1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Type Startdatum Start Finish Afstand Havenrace 14 oktober 2017 Alicante Etappe 1 22 oktober 2017 Alicante Lissabon 700 nm Havenrace 28 oktober 2017 Lissabon Etappe 2 5 november 2017 Lissabon Kaapstad 7.000 nm Havenrace 8 december 2017 Kaapstad Etappe 3 10 december 2017 Kaapstad Melbourne 6.500 nm Etappe 4 2 januari 2018 Melbourne Hong Kong 6.000 nm Havenrace 27 januari 2018 Hong Kong Eilandrace 28 januari 2018 Hong Kong Etappe 5 1 januari 2018 Hong Kong Hong Kong 100 nm Havenrace 3 februari 2018 Guangzhou Etappe 6 7 februari 2018 Hong Kong Auckland 6.100 nm Havenrace 10 maart 2018 Auckland Etappe 7 18 maart 2018 Auckland Itajaí 7.600 nm Havenrace 20 april 2018 Itajaí Etappe 8 22 april 2018 Itajaí Newport 5.700 nm Havenrace 19 mei 2018 Newport Etappe 9 20 mei 2018 Newport Cardiff 3.300 nm Havenrace 8 juni 2018 Cardiff Etappe 10 10 juni 2018 Cardiff Gothenburg 1.300 nm Havenrace 17 juni 2018 Gothenburg Etappe 11 21 juni 2018 Gothenburg Den Haag 1.700 nm Havenrace 30 juni 2018 Den Haag |
Wat een amateurisme.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:40 schreef Coelho het volgende:
Na een week vol met verwijten over en weer tussen Team Akzo Nobel en Simeon Tienpont, waarbij de eerste op het oog een onterechte beslissing leek te hebben genomen met het op non actief stellen van Tienpont, heeft nu ook het Nederlands Arbitrage Instituut geoordeeld dat er van contractbreuk van de zijde van Tienpont geen sprake was.
Inmiddels is Simeon weer terug in Allicante waar de Volvo Ocean Race morgen aanvangt met de eerste leg naar Lissabon, naar het schijnt om met het management van Team Akzo Nobel te praten en wellicht ook om zijn plek als schipper terug te claimen. Het is afwachten hoe een en ander zich de komende uren ontwikkelt.
bronquote:Gisteren vloog Simeon Tienpont na het winnen van de arbitragezaak tegen AkzoNobel terug naar Alicante om zijn plek als schipper aan boord terug op te eisen. Hij zou in de arbitragezaak op alle fronten gewonnen hebben.
Gisterenavond en vannacht vonden onderhandelingen plaats tussen Simeon Tienpont en Akzonobel. Akzonobel mag zich niet meer bemoeien met het team en de samenstelling ervan. Simeon Tienpont wil kost wat kost vandaag de Volvo Ocean Race starten.
Ondertussen hebben vier teamleden: Brad Jackson (NZL) en Jules Salter (NZL), Joca Signorini (BRA) en Mr Kirby (USA) laten weten dat ze niet willen starten met Simeon als schipper. Simeon Tienpont wil nu starten met slechts zeven bemanningsleden waarvan sommige shore team members zijn. Ze zijn gekwalificeerd onder de Volvo Safety and Miles-at-Sea rules en stonden voordien al op de reservelijst.
Akzonobel probeert nu via de Volvo Ocean Race organisatie te lobbyen om de boot niet in de configuratie van Simeon Tienpont te laten starten omwille van de veiligheid.
ik zou de top3 al heel wat vinden, ook met alle problemen met de crewquote:Op donderdag 16 november 2017 19:49 schreef Coelho het volgende:
Benieuwd hoe het voor Akzo uitpakt. Ik gun het Tienpont wel na al het gedoe dat hij de eerste serieuze etappe overtuigend wint.
Hij ligt hemelsbreed zo'n 100km van de andere boten af. Juist vanwege deze andere lijn zou het mooi zijn als hij bij de volgende update zometeen in stealth mode zou zitten. Dan zien ze niet waar hij gaat gijpen, of is het overstag gaan? Anyway, zodat ze niet kunnen zien wanneer hij koers zet naar het oosten.quote:Op donderdag 16 november 2017 19:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zou de top3 al heel wat vinden, ook met alle problemen met de crew
nog geen stealthmodusquote:Op donderdag 16 november 2017 19:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hij ligt hemelsbreed zo'n 100km van de andere boten af. Juist vanwege deze andere lijn zou het mooi zijn als hij bij de volgende update zometeen in stealth mode zou zitten. Dan zien ze niet waar hij gaat gijpen, of is het overstag gaan? Anyway, zodat ze niet kunnen zien wanneer hij koers zet naar het oosten.
Als ik het goed begrijp zijn ze net achter een druklijn terecht gekomen waar relatief minder wind is, terwijl de koplopers net voor de lijn zitten en proberen ervoor te blijven zodat ze als het ware opgestuwd worden.quote:
Heftig, en het kan ook zo maar verkeerd aflopen, zie de docu over Hans Horrevoets van Andere Tijden Sport. Ook deze gast had geen reddingsvest of zekering aan. Heb het idee dat er wat lacherig over gedaan wordt, maar hij heeft heel veel geluk gehad!quote:
Lijkt me inderdaad moeilijk iemand terug te vinden in het water ... Hij had niets opvallends aan en met al die golven is het knap lastig .. En des te langer ze doorvaren voordat ze het doorhebben des te lastiger het wordt...quote:Only reason we found you is that you put your arm in the air....
ze zeggen in het filmpje ook dat je vrijwel onvindbaar bent in de oceaan.quote:Op maandag 15 januari 2018 11:45 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heftig, en het kan ook zo maar verkeerd aflopen, zie de docu over Hans Horrevoets van Andere Tijden Sport. Ook deze gast had geen reddingsvest of zekering aan. Heb het idee dat er wat lacherig over gedaan wordt, maar hij heeft heel veel geluk gehad!
veel opvallends zie je toch niet, dat ligt voornamelijk onder water. Het blijft gewoon een gevaarlijke sport.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:08 schreef chufi het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad moeilijk iemand terug te vinden in het water ... Hij had niets opvallends aan en met al die golven is het knap lastig .. En des te langer ze doorvaren voordat ze het doorhebben des te lastiger het wordt...
13.42 UTC, het is nu 20.37 UTC. 7 uur geledenquote:Op maandag 26 maart 2018 22:13 schreef franklop het volgende:
Man overboord alweer..
Al uur geleden gemeld en nog geen nieuws..
https://twitter.com/volvooceanrace/status/978349172423315456?s=19
zoals verwacht, iemand die in dergelijke omstandigheden over boord gaat terugvinden is zo moeilijkquote:
https://www.omroepwest.nl(...)lometer-af-in-24-uurquote:Record! Team AkzoNobel legt in Volvo Ocean Race ruim 1100 kilometer af in 24 uur
DEN HAAG - Het Nederlandse zeiljacht AkzoNobel heeft een record gevestigd in de Volvo Ocean Race. Het team van schipper Simeon Tienpont legde in 24 uur liefst 602,51 zeemijlen af, omgerekend 1115,85 kilometer. Niet eerder slaagde een boot erin meer dan 600 zeemijl op een dag af te leggen in de zeilrace om de wereld.
De zeven boten die deelnemen aan de Volvo Ocean Race schieten in hoog tempo de Atlantische Oceaan over, in de negende etappe die voert van de Amerikaanse stad Newport naar Cardiff, de hoofdstad van Wales. Op basis van de weersvoorspellingen was al aangekondigd dat het afstandsrecord er deze dagen weleens aan kon gaan. Het record stond op naam van de Ericsson 4 van de Braziliaanse schipper Torben Grael, die in de editie van 2008-2009 in 24 uur tot 596,6 zeemijlen kwam.
De dochter van Grael, Martine, zeilt nu mee aan boord van AkzoNobel. 'Ze was door het dolle heen', vertelde Tienpont. 'Martine kan haar vader nu 'Captain Slow' noemen als ze thuis aan de eettafel zitten.' Tienpont zag ook zijn navigator Jules Salter breeduit lachen. 'Jules was toen onderdeel van de Ericsson 4 en heeft nu zijn eigen record verbroken.'
Kleine voorsprong
AkzoNobel ligt mede dankzij de afgelegde recordafstand ook aan kop in de etappe, waarin dubbele punten zijn te verdienen voor het klassement. Tienpont en zijn teamgenoten hebben een kleine voorsprong op de andere Nederlandse boot, Team Brunel van schipper Bouwe Bekking. Naar verwachting komen de boten begin volgende week aan in Cardiff.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |