abonnement Unibet Coolblue
pi_174423986



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_174424156
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 21:46 schreef Xa1pt het volgende:
Zeggen dat de Europese Unie het vernietigen van de Europese beschaving als doel heeft; dat is beweren dat er een complot gaande is.
Ach misschien heeft de EU daar geen actief beleid van gemaakt, maar ondertussen zijn ze er wel druk mee bezig, misschien onbedoeld en onbewust, maar het gebeurt wel.

Als iets niet uitdrukkelijk als beleid omschreven is wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat het een complottheorie is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
Je durft niet inhoudelijk te reageren ?
Je ontkent gewoon de tweet van Baudet.. ?
Nogal lafjes en slaafs om zo de grote leider te verdedigen.

Baudet twitterde https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696
Het bewust importeren van miljoenen mensen van buiten de EU met een heel andere cultuur en waarvan een groot deel aanhanger is van een totalitaire ideologie, dat getuigt er niet echt van dat de EU zich veel bekommert om de beschaving in de EU.

Het staat nergens beschreven dat de EU de beschaving wil vernietigen, het is alleen een gevolg van hun beleid......
Dat heeft niets met een complottheorie te maken, dat is slechts het constateren van feiten.
pi_174424184
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het staat nergens beschreven dat de EU de beschaving wil vernietigen, het is alleen een gevolg van hun beleid......
Dat heeft niets met een complottheorie te maken, dat is slechts het constateren van feiten.
Dit is schijnbaar niet te bevatten.
pi_174424209
Xa1pt, ga je nog antwoord geven?

Hoe interpreteer je de woorden "een vernietigde Europese beschaving" van Baudet?
pi_174424268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:15 schreef Mr.Major het volgende:
Xa1pt, ga je nog antwoord geven?

Hoe interpreteer je de woorden "een vernietigde Europese beschaving" van Baudet?
Dat de beschaving zoals we die vandaag kennen vernietigd en dus niet bepaald meer terug te vinden is.
pi_174424290
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Ach misschien heeft de EU daar geen actief beleid van gemaakt, maar ondertussen zijn ze er wel druk mee bezig, misschien onbedoeld en onbewust, maar het gebeurt wel.

Als iets niet uitdrukkelijk als beleid omschreven is wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat het een complottheorie is.
Als je zegt dat dat het doel van de EU is, dan komt het daar natuurlijk wel op neer. Dan hebben ze in het geheim als doelstelling vastgelegd en is Baudet één van de weinigen die daar vanaf weet, ofzo.
pi_174424313
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:49 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ze kunnen wel zeggen dat ze voorstander zijn van minder bureaucratie, maar als je tegelijkertijd fanatiek pro-EU bent dan ben je eigenlijk voor meer bureacratie.
Want de EU zorgt voor bureaucratie in de zorg?
pi_174424377
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat de beschaving zoals we die vandaag kennen vernietigd en dus niet bepaald meer terug te vinden is.
Dat is een verandering van woordvolgorde. Wat moet ik me daarbij voorstellen.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:24:39 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424418
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is een verandering van woordvolgorde. Wat moet ik me daarbij voorstellen.
Leg jij nou eens simpel uit hoe de EU zijn eigen beschaving vernietigd en al daar schijnbaar al decennia naar toe aan het werken is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:25:26 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424436
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want de EU zorgt voor bureaucratie in de zorg?
Kan je nog even aangeven in hoeverre dit niet overeen komt met die tekst?
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga eens op bezoek in een Zweedse ghetto en durf dan nog eens met droge ogen te beweren dat de Europese beschaving daar niet verdwenen is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174424439
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:18 schreef Xa1pt het volgende:
Als je zegt dat dat het doel van de EU is, dan komt het daar natuurlijk wel op neer. Dan hebben ze in het geheim als doelstelling vastgelegd en is Baudet één van de weinigen die daar vanaf weet, ofzo.
Of het is geen doel en het zijn gewoon allemaal prutsers die geen idee hebben van de gevolgen van hun beleid.
Dat kan ook.

Maar of dat nu een geruststellende gedachte is als EU burger :?
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:19 schreef Xa1pt het volgende:
Want de EU zorgt voor bureaucratie in de zorg?
Doe toch niet altijd zo irritant man |:(
Je weet best dat er genoeg voorbeelden zijn waarin de EU een bureaucratisch gedrocht is.
https://www.europa-nu.nl/(...)_in?ctx=vj09i6mh6kks
quote:
BRUSSEL (ANP) - De bureaucratie in de Europese Unie moet verder worden teruggedrongen. Europese regels kunnen simpeler, waardoor er ook veel geld kan worden bespaard. Daarnaast moet bij een geplande Europese wet meteen worden bekeken of er niet te veel administratieve lasten dreigen.
Dat stelt een werkgroep van deskundigen onder leiding van de EU-waakhond tegen bureaucratie, Edmund Stoiber.
De Duitse politicus presenteerde dinsdag in Brussel zijn laatste reeks aanbevelingen aan de vertrekkende voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso.

In de nieuwe Europese Commissie van Jean-Claude Juncker krijgt Frans Timmermans, nu nog minister van Buitenlandse Zaken, onder meer als taak de Europese regelgeving aan te pakken. ,,De Europese Unie zal nooit meer zo bureaucratisch zijn als vroeger'', beloofde Stoiber.

Mede door eerdere adviezen van de werkgroep tegen bureaucratie kon de administratieve rompslomp voor ondernemingen in de EU met ruim 33 miljard euro jaarlijks worden teruggedrongen, aldus de Europese Commissie. Dat gaat om een lastenverlichting van 27 procent.
,,De cijfers spreken voor zich'', aldus Barroso in zijn pleidooi voor slimme regelgeving. ,,Europa moet groot zijn in grote zaken en klein in kleine zaken.''


[ Bericht 17% gewijzigd door bluemoon23 op 14-10-2017 23:56:57 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:26:11 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg jij nou eens simpel uit hoe de EU zijn eigen beschaving vernietigd en al daar schijnbaar al decennia naar toe aan het werken is?
Zie Zweedse ghetto.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174424477
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zegt dat dat het doel van de EU is, dan komt het daar natuurlijk wel op neer. Dan hebben ze in het geheim als doelstelling vastgelegd en is Baudet één van de weinigen die daar vanaf weet, ofzo.
Er is een doel van de EU, en dat doel heeft die vernietiging tot gevolg als je kijkt naar het immigratiebeleid. Met betrekking tot het interne politieke beleid, is het doel wel daadwerkelijk de vernietiging, want Europa zoals dat nu bestaat is niet te behouden als de EU zich verder ontwikkeld.

Niemand kan aangeven waar de EU stopt, omdat dat niet te overzien is. Pro EU durft niet aan te geven waar zij hopen dat de EU stopt, want ergens halfverwege is 90% al afgehaakt. Door het sluipenderwijs te doen vindt men het prima. Als een kikker in kokend water.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:27:51 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424500
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zie Zweedse ghetto.
Da's geen uitleg, ik zie geen enkele verwijzing naar de EU daar in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:28:41 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424528
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is een doel van de EU, en dat doel heeft die vernietiging tot gevolg als je kijkt naar het immigratiebeleid. Met betrekking tot het interne politieke beleid, is het doel wel daadwerkelijk de vernietiging, want Europa zoals dat nu bestaat is niet te behouden als de EU zich verder ontwikkeld.

Niemand kan aangeven waar de EU stopt, omdat dat niet te overzien is. Pro EU durft niet aan te geven waar zij hopen dat de EU stopt, want ergens halfverwege is 90% al afgehaakt. Door het sluipenderwijs te doen vindt men het prima. Als een kikker in kokend water.
Wat is het immigratie beleid van de EU dan? Je legt nog steeds niets uit, je gooit iets in de groep zonder te benoemen wat dat beleid is.
Dit is het beleid van de EU

Since 1999, the EU has been developing a common immigration policy for Europe. EU countries have agreed that the EU should have common, or EU-wide, immigration and visa rules that will be valid all across the EU, in the 27 EU countries. Incentives and support for EU countries to promote the integration of migrants.


http://ec.europa.eu/immig(...)nd-national-rules_en
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174424560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg jij nou eens simpel uit hoe de EU zijn eigen beschaving vernietigd en al daar schijnbaar al decennia naar toe aan het werken is?
Ik vraag het omdat we het hebben over de woorden van Baudet, die al dan niet een complot zouden zijn.
Ik geef aan dat ik dat in de letterlijke zin niet zo vindt. Voor een soepele communicatie is het noodzakelijk dat ik ook snap wat de oppositie eronder verstaat.

Het lijkt erop alsof dat bewust niet wordt geconcretiseerd, zodat men aan de ene kant kan zeggen dat Baudet een complot aanhangt (schijnbaar is die vernietiging heel erg) terwijl hij duidelijk genuanceerder denkt dan men hier doet vermoeden. Ook is het leuk om dan te blijven stellen dat wij de woorden van Baudet als zoete koek slikken en vatbaar zijn voor populistisch gelul. Dat gaat echter niet samen met mijn relativering van Baudet zijn uitspraak.
pi_174424572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is het immigratie beleid van de EU dan? Je legt nog steeds niets uit, je gooit iets in de groep zonder te benoemen wat dat beleid is.

Dit is het [immigratie]beleid van de EU
Jij leert snel! Volgens mij is het algemeen bekend maar goed.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:31:59 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424579
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vraag het omdat we het hebben over de woorden van Baudet, die al dan niet een complot zouden zijn.
Ik geef aan dat ik dat in de letterlijke zin niet zo vindt. Voor een soepele communicatie is het noodzakelijk dat ik ook snap wat de oppositie eronder verstaat.

Het lijkt erop alsof dat bewust niet wordt geconcretiseerd, zodat men aan de ene kant kan zeggen dat Baudet een complot aanhangt (schijnbaar is die vernietiging heel erg) terwijl hij duidelijk genuanceerder denkt dan men hier doet vermoeden. Ook is het leuk om dan te blijven stellen dat wij de woorden van Baudet als zoete koek slikken en vatbaar zijn voor populistisch gelul. Dat gaat echter niet samen met mijn relativering van Baudet zijn uitspraak.
Het gekke is dat als ik dan vraag om concrete antwoorden er vaag handwaving voor terug komt zonder enig bewijs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:32:14 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424583
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij leert snel!
Jij blijkbaar niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174424604
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's geen uitleg, ik zie geen enkele verwijzing naar de EU daar in.
Dat is een (praktisch) onvermijdelijk gevolg van massa-immigratie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:34:00 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's geen uitleg, ik zie geen enkele verwijzing naar de EU daar in.
Jij vroeg hoe. Ik geef een voorbeeld waar je je uitgebreid in kan verdiepen. Spoiler: veel overeenkomsten met huidige immigratiebeleid van de EU.

Dat en een EU-stoomtrein die aan Rutte te merken op hol is geslagen en stuurloos aan het uitbreiden is op heel veel vlakken. Het D66 streeft een VS van Europa na, het laatste station aan het spoor. Om dat mogelijk te maken moet je een atoombom op de complete huidige beschaving gooien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:34:33 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424642
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is een (praktisch) onvermijdelijk gevolg van massa-immigratie.
Maar die organiseert de EU dus niet en heeft dat ook nooit gedaan dus waarom meen je dat de EU daar verantwoordelijk voor zou zijn? De Turken in Duitsland waren er allang voordat de EU bestond ditto voor Marokkanen in Nederland, Algerijnen in Frankrijk enzovoorts.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174424653
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij vroeg hoe. Ik geef een voorbeeld waar je je uitgebreid in kan verdiepen. Spoiler: veel overeenkomsten met huidige immigratiebeleid van de EU.

Dat en een EU-stoomtrein die aan Rutte te merken op hol is geslagen en stuurloos aan het uitbreiden is op heel veel vlakken. Het D66 streeft een VS van Europa na, het laatste station aan het spoor. Om dat mogelijk te maken moet je een atoombom op de complete huidige beschaving gooien.
Ik voeg daar graag aan toe dat het nog veel harder zou gaan als de bevolking erachter zou staan. Nu gaat het uitbreiden volgens het principe "rustig aan dan breekt het lijntje niet".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:35:30 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar die organiseert de EU dus niet en heeft dat ook nooit gedaan dus waarom meen je dat de EU daar verantwoordelijk voor zou zijn? De Turken in Duitsland waren er allang voordat de EU bestond ditto voor Marokkanen in Nederland, Algerijnen in Frankrijk enzovoorts.
Maar we leven nu nog in een Europese beschaving. Dus dan zou dat wel niet de vernietiging zijn geweest, denk je niet?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:36:15 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424664
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij vroeg hoe. Ik geef een voorbeeld waar je je uitgebreid in kan verdiepen. Spoiler: veel overeenkomsten met huidige immigratiebeleid van de EU.

Dat en een EU-stoomtrein die aan Rutte te merken op hol is geslagen en stuurloos aan het uitbreiden is op heel veel vlakken. Het D66 streeft een VS van Europa na, het laatste station aan het spoor. Om dat mogelijk te maken moet je een atoombom op de complete huidige beschaving gooien.
Nee, ik vroeg om uitleg, jij legt niks uit en komt alleen met ridicule hyperbolen blijkbaar. Doei verder.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174424671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar die organiseert de EU dus niet en heeft dat ook nooit gedaan dus waarom meen je dat de EU daar verantwoordelijk voor zou zijn? De Turken in Duitsland waren er allang voordat de EU bestond ditto voor Marokkanen in Nederland, Algerijnen in Frankrijk enzovoorts.
Klopt. Ik geef de EU ook niet de schuld van de problemen uit 1970. Maar de EU gaat door met een beleid dat bewezen schadelijk is.

Wir schaffen das.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:36:51 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424678
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar we leven nu nog in een Europese beschaving. Dus dan zou dat wel niet de vernietiging zijn geweest, denk je niet?
Kortom, de EU doet niet wat jij zegt? Raar betoog hou jij hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174424692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg om uitleg, jij legt niks uit en komt alleen met ridicule hyperbolen blijkbaar. Doei verder.
Je ziet daadwerkelijk niet waar wij op doelen? Of ben je het er niet mee eens wat de gevolgen van dat beleid zijn?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:37:50 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Ik geef de EU ook niet de schuld van de problemen uit 1970. Maar de EU gaat door met een beleid dat bewezen schadelijk is.

Wir schaffen das.
Wir schaffen das was geen uitspraak van de EU. Het tegenhouden in Turkije van immigranten was een taak van de EU. Kortom, je lult nogal flink uit je nek
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:38:19 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424708
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je ziet daadwerkelijk niet waar wij op doelen? Of ben je het er niet mee eens wat de gevolgen van dat beleid zijn?
Ik zie dat je leugens en fantasieen tot feiten bombardeert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:38:36 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kortom, de EU doet niet wat jij zegt? Raar betoog hou jij hier.
Hoho, niet eerst doei zeggen en verwachten dat we nog serieus op je in gaan. Voer een fatsoenlijke discussie of sluit dit topic.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174424734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wir schaffen das was geen uitspraak van de EU. Het tegenhouden in Turkije van immigranten was een taak van de EU. Kortom, je lult nogal flink uit je nek
Goh. Maar de EU heeft wel datzelfde beleid. Als het aan Nederland lag hadden we volgens mij minder vluchtelingen opgevangen.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:40:07 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424748
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoho, niet eerst doei zeggen en verwachten dat we nog serieus op je in gaan. Voer een fatsoenlijke discussie of sluit dit topic.
Ok, gesloten want met leugenaars en fantasten valt geen discussie op nivo te voeren. Je probeert het af en toe nog eens maar jullie maken blijkbaar nul progressie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:40:40 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174424762
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goh. Maar de EU heeft wel datzelfde beleid. Als het aan Nederland lag hadden we volgens mij minder vluchtelingen opgevangen.
Nee. Dat heeft de EU niet anders was er geen Turkije deal. Niet zo dom lullen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:40:49 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424769
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, gesloten want met leugenaars en fantasten valt geen discussie op nivo te voeren. Je probeert het af en toe nog eens maar jullie maken blijkbaar nul progressie.
:W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:41:00 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424776
En dan alsnog reageren :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174424826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft de EU niet anders was er geen Turkije deal. Niet zo dom lullen.
Pfff de EU is natuurlijk heel streng en de Turkije deal houdt het merendeel van de vluchtelingen tegen. Het probleem is opgelost.

En zolang we niet met bewijs komen (cijfers die hier al 100 keer zijn langsgekomen en bovendien algemeen bekend) lullen wij uit onze nek en ga jij geen discussie aan.

Ik prijs mezelf gelukkig.
pi_174424834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:41 schreef Nattekat het volgende:
En dan alsnog reageren :')
Lachwekkend
pi_174424884
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Wat is het immigratie beleid van de EU dan? Je legt nog steeds niets uit, je gooit iets in de groep zonder te benoemen wat dat beleid is.
Dit is het beleid van de EU

Since 1999, the EU has been developing a common immigration policy for Europe. EU countries have agreed that the EU should have common, or EU-wide, immigration and visa rules that will be valid all across the EU, in the 27 EU countries. Incentives and support for EU countries to promote the integration of migrants.


http://ec.europa.eu/immig(...)nd-national-rules_en
Beetje lastig om het mobiel allemaal te lezen, maar hoe past de massaimmigratie die vooral in 2015/16 enorm toenam en het ophalen van Afrikanen een paar km van de Afrikaanse kust in dat beleid ?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:46:21 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174424905
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Beetje lastig om het mobiel allemaal te lezen, maar hoe past de massaimmigratie die vooral in 2015/16 enorm toenam en het ophalen van Afrikanen een paar km van de Afrikaanse kust in dat beleid ?
Laat maar zitten, hij is weg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:58:55 #41
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174425100
Nou heren, het lijkt mij de hoogste tijd voor een goudgele jongen met witte schuimkraag. :9

Proost, op het Forum!
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174425361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nou heren, het lijkt mij de hoogste tijd voor een goudgele jongen met witte schuimkraag. :9

Proost, op het Forum!
Een koude kletser. Geniet ervan
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 00:21:20 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174425388
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nou heren, het lijkt mij de hoogste tijd voor een goudgele jongen met witte schuimkraag. :9

Proost, op het Forum!
:9B
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 oktober 2017 @ 00:56:27 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174425601
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 00:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een koude kletser. Geniet ervan
Nee dat is niet zo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 15 oktober 2017 @ 01:36:46 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_174425857
Goeie TT, zou zo het motto van het FvD, de partij voor onzekere jongemannen, kunnen zijn.
  zondag 15 oktober 2017 @ 08:46:25 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174426783
Had heilheilheil moeten zijn.

Nazi-confirmed
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174426821
Denemarken. De grenzen zijn gesloten.




Asielzoekers aanbod Denemarken. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten. En andere voorwaarden, zoals een borgstelling. De man moet een werkinkomen hebben.

Het gehele plan is 4 jaar geleden bedacht door de Deense socialisten (initiatiefnemer) ism met de Dansk Folkeparti. (soort PVV)

2016:

jan 887
febr 451
mrt 497
april 761
mei 990
juni 914
juli 835
aug 540
sept 325
okt 406
nov 442
dec 446

totaal 7494
-

2017:

jan 381
feb 309
mrt 333
apr 263
mei 272
jun 202
jul 187
aug 166 sub totaal 2113

Ik kom nog 3 dagen per jaar in Nederland. Langer hou ik het niet vol. Wat een agressie en vervreemding van en onder de mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 15-10-2017 09:03:22 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174427115
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 08:52 schreef cempexo het volgende:
Denemarken. De grenzen zijn gesloten.


[ afbeelding ]


Ik kom nog 3 dagen per jaar in Nederland. Langer hou ik het niet vol.
Toch moet je al jarenlang op een Nederlands forum keer op keer posten hoe geweldig Denemarken is en hoe je niets maar dan ook niets meer met Nederland(ers) te maken wil hebben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174427166
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Toch moet je al jarenlang op een Nederlands forum keer op keer posten hoe geweldig Denemarken is en hoe je niets maar dan ook niets meer met Nederland(ers) te maken wil hebben.
Begrijp jezelf. Dit zijn de gelukkigste landen ter wereld
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160316_02185732

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 15-10-2017 09:42:45 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:41:59 #50
415752 PerpetualTraveler
Always on the move
pi_174427904
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 08:52 schreef cempexo het volgende:
Denemarken. De grenzen zijn gesloten.

[ afbeelding ]

Asielzoekers aanbod Denemarken. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten. En andere voorwaarden, zoals een borgstelling. De man moet een werkinkomen hebben.

Het gehele plan is 4 jaar geleden bedacht door de Deense socialisten (initiatiefnemer) ism met de Dansk Folkeparti. (soort PVV)

2016:

jan 887
febr 451
mrt 497
april 761
mei 990
juni 914
juli 835
aug 540
sept 325
okt 406
nov 442
dec 446

totaal 7494
-

2017:

jan 381
feb 309
mrt 333
apr 263
mei 272
jun 202
jul 187
aug 166 sub totaal 2113

Ik kom nog 3 dagen per jaar in Nederland. Langer hou ik het niet vol. Wat een agressie en vervreemding van en onder de mensen.
Lol heb een tijd in Denemarken gewoond maar het is er nou niet bepaald beter qua 'buitenlanders' dan in NL. Ga maar eens naar de Norrebronx in CPH of gebieden in Malmo.
pi_174427975
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:41 schreef PerpetualTraveler het volgende:

[..]

Lol heb een tijd in Denemarken gewoond maar het is er nou niet bepaald beter qua 'buitenlanders' dan in NL. Ga maar eens naar de Norrebronx in CPH of gebieden in Malmo.
Malmo is toch Zweden?
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:50:27 #52
415752 PerpetualTraveler
Always on the move
pi_174428014
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Malmo is toch Zweden?
mwah officieel wel maar zoals de denen zeggen, het enige goede aan Malmo is dat het zo dicht bij CPH is :) - veel mensen met lagere inkomens wonen daar en werken in CPH
pi_174428018
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:37 schreef cempexo het volgende:

[..]

Begrijp jezelf. Dit zijn de gelukkigste landen ter wereld
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160316_02185732
Denemarken staat op plek zes, Nederland op twee. Nou nou, wat zijn mensen hier toch ongelukkig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 10:51:53 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174428033
Maar goed dat echte Denen bij lange na niet zo arrogant zijn. Geen idee ook wat het doel van wat het onderwerp ook is is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:52:19 #55
415752 PerpetualTraveler
Always on the move
pi_174428039
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denemarken staat op plek zes, Nederland op twee. Nou nou, wat zijn mensen hier toch ongelukkig.
Volgens mij staan ze meestal op 1, DK. BTW imo de reden dat denen zich gelukkig voelen is dat ze lagere verwachtingen hebben. .
pi_174428274
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:41 schreef PerpetualTraveler het volgende:

[..]

Lol heb een tijd in Denemarken gewoond maar het is er nou niet bepaald beter qua 'buitenlanders' dan in NL. Ga maar eens naar de Norrebronx in CPH of gebieden in Malmo.
Lachen met je, in Denemarken gewoond. Malmö ligt in Zweden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174428509
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denemarken staat op plek zes, Nederland op twee. Nou nou, wat zijn mensen hier toch ongelukkig.
https://www.hansanders.nl/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174428553
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:52 schreef PerpetualTraveler het volgende:

[..]

Volgens mij staan ze meestal op 1, DK. BTW imo de reden dat denen zich gelukkig voelen is dat ze lagere verwachtingen hebben. .
probeer het nog eens https://www.google.de/sea(...)imgrc=cz8ClUiqK7kTuM:
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:21:26 #59
415752 PerpetualTraveler
Always on the move
pi_174428643
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Lachen met je, in Denemarken gewoond. Malmö ligt in Zweden.
Ehm als je mn andere reactie hebt gelezen zie je dat ik dat weet. Maar het is meer een stukje Denemarken dan een stukje Zweden. Maargoed, Malmo terzijde, er zijn genoeg dodgy areas in DK.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:22:30 #60
415752 PerpetualTraveler
Always on the move
pi_174428668
quote:
IMO= in my opinion = naar mijn mening. Het was geen gok of statement of fact, alleen mijn mening. Maargoed, wat denk jij? dat het komt door het socialistische paradijs?
pi_174428768
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:22 schreef PerpetualTraveler het volgende:

[..]

IMO= in my opinion = naar mijn mening. Het was geen gok of statement of fact, alleen mijn mening. Maargoed, wat denk jij? dat het komt door het socialistische paradijs?
ik zou zeggen...verdiep je eens in het land.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:30:54 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174428868
En dat is de schuld van het FvD?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174428929
quote:
Ah, nu zie ik het. Jij post het lijstje van vorig jaar. Hier is 2017:

Nederland stijgt op lijst gelukkigste landen ter wereld
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174429089
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, nu zie ik het. Jij post het lijstje van vorig jaar. Hier is 2017:

Nederland stijgt op lijst gelukkigste landen ter wereld
Je kunt niet altijd winnen. Het World Happiness Report heeft Denemarken al meerdere keren uitgeroepen tot het gelukkigste land ter wereld.
http://www.visitdenmark.n(...)denemarken-te-vinden
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:41:33 #65
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174429150
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:30 schreef fathank het volgende:
En dat is de schuld van het FvD?
Het ontgaat mij ook wat FvD met Denemarken te maken heeft, maar goed. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174429183
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Het ontgaat mij ook wat FvD met Denemarken te maken heeft, maar goed. :P
Dit doet die kerel al jaren in talloze topicreeksen. Blijkbaar is hij zo eenzaam en ellendig in Denemarken dat hij zijn oude landgenoten probeert te verleiden zijn kant op te komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 11:46:47 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174429258
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Het ontgaat mij ook wat FvD met Denemarken te maken heeft, maar goed. :P
Cempexo moet gewoon in elk fucking topic benadrukken dat hij geemigreerd is naar .dk om zijn eigen keuze goed te praten. Het is een legotroll.
Carpe Libertatem
pi_174429376
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit doet die kerel al jaren in talloze topicreeksen. Blijkbaar is hij zo eenzaam en ellendig in Denemarken dat hij zijn oude landgenoten probeert te verleiden zijn kant op te komen.
Nou ja, dat hij topics over FvD en PVV uitzoekt hiervoor is natuurlijk wel vrij begrijpelijk. Die draaien toch voor een groot deel op dit type frustratie.
pi_174429524
Het ontgaat me niet dat Fok deelnemers Nederland en lokaal gericht zijn. Derhalve niet internationaal. Zo heel nu en dan kom ik op dit forum...2 maal per jaar of zo. Veel zure mensen hier.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:03:13 #70
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174429547
fvdemocratie twitterde op zondag 15-10-2017 om 10:24:19 #FVD stijgt door naar 10 zetels in peiling van @mauricedehond. Word ook lid van de snelst groeiende partij van NL:… https://t.co/A4bd6nkW6B reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174429572
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:03 schreef Mani89 het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-10-2017 om 10:24:19 #FVD stijgt door naar 10 zetels in peiling van @mauricedehond. Word ook lid van de snelst groeiende partij van NL:… https://t.co/A4bd6nkW6B reageer retweet
[ afbeelding ]
Pak de kartelschaar!
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 12:38:54 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174430150
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:03 schreef Mani89 het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-10-2017 om 10:24:19 #FVD stijgt door naar 10 zetels in peiling van @mauricedehond. Word ook lid van de snelst groeiende partij van NL:… https://t.co/A4bd6nkW6B reageer retweet
[ afbeelding ]
Met het huidige tempo dus grootste van Nederland tegen de tijd dat het huidige kabinet klapt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:42:49 #73
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174430232
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:03 schreef Mani89 het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-10-2017 om 10:24:19 #FVD stijgt door naar 10 zetels in peiling van @mauricedehond. Word ook lid van de snelst groeiende partij van NL:… https://t.co/A4bd6nkW6B reageer retweet
[ afbeelding ]
Peilingen zijn 1 ding, het is de vraag of die omgezet kunnen worden in daadwerkelijke zetels.
4 jaar lang goed zichtbaar zijn en je laten horen is niet eenvoudig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 12:45:59 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174430272
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Peilingen zijn 1 ding, het is de vraag of die omgezet kunnen worden in daadwerkelijke zetels.
4 jaar lang goed zichtbaar zijn en je laten horen is niet eenvoudig.
Over maximaal 3 jaar begint de campagne al. En of het ook 3 jaar gaat duren valt ook maar te bezien.

Nu zijn er 10 zetels, ze zijn dus bekend onder de bevolking nu. In campagnetijd is het makkelijk om die weer terug te krijgen, als het toch versloft (waar ik niet van uit ga).
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:52:44 #75
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174430369
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Peilingen zijn 1 ding, het is de vraag of die omgezet kunnen worden in daadwerkelijke zetels.
4 jaar lang goed zichtbaar zijn en je laten horen is niet eenvoudig.
Geen zorgen, de kritikasters zullen er voor zorgen dat we permanent in het nieuws blijven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174431937
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

4 jaar
_O-
pi_174432419
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Geen zorgen, de kritikasters zullen er voor zorgen dat we permanent in het nieuws blijven.
Inderdaad, men zal nog vaak in de media van Baudet met zijn uit verband getrokken uitspraken horen.
Overigens zijn ze op social media ook erg actief en dat is toch het medium waar de meeste groei in zit.
pi_174432856
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Inderdaad, men zal nog vaak in de media van Baudet met zijn uit verband getrokken uitspraken horen.
Overigens zijn ze op social media ook erg actief en dat is toch het medium waar de meeste groei in zit.
Ze wisten zich al te profileren toen er politiek gezien niets gebeurde. Van andere partijen behalve PvdA hoorden we enkel incidenteel. Ik maak me weinig zorgen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:49:23 #79
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174433052
thierrybaudet twitterde op zondag 15-10-2017 om 14:21:08 Tussen de 18 en 35 jaar? Geïnteresseerd in Groen, Duurzaamheid & Energie? Meld je nu aan voor de #FVD Winterschool!… https://t.co/3MeChOaEwO reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:50:06 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174433059
Doorzichtige promo om na de VVD ook de PVDD stemmers te lokken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 16:01:05 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174433250
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:50 schreef Mani89 het volgende:
Doorzichtige promo om na de VVD ook de PVDD stemmers te lokken.
De schoften :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174433773
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze wisten zich al te profileren toen er politiek gezien niets gebeurde. Van andere partijen behalve PvdA hoorden we enkel incidenteel. Ik maak me weinig zorgen.
FVD is gewoon goed bezig, als het ze lukt om de jeugd aan zich te binden is 10 zetels wel het minimale wat ze binnen kunnen halen.
pi_174433887
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

FVD is gewoon goed bezig, als het ze lukt om de jeugd aan zich te binden is 10 zetels wel het minimale wat ze binnen kunnen halen.
De jeugd schijnt rechtsconservatiever dan ooit te zijn dus dat zit wel snor
pi_174434293
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Of het is geen doel en het zijn gewoon allemaal prutsers die geen idee hebben van de gevolgen van hun beleid.
Dat kan ook.
Daar kun je van mening over verschillen, zo pessimistisch ben ik niet, maar dat het geen doel is van de EU lijkt me vrij voor de hand liggend.

quote:
Doe toch niet altijd zo irritant man |:(
Je weet best dat er genoeg voorbeelden zijn waarin de EU een bureaucratisch gedrocht is.
https://www.europa-nu.nl/(...)_in?ctx=vj09i6mh6kks
De initiële stelling was dat het programma van FvD vooral veel lege hulzen betreft. Eén daarvan was 'minder bureaucratie in de zorg'. Er zijn geen partijen voorstander van méér bureaucratie in de zorg, ik gok dat iedereen minder bureaucratie wil. Alleen de essentiële vraag is hoe je dat wil bereiken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 17:36:34 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174434800
Tja... andere partijen ontkennen gewoon dat er te veel bureaucratie is. Ook makkelijk scoren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174434990
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:03 schreef Mani89 het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-10-2017 om 10:24:19 #FVD stijgt door naar 10 zetels in peiling van @mauricedehond. Word ook lid van de snelst groeiende partij van NL:… https://t.co/A4bd6nkW6B reageer retweet
[ afbeelding ]
w/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_174435059
http://www.dagelijksestan(...)oogte-van-10-zetels/

VVD 29 -4
CDA 16 -3
D66 18. -1
CU 5

PVV 18 -2
FvD 10 +8 *O*
SGP 3

GL 14
PvdA 12 +3
SP 11 -3
PvdD 6 +1
DENK 3
50+ 5 +1

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 15-10-2017 18:07:16 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 17:56:41 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174435149
Ook het verval van D66 is ingezet c_/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174435167
Interessant. Er zijn nu wel echt verschuivingen zichtbaar. De presentatie van het regeerakkoord heeft de coalitie, die nu virtueel op 68 staat toch pijn gedaan.

Op links schuiven wat zetels: D66 verliest er één, deze gaat naar de groep PvdA, GL, PvdD. Ook de SP verliest er 3 aan deze groep.

Op rechts worden bij VVD CDA en PVV 9 zetels verloren. 8 gaan naar het FvD.

De overige zetel gaat naar 50+, maar komt waarschijnlijk van onzichtbaar geschuif en niet direct van rechts. Ook verder zijn er natuurlijk onzichtbare stromen.
pi_174435176
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:56 schreef Nattekat het volgende:
Ook het verval van D66 is ingezet c_/
Die mogen een PvdAatje doen
pi_174435265
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Tja... andere partijen ontkennen gewoon dat er te veel bureaucratie is. Ook makkelijk scoren.
Welke partijen ontkennen dat?
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 18:21:06 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174435541
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke partijen ontkennen dat?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174435609
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:49 schreef Mani89 het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 15-10-2017 om 14:21:08 Tussen de 18 en 35 jaar? Geïnteresseerd in Groen, Duurzaamheid & Energie? Meld je nu aan voor de #FVD Winterschool!… https://t.co/3MeChOaEwO reageer retweet
Wordt er nog een beetje geneukt daar? Dan wil ik wel gaan.

Thierry in dat wollen vest, wat een prachtig beeld.
pi_174437097
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:49 schreef Mani89 het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 15-10-2017 om 14:21:08 Tussen de 18 en 35 jaar? Geïnteresseerd in Groen, Duurzaamheid & Energie? Meld je nu aan voor de #FVD Winterschool!… https://t.co/3MeChOaEwO reageer retweet
Wtf dat filmpje _O-

Ik vind het wel erg ver gaan hoor, een weekend naar zo'n school.
pi_174437447
quote:
Het is echt teveel moeite om gewoon eens inhoudelijk antwoord te geven op een vraag blijkbaar. Man man man. Baudet voert een monoloog in een zo goed als lege kamer en daarna wordt hij niet echt serieus enomen om z'n lege hulzen. Hebben we veel aan.

quote:
"Zorgverzekeraars dienen binnen twee jaar de bureaucratie te halveren of anders kunnen de topbestuurders van de verzekeraars op zoek naar een andere baan."
En dan klagen dat je niet serieus wordt genomen. :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 20:07:49 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174437577
quote:
9s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is echt teveel moeite om gewoon eens inhoudelijk antwoord te geven op een vraag blijkbaar. Man man man. Baudet voert een monoloog in een zo goed als lege kamer en daarna wordt hij niet echt serieus enomen om z'n lege hulzen. Hebben we veel aan.

