abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174422433
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_174422857
Oh ff wat lastig, hopelijk zijn ze inmiddels stil of is je man je komen redden :*

En al die uitscheur-/ hechtverhalen :o hier 2 keer vrijwel geen schade (haarscheurtjes alleen) maar nu ga ik nog eens extra nadenken over mijn wens voor een derde :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174422953
Ik heb ze beide stil *O* de vraag is wel voor hoe lang, maar goed. De giller ligt maar weer te drinken op bed en de meegiller heb ik rustig daarnaast liggen. Zo heerlijk die stilte dan!

Op dit soort momenten baal ik ook echt dat ik er twee heb, dan moet je ze wel afwisselen. En Em wordt sowieso vaker gepakt omdat die nou eenmaal het meest (hardst) huilt, wat ik dan weer sneu voor Lala vind en ik die dus ondanks gehuil van Em net zovaak probeer te pakken, want anders heeft Em voordeel van veel huilen terwijl Lala voor het niet huilen juist ook aandacht verdient. Dat vind ik echt het lastigst. Maar ik ben vooral heel blij dat zoon overal doorheen slaapt!

Man gaat over twee weken een weekend weg (is een jaarlijks uitje met vrienden) maar we moeten het daar nog even goed over gaan hebben denk ik... zo jammer dat ze niet even vantevoren aangeven welke avonden ze vervelend gaan zijn zodat daar omheen te plannen is, ze hebben ook regelmatig goede avonden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:38:44 #4
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174423302
Pittig, FF! Maar wat moet die stilte dan heerlijk zijn! Is er iemand die eventueel een avondje als back-up kan staan als je man weg is dat weekend? Dat als ze niet braaf gaan slapen, er iemand kan komen helpen?
pi_174423337
Oh FF, zo pittig zijn zulke avonden... Ik kon er het beste tegen als ik me er aan overgaf dat die avond niets meer zou worden (qua rust/tijd voor mezelf). En soms zaten ze beide huilend bij me op schoot of in hun bvkussen en deed ik even oordopjes in om niet helemaal waus te worden.

Dat balanceren van aandacht blijft helaas. In het ziekenhuis geven ze mee als tip: maak gebruik van het ruste/geduldige karakter van de één en haal dat qua aandacht in op een moment dat de rust teruggekeerd is. Soms haalde ik de rustigste zelfs expres iets eerder uit bed (bij eerste gemurmel), de start van de dag was echt zijn privé knuffelmomentje.
pi_174423594
Ik krijg ook met de dag meer respect voor je Madivi! Dat je dit full time in je eentje hebt gedaan! Die tip over aandacht verdelen doe ik hier onbewust al regelmatig, maar is wel een goede om op te letten!

Ik heb de film die ik keek overigens ook na een kwartier maar uit gezet, was zelfs met ondertiteling niets van te volgen :D en andere dingen doen dan tv kijken zie ik op avonden als ik alleen ben al als bonus.

Als m'n man een weekend weg is, is hij oa met m'n zwager, dus m'n zus kan bijspringen indien nodig (woont 2 straten verderop) maar mezelf kennende is dat echt alleen in heel hoge nood.

Maar ze slapen *O* en man is op weg naar huis *O* en morgen een dag zonder baby's *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174424704
Wat fijn FF! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 15 oktober 2017 @ 01:12:44 #8
269689 crew  Viv
pi_174425700
Dat van die aandacht verdelen lijkt me zó enorm lastig, of het nu een tweeling is of een ouder kindje plus nieuwe baby. En zélfs als het heel eerlijk verdeeld zou zijn, dan is dat misschien niet altijd zoveel tijd en aandacht voor ieder kindje als je graag zou willen. Het speelt hier absoluut mee in de afweging om het vooralsnog bij ZZ te laten. Ik vind jullie supermama's! :*
pi_174426242
Klacht:
Baby's }:|
Mannen }:|

M. heeft een leuk grapje bedacht. 1 keer per dag poepen en dat bewaren tot de nachtvoeding.
Vriendje was zo lief om de laatste voeding te doen, inclusief verschonen, maar was de beruchte randjes vergeten naar buiten te klappen.

Nou ja, er ligt nu dus een kleine M. naast me in een heerlijk fris pakje :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174426257
Soms kan ik die kerel van mij wel een kussen tegen z'n hoofd slaan. 'Vraag dan gewoon of ik wat voor je wil doen, ik ben inmiddels ook al 20 minuten wakker'. Grrr. Ik vraag me echt af of hij überhaupt beseft hoeveel tijd en moeite het kost om kind te voeden, te verschonen en weer slapend in zijn (warme) bedje te leggen. En dan met name wat dat s nachts doet, gezien hij zijn ogen dicht doet en weer slaapt, maar ik nog heel lang alert ben of ik Dirk niet hoor of bezig ben de random gedachten in mijn hoofd weer tot rust krijgen. Ik heb verder niets te klagen, want hij doet echt heel veel voor me en Dirk is echt een makkelijk kind. Maar s nachts (en met inmiddels toch best slaaptekoet) kan ik dit echt niet zo goed hebben. :')

Fijn dat je ze uiteindelijk weer rustig hebt gekregen FF. Wij hebben met oog op de ivf ook ooit eens een gesprek gehad over tweelingen, maar als ik jou zo hoor weet ik niet of ik dat wel had gekund. En dan ook nog met een ouder kindje erbij. Respect hoor. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174426371
Nanuke :*
Samen een keer (in het daglicht) over hebben? Zo midden in de nacht met slaaptekort is het meestal een stuk heftiger qua emoties.
Oh ja, verschonen doe ik echt alleen maar bij poepluier 's nachts. Anders na het voeden/boeren lekker terug in bed en mezelf omdraaien om verder te slapen.

Vriend hier vond het geloof ik heel vervelend dat hij de luier verkeerd had aangedaan, ik moest er wel mee lachen :P

FF, sowieso _O_ inderdaad. Ik denk niet dat ik me raad had geweten met een tweeling.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 15 oktober 2017 @ 06:54:41 #12
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174426443
Jij bent ook vroeg op, LeSage!

Ella gaat tegenwoordig poepen om 5u én 6u 's ochtends. Om 6u wordt kleuter ook wakker, dus we zitten alweer gezellig te ontbijten :O

Ik was even vergeten dat een baby die op de knietjes kan zitten ook dingen van lage tafeltjes kan pakken. Kwam ik terug met de ontbijtspullen, is Ella gezellig met de kattenbrokjes aan het spelen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174426603
Ik was nog niet op hoor. Even de fles gegeven aan M. en weer in slaap gevallen. We zijn nu pas wakker, behalve S. die ligt nog steeds te snurken ^O^

Wat is dat toch met baby's en dierenvoer? Blijft aantrekkelijk op de een of andere manier.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 15 oktober 2017 @ 08:15:13 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174426643
Kent iemand een goede babymonteur? O's doorslaapfunctie is kapot :O Ik heb 0800-boobs geprobeerd, maar die reactiveert alleen de op-mama-slapen-noodoplossing en dat is natuurlijk symptoombestrijding in plaats van het onderliggende probleem aan te pakken. ;(
Extra respect voor moeders die er standaard meerdere keren per nacht uit moeten _O_ Ik heb vandaag een mega uitgebreide kraambrunch, dus ga maar goed aan de cafeïne c_/
pi_174427274
Moest hard lachen om 0800-boobs _O-

Hier is de poepluier meestal net voor ons avondeten. En snachts doe ik ook alleen een poepluier tenzij het een volle plasluier is met kans op overstromingsgevaar.
pi_174427505
ff wat zwaar zo alleen met 2 baby's, respect hoor! En ook voor de alleenstaande mama's met 1 baby. Ik ben zo blij dat vriend het af en toe over kan nemen.

Ben inmiddels wel jaloers op de nachten van vriend, die slaapt de hele nacht door (mss kort wakker 2x per nacht als ik ga voeden). Maar dat is een goed teken, want dat betekent dat de nachten fijn gaan nu :)

stroop ook 1 nacht is al heftig hoor, zeker als je het niet gewend bent. Veel plezier vanmiddag!
pi_174427659
Vannacht van half 12 tot 5 uur sochtends migraine aanval..

Was ook nog eens mijn beurt om snachts flesjes te geven en 100 x opnieuw speentjes erin te stoppen.

Wat denk je? Mijn baby die al bijna 3.5 maanden niet meer doorslaapt sliep vannacht gewoon weer van 19 tot 6.30!

Toen ik hem zijn flesje kwam geven sochtends gaf hij mij steeds zijn knuffeltje.

Liefste baby ooit.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:40:23 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174427887
Ik vind het juist 's nachts helemaal niet erg om het alleen te doen. Er is niemand om me aan te ergeren en ook niemand om rekening mee te houden met licht of geluid. Of die zich ermee bemoeit. Overdag wil ik juist wel eens mijn handen vrij, maar daarvoor is er soms iemand. Het is allemaal een kwestie van gewoon doen zoals het is denk ik, net als wij ook heus allemaal wel een tweeling aan zouden kunnen. Desondanks heb ik veel bewondering voor je, flyingfish! ^O^

Lekker RF, dat jouw versie van de liefste baby ooit zich weer even van zijn doorslaapkant liet zien toen je het nodig had.

De mijne is z'n handen aan het ontdekken. Die verbaasde blik! We vermaken ons *;
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174428241
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:22 schreef tombolafan het volgende:
Oh ff wat lastig, hopelijk zijn ze inmiddels stil of is je man je komen redden :*

En al die uitscheur-/ hechtverhalen :o hier 2 keer vrijwel geen schade (haarscheurtjes alleen) maar nu ga ik nog eens extra nadenken over mijn wens voor een derde :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier wel schade. Ze hebben drie kwartier gehecht en dat vond ik zo stom. :') Maar ik heb er eigenlijk weinig last van gehad en nu helemaal niet meer.

En ik rammel zo hard! Gisteren op bezoek geweest bij vriendin. Haar mini is sinds een week thuis (ruim 6 weken te vroeg geboren) en ik mocht heerlijk knuffelen. Zo klein nog! We hadden de jongetjes ook samen op een speelkleed gelegd voor een foto. Ging M heel zachtjes over het wangetje van de mini aaien. Je kon me opdweilen. O+
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:26:20 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174428756
Ik vond dat lange hechten helemaal niet erg. Mijn zoon was er, en hij lag op me, en ik was thuis, het was een prachtige nieuwe dag en niks kon me gebeuren. Oh ja, het was ook grondig verdoofd. Al had ik een uur zo moeten liggen!

Cygne, rammel je voor nu of voor ooit? Ik hoop wel dat hier een keer een tweede komt maar dat zie ik pas over een paar jaar voor me eigenlijk. Dit allemaal nog eens meemaken lijkt me wel heel fantastisch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174429340
Op dat moment was ik er klaar mee. _O- Achteraf wel heel blij mee want het is echt heel netjes gedaan. Oh en dat eerste moment dat je je baby op je borst hebt. O+ Ik hield m zo stevig vast dat ik m bijna fijn kneep voor mn gevoel. _O-

Ik rammel voor nu al! En man ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174430076
Stelletje rammelaars :P Ik herkende me heel erg in het stukje van LeSage in het vorige topic. De wens was altijd drie kindjes maar met twee lijken we zo compleet O+ (Ook was de laatste zwangerschap wel een tikkie stressen dus ik weet niet of ik daar nog een keer zin in heb..)

Hechten vond ik de tweede keer met baby op de buik ook helemaal niet erg. Na de eerste bevalling (in het ziekenhuis) kreeg ik allemaal nare opmerkingen van die arts(? ) die aan het hechten was over het verloop van de bevalling (waaronder: ja je perste echt helemaal verkeerd!) en gingen ze mijn baby wegen/meten/weetikveel, dus ik lag me in mijn uppie te ergeren. Ik ben wel blij dat ik deze keer geen knip heb gehad. Wat een verschil in herstel! (En tussen de lakens.)

Lemijn: leuk he dat ze die handjes gaan ontdekken. Dat ze ook echt zo kunnen kijken van: ‘hee wat is dat?’

Hier wordt de laatste tijd flink op een handje gesabbeld en geknaagd, dus wie weet krijgen we toch weer een duimelot.
pi_174430258
Nouja wat een hork kazy. :o
pi_174432097
Hier tijdens het hechten de kinderartsen in de kamer omdat hij niet huilde en blauw werd.
Baby meegenomen naar de couveuse afdeling, lig je dan..

Hechten duurde gelukkig niet lang en kon daarna naar mijn baby.

Ik rammel trouwens helemaal niet. Heb wel regelmatig heimwee naar de tijd dat hij klein was en ik voelde me heel speciaal tijdens de zwangerschap maar ik heb vooral heimwee naar Goedzakje toen hij zo klein was. Gewoon dat moment nog een keertje opnieuw doen, maar niet met een nieuwe baby.

Sowieso ook niet van plan want de kans dat ik dan opnieuw zwangerschapsvergiftiging krijg is gewoon erg groot.

Oh ja, net kerst rompertjes gekocht bij de Hema. Sorry, not sorry. :D

[ Bericht 12% gewijzigd door ReginaFalange op 15-10-2017 15:03:03 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174432524
Toen peuter zo groot was als L. nu begonnen we rond deze tijd al voor een tweede baby. Nu moet ik daar echt niet aan denken. :o Ik denk dat we compleet zijn, maar we hebben afgesproken het er nog eens over te hebben als L. twee is. Zo kort ertussen als nu zie ik niet nog eens zitten. :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')