abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 oktober 2017 @ 22:47:05 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_174441526
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:19 schreef Dennism het volgende:
zorg dan ook dat je deze afspraken op papier krijgt, dan sta je sterker qua bewijs dan wanneer er enkel een mondelinge afspraak staat.
Dit is wel een goede. Wellicht dient daarvoor de trukendoos opengetrokken te worden.

Als je bijvoorbeeld op de man af vraagt: zullen we die afspraak over die brievenbus op papier zetten? Dan luidt het antwoord uiteraard "nee". Maar je zou de verhuurder een mailtje kunnen sturen, waarin je vraagt of het plan voor brievenbussen (aan de buitenzijde van het pand) van de baan is.

Als ze slim zijn, antwoorden ze dat ze nergens van weten. Maar mogelijk antwoorden ze ja of nee. In beide gevallen heb je de afspraak op papier.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Spellchecker maandag 16 oktober 2017 @ 07:07:44 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174444872
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is wel een goede. Wellicht dient daarvoor de trukendoos opengetrokken te worden.

Als je bijvoorbeeld op de man af vraagt: zullen we die afspraak over die brievenbus op papier zetten? Dan luidt het antwoord uiteraard "nee". Maar je zou de verhuurder een mailtje kunnen sturen, waarin je vraagt of het plan voor brievenbussen (aan de buitenzijde van het pand) van de baan is.

Als ze slim zijn, antwoorden ze dat ze nergens van weten. Maar mogelijk antwoorden ze ja of nee. In beide gevallen heb je de afspraak op papier.
Met kopie naar medebewoners, en ontvangstbevestiging.
pi_174462695
Wie weet... Ik ga er eerst eens even rustig over na denken.

Er is hier namelijk ook nog geen bewonersvereniging voor de huurders. Er is misschien wel een andere oplossing die niet zo ingrijpend is, zoals een goed gesprek met de verhuurder.
:)
pi_174462703
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is wel een goede. Wellicht dient daarvoor de trukendoos opengetrokken te worden.

Als je bijvoorbeeld op de man af vraagt: zullen we die afspraak over die brievenbus op papier zetten? Dan luidt het antwoord uiteraard "nee". Maar je zou de verhuurder een mailtje kunnen sturen, waarin je vraagt of het plan voor brievenbussen (aan de buitenzijde van het pand) van de baan is.

Als ze slim zijn, antwoorden ze dat ze nergens van weten. Maar mogelijk antwoorden ze ja of nee. In beide gevallen heb je de afspraak op papier.
Goede tip, bedankt.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:04:49 #30
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174478072
Een postbode levert maximaal 10 meter van de straat de post af.
Dus of de brievenbussen moeten buiten staan of er moet een portiek zijn waar deze in zitten.
Postbodes bezorgen niet op een galerij.

Als je in een bejaardenflat woont, kan het zelfs zo zijn dat er 1 huisnummer is met daarbinnen onderverdelingen. Appartementnummers vallen niet onder de huisnummers en ook daar hoeft een postbode niet te bezorgen. Zelfs als er dan buitenbussen worden geplaatst, maar kadastraal heeft het pand 1 huisnummer, dan mag de postbode de post in willekeurig een brievenbus stoppen.
Binnen het pand dient het dan intern verspreid te worden.
pi_174481421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:04 schreef FF het volgende:
Een postbode levert maximaal 10 meter van de straat de post af.
Dus of de brievenbussen moeten buiten staan of er moet een portiek zijn waar deze in zitten.
Postbodes bezorgen niet op een galerij.

Als je in een bejaardenflat woont, kan het zelfs zo zijn dat er 1 huisnummer is met daarbinnen onderverdelingen. Appartementnummers vallen niet onder de huisnummers en ook daar hoeft een postbode niet te bezorgen. Zelfs als er dan buitenbussen worden geplaatst, maar kadastraal heeft het pand 1 huisnummer, dan mag de postbode de post in willekeurig een brievenbus stoppen.
Binnen het pand dient het dan intern verspreid te worden.
Okay, dit is bruikbare informatie.

Ik kan de verhuurder dus enkel verzoeken om alsnog brievenbussen aan de straatzijde te plaatsen.

Kadastraal gezien bestaan er weldegelijk meerdere postadressen, maar dit is alleen met een toevoeging.
Dus ik kan concluderen dat er op de galerij niet bezorgd gaat worden.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:12:16 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174482719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 20:04 schreef FF het volgende:
Postbodes bezorgen niet op een galerij.
Niet helemaal een galerij, maar ik heb jarenlang in een flat op de 6de verdieping gewoond waarbij elke verdieping een soort centrale hal had waar de lift op uitkwam en dus ook alle brievenbussen hingen. De postbode had een sleutel van het pand en begon bovenin met bezorgen om zo alle verdiepingen af te gaan tot beneden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174483088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet helemaal een galerij, maar ik heb jarenlang in een flat op de 6de verdieping gewoond waarbij elke verdieping een soort centrale hal had waar de lift op uitkwam en dus ook alle brievenbussen hingen. De postbode had een sleutel van het pand en begon bovenin met bezorgen om zo alle verdiepingen af te gaan tot beneden.
Binnenkort maar even informeren wat -mogelijke- oplossingen zijn.
pi_174487578
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:34 schreef ExpendableUsername het volgende:

[..]

Okay, dit is bruikbare informatie.

Ik kan de verhuurder dus enkel verzoeken om alsnog brievenbussen aan de straatzijde te plaatsen.

Kadastraal gezien bestaan er weldegelijk meerdere postadressen, maar dit is alleen met een toevoeging.
Dus ik kan concluderen dat er op de galerij niet bezorgd gaat worden.
Of in het halletje, mits deze toegankelijk is. Eigen kadastraal huisnummer - al dan niet met toevoeging - is wel vereist. Top dat mijn eerdere vraag nu ook beantwoord is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:37:17 #35
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174498571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet helemaal een galerij, maar ik heb jarenlang in een flat op de 6de verdieping gewoond waarbij elke verdieping een soort centrale hal had waar de lift op uitkwam en dus ook alle brievenbussen hingen. De postbode had een sleutel van het pand en begon bovenin met bezorgen om zo alle verdiepingen af te gaan tot beneden.
Dat was denk ik meer dan 20 jaar geleden?
Sinds de privatisering is de postbezorging strenger geworden.
Minder tijd voor een dienst en strakkere regels.
Mede doordat er nu ook strenger op de Arbo werd gecontroleerd.

Verbouwen waardoor je brievenbus niet meer voldoet aan de eisen? Aanpassen of geen post meer.
Verbouwen waarbij je de bestaande brievenbus had kunnen aanpassen aan de eisen? Aanpassen of geen post meer.
Verplaatsen van de brievenbus waardoor deze te ver van de openbare weg komt te liggen? Verplaatsen of buitenbus.
Hond die postbodes bijt? (dat mag, het is eigen grond en de hond mag die beschermen tegen indringers)
Post voortaan zelf ophalen op het postkantoor. Deze actie wordt zelfs sneller uitgevoerd als je geen excuses aanbiedt en de schade betaalt ;)
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:38:51 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174498606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:37 schreef FF het volgende:

[..]

Dat was denk ik meer dan 20 jaar geleden?
Ik praat dan over de periode 2001 - 2009 ongeveer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 18 oktober 2017 @ 19:42:30 #37
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174498673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 19:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik praat dan over de periode 2001 - 2009 ongeveer.
WOW :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')