[..]

En dan klagen dat je niet serieus wordt genomen. :')
Ik geef je precies waar je om vroeg; iemand die de bureaucratie ontkent. Dat je er niet tevreden mee bent, kan ik niks aan doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174437582
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik geef je precies waar je om vroeg; iemand die de bureaucratie ontkent. Dat je er niet tevreden mee bent, kan ik niks aan doen.
Wie ontkent de bureaucratie precies?
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 20:10:36 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174437630
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie ontkent de bureaucratie precies?
Filmpje wel gekeken?
Helemaal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174437650
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Filmpje wel gekeken?
Helemaal.
Ja, waar zie je precies de bureaucratie ontkend worden?
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 oktober 2017 @ 20:13:44 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174437678
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, waar zie je precies de bureaucratie ontkend worden?
Wil je echt dat ik dat zeg, hou je je gewoon voor de domme, of wil je het niet snappen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174437708
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wil je echt dat ik dat zeg, hou je je gewoon voor de domme, of wil je het niet snappen?
:')
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:02:20 #102
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174438834
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wtf dat filmpje _O-

Ik vind het wel erg ver gaan hoor, een weekend naar zo'n school.
Ben ik met je eens, toch een beetje de kweekschool voor toekomstige FvD politici. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174439340
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, toch een beetje de kweekschool voor toekomstige FvD politici. :P
Klopt waarschijnlijk ja, zo gebruikt de SP hun zomerschool ook.
Logisch ook wel
pi_174440072
BAUDETGOD _O_
pi_174440814
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, toch een beetje de kweekschool voor toekomstige FvD politici. :P
Tsja. Dat wil ik dan ook nevernooit doen. Misschien voor mensen met politieke ambities dat het wel interessant is. Ik houd het wel bij discussies onder het genot van een paar biertjes. Of hier op fok :')
pi_174440823
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:20 schreef bamibij het volgende:

[..]

Klopt waarschijnlijk ja, zo gebruikt de SP hun zomerschool ook.
Logisch ook wel
Hebben ze die? En andere partijen?
pi_174441144
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hebben ze die? En andere partijen?
Allemaal wel, zeker de jongerenclubs.
pi_174445811
Lijkt me weinig mis mee.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174445832
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 21:49 schreef Poepz0r het volgende:
BAUDETGOD _O_
:') vinden jullie hem niet overdreven. Hij zegt tegen de elite te zijn maar gaat wel latijn praten op zijn eerste dag. Dat is ook echt de stem van de normale man...
pi_174446239
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hebben ze die? En andere partijen?
https://rood.sp.nl/file/zomerschool-2017

Andere partijen volg ik niet zo, maar neem aan van wel ja. Alleen de PVV gok ik van niet :T
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 09:54:20 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174446336
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:20 schreef Argo het volgende:

[..]

:') vinden jullie hem niet overdreven. Hij zegt tegen de elite te zijn maar gaat wel latijn praten op zijn eerste dag. Dat is ook echt de stem van de normale man...
Ik durf wel te stellen dat ik voor de meerderheid spreek als ik zeg dat ik voor deze partij ben op basis van de standpunten en het sterke optreden in de kamer. Niet voor de persoon Baudet, iets wat alt-left maar wat graag mee loopt te schoppen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:53:28 #112
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174447491
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat ik voor de meerderheid spreek als ik zeg dat ik voor deze partij ben op basis van de standpunten en het sterke optreden in de kamer. Niet voor de persoon Baudet, iets wat alt-left maar wat graag mee loopt te schoppen.
Bij een analyse van, ik meen I&O research, werd ''de persoon Baudet'' wel degelijk genoemd als ''electorale aantrekkingskracht''. Weliswaar als laatste, maar toch. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk vanwege ''zijn persoon'' op hem hebben gestemd.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174447565
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Bij een analyse van, ik meen I&O research, werd ''de persoon Baudet'' wel degelijk genoemd als ''electorale aantrekkingskracht''. Weliswaar als laatste, maar toch. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk vanwege ''zijn persoon'' op hem hebben gestemd.
Ik denk dat voornamelijk bij kiezers die overkomen van de PVV de persoon Baudet een rol speelt. Daar hoor je toch vaak dat ze in principe de ideeën van de PVV wel onderschrijven, maar dat Wilders als partijleider ze net niet helemaal lekker zit en ze met Baudet een charismatisch, intellectueel alternatief zien.

Dat soort geluiden hoor je hier op Fok! ook wel regelmatig trouwens, naast het gebruikelijke 'links is doodbang voor een echte intellectueel op rechts'-riedeltje. Dat heeft dus toch wel allemaal betrekking op de persoon Baudet.

Bovendien is Baudet 50% van de partij in de kamer, als je ze waardeert vanwege hun sterke optreden in de kamer is dat dan natuurlijk ook deels vanwege Baudet zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 12:34:24 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174449458
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Bij een analyse van, ik meen I&O research, werd ''de persoon Baudet'' wel degelijk genoemd als ''electorale aantrekkingskracht''. Weliswaar als laatste, maar toch. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk vanwege ''zijn persoon'' op hem hebben gestemd.
Dat is natuurlijk ook belangrijk. Met een draaikont als Pechtold denk je ook wel eerst 3x na, terwijl Baudet de boodschap heel goed over weet te brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174449495
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook belangrijk. Met een draaikont als Pechtold denk je ook wel eerst 3x na, terwijl Baudet de boodschap heel goed over weet te brengen.
In welk opzicht is Pechtold een draaikont? Omdat hij concessies doet in het regeerakkoord?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 12:41:12 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174449583
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In welk opzicht is Pechtold een draaikont? Omdat hij concessies doet in het regeerakkoord?
1. Ik vind hem sowieso al een kwal
2. Het referendum afschaffen was geen concessie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174449636
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1. Ik vind hem sowieso al een kwal
2. Het referendum afschaffen was geen concessie.
Drie van de vier coalitiepartijen (met name de VVD) moeten niets hebben van referenda. Niet verwonderlijk dus dat hiervoor is gekozen.

Overigens ben ik ook geen groot fan van Pechtold. Die is allang over z'n houdbaarheidsdatum heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 12:56:03 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174449843
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drie van de vier coalitiepartijen (met name de VVD) moeten niets hebben van referenda. Niet verwonderlijk dus dat hiervoor is gekozen.

Overigens ben ik ook geen groot fan van Pechtold. Die is allang over z'n houdbaarheidsdatum heen.
Ik denk dat het echt een keuze van Pechtold is geweest. Een concessie was het zeker niet; het is te haaks op hun programma en er stond niks tegenover.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174449908
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat het echt een keuze van Pechtold is geweest. Een concessie was het zeker niet; het is te haaks op hun programma en er stond niks tegenover.
Het zal mij ook wat. Ik ben in ieder geval dat het referendum verdwijnt. Hoeven we tenminste nooit meer naar dat gejammer van Jan Roos te luisteren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 13:03:25 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174449954
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal mij ook wat. Ik ben in ieder geval dat het referendum verdwijnt. Hoeven we tenminste nooit meer naar dat gejammer van Jan Roos te luisteren.
Wat heeft die clown met het huidige referendum te maken?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174449959
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat het echt een keuze van Pechtold is geweest. Een concessie was het zeker niet; het is te haaks op hun programma en er stond niks tegenover.
Kun je die laatste bewering onderbouwen?
pi_174449985
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook belangrijk. Met een draaikont als Pechtold denk je ook wel eerst 3x na, terwijl Baudet de boodschap heel goed over weet te brengen.
Aha, het gaat je uitsluitend om een boodschap en helemaal niet om de boodschapper maar de boodschapper is natuurlijk wel heel belangrijk. Dat klinkt helder en totaal niet inconsequent.
pi_174450574
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:20 schreef Argo het volgende:

[..]

:') vinden jullie hem niet overdreven. Hij zegt tegen de elite te zijn maar gaat wel latijn praten op zijn eerste dag. Dat is ook echt de stem van de normale man...
Deze vraag is altijd hardnekkig. Hij is tegen de huidige politieke elite (of liever: het systeem dat dat mogelijk maakt). Hij is niet anti-elitair. Hij doet ook niet alsof hij voor het "gewone volk" spreekt.
pi_174450606
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:53 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Bij een analyse van, ik meen I&O research, werd ''de persoon Baudet'' wel degelijk genoemd als ''electorale aantrekkingskracht''. Weliswaar als laatste, maar toch. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk vanwege ''zijn persoon'' op hem hebben gestemd.
Ik zou echt niet op Baudet gestemd hebben als hij pro-EU zou zijn, of sociaal progressief. Al weet ie het nog zo goed te brengen. Lijkt me een open deur maar goed.
Ook ik heb gezegd niet op Wilders te stemmen. Wilders is meer een reden om niet op de PVV te stemmen. Uiteraard heeft het wel invloed. Het is namelijk wel belangrijk dat iemand zijn ideeën onder woorden kan brengen. Maar wat houdt "stemmen op de persoon" dan nog in... Als er iemand anders stond die geen incapabele vent had geweest had ik ook op het FvD gestemd.
pi_174450638
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In welk opzicht is Pechtold een draaikont? Omdat hij concessies doet in het regeerakkoord?
Anderen noemen het buigzaam. Ook door de coalitiepartners werd het benoemd. Het is een politieke kwaliteit, maar ook ik vind dat hij er in doorschiet.
pi_174450869
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deze vraag is altijd hardnekkig. Hij is tegen de huidige politieke elite (of liever: het systeem dat dat mogelijk maakt). Hij is niet anti-elitair. Hij doet ook niet alsof hij voor het "gewone volk" spreekt.
Dus hij wil een nieuwe elite stichten?
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:58:41 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174450943
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:54 schreef Argo het volgende:

[..]

Dus hij wil een nieuwe elite stichten?
Dat is het uiteindelijke doel ja. Zijn elite. Samen met de lange mars door de instituties.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174451062
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:54 schreef Argo het volgende:

[..]

Dus hij wil een nieuwe elite stichten?
Ja, dat heeft hij ook wel vrij letterlijk uitgesproken, meen ik me te herinneren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:34:59 #129
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174451695
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zou echt niet op Baudet gestemd hebben als hij pro-EU zou zijn, of sociaal progressief. Al weet ie het nog zo goed te brengen. Lijkt me een open deur maar goed.
Ook ik heb gezegd niet op Wilders te stemmen. Wilders is meer een reden om niet op de PVV te stemmen. Uiteraard heeft het wel invloed. Het is namelijk wel belangrijk dat iemand zijn ideeën onder woorden kan brengen. Maar wat houdt "stemmen op de persoon" dan nog in... Als er iemand anders stond die geen incapabele vent had geweest had ik ook op het FvD gestemd.
Nee ik ook niet, standpunten doen het uiteindelijk toch wel voor het grootste deel. Persoonlijk vind ik Baudet net zo glad als het maar kan, maar dat weerhoudt mij niet om op hem te stemmen.

Maar ik heb mensen in mijn kennissenkring die op Klaver hebben gestemd omdat ze hem ''zo'n leuke jongen vinden'', terwijl zij hiervoor PvdD en PvdA hebben gestemd en in eerste instantie dat ook weer zouden gaan doen.
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat voornamelijk bij kiezers die overkomen van de PVV de persoon Baudet een rol speelt. Daar hoor je toch vaak dat ze in principe de ideeën van de PVV wel onderschrijven, maar dat Wilders als partijleider ze net niet helemaal lekker zit en ze met Baudet een charismatisch, intellectueel alternatief zien.

Dat soort geluiden hoor je hier op Fok! ook wel regelmatig trouwens, naast het gebruikelijke 'links is doodbang voor een echte intellectueel op rechts'-riedeltje. Dat heeft dus toch wel allemaal betrekking op de persoon Baudet.

Bovendien is Baudet 50% van de partij in de kamer, als je ze waardeert vanwege hun sterke optreden in de kamer is dat dan natuurlijk ook deels vanwege Baudet zelf.
Wat de redenen zijn voor PVV'ers, VVD'ers en anderen om over te stappen naar FvD durf ik niet te zeggen, ieder zal zo zijn eigen redenen hebben. :P

Tuurlijk, de persoon zelf speelt een rol, maar dat komt pas later om de hoek kijken lijkt me. Mensen zullen eerst gaan filteren op standpunten, later pas of het poppetje die de woorden spreekt ze ook aanstaat. Al zal sommigen dat ook niks uitmaken denk ik dan maar weer.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 14:36:13 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174451714
Was dat laatste maar waar. Dat GL zo groot is slaat echt nergens op als je de beweegredenen hoort _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174451867
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:34 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Tuurlijk, de persoon zelf speelt een rol, maar dat komt pas later om de hoek kijken lijkt me. Mensen zullen eerst gaan filteren op standpunten, later pas of het poppetje die de woorden spreekt ze ook aanstaat. Al zal sommigen dat ook niks uitmaken denk ik dan maar weer.
Valt ook wel mee, veel mensen zijn gewoon vatbaar voor charisma. Als je dan een paar dingen roept die in principe leuk klinken zullen er genoeg mensen zijn die op de verpakking en wat soundbites voor de partij kiest, lang niet iedereen gaat een heel programma doornemen.

Dat heb je bij het FvD, dat heb je bij GroenLinks, dat heb je bij de PVV, dus zo vreemd vind ik het niet om aan te nemen dat de persoon Baudet ook gewoon stemmen trekt. Waar jonge meisjes vaak voor een Klaver zullen kiezen op basis van zijn persoonlijkheid/geroep verwacht ik dat je jonge jochies hebt die richting Baudet gaan. Van beide verwacht ik weinig inhoudelijke kennis verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:58:58 #132
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174453182
Om een oude discussie te beslechten :

Ondertussen leeft Cliteur zich uit in columns voor nieuws- en opiniewebsiteThe Post Online. Die over occidentofobie is „deels een grapje”, een ironische omkering om de absurditeit te tonen van beperkingen van de uitingsvrijheid. Maar niet iedereen heeft dit door: tegenstanders zien de column als de nieuwste manifestatie van Het Gevaar Cliteur.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13117100-a1577375
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174453623
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:54 schreef Argo het volgende:

[..]

Dus hij wil een nieuwe elite stichten?
Jazeker. Met als essentiele kanttekening dat door referenda zij gecontroleerd kunnen worden. Die elite hoeft de huidige elite ook niet te vervangen, maar moet erbij komen om zo het debat weer open te breken.
pi_174453667
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:58 schreef Gohf046 het volgende:
Om een oude discussie te beslechten :

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13117100-a1577375
Dat gaat toch niet gebeuren. Inb4 oh nu doet ie het af als grapje.
pi_174453681
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Van beide verwacht ik weinig inhoudelijke kennis verder.
Maar dat is slechts jouw gevoel.
pi_174453696
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jazeker. Met als essentiele kanttekening dat door referenda zij gecontroleerd kunnen worden. Die elite hoeft de huidige elite ook niet te vervangen, maar moet erbij komen om zo het debat weer open te breken.
Volgens mij zegt Baudet dat toch anders:

quote:
“We gaan een partij bouwen. We gaan een onderwijsinstituut opzetten. We gaan een wetenschappelijk bureau inrichten, een sociaal netwerk. Wij gaan een nieuwe elite opleiden. We gaan de huidige leiders vervangen en verslaan.”
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174453729
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar dat is slechts jouw gevoel.
En een deel ervaring, maar goed, dat is ook weer anekdotisch bewijs natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174453857
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij zegt Baudet dat toch anders:

[..]

Oke, goed punt. Maar hij kan zeggen wat hij wil het gaat er toch om waar de mensen op stemmen en dat ligt buiten zijn controle.
pi_174453993
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is het uiteindelijke doel ja. Zijn elite. Samen met de lange mars door de instituties.
Dan heb je dus hetzelfde als voorheen... Ook een elite die denkt dat ze alles beter weten en dus ook dezelfde fouten maken met een confirmation bias die hen sterkt.
pi_174454008
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke, goed punt. Maar hij kan zeggen wat hij wil het gaat er toch om waar de mensen op stemmen en dat ligt buiten zijn controle.
Eh, ja, maar hij wil dus wel degelijk de huidige elite vervangen door zijn eigen elite. Jij stelde dat dat niet zo was, maar dat is wel gewoon letterlijk zijn visie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 oktober 2017 @ 16:56:20 #141
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174454072
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Dan heb je dus hetzelfde als voorheen... Ook een elite die denkt dat ze alles beter weten en dus ook dezelfde fouten maken met een confirmation bias die hen sterkt.
Ja, het is ook een tikkeltje malle redenatie. Kortgezegd beschouwen Baudet en c.s de huidige elite als een soort van volksvijanden. mensen die Nederland verkopen aan de Unie en de moslims. Die elite moet oprotten en vervangen worden door een elite die wel deugt.

Wie dat precies zijn is een beetje onduidelijk. Binnen de gelederen van het Forum vinden nu ook razendsnel allemaal wisselingen plaats. Maar ik denk dat Baudet binnen nu en een paar jaar wel met een groep aan komt zetten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174454354
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 16:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, het is ook een tikkeltje malle redenatie. Kortgezegd beschouwen Baudet en c.s de huidige elite als een soort van volksvijanden. mensen die Nederland verkopen aan de Unie en de moslims. Die elite moet oprotten en vervangen worden door een elite die wel deugt.

Wie dat precies zijn is een beetje onduidelijk. Binnen de gelederen van het Forum vinden nu ook razendsnel allemaal wisselingen plaats. Maar ik denk dat Baudet binnen nu en een paar jaar wel met een groep aan komt zetten.
Ben benieuwd maar snap niet waarom mensen Baudet of de partij dan zo ophemelen. Voor Jan met de pet zal het uitdraaien op een gevalletje: of je door de kat of de hond gebeten wordt/bent.

