Muah. Zoveel ruimte op de snelweg is er bijna nooit. Het is fijner om langzaam te gaan op een kleine motor dan langzaam te gaan op een grote motor. Dan heb je zo’n beest tussen je benen die liters en liters slurpt voor paar km en dan kan je nooit eruit halen wat er in zit. Mijn Kawasaki Ninja trekt zo hard op als een sportwagen: 100 km/u in 5 seconden! Dan vind ik al snel genoeg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:39 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Het bijhouden is het probleem ook niet. Het verschil komt wel als zij volgas gaan geven.
A ja, de twee extremen bij elkaar. Hayabusa en baby Kwak. Goeie tijd. Ook op de snelwegen tijdens/na ritjes.quote:
Naja veel plezier ermee iig! Maar denk nou niet dat je opgevoerde brommer hetzelfde is als een 600quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Muah. Zoveel ruimte op de snelweg is er bijna nooit. Het is fijner om langzaam te gaan op een kleine motor dan langzaam te gaan op een grote motor. Dan heb je zo’n beest tussen je benen die liters en liters slurpt voor paar km en dan kan je nooit eruit halen wat er in zit. Mijn Kawasaki Ninja trekt zo hard op als een sportwagen: 100 km/u in 5 seconden! Dan vind ik al snel genoeg.
Je overschat je Ninja of onderschat 600cc behoorlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Muah. Zoveel ruimte op de snelweg is er bijna nooit. Het is fijner om langzaam te gaan op een kleine motor dan langzaam te gaan op een grote motor. Dan heb je zo’n beest tussen je benen die liters en liters slurpt voor paar km en dan kan je nooit eruit halen wat er in zit. Mijn Kawasaki Ninja trekt zo hard op als een sportwagen: 100 km/u in 5 seconden! Dan vind ik al snel genoeg.
Ah, zit niet op mijn motor, nooit nodig gehad ookquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 10:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Yup, dat je lampen blijven branden. Is vaak de stand net je stuurslot. Als je even niet op let kan dat en nare verrassing zijn.
Ik zal er toch geen lange reizen mee maken wanneer ik mijn rijbewijs heb. Gewoon beetje in de stad rondrijden om stoer te doen en chicks te versieren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Naja veel plezier ermee iig! Maar denk nou niet dat je opgevoerde brommer hetzelfde is als een 600
quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je overschat je Ninja of onderschat 600cc behoorlijk.
Zodra je je kentekencard hebt mag je mij een tikkie sturen (+ bonnetje van je tankbeurt).
Denk combi van beide..net als ik de ktm iets onderschat heb plus euforie want eindelijk mooi weer .....10 km later is het gebeurtquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je overschat je Ninja of onderschat 600cc behoorlijk.
Zodra je je kentekencard hebt mag je mij een tikkie sturen (+ bonnetje van je tankbeurt).
Een cabrio is in dat geval een betere investering, dan kan ze tenminste direct met je mee.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Gewoon beetje in de stad rondrijden om stoer te doen en chicks te versieren.
En dan kom je thuis met je chick, staat je moeder al in de gang en krijg je klappen met de pollepel omdat je niet optijd was voor het eten ?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zal er toch geen lange reizen mee maken wanneer ik mijn rijbewijs heb. Gewoon beetje in de stad rondrijden om stoer te doen en chicks te versieren.
Ik stond gisteren bij mijn neef voor de deur. Kwamen er twee scharrels voor bij en knoopte een gesprek met mij aan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 20:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een cabrio is in dat geval een betere investering, dan kan ze tenminste direct met je mee.
nog gefixt?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik stond gisteren bij mijn neef voor de deur. Kwamen er twee scharrels voor bij en knoopte een gesprek met mij aan.
De chicks hebben hem gevraagd of hij zin had in een ritje. Maar helaas, hij was nog aan het genieten van de geboorte van z'n baby ninja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
250 is wel een afknapper ja.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Alleen een praatje. Ze vroeg hoeveel cc de motor was etc.
Inderdaad, een te groot getal noemen kan ook een afschrikkend effect hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik zeg altijd 450cc hoppa meteen 3 chikies om je nek echt fantastisch
quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Inderdaad, een te groot getal noemen kan ook een afschrikkend effect hebben.
Die komen dan ook niet voor je motor denk ik..quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:53 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb nooit scharrels die komen vragen hoeveel cc m'n motor heeft.
Scharrels zijn toch vrouwen die je al ooit hebt geneukt? Of is dat anders in jouw/mijn regio?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Alleen een praatje. Ze vroeg hoeveel cc de motor was etc.
-> R&Pquote:Op zondag 15 oktober 2017 02:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Scharrels zijn toch vrouwen die je al ooit hebt geneukt? Of is dat anders in jouw/mijn regio?
Zoals?quote:Op zondag 15 oktober 2017 01:42 schreef Geelman het volgende:
Whahaha, wat een kerel, die Atak. Zonder rijbewijs z'n nieuwe aanwinst naar huis rijden...
Bandit is nu ruim over de 50k heen. Zit soms wel eens aan iets nieuws te denken met 50 pk extra...
Wiens clone is dit?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:33 schreef Kreator het volgende:
Hoi,
Vorige week eerste les gehad. Heb gistermiddag een Mv Agusta gekocht. Stukje gereden. (Even op de top gehad op de a35).
Eerste wheelie getrokken, dat ging ook wel aardig.
Groetjes,
Krea.
Mja, de mijne is, met 150k op de klok, inmiddels toch wel echt toe aan pensioen vrees ikquote:Op zondag 15 oktober 2017 01:42 schreef Geelman het volgende:
Whahaha, wat een kerel, die Atak. Zonder rijbewijs z'n nieuwe aanwinst naar huis rijden...
Bandit is nu ruim over de 50k heen. Zit soms wel eens aan iets nieuws te denken met 50 pk extra...
Waarom snoer je die vent niet gewoon de mond? Even het topic opschonen en een waarschuwing geven. Mocht hij het weer doen dan gewoon een ban.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:50 schreef Vinniiee het volgende:
Het verhaal wordt steeds mooier. Het volgende is dat ie gaat dragracen en net geen Europees kampioen wordt met dat ding, omdat hij werd afgeleid door z'n fans?
Z900 schijnt wel leuk te zijn volgens de testen, maar met een GSX-S750 zou ik ook prima kunnen leven.quote:
Wow, dat zijn echt een hoop kilometers. Wat wil jij hierna gaan rijden?quote:Op zondag 15 oktober 2017 04:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, de mijne is, met 150k op de klok, inmiddels toch wel echt toe aan pensioen vrees ik
Best een respectabele eindstand, denk ik zo. Maar toch..
neequote:Op zondag 15 oktober 2017 09:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Voor wat betreft Atak zelf, even een IP adres naar voren halen, doorspelen en de rest komt vanzelf.
Dit is niet mijn subforum. In dit topic doet hij niks verkeerd.quote:Op zondag 15 oktober 2017 09:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waarom snoer je die vent niet gewoon de mond? Even het topic opschonen en een waarschuwing geven. Mocht hij het weer doen dan gewoon een ban.
De afgelopen twee topics gaan nergens meer over, ik heb jullie wel eens adequater zien reageren.
Voor wat betreft Atak zelf, even een IP adres naar voren halen, doorspelen en de rest komt vanzelf.
600SS kopen? Eckte Duc met carburateurs, ketting en nog vele andere dingen die stuk kunnen!quote:Op zondag 15 oktober 2017 12:08 schreef BlackLining het volgende:
Ik trek wel ergens een pekelfiets vandaan binnenkort. Zien we na de winter wel weer verder.
Eigenlijk wil ik iets met cardan en injectie, want dat geleuter met carburateurs begin ik ook meer en meer zat te worden maar goed, voor een pekelfiets net te duur. Of ik moet nog ergens zo'n K75rs zien te scoren, dat zou ideaal zijn. Anders wordt het een XJ900 denk ik.
Hoe lang ben je?quote:Op zondag 15 oktober 2017 13:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, is gewoon loose fit wat ik heb, heeerlijk.
https://www.motorkledingcenter.nl/booster-750.html
Krea is één van de oprichters van PTA. Ken je FOK! historie bro.quote:
Testen zeggen niks.. Rijden is allesquote:Op zondag 15 oktober 2017 09:55 schreef Geelman het volgende:
[..]
