abonnement Unibet Coolblue
pi_176804891
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Intelligente mensen zijn van nature meer bezig met nieuwe ideeen en dingen die ze (nog) niet begrijpen. Minder intelligente mensen zijn meer geneigd om het te (willen) doen met datgene dat ze al weten. Omgaan met nieuwe dingen kost duidelijk meer effort.

Wat dat betreft vind ik het niet zo vreemd dat deze correlatie bestaat. Verandering is enger voor domme mensen dan voor slimme.
Ehm ja, maar onderwijs dan?
I´m back.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:13:41 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176804986
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ehm ja, maar onderwijs dan?
Wat bedoel je precies? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176805082
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Intelligente mensen zijn van nature meer bezig met nieuwe ideeen en dingen die ze (nog) niet begrijpen. Minder intelligente mensen zijn meer geneigd om het te (willen) doen met datgene dat ze al weten. Omgaan met nieuwe dingen kost duidelijk meer effort.

Wat dat betreft vind ik het niet zo vreemd dat deze correlatie bestaat. Verandering is enger voor domme mensen dan voor slimme.
Links verdiept zich niet in de maatschappij zeg je dus?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:21:55 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805151
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Links verdiept zich niet in de maatschappij zeg je dus?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je doorhebt dat ik dit niet zeg en dat je dit uit je duim zuigt in de hoop een punt te maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176805272
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:

Intelligente mensen zijn van nature meer bezig met nieuwe ideeen en dingen die ze (nog) niet begrijpen. Minder intelligente mensen zijn meer geneigd om het te (willen) doen met datgene dat ze al weten. Omgaan met nieuwe dingen kost duidelijk meer effort.
Wat is dat precies, een "nieuw ding"?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 28 januari 2018 @ 20:42:11 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805637
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat is dat precies, een "nieuw ding"?
Iets waar je niet eerder over hebt nagedacht en/of (nog) niet begrijpt, situaties die je niet eerder hebt meegemaakt, enz.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176805713
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets waar je niet eerder over hebt nagedacht en/of (nog) niet begrijpt.
Maar dan heb je vrij vaak ook (nog) geen oplossing.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 28 januari 2018 @ 20:45:48 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805737
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Maar dan heb je vrij vaak ook (nog) geen oplossing.
Klopt. Maar omgaan met nieuwe dingen kost slimme mensen minder moeite dan minder slimme mensen. Leervermogen is een kernaspect van intelligentie.

PS:

Overigens slaat mijn analyse vooral op het aspect progressief-conservatief. Waarom dat ook gerelateerd lijkt te zijn aan links-rechts is weer een heel andere vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176805832
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? :)
Dat is "datgene dat mensen al weten" toch? En links laat zich voorstaan op juist onderwijs, dus datgene dat ze door het behalen van een diploma al weten?
I´m back.
pi_176805836
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:45 schreef Molurus het volgende:
Klopt. Maar omgaan met nieuwe dingen kost slimme mensen minder moeite dan minder slimme mensen. Leervermogen is een kernaspect van intelligentie.
De conclusie kan natuurlijk in voorkomende gevallen ook zijn dat het "nieuwe ding" niet goed is, in plaats van stellen dat je er maar mee om moet leren gaan, omdat lerend vermogen een aspect van intelligentie is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 28 januari 2018 @ 20:50:53 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805879
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is "hetgene dat mensen al weten" toch? En links laat zich voorstaan op juist onderwijs, dus hetgene dat ze door het behalen van een diploma al weten?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar je heen wilt. Kennis is niet alleen een kwestie van onderwijs. Het vermogen om te leren is zeer duidelijk gerelateerd aan intelligentie.

Anders gezegd: het vermogen van een dom persoon om kennis op te doen is beperkt, ongeacht wat voor onderwijs je geeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176805885
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop dat je doorhebt dat ik dit niet zeg en dat je dit uit je duim zuigt in de hoop een punt te maken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop dat je doorhebt dat ik dit niet zeg en dat je dit uit je duim zuigt in de hoop een punt te maken.
Je zegt dat rechts tegen verandering is, en dat domme mensen tegen verandering zijn. Maar zinvol is dat punt niet, want rechts is niet "tegen verandering" en links is niet "voor verandering". Daarnaast volgt daaruit dat links vanzelf dom volk gaat aantrekken, omdat dat het nieuwe normaal is.

