abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:50:27 #1
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174418694
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve mensen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:52:01 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418716
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:48 schreef Jip141 het volgende:
[..]

Gaan ze hun nucleaire arsenaal op ons uitproberen ? ;(
Zelfs dat verliezen ze, tenminste in aantal warheads.

https://www.armscontrol.org/factsheets/Nuclearweaponswhohaswhat
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:52:44 #3
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174418723
Islam once considered homosexuality to be one of the most normal things in the world.

The Ottoman Empire, the seat of power in the Muslim world, didn’t view lesbian or gay sex as taboo for centuries. They formally ruled gay sex wasn’t a crime in 1858.
But as Christians came over from the west to colonize, they infected Islam with homophobia.

Ik zeg het niet, Gay Star News zegt het.


https://www.gaystarnews.c(...)ry-islam/#gs.5DfqjmI
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:53:33 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174418736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:52 schreef Jip141 het volgende:
Islam once considered homosexuality to be one of the most normal things in the world.

The Ottoman Empire, the seat of power in the Muslim world, didn’t view lesbian or gay sex as taboo for centuries. They formally ruled gay sex wasn’t a crime in 1858.
But as Christians came over from the west to colonize, they infected Islam with homophobia.

Ik zeg het niet, Gay Star News zegt het.

https://www.gaystarnews.c(...)ry-islam/#gs.5DfqjmI
Maak even een topic in NWS aan ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:54:03 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418745
Dat is wel een beetje een donkerbruine nieuwsbron Jip.
pi_174418748
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De EU wil andere leden ontmoedigen hetzelfde te doen
Vanuit de zucht tot het laten voortbestaan van de eigen organisatie kan ik die opstelling ook wel begrijpen. Maar ik denk niet dat het een gunstige benadering is voor burgers en bedrijven in de EU. Lidmaatschap van de EU zou al voldoende incentive geeft om bij de EU te blijven, ziet men die incentive niet meer, dan is het voor beide partijen denk ik beter om afscheid te nemen.

Overigens zie ik een kleinere EU ook wel zitten. Niet leuk voor lijders aan het "wie heeft de grootste"-complex (remlof en Juncker :P ), maar denk ik wel goed voor een effectiever functioneren.
pi_174418787
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:48 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Gaan ze hun nucleaire arsenaal op ons uitproberen ? ;(
Nee, dan zien we eerder een hoop boze en rode gezichten bij de politici aan weerszijden. Hoop ik. :X
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:57:21 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418789
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vanuit de zucht tot het laten voortbestaan van de eigen organisatie kan ik die opstelling ook wel begrijpen. Maar ik denk niet dat het een gunstige benadering is voor burgers en bedrijven in de EU. Lidmaatschap van de EU zou al voldoende incentive geeft om bij de EU te blijven, ziet men die incentive niet meer, dan is het voor beide partijen denk ik beter om afscheid te nemen.

Overigens zie ik een kleinere EU ook wel zitten. Niet leuk voor lijders aan het "wie heeft de grootste"-complex (remlof :P ), maar denk ik wel goed voor een effectiever functioneren.
De EU is niet zomaar een organisatie die graag voortbestaat. Haar voortbestaan is de beste garantie om nieuwe oorlogen in Europa te voorkomen.

Dat het VK denkt daar zonder te kunnen is hun goed recht, maar komt voor een groot deel ook voort uit het feit dat ze een eiland zijn en dientengevolge minder open grenzen hebben met de rest en zich beter verdedigbaar wanen.
pi_174418792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:45 schreef Jip141 het volgende:
Is er nog een (kleine) kans dat de Britten in de EU blijven?
Jazeker. Zodra het Britse jongvolk de oudere elite met geweld verdrijft is er een mogelijkheid.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:58:00 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174418799
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vanuit de zucht tot het laten voortbestaan van de eigen organisatie kan ik die opstelling ook wel begrijpen. Maar ik denk niet dat het een gunstige benadering is voor burgers en bedrijven in de EU. Lidmaatschap van de EU zou al voldoende incentive geeft om bij de EU te blijven, ziet men die incentive niet meer, dan is het voor beide partijen denk ik beter om afscheid te nemen.

Overigens zie ik een kleinere EU ook wel zitten. Niet leuk voor lijders aan het "wie heeft de grootste"-complex (remlof :P ), maar denk ik wel goed voor een effectiever functioneren.
Ik heb eerder het idee dat het echeq van Brexit heeft geleid tot een heroverweging van mensen die voorheen grote kritiek hadden op de EU en minder dat het vanuit de EU komt. Uiteindelijk is de EU helemaal geen grote organisatie en heeft de EU politiek weinig in te brengen in de deelnemende landen.

Er word constant over de EU gesproken op een wijze die totaal niet klopt, als je goed kijkt waar men over klaagt dan blijkt dat meestentijds door de eigen nationale regering veroorzaakt te worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:58:17 #11
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174418805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:57 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Jazeker. Zodra het Britse jongvolk de oudere elite met geweld verdrijft is er een mogelijkheid.
Ik denk dat we in die situatie wel weer andere problemen hebben.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174418854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:52 schreef Jip141 het volgende:
Islam once considered homosexuality to be one of the most normal things in the world.