Z900 schijnt wel leuk te zijn volgens de testen, maar met een GSX-S750 zou ik ook prima kunnen leven.
[..]
Wow, dat zijn echt een hoop kilometers. Wat wil jij hierna gaan rijden?
Zo'n GTR1000 als waar ik mee op mijn bek ben gegaan is best een lekkere pekelbak. Vond hem alleen een beetje dorstig, maar dat kan ook aan mijn rechterpols hebben gelegenquote:Op zondag 15 oktober 2017 12:08 schreef BlackLining het volgende:
Ik trek wel ergens een pekelfiets vandaan binnenkort. Zien we na de winter wel weer verder.
Eigenlijk wil ik iets met cardan en injectie, want dat geleuter met carburateurs begin ik ook meer en meer zat te worden maar goed, voor een pekelfiets net te duur. Of ik moet nog ergens zo'n K75rs zien te scoren, dat zou ideaal zijn. Anders wordt het een XJ900 denk ik.
klinkt bekend, ik moet ook altijd lengtematen, zeker op de motor is het shittie als je broek te kort is.quote:Op zondag 15 oktober 2017 13:14 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een motor spijkerbroek met langere pijpen?
De broeken die ik vind worden alleen op taillemaat verkocht, en dan laat de lengte vaak nogal te wensen over.
Zal hem er eens bijschrijvenquote:Op zondag 15 oktober 2017 16:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo'n GTR1000 als waar ik mee op mijn bek ben gegaan is best een lekkere pekelbak. Vond hem alleen een beetje dorstig, maar dat kan ook aan mijn rechterpols hebben gelegen
juist in de winter is zo'n fisher price ding wel relaxed.. Ik zat met mijn lengte en postuur op de snelweg gewoon 95% droog in een hoosbuiquote:Op zondag 15 oktober 2017 17:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zal hem er eens bijschrijven
Al ben ik sinds ik die K100LT had wel een beetje klaar met die rijdende tupperware parties
Ik zit ook wat door NTV650's te bladeren. Heb nu twee viercilinders staan, onderhand wil ik wel weer eens wat anders erbij.
Hmm, dat is misschien nog niet een zo'n gek idee.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klinkt bekend, ik moet ook altijd lengtematen, zeker op de motor is het shittie als je broek te kort is.
Je kunt hem ook naar de kleermaker brengen en ter hoogte van de knie een cm of 15 leer/kevlar/cordura ertussen laten zetten
Goede ideeën, ik kan niet anders zeggen.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zit ook wat door NTV650's te bladeren. Heb nu twee viercilinders staan, onderhand wil ik wel weer eens wat anders erbij.
met deze temperaturen rij je sowieso in een doorwaai pakkie natuurlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2017 19:46 schreef Elegy het volgende:
Lekker gereden vandaag, had bijna mijn doorwaaijas aangetrokken
quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:00 schreef Maegrim het volgende:
Lekker gereden in m'n doorwaaijas dit weekend, 1027km in 2 dagen en een beetje
Vanmiddag stond de temperatuursensor op 26.4 graden
Ja, vandaag weer een heel eind op m'n '96 Bandit gereden en het blijft een heel fijn ding. Voor nu misschien wel perfect eigenlijk!quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Testen zeggen niks.. Rijden is alles
Ik ben niet zo van het nieuwere spul, elektronica staat wmb rechtevenredig met gezeik en onzinnige dealerbezoeken.
Ik heb nu een injectiefiets, en ik wil liefst weer terug naar oldskool carbjes.
Nieuw spul is mooi, maar niet echt mijn ding. Ik ben van de allroads en zou best wel een dikke KTM willen, maar ik schijt peulen voor die elektronische rotzooi.
Ja zei een collega ook tegen mij zul je dat wel doen zo een fiets als die stilstaat kun je er niks meer mee he?quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Testen zeggen niks.. Rijden is alles
Ik ben niet zo van het nieuwere spul, elektronica staat wmb rechtevenredig met gezeik en onzinnige dealerbezoeken.
Ik heb nu een injectiefiets, en ik wil liefst weer terug naar oldskool carbjes.
Nieuw spul is mooi, maar niet echt mijn ding. Ik ben van de allroads en zou best wel een dikke KTM willen, maar ik schijt peulen voor die elektronische rotzooi.
Hmm, dat scheelt nog wel aardig.quote:
Ik zou hem zeker even gaan passen ergens, hele fijne betaalbare broek.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hmm, dat scheelt nog wel aardig.
Misschien maar eens zo'n kevlar legging proberen met knie en heupbescherming er in. Dan kan ik mijn gewone broek er over aan doen.
2,03quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik zou hem zeker even gaan passen ergens, hele fijne betaalbare broek.
Zoals ik zeg hij valt echt heel los...
Zal morgen is een foto maken voor je.
Hoe lang ben jij dan ?
Mijn AT liet me gewoon nooit staan.. Ooit één keer op een oprijwagen gestaan in 200k km omdat mijn uitgaande as keerring eruit liep, en een keer een gebroken ketting, dawast.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja zei een collega ook tegen mij zul je dat wel doen zo een fiets als die stilstaat kun je er niks meer mee he?
Ja ik dacht als een niet elektrische fiets stilstaat kan ik er ook niks mee
Voor mij geen punt om het niet gedaan te hebben....maja nu staat die alsnog stil
Maar dat koppel tering dat is wel verslavend... 4cilinder is gewoon saai vergeleken daarmee.
Da klonk wel fijn zeker, gebroken ketting... braaaaaap de begrenzer in hahaquote:Op zondag 15 oktober 2017 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn AT liet me gewoon nooit staan.. Ooit één keer op een oprijwagen gestaan in 200k km omdat mijn uitgaande as keerring eruit liep, en een keer een gebroken ketting, dawast.
Owja, een keer stroom gelazer toen mijn hoofdzekering-houder was gesmolten, effe aan elkaar knopen en kachelen maar weer.
Netjesquote:Op zondag 15 oktober 2017 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn AT liet me gewoon nooit staan.. Ooit één keer op een oprijwagen gestaan in 200k km omdat mijn uitgaande as keerring eruit liep, en een keer een gebroken ketting, dawast.
Owja, een keer stroom gelazer toen mijn hoofdzekering-houder was gesmolten, effe aan elkaar knopen en kachelen maar weer.
tijdens redelijk relaxed optrekken na een rotonde met een km of 60/70, slaat vast in je achterbrug, hendig sjieke slip en daar sta je met een muurvast achterwiel midden op de weg.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Da klonk wel fijn zeker, gebroken ketting... braaaaaap de begrenzer in haha
Mja, mijn Bandit heeft me, geloof het of niet, ook nooit laten staan maar echt van harte loopt dat toch allemaal niet meer.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn AT liet me gewoon nooit staan.. Ooit één keer op een oprijwagen gestaan in 200k km omdat mijn uitgaande as keerring eruit liep, en een keer een gebroken ketting, dawast.
Owja, een keer stroom gelazer toen mijn hoofdzekering-houder was gesmolten, effe aan elkaar knopen en kachelen maar weer.
Wow nog vast slaan ook.. das wel heel zuur... netjes dat je je hem kon houden!quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tijdens redelijk relaxed optrekken na een rotonde met een km of 60/70, slaat vast in je achterbrug, hendig sjieke slip en daar sta je met een muurvast achterwiel midden op de weg.
Niet heel grappig.
ik had zelden gelazer met de carbs van de AT, altijd tikkie lopen.. Werden eens per 40/50k eens afgesteld tezamen met nieuwe pitten en dat was het, no shit. Ding startte en liep als een zonnetje na. Een nachtje -15 deed hem echt he-le-maal niks.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, mijn Bandit heeft me, geloof het of niet, ook nooit laten staan maar echt van harte loopt dat toch allemaal niet meer.