Allemaal een leuke hypothese, maar ik denk dat je het allemaal wat overdrijft.
pi_176805925
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar je heen wilt. Kennis is niet alleen een kwestie van onderwijs. Het vermogen om te leren is zeer duidelijk gerelateerd aan intelligentie.
Ja, en rechtsen volgen ook gewoon hetzelfde onderwijs, dacht ik.
quote:
Anders gezegd: het vermogen van een dom persoon om kennis op te doen is beperkt, ongeacht wat voor onderwijs je geeft.
Dus zeg je nu letterlijk dat rechtsen niet kunnen leren?
I´m back.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:52:31 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805928
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:49 schreef nostra het volgende:

[..]

De conclusie kan natuurlijk in voorkomende gevallen ook zijn dat het "nieuwe ding" niet goed is, in plaats van stellen dat je er maar mee om moet leren gaan, omdat lerend vermogen een aspect van intelligentie is.
Dingen zijn niet goed of slecht omdat ze wel/niet nieuw zijn. Dit kun je evengoed zeggen van zaken die niet nieuw zijn.

Het enige dat je kunt zeggen is:

- er is veel verbeterd in de loop der tijd
- er kan nog veel meer verbeteren.

En conservatisme gaat natuurlijk nooit iets verbeteren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:54:32 #190
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176805979
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en rechtsen volgen ook gewoon hetzelfde onderwijs, dacht ik.
Dus waarom wijs je daar dan eigenlijk op? :) Nogmaals, ik zie niet waar je precies heent wilt hiermee.

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus zeg je nu letterlijk dat rechtsen niet kunnen leren?
Nee, ik zeg dat ik wel een logisch causaal verband zie tussen progressief-conservatief en intelligentie.

Zoals ik hierboven ook al zeg: de (overduidelijk aanwezige) relatie met links-rechts is weer een heel ander vraagstuk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176806012
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Maar omgaan met nieuwe dingen kost slimme mensen minder moeite dan minder slimme mensen. Leervermogen is een kernaspect van intelligentie.

PS:

Overigens slaat mijn analyse vooral op het aspect progressief-conservatief. Waarom dat ook gerelateerd lijkt te zijn aan links-rechts is weer een heel andere vraag.
Een oplossing vinden voor het integratieprobleem is bijv. nog niet bedacht door links/progressief. Daarom is links ook dommer dan rechts/conservatief.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:56:17 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176806032
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Je zegt dat rechts tegen verandering is, en dat domme mensen tegen verandering zijn. Maar zinvol is dat punt niet, want rechts is niet "tegen verandering" en links is niet "voor verandering".
Er is wel degelijk een sterke relatie tussen progressief-conservatief en links-rechts. Dat wil niet zeggen dat je niet rechts-progressief kunt zijn, dat zeg ik ook nergens.

Verder geef ik geen enkele verklaring voor het bestaan van die relatie. Ik zeg alleen dat ik wel een verband kan zien tussen progressief-conservatief en intelligentie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 januari 2018 @ 20:57:22 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176806062
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een oplossing vinden voor het integratieprobleem is bijv. nog niet bedacht door links/progressief.
Er is dan ook helemaal geen probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176806108
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus waarom wijs je daar dan eigenlijk op? :) Nogmaals, ik zie niet waar je precies heent wilt hiermee.
Ze laten zich voorstaan op hun diploma, hoogopgeleid, maar dat is gewoon het papiertje dat ze meekrijgen na verlaten school. Dus "dategene wat ze al weten" op het moment dat ze die school verlaten.
quote:
[..]

Nee, ik zeg dat ik wel een logisch causaal verband zie tussen progressief-conservatief en intelligentie.

Zoals ik hierboven ook al zeg: de (overduidelijk aanwezige) relatie met links-rechts is weer een heel ander vraagstuk.
Ik denk dat dat niet waar is, beetje slimme rechtse heeft zeer goed onderbouwde ideeën. Zie je ook bij complottheoretici bijvoorbeeld, dat is de vergelijking die ik maak ook. Ook daarvan kun je niet zeggen dat het laagopgeleide tokkies zijn oid. Een gemiddelde linksje die alleen maar wat leuzen herhaalt, zonder daar zelf 1 moment over nagedacht te hebben, is net zo dom als een rechtsje die dat doet.
I´m back.
  zondag 28 januari 2018 @ 21:02:45 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176806197
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet waar is, beetje slimme rechtse heeft zeer goed onderbouwde ideeën. Zie je ook bij complottheoretici bijvoorbeeld, dat is de vergelijking die ik maak ook. Ook daarvan kun je niet zeggen dat het laagopgeleide tokkies zijn oid. Een gemiddelde linksje die alleen maar wat leuzen herhaalt, zonder daar zelf 1 moment over nagedacht te hebben, is net zo dom als een rechtsje die dat doet.
Het is dan ook meer een statistische relatie. Ik beweer niet dat je niet rechts-progressief of links-conservatief kunt zijn. (En al zeker niet dat rechtse mensen per definitie dom zijn, zoals sommigen hier dat lijken op te vatten.)

Als we echter kijken naar het politieke spectrum zoals wij dat hebben in Nederland dan zijn de groepen links-progressief en rechts-conservatief wel degelijk in verhouding veel groter. Significant groter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176806692
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is dan ook meer een statistische relatie. Ik beweer niet dat je niet rechts-progressief of links-conservatief kunt zijn. (En al zeker niet dat rechtse mensen per definitie dom zijn, zoals sommigen hier dat lijken op te vatten.)

Als we echter kijken naar het politieke spectrum zoals wij dat hebben in Nederland dan zijn de groepen links-progressief en rechts-conservatief wel degelijk in verhouding veel groter. Significant groter.
O, okee, ging me daar even om, ik denk ook niet dat per definitie rechtsen dom zijn en linksen slim. Maar goed TS cempexo wel dus kennelijk.
I´m back.
  zondag 28 januari 2018 @ 21:25:43 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176806784
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, okee, ging me daar even om, ik denk ook niet dat per definitie rechtsen dom zijn en linksen slim. Maar goed TS cempexo wel dus kennelijk.
Zoals ik het zie hebben we de volgende 3 aspecten:

A) Intelligentie
B) Progressief-Conservatief
C) Links-Rechts

Zoals ik eerder betoogde kan ik wel een causale relatie zien tussen A) en B). We weten vanuit de statistieken dat B) en C) minimaal statistisch gerelateerd zijn. (Wat dat verband verklaart is onduidelijk wat mij betreft.)

Betekent dat ook dat linkse mensen gemiddeld slimmer zijn dan rechtse mensen? Niet noodzakelijk. Op z'n best wordt dat gesuggereerd door die twee relaties, maar het is nog steeds mogelijk dat dat verband geheel niet bestaat.

En het is dus ook zeker niet iets dat ik beweer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176806819
quote:
14s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals ik het zie hebben we de volgende 3 aspecten:

A) Intelligentie
B) Progressief-Conservatief
C) Links-Rechts

Zoals ik eerder betoogde kan ik wel een causale relatie zien tussen A) en B). We weten vanuit de statistieken dat B) en C) minimaal statistisch gerelateerd zijn.

Betekent dat ook dat linkse mensen gemiddeld slimmer zijn dan domme mensen? Niet noodzakelijk. Op z'n best wordt dat gesuggereerd door die twee relaties, maar het is nog steeds mogelijk dat dat verband geheel niet bestaat.

En het is dus ook zeker niet iets dat ik beweer.
Nou, ik denk dat je toch nog wat weglaat hoor.
I´m back.
  zondag 28 januari 2018 @ 21:28:03 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_176806844
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je toch nog wat weglaat hoor.
Het is in elk geval onduidelijk waar de relatie tussen B) en C) vandaan komt, of bedoel je iets anders?

Edit:

Ehr, ik had een mogelijk verwarrend schrijffoutje gemaakt in mijn post zie ik nu. :P Wat ik bedoelde is dat linkse mensen niet noodzakelijk slimmer zijn dan rechtse.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176806920
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is in elk geval onduidelijk waar de relatie tussen B) en C) vandaan komt, of bedoel je iets anders?

Edit:

Ehr, ik had een mogelijk verwarrend schrijffoutje gemaakt in mijn post zie ik nu. :P Wat ik bedoelde is dat linkse mensen niet noodzakelijk slimmer zijn dan rechtse.
Ja, okee, we zitten lekker langs elkaar heen te ouwenelen wrs. Maar intelligentie is slechts een tool mbt politieke keuze of affiliatie. Dat bedoel ik. Het gaat meer om emotionele psychologische zaken, denk ik.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')