The Ottoman Empire, the seat of power in the Muslim world, didn’t view lesbian or gay sex as taboo for centuries. They formally ruled gay sex wasn’t a crime in 1858.
But as Christians came over from the west to colonize, they infected Islam with homophobia.

Ik zeg het niet, Gay Star News zegt het.

https://www.gaystarnews.c(...)ry-islam/#gs.5DfqjmI
Niet echt objectieve bron. :{

Als het nou stond op gaypplarebad.com dan zou ik het overwegen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:02:08 #13
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174418875
Ook weer zo.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174418892
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:57 schreef remlof het volgende:

[..]

De EU is niet zomaar een organisatie die graag voortbestaat. Haar voortbestaan is de beste garantie om nieuwe oorlogen in Europa te voorkomen.

Dat het VK denkt daar zonder te kunnen is hun goed recht, maar komt voor een groot deel ook voort uit het feit dat ze een eiland zijn en dientengevolge minder open grenzen hebben met de rest en zich beter verdedigbaar wanen.
Mwah, dan mis je volgens mij het feit dat de EU inmiddels al veel breder getrokken is dan het voorkomen van nieuwe oorlogen. Het grootste deel van de hedendaagse EU-activiteiten is economisch, fiscaal en milieutechnisch van aard. Naar mijn idee zijn dat zaken waarbij groot, groter, grootst, niet per definitie tot betere resultaten leidt omdat je op het gebied van effectiviteit veren moet laten omwille van consensus.
pi_174418903
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:58 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Ik denk dat we in die situatie wel weer andere problemen hebben.
Ach, alle fervente Brexiteers zijn al gevlucht nadat ze het land hadden genaaid. Dus er is nog hoop.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:03:59 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418911
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:57 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Jazeker. Zodra het Britse jongvolk de oudere elite met geweld verdrijft is er een mogelijkheid.
Daar is geen geweld voor nodig, dat gaat vanzelf.

Wel lullig voor ze dat ze dan overnieuw kunnen beginnen met onderhandelen en de door Thatcher bedongen kortingen kwijt zijn :P
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:05:26 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mwah, dan mis je volgens mij het feit dat de EU inmiddels al veel breder getrokken is dan het voorkomen van nieuwe oorlogen. Het grootste deel van de hedendaagse EU-activiteiten is economisch, fiscaal en milieutechnisch van aard. Naar mijn idee zijn dat zaken waarbij groot, groter, grootst, niet per definitie tot betere resultaten leidt.
Het is breder getrokken, maar jij gaat steeds voorbij aan het fundament van de EU. En dat is het bewaren van de vrede in Europa.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:06:11 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_174418941
Hup Sparta trouwens.
pi_174418952
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:03 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Ach, alle fervente Brexiteers zijn al gevlucht nadat ze het land hadden genaaid. Dus er is nog hoop.
Whehe, dat klopt aardig.
pi_174418998
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is breder getrokken, maar jij gaat steeds voorbij aan het fundament van de EU. En dat is het bewaren van de vrede in Europa.
Ik zie dat ook echt meer als iets van het verleden. De EU is er voor opgericht, maar heeft zich getransformeerd tot een vergaarbak van allerhande internationale Europese samenwerking waarbij oorlog en vrede helemaal geen rol meer spelen. Uiteraard zorgt bijvoorbeeld economische integratie ook weer dat oorlog voeren minder aantrekkelijk wordt, maar dat is meer een neveneffect dan dat het een beleidsdoel is. En ik denk dat je in een wat kleinere EU beter die beleidsdoelen kan bereiken.
pi_174419021
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:06 schreef remlof het volgende:
Hup Sparta trouwens.
Ik snel kijken, "Staan ze voor? :o ". Staat het nog 0 - 0.
pi_174419036
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik zie dat ook echt meer als iets van het verleden. De EU is er voor opgericht, maar heeft zich getransformeerd tot een vergaarbak van allerhande internationale Europese samenwerking waarbij oorlog en vrede helemaal geen rol meer spelen. Uiteraard zorgt bijvoorbeeld economische integratie ook weer dat oorlog voeren minder aantrekkelijk wordt, maar dat is meer een neveneffect dan dat het een beleidsdoel is. En ik denk dat je in een wat kleinere EU beter die beleidsdoelen kan bereiken.
Dat men niet continu meer gericht is op vrede betekent niet dat het belang ervan nog steeds gigantisch is. Verder wel eens dat de EU zich primair moet richten op de interne markt op dit moment. En op degelijke grensbewaking van genoemde markt.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:13:34 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_174419042
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik zie dat ook echt meer als iets van het verleden. De EU is er voor opgericht, maar heeft zich getransformeerd tot een vergaarbak van allerhande internationale Europese samenwerking waarbij oorlog en vrede helemaal geen rol meer spelen.
En daar zit je echt volkomen fout. De essentie is nog steeds het bewaren van de vrede in Europa door de landen economisch zoveel mogelijk met elkaar te verbinden.

En dat is nu essentiëler dan ooit, want het nationaalpopulisme tiert nu bijna net zo welig als dat het deed in de jaren dertig.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:14:25 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_174419047
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik snel kijken, "Staan ze voor? :o ". Staat het nog 0 - 0.
Nu net 1-0 voor 020.
Na een enorme kans voor Sparta.
pi_174419069
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Nu net 1-0 voor 020.
Na een enorme kans voor Sparta.
Sparta heeft wel gescoord. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')