Dat je carbjes zelf kunt fixen dat vind ik ook ideaal, en leuk om te doen ook trouwens, alleen op gegeven moment gaat dat toch echt te vaak nodig zijn tot op het punt waarop de carburatie gewoon fubar is zoals bij mijn Bandit. Altijd geleuter met dat mengsel wat ik gewoon nooit goed krijg. En als het dan een keer slecht weer is of hij is gewoon ongesteld dan wordt het weer een heel gevecht met dat ding.
Dat soort gezeik ben ik, zeker in de winter, echt helemaal klaar mee. Ik wil gewoon een goed mengsel.
Maar ja, áls het dan kapot gaat
Ja, maar je gaat een keer op het punt komen dat rubbers uitdrogen, de gas- of vlotternaald gaar is, membraan begint te scheuren, etc. Dan ben je toch verder van huis. Dat zijn gewoon slijtage onderdelen, doe je helemaal niks aan. Vroeg of laat gaan ze eraan en dan is het feest.quote:Op maandag 16 oktober 2017 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik had zelden gelazer met de carbs van de AT, altijd tikkie lopen.. Werden eens per 40/50k eens afgesteld tezamen met nieuwe pitten en dat was het, no shit. Ding startte en liep als een zonnetje na. Een nachtje -15 deed hem echt he-le-maal niks.
deftige braam in de achterbrug en ik moest effe aandringen om de boel los te krijgen. Ik was vlak bij de zaak toen, en we hebben hem met een heftruck opgehaald want de boel zat echt vast-vast.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wow nog vast slaan ook.. das wel heel zuur... netjes dat je je hem kon houden!
Netjes. Mijn vorige motor vond het echt niet fijn bij 7 graden of lager. Ik heb nu een engels geval met injectie, ideaal qua geen gedoe meer met choke, minder ideaal als de dynamo stuk is tijdens de tt Ik mis het geluid van die oude kawa ook wel een beetje. Carb motoren blijven gewoon beter klinken dan injectie imho.quote:Op maandag 16 oktober 2017 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik had zelden gelazer met de carbs van de AT, altijd tikkie lopen.. Werden eens per 40/50k eens afgesteld tezamen met nieuwe pitten en dat was het, no shit. Ding startte en liep als een zonnetje na. Een nachtje -15 deed hem echt he-le-maal niks.
injectie loopt smoother denk ik, minder rauw.. De CB klinkt best goed voor een 4 cilinder, maar ook heel smooth, een beetje emotieloos ofzo.. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.. Té perfect.quote:Op maandag 16 oktober 2017 22:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Netjes. Mijn vorige motor vond het echt niet fijn bij 7 graden of lager. Heb nu een engels geval met injectie, ideaal qua geen gedoe meer met choke, minder ideaal als de dynamo stuk is tijdens de tt Ik mis het geluid van die oude kawa ook wel een beetje. Carb motoren blijven gewoon beter klinken dan injectie imho.
Als de ketting dan een slagader raakt dan is het einde oefening.quote:Op maandag 16 oktober 2017 23:19 schreef Geerd het volgende:
Zodan voor het zelfde geld slaat die in je poot
Inderdaad, investeer je geld gewoon in een auto. Veiliger, je kan een chick mee naar huis nemen of fun hebben in diezelfde auto.quote:Op maandag 16 oktober 2017 23:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Als de ketting dan een slagader raakt dan is het einde oefening.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 00:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Inderdaad, investeer je geld gewoon in een auto. Veiliger, je kan een chick mee naar huis nemen of fun hebben in diezelfde auto.
Ik heb gisteren mijn kentekenbewijs ontvangen. Ik DM het wel even.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 00:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Inderdaad, investeer je geld gewoon in een auto. Veiliger, je kan een chick mee naar huis nemen of fun hebben in diezelfde auto.
Hoe krijg je het ook altijd voor elkaar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:20 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
ongeveer zo ver bij huis vandaan als dat ik binnen nederland kan zijn
Nu nog een tankbonnetje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb gisteren mijn kentekenbewijs ontvangen. Ik DM het wel even.
Balen!quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:20 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
ongeveer zo ver bij huis vandaan als dat ik binnen nederland kan zijn
ja, die had wel een battlescarretje.. Geefnie, mag best op een allroad met dik een ton erop.quote:Op maandag 16 oktober 2017 23:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
hahahaha aan een heftruck omhoog... heerlijk
Zeker ook wel schade aan die achterbrug of niet ?
Hehe, die is er alleen vanaf toch? Fixablequote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:20 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
ongeveer zo ver bij huis vandaan als dat ik binnen nederland kan zijn
Als mijn zus een piemel had gehad was het mijn broer geweest.quote:Op maandag 16 oktober 2017 23:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Als de ketting dan een slagader raakt dan is het einde oefening.
Welke banden hadden jouw voorkeur op je beste motor? (de XRV natuurlijk )quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als mijn zus een piemel had gehad was het mijn broer geweest.
Zuur! Punkmuis had eergister een dorp verderop opeens een ventiel wat de geest gaf.... ook zo lullig want dat fix je niet ff snel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 08:20 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
ongeveer zo ver bij huis vandaan als dat ik binnen nederland kan zijn
quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 09:04 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het ook altijd voor elkaar.
quote:
zat klem tussen achterbrug en tandwiel. is overigens al een foto van 2 jaar terug ofzo was er idd afgelopen omdat ie hevig aan vervanging toe was nieuwe set lag zelfs al thuis op de eettafel maar deka zou pas 2 dagen later langskomen om het ff samen te doen (was toentertijd de 1e keer voor mij)quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, die is er alleen vanaf toch? Fixable
Dan moet ik weer rijden zonder rbw. Ok ik ga wel vanavond even tanken wanneer er niemand op de weg is.quote:
Genderneutraal zijn is heel populair in deze dagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als mijn zus een piemel had gehad was het mijn broer geweest.
Je kan beter een briefje met "atak, <datum van vandaag>, groetjes aan lieve fokkers" schrijven en die op je motor leggen en daar een foto van maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 13:35 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan moet ik weer rijden zonder rbw. Ok ik ga wel vanavond even tanken wanneer er niemand op de weg is.
[..]
Genderneutraal zijn is heel populair in deze dagen.
zomer; Anakee all the wayquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Welke banden hadden jouw voorkeur op je beste motor? (de XRV natuurlijk )
Ik ben erg blij met die tkc80's alleen de slijtage is wel erg rap.
Twijfel nu over:
Anakee wild
Mitas e07
Of dus toch de TKC80
Scouts vallen af want ik wil ook in de regen rijden
achterwiel moet toch effe losquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[..]
zat klem tussen achterbrug en tandwiel. is overigens al een foto van 2 jaar terug ofzo was er idd afgelopen omdat ie hevig aan vervanging toe was nieuwe set lag zelfs al thuis op de eettafel maar deka zou pas 2 dagen later langskomen om het ff samen te doen (was toentertijd de 1e keer voor mij)
Hahaha.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 13:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je kan beter een briefje met "atak, <datum van vandaag>, groetjes aan lieve fokkers" schrijven en die op je motor leggen en daar een foto van maken.
tkc zijn de continentals. K60 is Heidenau scout.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zomer; Anakee all the way
Alle andere seizoenen had ik Heidenau's (idd TKC80 zo uit mijn hoofd).
Heidenau is wel even omschakelen na Anakees, dan moeten er wat graadjes bochtenschuinte vanaf zeg maar , maar die doen het allrond best heel goed.
Het was toch 10 liter euro95. Ik heb al getankt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hahaha.
Prima, dan mag hij een Tikkie twv ¤ 10 sturen zonder dat ie zonder rijbewijs naar een tankstation hoeft te rijden.
vind ik eigenlijk wel meevallen. Onder de XT in ieder geval... doen het prima ook in natte omstandighedenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:26 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tkc zijn de continentals. K60 is Heidenau scout.
Maar die k60 is bij nat weer echt hoeren
Ja vond ik eerst ook, maar nu ik die tkc's heb sta ik ervan te kijken hoe die zelfs op asfalt eindeloos meer grip hebben ongeacht het weer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 16:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vind ik eigenlijk wel meevallen. Onder de XT in ieder geval... doen het prima ook in natte omstandigheden
quote:
Er zijn wel meerdere wegen naar rome ??quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:04 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die heeft ie ook nog niet toch? Terwijl hij na les 1 alles al kon. Had toch gedacht met 3 lessen wel een AVB te horen.