Maja je hebt gelijk hij zal met een groep moeten aanzetten.

Persoonlijk zou ik hem dan pas bejubelen of uitjoelen aan de hand van die groep. Want nu is alles een beetje holle frazen.

Maar de burger lijkt ook lak te hebben. Zoveel corrupte VVD schandalen en die partij wordt goed geacht om mee samen te werken terwijl de PVV wordt weggezet onbetrouwbaar. Maar gezien zoveel mensen VVD stemmen kan de politiek niet om ze heen. En zo schept de burger dus ook een situatie.

Ook het forum zal dan met de elite moeten samenwerken want alleen regeren zal niks worden.
  maandag 16 oktober 2017 @ 17:17:41 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174454395
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:13 schreef Argo het volgende:

[..]

Ben benieuwd maar snap niet waarom mensen Baudet of de partij dan zo ophemelen. Voor Jan met de pet zal het uitdraaien op een gevalletje: of je door de kat of de hond gebeten wordt/bent.
Die van de Speld was wel spot on:

https://speld.nl/2017/10/(...)-politicus-volledig/

quote:
Man die zich belazerd voelt door politiek vertrouwt nieuwe politicus volledig
‘Hij gaat de boel daar opschudden, dat heeft hij beloofd’
5 oktober 2017 door Rudolf Julius
Arno Versluijs (49) uit Goes heeft geen goed woord over voor de politiek. Volgens Arno wordt hij al tientallen jaren belazerd door de Haagse elite. Gelukkig gloort er hoop: hij vertrouwt een nieuwe politicus voor honderd procent.“Allemaal één pot nat.” Arno spuugt zijn woorden uit als we hem vragen naar de Nederlandse politieke partijen. “Wie er ook regeert, ze pakken je toch wel. Ik geloofde vroeger in die vuilakken van D66 en ik heb nog een tijd hoop gehad op Geert Wilders. Maar de PVV heeft in al die jaren ook nog nooit iets klaargespeeld. Ik ben er helemaal klaar mee.”Omdat hij de politiek verafschuwt, zet Arno nu al zijn kaarten op een nieuwe politicus: “Thierry Baudet gaat de boel daar opschudden, dat heeft hij beloofd. Hij heeft een politieke partij, een wetenschappelijk instituut en een jongerenbeweging, dus hij is heel serieus. Eindelijk wordt er weer naar het volk geluisterd.”
quote:
Maar de burger lijkt ook lak te hebben. Zoveel corrupte VVD schandalen en die partij wordt goed geacht om mee samen te werken terwijl de PVV wordt weggezet onbetrouwbaar. Maar gezien zoveel mensen VVD stemmen kan de politiek niet om ze heen. En zo schept de burger dus ook een situatie.

Ook het forum zal dan met de elite moeten samenwerken want alleen regeren zal niks worden.
Als het Forum met de elite zou willen samenwerken moet het Forum zowel hun strategie als hun manier van doen veranderen. Het vermoeden is dus dat Baudet eigenlijk helemaal geen zin heeft om met de elite samen te werken.

Bij het Forum zitten nu veel gesjeesde VVD'ers en CDA'ers. Mensen die binnen die partijen te licht bevonden waren. Dat is opvallend. Het vermoeden bestaat dat veel van die Forum mensen niet zo zeer willen samenwerken met de elite, maar naar (politieke) erkenning snakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174459641
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:20 schreef Argo het volgende:

[..]

:') vinden jullie hem niet overdreven. Hij zegt tegen de elite te zijn maar gaat wel latijn praten op zijn eerste dag. Dat is ook echt de stem van de normale man...
Dat doet hij juist om de elite een hak te zetten. Hij spreekt Latijn om aan te geven dat dat gebrabbel het voor de normale Nederlander allemaal niet duidelijker maakt en dus doet hij exact voor wat de TK normaliter dus doet, begrijp je?

Overigens heb ik FvD gestemd voor de EU-standpunten voornamelijk, omdat dat de kanker van Europa is op dit moment, maar daar komen we met zijn allen nog wel achter. Immigratie mwa is wel een probleem, maar is niet iets wat zich op gaat lossen zo 1,2,3.
pi_174459732
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 17:13 schreef Argo het volgende:

[..]

Ben benieuwd maar snap niet waarom mensen Baudet of de partij dan zo ophemelen. Voor Jan met de pet zal het uitdraaien op een gevalletje: of je door de kat of de hond gebeten wordt/bent.

Maja je hebt gelijk hij zal met een groep moeten aanzetten.

Persoonlijk zou ik hem dan pas bejubelen of uitjoelen aan de hand van die groep. Want nu is alles een beetje holle frazen.

Maar de burger lijkt ook lak te hebben. Zoveel corrupte VVD schandalen en die partij wordt goed geacht om mee samen te werken terwijl de PVV wordt weggezet onbetrouwbaar. Maar gezien zoveel mensen VVD stemmen kan de politiek niet om ze heen. En zo schept de burger dus ook een situatie.

Ook het forum zal dan met de elite moeten samenwerken want alleen regeren zal niks worden.
De kat of de hond. Ach dat valt wel mee. Het is een democratie, geen luilekkerland. Dat realiseer ik me wel. Waarom ik Baudet wel vertrouw: waarom niet. Ik ben mijn vertrouwen in de politiek niet kwijt, maar wel in de mensen die daar nu zitten. Baudet is in staat om de oorzaak daarvan te benoemen en wil het aanpakken. Als ik hem dan al niet zou vertrouwen kan ik beter helemaal niet stemmen. Zou Baudet er niet zijn zou ik denk ik op het CDA stemmen. Zoals Buma het nu stelt ben ik het mee eens (bijv. de HP Schoo lezing) alleen ik zie dit nog onvoldoende terugkomen in het beleid.

Ik heb er ook vertrouwen in dat de partij zal functioneren. Het zal niet foutloos gaan maar dat gaat het nooit en nergens, en dat hoeft ook niet. Ik ga de partij niet afstraffen op kinderziektes, als de gewone partijen met ouderdomsziekten kampen.

Maar in de VVD ben ik mijn vertrouwen verloren. Daar zou ik nooit op stemmen. Inhoudelijk ben ik het er niet mee eens, ook doen ze niet wat ze zeggen en dan komen inderdaad de problemen die jij aangeeft er nog bij. Ook de politiek zelf kampt met een aantal problemen die echt niet zo hoeven zijn.

Ja, duh.
pi_174459798
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat doet hij juist om de elite een hak te zetten. Hij spreekt Latijn om aan te geven dat dat gebrabbel het voor de normale Nederlander allemaal niet duidelijker maakt en dus doet hij exact voor wat de TK normaliter dus doet, begrijp je?
De Tweede Kamer spreekt normaliter in termen die de 'normale Nederlander' niet kent?
pi_174460977
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De Tweede Kamer spreekt normaliter in termen die de 'normale Nederlander' niet kent?
Het verwarring zaaien doen ze al jaren ja. Uiteraard gooit hij er een grote schep bovenop/overdrijft met dat Latijn maar ik snapte direct wat hij ermee bedoelde ja.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2017 @ 22:18:05 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174461370
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:14:11 #149
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466154
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:20 schreef Argo het volgende:

[..]

:') vinden jullie hem niet overdreven. Hij zegt tegen de elite te zijn maar gaat wel latijn praten op zijn eerste dag. Dat is ook echt de stem van de normale man...
Wanneer nieuwe Kamerleden hun intrede doen en hun eerste speech geven is het gebruikelijk iets anders te doen. Baudet's eerste optreden heeft veel gelijkenissen met dat van Cicero's eerste catilinarische redevoering die een samenzwering tegen de Romeinse Republiek aan de kaak wilden stellen in de Senaat.

Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174466194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wanneer nieuwe Kamerleden hun intrede doen en hun eerste speech geven is het gebruikelijk iets anders te doen. Baudet's eerste optreden heeft veel gelijkenissen met dat van Cicero's eerste catilinarische redevoering die een samenzwering tegen de Romeinse Republiek aan de kaak wilden stellen in de Senaat.

Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
Oh, ik dacht dat hij wilde aantonen dat de Kamer onbegrijpelijk babbelde voor het publiek.

Zo zie je maar, als je gewoon een beetje vaag blijft kan iedereen erin lezen wat hij wil.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:20:21 #151
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466268
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat hij wilde aantonen dat de Kamer onbegrijpelijk babbelde voor het publiek.

Zo zie je maar, als je gewoon een beetje vaag blijft kan iedereen erin lezen wat hij wil.
Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar de overeenkomsten met Cicero's eerste redevoering zijn overduidelijk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174466353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]


Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
Achter alles zit een reden, Ok. Geldt dat dan ook voor al zijn dubieuze uitspraken en acties? Bijvoorbeeld over de homeopathische verdunning, zijn demoniseren of zijn vrouwonvriendelijke geneuzel?
Of is dat allemaal gewoon wat onhandig?
pi_174466358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar de overeenkomsten met Cicero's eerste redevoering zijn overduidelijk.
Buiten een algemene zinsconstructie over iets op de proef stellen viel het wel mee, toch? De directe link is 'Quousque tandem [...] patientia nostra', wat ze allebei gebruiken, maar voor de rest begint Thierry een verhaal over het partijkartel, zakenkabinetten, referenda en zijn andere stokpaardjes.

Nogal een verschil met iemand beschuldigen van het voorbereiden van een staatsgreep.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:33:11 #154
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466455
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Achter alles zit een reden, Ok. Geldt dat dan ook voor al zijn dubieuze uitspraken en acties? Bijvoorbeeld over de homeopathische verdunning, zijn demoniseren of zijn vrouwonvriendelijke geneuzel?
Of is dat allemaal gewoon wat onhandig?
Achter de uitspraak van de homeopathische verdunning zat inderdaad ook een reden. Baudet heeft zelf al meermalen aangegeven dat hij veel gebruikt maakt van metaforische beeldspraak waarin hij ook wel eens overdrijft. Dit is een stijlvorm. Aangaande die specifieke uitspraak over homeopathische verdunning is hij tot deze metafoor gekomen omdat er eerder op de avond een vraag was gesteld over homeopathische middelen en zo geeft hij zelf aan ; je blijft toch steeds op zoek naar nieuwe beeldspraak en metaforen als je meerdere keren per week op zo'n podium staat.

Die ander 2 opmerkingen zijn niet concreet genoeg om inhoudelijk op in te gaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:35:30 #155
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466496
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Buiten een algemene zinsconstructie over iets op de proef stellen viel het wel mee, toch? De directe link is 'Quousque tandem [...] patientia nostra', wat ze allebei gebruiken, maar voor de rest begint Thierry een verhaal over het partijkartel, zakenkabinetten, referenda en zijn andere stokpaardjes.

Nogal een verschil met iemand beschuldigen van het voorbereiden van een staatsgreep.
Nouja, een kartel zou je net zo goed als een soort samenzwering kunnen zien natuurlijk. Ik zeg ook niet dat het 1 op 1 overeenkomt maar het is wel duidelijk in de geest geschreven van die eerste redevoering.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:36:17 #156
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174466511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wanneer nieuwe Kamerleden hun intrede doen en hun eerste speech geven is het gebruikelijk iets anders te doen. Baudet's eerste optreden heeft veel gelijkenissen met dat van Cicero's eerste catilinarische redevoering die een samenzwering tegen de Romeinse Republiek aan de kaak wilden stellen in de Senaat.

Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
Wat? Baudet had voor zijn speech de eerste zin van die redevoering aangepast (duh, natuurlijk dat het dan veel gelijkenissen vertoont 8)7 ) alleen sloeg zowel zijn bewerking als de toepassing van het citaat als een tang op een varken. Iets wat door de echte kenners meteen werd opgemerkt:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-vooral-lachwekkend

quote:
Baudet bewerkte voor zijn speech een uitspraak van de beroemde redenaar Cicero. De eerste woorden van zijn speech luidden als volgt: ‘Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?’

Baudet vertaalde dat met: 'Hoelang stelt het partijkartel en de baantjescarrousel ons geduld nog op de proef, terwijl het vlaggenschip van de renaissancevloot klaar ligt?'

Het rammelt
"Het rammelt flink", oordelen leraar Groos en zijn examenleerlingen. "Neem het woord 'factionem'. Dat is gewoon fout." En: "Het woord 'cartellum' bestaat niet. Dat heeft-ie zelf bedacht, zo lijkt het."

En het gaat op meerdere plekken mis, concludeert Groos. "Neem het woord 'resurrectionis'. Hij vertaalt dat met renaissance. Maar dat klopt gewoon niet, het woord is echt verkeerd gebruikt. Dat woord betekent iets heel anders. Letterlijk betekent het verrijzenis."

Ook de zinsopbouw is grammaticaal zwak. "Het is niet dramatisch, maar goed is het zeker niet." Volgens Groos vonden de leerlingen het Latijn van Baudet twijfelachtig en vooral wat lachwekkend. "En eerlijk gezegd een beetje pocherig. Als je het doet, moet je echt heel goed doen. Dat is niet gelukt. Aan de andere kant: hij heeft er wel veel aandacht mee gekregen."
Als Baudet het "met een reden deed" dan was dat om (A) zijn onkunde aan te tonen en (B) het acht uur journaal te halen. Dat is prima, maar ga er nou niet meer van maken dan dat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174466517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja, een kartel zou je net zo goed als een soort samenzwering kunnen zien natuurlijk. Ik zeg ook niet dat het 1 op 1 overeenkomt maar het is wel duidelijk in de geest geschreven van die eerste redevoering.
Op die manier kan je elke keer dat hij iets over het kartel zegt wel roepen dat hij Cicero aanhaalt.

Ik vind het wel meevallen met de referenties, buiten dan zijn stukje Latijn. Welke stukken vind jij hem verder echt naar Cicero neigen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174466546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wanneer nieuwe Kamerleden hun intrede doen en hun eerste speech geven is het gebruikelijk iets anders te doen. Baudet's eerste optreden heeft veel gelijkenissen met dat van Cicero's eerste catilinarische redevoering die een samenzwering tegen de Romeinse Republiek aan de kaak wilden stellen in de Senaat.

Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
Cicero daarentegen gaf wel veel meer om een virtuoos leven. Dat zie ik Baudet niet doen.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:48:58 #159
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466688
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat? Baudet had voor zijn speech de eerste zin van die redevoering aangepast (duh, natuurlijk dat het dan veel gelijkenissen vertoont 8)7 ) alleen sloeg zowel zijn bewerking als de toepassing van het citaat als een tang op een varken. Iets wat door de echte kenners meteen werd opgemerkt:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-vooral-lachwekkend

[..]

Als Baudet het "met een reden deed" dan was dat om (A) zijn onkunde aan te tonen en (B) het acht uur journaal te halen. Dat is prima, maar ga er nou niet meer van maken dan dat.
Het hangt er maar net van af wie je als "bron" voor dat slechte latijn neemt ;)

I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:49:48 #160
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466702
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Cicero daarentegen gaf wel veel meer om een virtuoos leven. Dat zie ik Baudet niet doen.
Dat lijkt me een subjectieve aanname, die mag je doen natuurlijk maar daar kan ik verder niks mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:52:02 #161
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466745
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Op die manier kan je elke keer dat hij iets over het kartel zegt wel roepen dat hij Cicero aanhaalt.

Ik vind het wel meevallen met de referenties, buiten dan zijn stukje Latijn. Welke stukken vind jij hem verder echt naar Cicero neigen?
Het begin.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:52:42 #162
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174466756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het hangt er maar net van af wie je als "bron" voor dat slechte latijn neemt ;)

[ afbeelding ]
Zegt toch nog steeds hetzelfde? Latijn van Baudet zat vol met fouten, was te pretentieus en ongepast? Alleen vond de docent dat hij door RTL weggezet werd als een oude zeur die niet om een grapje kan lachen, wat misschien eigenlijk ook wel een beetje waar is.

Benadrukt alleen maar dat de hele exercitie van Baudet een snel in elkaar geknutseld gebbetje was en niet "daar zat een reden achter".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174466775
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het begin.
Kan je dat nog verduidelijken? Waarom zie je daar 'veel overduidelijke overeenkomsten' met Cicero in?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:55:31 #164
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466806
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zegt toch nog steeds hetzelfde? Latijn van Baudet zat vol met fouten, was te pretentieus en ongepast? Alleen vond de docent dat hij door RTL weggezet werd als een oude zeur die niet om een grapje kan lachen, wat misschien eigenlijk ook wel een beetje waar is.

Benadrukt alleen maar dat de hele exercitie van Baudet een snel in elkaar geknutseld gebbetje was en niet "daar zat een reden achter".
Wat jij wil. Ik lees dat het zeker niet perfect was maar verder gewoon redelijk. In ieder geval niet een "snel in elkaar geknutseld gebbetje".
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:58:10 #165
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466859
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan je dat nog verduidelijken? Waarom zie je daar 'veel overduidelijke overeenkomsten' met Cicero in?
Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? [hoelang nog, Catalina, stel je ons geduld op de proef?]

Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad profi(cis?)cendum parata est [hoelang stelt het partijkartel en de baantjescarroussel ons geduld nog op de proef, terwijl het vlaggenschip van de renaissancevloot klaar ligt?]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:58:35 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174466865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik lees dat het zeker niet perfect was maar verder gewoon redelijk. In ieder geval niet een "snel in elkaar geknutseld gebbetje".
Haha, jij kwam met de uitspraak:
quote:
Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden.
Wat een tikkeltje grote en potsierlijke uitspraak is. De feiten lijken je ook een tikkeltje tegen te spreken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174466897
Latijn spreken. Wat een gigantische lul met vingers ben je dan :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174466906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? [hoelang nog, Catalina, stel je ons geduld op de proef?]

Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad profi(cis?)cendum parata est [hoelang stelt het partijkartel en de baantjescarroussel ons geduld nog op de proef, terwijl het vlaggenschip van de renaissancevloot klaar ligt?]
Ja, dat gaf ik net al aan. Dat is een overeenkomst. Logisch, bij een vrij letterlijk citaat.

Volgens jou waren er echter vele gelijkenissen met Cicero, waarvan sommigen overduidelijk waren. Nou, ik ben dan benieuwd wat de andere overeenkomsten zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:03:50 #169
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174466960
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Haha, jij kwam met de uitspraak:

[..]

Wat een tikkeltje grote en potsierlijke uitspraak is. De feiten lijken je ook een tikkeltje tegen te spreken.
Klopt toch gewoon wat ik zeg ? Ik zie het niet waarom dat een "grote en potsierlijke uitspraak" zou zijn. Het is duidelijk dat het gebaseerd is op Cicero's eerste redevoering. Dit was Baudet's eerste redevoering en hij heeft die link met Cicero's dus bewust gelegd. Dus dan zat er toch een reden achter waarom hij in het latijn sprak ? Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ?

Ik snap ook helemaal niet waarom dit nu ineens zo'n issue is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:06:04 #170
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467006
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat gaf ik net al aan. Dat is een overeenkomst. Logisch, bij een vrij letterlijk citaat.

Volgens jou waren er echter vele gelijkenissen met Cicero, waarvan sommigen overduidelijk waren. Nou, ik ben dan benieuwd wat de andere overeenkomsten zijn.
Dan heb ik dat onzorgvuldig geformuleerd. Excuses.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:13:46 #171
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wanneer nieuwe Kamerleden hun intrede doen en hun eerste speech geven is het gebruikelijk iets anders te doen. Baudet's eerste optreden heeft veel gelijkenissen met dat van Cicero's eerste catilinarische redevoering die een samenzwering tegen de Romeinse Republiek aan de kaak wilden stellen in de Senaat.

Hij praat dus niet zomaar in het Latijn, achter alles zit in reden. Als je dat niet wil of kan begrijpen kun je dit aangrijpen om wat goedkoop te bashen, ik waardeerde het echter wel.
Hij zegt er zelf dit over : " In de Kamer sprak ik Latijn om de partij in een bepaalde traditie te plaatsen. Met een knipoog, om een zekere flair in de kamer te brengen. Of zoals nu, om een beetje een indruk achter te laten.'

https://www.volkskrant.nl(...)ie-taal-he~a4495443/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174467165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:03 schreef Gohf046 het volgende:
Het is duidelijk dat het gebaseerd is op Cicero's eerste redevoering. Dit was Baudet's eerste redevoering en hij heeft die link met Cicero's dus bewust gelegd.
Het was niet Cicero's eerste redevoering, er zijn er daarvoor al meerdere bekend (en ongetwijfeld ook vele onbekende). Dit is wel een van zijn bekendste.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174467222
Daarna vertaalde Baudet het latijn, dus dat men hem moet begrijpen kan geen argument zijn.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:19:21 #174
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467234
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het was niet Cicero's eerste redevoering, er zijn er daarvoor al meerdere bekend (en ongetwijfeld ook vele onbekende). Dit is wel een van zijn bekendste.
Klopt, het was echter wel Cicero's eerste Catilinarische redevoering. Verder ook niet heel boeiend deze discussie denk ik, ik bedoel alles is wel gezegd ondertussen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174467347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:18 schreef Mr.Major het volgende:
Daarna vertaalde Baudet het latijn, dus dat men hem moet begrijpen kan geen argument zijn.
Het was vooral potsierlijk en lachwekkend. Verder gaat hij z'n gang maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:30:10 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174467427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:13 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hij zegt er zelf dit over : " In de Kamer sprak ik Latijn om de partij in een bepaalde traditie te plaatsen. Met een knipoog, om een zekere flair in de kamer te brengen. Of zoals nu, om een beetje een indruk achter te laten.'

https://www.volkskrant.nl(...)ie-taal-he~a4495443/
Dat is toch precies wat ik zeg? Een gebbetje om even het acht uur journaal te halen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:36:28 #177
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467569
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg? Een gebbetje om even het acht uur journaal te halen?
Dat is niet precies wat jij zegt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174467604
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was vooral potsierlijk en lachwekkend. Verder gaat hij z'n gang maar.
Potsierlijk past wel bij zijn potjeslatijn.
pi_174467627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat is niet precies wat jij zegt.
Maar daar komt het natuurlijk wel op neer. Net als zijn lijkenpikkerij in het Hennisdebat. De vorm gaat weer ver boven de inhoud.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:41:17 #180
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467670
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar daar komt het natuurlijk wel op neer. Net als zijn lijkenpikkerij in het Hennisdebat. De vorm gaat weer ver boven de inhoud.
Zo denk jij erover, en dat mag natuurlijk. Ik hoop wel dat je begrijpt dat het een mening is en geen vaststaand feit omdat jij dat vind, dat zou vrij arrogant zijn namelijk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174467678
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was vooral potsierlijk en lachwekkend. Verder gaat hij z'n gang maar.
Dat mag je vinden. Fijn
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:50:05 #182
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_174467821
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, dat hij topics over FvD en PVV uitzoekt hiervoor is natuurlijk wel vrij begrijpelijk. Die draaien toch voor een groot deel op dit type frustratie.
Bron ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174468051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:50 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bron ?
Zijn interne realiteit
pi_174468889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 10:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een subjectieve aanname, die mag je doen natuurlijk maar daar kan ik verder niks mee.
Hij heeft wel uitspraken gedaan waarvan je objectief kan zeggen dat hij niet in de buurt komt van de waarde die Cicero hoog in zijn vaandel had staan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:07:05 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174476521
https://www.volkskrant.nl(...)n-defensie~a4522186/

Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe gigantisch achterlijk ik dit vind. De ene nobody verkloot heel defensie, en ze wordt vervangen door iemand die even incompetent is. Neemt de politiek defensie niet serieus ofzo?

#zakenkabinet
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174476862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:07 schreef Nattekat het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-defensie~a4522186/

Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe gigantisch achterlijk ik dit vind. De ene nobody verkloot heel defensie, en ze wordt vervangen door iemand die even incompetent is. Neemt de politiek defensie niet serieus ofzo?

#zakenkabinet
Waarom zou ze incompetent zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174476931
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ze incompetent zijn?
Zal wel komen omdat ze vrouw is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:30:33 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174477217
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ze incompetent zijn?
Een studie bestuurskunde en commissaris van de koning zijn in Overijssel maakt iemand direct competent?

Mag ik je eraan herinneren dat Hennis 4 jaar lang echt slecht bezig is geweest? Diverse hoge pieten van het leger noemden haar incompetent, dat is dan nu eindelijk gebleken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:31:16 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174477236
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zal wel komen omdat ze vrouw is.
Ja dat is het. Je hebt me ontmaskerd, ik ben idd een seksist. Vrouwen op defensie :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174477331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een studie bestuurskunde en commissaris van de koning zijn in Overijssel maakt iemand direct competent?

Mag ik je eraan herinneren dat Hennis 4 jaar lang echt slecht bezig is geweest? Diverse hoge pieten van het leger noemden haar incompetent, dat is dan nu eindelijk gebleken.
Ze heeft een berg bestuurlijke ervaring. Dat staat nota bene te lezen in het artikel dat jij hier zelf hebt gepost. Waarom zou ze dan niet in staat zijn het ministerie te leiden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477439
Nou ja, ministers op het ministerie van justitie die relevante ervaring hebben buiten de politiek zijn ook niet altijd succesvol gebleken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:43:07 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174477561
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze heeft een berg bestuurlijke ervaring. Dat staat nota bene te lezen in het artikel dat jij hier zelf hebt gepost. Waarom zou ze dan niet in staat zijn het ministerie te leiden?
Hennis had ook zat bestuurlijke ervaring. Dat is echter nog niet genoeg om het ook goed te doen. Hennis werd van het begin af aan al ongeschikt voor de functie geacht door mensen die heel goed weten hoe defensie werkt, die meningen staan voor mij ruim boven die van elke politicus.

Je kan mij niet wijs maken dat iemand zonder kennis ook goed in staat is om de boel te leiden. Je moet je vakgebied kennen om een goede leider te zijn, er is een reden dat alle voetbalcoaches ex-voetballers zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:44:59 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174477608
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:38 schreef Fascination het volgende:
Nou ja, ministers op het ministerie van justitie die relevante ervaring hebben buiten de politiek zijn ook niet altijd succesvol gebleken.
Om nog even in te haken op het voetbalvoorbeeld: elke coach is ex-voetballer, maar dat betekent niet automatisch dat elke voetballer ook een goede coach kan worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174477610
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hennis had ook zat bestuurlijke ervaring. Dat is echter nog niet genoeg om het ook goed te doen. Hennis werd van het begin af aan al ongeschikt voor de functie geacht door mensen die heel goed weten hoe defensie werkt, die meningen staan voor mij ruim boven die van elke politicus.

Je kan mij niet wijs maken dat iemand zonder kennis ook goed in staat is om de boel te leiden. Je moet je vakgebied kennen om een goede leider te zijn, er is een reden dat alle voetbalcoaches ex-voetballers zijn.
Maar waar baseer je je verwachting dat ze incompetent is dan op? Heeft de legerleiding twijfels geuit? Andere experts misschien?

Je enige argument is nu dat Hennis ook ruk was, en dat deze dame dat dan blijkbaar ook moet zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174477616
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:38 schreef Fascination het volgende:
Nou ja, ministers op het ministerie van justitie die relevante ervaring hebben buiten de politiek zijn ook niet altijd succesvol gebleken.
Hehe, correct. Een minister moet besturen en niet teveel denken dat hij of zij er inhoudelijk heel veel van weet. Dat klopt vaak niet of ze hadden beter topambtenaar kunnen worden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:58:20 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174477934
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waar baseer je je verwachting dat ze incompetent is dan op? Heeft de legerleiding twijfels geuit? Andere experts misschien?

Je enige argument is nu dat Hennis ook ruk was, en dat deze dame dat dan blijkbaar ook moet zijn.
Ze heeft 0,0 vakkennis. In elke andere tak van bestuur wordt zo'n cv lachend weggemikt.

Leuk dat ze enorm veel kennis van het besturen van een stad/provincie/land heeft, maar defensie is toch een hele andere koek. Die experts wilden iemand met kennis, dus die zullen hier niet blij mee zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174478032
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om nog even in te haken op het voetbalvoorbeeld: elke coach is ex-voetballer, maar dat betekent niet automatisch dat elke voetballer ook een goede coach kan worden.
Waar voetbalclubs als trainer doorgaans voor een ex-voetballer kiezen, laten ze het besturen van de club doorgaans aan ervaren bestuurders over waarbij een voetbalachtergrond niet noodzakelijk wordt geacht. Je vergelijkt nu verschillende functies met elkaar, daar wordt je vergelijking niet sterker van.
pi_174478078
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze heeft 0,0 vakkennis. In elke andere tak van bestuur wordt zo'n cv lachend weggemikt.

Leuk dat ze enorm veel kennis van het besturen van een stad/provincie/land heeft, maar defensie is toch een hele andere koek. Die experts wilden iemand met kennis, dus die zullen hier niet blij mee zijn.
Kennis van defensie is helemaal geen vereiste. Het is niet alsof de minister bepaalt hoe het materiaal wordt ingezet en welk type tanks wordt gekocht. De eindverantwoordelijkheid ligt bij haar, dus ze moet de organisatie aansturen. Ze hoeft geen militair expert te zijn.

Zat bedrijven die CEO's aanstellen die geen ervaring hebben in de betreffende sector. Dat hoeft ook niet, want ze geven leiding. Ze hoeven geen veldwerk te verrichten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:21:41 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174478446
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kennis van defensie is helemaal geen vereiste. Het is niet alsof de minister bepaalt hoe het materiaal wordt ingezet en welk type tanks wordt gekocht. De eindverantwoordelijkheid ligt bij haar, dus ze moet de organisatie aansturen. Ze hoeft geen militair expert te zijn.

Zat bedrijven die CEO's aanstellen die geen ervaring hebben in de betreffende sector. Dat hoeft ook niet, want ze geven leiding. Ze hoeven geen veldwerk te verrichten.
Dus we kunnen iemand zonder enige vorm van ervaring voor een post - landsbestuur is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar - zomaar op defensie zetten omdat ze bestuurservaring heeft?

Een ministerpost heeft als taak om een zo goed mogelijke brug tussen politiek en het ministerie te verzorgen. Dat betekent dat er twee zijden van de medaille zijn. Mis je bekwaamheid in één van de twee richtingen, zal er één kant niet tevreden met je zijn. En persoonlijk heb ik liever dat die puinhoop bij defensie opgeruimd wordt, dan dat iemand leuk mee kan doen in de politiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174478595
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:21 schreef Nattekat het volgende:
Dus we kunnen iemand zonder enige vorm van ervaring voor een post - landsbestuur is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar - zomaar op defensie zetten omdat ze bestuurservaring heeft?

Dat is zelfs vrij gebruikelijk op een ministerie en overigens ook als ceo. Leidinggevende capaciteiten zijn veel belangrijker dan pure feitenkennis, al is daar best wat nuance in aan te brengen bij sommige departementen (en met name ook qua draagvlak).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:34:39 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174478866
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is zelfs vrij gebruikelijk op een ministerie en overigens ook als ceo. Leidinggevende capaciteiten zijn veel belangrijker dan pure feitenkennis, al is daar best wat nuance in aan te brengen bij sommige departementen (en met name ook qua draagvlak).
Dan nog is een IT-bedrijf een compleet andere wereld vergeleken met een landbouwbedrijf. Het vereist een hele andere manier van besturen. Al die CEOs in het bedrijfsleven blijven minstens nog een beetje in dezelfde tak van sport.

En dan zoals jij zegt heb je nog het probleem van draagvlak, want ik geloof niet dat dat er gaat zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174478883
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus we kunnen iemand zonder enige vorm van ervaring voor een post - landsbestuur is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar - zomaar op defensie zetten omdat ze bestuurservaring heeft?

Een ministerpost heeft als taak om een zo goed mogelijke brug tussen politiek en het ministerie te verzorgen. Dat betekent dat er twee zijden van de medaille zijn. Mis je bekwaamheid in één van de twee richtingen, zal er één kant niet tevreden met je zijn. En persoonlijk heb ik liever dat die puinhoop bij defensie opgeruimd wordt, dan dat iemand leuk mee kan doen in de politiek.
Juist een oud-militair zou ik niet aanstellen omdat het voor die persoon moeilijk is om objectief te zijn (stel mij zo voor dat iemand die altijd bij de landmacht heeft gezeten en zwak heeft voor die organisatie, met als gevolg dat de marine of luchtmacht raakt ondergesneeuwd) en geneigd kan zijn om teveel mee te gaan met de houding van zijn generaals. Dat terwijl je juist boven de partijen moet zijn, in plaats van dat je er tussen gaan zitten.

De eindverantwoordelijke moet soms ook lastige beslissingen nemen die slecht vallen binnen de organisatie. Dat is moeilijk als je zo sterk verweven bent met Defensie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:48:17 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174479357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist een oud-militair zou ik niet aanstellen omdat het voor die persoon moeilijk is om objectief te zijn (stel mij zo voor dat iemand die altijd bij de landmacht heeft gezeten en zwak heeft voor die organisatie, met als gevolg dat de marine of luchtmacht raakt ondergesneeuwd) en geneigd kan zijn om teveel mee te gaan met de houding van zijn generaals. Dat terwijl je juist boven de partijen moet zijn, in plaats van dat je er tussen gaan zitten.

De eindverantwoordelijke moet soms ook lastige beslissingen nemen die slecht vallen binnen de organisatie. Dat is moeilijk als je zo sterk verweven bent met Defensie.
De commandant der strijdkrachten is toch ook iemand uit het veld? Je zegt nu dat het alternatief bij voordaad al gedoemd is te mislukken door een eventuele voorkeur, terwijl iemand die helemaal niets met het vakgebied te maken heeft blijkbaar wel kan. Van een minister geloof ik wel dat ie in staat is om onafhankelijk te functioneren, van een ongeschikt iemand kan ik niet verwachten dat ie goed kan functioneren zonder een leger adviseurs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174479686
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De commandant der strijdkrachten is toch ook iemand uit het veld? Je zegt nu dat het alternatief bij voordaad al gedoemd is te mislukken door een eventuele voorkeur, terwijl iemand die helemaal niets met het vakgebied te maken heeft blijkbaar wel kan. Van een minister geloof ik wel dat ie in staat is om onafhankelijk te functioneren, van een ongeschikt iemand kan ik niet verwachten dat ie goed kan functioneren zonder een leger adviseurs.
Nee, ik geef aan waarom ik militaire ervaring niet per se een must vindt voor die positie.

Verder ben jij hier degene die een beoogd bestuurder al op voorhand afserveert, niet ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174480241
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De commandant der strijdkrachten is toch ook iemand uit het veld?
Dat is dan ook iemand die de leiding heeft over strijdkrachten. Een minister is niet zozeer een leidinggevende op inhoudelijk vlak.

Is dit echt allemaal nieuw voor je?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:06:46 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174480293
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik geef aan waarom ik militaire ervaring niet per se een must vindt voor die positie.

