abonnement Unibet Coolblue
pi_175410439
quote:
Fascistisch beleid.
pi_175410770
'Met uw ons onwelgevallen mening willen wij niets te maken hebben. Laat ons met rust, fuck you!'

rutte zal wel 'aan zijn vezels' voelen dat het goed is voor NL, toch?

Wanneer gaan we naar het Malieveld?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175410951
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:30 schreef _--_ het volgende:
Mensen denken bij democratie direct aan het volk. Ookal zegt de benaming 'democratie', dan is het volk nog niet altijd nodig voor een goeie democratie. Soms kan een volk die zelfs hinderen.
Alsof de democratisch gekozen 'volksvertegenwoordigers' doen wat ze beloven in hun partijprogramma's waarvoor gestemd is.
Neen.
Dat bewijs die mongool van een rutte nu al 3x.

Daar moet een controlemiddel op zijn. Dat demofobie '66 die nu afschaft onder rutte, kun je op je vezels aanvoelen, dat dat niet zo heel best is voor NL.

Tijd voor actie en andere politiek. Hoe lang laten we ons nog voorliegen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 20:47:06 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175411772
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof de democratisch gekozen 'volksvertegenwoordigers' doen wat ze beloven in hun partijprogramma's waarvoor gestemd is.
Neen.
Dat bewijs die mongool van een rutte nu al 3x.

Daar moet een controlemiddel op zijn. Dat demofobie '66 die nu afschaft onder rutte, kun je op je vezels aanvoelen, dat dat niet zo heel best is voor NL.

Tijd voor actie en andere politiek. Hoe lang laten we ons nog voorliegen?
Eh, je weet dat in een coalitiesysteem het onmogelijk is dat één partij altijd zijn zin krijgt? Dus je ontkomt niet aan "liegen"?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 30 november 2017 @ 20:55:26 #80
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175411921
Ik blijf altijd van mening dat referenda die ultieme vorm van democratie is.
Even los van alle argumenten waarom referenda goed of niet goed is laten we dus even achterwegen.
Dat een kamer een dergelijk wetswijziging wilt doorvoeren vind ik een uitermate kwalijke kwestie.
Een referendum blijft immers raadgevend en is niet bindend.
Komt er dus eigenlijk op neer dat niet Nederland maar Europa of zelf de wereld bepaalt hoe wij moeten leven.
Het afschaffen van referenda is een smerige communistische daad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Onnoman op 30-11-2017 21:45:56 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Overall beste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 21:32:45 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175412698
Raadgevend is bullshit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175412845
D66 staat vrij dicht bij mijn ideologie maar dit is echt walgelijk. Kontendraaierij ten top en een enorme middelvinger.

Ik verwacht demonstraties
pi_175412899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
D66 staat vrij dicht bij mijn ideologie maar dit is echt walgelijk. Kontendraaierij ten top en een enorme middelvinger.

Ik verwacht demonstraties
Het smerige is nog dat D66 zowel het raadgevende als het bindende referendum in het verkiezingsprogramma had staan.
pi_175413870
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof de democratisch gekozen 'volksvertegenwoordigers' doen wat ze beloven in hun partijprogramma's waarvoor gestemd is.
Neen.
Dat bewijs die mongool van een rutte nu al 3x.

Daar moet een controlemiddel op zijn. Dat demofobie '66 die nu afschaft onder rutte, kun je op je vezels aanvoelen, dat dat niet zo heel best is voor NL.

Tijd voor actie en andere politiek. Hoe lang laten we ons nog voorliegen?
Kennelijk vind men het toch niet zo erg, want anders zou men ergens anders op stemmen.
Da's namelijk een controlemiddel wat men nu heeft: de volgende keer niet meer op ze stemmen.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eh, je weet dat in een coalitiesysteem het onmogelijk is dat één partij altijd zijn zin krijgt? Dus je ontkomt niet aan "liegen"?
En dit idd. Het is niet per se liegen als je je programma niet nakomt: ze zijn ook van anderen afhankelijk.

Het zou al enorm schelen als mensen zich niet alleen blindvaren op het programma, maar eens kijken naar hoe de partijen de afgelopen jaren gestemd hebben in de TK. Dat zegt imo meer dan het verkiezingsprogramma.
in a crowd you lose humanity
pi_175413916
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:26 schreef Masterminded het volgende:
Ben ik de enige die totaal niet wakker ligt van het afschaffen van het referendum?
Ik ook niet.