Ik wil ook met de motor rijden, maar werkzaamheden waar ik langs moet durf ik niet met de motor. Bijzonder oneffen modder/blubber met bochten.
Ja, 20-30 minuten omrijden. De afrit snelweg ligt eruit en ze laten alleen een paadje open de snelweg op, tussen de werkzaamheden door. Terugweg moet ik dus sowieso 20-30 minuten omrijden en geen zin om dat op de heenweg ook te gaan doen op de motor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere wegen naar rome ??
Och ik had hem ook met 5quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:04 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die heeft ie ook nog niet toch? Terwijl hij na les 1 alles al kon. Had toch gedacht met 3 lessen wel een AVB te horen.
Ik wil ook met de motor rijden, maar werkzaamheden waar ik langs moet durf ik niet met de motor. Bijzonder oneffen modder/blubber met bochten.
Hoeveel lessen heb jij gehad dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:04 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Die heeft ie ook nog niet toch? Terwijl hij na les 1 alles al kon. Had toch gedacht met 3 lessen wel een AVB te horen.
Ik wil ook met de motor rijden, maar werkzaamheden waar ik langs moet durf ik niet met de motor. Bijzonder oneffen modder/blubber met bochten.
Ik kan je met alle zekerheid zeggen dat er meer in gaat dat 10 liter.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:00 schreef Atak het volgende:
Wat is de capaciteit van de tank van een r250? De stats zeggen 18 liter maar vanmiddig toen ik tankte kon er net 10 liter in en geen druppel meer. Ik ging tanken toen dat rode lichtje ging branden.
http://www.motorcycle.com(...)2009/ninja/250r.html
[..]
Hoeveel lessen heb jij gehad dan?
Ik heel veel. Maakt dat uit dan? Jij zegt na 1 les dat je alles al helemaal kan. Vind het dan niet raar gedacht als je met 3-5 lessen je AVB zou halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:00 schreef Atak het volgende:
Wat is de capaciteit van de tank van een r250? De stats zeggen 18 liter maar vanmiddig toen ik tankte kon er net 10 liter in en geen druppel meer. Ik ging tanken toen dat rode lichtje ging branden.
http://www.motorcycle.com(...)2009/ninja/250r.html
[..]
Hoeveel lessen heb jij gehad dan?
Eensch, ik kwam van een schakel af en mocht/kon na 5 lessen avb halen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:33 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heel veel. Maakt dat uit dan? Jij zegt na 1 les dat je alles al helemaal kan. Vind het dan niet raar gedacht als je met 3-5 lessen je AVB zou halen.
Als dat lichtje gaat branden hoeveel liter zit er dan nog in?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:25 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik kan je met alle zekerheid zeggen dat er meer in gaat dat 10 liter.
Ik heb nooit gezegd dat ik alles al kan. Ik kan heel goed schakelen en die andere basisdingen die je moet kunnen. Ik heb ook al 4 jaar ervaring met autorijden maar een motor is anders. Ik moet wennen aan het gewicht.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:33 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heel veel. Maakt dat uit dan? Jij zegt na 1 les dat je alles al helemaal kan. Vind het dan niet raar gedacht als je met 3-5 lessen je AVB zou halen.
300 km op een tank is goed te doen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Als dat lichtje gaat branden hoeveel liter zit er dan nog in?
Van 'ik heb de techniek al onder controle' na je eerste les naar goed kunnen schakelen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik alles al kan. Ik kan heel goed schakelen en die andere basisdingen die je moet kunnen. Ik heb ook al 4 jaar ervaring met autorijden maar een motor is anders. Ik moet wennen aan het gewicht.
Ervaring met autorijden helpt meer voor verkeersinzicht dan voor beheersing. Schakelbrommer is wel een goede voor ervaring. Maar je zei wel dat je de techniek al beheerste hoor En da's toch echt AVB.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik alles al kan. Ik kan heel goed schakelen en die andere basisdingen die je moet kunnen. Ik heb ook al 4 jaar ervaring met autorijden maar een motor is anders. Ik moet wennen aan het gewicht.
quote:Op donderdag 21 september 2017 13:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb al paar lessen gehad. De techniek heb ik wel onder de knie. Ik moet gewoon meer rij uren hebben. En onverzekerd rondrijden? Hoe denk je dat je naar huis gaat wanneer je een motor koopt? Je kunt toch niet 1 minuut nadat je een motor hebt gekocht gelijk een verzekering afsluiten.
quote:
hmmmquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 22:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
HOE dan ?!?!
[ afbeelding ]
[ Bericht 2% gewijzigd door Vinniiee op 17-10-2017 22:54:07 ]
owja, dat was het.. TKC80 zijn noppen, daar wil je sowieso niet mee op asfalt, laat staan bij nat. Heb nog een set AT wielen staan met TKC erop..quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:26 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tkc zijn de continentals. K60 is Heidenau scout.
Maar die k60 is bij nat weer echt hoeren
wadaggie van compleet gebrek aan comfort, pestherrie op de snelweg e.d.? En slijten idd als een megeaul op asfalt.. Zijn in no time zo vierkant dat je kunt parkeren zonder standaardquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 17:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja vond ik eerst ook, maar nu ik die tkc's heb sta ik ervan te kijken hoe die zelfs op asfalt eindeloos meer grip hebben ongeacht het weer.
Het nadeel is dat het slijt alsof ze van krijt zijn.
Vanochtend ging een motorrijder me voor, glibberend en glijdend. Maar het ging. Al was het wel een stuk droger dus veel minder blubber. Ik ga het morgen gewoon doen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere wegen naar rome ??
Als je goeie banden hebt dan moet het geen probleem zijn zolang je niet te hard gaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 09:52 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Vanochtend ging een motorrijder me voor, glibberend en glijdend. Maar het ging. Al was het wel een stuk droger dus veel minder blubber. Ik ga het morgen gewoon doen.
De herrie was met de scouts erger had ik het idee (maar uiteindelijk is de rijwind het ergst)... ook de grip met de tkc80 is in de bochten vele malen beter.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 04:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wadaggie van compleet gebrek aan comfort, pestherrie op de snelweg e.d.? En slijten idd als een megeaul op asfalt.. Zijn in no time zo vierkant dat je kunt parkeren zonder standaard
Ik kan me de uitwijkoefening nog goed herinneren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Van 'ik heb de techniek al onder controle' na je eerste les naar goed kunnen schakelen.
Je blijft me verbazen.
Eigenlijk was dat de nuttigste AVB oefening samen met de noodstop.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik kan me de uitwijkoefening nog goed herinneren.
Mind was blown.
Niet standaard wegrijden met een achtje..quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat de nuttigste AVB oefening samen met de noodstop.
Achtjes
Veel mensen die moeite hebben met een krappe halve draai anders. Bekijk de filmpjes van de meets maarquote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat de nuttigste AVB oefening samen met de noodstop.
Achtjes
Met een dik stuur is dat ook wel wat makkelijker dan met clip ons.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Veel mensen die moeite hebben met een krappe halve draai anders. Bekijk de filmpjes van de meets maar
ik zou een nieuwe vragenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 19:15 schreef Geerd het volgende:
Ktm Nederland en Oostenrijk zijn ondertussen met de motor bezig
Gewoon poot aan de grond motor kantelen en volgas toch?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Veel mensen die moeite hebben met een krappe halve draai anders. Bekijk de filmpjes van de meets maar
Dan is ie nooit echt krap. Gewoon vol gas erop en met een wheelie die 8 draaien. Stelt niks voor.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Gewoon poot aan de grond motor kantelen en volgas toch?
Wie gaat er dan ook met clipons rijdenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Met een dik stuur is dat ook wel wat makkelijker dan met clip ons.
Meets?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:43 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Veel mensen die moeite hebben met een krappe halve draai anders. Bekijk de filmpjes van de meets maar
Gebruikte jij twee handen en zat je met je gezicht naar voren ja? Pfff, automobilistquote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo dus, op 01:06. Zo deed ik hem ook op mijn AVB examen.
Ja ik heb nog nooit een lesmotor gezien met clipons.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 12:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook met clipons rijden
Ik zat al aan dat scenario te denken...straks gaan ze strooien ga je toch niet meer rijden. Blijft die daar overwinteren en dan tegen April...ja we krijgen het niet voor elkaar je krijgt een nieuwequote:
Niet standaard aanrennen en erop springen..quote:Op woensdag 18 oktober 2017 11:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet standaard wegrijden met een achtje..
Dat is voor sommigen heel normaal:quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet standaard aanrennen en erop springen..
Lekker man....wat was er misquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:55 schreef Erasmo het volgende:
Morgen eindelijk weer de motor ophalen
Ik ben in ieder geval trots op je dat je nu op weg durft.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:24 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb volgens mij een automobilist erg doen schrikken door me aan de officiele regels te houden. File begon dus ik ging filteren, keek goed, zet knipperlicht aan naar rechts (om er tussen te gaan vanaf linkerbaan) en schuif 'm ertussen. Auto rechts achter me dacht zeker dat ik 'm ervoor gooide en moet wel vol in de ankers zijn gegaan. Oeps.
Maar heerlijk weer en zo fijn om met de motor de omrijdroute te doen. Hoef ik niet steeds te wachten op tegenliggers.
Gedoe met inbouwen van de snellader gecombineerd met onregelmatig in Nederland zijn.quote:
Want? is er iets gebeurd?quote:Op donderdag 19 oktober 2017 18:58 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval trots op je dat je nu op weg durft.
Hij verwees naar mijn eerdere post over zorgen over een specifiek stukje te rijden. Er zijn werkzaamheden hier en daar mag je doorheen rijden, maar was maandag en dinsdag één grote blubberpoel, heel oneffen, en je moet er een bocht door maken. Vond ik niet verstandig om doorheen te glibberen. Woensdag was het opgedroogd en kon het prima.quote:
Zuchtquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:23 schreef Atak het volgende:
Ik zat even te kijken hoeveel het kost om nieuwe banden eronder te laten zetten: 260 euro. Best duur zo’n grapje.
De huige banden zijn aan de zijkant opgedroogd. Het profiel zelf is wel goed maar ze moeten sowieso verandert worden. De banden die er nu onder zitten komen uit 2010. Ik heb geen zin in een klapband op mijn eerste bike.
Die oldskool relais moeten ze gewoon en mass in de kliko tyfen.. volgens mij kost een LED relais niet eens heel veel meer dan een standaard relaisje.. Heb het op de CB ook meteen vervangen samen met de LED knippers en het achterlicht; geen gekloot met weerstandjes en rommel. Bedrading allemaal gesoldeerd en gekoust, dat gaat nooit meer stukquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:39 schreef Salatrel het volgende:
zo weer aan de hobby geweest. poosje terug had ik gepost over de chinese led blinkies die ik besteld had. ondanks dat ze mooi knipperde en ook stevig waren had met eerst het schroefdraad erin gedraaid en daarna de boel gelakt dus je raad het al schroefdraad naar de vaantjes. dus ik heb nu toch maar originele yamaha led blinkies genomen die ik voor ook al had en gelijk een relais ertussen zodat de weerstandjes achterwege kunnen blijven. dat scheelt weer connectors en een hoop troep onder de kont.
ik snap trouwens niet dat het niet standaard erop zit want het is niet zo alsof je dat relais ertussen zet het is een vervangingsonderdeeltje stekkertje los stekkertje vast klaar.
Misschien kun je gebruikte slicks kopen via marktplaats. Maximale grip!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:23 schreef Atak het volgende:
Ik zat even te kijken hoeveel het kost om nieuwe banden eronder te laten zetten: 260 euro. Best duur zo’n grapje.
De huige banden zijn aan de zijkant opgedroogd. Het profiel zelf is wel goed maar ze moeten sowieso verandert worden. De banden die er nu onder zitten komen uit 2010. Ik heb geen zin in een klapband op mijn eerste bike.
Waarom zou je je motor onderhouden? Je mag er toch niet op rijden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:23 schreef Atak het volgende:
Ik zat even te kijken hoeveel het kost om nieuwe banden eronder te laten zetten: 260 euro. Best duur zo’n grapje.
De huige banden zijn aan de zijkant opgedroogd. Het profiel zelf is wel goed maar ze moeten sowieso verandert worden. De banden die er nu onder zitten komen uit 2010. Ik heb geen zin in een klapband op mijn eerste bike.
Slicks?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien kun je gebruikte slicks kopen via marktplaats. Maximale grip!
Het moet uiteindelijk gebeuren. Beter dat die rijklaar is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Waarom zou je je motor onderhouden? Je mag er toch niet op rijden.
Hoeveel heb je betaald?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:48 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
Even nieuwe laarsjes gescoord. Na 3 jaar had ik wel doorwaailaarzen gekregen
Goede tijd van het jaar wel, om nieuwe shit te kopen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:43 schreef Erasmo het volgende:
Ok m'n winterpak is nu echt aan vervanging toe, zeiknat
Ja precies. Ik was 180 kwijt voor een setje Alpines.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goede tijd van het jaar wel, om nieuwe shit te kopen.
Misschien nog ff nieuwe helm scoren dit jaar...maja moet ik wel een motor hebben om naar een zaak te rijdenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja precies. Ik was 180 kwijt voor een setje Alpines.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:07 schreef Amoeba het volgende:
Net wel een gruwelijke roadrage. Kruispunt voor het PSV stadion, daar staan twee banen voor rechtdoor en ik kon uiterst links filteren tot p2, niks aan de hand. Springt het licht op groen, wil de gast die dus half naast/achter mij staat 'm ervoor duwen
Dus ik haal vlug in, draai me om, begint ie maximaal op z'n claxon te rammen. Ik wilde die vent eerst op een gewoon handgebaar trakteren maar daar kan ik dus niet zo goed tegen he. Mooie vinger terug, komt ie rechts naast mij rijden met z'n raam open. Dus ik trek de koppeling in om hem even van een mooie soundtrack te laten genieten.
Stapt ie volgende stoplicht uit om me te vertellen dat ik afstand moet houden.
Heel rustig en beheerst je helm af doen, en dan in dezelfde beweging je helm ongelofelijk hard op zijn Nase knetsen. daarna weer opzetten en wegrijden, liefst over zijn tenenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:07 schreef Amoeba het volgende:
Net wel een gruwelijke roadrage. Kruispunt voor het PSV stadion, daar staan twee banen voor rechtdoor en ik kon uiterst links filteren tot p2, niks aan de hand. Springt het licht op groen, wil de gast die dus half naast/achter mij staat 'm ervoor duwen
Dus ik haal vlug in, draai me om, begint ie maximaal op z'n claxon te rammen. Ik wilde die vent eerst op een gewoon handgebaar trakteren maar daar kan ik dus niet zo goed tegen he. Mooie vinger terug, komt ie rechts naast mij rijden met z'n raam open. Dus ik trek de koppeling in om hem even van een mooie soundtrack te laten genieten.
Stapt ie volgende stoplicht uit om me te vertellen dat ik afstand moet houden.
Heeft af en toe wel zijn voordelen ja...op het werk ook weleens even een dubbeldekker controleren met een collega..1 boven 1 onder, en op het balkon wacht je even opelkaar. En als het te lang duurt controleer je hem tegemoet zegmaar...sommige situaties waren dan in een keer heel snel verholpenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel rustig en beheerst je helm af doen, en dan in dezelfde beweging je helm ongelofelijk hard op zijn Nase knetsen. daarna weer opzetten en wegrijden, liefst over zijn tenen
Sommige mensen hebben gewoon een kutleven, een kutbaan, een inferieur stuk lease rij-ijzer en een kutwijf, en dat vieren ze bot als ze op de weg zitten. Beetje triest wel, maar het is wat het is.
