abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:46:53 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174427964
Ik heb een week geleden een paar schoenen besteld. Nu zie ik dat na 3x dragen de rits loslaat. Niet boven of onderaan maar in het midden en dan op de plek waar die gestikt is. Zojuist ging ik even de website bekijken om ze retour te sturen voor garantie, staat er:

"Garantie
De garantie op een artikel is 6 maanden en geldt voor fabricage fouten, uitgezonderd ritsen, hakken en applicaties. Slijtage en onderhoud komen voor de rekening van de klant."
https://www.manfield.com/ruilen-retourneren/

Nu geloof ik dat de klantenservice niet zo moeilijk gaat doen hierover, ik stuur ze even een e-mail met een foto.
Maar is er niet zoiets als wettelijke garantie? Mag een verkoper daar zo maar voorwaarden aan verbinden? Slijtage en onderhoud lijken mij duidelijk. Maar ritsen en hakken zijn altijd kwetsbaar, lekker makkelijk van zo'n aanbieder om gewoon te zeggen: als het een rits betreft zoek je het maar uit.

Wat zegt wetgeving hierover?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174429297
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:46 schreef KimJong-un het volgende:
Ik heb een week geleden een paar schoenen besteld. Nu zie ik dat na 3x dragen de rits loslaat. Niet boven of onderaan maar in het midden en dan op de plek waar die gestikt is. Zojuist ging ik even de website bekijken om ze retour te sturen voor garantie, staat er:

"Garantie
De garantie op een artikel is 6 maanden en geldt voor fabricage fouten, uitgezonderd ritsen, hakken en applicaties. Slijtage en onderhoud komen voor de rekening van de klant."
https://www.manfield.com/ruilen-retourneren/

Nu geloof ik dat de klantenservice niet zo moeilijk gaat doen hierover, ik stuur ze even een e-mail met een foto.
Maar is er niet zoiets als wettelijke garantie? Mag een verkoper daar zo maar voorwaarden aan verbinden? Slijtage en onderhoud lijken mij duidelijk. Maar ritsen en hakken zijn altijd kwetsbaar, lekker makkelijk van zo'n aanbieder om gewoon te zeggen: als het een rits betreft zoek je het maar uit.

Wat zegt wetgeving hierover?
Toch vreemd, mijn Jeans had na 3 maanden een kapotte rits en ik mocht gewoon een nieuwe uitzoeken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174431128
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:49 schreef halfway het volgende:

[..]

Toch vreemd, mijn Jeans had na 3 maanden een kapotte rits en ik mocht gewoon een nieuwe uitzoeken.
En die had je ook besteld bij Manfield?
pi_174431545
De wet zeg in het zevende boek van het burgerlijk wetboek:

In artikel 7:17:
quote:
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
[...]

In artikel 7:18 lid 2:
quote:
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
In artikel 6 lid 1:
quote:
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:28:12 #5
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174650094
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:07 schreef maan_man het volgende:
De wet zeg in het zevende boek van het burgerlijk wetboek:

In artikel 7:17:

[..]

In artikel 7:18 lid 2:

[..]

In artikel 6 lid 1:

[..]

Met andere woorden: de eerste 6 maanden gewoon garantie.

Manfield verplicht mij om bij een winkel langs te gaan om de schoenen te laten repareren. Kunnen ze dat zomaar verplichten? Het heeft me een uur en parkeergeld gekost om die schoenen weg te brengen. Als ik in Groningen had gewoond had het mij 4 uur gekost. Een belachelijk beleid maar wat had ik kunnen doen?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:31:07 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174650155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:28 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Met andere woorden: de eerste 6 maanden gewoon garantie.

Manfield verplicht mij om bij een winkel langs te gaan om de schoenen te laten repareren. Kunnen ze dat zomaar verplichten? Het heeft me een uur en parkeergeld gekost om die schoenen weg te brengen. Als ik in Groningen had gewoond had het mij 4 uur gekost. Een belachelijk beleid maar wat had ik kunnen doen?
Je moet de verkoper de kans geven om eea te herstellen.. kun je ze niet opsturen?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:32:13 #7
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174650175
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je moet de verkoper de kans geven om eea te herstellen.. kun je ze niet opsturen?
Uiteraard, die zijn ook prima en wil ik gewoon houden, die rits moet gewoon even gemaakt worden. Nee, opsturen kan helaas niet mailde ze terug. Ik moest langsgaan bij een winkel.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:33:06 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174650195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:32 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Uiteraard, die zijn ook prima en wil ik gewoon houden, die rits moet gewoon even gemaakt worden. Nee, opsturen kan helaas niet mailde ze terug. Ik moest langsgaan bij een winkel.
Waarom? :?
Op hun site staan daarvoor alle gegevens?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:23:12 #9
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174652750
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom? :?
Op hun site staan daarvoor alle gegevens?
Ja, retour kan normaal wel maar ik had ze al gedragen. Voor garantie kan het niet. Echt achtelijk maar goed.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174669064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:28 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Met andere woorden: de eerste 6 maanden gewoon garantie.
Dat is iets de kort door de bocht, maar daar komt het in de praktijk wel op neer.

quote:
Manfield verplicht mij om bij een winkel langs te gaan om de schoenen te laten repareren. Kunnen ze dat zomaar verplichten? Het heeft me een uur en parkeergeld gekost om die schoenen weg te brengen. Als ik in Groningen had gewoond had het mij 4 uur gekost. Een belachelijk beleid maar wat had ik kunnen doen?
Kunnen ze, zeker als het om internetbestelling gaat, niet. Voldoet een product niet, dan geldt het volgende: http://wetten.overheid.nl(...)/Afdeling3/Artikel21. In mijn ogen kun jij hier niet spreken van " zonder ernstige overlast."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')