Op papier lijkt het leuk, maar als je zag hoe het ging bij dat Oekraïne referendum. Al die gasten met dubbele agenda's, die dan een hetze tegen het zo'n lullig verdrag houden. :')

Sowieso was zo'n complex onderwerp niet echt praktisch om 'ja' of 'nee' op te moeten beantwoorden. En onderwerpen die wel geschikt zijn, zijn lastig op te noemen..

En dan heb je nog dat iedereen stemt op datgene waar hij zelf het beste van wordt, niet wat het beste voor het hele land is.

Dus nee, ik ga er geen traan om laten :W
nee, jij dan!
pi_175413932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk ook om dat ze eerst de referendumwet aannemen en vervolgens als het ze toch niet zo goed uitkomt weer gelijk afschaffen. Niet aanpassen, of verbeteren, nee, gelijk helemaal schrappen. Zonder dat de wet een eerlijke kans heeft gehad. Dat is gewoon hypocriet en getuigt van geen enkele visie.
Idd. Dat de referendumwet niet het beoogde doel heeft gehaald, is wel duidelijk, maar dan hoef je 'm niet meteen na één keer helemaal te schrappen. Je kunt 'm ook aanpassen. Dat de VVD en het CDA er vanaf willen, snap ik nog wel, die waren nooit voor. Maar van D66 begrijp ik het niet.
in a crowd you lose humanity
pi_175414010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Dat de referendumwet niet het beoogde doel heeft gehaald, is wel duidelijk, maar dan hoef je 'm niet meteen na één keer helemaal te schrappen. Je kunt 'm ook aanpassen. Dat de VVD en het CDA er vanaf willen, snap ik nog wel, die waren nooit voor. Maar van D66 begrijp ik het niet.
Het is geprobeerd, het werkt voor geen meter en kost klauwen met geld. Dan is het tijd om het schrappen wat mij betreft.
nee, jij dan!
  donderdag 30 november 2017 @ 22:35:41 #88
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175414095
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:32 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is geprobeerd, het werkt voor geen meter en kost klauwen met geld. Dan is het tijd om het schrappen wat mij betreft.
Eens, maar niet op de trieste D66 manier.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175414354
Dit kan toch zomaar niet? Ze wil in de intrekkingswet opnemen dat er geen referendum over aangevraagd mag worden. De referendumwet is nog geldig als die intrekkingswet aangenomen wordt.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:50:09 #90
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175414402
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kennelijk vind men het toch niet zo erg, want anders zou men ergens anders op stemmen.
Da's namelijk een controlemiddel wat men nu heeft: de volgende keer niet meer op ze stemmen.

stond niet eens in het verkiezingsprogramma
en dan nog steeds.. coalitiepraktijken..

Daarom FvD
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175415066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het smerige is nog dat D66 zowel het raadgevende als het bindende referendum in het verkiezingsprogramma had staan.
Lol.

Als je hier op googled, krijg je D66 linkjes met een korte beschrijving er onder; ''27 sep. 2017 - Naast heldere spelregels over de aanvraag van een referendum en opkomst, vindt D66 het belangrijk dat we referenda inzetten op geschikte onderwerpen''.

Maar als je op de link klikt is de site niet bereikbaar. :')

quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mij boeit het ook niet.

Het klinkt leuk zo'n referendum, maar je moet zoveel extra checks inbouwen dat het onhaalbaar is. Hoe voorkom je dat het volk in de Randstad democratisch besluit dat al het gas in Groningen moet worden gewonnen en dat de schade voor de bewoners die provincie is?

Dat kan met een referendum prima.
Wat een tekenend en beperkt voorbeeld. Geen wonder dat D66 plotseling geen heil meer ziet in referenda, in wat voor vorm dan ook, met dit soort gedachtegangen.

Al die gasten die dit nu allemaal lopen te verdedigen.... Alsof het nooit handig zou kunnen zijn om de bevolking te polsen over bepaalde en daarvoor geschikte kwesties.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Overall beste user 2022 donderdag 30 november 2017 @ 23:34:10 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175415337
Wat is er slecht aan mijn voorbeeld? Je kunt met vraagstelling al lekker sturen.

