abonnement Unibet Coolblue
pi_174458274
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Succes met in conclaaf gaan terwijl je niet eens weet hoe de procedure eigenlijk precies is. Zorg eerst maar dat je de relevante papieren er bij hebt gezocht, lees die door en beoordeel aan de hand daarvan of je enige kans van slagen hebt.
In conclaaf gaan betekent bespreken. Om bv de relevante papieren te krijgen. Nog meer uitleg nodig?
pi_174461127
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:32 schreef thettes het volgende:

[..]

In conclaaf gaan betekent bespreken. Om bv de relevante papieren te krijgen. Nog meer uitleg nodig?
Wait... Je hebt niet zelf de relevante papieren? Zoals je huurcontract, de opnamestaat van toen jij er in trok, algemene voorwaarden die horen bij het huurcontract en het foldertje 'huuropzegging'...

Dan moet je nog veel leren.

In conclaaf gaan betekent bij mij namelijk inderdaad "bespreken". En dan wel inhoudelijk gebaseerd op feiten. Niet het opvragen van documenten om je eigen gebrekkige administratie in orde te maken.
pi_174468090
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 22:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wait... Je hebt niet zelf de relevante papieren? Zoals je huurcontract, de opnamestaat van toen jij er in trok, algemene voorwaarden die horen bij het huurcontract en het foldertje 'huuropzegging'...

Dan moet je nog veel leren.

In conclaaf gaan betekent bij mij namelijk inderdaad "bespreken". En dan wel inhoudelijk gebaseerd op feiten. Niet het opvragen van documenten om je eigen gebrekkige administratie in orde te maken.
Joe.
pi_174471884
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Succes met in conclaaf gaan terwijl je niet eens weet hoe de procedure eigenlijk precies is. Zorg eerst maar dat je de relevante papieren er bij hebt gezocht, lees die door en beoordeel aan de hand daarvan of je enige kans van slagen hebt.
Je kunt het wel leuk vinden om TS bestraffend toe te spreken, daar is dit draadje niet voor. De algemene voorwaarden zullen wel op de site van de WBV staan, maar het gaat erom of de WBV de procedure correct gevolgd heeft. Ze hadden hem wel een kans moeten geven een en ander zelf te herstellen als ze niet wilden afgaan op het feit dat de nieuwe huurder de woning zo wilde overnemen.

Als zij dan weer naar de nieuwe huurder wijzen die zegt het niet zo over te willen nemen, dan komt die waarschijnlijk de afspraak niet na. Het accepteren van de woning zoals die is was waarschijnlijke voorwaarde voor eerder de sleutel krijgen en geen overnamekosten betalen. Als hij die afspraak niet nakomt en de schade voor TS is daar het gevolg van dan zou hij dat moeten vergoeden, plus die 10 dagen huur moeten betalen. Dat TS te goed van vertrouwen is geweest dat het allemaal wel goedkomt en niet voldoende zijn centjes heeft bewaakt is geen reden om die fout in tweede instantie nog een keer te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174493980
Een complete nieuwe deur kost nog geen 50 euro...compleet incl klink en slot
https://www.hornbach.nl/s(...)d=nl14a999&WT.srch=1

Her een kale deur helemaal nieuw mooier kan niet.

en dan heeft TS het over een oude verrotte jaren 60? deur... ja als het verrot is slaan studenten er spijkers in (kapstok ?)
Daarnaast heeft een woningbouw zijn eigen klus dienst, je weet wel busjes die rondrijden die lui herstellen het dus ze hoeven niemand in te huren.

TS je kan een voorstel doen om de deur zelf te herstellen, doe desnoods een afschrijving check, ook deuren gaan niet eeuwig mee.

Sowieso zijn kamers vaak al verrot onderhouden en dan willen ze nog extra geld zien.

Woningbouw :') :r
Interessant he ?
pi_174494557
Ik heb 2 keer gehuurd via de woningbouw, voordat ik iets kocht

De eerste keer is er nooit een begin- en eindinspectie geweest. Ik heb toen gewoon de sleutels ingeleverd en nooit meer iets gehoord.

De tweede keer is er wel controle geweest en heb ik ergens een handtekening gezet op een formulier dat de woning akkoord was. Dus met die handtekening weet je dat je geen rare rekeningen meer krijgt.

Overigens, wat de sleutels betreft, is dat wel gezeik want normaal worden alle sloten vervangen zodra je vertrekt. Dat is standaard zo.
٩๏̯͡๏)۶
pi_174496540
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:10 schreef Zwolsboy het volgende:
Een complete nieuwe deur kost nog geen 50 euro...compleet incl klink en slot
https://www.hornbach.nl/s(...)d=nl14a999&WT.srch=1

Her een kale deur helemaal nieuw mooier kan niet.

en dan heeft TS het over een oude verrotte jaren 60? deur... ja als het verrot is slaan studenten er spijkers in (kapstok ?)
Daarnaast heeft een woningbouw zijn eigen klus dienst, je weet wel busjes die rondrijden die lui herstellen het dus ze hoeven niemand in te huren.

TS je kan een voorstel doen om de deur zelf te herstellen, doe desnoods een afschrijving check, ook deuren gaan niet eeuwig mee.

Sowieso zijn kamers vaak al verrot onderhouden en dan willen ze nog extra geld zien.

Woningbouw :') :r
Ze hoeven niemand in te huren omdat ze er personeel voor aangenomen hebben. Die mensen en die busjes kosten net zo goed geld, nog los van materiaal en overhead. En ja, voor dit soort herstel rekenen ze gewoon marktconforme tarieven door.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 18 oktober 2017 @ 18:34:26 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174497390
Elk gevecht met een WBV op dit terrein is kansloos, ik heb er genoeg gehad. Al ga je er met een schoonmaakploeg doorheen dan nog vinden ze altijd wel iets om over te zeiken. Het is gewoon een extra inkomstenbron voor ze en meer niet.

Mijn laatste ervaring was het inleveren van de sleutel in een verder compleet leeg huis en dan ineens gaan zeiken over "dat er toch nog een streepje zat op de badkamerspiegels" of iets dergelijks. Thank god ben ik van die oplichters verlost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174503358
Ah, woningbouwverenigingen... nooit te beroerd om nog even lekker op kosten van de vertrekkende huurder de boel eens goed te laten renoveren, ze vinden altijd wel wat inderdaad :')
pi_174503616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:10 schreef Zwolsboy het volgende:
Een complete nieuwe deur kost nog geen 50 euro...compleet incl klink en slot
https://www.hornbach.nl/s(...)d=nl14a999&WT.srch=1

Her een kale deur helemaal nieuw mooier kan niet.

en dan heeft TS het over een oude verrotte jaren 60? deur... ja als het verrot is slaan studenten er spijkers in (kapstok ?)
Daarnaast heeft een woningbouw zijn eigen klus dienst, je weet wel busjes die rondrijden die lui herstellen het dus ze hoeven niemand in te huren.

TS je kan een voorstel doen om de deur zelf te herstellen, doe desnoods een afschrijving check, ook deuren gaan niet eeuwig mee.

Sowieso zijn kamers vaak al verrot onderhouden en dan willen ze nog extra geld zien.

Woningbouw :') :r
Dit inderdaad.
pi_174503755
Bij dit soort woonbedrijven moet je nooit iets onderling afspreken, datt past niet in het systeem en gaaty altijd verkeerd. Vaak inderdaad negatief voor de vorige huurder, dat is het makkelijkst claimen voor de wbv...
pi_174503932
Geen idee wie bij jouw verantwoordelijk is voor een voorcontrole, maar als het bij de oplevering niet in orde was, zal de opzichter ook geen uur wachten tot jij alle gaatjes hebt gedicht en de sleutel hebt gevonden.
.
pi_174513025
Wel vreemd dat er geen inspecties hebben plaatsgevonden.
Normaal gesproken dient er een formulier doorgenomen worden en van beide kanten getekend te worden.

Ik heb eerder ook eens een eind inspectie gehad die helemaal in orde was.
Na een maand kwam ineens de verhuurder met de vraag of ik even ¤ 150 wilde betalen aangezien er toch nog een en ander schoongemaakt diende te worden.
Uiteraard direct een mail teruggestuurd dat hij dit eerder had moeten melden, daarna nooit meer iets van gehoord.
pi_174661886
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt het wel leuk vinden om TS bestraffend toe te spreken, daar is dit draadje niet voor. De algemene voorwaarden zullen wel op de site van de WBV staan, maar het gaat erom of de WBV de procedure correct gevolgd heeft. Ze hadden hem wel een kans moeten geven een en ander zelf te herstellen als ze niet wilden afgaan op het feit dat de nieuwe huurder de woning zo wilde overnemen.

Als zij dan weer naar de nieuwe huurder wijzen die zegt het niet zo over te willen nemen, dan komt die waarschijnlijk de afspraak niet na. Het accepteren van de woning zoals die is was waarschijnlijke voorwaarde voor eerder de sleutel krijgen en geen overnamekosten betalen. Als hij die afspraak niet nakomt en de schade voor TS is daar het gevolg van dan zou hij dat moeten vergoeden, plus die 10 dagen huur moeten betalen. Dat TS te goed van vertrouwen is geweest dat het allemaal wel goedkomt en niet voldoende zijn centjes heeft bewaakt is geen reden om die fout in tweede instantie nog een keer te maken.
Dank, precies wat ik ook dacht. Natuurlijk speel ik het niet handig, maar dat is niet omdat ik vervelend wil zijn maar juist omdat ik die nieuwe huurder ter hulp wilde zijn. Ook hij is volgens mij verder niet met kwade intenties bezig, maar ook gewoon een beetje onhandig. WBV heeft gewoon zonder iemand te consulteren kosten gemaakt die niet nodig waren.

Maar ik heb mijn contract uit de administratie geplukt en na beter lezen dit gevonden (zie artikel 11.2 hier: https://imgur.com/a/5KWCq).

Ik heb de woningbouw zojuist gemaild dat ik volgens mij door hun werkwijze tekort ben gedaan, ben benieuwd naar de respons.
pi_174662283
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:05 schreef thettes het volgende:

[..]

Dank, precies wat ik ook dacht. Natuurlijk speel ik het niet handig, maar dat is niet omdat ik vervelend wil zijn maar juist omdat ik die nieuwe huurder ter hulp wilde zijn. Ook hij is volgens mij verder niet met kwade intenties bezig, maar ook gewoon een beetje onhandig. WBV heeft gewoon zonder iemand te consulteren kosten gemaakt die niet nodig waren.

Maar ik heb mijn contract uit de administratie geplukt en na beter lezen dit gevonden (zie artikel 11.2 hier: https://imgur.com/a/5KWCq).

Ik heb de woningbouw zojuist gemaild dat ik volgens mij door hun werkwijze tekort ben gedaan, ben benieuwd naar de respons.
Dus bij de eerste regel gaan ze al nat. Er had voor 28 september al een voor-inspectie plaats moeten vinden. En dat kon gewoon want toen woonde je er nog. Aangezien dat niet gebeurd is, lijkt me dat je ook niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade gevonden tijdens de eind-inspectie. Omdat je geen kans hebt gekregen dit zelf te herstellen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174669586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 23:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus bij de eerste regel gaan ze al nat. Er had voor 28 september al een voor-inspectie plaats moeten vinden. En dat kon gewoon want toen woonde je er nog. Aangezien dat niet gebeurd is, lijkt me dat je ook niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade gevonden tijdens de eind-inspectie. Omdat je geen kans hebt gekregen dit zelf te herstellen.
Lijkt mij ook, alleen:

Bij het opzeggen online komt echter wel deze checklist langs:
een aantal stappen, oa dit:

4/6
Woning leeghalen
Wanden, plafonds en binnenhoutwerk moeten in twee lagen dekkend overschilderbaar zijn door de volgende huurder. Heb je een vloer gelegd? Dan moet deze verwijderd worden, tenzij de nieuwe huurder deze over wil nemen. Lever de kamer schoon en leeg op. Mocht je de woning niet in goede orde opleveren, worden er kosten in rekening gebracht.

Overigens staat er geen vinkje van 'ik ga akkoord met deze voorwaarden' oid, alleen een knopje 'huur opzeggen'.

Weet niet hoe dat juridisch in elkaar steekt?

Ik heb het iig bij ze neergelegd, de complexbeheerder stuurt het door naar hun eigen juridische afdeling.
pi_174669955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, alleen:

Bij het opzeggen online komt echter wel deze checklist langs:
een aantal stappen, oa dit:

4/6
Woning leeghalen
Wanden, plafonds en binnenhoutwerk moeten in twee lagen dekkend overschilderbaar zijn door de volgende huurder. Heb je een vloer gelegd? Dan moet deze verwijderd worden, tenzij de nieuwe huurder deze over wil nemen. Lever de kamer schoon en leeg op. Mocht je de woning niet in goede orde opleveren, worden er kosten in rekening gebracht.

Overigens staat er geen vinkje van 'ik ga akkoord met deze voorwaarden' oid, alleen een knopje 'huur opzeggen'.

Weet niet hoe dat juridisch in elkaar steekt?

Ik heb het iig bij ze neergelegd, de complexbeheerder stuurt het door naar hun eigen juridische afdeling.
De verplichting tot in goede orde opleveren ben je aangegaan bij huurovereekomst, inclusief de algemene voorwaarden. Opzeggen mocht je al, dus het opzeggen schept geen nieuwe verplichtingen anders dan de datum van oplevering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174670736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, alleen:

Bij het opzeggen online komt echter wel deze checklist langs:
een aantal stappen, oa dit:

4/6
Woning leeghalen
Wanden, plafonds en binnenhoutwerk moeten in twee lagen dekkend overschilderbaar zijn door de volgende huurder. Heb je een vloer gelegd? Dan moet deze verwijderd worden, tenzij de nieuwe huurder deze over wil nemen. Lever de kamer schoon en leeg op. Mocht je de woning niet in goede orde opleveren, worden er kosten in rekening gebracht.

Overigens staat er geen vinkje van 'ik ga akkoord met deze voorwaarden' oid, alleen een knopje 'huur opzeggen'.

Weet niet hoe dat juridisch in elkaar steekt?

Ik heb het iig bij ze neergelegd, de complexbeheerder stuurt het door naar hun eigen juridische afdeling.
Handig, zo kan je voor de voorinspectie mogelijk alvast wat doen, zodat daar minder it naar voren komt. Verder geen waarde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174672390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De verplichting tot in goede orde opleveren ben je aangegaan bij huurovereekomst, inclusief de algemene voorwaarden. Opzeggen mocht je al, dus het opzeggen schept geen nieuwe verplichtingen anders dan de datum van oplevering.
Dit. Het goed achterlaten van het gehuurde op moment dat de huur wordt opgezegd is één van de voorwaarden waar je voor tekent bij het aangaan van het huurcontract.

Neemt niet weg dat uit de voorwaarden nu is gebleken dat de woningbouw met de voorinspectie in verzuim is gebleven.

Wat nu in rekening gebracht wordt zijn zaken die bij een deugdelijke voorinspectie zouden opvallen en aan jou als huurder dus gemeld hadden moeten worden. Jij was dan in de gelegenheid geweest om het tijdig tegen minimale kosten op orde te brengen. Die kans is je nu ontnomen. Daarmee lijkt de rekening onterecht.
pi_174673095
Mijn eerste woning was ook een huurwoning. Terwijl ik er woonde is het hele appartementencomplex verkocht aan een andere woningbouwvereniging, die me een nieuw contract opstuurden met nieuwe voorwaarden. Uiteraard niet getekend.

Toen ik er na enkele jaren uitging liet ik het app. stukken beter achter dan het er bij aanvang uitzag. Toch vond WBV#2 dat ik het niet goed had opgeleverd. Ik had de radiators moeten lakken en nog meer van dat soort onzin, dus ik kreeg een flinke rekening binnen op mijn nieuwe adres.

Daarbij beriepen ze zich op de voorwaarden waarvoor ik nooit getekend had, toen ik vroeg om een bewijs dat ik akkoord was gegaan met die voorwaarden werd het stil. Ik kreeg wel nog heel bits toegebeten dat ze 'de appartementen naar een hoger niveau wilden tillen, en dat ik daar als huurder best aan mee mocht betalen' _O-

Totaal andere situatie uiteraard, TS heeft niets aan mijn post. Wel vermakelijk.
pi_174674920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:19 schreef Certeco het volgende:
Mijn eerste woning was ook een huurwoning. Terwijl ik er woonde is het hele appartementencomplex verkocht aan een andere woningbouwvereniging, die me een nieuw contract opstuurden met nieuwe voorwaarden. Uiteraard niet getekend.

Toen ik er na enkele jaren uitging liet ik het app. stukken beter achter dan het er bij aanvang uitzag. Toch vond WBV#2 dat ik het niet goed had opgeleverd. Ik had de radiators moeten lakken en nog meer van dat soort onzin, dus ik kreeg een flinke rekening binnen op mijn nieuwe adres.

Daarbij beriepen ze zich op de voorwaarden waarvoor ik nooit getekend had, toen ik vroeg om een bewijs dat ik akkoord was gegaan met die voorwaarden werd het stil. Ik kreeg wel nog heel bits toegebeten dat ze 'de appartementen naar een hoger niveau wilden tillen, en dat ik daar als huurder best aan mee mocht betalen' _O-

Totaal andere situatie uiteraard, TS heeft niets aan mijn post. Wel vermakelijk.
Vergelijkbaar in die zin dat ik er best lang heb gewoond voor een plek waar de doorstroom gewoonlijk groter is. Het betreft een woning met campuscontract namelijk. Waarschijnlijk geldt voor de meeste bewoners allang deze procedure zoals de complexbeheerder mij mailde:

quote:
De wbv hanteert een andere methode. Wij voeren geen voorinspecties en geen eindinspecties uit. Vetrekkende huurders krijgen bij het opzeggen van de huur informatie hoe de woning opgeleverd moet worden. Vervolgens doet De wbv aan aansluitende verhuur. Dat wil zeggen dat de leegstand tussen huureinde en huuringang minimaal is. De huuringang van de nieuwe huurder is de dag na de huureinde van de vorige huurder. Daarom is er geen mogelijkheid voor de vertrekkende bewoner om alsnog herstelwerkzaamheden uit te voeren.
Maar voor mij dus inderdaad niet, ik heb nooit iets nieuws getekend net zoals jij dat niet hebt gedaan.
pi_174675030
DUs het is normaal voor sociale huur dat ze een inspectierondje komen doen als je je huur opzegt?

Is dat voor of na dat je je huis hebt leeg geruimd? Als ik ga verhuizen wil ik namelijk eerst m'n huis leeghalen dan lijkt het netter
pi_174675084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:
DUs het is normaal voor sociale huur dat ze een inspectierondje komen doen als je je huur opzegt?

Is dat voor of na dat je je huis hebt leeg geruimd? Als ik ga verhuizen wil ik namelijk eerst m'n huis leeghalen dan lijkt het netter
Blijkbaar niet meer bij betreffende woningcorporatie (die toepasselijk net zoveel letters kent als het woord kut of lul).

Dus check je contract. Meeste corporaties is dat nog wel zo.
pi_174677186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:
DUs het is normaal voor sociale huur dat ze een inspectierondje komen doen als je je huur opzegt?

Is dat voor of na dat je je huis hebt leeg geruimd? Als ik ga verhuizen wil ik namelijk eerst m'n huis leeghalen dan lijkt het netter
Wij hebben vorige week de huur van mijn oma's flat opgezegd en 3 dagen later kwam er al een mannetje voor de inspectie en om door te nemen wat wel en niet moest en wat het zou kosten als hun het moeten doen. De meubels etc. stonden er deels wel en het andere deel was al verhuisd naar het verzorgingshuis. Daar kijken ze wel doorheen. Ze kijken naar de staat van muren, deuren, binnenkozijnen, vloer, keuken, badkamer. Troep doen ze af met de opmerking dat je het leeg moet opleveren.


Een deel van hun werktarief was trouwens ook gebaseerd op gederfde huur als ze de woning doordat ze nog moesten klussen, niet gelijk kunnen door verhuren. Even ter aanvulling op waarom een deur verven door de bouwvereniging zoveel duurder is.
pi_174677261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:21 schreef Bas_Verstappen het volgende:
DUs het is normaal voor sociale huur dat ze een inspectierondje komen doen als je je huur opzegt?

Is dat voor of na dat je je huis hebt leeg geruimd? Als ik ga verhuizen wil ik namelijk eerst m'n huis leeghalen dan lijkt het netter
Bij de meeste woningcorporaties is het inderdaad normaal dat ze een inspectierondje komen doen. Meestal doen ze er zelfs twee.

De eerste, de voorinspectie, wordt een afspraak voor gemaakt zodra de huuropzegging in hun systeem is verwerkt. Op de voorinspectie kijkt de medewerker wat er sowieso moet gebeuren, voor zover het op dat moment zichtbaar is, en geeft de medewerker tekst en uitleg en kun jij al jouw vragen stellen. Vaak krijg je ook een foldertje waarin je alle relevante informatie nog eens kunt nalezen. De bevindingen worden op papier gezet in jij krijgt een lijstje met wat je in elk geval nog in orde moet maken.
Bij deze eerste inspectie hoeft de woning nog niet leeg te zijn. Hou er wel rekening mee dat hoe meer spullen er nog aanwezig zijn, hoe moeilijker het is voor de medewerker om alle punten waar nog wat aan gedaan moet worden ook daadwerkelijk aan te wijzen. Dat gat in de muur waar jij een kastje voor gezet hebt, kan de medewerker bijvoorbeeld niet zien. Het lijstje wat de medewerker heeft opgesteld bij de voorinspectie is dus niet altijd volledig. De richtlijnen in je huurcontract en bijbehorende algemene voorwaarden zijn leidend! Dat gat wat in mijn voorbeeld achter een kastje verstopt was, moet dus wel degelijk hersteld worden! Ook als dit bij de voorinspectie niet op de lijst is gezet.

De tweede inspectie is op het moment dat je de sleutels moet inleveren. Er komt dan opnieuw een medewerker, die controleert of alles in orde is en of alles van het lijstje wat opgesteld is ook daadwerkelijk in orde is gemaakt. Opnieuw worden de zaken die niet in orde zijn genoteerd. De huurder zal de rekening ontvangen van het herstel en levert de sleutels in bij de medewerker.
In sommige gevallen krijg je alsnog een laatste kans om zaken in orde te maken, maar dat hangt echt af van de woningcorporatie, omvang van de werkzaamheden en of er al een nieuwe huurder staat te trappelen. Die extra mogelijkheid is een gunst, en absoluut geen recht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')