abonnement Unibet Coolblue
pi_174418016
Een 82-jarige man uit Krommenie is overleden na een verkeersongeval in zijn woonplaats. Hij fietste gisteravond op zijn e-bike op de Zuiderhoofdstraat toen plotseling een autoportier werd opengegooid. Hij kon niet meer uitwijken en kwam ten val.

De bestuurder van de auto, een 55-jarige man uit Krommenie, had het slachtoffer niet zien aankomen. De bejaarde man overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Het is niet de eerste keer dat een e-biker om het leven komt bij een soortgelijke aanvaring. In september liet een vrouw uit Bunschoten het leven nadat ze tegen een een openslaande autoportier knalde.

De veiligheid van e-bikers is al langer een omstreden onderwerp. Ouderen op hun elektrische fiets zijn vaker een gevaar op de weg. Hun aandeel in het aantal verkeersdoden neemt toe, blijkt uit nieuwe cijfers. Toch is een helmplicht voor e-bikers nog ver weg.

bron

Lekker nonchalant je portier openflikkeren terwijl er een fietser aankomt. Niet opletten en gewoon maar doen. Het is aan de orde van de dag, in de steeds meer individualiserende maatschappij.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:09:00 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174418071
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:05 schreef Oerbeer het volgende:
Lekker nonchalant je portier openflikkeren terwijl er een fietser aankomt.
Je kan er als fietser ook zo weinig aan doen want je kan niet voor iedere auto die stilstaat (geparkeerd is aan de kant van de weg) remmen en je kan ook moeilijk op het deel voor auto's gaan rijden :T
pi_174418081
ik vind dat dit eerder de schuld is van die 55 jarige kerel. Als je je deur open gooit, dan check je eerst even of dat ook veilig kan . En als die bejaarde man op een gewone fiets had gezeten, had ie misschien ook niet meer kunnen stoppen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174418097
Hij keek in de spiegel, zag de oude man op de fiets en dacht "oh die is nog ver weg"; 30 jaar geleden hadden ze nog geen e-bike.
Racist
pi_174418132
Onzin om die oude man de schuld te geven!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:15:25 #6
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_174418174
Lijkt me inderdaad gewoon de schuld van de 55-jarige die zonder goed te kijken de deur open gooit, al heb je ook wel de verwarring dat zo'n opa op een fiets plotseling 28km/u gaat ipv 14km/u.

Ik ben daarom ook eerder voor een soort snorfunctie voor die dingen waarbij opaatjes en omaatjes met heel licht trappen heel rustig met 15km/u vooruit kunnen (dus daar de elektrische ondersteuning op) ipv dat ze met 15km/u normale kracht opeens 30 gaan...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_174418186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:09 schreef Apotheose het volgende:
ik vind dat dit eerder de schuld is van die 55 jarige kerel. Als je je deur open gooit, dan check je eerst even of dat ook veilig kan . En als die bejaarde man op een gewone fiets had gezeten, had ie misschien ook niet meer kunnen stoppen.
Dit idd. Dit heeft niks met die e-bike te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174418204
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Onzin om die oude man de schuld te geven!
Het fossiel had gewoon beter moeten opletten. Eerst kijken of er iets aankomt en dan pas je portier openen. Maar nee, meneer verdomt het en zowaar, een nog ouder fossiel knalt erop en bekoopt dat met z'n leven.
pi_174418405
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:05 schreef Oerbeer het volgende:
Ouderen op hun elektrische fiets zijn vaker een gevaar op de weg.
Oei, deze stelling zal niet gewaardeerd worden.
pi_174418411
Daarom heb ik mezelf aangeleerd om met mijn rechterhand mijn deur te openen.
Op die manier word je zowat gedwongen om ook in je spiegel te kijken.
pi_174418472
Het is een ramp al die e-bikes in het verkeer. Hetzelfde als met vollevaart met een racefiets door de stad heen scheuren.

Kan me heel goed voorstellen dat die automobilist niks gezien heeft.
pi_174418750
Je zit op een fiets en anderen in de omgeving handelen daarnaar. Dat zo'n koekwaus met 40km/h komt aangevlogen kan je die automobilist niet kwalijk nemen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_174418788
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:54 schreef -AMG- het volgende:
Je zit op een fiets en anderen in de omgeving handelen daarnaar. Dat zo'n koekwaus met 40km/h komt aangevlogen kan je die automobilist niet kwalijk nemen.
40 km nog wel, de meeste gaan niet harder als 25, de automobilist zit gewoon fout
pi_174418793
Triest weer. Maar dit kan iedereen gebeuren. Fietser of voetganger
pi_174418809
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:31 schreef Treinhomo het volgende:
Daarom heb ik mezelf aangeleerd om met mijn rechterhand mijn deur te openen.
Op die manier word je zowat gedwongen om ook in je spiegel te kijken.
Ik open gewoon met links, zonder eraan herinnerd te hoeven worden in de spiegel te kijken.
Racist
pi_174418965
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik open gewoon met links, zonder eraan herinnerd te hoeven worden in de spiegel te kijken.
Ik fiets dagelijks, gewoon en ebike, en het gebeurt zovaak, dat portier opengooien. Als ik de ruimte heb ga ik minstens een portierlengte langs geparkeerde auto, maar als de bestuurder dan ook nog zonder te kijken naar de overkant van de weg loopt....
Ik vind dat heel vreemd, omdat ik verder de ervaring heb dat automobilisten heel goed rekening met fietsers houden. Zelfs vaak voorrang geven terwijl ze dat niet verplicht zijn.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:15:35 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174419066
Het AD komt even kort door de bocht gevolgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174419114
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