"Bent U voor uitbreiding van de boringen in Groningen om daarmee een gedeelte van de zorg te financieren?"

Moet je opletten wat de limburger gaat stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175416070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:34 schreef Ulx het volgende:
Wat is er slecht aan mijn voorbeeld? Je kunt met vraagstelling al lekker sturen.

"Bent U voor uitbreiding van de boringen in Groningen om daarmee een gedeelte van de zorg te financieren?"

Moet je opletten wat de limburger gaat stemmen.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Over provinciale referenda met beslissingsbevoegdheid over de provinciegrenzen heen? Wat heeft dat met een landelijk referendum te maken? Een hele slechte vergelijking.
pi_175416187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
D66 staat vrij dicht bij mijn ideologie maar dit is echt walgelijk. Kontendraaierij ten top en een enorme middelvinger.

Ik verwacht demonstraties
Ik vrees dat het referendum voor de meeste mensen veel te abstract is om voor of tegen te demonstreren. Mensen demonstreren vooral voor hun baan en hun poen. Het raadgevend referendum gaat over de theoretische mogelijkheid om je als bevolking uit te spreken over politieke keuzes die reeds gemaakt zijn door de mensen op wie 'we' massaal blijven stemmen. Als je het nut van zo'n referendum rationeel uitlegt, zullen de meeste mensen begrijpen dat dat goed is, maar als je ze vervolgens oproept om er morgen de straat voor op te gaan gebeurt er niks.

D66 zou dit nooit kunnen doen als ze een horde schuimbekkende aanhangers hadden die op ideologische gronden D66 stemmen. Maar dat is niet zo, de meeste D66-stemmers kiezen gewoon voor de partij die ze het minst slecht vinden, op de partij die zo min mogelijk duidelijke standpunten heeft maar wel goed is in marketing.

Eigenlijk is de hele discussie absurd omdat iedereen weet dat regeringspartijen helemaal niet zitten te wachten op democratische controle tussen de verkiezingen door. Iedereen die niet zelf van D66 is, weet dat D66 een hele elitaire club is die al helemaal geen behoefte heeft aan bestuurlijke vernieuwing van welke vorm dan ook. Alleen vanwege het verleden en de officiële standpunten volgens een bepaald vodje papier ('verkiezingsprogramma') proberen de echte voorstanders van het referendum het grenzeloze opportunisme van D66 aan te klagen. Wat natuurlijk op zich terecht is, maar het verhult de essentie ook een beetje. Alsof Kajsa Ollongren iemand is die door druk van onderaf en door redelijke discussie tot een democratisch standpunt kan worden overtuigd.
pi_175416310
Denk je met de leugenachtige VVD alles meegemaakt te hebben. ;( D66 ontpopt zich als de grootste volksverlakkerspartij sinds het begin van onze democratie. Ik had niet verwacht dat ze de VVD in zouden kunnen halen maar het is ze toch gelukt. :{
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 01:14:16 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175416903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar heb je het in hemelsnaam over? Over provinciale referenda met beslissingsbevoegdheid over de provinciegrenzen heen? Wat heeft dat met een landelijk referendum te maken? Een hele slechte vergelijking.
Hoezo? De zorg is landelijk. De NAM ook.

Het is een goed voorbeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 01:16:10 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175416919
Het zou wat zijn als een paar nimby's in de provincie het nationaal belang kunnen tegenhouden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175417135
Stel je voor dat het volk in staat gesteld wordt zijn mening over een onderwerp te laten horen, the horror. :o Gelukkig steekt referendumpartij D66 daar een stokje voor. Dit is ten slotte wat Van Mierlo voor ogen had. :')
pi_175417187
Als rechtgeaarde safe-space-D66-snobje wens je zoiets je ergste vijand niet toe. Een mening godverdomme, hoe haalt het plebs zich in zijn hoofd zijn mening te geven. :r Gelukkig komt D66 tot onze redding. Ik heb hoge verwachtingen van Ollongren. Ik verwacht binnenkort een wet van haar waardoor het geven van meningen verboden wordt, dan wordt dit land nog mooier. *O*
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:26 #100
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_175419683
Geen knip voor de neus waard dat D66. Ik walg van deze waardeloze kutpartij.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')