Verder ben jij hier degene die een beoogd bestuurder al op voorhand afserveert, niet ik.
Iemand die bij voordaad al geen draagvlak van de militairen zelf heeft, kan idd direct afgeserveerd worden. Denk je nou echt dat onze strijdkrachten tevreden zijn met deze keuze? Ze voelen zich terecht niet serieus genomen.

En militaire ervaring is nu absoluut een must. De ervaren bestuurders hebben een puinhoop achtergelaten, een gigantische puinhoop zelfs. Iemand die leuk kan debatteren gaat dat echt niet zomaar opgelost krijgen, de komende jaren is het weer doormodderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174480357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand die bij voordaad al geen draagvlak van de militairen zelf heeft, kan idd direct afgeserveerd worden. Denk je nou echt dat onze strijdkrachten tevreden zijn met deze keuze? Ze voelen zich terecht niet serieus genomen.
Ah, iemand met kennis en ervaring van de eerste hand.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:08:42 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174480362
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dan ook iemand die de leiding heeft over strijdkrachten. Een minister is niet zozeer een leidinggevende op inhoudelijk vlak.

Is dit echt allemaal nieuw voor je?
Het is voor de leiding van de strijdkrachten een beetje als discussiëren met jou. Je kan nog zo veel bewijs aanleveren die jouw standpunt onderbouwt, als de ander niet wil luisteren, ga je niks bereiken in Den Haag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174480454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is voor de leiding van de strijdkrachten een beetje als discussiëren met jou. Je kan nog zo veel bewijs aanleveren die jouw standpunt onderbouwen, als de ander niet wil luisteren, ga je niks bereiken in Den Haag.
Ah, want de top van de strijdkrachten hebben herhaaldelijk gepleit voor drastische veranderingen van het systeem maar de minister hield de boot af. Jaja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:13:56 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174480594
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, want de top van de strijdkrachten hebben herhaaldelijk gepleit voor drastische veranderingen van het systeem maar de minister hield de boot af. Jaja.
De top van de strijdkrachten laat niet zomaar heel defensie naar de tering gaan, denk je niet? Misschien moet je die rede van Baudet over de huidige staat van defensie nog even terugkijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174480632
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand die bij voordaad al geen draagvlak van de militairen zelf heeft, kan idd direct afgeserveerd worden. Denk je nou echt dat onze strijdkrachten tevreden zijn met deze keuze? Ze voelen zich terecht niet serieus genomen.

En militaire ervaring is nu absoluut een must. De ervaren bestuurders hebben een puinhoop achtergelaten, een gigantische puinhoop zelfs. Iemand die leuk kan debatteren gaat dat echt niet zomaar opgelost krijgen, de komende jaren is het weer doormodderen.
Geen idee hoe de militairen aankijken tegen deze keuze. Jij blijkbaar wel? Jan Soldaat zal het ongetwijfeld niet leuk vinden, maar ik mag toch aannemen dat de mensen die daadwerkelijk iets te vertellen hebben binnen die organisatie deze dame in eerste instantie het voordeel van de twijfel geven.

Overigens hebben wij ook een traditie van bestuurders zonder militaire achtergrond. Het idee hierachter is dat de burgers Defensie aansturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174480780
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De top van de strijdkrachten laat niet zomaar heel defensie naar de tering gaan, denk je niet? Misschien moet je die rede van Baudet over de huidige staat van defensie nog even terugkijken.
Er is flink bezuinigd op Defensie. Dat weten we allemaal. Daarom krijgen de strijdkrachten er straks weer geld bij.

Overigens is de organisatie ook zo rot als de pest. Heb vrienden die bij Defensie hebben gezeten en die vertelden dat alles wat los en vastzit wordt gejat en er daarna gewoon weer nieuw spul wordt besteld. De overheid lapt immers toch wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174481008
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De top van de strijdkrachten laat niet zomaar heel defensie naar de tering gaan, denk je niet? Misschien moet je die rede van Baudet over de huidige staat van defensie nog even terugkijken.
Het is een zooitje daar, dat komt wel uit de onderzoeken naar voren. Kennelijk hebben ze dat wel laten gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:26:09 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174481064
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee hoe de militairen aankijken tegen deze keuze. Jij blijkbaar wel? Jan Soldaat zal het ongetwijfeld niet leuk vinden, maar ik mag toch aannemen dat de mensen die daadwerkelijk iets te vertellen hebben binnen die organisatie deze dame in eerste instantie het voordeel van de twijfel geven.

Overigens hebben wij ook een traditie van bestuurders zonder militaire achtergrond. Het idee hierachter is dat de burgers Defensie aansturen.
Sinds wanneer heeft Jan Soldaat maar gewoon te slikken wat hem voorgeschoteld wordt? We leven in een democratie hè. En de paar in mijn timeline (eentje met een bestuurlijke taak) vinden dit een ronduit belachelijke beslissing, eentje die niet eens nodig was: Raymond Knops had het moeten zijn. Iemand wiens cv mij er van heeft overtuigd dat het CDA dit niet serieus heeft aangepakt.

En een minister maakt geen beleid hè. Het zijn nog altijd de leden van de kamers die defensie besturen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:28:14 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174481158
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een zooitje daar, dat komt wel uit de onderzoeken naar voren. Kennelijk hebben ze dat wel laten gebeuren.
Tuurlijk joh. Alsof Steve Jobs Apple naar de tering had laten gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174481198
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De top van de strijdkrachten laat niet zomaar heel defensie naar de tering gaan, denk je niet? Misschien moet je die rede van Baudet over de huidige staat van defensie nog even terugkijken.
Wie is volgens jou 'de top van defensie'? Zijn dat generaals etc?

Want het lijkt mij dat zij gewoon te luisteren hebben naar wat onze gekozen volksvertegenwoordigers voor hen beslissen.
Als we beslissen dat defensie geen geld krijgt of dat defensie naar de tering moet gaan (zoals jij het noemt), dan hebben ze dat gewoon te slikken.
Of denk jij dat we hier zitten te wachten op een militaire coup?

Heel terecht dat er een burger op het ministerie gezet wordt.
Make my day!
pi_174481317
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Jan Soldaat maar gewoon te slikken wat hem voorgeschoteld wordt? We leven in een democratie hè. En de paar in mijn timeline (eentje met een bestuurlijke taak) vinden dit een ronduit belachelijke beslissing, eentje die niet eens nodig was: Raymond Knops had het moeten zijn. Iemand wiens cv mij er van heeft overtuigd dat het CDA dit niet serieus heeft aangepakt.

En een minister maakt geen beleid hè. Het zijn nog altijd de leden van de kamers die defensie besturen.
Jan Soldaat heeft hier evenveel stemrecht als ieder ander. Hij heeft dit soort beslissingen gewoon te slikken. Anders had ie maar een ander beroep moeten kiezen.
Make my day!
pi_174481482
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Jan Soldaat maar gewoon te slikken wat hem voorgeschoteld wordt? We leven in een democratie hè. En de paar in mijn timeline (eentje met een bestuurlijke taak) vinden dit een ronduit belachelijke beslissing, eentje die niet eens nodig was: Raymond Knops had het moeten zijn. Iemand wiens cv mij er van heeft overtuigd dat het CDA dit niet serieus heeft aangepakt.

En een minister maakt geen beleid hè. Het zijn nog altijd de leden van de kamers die defensie besturen.
Welke overtuigende bestuurlijke ervaring heeft Knops dan? Wethouder van een kleine Limburgse gemeente zie ik zo, dan is Bijleveld veel meer door de wol geverfd.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:36:14 #219
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174481510
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Jan Soldaat maar gewoon te slikken wat hem voorgeschoteld wordt? We leven in een democratie hè. En de paar in mijn timeline (eentje met een bestuurlijke taak) vinden dit een ronduit belachelijke beslissing, eentje die niet eens nodig was: Raymond Knops had het moeten zijn. Iemand wiens cv mij er van heeft overtuigd dat het CDA dit niet serieus heeft aangepakt.

En een minister maakt geen beleid hè. Het zijn nog altijd de leden van de kamers die defensie besturen.
:?

Ik geloof niet dat je de rolverdeling in onze staatsinrichting helemaal goed voor ogen hebt. Eerlijk gezegd twijfel ik ook sterk aan je vermogen om een realistisch oordeel te geven van de kwaliteiten van mevrouw Bijleveld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174481594
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd twijfel ik ook sterk aan je vermogen om een realistisch oordeel te geven van de kwaliteiten van mevrouw Bijleveld.
Of meneer Knops.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:40:37 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174481656
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:29 schreef agter het volgende:

[..]

Wie is volgens jou 'de top van defensie'? Zijn dat generaals etc?

Want het lijkt mij dat zij gewoon te luisteren hebben naar wat onze gekozen volksvertegenwoordigers voor hen beslissen.
Als we beslissen dat defensie geen geld krijgt of dat defensie naar de tering moet gaan (zoals jij het noemt), dan hebben ze dat gewoon te slikken.
Of denk jij dat we hier zitten te wachten op een militaire coup?

Heel terecht dat er een burger op het ministerie gezet wordt.
Je haalt hier de wetgevende en uitvoerende macht door elkaar. De minister heeft als taak dat het gebrek aan budget ook in het beleid ingevoerd wordt. Als dat betekent dat je niet meer op missie kan, helaas.

Zo ging het echter niet. Tegen de terechte zorgen van alle takken van defensie in, dacht Hennis wel even met de grote jongens mee te kunnen doen. Ze had werkelijk geen flauw idee hoe het er aan toe ging in de lagere lagen. Zo'n minister heeft ook gewoon te luisteren naar iedereen die onder haar opereert, anders kan je geen goed beleid voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:41:10 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174481676
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke overtuigende bestuurlijke ervaring heeft Knops dan? Wethouder van een kleine Limburgse gemeente zie ik zo, dan is Bijleveld veel meer door de wol geverfd.
Het is een man, derhalve 100x beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:42:23 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174481708
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

:?

Ik geloof niet dat je de rolverdeling in onze staatsinrichting helemaal goed voor ogen hebt. Eerlijk gezegd twijfel ik ook sterk aan je vermogen om een realistisch oordeel te geven van de kwaliteiten van mevrouw Bijleveld.
Prima bestuurster. Ze heeft haar credits meer dan terecht verdiend in lokaal bestuur. Maar op defensie? Neen. Op sommige ministerposten is dat niet alles wat je nodig hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174481897
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Prima bestuurster. Ze heeft haar credits meer dan terecht verdiend in lokaal bestuur. Maar op defensie? Neen. Op sommige ministerposten is dat niet alles wat je nodig hebt.
Ze is staatssecretaris geweest van Binnenlandse Zaken en CvdK. Dat zijn behoorlijke bestuurlijke posten.

Knops heeft ervaring als reservist. Nou nou, poeh poeh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174481899
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Prima bestuurster. Ze heeft haar credits meer dan terecht verdiend in lokaal bestuur. Maar op defensie? Neen. Op sommige ministerposten is dat niet alles wat je nodig hebt.
Wat heeft een bestuurlijk lichtgewicht als Knops dan meer te bieden behalve een paar jaar dienen in het leger?
pi_174481999
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Jan Soldaat maar gewoon te slikken wat hem voorgeschoteld wordt? We leven in een democratie hè. En de paar in mijn timeline (eentje met een bestuurlijke taak) vinden dit een ronduit belachelijke beslissing, eentje die niet eens nodig was: Raymond Knops had het moeten zijn. Iemand wiens cv mij er van heeft overtuigd dat het CDA dit niet serieus heeft aangepakt.

En een minister maakt geen beleid hè. Het zijn nog altijd de leden van de kamers die defensie besturen.
Je weet dat ministers wel degelijk beleid maken? Het is vervolgens aan de Tweede Kamer om te besluiten of die voorstellen het halen.

En Jan Soldaat mag stemmen, net als iedereen. Hij bepaalt niet wie minister wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:52:22 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482054
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze is staatssecretaris geweest van Binnenlandse Zaken en CvdK. Dat zijn behoorlijke bestuurlijke posten.

Knops heeft ervaring als reservist. Nou nou, poeh poeh.
Ga je nou zeggen dat de cv van Knops niet toerijkend is? Ik zou hem nog net niet gemiddeld willen noemen.

En ja, ze kan behoorlik goed besturen. Dat hoor je me ook negens ontkennen. Maar niet op defensie. Zeker niet na Hennis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174482085
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Maar niet op defensie.
Dat weet je niet, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174482157
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je haalt hier de wetgevende en uitvoerende macht door elkaar. De minister heeft als taak dat het gebrek aan budget ook in het beleid ingevoerd wordt. Als dat betekent dat je niet meer op missie kan, helaas.

Zo ging het echter niet. Tegen de terechte zorgen van alle takken van defensie in, dacht Hennis wel even met de grote jongens mee te kunnen doen. Ze had werkelijk geen flauw idee hoe het er aan toe ging in de lagere lagen. Zo'n minister heeft ook gewoon te luisteren naar iedereen die onder haar opereert, anders kan je geen goed beleid voeren.
De top van defensie heeft gewoon te luisteren naar onze regering. Ook als dat betekent dat defensie naar de tering gaat.
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:56:24 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482177
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat weet je niet, he.
Ze gaat heel goed in staat zijn om de poppetjes in Den Haag tevreden te houden ja. Dat de andere kant praktisch op instorten staat is natuurlijk niet belangrijk.

Even ter illustratie: bijna iedereen is het wel eens dat Hennis er een puinhoop van heeft gemaakt. Waarom moet de dood van twee militairen dan nodig zijn om haar definitief af te serveren? Besturen kon ze wel, daardoor hield ze het bijna de hele rit vol.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174482235
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga je nou zeggen dat de cv van Knops niet toerijkend is? Ik zou hem nog net niet gemiddeld willen noemen.

En ja, ze kan behoorlik goed besturen. Dat hoor je me ook negens ontkennen. Maar niet op defensie. Zeker niet na Hennis.
Het is vreemd dat je Bijleveld afserveert omdat ze enkel op lokaal niveau bestuurlijke ervaring zou hebben (wat niet zo is), maar dat in het geval van Knops geen probleem vindt. Dat terwijl enkel wethouder is geweest. Van mij had Knops het mogen worden, maar Bijleveld net zo goed.

Je serveert haar af op basis van helemaal niks. Je hebt daar werkelijk nog niet een argument voor gegeven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174482239
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze gaat heel goed in staat zijn om de poppetjes in Den Haag tevreden te houden ja. Dat de andere kant praktisch op instorten staat is natuurlijk niet belangrijk.

Even ter illustratie: bijna iedereen is het wel eens dat Hennis er een puinhoop van heeft gemaakt. Waarom moet de dood van twee militairen dan nodig zijn om haar definitief af te serveren? Besturen kon ze wel, daardoor hield ze het bijna de hele rit vol.
Waarom heb je het steeds over Hennis? Dat zij faalde betekent niet dat iedereen zonder militair verleden dat doet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174482275
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze gaat heel goed in staat zijn om de poppetjes in Den Haag tevreden te houden ja. Dat de andere kant praktisch op instorten staat is natuurlijk niet belangrijk.

Even ter illustratie: bijna iedereen is het wel eens dat Hennis er een puinhoop van heeft gemaakt. Waarom moet de dood van twee militairen dan nodig zijn om haar definitief af te serveren? Besturen kon ze wel, daardoor hield ze het bijna de hele rit vol.
Ter illustratie haal je een heel andere politica aan. Waar slaat dat op? Bijleveld is geen Hennis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174482280
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom heb je het steeds over Hennis? Dat zij faalde betekent niet dat iedereen zonder militair verleden dat doet.
Omdat ook vrouw.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:59:23 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482291
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

De top van defensie heeft gewoon te luisteren naar onze regering. Ook als dat betekent dat defensie naar de tering gaat.
Verhuis jij naar Turkije, gaan wij discussiëren over democratie. Democratie is niet eens in de 4 jaar stemmen en verder kop dicht, dat weet jij ook. En de rol van militairen is anders dan die van Henk en Ingrid hè. Zij zijn in dienst bij defensie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:00:19 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482324
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ter illustratie haal je een heel andere politica aan. Waar slaat dat op? Bijleveld is geen Hennis.
Omdat Hennis een prachtig voorbeeld is van iemand die leuk kan besturen, maar 0 vakkennis heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174482392
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat Hennis een prachtig voorbeeld is van iemand die leuk kan besturen, maar 0 vakkennis heeft.
Dus omdat Hennis fouten heeft gemaakt, moet er voortaan iemand met een militaire achtergrond het ministerie besturen? Iets wat niet gebruikelijk is in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174482438
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verhuis jij naar Turkije, gaan wij discussiëren over democratie. Democratie is niet eens in de 4 jaar stemmen en verder kop dicht, dat weet jij ook. En de rol van militairen is anders dan die van Henk en Ingrid hè. Zij zijn in dienst bij defensie.
Soldaten beslissen niet of een minister mag blijven of vertrekken. Dat doet de Tweede Kamer. Het leger wordt dan ook bestuurd door het volk.

Begin je al een beetje te begrijpen hoe ons politieke stelsel werkt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174482512
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verhuis jij naar Turkije, gaan wij discussiëren over democratie. Democratie is niet eens in de 4 jaar stemmen en verder kop dicht, dat weet jij ook. En de rol van militairen is anders dan die van Henk en Ingrid hè. Zij zijn in dienst bij defensie.
Ik trek me terug uit deze discussie. Je kennisniveau van staatsinrichting is beneden alle peil. Meerdere mensen hebben je daar inmiddels op gewezen.
Doe er aub wat aan.
Succes met je argument. :D
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:07:38 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482543
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat Hennis fouten heeft gemaakt, moet er voortaan iemand met een militaire achtergrond het ministerie besturen? Iets wat niet gebruikelijk is in Nederland.
Voortaan is een groot woord, maar afhankelijk van de omstandigheden kan het heel wenselijk zijn. De politiek dient het volk, niet andersom. Op dezelfde manier dient de minister van defensie dus defensie, en niet de politiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174482588
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voortaan is een groot woord, maar afhankelijk van de omstandigheden kan het heel wenselijk zijn. De politiek dient het volk, niet andersom. Op dezelfde manier dient de minister van defensie dus defensie, en niet de politiek.
En het volk bestuurt onze strijdkrachten.

We wachten rustig af hoe deze dame het gaat doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:09:03 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482602
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Soldaten beslissen niet of een minister mag blijven of vertrekken. Dat doet de Tweede Kamer. Het leger wordt dan ook bestuurd door het volk.

Begin je al een beetje te begrijpen hoe ons politieke stelsel werkt?
En nu ga je me woorden in de mond leggen. Kom met fatsoenlijke argumenten als je een discussie wil.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:09:35 #243
408813 crew  trein2000
pi_174482619
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:06 schreef agter het volgende:

[..]

Ik trek me terug uit deze discussie. Je kennisniveau van staatsinrichting is beneden alle peil. Meerdere mensen hebben je daar inmiddels op gewezen.
Doe er aub wat aan.
Succes met je argument. :D
Ik was niet betrokken bij de discussie maar wil dit wel even steunen. Nattekat wat maak je jezelf belachelijk hier.

Je serveert een minister af omdat het een vrouw is. Of omdat ze geen militair was. En als klap op de vuurpijl beweer je dat een minister geen beleid maakt. En dat is dan fan van de zelfbenoemde partij voor intellectuelen. Of hoor jij bij het “geestelijk lompen proletariaat”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174482727
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu ga je me woorden in de mond leggen. Kom met fatsoenlijke argumenten als je een discussie wil.
Wat bedoel je dan in vredesnaam met gelul over dat Jan Soldaat niet zomaar in dienst is van Defensie, maar dat er sprake is van democratie?

Begin jij eerst maar eens met argumenten aandragen waaruit blijkt dat Bijleveld ongeschikt is. Je ging al de mist in met je claim dat ze enkel op lokaal niveau bestuurlijke ervaring heeft. En waarom iemand met ervaring in het leger per se de betere keuze is, heb je ook niet kunnen onderbouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:16:29 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174482869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik was niet betrokken bij de discussie maar wil dit wel even steunen. Nattekat wat maak je jezelf belachelijk hier.

Je serveert een minister af omdat het een vrouw is. Of omdat ze geen militair was. En als klap op de vuurpijl beweer je dat een minister geen beleid maakt. En dat is dan fan van de zelfbenoemde partij voor intellectuelen. Of hoor jij bij het “geestelijk lompen proletariaat”
Ik serveer een minister af omdat haar aanstelling getuigd van een totaal gebrek aan respect voor iedereen die voor defensie werkt. De vorige minister heeft het door haar gebrek aan militaire kennis verpest, dan ga je niet de volgende in de rij met eveneens een gebrek aan kennis aanstellen.

En mij aanvallen op gebrek aan politieke kennis omdat ik één dingetje verkeerd heb verwoord is wel heel simpel hè.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174482898
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:
De vorige minister heeft het door haar gebrek aan militaire kennis verpest
Is dat echt dé reden dat ze gefaald heeft?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:20:43 #247
408813 crew  trein2000
pi_174483015
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik serveer een minister af omdat haar aanstelling getuigd van een totaal gebrek aan respect voor iedereen die voor defensie werkt. De vorige minister heeft het door haar gebrek aan militaire kennis verpest, dan ga je niet de volgende in de rij met eveneens een gebrek aan kennis aanstellen.

En mij aanvallen op gebrek aan politieke kennis omdat ik één dingetje verkeerd heb verwoord is wel heel simpel hè.
Bijleveld is een gerespecteerd bestuurder. En dat is wat ze moet doen. Ze bepaald niet welke tactiek wordt toegepast. Ze is minister en geen militair. Dus hoeft ze ook geen militaire kennis te hebben. Ze moet de politieke besluiten nemen.

En ze mag geld gaan uitgeven. Hoe is de aanstelling van een van de politiek zwaargewichten van het cda respectloos?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:22:00 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174483053
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is dat echt dé reden dat ze gefaald heeft?
Als ik de verhalen van enkele hoge poppetjes mag geloven: ja. Een militair was bijvoorbeeld nooit begonnen aan die missie met baggermateriaal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174483086
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is dat echt dé reden dat ze gefaald heeft?
Mag ik antwoord geven?

Neen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:24:25 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174483126
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bijleveld is een gerespecteerd bestuurder. En dat is wat ze moet doen. Ze bepaald niet welke tactiek wordt toegepast. Ze is minister en geen militair. Dus hoeft ze ook geen militaire kennis te hebben. Ze moet de politieke besluiten nemen.

En ze mag geld gaan uitgeven. Hoe is de aanstelling van een van de politiek zwaargewichten van het cda respectloos?
Ze klinkt als een perfecte kandidaat voor de functie van minister, je hoort me echt niet zeggen dat ze dat niet is. Het gaat hier om defensie en defensie alleen. En defensie is de post waar kennis van het vakgebied een hele grote pre is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:24:50 #251
408813 crew  trein2000
pi_174483144
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik de verhalen van enkele hoge poppetjes mag geloven: ja. Een militair was bijvoorbeeld nooit begonnen aan die missie met baggermateriaal.
Daar hoort de CDS voor te gaan liggen. Dan heeft middendorp gefaald.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:25:26 #252
408813 crew  trein2000
pi_174483161
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze klinkt als een perfecte kandidaat voor de functie van minister, je hoort me echt niet zeggen dat ze dat niet is. Het gaat hier om defensie en defensie alleen. En defensie is de post waar kennis van het vakgebied een hele grote pre is.
Waarom is dat op defensie wel belangrijk en op een willekeurig ander ministerie niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174483303
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze klinkt als een perfecte kandidaat voor de functie van minister, je hoort me echt niet zeggen dat ze dat niet is. Het gaat hier om defensie en defensie alleen. En defensie is de post waar kennis van het vakgebied een hele grote pre is.
Waarom? Je hebt ook al de CDS, die in feite een soort rol van onderminister vervult. Die persoon vormt de schakel tussen de politiek en de strijdkrachten. De CDS draagt alleen geen ministeriële verantwoordelijkheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174483613
Ik heb me er niet echt in verdiept hoor, dus met de bovenstaande discussie over die nieuwe persoon ga ik me niet bemoeien.
Maar een persoon met meer vakkennis dan Hennis had zich hopelijk gerealiseerd dat de situatie bij defensie niet toereikend was voor de ambities. Ook had die persoon zich kunnen realiseren dat de kans dat vanuit defensie hier onvoldoende weerstand tegen geboden zou worden erg groot is.
Een bestuurder die de politiek pleased en onvoldoende feeling heeft met wie hij bestuurt is wel degelijk een probleem. Dat hoeven we niet te ontkennen en het lijkt mij ook redelijk om te stellen dat dat bij defensie het geval is geweest.
pi_174483763
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een man, derhalve 100x beter.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja dat is het. Je hebt me ontmaskerd, ik ben idd een seksist.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:40:36 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174483766
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom is dat op defensie wel belangrijk en op een willekeurig ander ministerie niet?
Zaken als gemeentebestuur, provinciebestuur, landsbestuur, binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en alles wat ermee te maken heeft zijn natuurlijk redelijk in dezelfde categorie te plaatsen. Defensie valt daar buiten, dan ben je niet meer bezig met het besturen van een land.

Het is natuurlijk geen enkel probleem als een ervaren politicus die post bekleed als alles koek en ei is. In die situatie voldoet de taak van CDS ook prima. Nu zitten we echter in een situatie waar het een bende is en er schreeuw om hervormingen is. Dan wil je een minister die dat begrijpt en bereid is om ervoor te knokken, niet een poppetje van het CDA.

En ik geef toe; dit is een eerste indruk. Maar als er niet plots een militair als man of kind opduikt, denk ik niet dat defensie bestuurd gaat worden zoals nu nodig is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174483811
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:37 schreef Mr.Major het volgende:
Ik heb me er niet echt in verdiept hoor, dus met de bovenstaande discussie over die nieuwe persoon ga ik me niet bemoeien.
Maar een persoon met meer vakkennis dan Hennis had zich hopelijk gerealiseerd dat de situatie bij defensie niet toereikend was voor de ambities. Ook had die persoon zich kunnen realiseren dat de kans dat vanuit defensie hier onvoldoende weerstand tegen geboden zou worden erg groot is.
Een bestuurder die de politiek pleased en onvoldoende feeling heeft met wie hij bestuurt is wel degelijk een probleem. Dat hoeven we niet te ontkennen en het lijkt mij ook redelijk om te stellen dat dat bij defensie het geval is geweest.
En dat baseer je waarop precies?
pi_174483845
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zaken als gemeentebestuur, provinciebestuur, landsbestuur, binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en alles wat ermee te maken heeft zijn natuurlijk redelijk in dezelfde categorie te plaatsen. Defensie valt daar buiten, dan ben je niet meer bezig met het besturen van een land.
Waarom moet dat voor defensie gelden en niet voor onderwijs, justitie of gezondheidszorg bijvoorbeeld?
pi_174483932
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop precies?
Het is heel simpel. Baudet riep kort geleden dat een militair minister van Defensie moet worden. Zijn fans kakelen hem nu gewoon na
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174483961
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Baudet riep kort geleden dat een militair minister van Defensie moet worden. Zijn fans kakelen hem nu gewoon na
Ik roep dit anders al jaren
pi_174484004
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik de verhalen van enkele hoge poppetjes mag geloven: ja. Een militair was bijvoorbeeld nooit begonnen aan die missie met baggermateriaal.
Het hoogste militaire poppetje en zijn kornuiten destijds hadden er vertrouwen in dat het goed zou komen. En dat zijn de mensen die de minister over dat soort zaken adviseren.
En je kan er vanuit gaan dat een bestuurlijk lichtgewicht als Knops zich nog makkelijker zou laten overtuigen, waarom denk je dat hij een betere kandidaat zou zijn?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:49:05 #262
408813 crew  trein2000
pi_174484012
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zaken als gemeentebestuur, provinciebestuur, landsbestuur, binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en alles wat ermee te maken heeft zijn natuurlijk redelijk in dezelfde categorie te plaatsen. Defensie valt daar buiten, dan ben je niet meer bezig met het besturen van een land.

Het is natuurlijk geen enkel probleem als een ervaren politicus die post bekleed als alles koek en ei is. In die situatie voldoet de taak van CDS ook prima. Nu zitten we echter in een situatie waar het een bende is en er schreeuw om hervormingen is. Dan wil je een minister die dat begrijpt en bereid is om ervoor te knokken, niet een poppetje van het CDA.

En ik geef toe; dit is een eerste indruk. Maar als er niet plots een militair als man of kind opduikt, denk ik niet dat defensie bestuurd gaat worden zoals nu nodig is.
Je praat er om heen. Wát maakt een baan als minister op defensie anders dan op BZK? Ja je hebt het over andere dingen. Maar je bent nogsteeds aan het besturen. En dat doet een minister, niet zich tot in detail bemoeien met alles.

Net als de gemiddelde directeur in een groot bedrijf. Die kan ook morgen in een andere branche beginnen zonder significante aanpassingsproblemen. Het principe is namelijk hetzelfde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:49:54 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174484040
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom moet dat voor defensie gelden en niet voor onderwijs, justitie of gezondheidszorg bijvoorbeeld?
Ik heb verder niks uitgesloten. De gezondheidszorg valt wel redelijk in hetzelfde schuitje, want ook daar spelen problemen in de lagere lagen.

Voor onderwijs is het voor mij eigenlijk genoeg betrokkenheid als iemand een kind heeft en betrokken is met zijn school, justitie is dusdanig complex dat ik er niks over durf te zeggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174484057
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:47 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik roep dit anders al jaren
Maar waarom zou iemand die een paar jaar in het leger gediend heeft (bijna per definitie) een betere politieke bestuurder van het departement zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 22:50:45 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:58:05 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174484274
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je praat er om heen. Wát maakt een baan als minister op defensie anders dan op BZK? Ja je hebt het over andere dingen. Maar je bent nogsteeds aan het besturen. En dat doet een minister, niet zich tot in detail bemoeien met alles.

Net als de gemiddelde directeur in een groot bedrijf. Die kan ook morgen in een andere branche beginnen zonder significante aanpassingsproblemen. Het principe is namelijk hetzelfde.
Alles wat ook op lokaal niveau speelt is een post die door elke politicus ingevuld kan worden. BZK is veel diplomatie, dat is toch iets wat ik associeer met elke vorm van politiek bedrijven.

En dat laatste is niet helemaal waar. Iedereen kan een bedrijf in een andere branche besturen ja, maar koppeling met de werkvloer is er gewoon totaal niet. En dat is kennis waar een bestuurder heel veel aan heeft. Ik zit in de IT, en keer op keer besef ik weer dat ik mazzel heb dat mijn baas kennis van zaken heeft, ook al kan hij totaal niet programmeren. Ik hoor verhalen van IT'ers die nog net niet de haren uit hun hoofd trekken door een baas of opdrachtgever met 0 kennis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174484332
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom zou iemand die een paar jaar in het leger gediend heeft (bijna per definitie) een betere politieke bestuurder van het departement zijn?
Omdat die misschien weet wat er onder de manschappen speelt?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:03:20 #267
408813 crew  trein2000
pi_174484408
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles wat ook op lokaal niveau speelt is een post die door elke politicus ingevuld kan worden. BZK is veel diplomatie, dat is toch iets wat ik associeer met elke vorm van politiek bedrijven.

En dat laatste is niet helemaal waar. Iedereen kan een bedrijf in een andere branche besturen ja, maar koppeling met de werkvloer is er gewoon totaal niet. En dat is kennis waar een bestuurder heel veel aan heeft. Ik zit in de IT, en keer op keer besef ik weer dat ik mazzel heb dat mijn baas kennis van zaken heeft, ook al kan hij totaal niet programmeren. Ik hoor verhalen van IT'ers die nog net niet de haren uit hun hoofd trekken door een baas of opdrachtgever met 0 kennis.
Dan moet die baas een goede adviseur nemen. Laat die er nou net zijn op defensie. Hij heet Rob Bauer.

Maar dan heb je nog een goede bestuurde nodig en dat is Bijleveld zeker.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174484528
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Omdat die misschien weet wat er onder de manschappen speelt?
Dat is wel heel misschien. Rechtstreeks uit de krijgsmacht komt iemand natuurlijk nooit in aanmerking. Dan heb je het dus op z'n best over sterk achterhaalde kennis. Daarnaast zal het ook al snel gaan om iemand uit de hogere regionen binnen defensie. Ook dan heb je weinig kennis van de werkvloer over het algemeen.
Het is wat simplistisch dat geroep om een militair op defensie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:09:49 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174484567
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moet die baas een goede adviseur nemen. Laat die er nou net zijn op defensie. Hij heet Rob Bauer.

Maar dan heb je nog een goede bestuurde nodig en dat is Bijleveld zeker.
Praten via een extra communicatielaag is ook niet altijd even wenselijk. Je voegt toch weer een extra afhankelijkheid toe en elkaar echt begrijpen zal je nooit doen. Inlevingsvermogen is heel belangrijk, en geen adviseur kan daarvoor zorgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174484570
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wel heel misschien. Rechtstreeks uit de krijgsmacht komt iemand natuurlijk nooit in aanmerking. Dan heb je het dus op z'n best over sterk achterhaalde kennis. Daarnaast zal het ook al snel gaan om iemand uit de hogere regionen binnen defensie. Ook dan heb je weinig kennis van de werkvloer over het algemeen.
Het is wat simplistisch dat geroep om een militair op defensie.
Klinkt vooral heel tof. Beetje populistisch gelul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174484605
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klinkt vooral heel tof. Beetje populistisch gelul.
Correct. Over populistisch gelul gesproken, zou de FvD straks ook weer gaan huilen over bijvoorbeeld het partijkartel als er een waarnemend burgemeester wordt benoemd in Amsterdam?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:12:42 #272
408813 crew  trein2000
pi_174484652
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Praten via een extra communicatielaag is ook niet altijd even wenselijk. Je voegt toch weer een extra afhankelijkheid toe en elkaar echt begrijpen zal je nooit doen. Inlevingsvermogen is heel belangrijk, en geen adviseur kan daarvoor zorgen.
Je snapt dat een minister vooral via papier praat en zich amper bezighoud met de waan van de dag. Die heeft dus tijd zát om zich goed te laten informeren. En ja je bent afhankelijk van je ambtelijke top. Maar dat is elke minister. Je kunt nooit alles van je beleidsterrein weten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:13:06 #273
408813 crew  trein2000
pi_174484661
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct. Over populistisch gelul gesproken, zou de FvD straks ook weer gaan huilen over bijvoorbeeld het partijkartel als er een waarnemend burgemeester wordt benoemd in Amsterdam?
Uiteraard
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:19:08 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174484817
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je snapt dat een minister vooral via papier praat en zich amper bezighoud met de waan van de dag. Die heeft dus tijd zát om zich goed te laten informeren. En ja je bent afhankelijk van je ambtelijke top. Maar dat is elke minister. Je kunt nooit alles van je beleidsterrein weten.
Je maakt die minister dan compleet afhankelijk van wat anderen zeggen.

Wederom: leuk als het allemaal koek en ei is, maar nu heeft defensie even wat meer nodig dan iemand met bestuurservaring die een carrière in de politiek moet beschermen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174484818
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wel heel misschien. Rechtstreeks uit de krijgsmacht komt iemand natuurlijk nooit in aanmerking. Dan heb je het dus op z'n best over sterk achterhaalde kennis. Daarnaast zal het ook al snel gaan om iemand uit de hogere regionen binnen defensie. Ook dan heb je weinig kennis van de werkvloer over het algemeen.
Het is wat simplistisch dat geroep om een militair op defensie.
Nou nee hoor, in Amerika bijv doen ze niet anders. Mensen met enig ervaring in defensie of soortgelijke taken krijgen zo’n post.

Alleen al de manier van handelen van Hennis toont al aan dat ze 0.0% verstand heeft van deze sector. Alleen al hoe ze met dat mortierincident omgegaan is is al schandalig genoeg wmb
pi_174484889
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je maakt die minister dan compleet afhankelijk van wat anderen zeggen.

Wederom: leuk als het allemaal koek en ei is, maar nu heeft defensie even wat meer nodig dan iemand met bestuurservaring die een carrière in de politiek moet beschermen.
En waarom denk je dat Knops dat wel kan bieden? Die heeft immers amper bestuurlijke ervaring (en zal dus omver geblazen worden door de hoge militairen) en zal zich drukker maken om zijn vervolgcarriere dan Eem Bijleveld.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:23:02 #277
408813 crew  trein2000
pi_174484899
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je maakt die minister dan compleet afhankelijk van wat anderen zeggen.

Wederom: leuk als het allemaal koek en ei is, maar nu heeft defensie even wat meer nodig dan iemand met bestuurservaring die een carrière in de politiek moet beschermen.
Jij denkt dat bioloog Ronald Plasterk iets afweet van staatsinrichting? Toch heeft hij de eilanden prima onder de duim. Ook als ze onrustig zijn.

Elke minister is afhankelijk van z’n adviseurs, zonder is hij nergens. Stel we zetten nu een marineman neer als MinDef. Dan nog weet die niks van grondoptreden en is hij op dat terrein afhankelijk van z’n adviseurs.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174484917
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nou nee hoor, in Amerika bijv doen ze niet anders. Mensen met enig ervaring in defensie of soortgelijke taken krijgen zo’n post.

Alleen al de manier van handelen van Hennis toont al aan dat ze 0.0% verstand heeft van deze sector. Alleen al hoe ze met dat mortierincident omgegaan is is al schandalig genoeg wmb
Daarom denken de Amerikanen ook dat geweld voor bijna alles de oplossing is....
pi_174484952
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij denkt dat bioloog Ronald Plasterk iets afweet van staatsinrichting? Toch heeft hij de eilanden prima onder de duim. Ook als ze onrustig zijn.

Elke minister is afhankelijk van z’n adviseurs, zonder is hij nergens. Stel we zetten nu een marineman neer als MinDef. Dan nog weet die niks van grondoptreden en is hij op dat terrein afhankelijk van z’n adviseurs.
En op OCW bakte Plasterk er weinig van ondanks dat hij uit het werkveld kwam.
pi_174484963
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom denken de Amerikanen ook dat geweld voor bijna alles de oplossing is....
Als je economie erom draait??

En in de VS hebben ze wel respect voor hun militairen, iets wat hier ver te zoeken is vaak. Schandalig soms, maar dat is een ander topic
pi_174484982
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Democratie is niet eens in de 4 jaar stemmen en verder kop dicht, dat weet jij ook.
Niet ?
Is dat kort geleden veranderd dan ?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:28:51 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174485045
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij denkt dat bioloog Ronald Plasterk iets afweet van staatsinrichting? Toch heeft hij de eilanden prima onder de duim. Ook als ze onrustig zijn.

Elke minister is afhankelijk van z’n adviseurs, zonder is hij nergens. Stel we zetten nu een marineman neer als MinDef. Dan nog weet die niks van grondoptreden en is hij op dat terrein afhankelijk van z’n adviseurs.
Plasterk en prima in één zin? Au :X
Hij en Hennis hadden er in 2014 al uit moeten liggen. En zijn handelen rond de ramp op Sint Maarten was ook maar meh.

Die afhankelijkheid is niks mis mee, maar een minister moet nog steeds verantwoordelijkheid dragen en niet alles afschuiven. Dan kan je zelfs mij op die post zetten en nog goed beleid zien ook, tot één van hen het verpest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:29:15 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174485053
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Niet ?
Is dat kort geleden veranderd dan ?
Nog niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174485184
Waarom is het nu opeens bij defensie raar als je daar iemand neerzet met veel kennis op dat vakgebied ??

Op Justitie zat bijna altijd een jurist, op Financien een econoom, en Els Borst was arts (en hoogleraar) toen ze minister van Volksgezondheid werd.
pi_174485195
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nou nee hoor, in Amerika bijv doen ze niet anders. Mensen met enig ervaring in defensie of soortgelijke taken krijgen zo’n post.

Alleen al de manier van handelen van Hennis toont al aan dat ze 0.0% verstand heeft van deze sector. Alleen al hoe ze met dat mortierincident omgegaan is is al schandalig genoeg wmb
In Amerika koop je toch gewoon een ministerspost? Of ga je nu met droge ogen beweren dat Betsy Devos een onderwijsdeskundige is?
pi_174485746
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nou nee hoor, in Amerika bijv doen ze niet anders. Mensen met enig ervaring in defensie of soortgelijke taken krijgen zo’n post.

Alleen al de manier van handelen van Hennis toont al aan dat ze 0.0% verstand heeft van deze sector. Alleen al hoe ze met dat mortierincident omgegaan is is al schandalig genoeg wmb
Het is een beetje te makkelijk om alleen Hennis daarop af te rekenen. Degenen die bij de opslag e.d. betrokken waren kun je dat meer kwalijk nemen. Hennis zat niet aan de uitvoerende kant.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 07:35:31 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174487331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat Hennis fouten heeft gemaakt, moet er voortaan iemand met een militaire achtergrond het ministerie besturen? Iets wat niet gebruikelijk is in Nederland.
Dat iets niet gebruikelijk is wil natuurlijk nog niet zeggen dat het niet zou kunnen.

Iemand met een beetje feeling voor het departement zou wel een keer leuk zijn, in plaats van een gladde accountant of huppelende directiesecretaresse.

Defensie is overigens al jarenlang een puinhoop dankzij keuzes van het kabinet sinds 1990 ongeveer. Hennis heeft daarvan een hoop op d'r bordje gekregen. Niet allemaal even eerlijk, maar zo werkt de politiek. Het mortierincident is hier al aangehaald, maar er is nog een incident. Het schietincident waarbij een commando is overleden op de schietbaan. Dit zijn al 3 directe doden dankzij falend beleid van de afgelopen jaren (begonnen ver voor Hennis al). Maar met de aantrekkende economie en Rusland dat zich nadrukkelijker profileert is eindelijk het besef gekomen dat er geld bij moet. Maar geld alleen gaat de problemen niet oplossen op MinDef. Het grootste probleem is dat er de afgelopen jaren ongelofelijk veel kennis is verdwenen. Ervaren jongens die de poort zijn uitgelopen omdat ze niet de ambitie/capaciteiten hadden om verder door te stromen zijn vervangen door jochies van 20 die net van de KMS af komen. Verder is de verkoop van de Leopards (die we nu weer leasen van de Duitsers :') ) ook weer een knap staaltje mismanagement. Alle kennis is de deur uitgelopen en nu moeten we weer bedelen bij de duitsers om af en toe hun tanks te mogen gebruiken :').

Geld is 1 ding, maar laat ze eerst maar eens beginnen met fatsoenlijk personeelsbeleid, en zorgen dat je de kennis en ervaring binnenboord houdt.

[ Bericht 47% gewijzigd door fathank op 18-10-2017 07:57:47 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174487741
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:00 schreef Xa1pt het volgende:
Het is een beetje te makkelijk om alleen Hennis daarop af te rekenen. Degenen die bij de opslag e.d. betrokken waren kun je dat meer kwalijk nemen. Hennis zat niet aan de uitvoerende kant.
Het ging natuurlijk al mis met de aankoop van dat spul.
Dat was in 2006, 2 ministers voor Hennis ..........
pi_174488019
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 07:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat iets niet gebruikelijk is wil natuurlijk nog niet zeggen dat het niet zou kunnen.

Iemand met een beetje feeling voor het departement zou wel een keer leuk zijn, in plaats van een gladde accountant of huppelende directiesecretaresse.

Defensie is overigens al jarenlang een puinhoop dankzij keuzes van het kabinet sinds 1990 ongeveer. Hennis heeft daarvan een hoop op d'r bordje gekregen. Niet allemaal even eerlijk, maar zo werkt de politiek. Het mortierincident is hier al aangehaald, maar er is nog een incident. Het schietincident waarbij een commando is overleden op de schietbaan. Dit zijn al 3 directe doden dankzij falend beleid van de afgelopen jaren (begonnen ver voor Hennis al). Maar met de aantrekkende economie en Rusland dat zich nadrukkelijker profileert is eindelijk het besef gekomen dat er geld bij moet. Maar geld alleen gaat de problemen niet oplossen op MinDef. Het grootste probleem is dat er de afgelopen jaren ongelofelijk veel kennis is verdwenen. Ervaren jongens die de poort zijn uitgelopen omdat ze niet de ambitie/capaciteiten hadden om verder door te stromen zijn vervangen door jochies van 20 die net van de KMS af komen. Verder is de verkoop van de Leopards (die we nu weer leasen van de Duitsers :') ) ook weer een knap staaltje mismanagement. Alle kennis is de deur uitgelopen en nu moeten we weer bedelen bij de duitsers om af en toe hun tanks te mogen gebruiken :').

Geld is 1 ding, maar laat ze eerst maar eens beginnen met fatsoenlijk personeelsbeleid, en zorgen dat je de kennis en ervaring binnenboord houdt.
Defensie is een zooitje omdat er jarenlang op onze strijdkrachten is bezuinigd, niet om het departement werd geleid door incompetente ministers. Ik ben niet principieel gekant tegen een militair op die post, ik zie alleen niet per se de toegevoegde waarde ervan in. We hebben al de Commandant der Strijdkrachten, die feitelijk de directeur is van alle militairen. Hij of zij heeft de dagelijkse leiding over onze strijdkrachten. Waarom je daar dan nog een iemand met een militaire achtergrond naast zou zitten, is mij een raadsel. Juist omdat het volk de baas is over Defensie, heeft het de voorkeur om een burger op de plek van de minister te zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 18 oktober 2017 @ 09:06:11 #290
408813 crew  trein2000
pi_174488030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Defensie is een zooitje omdat er jarenlang op onze strijdkrachten is bezuinigd, niet om het departement werd geleid door incompetente ministers. Ik ben niet principieel gekant tegen een militair op die post, ik zie alleen niet per se de toegevoegde waarde ervan in. We hebben al de Commandant der Strijdkrachten, die feitelijk de directeur is van alle militairen. Hij of zij heeft de dagelijkse leiding over onze strijdkrachten. Waarom je daar dan nog een iemand met een militaire achtergrond naast zou zitten, is mij een raadsel. Juist omdat het volk de baas is over Defensie, heeft het de voorkeur om een burger op de plek van de minister te zetten.
Zo sta ik er ook in. Maar als er een militair is die het kan is dat natuurlijk ook prima maar het is zeker geen vereiste.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 oktober 2017 @ 09:16:48 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174488127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Defensie is een zooitje omdat er jarenlang op onze strijdkrachten is bezuinigd, niet om het departement werd geleid door incompetente ministers. Ik ben niet principieel gekant tegen een militair op die post, ik zie alleen niet per se de toegevoegde waarde ervan in. We hebben al de Commandant der Strijdkrachten, die feitelijk de directeur is van alle militairen. Hij of zij heeft de dagelijkse leiding over onze strijdkrachten. Waarom je daar dan nog een iemand met een militaire achtergrond naast zou zitten, is mij een raadsel. Juist omdat het volk de baas is over Defensie, heeft het de voorkeur om een burger op de plek van de minister te zetten.
Lekker makkelijk om de bezuinigingen de schuld te geven. Als minister heb je gewoon de taak om zo goed mogelijk op het geld te zitten wat je hebt. Dan ga je niet op missie met afgeschreven wapens naar tig verre landen om leuk mee te kunnen doen met de grote jongens.

En waarom kan een volksvertegenwoordiger volgens jou geen ex-militair zijn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174488170
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om de bezuinigingen de schuld te geven. Als minister heb je gewoon de taak om zo goed mogelijk op het geld te zitten wat je hebt. Dan ga je niet op missie met afgeschreven wapens naar tig verre landen om leuk mee te kunnen doen met de grote jongens.
De zaken liggen natuurlijk veel gecompliceerder. Het is niet alsof een minister in zijn of haar uppie besluit om militairen op missie te sturen.

Er komt een verzoek binnen van de NAVO of VN, vervolgens wordt er binnen de top van Defensie over gedebatteerd, wat uiteindelijk leidt tot een voorstel met daarin meerdere scenario's. Dat belandt op het bureau van de minister. Die legt het voor aan de andere leden van het kabinet. De ministerraad maakt uiteindelijk een keuze, waarna het voorstel wordt voorgelegd aan de Tweede Kamer. Dan is het aan de volksvertegenwoordiging om een definitief besluit te nemen.

Het is dus niet alsof een minister een missie wel een tof idee vindt, waarna onze jongen op pad worden gestuurd. Daar gaat een heel proces aan vooraf.

quote:
En waarom kan een volksvertegenwoordiger volgens jou geen ex-militair zijn?
Waarom schrijf ik dat precies? Ik stel nota bene in de tweede zin van mijn vorige post dat ik niet principieel gekant ben tegen een ex-militair op de post van minister van Defensie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174489006
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om de bezuinigingen de schuld te geven. Als minister heb je gewoon de taak om zo goed mogelijk op het geld te zitten wat je hebt. Dan ga je niet op missie met afgeschreven wapens naar tig verre landen om leuk mee te kunnen doen met de grote jongens.

En waarom kan een volksvertegenwoordiger volgens jou geen ex-militair zijn?
De volksvertegenwoordigers zitten in de Tweede Kamer, ministers zijn er om te besturen en niet om (een deel van) het volk te vertegenwoordigen.
pi_174493088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom is het nu opeens bij defensie raar als je daar iemand neerzet met veel kennis op dat vakgebied ??

Op Justitie zat bijna altijd een jurist, op Financien een econoom, en Els Borst was arts (en hoogleraar) toen ze minister van Volksgezondheid werd.
Opeens kan dat niet meer en is het wel heel logisch dat een bioloog eilandjes gaat runnen. Dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten en je ook iemand uit het veld kan nemen met bestuurlijke ervaring (er komt geen militairtje even vanuit mali aangevlogen) schijnt ook vergeten te worden.

W.b.t. meer feeling en minder politiek pleasen: die hele mali missie is daar een voorbeeld van. Met wat we hadden, hadden we daar gewoon niet heen moeten gaan. Koenders had dat geregeld dacht ik.

Ook snap ik niet waarom iemand in de kamer gelijk een goed bestuurder is (tenzij ze er al tig jaar zitten maar goed je moet toch nieuwe poppetjes ergens neerzetten op een gegeven moment) zoals Dekker :') en iemand met ervaring dat niet is en ook niet kan zijn.
pi_174493161
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 00:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is een beetje te makkelijk om alleen Hennis daarop af te rekenen. Degenen die bij de opslag e.d. betrokken waren kun je dat meer kwalijk nemen. Hennis zat niet aan de uitvoerende kant.
Ze is niet voor niets politiek verantwoordelijk. Het is meer dan enkel een formaliteit. Dat ze die mortieren niet zelf die loods ingetild heeft doet daar niets aan af.
pi_174493205
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze is niet voor niets politiek verantwoordelijk. Het is meer dan enkel een formaliteit. Dat ze die mortieren niet zelf die loods ingetild heeft doet daar niets aan af.
Dat ontkent niemand, dus wat je hiermee wil zeggen ontgaat me even.
pi_174493235
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om de bezuinigingen de schuld te geven. Als minister heb je gewoon de taak om zo goed mogelijk op het geld te zitten wat je hebt. Dan ga je niet op missie met afgeschreven wapens naar tig verre landen om leuk mee te kunnen doen met de grote jongens.

En waarom kan een volksvertegenwoordiger volgens jou geen ex-militair zijn?
En ze heeft lang genoeg de tijd gehad om erachter te komen dat het daar niet goed is. Dan ga je toch evalueren wat je voorgangers gedaan hebben. Als ze echt goed had geweest had ze zich afgevraagd waar ze mee bezig waren.

Een bestuurder als bestuurder zou ook prima kunnen, maar dan moet er wel wat veranderen dat de laag met ervaring eronder meer te zeggen krijgt/dat ook doet.
pi_174493245
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ontkent niemand, dus wat je hiermee wil zeggen ontgaat me even.
Ik vond dat je haar rol in het geheel nogal aan het downplayen was, is de boodschap.
pi_174493263
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:22 schreef Mr.Major het volgende:
W.b.t. meer feeling en minder politiek pleasen: die hele mali missie is daar een voorbeeld van. Met wat we hadden, hadden we daar gewoon niet heen moeten gaan. Koenders had dat geregeld dacht ik.
Achteraf gelul. Die missie was geen besluit van de minister alleen.
pi_174493284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Defensie is een zooitje omdat er jarenlang op onze strijdkrachten is bezuinigd, niet om het departement werd geleid door incompetente ministers.
Een competente minister had gezien dat de acties die ze uitvoeren niet verenigbaar zijn met die bezuinigingen, en daar gevolgen aan verbonden.
pi_174493335
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Achteraf gelul. Die missie was geen besluit van de minister alleen.
Haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')