40 km nog wel, de meeste gaan niet harder als 25, de automobilist zit gewoon fout
Dat weet je niet, het hangt helemaal van de precieze situatie af. Wel beginnen er problemen te komen met de snelheidsverschillen door de E-bikes, ook omdat snelheid vaak onbewust wordt ingeschat aan de hand van de beensnelheid. Daarnaast heeft de gewone fiets als voordeel dat de te halen snelheid afneemt met de afname van de reactiesnelheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174419219
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oei, deze stelling zal niet gewaardeerd worden.
Staat in het artikel hč, het is niet mijn stelling.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:32:58 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174419307
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:05 schreef Oerbeer het volgende:
Het is aan de orde van de dag, in de steeds meer individualiserende maatschappij.
:') :') :')

Automobilist zat fout in dit geval, maar in het algemeen zijn bejaarden op e-bikes slecht in anticiperen en lastig om op te anticiperen, en dan ook nog erg kwetsbaar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:37:17 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174419368
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:15 schreef Copycat het volgende:
Het AD komt even kort door de bocht gevolgen.
Op hun elektrische fiets....
Wat trouwens nog veel storender is, zijn die elektrische fietsen waar je zelfs een brommerplaatje voor nodig hebt, maar die wel gewoon op het fietspad fietsen, zelfde terreur als wielrenners.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174419377
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:26 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Staat in het artikel hč, het is niet mijn stelling.
Ja, I know.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:40:45 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174419424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weet je niet, het hangt helemaal van de precieze situatie af. Wel beginnen er problemen te komen met de snelheidsverschillen door de E-bikes, ook omdat snelheid vaak onbewust wordt ingeschat aan de hand van de beensnelheid. Daarnaast heeft de gewone fiets als voordeel dat de te halen snelheid afneemt met de afname van de reactiesnelheid.
Die van mij geeft geen ondersteuning meer boven de 25 km per uur.

De E-bikes die zo hard kunnen zijn speed-pedelics, en die worden gewoon als brommer gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174420430
Ik had van de week ook zoeits met een bejaarde e-bikester. Ff inhalen dacht ik, begon ze alweer te versnellen terwijl ik nog terug naar rechts moest en kwam echt snel op tempo. Ging net goed, maar was niet de bedoeling om zo in te halen.
.
pi_174420505
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:05 schreef Oerbeer het volgende:
Niet opletten en gewoon maar doen. Het is aan de orde van de dag, in de steeds meer individualiserende maatschappij.
:')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174422168
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:37 schreef Fer het volgende:
Ik had van de week ook zoeits met een bejaarde e-bikester. Ff inhalen dacht ik, begon ze alweer te versnellen terwijl ik nog terug naar rechts moest en kwam echt snel op tempo. Ging net goed, maar was niet de bedoeling om zo in te halen.
Bedoel je zo'n speedpedelec, die tegenwoordig bibeko op de rijbaan moeten? Of was je zelf ook op de fiets?
pi_174422203
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:37 schreef Fer het volgende:
Ik had van de week ook zoeits met een bejaarde e-bikester. Ff inhalen dacht ik, begon ze alweer te versnellen terwijl ik nog terug naar rechts moest en kwam echt snel op tempo. Ging net goed, maar was niet de bedoeling om zo in te halen.
Dat was de vrouw van Gandalf die dacht "Thou shalt not pass!"
Racist
pi_174422243
Noodlottig ongeval wat wellicht met meer oplettendheid voorkomen had kunnen worden.

Het gedrag van de gemiddelde 55+er op een e-bike is een andere discussie. Dagelijks; snel nog even door rood, rechts geen voorrang verlenen want ik kan er toch nog wel even voorlangs, geen ruimte geven, binnenbochten pakken, etc
pi_174422341
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 21:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je zo'n speedpedelec, die tegenwoordig bibeko op de rijbaan moeten? Of was je zelf ook op de fiets?
Nee was een 30km weg, gewoon met de auto. Maar kwam ook verkeer van de tegengestelde richting, dus ik moest snel weer terug, maar ik was echt amper voorbij die vrouw, omdat ze dus vrij snel weer op die 25km zat. Terwijl ik dacht ruim er voorbij was.

Als ze eerder al 25 reed was ik er wellicht niet eens langsgegaan, maar ze ging echt stapvoets toen ik aan kwam rijden. Daarop besloot ik in te halen.
.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:02:37 #31
186611 Haags
pi_174422346
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Onzin om die oude man de schuld te geven!
dit idd
Zonder wrijving geen glans
  Spellchecker zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:03:34 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:12:00 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174422529
Klassiek geval.. is niets nieuws ofzo.. Op de fiets, scooter, motor.. ben je gewoon kwetsbaar..
Je weet op den duur wel waar je iets kan verwachten... rij stilstaande auto's is altijd reden om of ruimte voor open deuren (no pun intended) te laten of om je snelheid aan te passen..

Bij dwars geparkeerde auto's is het nog erger.. die zien je alleen maar als je een rode dubbeldekker bus rijd en anders niet schijnbaar..
Zelfde verhaal bij uitritten die eerst gekruist worden door een fietspad en daarna een weg.. mensen letten dan niet meer op het fietspad, maar kijken naar het verkeer op de weg..

En als je 82 bent heb je toch genoeg ervaring zou ik zeggen..
Maargoed al die mensen die dus bovenstaande flikken moeten op de brandstapel.. :Y
pi_174422585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van mij geeft geen ondersteuning meer boven de 25 km per uur.

De E-bikes die zo hard kunnen zijn speed-pedelics, en die worden gewoon als brommer gezien.
Daar kwam mijn pa nog goed mee weg inderdaad ..

Een man op een speed-pedelic reed tegen de zijkant van zijn auto aan, 100% de 'fietsers' schuld, gaf die man ook zelf toe. Verzekering van de man keerde de schade aan de auto uit.

Maar was het een gewone e-bike geweest, dan had de verzekering geen cent betaald want 'fietser vs auto' en mocht mijn pa zelf achter zijn geld aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174422739
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:17 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Het fossiel had gewoon beter moeten opletten. Eerst kijken of er iets aankomt en dan pas je portier openen. Maar nee, meneer verdomt het en zowaar, een nog ouder fossiel knalt erop en bekoopt dat met z'n leven.
Leuk is dat toch. Je hebt "ons" en je hebt de "fossielen". Dat maakt het wereldbeeld overzichtelijk. Voor de simpelen van geest dan. De luie "denkers". De "Oerberen" zeg maar. Verwonderlijk is dat niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174422884
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:12 schreef Zolderkamer het volgende:
Klassiek geval.. is niets nieuws ofzo.. Op de fiets, scooter, motor.. ben je gewoon kwetsbaar..
Je weet op den duur wel waar je iets kan verwachten... rij stilstaande auto's is altijd reden om of ruimte voor open deuren (no pun intended) te laten of om je snelheid aan te passen..

Bij dwars geparkeerde auto's is het nog erger.. die zien je alleen maar als je een rode dubbeldekker bus rijd en anders niet schijnbaar..
Zelfde verhaal bij uitritten die eerst gekruist worden door een fietspad en daarna een weg.. mensen letten dan niet meer op het fietspad, maar kijken naar het verkeer op de weg..

En als je 82 bent heb je toch genoeg ervaring zou ik zeggen..
Maargoed al die mensen die dus bovenstaande flikken moeten op de brandstapel.. :Y
Helemaal juist. Een perfecte beschrijving. Men dient op eieren te lopen op de tweewieler.

Parkeerplaatsen ter rechterzijde van een fietspad (dus van links naar rechts: autoweg, fietspad, parkeerhavens) zijn ook notoir berucht. Men kijkt niet echt en de openzwaaiende deur komt op het fietspad terecht. Zeer gebrekkig inzicht van de ontwerpers van zoiets.

Maar niet enkel "de schuld" van de ontwerpers... In principe is de automobilist these days een zeer asociale entiteit. Altijd haast. Altijd bezig met zijn eigen ding. Volkomen geen gevoel voor de bal en de omgeving. Die tunnelblik maakt de zwakkere verkeersdeelnemer tot kanonnenvoer. Het is een jungle out there voor iedereen die zich begeeft op 2 wielen.

Doordat je in een auto in je eigen "cocon" zit maakt dat je geen feeling meer hebt met alles om je heen. En je zit veilig. Dat geeft een gevoel van "macht" en onkwetsbaarheid. Het is echt niet goed dat men zich vervoert in deze loodzware zeer vervuilende en geldvretende machines. Het moet anders. Een transitie naar ligfiets-achtige dingen zou mooi zijn. Dan maar geen caravan (sowieso bespottelijke dingen) trekken en niet in 1 ruk door naar Zuid-Italie. Dat vereist een ander denkmodel. En dat we geen prestige meer ontlenen aan de leasebak van de baas. De e-penis zou wat korter moeten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bart2002 op 14-10-2017 23:31:10 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174424890
quote:
Dat hameren ze er met je rijlessen toch al in :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:48:11 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174424934
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:45 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat hameren ze er met je rijlessen toch al in :?
Niet in the U.S. of A.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174425281
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oei, deze stelling zal niet gewaardeerd worden.
Dat is geen stelling, dat is een feit.

Ach ja die man was al 82, hij had zo'n 10% kans om dit jaar te overlijden en dat werd ieder jaar meer.
Facts don't care about your feelings
pi_174425436
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 00:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is geen stelling, dat is een feit.

Ach ja die man was al 82, hij had zo'n 10% kans om dit jaar te overlijden en dat werd ieder jaar meer.
En die kans wordt enkel groter als men zonder te kijken obstakels opwerpt in de vorm van een autoportier. Opdat wij niet vergeten hoe het zo gekomen is. En door welk obstakel deze man zijn dood gevonden heeft. Maar het was blijkbaar al zijn tijd volgens jouw nogal asociale redenatie. Dus het geeft niks.

Petrolheads zoals jij boeit het niets, de slachtoffers. Oude man. Bijna dood. Moest hij daar maar niet zo hard rijden. Eigen schuld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174425475
Altijd hand aan de rem houden en rekening houden met openslaande deuren wanneer je (een rij) geparkeerde autos passeert, heb ik ook wel geleerd inmiddels. Doet niets af aan de schuldvraag natuurlijk, degene die de deur open zwaait is verantwoordelijk.
  zondag 15 oktober 2017 @ 00:36:30 #42
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174425492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weet je niet, het hangt helemaal van de precieze situatie af. Wel beginnen er problemen te komen met de snelheidsverschillen door de E-bikes, ook omdat snelheid vaak onbewust wordt ingeschat aan de hand van de beensnelheid. Daarnaast heeft de gewone fiets als voordeel dat de te halen snelheid afneemt met de afname van de reactiesnelheid.
Het portier opengooien voor een langzamere fietser als die nog wel de tijd heeft om uit te kunnen wijken of stoppen is echt nauwelijks minder asociaal hoor.
pi_174427132
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 00:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En die kans wordt enkel groter als men zonder te kijken obstakels opwerpt in de vorm van een autoportier. Opdat wij niet vergeten hoe het zo gekomen is. En door welk obstakel deze man zijn dood gevonden heeft. Maar het was blijkbaar al zijn tijd volgens jouw nogal asociale redenatie. Dus het geeft niks.

Petrolheads zoals jij boeit het niets, de slachtoffers. Oude man. Bijna dood. Moest hij daar maar niet zo hard rijden. Eigen schuld.
Natuurlijk wel, maar als het een kind was geweest dan was de kans veel kleiner dat hij was overleden. Als bejaarde ben je veel kwetsbaarder en moet je dus beter opletten, maar dat doen ze niet. Sterker nog, ze gebruiken elektrische fietsen en halen mij in.

En trouwens, ik ben geen petrolhead, ik rij een elektrische auto :P
Facts don't care about your feelings
pi_174427367
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk wel, maar als het een kind was geweest dan was de kans veel kleiner dat hij was overleden. Als bejaarde ben je veel kwetsbaarder en moet je dus beter opletten, maar dat doen ze niet. Sterker nog, ze gebruiken elektrische fietsen en halen mij in.
Als er iemand zijn autoportier opengooit vlak voor je, kun je nog zo goed opletten, maar je knalt er wel tegenaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174427397
Buiten de schuldvraag zijn ebikes niet goed te onderscheiden van gewone fietsen, daarom helm en oranje vlaggetje verplichten.
<hr>
  zondag 15 oktober 2017 @ 09:59:44 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174427452
In dit geval natuurlijk de schuld van de automobilist. Die heeft niet gekeken of de snelheid niet goed ingeschat. Al moet je met het gemiddelde gestel van een 82-jarige ook niet op zo'n elektrische fiets kruipen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:00:30 #47
76108 bluuf
Powershell fan
pi_174427463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Helemaal juist. Een perfecte beschrijving. Men dient op eieren te lopen op de tweewieler.

Parkeerplaatsen ter rechterzijde van een fietspad (dus van links naar rechts: autoweg, fietspad, parkeerhavens) zijn ook notoir berucht. Men kijkt niet echt en de openzwaaiende deur komt op het fietspad terecht. Zeer gebrekkig inzicht van de ontwerpers van zoiets.

Maar niet enkel "de schuld" van de ontwerpers... In principe is de automobilist these days een zeer asociale entiteit. Altijd haast. Altijd bezig met zijn eigen ding. Volkomen geen gevoel voor de bal en de omgeving. Die tunnelblik maakt de zwakkere verkeersdeelnemer tot kanonnenvoer. Het is een jungle out there voor iedereen die zich begeeft op 2 wielen.

Doordat je in een auto in je eigen "cocon" zit maakt dat je geen feeling meer hebt met alles om je heen. En je zit veilig. Dat geeft een gevoel van "macht" en onkwetsbaarheid. Het is echt niet goed dat men zich vervoert in deze loodzware zeer vervuilende en geldvretende machines. Het moet anders. Een transitie naar ligfiets-achtige dingen zou mooi zijn. Dan maar geen caravan (sowieso bespottelijke dingen) trekken en niet in 1 ruk door naar Zuid-Italie. Dat vereist een ander denkmodel. En dat we geen prestige meer ontlenen aan de leasebak van de baas. De e-penis zou wat korter moeten.
Wat een haat tegen automobilisten zeg.. Ik rij erg veel en ik let dus wél op mijn omgeving. Juist bij mij in de buurt zijn het vaak fietsers welke het moeilijk vinden om rekening te houden met andere weggebruikers : ze stoppen niet voor zebrapaden, rijden door rood, negeren verkeer van rechts, fietsen met zijn 2en naast elkaar (buiten het fietspad) waardoor je er als automobilist niet langs kan, over de stoep fietsen etc. Waarom kunnen zij zich niet aan de regels houden terwijl ik dat wel doe als ik deelneem aan het verkeer (of het nou op de fiets, motor of auto is)?

Mensen zijn gewoon asociaal, of ze nou op de fiets of in de auto zitten.
pi_174428369
Ik schrik me nog steeds kapot van die e-bikers. Wil je oversteken, zie je in de verte zo’n grijze duif waarvan je denkt dat-ie hooguit 10 km per uur gaat ... Maar die gaat dan drie keer zo snel! Ze zouden eigenlijk gemarkeerd moeten worden zodat je je niet vergist. Vlaggetje erop? Een specifieke kleur?
pi_174428473
Misschien een helmplicht voor 70 plussers op de e-bike?
pi_174428709
Edit
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:32:47 #51
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174428925
Mwaaa, los van dit ene geval, zouden die oude mensen zich serieus af moeten vragen waarom ze zich op een normale fiets niet meer fatsoenlijk vooruit krijgen.

E-bikes zijn gewoon gevaarlijk, die fossielen die er op rijden zijn allemaal zo traag als dikke stront geworden omdat hun lijf en geest in hetzelfde tempo aftakelen. Als je 80 bent, ben je niet meer gemaakt om met 25+ km/u aan het verkeer deel te nemen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:37:17 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174429052
Die deurenzwaaier is natuurlijk verdacht, maar ik vrees dat je van die ouwe e-biker op z'n tweewielige magimix ook weinig anticiperend gedrag hoeft te verwachten. Als zo'n type je 500m verderop op de weg ziet staan, is de kans groot dat ie je alsnog tegen de schenen rijdt, want voor remmen zijn ze allergisch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174429054
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:09 schreef _Arual_ het volgende:
Ik schrik me nog steeds kapot van die e-bikers. Wil je oversteken, zie je in de verte zo’n grijze duif waarvan je denkt dat-ie hooguit 10 km per uur gaat ... Maar die gaat dan drie keer zo snel! Ze zouden eigenlijk gemarkeerd moeten worden zodat je je niet vergist. Vlaggetje erop? Een specifieke kleur?
Knipperende koplamp boven de 15?
.
pi_174429066
Elektrische fietsers :') vaak nog gevaarlijker dan hoe 16 jarige scooterrijders reden voor het praktijkexamen werd geļntroduceerd.
pi_174429098
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:59 schreef Twiitch het volgende:
In dit geval natuurlijk de schuld van de automobilist. Die heeft niet gekeken of de snelheid niet goed ingeschat. Al moet je met het gemiddelde gestel van een 82-jarige ook niet op zo'n elektrische fiets kruipen.
Ten opzichte van een gewone fiets valt dat vast wel mee. Alleen moet je dan niet 25 per uur gaan fietsen als je zonder ondersteuning niet of nauwelijks aan 15 komt.

Overigens weten we natuurlijk niet hoe snel deze fietser ging. Dat een e-bike ondersteuning geeft tot 25 per uur, betekent niet dat degene die erop zit ook zo snel rijdt.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:40:46 #56
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174429134
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:39 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Ten opzichte van een gewone fiets valt dat vast wel mee. Alleen moet je dan niet 25 per uur gaan fietsen als je zonder ondersteuning niet of nauwelijks aan 15 komt.
Dit, dat het normaal fietsen lichamelijk niet meer lukt komt ook omdat je lijf je beschermt tegen je beperkte reactievermogen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:42:49 #57
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174429175
quote:
Sinds wanneer leren ze dit bij de rijlessen???

En je kan jezelf ook gewoon leren altijd in je spiegel te kijken voor je de deur open gooit.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:45:17 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174429226
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:42 schreef Friday12 het volgende:
En je kan jezelf ook gewoon leren altijd in je spiegel te kijken voor je de deur open gooit.
Ja, daar heb je die Hollandse handgreep niet voor nodig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174429361
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:39 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat een e-bike ondersteuning geeft tot 25 per uur, betekent niet dat degene die erop zit ook zo snel rijdt.
Klopt, in de praktijk lijkt dat echter bijna altijd zo te zijn. Net als oudjes in invalide karretjes ook bijna altijd vol gas gaan.
pi_174429441
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:42 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Sinds wanneer leren ze dit bij de rijlessen???

En je kan jezelf ook gewoon leren altijd in je spiegel te kijken voor je de deur open gooit.
Ik kijk altijd in de spiegel en naar links voordat ik de deur open. Volgens mij heb ik dit tijdens de rijlessen geleerd.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:11:12 #61
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174429667
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik kijk altijd in de spiegel en naar links voordat ik de deur open. Volgens mij heb ik dit tijdens de rijlessen geleerd.
Ja dat wel.. Maar ook met de rechterhand de deur opendoen?
pi_174430038
quote:
9s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:37 schreef Ringo het volgende:
Die deurenzwaaier is natuurlijk verdacht, maar ik vrees dat je van die ouwe e-biker op z'n tweewielige magimix ook weinig anticiperend gedrag hoeft te verwachten. Als zo'n type je 500m verderop op de weg ziet staan, is de kans groot dat ie je alsnog tegen de schenen rijdt, want voor remmen zijn ze allergisch.
staaltje, victim blaming!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174430087
Toch is het wel moeilijk om als automobilist de snelheid van een e-biker in te schatten. Ik wacht zelf altijd maar even extra met portier openen of bij rotondes als er fietsers aankomen opnafstand soms moeilijk te zien hoe snel ze gaan.

Ook als ik zelf op mijn e-bike zit probeer ik bij rotondes wat langzamer te gaan en goed op de auto's te letten, ik kan mijvoorstellen als ik met meer dan 25 km aan kom fietsen dat het moeilijk in te schatten is.

In dit geval in Krommenie heeft de automobilist de man niet gezien.. Gevalletje niet goed gekeken? Over het hoofd gezien? Geen idee maar ik ken de straat en ik weet bijna zeker dat je daar geen 25km kan rijden, is een drukke, smalle straat reed de man gewoon op de weg of kwam hij bijv net bij een winkel vandaan en dus met zijn fiets vanaf de stoep de weg op?
Ook zag ik dat het redelijk dicht bij het kruispunt was thv de bakker, daar kan je echt niet "scheuren" op je e-bike hoor, en als je daar fietst en er rijden auto's dan zit je heel dicht tegen de geparkeerde auto's aan. Het is een rotstraat voor auto's.
pi_174430501
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:11 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ja dat wel.. Maar ook met de rechterhand de deur opendoen?
Nee. Dat niet.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:14:39 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174430683
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:31 schreef ietjefietje het volgende:
staaltje, victim blaming!
Misschien dat jouw ervaringen met e-bikende ouderen louter positief zijn, maar ik zie helaas een ander patroon.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:16:33 #66
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_174430716
Ik had een keer dat er een meisje 20 seconden nadat ik mijn portier had geopend tegen aan is gefietst. Ik keek voordat ik mijn portier open deed of er iets aankwam. Dat was niet het geval.

Het was dus gewoon iemand die aan het dagdromen was en niet echt aan het opletten was.

Je kan dus niet altijd zeggen dat het de schuld was van de automobilist.
Sisco Certified
pi_174430747
Natuurlijke selectie strikes again.
wooblabalurg
pi_174430844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:09 schreef Apotheose het volgende:
ik vind dat dit eerder de schuld is van die 55 jarige kerel. Als je je deur open gooit, dan check je eerst even of dat ook veilig kan . En als die bejaarde man op een gewone fiets had gezeten, had ie misschien ook niet meer kunnen stoppen.
behalve dat die e-bikers hier 40 rijden. Wat dus totaal niet inschatbaar is.
pi_174431072
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

behalve dat die e-bikers hier 40 rijden. Wat dus totaal niet inschatbaar is.
Gelukkig (voor hen) hebben die dan wel een helm op. Dat kan net het verschil maken als je tegen een autodeur aan klapt.
pi_174432389
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gelukkig (voor hen) hebben die dan wel een helm op. Dat kan net het verschil maken als je tegen een autodeur aan klapt.
ik heb er nog nooit een zien rijden met een helm op.
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:09:37 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174432420
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit een zien rijden met een helm op.
Die spedelics niet? Dan heb je vast niet goed gekeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174432495
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die spedelics niet? Dan heb je vast niet goed gekeken.
Ik heb hier in het afgelopen jaar misschien 3 keer iemand met een helm zien fietsen. Dus het zou me wel opvallen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:47:37 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174433022
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik heb hier in het afgelopen jaar misschien 3 keer iemand met een helm zien fietsen. Dus het zou me wel opvallen.
En hoeveel fietsen met een bromfietsplaatje heb je gezien?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:56:08 #74
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_174433164
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:59 schreef Twiitch het volgende:
In dit geval natuurlijk de schuld van de automobilist. Die heeft niet gekeken of de snelheid niet goed ingeschat. Al moet je met het gemiddelde gestel van een 82-jarige ook niet op zo'n elektrische fiets kruipen.
Hoe weet je dat nou? Er wordt nergens iets verteld over het model of merk auto. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_174434118
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

behalve dat die e-bikers hier 40 rijden. Wat dus totaal niet inschatbaar is.
40 is ietsje overdreven. Maak daar dikke 20 van.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 15 oktober 2017 @ 17:01:42 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174434133
quote:
15s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Er wordt nergens iets verteld over het model of merk auto. :{

:{²
Ongetwijfeld Opel.
pi_174434142
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:42 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Sinds wanneer leren ze dit bij de rijlessen???

En je kan jezelf ook gewoon leren altijd in je spiegel te kijken voor je de deur open gooit.
dont know sinds wanneer, maar ik heb dat ook geleerd
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174434213
Veel e-bikes rijden een stuk harder dan 25.
  zondag 15 oktober 2017 @ 17:06:04 #79
194233 Friday12
Originele kloon
pi_174434219
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:02 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dont know sinds wanneer, maar ik heb dat ook geleerd
En hoe lang heb jij je rijbewijs?

Ik zelf 7 jaar
pi_174434475
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2017 17:19:33 ]
pi_174434529
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:06 schreef Friday12 het volgende:

[..]

En hoe lang heb jij je rijbewijs?

Ik zelf 7 jaar
paar maanden :') :@ Laatbloeier :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174434782
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hoeveel fietsen met een bromfietsplaatje heb je gezien?
plaatjes is iets wat ik wel over het hoofd zou zien.
pi_174435283
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt. :X
Je denkt dat automobilisten voor de lol fietsertjes willen aanrijden? Blijkbaar heb je zelf geen auto anders had je niet zo'n domme opmerking gemaakt. Ga maar eens een stukje rijden in Amsterdam en dan zie je hoe de gemiddelde fietser zich gedraagt.

Maar kinderen van 16 hebben nog een goede reactie en kraakbeen, een bejaarde ligt zo weken in het ziekenhuis na een aanrijding. Daarom is het niet verstandig dat die mensen op fietsen gaan zitten die ook nog eens harder gaan dan het gemiddelde.
Facts don't care about your feelings
pi_174435354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Lijkt me inderdaad gewoon de schuld van de 55-jarige die zonder goed te kijken de deur open gooit, al heb je ook wel de verwarring dat zo'n opa op een fiets plotseling 28km/u gaat ipv 14km/u.

Ik ben daarom ook eerder voor een soort snorfunctie voor die dingen waarbij opaatjes en omaatjes met heel licht trappen heel rustig met 15km/u vooruit kunnen (dus daar de elektrische ondersteuning op) ipv dat ze met 15km/u normale kracht opeens 30 gaan...
Uhhh dat heeft toch versnelling 1, 2 en 3. op de laagste versnelling ga je niet harder dan 15km/uur.
pi_174435393
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt. :X
Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
pi_174435696
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:11 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
Maar geldt dit niet ook voor de komst van de auto, de brommer of de motor. In 1900 toen we nog met paard en wagen reden waren de wegen ook veel veiliger zonder de auto's. De kunst is je aan te passen op wat komen gaat. Hierin loopt ook de overheid achter op de ontwikkeling van nieuwe technologie. De fietspaden hadden allang geļnnoveerd moeten worden, deze zijn nog steeds als ontwerp van de jaren 50, toen er nog nauwelijks verkeer bestond. Een fietspad niet breder dan een halve meter, dat is toch vragen om ongelukken als er nu brommers, snorfiets, trekkers, scootmobiel, e-bikes en invalide auto's etc. overheen moet rijden.
pi_174435836
Al e-bikes zich netjes aan de verkeersregels houden is er niks aan de hand. Het is een groep weggebruikers die eruit springt.

Dan moet je niet de schuld bij de overheid leggen.
  zondag 15 oktober 2017 @ 18:35:41 #88
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174435842
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt. :X
Maar die jongen van 25 heeft zelf ook nog een reactievermogen.
pi_174435887
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik had een keer dat er een meisje 20 seconden nadat ik mijn portier had geopend tegen aan is gefietst. Ik keek voordat ik mijn portier open deed of er iets aankwam. Dat was niet het geval.

Het was dus gewoon iemand die aan het dagdromen was en niet echt aan het opletten was.

Je kan dus niet altijd zeggen dat het de schuld was van de automobilist.
Wacht even, je portier stond 20 seconden lang open zonder dat je bent uitgestapt? weet je wel hoe lang 20 seconden is lol. Zeker op drukke wegen of langs een fietspad zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk uitstap om geen hinder te zijn voor andere weggebruikers, en om de lak van mijn deur te beschermen :P
pi_174436054
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:19 schreef Fripsel het volgende:
Best wel erg eigenlijk. Er kunnen scooters op het fietspad rijden die 25 km per uur mogen, wielrenners, gezonde fietsers, en je ziet echt niet altijd meteen of het een jong iemand is of niet op de rotonde bijvoorbeeld. En volgens jullie zou een bejaarde op een elektrische fiets dan een stom vlaggetje of lampje nodig hebben omdat ze weer zoals normale fietsers deel kunnen nemen aan het verkeer (ik fiets zelf op een elektrische fiets, ze fietsen wel wat harder dan bejaarden op een elektrische fiets maar echt hard hard gaan ze niet imo). Wat dachten al die automobilisten van anticiperen zoals het hoort? Voor een jonge knul van 25 moet je ook op de rem als die flink doortrapt. :X
Daar ben ik het ook mee eens, men overdrijft nu echt hoe hard een e-bike nu werkelijk gaat. Heb ook wel op zo'n ding gereden en het valt reuze mee met die snelheid. Misschien moet je eerst op zo'n ding gezeten hebben om er over te kunnen oordelen. Overigens gaan we met zijn allen ook wennen aan de e-bike, oudjes in 2030 rijden straks veel beter op een e-bike dan dat ze nu doen, gezien ze meer ervaring hebben en er langer op hebben gereden. Ik ben dan ook voorstander om zo vroeg mogelijk te beginnen met een e-bike, dan hoef je als senior niet te wennen aan de verandering.
pi_174436441
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit een zien rijden met een helm op.
Dan trekken ze zich niets aan van de wet óf ze hebben gewoon een e-bike met trapondersteuning die stopt bij een snelheid van 25km/h.
pi_174450703
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

behalve dat die e-bikers hier 40 rijden. Wat dus totaal niet inschatbaar is.
brommers rijden ook zo hard, wat doe je daar mee?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174450754
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:11 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
Oh, de auto stond ook nog op het fietspad....tsja!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:52:49 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174450845
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:44 schreef ietjefietje het volgende:
brommers rijden ook zo hard, wat doe je daar mee?
Brommers (met helmplicht) horen op de weg. Een block met je autoportier als je zo'n klootzakje op het fietspad ziet rijden, is dus gerechtvaardigd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:56:45 #95
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174450910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:09 schreef Apotheose het volgende:
ik vind dat dit eerder de schuld is van die 55 jarige kerel. Als je je deur open gooit, dan check je eerst even of dat ook veilig kan . En als die bejaarde man op een gewone fiets had gezeten, had ie misschien ook niet meer kunnen stoppen.
Eens. Verder zou ik alles zo laten, lost het vergrijzingsprobleem ook op.
Beter zo dan al die bejaarden in auto's die wel nog lang levensvatbare mensen kapot rijden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_174450913
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Brommers (met helmplicht) horen op de weg. Een block met je autoportier als je zo'n klootzakje op het fietspad ziet rijden, is dus gerechtvaardigd.
Lekker parkeren zeker op zo'n fietspad!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174450929
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:56 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Eens. Verder zou ik alles zo laten, lost het vergrijzingsprobleem ook op.
Beter zo dan al die bejaarden in auto's die wel nog lang levensvatbare mensen kapot rijden.
Mah ja, aangezien dat mensen zijn die de portieren zonder te kijken open doen, geeft dat ook niks.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174451024
Blijkbaar helpen elektrische fietsen toch mee aan de natuurlijke selectie. Schuld ligt bij beiden. Automobilist had beter moeten uitkijken bij het openen van het portier, maar ouderen moeten niet denken dat fietsen op een elektrische unit hetzelfde is als lekker zelf fietsen.
pi_174451267
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je denkt dat automobilisten voor de lol fietsertjes willen aanrijden? Blijkbaar heb je zelf geen auto anders had je niet zo'n domme opmerking gemaakt. Ga maar eens een stukje rijden in Amsterdam en dan zie je hoe de gemiddelde fietser zich gedraagt.

Maar kinderen van 16 hebben nog een goede reactie en kraakbeen, een bejaarde ligt zo weken in het ziekenhuis na een aanrijding. Daarom is het niet verstandig dat die mensen op fietsen gaan zitten die ook nog eens harder gaan dan het gemiddelde.
Was even vergeten dat Amsterdam heel Nederland was en dat ik daarom maar meteen geen rij ervaring heb. _O-
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:18:12 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174451298
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:56 schreef ietjefietje het volgende:
Lekker parkeren zeker op zo'n fietspad!
Naast het fietspad, bedoel je? Da's vrij normaal volgens mij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174451757
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:11 schreef machtpen het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over automobilisten. Sinds de e-bikes is het nooit zo gevaarlijk op het fietspad geweest.
En niet alleen op het fietspad helaas. Die oudjes zitten er tijdens hun 'fietstochtjes' op vastgeplakt. Rjiden rustig het gras op als ze ergens naar willen kijken, gewoon tussen zittende mensen door en ook de bospaden zijn niet meer veilig.

Blijkbaar niet alleen een vervanging van het fietsen maar ook van het lopen.
pi_174452404
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Was even vergeten dat Amsterdam heel Nederland was en dat ik daarom maar meteen geen rij ervaring heb. _O-
Randstad dan, waar Krommenie ook ligt. Dat je bijna geen openslaande autodeuren tegenkomt in Finsterwolderhamrik begrijp ik :')
Facts don't care about your feelings
pi_174452929
Die pensionado's zijn het gevaarlijkst, die menen overal voorrang te hebben.

gisteren mooi weer en dan houden we er extra rekening mee. Drie keer zo'n idioot:
Een die ineens ff het stuur omgooit
Nummer twee die rotondes en haaientanden niet snapte.
Nummer drie maakte het helemaal bont door door rood te rijden, hij stond al stil maar blijkbaar moest die te lang wachten.

Stuk wat we reden was de Molenlaan in Rotterdam, paar kilometer.

Wat ons hier persoonlijk opviel was dat die nekken zo stijf zijn, dat goed draaien niet mogelijk is.

Een helm verplichten bij deze e bikes en andere bescherming maakt deze fietsen in ieder minder gevaarlijk en ook minder interessant voor degene die eigenlijk niet meer op een fiets kunnen zitten.
pi_174453562
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 15:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Die pensionado's zijn het gevaarlijkst, die menen overal voorrang te hebben.

gisteren mooi weer en dan houden we er extra rekening mee. Drie keer zo'n idioot:
Een die ineens ff het stuur omgooit
Nummer twee die rotondes en haaientanden niet snapte.
Nummer drie maakte het helemaal bont door door rood te rijden, hij stond al stil maar blijkbaar moest die te lang wachten.

Stuk wat we reden was de Molenlaan in Rotterdam, paar kilometer.

Wat ons hier persoonlijk opviel was dat die nekken zo stijf zijn, dat goed draaien niet mogelijk is.

Een helm verplichten bij deze e bikes en andere bescherming maakt deze fietsen in ieder minder gevaarlijk en ook minder interessant voor degene die eigenlijk niet meer op een fiets kunnen zitten.
sommige jongeren hebben daar blijkbaar ook last van. Kijken ook nooit uit en steken zo over.

Sommige senioren hebben een spiegel op de fiets. Zo zag ik een oud vrouwtje gister aankomen met zo een spiegel op de fiets, die best uitstak. Dus dan is het risico weer dat je als tegenligger soms misschien moet uitwijken voor dat ding :') Tenminste, als je met zn 2en fietst op een gemiddeld fietspad, en zo een ouder iemand met spiegels komt aankarren :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_174454323
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weet je niet, het hangt helemaal van de precieze situatie af. Wel beginnen er problemen te komen met de snelheidsverschillen door de E-bikes, ook omdat snelheid vaak onbewust wordt ingeschat aan de hand van de beensnelheid. Daarnaast heeft de gewone fiets als voordeel dat de te halen snelheid afneemt met de afname van de reactiesnelheid.
Vergeet ook niet de afname van kracht in de handen en verlies van evenwicht. Als er al gereageerd wordt, is de remvertraging vaak heel beperkt en/of worden er meteen rare slingers gemaakt door gebrek aan evenwicht. Daar waar een jongere gewoon met piepende bandjes tot stilstand komt of gecontroleerd een slinger om het obstakel heen maakt.
  maandag 16 oktober 2017 @ 17:30:29 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174454577
Kortom: die geėlektriseerde bottenbrekers zijn een gevaar op de weg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174455287
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:44 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

brommers rijden ook zo hard, wat doe je daar mee?
Die kan je veel beter inschatten op snelheid dan een bejaarde op een fietsje.
pi_174455363
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

Die kan je veel beter inschatten op snelheid dan een bejaarde op een fietsje.
Die hebben redelijk notie van de verkeersregels, pensionado's menen overal voorrang te hebben....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')