abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174417356
Tenminste, als we de mening van de auteur van dit stuk serieus moeten nemen

quote:
Volgende week vindt het Amsterdam Dance Event plaats. De choreografie van dergelijke evenementen doet soms denken aan nazi-bijeenkomsten.

Techno is de marsmuziek van het digitale tijdperk. Dat is niet alleen te horen aan de muziek die een eeuwig voortdenderende, hypnotiserende beat als basis heeft, maar ook te zien aan de vormgeving van technoraves. Standaard onderdeel van dancefestijnen, zoals die volgende week tijdens het Amsterdam Dance Event weer op veel plekken in de hoofdstad zullen plaatsvinden, is een lichtshow met tientallen laserstralen. De lichtstralen die de duisternis boven de dansende meutes doorklieven doen denken aan de 130 lichtbundels die in de jaren dertig de soms 300.000 (para)militairen en andere aanwezigen omringden op het Zeppelinfeld in Neurenberg tijdens de Reichsparteitage van de NSDAP.

De Lichtdom, de kathedraal van licht, was een uitvinding van Albert Speer, de hofarchitect van Adolf Hitler, die de vormgeving van de Rijkspartijdagen verzorgde en ook de monumentale tribunes op het Zeppelinfeld ontwierp.

Speer moest zich behelpen met primitieve lichttechniek. Van het Duitse leger leende hij de schijnwerpers van de luchtafweer, die lichtbundels kilometershoog de hemel in lieten schijnen. Maar net als de computergestuurde laserstralen bij de technoraves konden de lichtbundels op het Zeppelin worden bewogen en was het mogelijk om ze bijvoorbeeld een immense piramide van licht te laten vormen. „Ik begin iets te begrijpen van Hitlers succes”, schreef de Amerikaanse journalist William L. Shirer nadat hij in 1934 een Lichtdom had gezien. „Hij geeft grandeur, kleur en mystiek aan de grauwe levens van de twintigste-eeuwse Duitsers.”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)dj-13463156-a1577234
Ik ben een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting, echter sommige mensen zijn zo extreem dom dat je ze tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Als dit stuk op De Speld had gestaan had ik er goed om kunnen lachen, maar 't nsb handelsblad publiceert deze troep gewoon.

Het NRC heeft het bericht overigens aangepast, voor de aanpassing stond dit stukje er ook nog bij:

quote:
"De festijnen op het Zeppelinfeld waren religieuze bijeenkomsten waar de massa in vervoering raakte door de combinatie van muziek, marcherende militairen, lichtshows en redes van Adolf Hitler. Bij technoraves is het niet veel anders. De rol van de Führer wordt gespeeld door de dj aan wie de technofans zich, met of zonder pilletje, onderwerpen – niet toevallig is God Is a DJ de titel van een de dance-hit van Faithless in 1998. En zoals Hitler tijdens zijn redes stond op een uitbouw die Speer had laten bouwen in de hoofdtribune met zuilengang, zo doen de dj’s bij technofestijnen hun werk achter een booth die op een verhoging staat. Hierbij kunnen ze het vaak niet laten om de dansende massa op te zwepen met op- en neergaande gestrekte armen."
W. T. F.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_174417484
Achja. Metalfeesten schijnen volgens een partij die in dit kabinet ministers mag leveren aan te zetten tot massamoord a la Breivik en Tristan.

Het is wat met die muziek van tegenwoordig.
pi_174417507
Qua nazi-evenementen in Nederland is anderhalve man en een paardenkop al gauw 'groot' te noemen, natuurlijk.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:44:27 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174417624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:31 schreef Harlon het volgende:
Tenminste, als we de mening van de auteur van dit stuk serieus moeten nemen

[..]

Ik ben een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting, echter sommige mensen zijn zo extreem dom dat je ze tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Als dit stuk op De Speld had gestaan had ik er goed om kunnen lachen, maar 't nsb handelsblad publiceert deze troep gewoon.

Het NRC heeft het bericht overigens aangepast, voor de aanpassing stond dit stukje er ook nog bij:

[..]

W. T. F.
Het zijn meer dan 120 dreunen per minuut en je raakt helemaal in extase. Nou dat heeft de Schepper van Hemel en Aarde nooit gewild, die wil rust in ons leven.


Regressief links zijn de nieuwe humorloze religekkies.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174417713
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2017 17:44 schreef Mani89 het volgende:
Het zijn meer dan 120 dreunen per minuut en je raakt helemaal in extase. Nou dat heeft de Schepper van Hemel en Aarde nooit gewild, die wil rust in ons leven.


Regressief links zijn de nieuwe humorloze religekkies.
Religekkies voelen zich doorgaans stukken beter op hun gemak aan de rechterzijde van het politieke spectrum.
pi_174417803
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:48 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Religekkies voelen zich doorgaans stukken beter op hun gemak aan de rechterzijde van het politieke spectrum.
oh absoluut, maar ik betwijfel of de auteur van dit stuk braaksel een religekkie is. Eerder gewoon een totaal malloot _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:54:16 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174417808
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:36 schreef Kassamiep het volgende:
Achja. Metalfeesten schijnen volgens een partij die in dit kabinet ministers mag leveren aan te zetten tot massamoord a la Breivik en Tristan.

Het is wat met die muziek van tegenwoordig.
Welke partij is dit?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174417850
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2017 17:54 schreef Harlon het volgende:
Oh absoluut, maar ik betwijfel of de auteur van dit stuk braaksel een religekkie is. Eerder gewoon een totaal malloot _O-
Gezien het feit dat dit soort geraaskal überhaupt is gepubliceerd, durf ik de stelling wel te poneren dat kolder in de kop geenszins een belemmering hoeft te zijn om eindredacteur van NRC te worden.
pi_174417940
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Welke partij is dit?
Christenunie. In 2016 organiseerde men op kerstavond in P60 te Amstelveen een metalconcert. De Christenunie noemde dit een ontheiliging en gevaarlijk omdat dit soort muziek mensen in Breivikjes en Tristans zou veranderen. Die laatste opmerking schoot toen veel mensen in het verkeerde keelgat maar een excuus of rectificatie vanuit de CU is nooit gekomen.

https://www.metronieuws.n(...)oncert-op-kerstavond
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:06:00 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174418022
Ik ben erbij, even lekker Hitler aanbidden
pi_174418028
quote:
Correctie: ‘Dit artikel is aangepast om 14.40 uur op zaterdag 14 oktober 2017, omdat na lezing mogelijk de indruk kon ontstaan dat NRC bezoekers of dj’s van ADE vergelijkt met nazi’s’.
Ik kon het bijna niet geloven, maar het zal er echt gestaan hebben. NRC wil af en toe iets te hard van zich af trappen om maar interessant te doen. Redelijk onschuldige evenementen met dat soort narigheid vergelijken is niet ok. Blijkbaar kregen ze die indruk zelf ook al wel.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174418042
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:44 schreef AchJa het volgende:
De Duitsers wisten iig wat marsmuziek was... Die technocrap van tegenwoordig mag niet eens muziek genoemd worden...

Mooi marsen wel inderdaad :@
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174418069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:07 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Mooi marsen wel inderdaad :@
Ach, IS maakt ook mooie... nouja.. muziek is het niet, maar toch. Doen ze toch nog iets goed.


Ohja. De tekst is wat minder :P Iets over het slachten van alle ongelovigen.
pi_174418165
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben erbij, even lekker Hitler aanbidden
Hitler deed ook niets verkeerds
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_174418311
Die Belg heeft er een mooie klereboel van gemaakt bij de NRC.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dutchguy op 14-10-2017 18:30:15 ]
pi_174418347
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hitler deed ook niets verkeerds
Niet? Je weet dat de man verantwoordelijk is voor de Holocaust?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174418361
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:57 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Gezien het feit dat dit soort geraaskal überhaupt is gepubliceerd, durf ik de stelling wel te poneren dat kolder in de kop geenszins een belemmering hoeft te zijn om eindredacteur van NRC te worden.
Tja, hopen dat dit de laatste 2 overgebleven lezers van het NRC ook nog maar even overtuigd hun abbo op te zeggen. Een krant die dit soort meuk publiceert kan je toch niet meer serieus nemen
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_174418401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Tja, hopen dat dit de laatste 2 overgebleven lezers van het NRC ook nog maar even overtuigd hun abbo op te zeggen. Een krant die dit soort meuk publiceert kan je toch niet meer serieus nemen
Denken dat het NRC op z'n laatste benen loopt :')

Wel vreemd artikel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:32:24 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174418434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hitler deed ook niets verkeerds
wot
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:33:29 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174418453
quote:
nsb handelsblad
Klagen over domme nazi-vergelijkingen en dan zelf dit schrijven.
pi_174418475
Er staat echt zó veel idioots in dat stuk dat ik er niet eens aan begin om ze te mailen. Ik ga dit artikel dus zo snel mogelijk vergeten.

(Stelletje idioten daar.)
pi_174418486
Zeg Hardon maak je niet zo druk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:40:26 #24
426473 .Exe
And Justice for All
pi_174418538
Het NSB Handelsblad _O- _O- _O-
pi_174418586
Eens met de schrijver van het stuk in het NRC: "De choreografie van dergelijke evenementen doet soms denken aan nazi-bijeenkomsten." De TT slaat nergens op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')