet mag. Als ze dat niet willen, is dat niet iets waar FOK! veel aan kan doen behalve modden en soms bans uitdelen.
Spoilers!
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:15:29 #71
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179658477
Ik vind L_S echt een topmod! Goed te merken dat ze niet alleen moderator is, maar ook echt probeert om CUL levendig te houden. En ook echt wel altijd redelijk en bereid om uitleg te geven over bepaalde acties.

Terwijl ik zelf soms best een vervelende user kan zijn. Maar mods als L_S zouden we er meer van moeten hebben.

_O_
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_179658711
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:15 schreef Klaploper het volgende:
Ik vind L_S echt een topmod! Goed te merken dat ze niet alleen moderator is, maar ook echt probeert om CUL levendig te houden. En ook echt wel altijd redelijk en bereid om uitleg te geven over bepaalde acties.

Terwijl ik zelf soms best een vervelende user kan zijn. Maar mods als L_S zouden we er meer van moeten hebben.

_O_
^^ hear hear
pi_179658923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:26 schreef Duderinnetje het volgende:

In PTA open je geen topic over je lekke fietsband.

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179658991
Een simpele google zoekopdracht leert me dat er meer dan genoeg topics over lekke fietsbanden geplaatst zijn in PTA.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179659046
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:15 schreef Klaploper het volgende:
Ik vind L_S echt een topmod! Goed te merken dat ze niet alleen moderator is, maar ook echt probeert om CUL levendig te houden. En ook echt wel altijd redelijk en bereid om uitleg te geven over bepaalde acties.

Terwijl ik zelf soms best een vervelende user kan zijn. Maar mods als L_S zouden we er meer van moeten hebben.

_O_
Hear.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:13:14 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179660862
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:44 schreef vosss het volgende:
Een simpele google zoekopdracht leert me dat er meer dan genoeg topics over lekke fietsbanden geplaatst zijn in PTA.
Dank voor je research.
Zou je iets mee moeten doen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179683425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks Dude.

Dat is inderdaad precies wat ik wil.
Er is een tijd geweest in CUL dat het hier alleen over haute cuisine mocht gaan. Of in ieder geval was die perceptie er bij veel users. Mijn insteek is dat iedereen eet en bijna iedereen van eten houdt, daarom is CUL juist voor iedereen.
Het is wel een kleine CULtuuromslag (har har) geweest, met name voor de oud gedienden. Het is tegenwoordig niet meer de bedoeling om E-stofjes, kant en klaarmaaltijden en simpel eten als 'minder' te kwalificeren. Althans, discussie is natuurlijk prima mogelijk maar wel op een fatsoenlijke manier.
Iedereen kookt op zijn eigen manier en dat is hartstikke ok. In mijn ogen beginnen we dat steeds meer uit te stralen. Aan de posts in Wat eten we vandaag? en bijvoorbeeld de Sigaartje-topics is dat al goed te merken. En ondertussen is er natuurlijk ruimte genoeg voor de meer culinaire uitspattingen.

En topics moeten juist wel zo veel mogelijk on topic blijven. Ten eerste omdat het topiconderwerp nou eenmaal de reden is waarom mensen dat specifieke topic volgen. En anderzijds omdat het wel zo handig is wanneer iemand via Google in een topic terecht komt, het topic ook echt over het onderwerp gaat. Dat is wat FOK aantrekkelijk maakt en wat ook nieuwe users aan kan trekken.
Het gebeurt ook regelmatig dat een off topic onderwerp zo interessant is dat er een apart topic over wordt gemaakt.

Over nieuwe users gesproken, helemaal nieuw of alleen nieuw binnen CUL. Ik ben extra scherp op lullige opmerkingen tegen hen. Als iemand een topic opent, hoeft er niet gelijk iemand bovenop te springen door te zeggen dat iets een stom onderwerp is, zijn eten vies, er al andere topics van 10 jaar oud zijn over dat onderwerp. Meer users en topics, meer CUL, meer FOK! :)

En ik ben inderdaad een actievere mod dan Isabeau, dat is helemaal waar. Zij had een drukke baan en was minder vaak online. Ik ben vaak online en kan dus vaak inspringen direct nadat er iets is gebeurd wat eigenlijk niet helemaal hoort. Als je een post die niet kan pas een halve dag later ziet, heeft het vaak geen zin meer om te modden. Of valt het niet meer op als je dat doet.
En ik ben nog redelijk nieuw en vol goede voornemens zoals jullie boven hebben kunnen lezen. Als ik het niet goed doe, spreek me vooral hier aan. En weet dat ik achter de schermen ook aangesproken word als dingen niet goed gaan.
Overigens wordt er binnen CUL nauwelijks gemod omdat dat gewoon bijna niet nodig is. Op 'he who shall not be named' na, zijn de mod-acties binnen CUL in een week op een hand te tellen, zo af en toe eens twee.

Vooralsnog zie ik geen reden om dingen te veranderen. CUL verandert. Dat dat niet heel leuk is voor sommige users, is jammer voor hen. Zo lang het voor de overgrote meerderheid maar ok is.
Mooie uiteenzetting en altijd goed als iemand doelen heeft.

Echter:
"Extra scherp zijn op.. naar nieuwelingen" neigt naar 2 maten.
Verder: noem je eerst iets creatieve omschrijving van rassen, en later noem je hetzelfde rasistisch.

Beide niet echt consequent.

Verder wordt ook nog even een ban/notes verleden aangehaald. In het AVG topic in FB wordt besproken dat notes van lang geleden niet meetellen. Bans worden sowieso niet besproken over het algemeen?

Waar het om draait zijn associaties die gemaakt worden bij die omschrijvingen. Dat is persoonlijk. Er volgt daarna nog een uitleg van Iwanus waaruit blijkt dat er geen kwade bedoelingen achter zitten.

Ik denk dat daarna een de-escalerende aanpak op zijn plek was. Met de eerder genoemde inconsequente handelingen lijkt me dat niet echt gelukt. Zelfs in R&P krijgt men de ruimte om ongezouten meningen te geven. Het is geen Knuffel-Forum.

Dat is de cultuur waardoor veel Fok!ers hier loyaal aan Fok! werden en blijven. Mensen zijn loyaal aan een cultuur, niet aan een tijdelijke strategie (hoe goed bedoeld ook).

Als je wil dat iedereen zich welkom voelt, en mee doet, dan denk ik dat er wel een beetje gewezen mag worden op het belang van de vrijheid hoe een ieder zich uitdrukt (en niet hoe men zelf wel of niet iets zou uitdrukken)!

Mocht het onverhoopt in CUL toch te politiek gevoelig liggen dan kan er altijd nog geknipt worden en/of een schopje naar bv POL gedaan worden?

Ik wens je veel succes verder met de lastige taak je beoogde cultuuromslag te bewerkstelligen. ^O^
pi_179687164
Laat ik nog aan mijn betoog toevoegen dat ik niks minder dan respect heb voor alle moderators.
Wellicht kwam het over als haat, maar het was 'slechts' ongezouten kritiek.

Uiteraard snap ik ook wel dat als iets off-topic gaat er verwijderd/verplaatst moet worden (gaf ik ook al aan). Ik vind het alleen soms jammer dat ik nog restanten van een discussie zie waar ik meer over zou willen weten en/of aan mee willen doen en dat deze dan verwijderd is, maar er vervolgens geen nieuw topic(verwijzing) is. Ik snap dat bijvoorbeeld in "wat eten/drinken we vandaag" er weinig ruimte is voor discussie, maar in plaats van te verwijderen, kan dat toch ook verplaatst worden? (alleen maar beter voor zoekresultaten ;) )

Bij een culinair forum zie ik graag zoveel mogelijk grafische pracht. Sigaartje en Iwanius vaak het goede voorbeeld voor mij daarin. Dat is uiteraard een subjectief iets, maar geeft het forum volgens mij wel meer (letterlijk) 'kleur'.

Het is dus niet zo dat ik het allemaal 100% afkeur. Ik vraag alleen om wat meer ruimte voor discussie (of af en toe wat water bij de wijn te doen).

Als laatste

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:26 schreef Duderinnetje het volgende:
- je vindt dat de mods niet fair zijn tegenover Iwanus
Naja, over die 'ene' post dus niet. Daarna werd er verwezen naar dit topic. Zo doende. Verder kan ik het niet beoordelen.

quote:
- en je vindt dat er in CUL snobistisch wordt gemod.
Nee, dat zeg ik -volgens mij- ook niet. Zoals je zelf al zei heb ik 2 klachten in 1 post staan. Het tweede ging meer over het, jouw woord, snobisme in het algemeen. Het heeft overigens wel met het eerste wat te maken; namelijk een off-topic discussie een plek geven.

Als iemand een pizza met bladerdeeg maakt of een Vietnamese Pho met macaroni, is dat toch interessant om te lezen?
Maar ik zie te vaak (overigens wel steeds minder ^O^ ) dat dat niet kan/mag/etc. Dat bedoel ik dus (voor de duidelijkheid) niet persé voor de mods, maar voor alle leden.

En nogmaals; ik vind dat dat de mods hun werk veelal zeer goed doen, maar soms juist iets meer/minder actie moeten ondernemen dan nodig is.

Als ik mijn woorden zo lees, is het wat lastig uit te leggen wat ik bedoel, zonder daar een half boek voor nodig te hebben. Ik hoop dat ik er niemand mee heb beledigd en bedoel het slechts als opbouwende kritiek.

Off-topic: *; Mods :*
pi_179688584
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:56 schreef Iwanius het volgende:
Zo Klaar!

Dit was mijn laaste bijdrage in CUL zoals toegezegd.

Succes verder met je moderatorschap LS.

_O-
pi_179689958
Je weet het weer allemaal mooi te brengen Lucky_Strike, maar de waarheid ligt toch een tikkeltje anders dan jij hier zo mooi weet te vertellen.

Kijk, Ik ben ook nooit echt fan van Iwanius geweest (noem hem gewoon bij zijn naam ipv dat kinderachtige ‘he who shall not be named’) maar ik heb zijn bijdrages wel leren waarderen de afgelopen jaren en gezien dat met name zijn eigen topicreeks CUL een gigantische boost gaf qua views die ik nergens anders heb gezien. En dan kan je wel aankomen zetten dat jouw manier van beleid voeren er een is van evenwichtigheid en het eigenlijk in de basis allemaal aan Iwanius zelf ligt, maar ik heb zelden tot nooit Iwanius in CUL binnen zo een korte tijd aanvaringen met mods zien hebben zoals hij die met jou had. En dat heeft volgens helemaal niets te maken dat je vaker op het forum bent dan je voorganger Isabeau, maar meer hoe jij je profileert binnen CUL in de korte tijd dat jij nu hier mod bent.

Jouw beleid is, zoals Golfer terecht opmerkte en waar je opvallend helemaal niets meedoet en negeert (want ook hij is markant) ,er een van je stempel willen drukken in CUL en het ‘haantje’ wil zijn onder de noemer “dat je het iedereen naar de zin wil maken met een evenwichtig beleid”. Markante figuren wegjagen, noem jij dat het iedereen naar de zin willen maken? Ga jij diezelfde riedel ook herhalen als straks in navolging van Iwanius, Pietverdriet, RobinOok of Golfer, je weet wel die andere markante figuren,misschien ook hun biezen pakken en uit CUL vertrekken? Ik zou er niet van opkijken.

Wat ook raar is dat je bijval voor jouw optreden keurig en uitgebreid laat staan (zie post van Duderinnetje) maar als Iwanius reageert tegen 1 van zijn haters?, dan haal je zijn reactie weg en geef je hem nog een trap na met de opmerking “smerige reactie”. Als iemand dat tegen jou zou zeggen dan zou jij dat gelijk aanduiden als een haat reactie, een note geven en de post weghalen. Is dat ook evenwichtige beleidsvoering of gewoon snel licht geraak zijn en niet tegen kritiek kunnen en dus misbruik maken van het feit dat je moderator bent op een forum, want dat beeld dringt steeds meer op bij mij.

Het beeld wat jij nu voor mij geschapen hebt (en volgens mij voor wel meer mensen) is dat jij maar wat blij bent dat Iwanius hier weg is , (en hij blijft, van wat ik hoor, weg totdat jij bent opgestapt als mod in CUL) en als het aan jou ligt vertrekken er nog meer markante figuren in CUL zodat jij het rijk alleen hebt en CUL helemaal het Lucky_Strike subforum kan worden. Maar dat zal jij wel weer gaan verdedigen met het excuus dat jij je best doet het iedereen naar de zin te maken, het beleidsvoering is, en het nu eenmaal is, zoals het is. Toch?
pi_179690068
Hoezo moeten zogenaamde ‘markante’ gebruikers hier dan de dienst uit gaan maken? Je vergeet even hoeveel users er vertrekken juist vanwege bepaalde users, maar die maken er meestal geen opzichtig drama van

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 09-06-2018 15:26:15 ]
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:56:32 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179690362
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:26 schreef rmrt2010 het volgende:
Je weet het weer allemaal mooi te brengen Lucky_Strike, maar de waarheid ligt toch een tikkeltje anders dan jij hier zo mooi weet te vertellen.

Kijk, Ik ben ook nooit echt fan van Iwanius geweest (noem hem gewoon bij zijn naam ipv dat kinderachtige ‘he who shall not be named’) maar ik heb zijn bijdrages wel leren waarderen de afgelopen jaren en gezien dat met name zijn eigen topicreeks CUL een gigantische boost gaf qua views die ik nergens anders heb gezien. En dan kan je wel aankomen zetten dat jouw manier van beleid voeren er een is van evenwichtigheid en het eigenlijk in de basis allemaal aan Iwanius zelf ligt, maar ik heb zelden tot nooit Iwanius in CUL binnen zo een korte tijd aanvaringen met mods zien hebben zoals hij die met jou had. En dat heeft volgens helemaal niets te maken dat je vaker op het forum bent dan je voorganger Isabeau, maar meer hoe jij je profileert binnen CUL in de korte tijd dat jij nu hier mod bent.

Jouw beleid is, zoals Golfer terecht opmerkte en waar je opvallend helemaal niets meedoet en negeert (want ook hij is markant) ,er een van je stempel willen drukken in CUL en het ‘haantje’ wil zijn onder de noemer “dat je het iedereen naar de zin wil maken met een evenwichtig beleid”. Markante figuren wegjagen, noem jij dat het iedereen naar de zin willen maken? Ga jij diezelfde riedel ook herhalen als straks in navolging van Iwanius, Pietverdriet, RobinOok of Golfer, je weet wel die andere markante figuren,misschien ook hun biezen pakken en uit CUL vertrekken? Ik zou er niet van opkijken.

Wat ook raar is dat je bijval voor jouw optreden keurig en uitgebreid laat staan (zie post van Duderinnetje) maar als Iwanius reageert tegen 1 van zijn haters?, dan haal je zijn reactie weg en geef je hem nog een trap na met de opmerking “smerige reactie”. Als iemand dat tegen jou zou zeggen dan zou jij dat gelijk aanduiden als een haat reactie, een note geven en de post weghalen. Is dat ook evenwichtige beleidsvoering of gewoon snel licht geraak zijn en niet tegen kritiek kunnen en dus misbruik maken van het feit dat je moderator bent op een forum, want dat beeld dringt steeds meer op bij mij.

Het beeld wat jij nu voor mij geschapen hebt (en volgens mij voor wel meer mensen) is dat jij maar wat blij bent dat Iwanius hier weg is , (en hij blijft, van wat ik hoor, weg totdat jij bent opgestapt als mod in CUL) en als het aan jou ligt vertrekken er nog meer markante figuren in CUL zodat jij het rijk alleen hebt en CUL helemaal het Lucky_Strike subforum kan worden. Maar dat zal jij wel weer gaan verdedigen met het excuus dat jij je best doet het iedereen naar de zin te maken, het beleidsvoering is, en het nu eenmaal is, zoals het is. Toch?
Ik herken hier L_S totaal niet in, eerlijk gezegd. Rellerig gedrag van iemand die zich verveelt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_179690461
Toch bijzonder dat iemand die nooit in CUL post even voor het hele subforum wil spreken.

Ik herken Lucky hier ook totaal niet in.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:16:59 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179690586
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herken hier L_S totaal niet in, eerlijk gezegd. Rellerig gedrag van iemand die zich verveelt?
Iwanius. Gok ik zo.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179690599
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Iwanius. Gok ik zo.
heeft ander taalgebruik. Een van zijn fans denk ik
pi_179690706
Waarom wordt het binnenhalen van views zo geroemd eigenlijk?
Toen prins Harry trouwde werd SHO opeens enorm populair bij users die normaliter in KLB en VBL en zo komen. Topics vol gebagger en gerel, maar verder heeft sho daar niks aan
pi_179690859
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Iwanius. Gok ik zo.
Geen sigaren, wel grammaticaal correct Nederlands en geen linkjes in linkjes. Moet iemand anders zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179690874
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Waarom wordt het binnenhalen van views zo geroemd eigenlijk?
Toen prins Harry trouwde werd SHO opeens enorm populair bij users die normaliter in KLB en VBL en zo komen. Topics vol gebagger en gerel, maar verder heeft sho daar niks aan
Volgens mij vindt de baas dat meer views scoren topprioriteit heeft. Zelfs boven een prettige sfeer en posts die op het randje zijn moeten ook maar kunnen.
Dus ik ben blij dat sommige mods hierin tegengeluid geven. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:12:51 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179691357
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens mij vindt de baas dat meer views scoren topprioriteit heeft. Zelfs boven een prettige sfeer en posts die op het randje zijn moeten ook maar kunnen.
Dus ik ben blij dat sommige mods hierin tegengeluid geven. ^O^
Als hij dat zou vinden, zou ik wel op mijn vingers getikt zijn ;)

Even een snelle reactie over Iwanius. En tevens de laatste over hem aangezien het niet heel tof is om over mensen te praten die geen weerwoord kunnen geven. Eigenlijk kan wat ik nu ga zeggen al niet maar ik snap wel dat dit nu een onderwerp is wat veel mensen bezighoudt.

Ik voel me er niet verantwoordelijk voor dat hij weg is gegaan. Er is jarenlange intensieve moderatie bij hem nodig geweest, nog geen 10% door mij. Er is vaak met hem overlegd. Hij weet wat de regels zijn, die regels zijn ook nooit veranderd en ze gelden voor iedereen.
Hij wilde dat de regels speciaal voor hem aangepast werden omdat hij zo bijzonder is. Deden we dat niet, ging hij dreigen met weggaan. Na tientallen van zulke dreigementen heeft hij afgelopen week waarschijnlijk daad bij het woordgevoegd.

Ik vind het jammer dat hij weg is. Hij droeg veel goeds bij in CUL. Het had voor hem heel simpel kunnen zijn om zich, net als bijna iedereen op FOK!, aan de huisregels te houden. Het is zijn eigen keuze geweest.
Spoilers!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:17:23 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179691434
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens mij vindt de baas dat meer views scoren topprioriteit heeft. Zelfs boven een prettige sfeer en posts die op het randje zijn moeten ook maar kunnen.
Dus ik ben blij dat sommige mods hierin tegengeluid geven. ^O^
is niet hoe ik Danny ken
Het 'inclusieve' van L_S klinkt meer als Danny, die wil dat zo'n beetje iedereen op FOK! terechtkan
pi_179692153
Ik heb geen zin in racistisch of politiek gekleurd geblaat in CUL. We moeten het hier gewoon over lekker eten hebben.
pi_179692223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:58 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb geen zin in racistisch of politiek gekleurd geblaat in CUL. We moeten het hier gewoon over lekker eten hebben.
eens. ^O^
pi_179692506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:26 schreef rmrt2010 het volgende:
Je weet het weer allemaal mooi te brengen Lucky_Strike, maar de waarheid ligt toch een tikkeltje anders dan jij hier zo mooi weet te vertellen.

Kijk, Ik ben ook nooit echt fan van Iwanius geweest (noem hem gewoon bij zijn naam ipv dat kinderachtige ‘he who shall not be named’) maar ik heb zijn bijdrages wel leren waarderen de afgelopen jaren en gezien dat met name zijn eigen topicreeks CUL een gigantische boost gaf qua views die ik nergens anders heb gezien. En dan kan je wel aankomen zetten dat jouw manier van beleid voeren er een is van evenwichtigheid en het eigenlijk in de basis allemaal aan Iwanius zelf ligt, maar ik heb zelden tot nooit Iwanius in CUL binnen zo een korte tijd aanvaringen met mods zien hebben zoals hij die met jou had. En dat heeft volgens helemaal niets te maken dat je vaker op het forum bent dan je voorganger Isabeau, maar meer hoe jij je profileert binnen CUL in de korte tijd dat jij nu hier mod bent.

Jouw beleid is, zoals Golfer terecht opmerkte en waar je opvallend helemaal niets meedoet en negeert (want ook hij is markant) ,er een van je stempel willen drukken in CUL en het ‘haantje’ wil zijn onder de noemer “dat je het iedereen naar de zin wil maken met een evenwichtig beleid”. Markante figuren wegjagen, noem jij dat het iedereen naar de zin willen maken? Ga jij diezelfde riedel ook herhalen als straks in navolging van Iwanius, Pietverdriet, RobinOok of Golfer, je weet wel die andere markante figuren,misschien ook hun biezen pakken en uit CUL vertrekken? Ik zou er niet van opkijken.

Wat ook raar is dat je bijval voor jouw optreden keurig en uitgebreid laat staan (zie post van Duderinnetje) maar als Iwanius reageert tegen 1 van zijn haters?, dan haal je zijn reactie weg en geef je hem nog een trap na met de opmerking “smerige reactie”. Als iemand dat tegen jou zou zeggen dan zou jij dat gelijk aanduiden als een haat reactie, een note geven en de post weghalen. Is dat ook evenwichtige beleidsvoering of gewoon snel licht geraak zijn en niet tegen kritiek kunnen en dus misbruik maken van het feit dat je moderator bent op een forum, want dat beeld dringt steeds meer op bij mij.

Het beeld wat jij nu voor mij geschapen hebt (en volgens mij voor wel meer mensen) is dat jij maar wat blij bent dat Iwanius hier weg is , (en hij blijft, van wat ik hoor, weg totdat jij bent opgestapt als mod in CUL) en als het aan jou ligt vertrekken er nog meer markante figuren in CUL zodat jij het rijk alleen hebt en CUL helemaal het Lucky_Strike subforum kan worden. Maar dat zal jij wel weer gaan verdedigen met het excuus dat jij je best doet het iedereen naar de zin te maken, het beleidsvoering is, en het nu eenmaal is, zoals het is. Toch?
Die markante users zijn juist arrogante betweterige users waardoor veel andere user wegblijven in CUL.
pi_179692659
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Die markante users zijn juist arrogante betweterige users waardoor veel andere user wegblijven in CUL.
Dit vind ik ook weer veel te kort door de bocht. Het is hier geen kindercrèche en als je niet tegen wat opmerkingen kunt, kan je beter wegblijven. Andere gebruikers uitmaken voor arrogant en betweterig is overigens ook niet zo fraai, in mijn ogen.

En ik deel heel erg het beleid zoals Lucky dit beschrijft. Iedereen heeft zich aan de regels te houden en niemand is zo bijzonder dat voor hem of haar andere regels gelden.
Is dat zo?
pi_179693420
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Die markante users zijn juist arrogante betweterige users waardoor veel andere user wegblijven in CUL.
Zeker Robin en Piet weten wel waar ze het over hebben en beschikken over veel kennis.

Maar kan me voorstellen dat zeker eentje behoorlijk betweterig/drammend kan over komen. Sorry Robin ;) :P :*

Ik zelf vind beide fijne users, kan er nl veel van leren, maar ja we zitten ookal jaren in dezelfde SC, misschien dat het dan wat anders overkomt?

Vind ze beiden ook gewoon vermakelijk in hun reacties O+

Verder: L_S en minilot, beiden prima mods O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_179693523
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Die markante users zijn juist arrogante betweterige users waardoor veel andere user wegblijven in CUL.
Amen. Ik ben de slowchat in gelokt en dat vind ik wel lollig op momenten. Maar voor vragen of brainstormen over eten bel ik mijn vader. Ik open er geen topic over. Daar ben ik jaren geleden al op afgeknapt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179693529
Verder herken ik LS ook totaal niet in het geschetste beeld :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:00:36 #98
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179693878
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:33 schreef Smallish het volgende:

[..]
Andere gebruikers uitmaken voor arrogant en betweterig is overigens ook niet zo fraai, in mijn ogen.
Mwah, als het gewoon zo is. De waarheid mag gezegd worden.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:10:12 #99
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179694059
Verder hou ik niet van modacties. Van mij hoeft dat gemodereer niet. En ik vind LS ook wel eens wat overijverig in het schoonvegen, maar kan er verder totaal niet mee zitten. Kan me dus ook niet voorstellen dat ik weg zou lopen om een modactie. We mogen allang blij zijn dat iemand het wil doen, want in al die jaren op internet heb Ik wel geleerd, een moderator kan het nooit (bij iedereen) goed doen. Ondankbaar kutwerk. Beetje als de politie.

Dus bedankt LS en Mini! ^O^
En sorry dat ik het jullie regelmatig zo moeilijk maak! :P
pi_179694584
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herken hier L_S totaal niet in, eerlijk gezegd. Rellerig gedrag van iemand die zich verveelt?
En nog een voor wie dit geldt.

Niet dat ik niet denk dat L_S meer modt dan zou doen in haar plaats, maar voor het gemak ga ik er maar vanuit dat daarom zij hier mod is en ik niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179694703
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Amen. Ik ben de slowchat in gelokt en dat vind ik wel lollig op momenten. Maar voor vragen of brainstormen over eten bel ik mijn vader. Ik open er geen topic over. Daar ben ik jaren geleden al op afgeknapt.
*)

Oh sorry, ontopic. Ik zou uitgebreide vragen over eten hier ook niet snel stellen. Wel als ik bijvoorbeeld een obscuur Aziatisch ingrediënt zoek. Maar daar is de slowchat prima voor. Volgens mij heb ik maar ooit 1 topic gemaakt in CUL en dat is een miljoen jaar geleden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')