Heb het ook wel eens gehad dat er eentje verhaal kwam halen, bij een verkeerslicht, omdat ik ertussendoor reed en hij vond dat ik dat niet mocht. Helemaal in de haantjes mode, zo van 'vechten dan'? Toen hij bijna bij me was had ie ineens door dat ik toch best wel een beetje groot was, een dik motorpak aan had, een helm op, en carbon op de knokkels van mijn handschoenen.. toen ik mijn standaard uittrapte en aanstalten maakte om af te stappen ging ie maar weer snel instappen.
over dingen die te lang duren gesproken: morgen moet ik met de spr naar Groningen ipv ic....quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heeft af en toe wel zijn voordelen ja...op het werk ook weleens even een dubbeldekker controleren met een collega..1 boven 1 onder, en op het balkon wacht je even opelkaar. En als het te lang duurt controleer je hem tegemoet zegmaar...sommige situaties waren dan in een keer heel snel verholpen
Moet ik wel zeggen werk het liefst alleen maarja...
Waarom ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
over dingen die te lang duren gesproken: morgen moet ik met de spr naar Groningen ipv ic....
omdat dat zo in de dienst zit...quote:
Ja daar heb ik net die laarzen gescoordquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat dat zo in de dienst zit...
Tevens: tot 50% korting https://www.motorkledingcenter.nl/outlet/
Ohw wacht even vergeten dat je mazinies bent ik heb liever de spr...lekker icm na hgv er een keer door lekker rustigquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat dat zo in de dienst zit...
Tevens: tot 50% korting https://www.motorkledingcenter.nl/outlet/
Daarom helmcameraquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:07 schreef Amoeba het volgende:
Net wel een gruwelijke roadrage. Kruispunt voor het PSV stadion, daar staan twee banen voor rechtdoor en ik kon uiterst links filteren tot p2, niks aan de hand. Springt het licht op groen, wil de gast die dus half naast/achter mij staat 'm ervoor duwen
Dus ik haal vlug in, draai me om, begint ie maximaal op z'n claxon te rammen. Ik wilde die vent eerst op een gewoon handgebaar trakteren maar daar kan ik dus niet zo goed tegen he. Mooie vinger terug, komt ie rechts naast mij rijden met z'n raam open. Dus ik trek de koppeling in om hem even van een mooie soundtrack te laten genieten.
Stapt ie volgende stoplicht uit om me te vertellen dat ik afstand moet houden.
Ja ik had er eentje. SD kaart zat erin, batterij niet leeg. Gemiste kansquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:09 schreef Erasmo het volgende:
Volgende week maar eens kijken om wat leuks te scoren. Moet het wel droog zijn
[..]
Daarom helmcamera
Heb nog een stapeltje liggen van afgelopen seizoen. Voor ¤200 mag 'ie de hele bende hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Misschien kun je gebruikte slicks kopen via marktplaats. Maximale grip!
Jup, wil ik volgende week langs, kijken of er nog een leuk pak isquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat dat zo in de dienst zit...
Tevens: tot 50% korting https://www.motorkledingcenter.nl/outlet/
Ze zien er vrij nieuw uit maar ik koop liever nieuwe banden wanneer de tijd rijp is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb nog een stapeltje liggen van afgelopen seizoen. Voor ¤200 mag 'ie de hele bende hebben.
[ afbeelding ]
Op straat kan je er nog wel ff mee vooruit.
Misschien dat die voorbanden net om het achterwiel passen van een 250. Maar die achterbanden gaan nooit passenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb nog een stapeltje liggen van afgelopen seizoen. Voor ¤200 mag 'ie de hele bende hebben.
[ afbeelding ]
Op straat kan je er nog wel ff mee vooruit.
Whehe met 5K was mijn achterband wel opgeweest...quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:13 schreef Amoeba het volgende:
Mijn 748 heeft ook nieuwe slippertjes nodig. Ik heb die aanschaf uitgesteld naar volgend seizoen, ik ga 'm toch de winterstalling induwen eind deze maand. Maar ik had wel alvast een idee:
https://www.oponeo.nl/mot(...)AMsYbs4aAhmrEALw_wcB
Voorband dan ook Diablo Corsa. Maar 6000 km op één bandje..
Met die 600SS heb ik 2x achterband gewisseld en 25k gereden. En de band die er nu op ligt is nog 90%quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Whehe met 5K was mijn achterband wel opgeweest...
Mwja ook 2 hele andere motoren niet te vergelijken, 15k met een achterband lekkerquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:53 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Met die 600SS heb ik 2x achterband gewisseld en 25k gereden. En de band die er nu op ligt is nog 90%
Ah joh gewoon die achterbrug wat oprekken en een bredere velg erin hangen.. . Wat heeft zo'n ding standaard, 130?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:44 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Misschien dat die voorbanden net om het achterwiel passen van een 250. Maar die achterbanden gaan nooit passen
Ik denk dat ik zojuist 20,000 km op een Michelin Pilot Road 3 heb gereden. En volgens mij was hij nog niet op.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja ook 2 hele andere motoren niet te vergelijken, 15k met een achterband lekker
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zojuist 20,000 km op een Michelin Pilot Road 3 heb gereden. En volgens mij was hij nog niet op.
als het.geen haast heeft zou ik wachten tot de motorbeurs in Utrecht. Dit jaar ben ik er niet geweest, maar vorig jaar waren er leuke deals.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:56 schreef Geerd het volgende:
[..]
Misschien nog ff nieuwe helm scoren dit jaar...maja moet ik wel een motor hebben om naar een zaak te rijden
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:04 schreef Maegrim het volgende:
Zo'n LED achterlicht maakt best een verschil
...
netjes, vond het op de CB ook wel een vooruitgang.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:04 schreef Maegrim het volgende:
Zo'n LED achterlicht maakt best een verschil
sportschoenen.. Ok..quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:18 schreef Xaryna het volgende:
Ontzettend veel gereden vandaag en wat heb ik het koud gehad Blijkbaar zijn mijn schoenen niet waterdicht (achteraf gezien logisch, sportschoenen) dus natte sokken, en ik moet nog een fatsoenlijk warm pak kopen. Maar wel een leuke ervaring om met slecht weer een heel eind heen en terug te rijden. Een paar maanden terug was ik helemaal kapot geweest, nu ben ik alleen wat moe.
sorry, sportmodel motorschoenen. Niet gewone sportschoenenquote:
Ik heb denk ik zo'n 400km gedaan, voornamelijk snelweg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:02 schreef Amoeba het volgende:
Ja ik zag de bui al hangen dus 125km snelweg gehapt vandaag.
Ligt eraan welke en na de winter wil die heus ook nog wel een setje erop leggen hoor.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:27 schreef Atak het volgende:
Zijn bridstone goeie banden? De dealer wil ‘m wel plaatsen voor 250 euro maar dan moet ik hem nu brengen en niet na de winter.
Ach, iedereen zit altijd maar wat te huilen op regen maar het kan soms best leuk spelen zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:18 schreef Xaryna het volgende:
Ontzettend veel gereden vandaag en wat heb ik het koud gehad Blijkbaar zijn mijn schoenen niet waterdicht (achteraf gezien logisch, sportschoenen) dus natte sokken, en ik moet nog een fatsoenlijk warm pak kopen. Maar wel een leuke ervaring om met slecht weer een heel eind heen en terug te rijden. Een paar maanden terug was ik helemaal kapot geweest, nu ben ik alleen wat moe.
Dapper doe ik hem niet naquote:Op maandag 23 oktober 2017 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ach, iedereen zit altijd maar wat te huilen op regen maar het kan soms best leuk spelen zijn.
Pekelfiets BL?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
Heeft er hier iemand interesse in een XJ600 uit '93 (volgens mij)?
Staat al een paar jaar lang niks te doen (lees: in de weg) en hij mag weg. Optisch niet meer de mooiste en technisch "OK". Kmstand rond de 80.000 uit m'n hoofd.. kan goed 10.000 meer of minder zijn.
Koppelingskorf is ingeslagen en maakt wat bonkende geluiden maar dat doet aan het functioneren weinig af. Carburateurs mogen schoongemaakt worden. Uitlaat is aan vervanging toe (heb nog een goede liggen). Voorrem is gereviseerd. Bobines vervangen. Mogen nieuwe banden op. Misschien ook wel ketting & tandwielen. Vast nog dingen die ik vergeet, heb er namelijk al een tijd niet meer naar omgekeken .
Voor ¤100 mag je 'm op komen halen (of kom ik 'm brengen met de aanhanger tegen benzinekosten).
Gaafquote:Op maandag 23 oktober 2017 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ach, iedereen zit altijd maar wat te huilen op regen maar het kan soms best leuk spelen zijn.
Wel met broem-brrrooemm geluiden?quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:48 schreef BlackLining het volgende:
Ik moest 20km.
Maar wel zelf trappen
Wacht even tot BL dit topic weer leestquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:27 schreef Atak het volgende:
Zijn bridstone goeie banden? De dealer wil ‘m wel plaatsen voor 250 euro maar dan moet ik hem nu brengen en niet na de winter.
Ja 't is geen Ducati.quote:Op maandag 23 oktober 2017 15:58 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wacht even tot BL dit topic weer leest
Zelf een maand geleden ofzo Pilot Road 3 onder mijn motor laten leggen, maar hij rijd sindsdien een beetje apart, alsof er ergens iets niet helemaal lekker zit uitgelijnd. Even langsgeweest bij de garage met de uitermate beschrijvende klacht 'ja, hij rijdt raar', maar alles lijkt er gewoon goed onder te zitten, wat bewegen moet beweegt en wat vast moet zitten zit vast. Bandenspanning gecontroleerd, zag er ook allemaal goed uit. Paar dagen later weer terug, om de spanning weer te controleren, toen was achter volgens de meter leeg. Dat bleek het binnenventiel te zijn, dus die vervangen. Drie weken vakantie gehad, vrijdag weer gecontroleerd, niks aan de hand.
En toch rijdt 'ie nog steeds raar.
Yep, dat zat allemaal goed tijdens het verversen van die banden. We kwamen er toen wel achter dat bij het achterwiel het gat voor de as blijkbaar nét niet helemaal perfect in het midden zit. Dat zal echter niet ineens zijn gebeurd, want dan had ik dat al eerder moeten merken bij de vorige banden.quote:
Waar mag deze eventueel opgehaald worden? Vandaag 50km gefietst, nu al klaar meequote:Op maandag 23 oktober 2017 12:47 schreef Isdatzo het volgende:
Heeft er hier iemand interesse in een XJ600 uit '93 (volgens mij)?
Staat al een paar jaar lang niks te doen (lees: in de weg) en hij mag weg. Optisch niet meer de mooiste en technisch "OK". Kmstand rond de 80.000 uit m'n hoofd.. kan goed 10.000 meer of minder zijn.
Koppelingskorf is ingeslagen en maakt wat bonkende geluiden maar dat doet aan het functioneren weinig af. Carburateurs mogen schoongemaakt worden. Uitlaat is aan vervanging toe (heb nog een goede liggen). Voorrem is gereviseerd. Bobines vervangen. Mogen nieuwe banden op. Misschien ook wel ketting & tandwielen. Vast nog dingen die ik vergeet, heb er namelijk al een tijd niet meer naar omgekeken .
Voor ¤100 mag je 'm op komen halen (of kom ik 'm brengen met de aanhanger tegen benzinekosten).
quote:Op maandag 23 oktober 2017 15:58 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wacht even tot BL dit topic weer leest
Omgeving Eindhoven, staat bij m'n ouders.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar mag deze eventueel opgehaald worden? Vandaag 50km gefietst, nu al klaar mee
Eh, dank je .quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, dank je .Voel je met die regenbanden ook dat echt meer grip hebt of is het toch wel beetje met billenknijpen door de bocht...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zwaai naar dieren.
Beiden denk ik hahahaquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voel je met die regenbanden ook dat echt meer grip hebt of is het toch wel beetje met billenknijpen door de bocht...
Je hebt véél meer grip. Met (semi)slicks is het echt glibberen en glijden en kom je nog niet eens in de buurt van tijden die je met regenbanden kan rijden. Heb het wel af en toe gedaan wanneer het bv's nachts geregend had en het asfalt nog niet droog was en ik geen zin had om 2 keer wielen te wisselen om 1 sessie / training te kunnen rijden. Dan is het wel echt billenknijpen.. het heeft ook wel iets .quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Voel je met die regenbanden ook dat echt meer grip hebt of is het toch wel beetje met billenknijpen door de bocht...
Klinkt goed !!quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je hebt véél meer grip. Met (semi)slicks is het echt glibberen en glijden en kom je nog niet eens in de buurt van tijden die je met regenbanden kan rijden. Heb het wel af en toe gedaan wanneer het bv's nachts geregend had en het asfalt nog niet droog was en ik geen zin had om 2 keer wielen te wisselen om 1 sessie / training te kunnen rijden. Dan is het wel echt billenknijpen.. het heeft ook wel iets .
Met regenbanden is het een wereld van verschil. Als je die dingen een beetje warm weet te rijden dan kan je gewoon je knie aan de grond rijden en bijna net zo hard remmen als wanneer het droog is. Daar zit ook het gevaar in wanneer mensen vanuit de bandenwarmers gaan rijden en ze dan zelf niet op temperatuur kunnen houden tijdens het rijden: eerste ronde super grip -> vertrouwen -> band koelt af -> weg grip -> op je muil.
Maar op zich voel je best goed aan wat ze doen.. je moet gewoon niet te lomp doen en dan word je niet zo snel verrast.
ah ok, dan mag hetquote:Op maandag 23 oktober 2017 07:26 schreef Xaryna het volgende:
[..]
sorry, sportmodel motorschoenen. Niet gewone sportschoenen
[..]
Ik heb denk ik zo'n 400km gedaan, voornamelijk snelweg.
je pak wordt nat.. Jij niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:24 schreef Isdatzo het volgende:
Hehe.. veel mensen vinden dat rijden in de regen niks maar ik kan er wel van genieten. Het vervelende is dat het vaak zo koud is, dat je er nat van wordt ( ) en dat je niks ziet.
Dat weet jij helemaal niet .quote:
Met -10 ook goede wind stopper !! Maar sinds ik geen woonwerkverkeer meer doe alleen nog maar herfst winters gehadquote:Op maandag 23 oktober 2017 23:29 schreef Elegy het volgende:
Kan je, als je écht verwacht een roteind door de regen te moeten gaan rijden, niet beter gewoon een regenpak aantrekken?
Moet ik ook nog hebben, ja. Misschien niet een heel pak maar in elk geval van die overschoenen... Natte sokken zijn naar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:29 schreef Elegy het volgende:
Kan je, als je écht verwacht een roteind door de regen te moeten gaan rijden, niet beter gewoon een regenpak aantrekken?
Ligt net aan de jas.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:39 schreef BlackLining het volgende:
Ook Goretex gaat gewoon door hoor, na een paar uurtjes volle regen. Duurt nauwelijks langer dan 'gewoon' waterdicht.
Eén keer van Leiden naar Den Bosch gereden. Eén grote file, zelfs met continue filteren vier uur over gedaan. Nog nooit zo doorweekt geweest.
Droge sokken meenemen. Doe ik ook altijd als 't regent.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 07:16 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Moet ik ook nog hebben, ja. Misschien niet een heel pak maar in elk geval van die overschoenen... Natte sokken zijn naar.
Ik moest nog een uur en elke keer dat ik schakelde voelde ik 'squish'quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 08:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Droge sokken meenemen. Doe ik ook altijd als 't regent.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 08:44 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik moest nog een uur en elke keer dat ik schakelde voelde ik 'squish'
Ik kan je garanderen dat als je maar lang genoeg in de stortregen rijdt, ook die er op gegeven moment gewoon aan gaat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 08:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ligt net aan de jas.
Heb voor snowboarden triple layer gore-tex jas gehad en die bleef onder alle omstandigheden perfect waterdicht. Stond natuurlijk wel een behoorlijke prijs tegenover.
Ook moet je dergelijke jassen gewoon bijhouden.
Bt45quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ligt eraan welke en na de winter wil die heus ook nog wel een setje erop leggen hoor.
Je moet gewoon naar de bandenmaat kijken en niet zoeken op motortypequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:19 schreef Atak het volgende:
Ik wilde Michelin maar die produceren ze niet meer voor de 250r.
Ik zoek er ook niet zelf naar. Ik doe prijsaanvragen bij motorgarages. De goedkoopste deal die ze mij aanboden was 250 euro voor Bridgestone BT45.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je moet gewoon naar de bandenmaat kijken en niet zoeken op motortype
Daarom vroeg ik of BT45 goed is. Op internet zeggen er positieve dingen over. Het is trouwens een Kawasaki specialist waar ik hem ga laten zetten, als ik ervoor kies.quote:
Die zijn nog goedkoper. Op Google zie ik 55 euro.quote:
Heb je er zelf ervaringen mee? Op internet zeggen ze dat BT45 wel goed is. Wat raad je dan wel aan dat qua prijs ongeveer dezelfde is. (Ongeveer 300 euro).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:24 schreef Tunafish het volgende:
BT45 is ruk. Beetje regen en spoorvorming op de weg en je glijdt alle kanten op. Bochten nemen lukt niet meer en bij een serieuze noodstop moet je (ook bij droog wegdek) hopen dat je die vaak genoeg hebt geoefend om hem overeind te kunnen houden.
wat een lelijk vizier. Zou wel mooi op een GT-Air passen. Misschien iets voor volgend jaar?quote:
Onder een Suzuku GSX600F gehad, en onder mijn huidige VFR de opvolger ervan (blijkbaar) gehad. Onder de Suzuki continu eerdergenoemde gezeik gehad, en onder de VFR voornamelijk de slechte prestatie in de regen. Bochten die ik normaal met 50/60 kon nemen, moesten dan met 40km/u en samengeknepen billetjes, omdat je het direct voelde glibberen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:52 schreef Atak het volgende:
[..]
Heb je er zelf ervaringen mee? Op internet zeggen ze dat BT45 wel goed is. Wat raad je dan wel aan dat qua prijs ongeveer dezelfde is. (Ongeveer 300 euro).
Ik heb ze onder mijn GPZ liggen maar daar merk ik geen rare dingen eigenlijk. Nu is die fiets ook een dikke 25kg lichter dan een GSX600f dus dat zal ook wel schelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:28 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Onder een Suzuku GSX600F gehad, en onder mijn huidige VFR de opvolger ervan (blijkbaar) gehad. Onder de Suzuki continu eerdergenoemde gezeik gehad, en onder de VFR voornamelijk de slechte prestatie in de regen. Bochten die ik normaal met 50/60 kon nemen, moesten dan met 40km/u en samengeknepen billetjes, omdat je het direct voelde glibberen.
Hoeveel had jij betaald voor je setje BT45?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:35 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik heb ze onder mijn GPZ liggen maar daar merk ik geen rare dingen eigenlijk. Nu is die fiets ook een dikke 25kg lichter dan een GSX600f dus dat zal ook wel schelen.
Daarentegen heb ik met de GPZ ook nog nooit in de regen gereden. Wel beetje nat wegdek maar geen stromende regen.
Is je google kapot? Setje kost +- ¤160. Paar tientjes erbij voor het erop leggen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoeveel had jij betaald voor je setje BT45?
Ik kan toch niet op Google zien hoeveel - jij - ervoor betaald heb? Doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is je google kapot? Setje kost +- ¤160. Paar tientjes erbij voor het erop leggen.
¤900. Maar daar kreeg ik gratis een motor bij 😎quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoeveel had jij betaald voor je setje BT45?
Hawk verkocht, of meerdere motoren?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:35 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik heb ze onder mijn GPZ liggen maar daar merk ik geen rare dingen eigenlijk.
Dikke trui ofzo kun je er ook overheen doen natuutlijkquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:53 schreef Amoeba het volgende:
Trouwens over die hele regendiscussie, ik rijd zomer en winter in mijn leren pak. Qua onderkleding past een dikke coltrui net dus mits droog zit ik wel goed.
En handvatverwarming
Scheelt wel dat ik maximaal 30-50 kilometer hoef te rijden ofzo.
Bofkont. Wat voor een motor?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
¤900. Maar daar kreeg ik gratis een motor bij 😎
Er zijn verschillende apps die icm software werkt (kom er zo niet op, maar anderen hier hebben daar wel ervaring mee)quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje tussendoor; hoe plannen jullie je motorvakanties/langere trips?
Ik probeerde nu via google maps een soort 'custom' map/route in te stellen, maar kom er niet uit met dat *@$!*-systeem.. kan lastig tussenpunten instellen via een specifieke route of punten hernoemen.. Laat staan dat ik die route vervolgens in kan laden of hergebruiken in een navigatie..
My routeapp?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje tussendoor; hoe plannen jullie je motorvakanties/langere trips?
Ik probeerde nu via google maps een soort 'custom' map/route in te stellen, maar kom er niet uit met dat *@$!*-systeem.. kan lastig tussenpunten instellen via een specifieke route of punten hernoemen.. Laat staan dat ik die route vervolgens in kan laden of hergebruiken in een navigatie..
Route maken in Tyre.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje tussendoor; hoe plannen jullie je motorvakanties/langere trips?
Heb er twee maar rij eigenlijk alleen maar op de Hawk. GPZ heeft af en toe kuren en kom er maar niet aan toe om dat op te lossen. Terwijl alles wel gewoon zou moeten kloppen. Nieuwe benzinepomp, schone tank, bougies en slangen vervangen...quote:
Deze kleur en uitvoering, '95 model, maar dan met een andere uitlaat:quote:
https://mydrive.tomtom.com/ en dan syncen met m'n TomTom op m'n Android telefoon.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:24 schreef Thrilled het volgende:
Vraagje tussendoor; hoe plannen jullie je motorvakanties/langere trips?
Ik probeerde nu via google maps een soort 'custom' map/route in te stellen, maar kom er niet uit met dat *@$!*-systeem.. kan lastig tussenpunten instellen via een specifieke route of punten hernoemen.. Laat staan dat ik die route vervolgens in kan laden of hergebruiken in een navigatie..
Leuk hoor. Ik zag die motor ergens voor de deur. Het is goedkoop dus je hoeft dan geen garage nodig. Is die goed om lange reizen mee te maken?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:10 schreef Elegy het volgende:
[..]
Deze kleur en uitvoering, '95 model, maar dan met een andere uitlaat:
[ afbeelding ]
Wat versta jij onder 'lange reizen'? De ene persoon vindt een rit van 250km al lang, de andere persoon komt daarvoor z'n bed niet eens uit.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Leuk hoor. Ik zag die motor ergens voor de deur. Het is goedkoop dus je hoeft dan geen garage nodig. Is die goed om lange reizen mee te maken?
Van hier naar de Berlijnse muur.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'lange reizen'? De ene persoon vindt een rit van 250km al lang, de andere persoon komt daarvoor z'n bed niet eens uit.
valt mee, je hebt er een set banden tussenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:32 schreef Thrilled het volgende:
Pfoe..
My Route App
Tyre
Garmin Basecamp
Michelin Pilot Road
My Drive tomtom
GPStracks
Ik kan ff gaan testen in ieder geval
Elke motor is goed om lange reizen te maken. Het is meestal de berijder die het vroegtijdig laat afwetenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Leuk hoor. Ik zag die motor ergens voor de deur. Het is goedkoop dus je hoeft dan geen garage nodig. Is die goed om lange reizen mee te maken?
Ja op een GSF600 is het ook een drama. Mijn GSX550 staat er redelijk stevig op. Niet ideaal, maar er zijn weinig andere banden te krijgen met 16" voor en 18" achterquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:13 schreef Tunafish het volgende:
Het zou goed per motor en bestuurder kunnen verschillen, maar ik ga er niet meer mee rijden Een keertje met mijn broer achter me rondgereden, hij kon precies zien waar de sporen in de weg lagen; dan zag hij mijn motor ineens heel soepel opzij schuiven Op zijn XJ600 met Metzeler (denk ik, weet het merk niet meer precies) banden had hij er compleet geen last van.
Ik merk sowieso wel een wereld van verschil tussen de Bridgestones en Michelin die ik eerder al onder mijn VFR had zitten. In fact, zelfs terwijl die motor nu dus wat apart rijdt, grijpt 'ie het wegdek harder vast dan die Bridgestones. Voor mij hoeven die dus echt niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |