abonnement Unibet Coolblue
pi_174445281
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is een goed plan, want dat haalt in elk geval de tijdsdruk weg. TS moet een oplossing vinden en het is belangrijk dat goed te doen, dan moet je je niet onder tijdsdruk zetten.

Als kerst/sinterklaas ook belangrijk is voor de ouders kun je voorstellen dat je alleen meedoet als zij hun excuses aanbieden. Ten eerste voor de verborgen camera (wat volgens mij strafbaar is) en ten tweede de fysieke aanval (ook strafbaar toch?) en als het meezit ten derde voor hun zwaar overdreven reactie. Zij zijn de ouders, de oudsten, de machtigsten.
Daarna kan TS excuses aanbieden voor de harde woorden.
Wat een slavenmentaliteit. Mensen hebben alleen macht over je als je dat toestaat. Jij laat dit blijkbaar toe met zulke gedachtegangen.

Vergeef jezelf en je ouders. Zij zijn namelijk degene die bevestiging nodig hebben en nemen de kindsrol aan. Zij zijn helemaal niet machtig of de "oudsten", het zijn gewoon mensen die fouten maken vanuit angst.
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:26:39 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445330
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was uit eten met vriendinnen. Allemaal met kinderen. En daar gaat het gesprek dus ook vaak over. Blijken ze allemaal de telefoons van hun kroost zo te hebben ingesteld dat je zelf kan kijken waar ze zijn. Leeftijden 12-16. Ik vroeg of de kinderen (kids uiteraard) dat wel wisten. Nee dus. En het was heel lógisch dat ze dat niet wisten. Ik vond er niets logisch aan :X
Er is niks met die technieken want die hebben een doel. Bijvoorbeeld die telefoon opsporen als die kwijt is.

Het probleem is dat je de kinderen niks ervan zegt. En dat heeft een heel andere oorzaak: je kinderen niet durven vertrouwen. Zoals bang zijn dat als ze het wel weten dat ze dan expres hun telefoon ergens "vergeten" als ze iets van plan zijn.
En ze niet los durven laten, ze niet zelfstandig laten onderzoeken wat het leven is.

Denk niet dat dat de situatie was bij TS. Camera's hingen er voor de honden. Dan was het wel zo makkelijk geweest om vooral niet alleen op de camera te wijzen, maar ook op de app zodat deze oppasser die ook zou kunnen gebruiken om de beesten in de gaten te houden.

Het gedrag van de vader zie ik eerder als treiteren, vooral omdat de vrienden erbij waren. Gewoon je eigen kind te kakken zetten tegenover goede vrienden van hem :r
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:35:25 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445419
quote:
11s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:21 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wat een slavenmentaliteit. Mensen hebben alleen macht over je als je dat toestaat. Jij laat dit blijkbaar toe met zulke gedachtegangen.

Vergeef jezelf en je ouders. Zij zijn namelijk degene die bevestiging nodig hebben en nemen de kindsrol aan. Zij zijn helemaal niet machtig of de "oudsten", het zijn gewoon mensen die fouten maken vanuit angst.
Die macht sta je toe omdat er sprake is van emotionele chantage. Immers, als je met hen breekt heeft dat vergaande gevolgen voor jezelf, ook op emotioneel vlak.
Zie ook de reactie van de zus op het gedrag van de ouders.

Dit moet je hen niet vergeven. Gezien de situatie met de zus is het geen foutje uit angst maar bewuste intimidatie van TS.
Je zou naar de huisarts kunnen gaan om te vragen of die een mediator oid kent om te bemiddelen. Omdat de politie voor TS vermoedelijk een stap te ver is, aangifte doen tegen je eigen ouders.
pi_174445447
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:35 schreef Lunatiek het volgende:

Die macht sta je toe omdat er sprake is van emotionele chantage. Immers, als je met hen breekt heeft dat vergaande gevolgen voor jezelf, ook op emotioneel vlak.
Zie ook de reactie van de zus op het gedrag van de ouders.

Dit moet je hen niet vergeven. Gezien de situatie met de zus is het geen foutje uit angst maar bewuste intimidatie van TS.
Je zou naar de huisarts kunnen gaan om te vragen of die een mediator oid kent om te bemiddelen. Omdat de politie voor TS vermoedelijk een stap te ver is, aangifte doen tegen je eigen ouders.
Heb je een nieuwe doos kleurpotloden? Wat een kleurige invulling geef je aan het geheel. :D

Stop eens met die projecties. Je weet niet waarom zijn vader deed wat hij deed, dus alles wat je concludeert is voorbarig en gebouwd op je eigen angsten en denkpatronen.

Je gaat toch voor zoiets geen aangifte doen tegen je eigen ouders. Of ze nooit meer vergeven. Laat het even bezinken, adem eens diep door en bel die mensen gewoon op. Al het andere is alleen maar ellende die je zelf vasthoudt en ooit later nog eens tegen gaat komen. :Y

Vraagje.. Wie heeft er nou uiteindelijk de macht in deze situatie..? En heeft dit al jaren..?
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:57:53 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174445583
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:40 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Heb je een nieuwe doos kleurpotloden? Wat een kleurige invulling geef je aan het geheel. :D

Stop eens met die projecties. Je weet niet waarom zijn vader deed wat hij deed, dus alles wat je concludeert is voorbarig en gebouwd op je eigen angsten en denkpatronen.

Je gaat toch voor zoiets geen aangifte doen tegen je eigen ouders. Of ze nooit meer vergeven. Laat het even bezinken, adem eens diep door en bel die mensen gewoon op. Al het andere is alleen maar ellende die je zelf vasthoudt en ooit later nog eens tegen gaat komen. :Y

Vraagje.. Wie heeft er nou uiteindelijk de macht in deze situatie..? En heeft dit al jaren..?
De ouders hebben die macht. Alle ouders hebben die. Duidelijk toch? Pure emotionele chantage.

Gaat trouwens niet om mij maar om TS en die heeft een loyaliteitsprobleem: enerzijds boos zijn (en terecht), anderszijds erg hechten aan de gezinsbijeenkomst op 3 december. Als hij (tijdelijk) breekt met zijn ouders moet hij dat feest opgeven en dat is voor hem een heel belangrijk feest.
Zie ook dat de ouders met twee zijn en TS niet alleen met zijn moeder dat feest kan vieren.
pi_174445762
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De ouders hebben die macht. Alle ouders hebben die. Duidelijk toch? Pure emotionele chantage.

Gaat trouwens niet om mij maar om TS en die heeft een loyaliteitsprobleem: enerzijds boos zijn (en terecht), anderszijds erg hechten aan de gezinsbijeenkomst op 3 december. Als hij (tijdelijk) breekt met zijn ouders moet hij dat feest opgeven en dat is voor hem een heel belangrijk feest.
Zie ook dat de ouders met twee zijn en TS niet alleen met zijn moeder dat feest kan vieren.
Het probleem is ook dat ik sinds een half jaar oom ben geworden, dus de kleine is hier ook bij en het is toch memorabel, iemands eerste sinterklaas ( al herinnert die er niks van later maar goed).

Ik wil een goede oom zijn, ondanks de band van mijn zus en mij, en mijn ouders en mij. In het verleden zijn er wat dingen voorgevallen, mijn vader heeft wel 4 maanden geleden mijn hele appartement eschilderd en alles woonklaar gemaakt.

Kreeg dit ook als verwijt afgelopen zaterdag dat ik ondankbaar zou zijn ( nooit iets over gezegd, meermaals bedankt door mee te nemen naar bios etc)

We zijn weer een paar dagen verder en het knaagt wel aan mij. Ik voel mij te trots om contact op te nemen, niet zozeer om de camera, maar het fysieke wat er wederom uitkomt. Ondanks dat ik een heftige opmerking maakte vanwege mijn zus ( die door vrienden/mijn vriendin wel als waarheid wordt bestempeld).

Ik wilde contact opnemen met de politie, maar dat kan ik niet maken( ook niet tegenover mijn moeder, die met haar loon het niet kan redden plus de kosten voor de honden)

Misschien dat ik over 2 weken probeer langs te gaan, en dan zie ik wel hoe of wat. Ik weet het anders ook niet.

Ik wil we iedereen bedanken voor de reacties, doet mij goed
pi_174445998
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

De ouders hebben die macht. Alle ouders hebben die. Duidelijk toch? Pure emotionele chantage.

Gaat trouwens niet om mij maar om TS en die heeft een loyaliteitsprobleem: enerzijds boos zijn (en terecht), anderszijds erg hechten aan de gezinsbijeenkomst op 3 december. Als hij (tijdelijk) breekt met zijn ouders moet hij dat feest opgeven en dat is voor hem een heel belangrijk feest.
Zie ook dat de ouders met twee zijn en TS niet alleen met zijn moeder dat feest kan vieren.
Ouders hebben die macht helemaal niet. Ouders zijn als de dood dat ze later te horen krijgen dat ze het allemaal fout hebben gedaan en dat hun kinderen met ze breken. De macht verschuift al redelijk snel van de ouders naar de kinderen, behalve als je de patronen in stand laat.

Het feest is niet belangrijk, de band met zijn ouders, daar gaat het om. En moeders is net zo fout als vaders. De een versterkt de ander.

TS heeft een zus, die kennelijk tegen dezelfde zaken aanloopt. Zij zijn dus ook met z'n tweeën.
pi_174446100
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:31 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ouders hebben die macht helemaal niet. Ouders zijn als de dood dat ze later te horen krijgen dat ze het allemaal fout hebben gedaan en dat hun kinderen met ze breken. De macht verschuift al redelijk snel van de ouders naar de kinderen, behalve als je de patronen in stand laat.

Het feest is niet belangrijk, de band met zijn ouders, daar gaat het om. En moeders is net zo fout als vaders. De een versterkt de ander.

TS heeft een zus, die kennelijk tegen dezelfde zaken aanloopt. Zij zijn dus ook met z'n tweeën.
Mijn zus staat hier wel los van denk ik. Tussen mijn zus en mij ging het niet goed - waar ze mij verweet niks van mij te laten horen maar zij alleen kortaf kon doen en dergelijks) toen ze contact brak met mijn ouders, deed ze dat ook met mij.

Ze heeft het eerder opgelost met mijn ouders, en misschien als ik mijn zus geen ‘ hee alles goed?’ Had gestuurd, was er nog steeds geen contact geweest. Het is een lang verhaal met een ontiegelijke lange geschiedenis, dat wil ik jullie besparen.
pi_174446138
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:38 schreef Vlaggenroof het volgende:

Mijn zus staat hier wel los van denk ik. Tussen mijn zus en mij ging het niet goed - waar ze mij verweet niks van mij te laten horen maar zij alleen kortaf kon doen en dergelijks) toen ze contact brak met mijn ouders, deed ze dat ook met mij.

Ze heeft het eerder opgelost met mijn ouders, en misschien als ik mijn zus geen ‘ hee alles goed?’ Had gestuurd, was er nog steeds geen contact geweest. Het is een lang verhaal met een ontiegelijke lange geschiedenis, dat wil ik jullie besparen.
Zei net al dat het patronen zijn die er al tijden in zitten. Ja, breken kan altijd, maar ik denk... En dat ben ik maar, dat jij en je zus vastzitten in dezelfde patronen en dus ook zo met elkaar en anderen omgaan.

Het is dus zeker wel iets wat je zus aangaat. Kan me wel voorstellen dat zij of jij er geen zin in hebben. Maar ook zonder dat je ooit nog met je ouders praat, moet je doorzien wat de onderliggende patronen zijn, omdat die ook diep in jou zitten. Althans.. Mijn idee. :P
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:07:34 #85
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174446590
Ik had die camera in hun eigen slaapkamer verstopt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_174446794
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 15:47 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, alleen S, die woont uit huis, net als ik trouwens. Ik ben bijna 24
Hoog tijd om op jezelf te gaan?
pi_174446870
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:18 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Hoog tijd om op jezelf te gaan?
Dat woon ik ook, sinds mei dit jaar. Wel het topic goed lezen he :P
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:27:54 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174446961
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:31 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ouders hebben die macht helemaal niet. Ouders zijn als de dood dat ze later te horen krijgen dat ze het allemaal fout hebben gedaan en dat hun kinderen met ze breken. De macht verschuift al redelijk snel van de ouders naar de kinderen, behalve als je de patronen in stand laat.
Nee, zo werkt dat niet. Wie met zijn ouders breekt, verbreekt vaak meer dan dan: de banden met de rest van de familie, met broers en zussen etc. Je komt alleen te staan als je zelf nog geen gezin hebt, de grootste angst van iedereen.

quote:
Het feest is niet belangrijk, de band met zijn ouders, daar gaat het om. En moeders is net zo fout als vaders. De een versterkt de ander.
Lees de OP en je leest hoe belangrijk TS dat feest vind voor hemzelf en het gezin. Het is een symbool van de band - maar dat zet hem onder tijdsdruk.

quote:
TS heeft een zus, die kennelijk tegen dezelfde zaken aanloopt. Zij zijn dus ook met z'n tweeën.
Broer en zus zijn onafhankelijk. Je kunt niet bij ma op bezoek en vragen of pa dan de deur uit kan. Ma kan wel alleen bij zus op bezoek, die hoeft niet te vragen of broer de deur uit kan.
Je kunt moeiije ouders vragen te scheiden je met een van hen mot hebt.
pi_174447000
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:21 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Dat woon ik ook, sinds mei dit jaar. Wel het topic goed lezen he :P
Ik zou toch het gesprek met ze aangaan en nogmaals aangeven dat je erg grote moeite mee hebt en dat het argument dat hij uitmaakt wat hij doet in eigen huis niet opgaat. Ook in zijn huis dient hij respect te hebben voor de privacy van anderen, de strafwet geldt verder ook in zijn eigen huis.

Geef ook maar aan dat je de relatie graag goed wil houden maar dat dit vooral dat voor jou erg moeilijk maakt.
pi_174447066
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zou toch het gesprek met ze aangaan en nogmaals aangeven dat je erg grote moeite mee hebt en dat het argument dat hij uitmaakt wat hij doet in eigen huis niet opgaat. Ook in zijn huis dient hij respect te hebben voor de privacy van anderen, de strafwet geldt verder ook in zijn eigen huis.

Geef ook maar aan dat je de relatie graag goed wil houden maar dat dit vooral dat voor jou erg moeilijk maakt.
Precies dit.
pi_174447185
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:27 schreef Lunatiek het volgende:

Nee, zo werkt dat niet. Wie met zijn ouders breekt, verbreekt vaak meer dan dan: de banden met de rest van de familie, met broers en zussen etc. Je komt alleen te staan als je zelf nog geen gezin hebt, de grootste angst van iedereen.
Dat jij ook angsten hebt, neemt niet weg dat zij ze ook hebben. De macht ligt dus daar waar jij kiest dat hij ligt.
quote:
Lees de OP en je leest hoe belangrijk TS dat feest vind voor hemzelf en het gezin. Het is een symbool van de band - maar dat zet hem onder tijdsdruk.

Nee, wederom, hij kiest er zelf voor dat er ineens een tijdsdruk is. Dat is pas over 6 weken, er kan van alles gebeuren in 6 weken. Dat is dus niet het probleem wat voor hem ligt en kan je dus ook loslaten.
quote:
Broer en zus zijn onafhankelijk. Je kunt niet bij ma op bezoek en vragen of pa dan de deur uit kan. Ma kan wel alleen bij zus op bezoek, die hoeft niet te vragen of broer de deur uit kan.
Je kunt moeiije ouders vragen te scheiden je met een van hen mot hebt.
Pff. Je kan toch samen een gesprek aangaan. Met zijn vieren, om al het gezeik uit te spreken. Mensen gaan scheiden en dingen gaan bedisselen lijkt mij eerder contraproductief.
pi_174447203
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:29 schreef Wespensteek het volgende:

Ik zou toch het gesprek met ze aangaan en nogmaals aangeven dat je erg grote moeite mee hebt en dat het argument dat hij uitmaakt wat hij doet in eigen huis niet opgaat. Ook in zijn huis dient hij respect te hebben voor de privacy van anderen, de strafwet geldt verder ook in zijn eigen huis.

Geef ook maar aan dat je de relatie graag goed wil houden maar dat dit vooral dat voor jou erg moeilijk maakt.
Maar besef ook dat als je zelf kalm had gereageerd, dat zaken nooit zo geëscaleerd waren. Het heeft geen zin om alles bij de ander te leggen.
pi_174447268
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:40 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maar besef ook dat als je zelf kalm had gereageerd, dat zaken nooit zo geëscaleerd waren. Het heeft geen zin om alles bij de ander te leggen.
Ik vind dat jij de zaken omdraait. De problemen zijn ontstaan doordat vader in het geheim een camera plaatste en TS met zijn vrienden aan het afluisteren was. Dan moet je niet tegen de persoon die afgeluisterd is gaan zeggen dat ze rustig moeten blijven en de schuld deels bij hun leggen. TS is terecht heel boos geworden en verdient excuses.
pi_174447291
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:43 schreef Wespensteek het volgende:
Belachelijk gedrag van jouw vader en bovendien strafbaar, ook in zijn eigen huis mag hij niet stiekem iemand filmen. Het afluisteren van privé gesprekken is strafbaar art. 139a lid 1 Wetboek van Strafrecht en ook art. 139f Wetboek van Strafrecht speelt een rol omdat de camera niet kenbaar is gemaakt.
Dat wist ik niet, goed dat ik dit weet. Maar ja, een kind dat de ouders aangeeft zal toch totaal niet serieus genomen worden, de politie doet toch al niets met veel aanklachten. Ze zien je al aankomen. Als het gaat om het principe zullen de ouders toch wel zeggen "maar dat gaat niet om per ongeluk (ja ja, zogenaamd) eigen familie filmen" of zo

quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:31 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ouders hebben die macht helemaal niet. Ouders zijn als de dood dat ze later te horen krijgen dat ze het allemaal fout hebben gedaan en dat hun kinderen met ze breken. De macht verschuift al redelijk snel van de ouders naar de kinderen, behalve als je de patronen in stand laat.

Het feest is niet belangrijk, de band met zijn ouders, daar gaat het om. En moeders is net zo fout als vaders. De een versterkt de ander.
Maar kunnen ze het toegeven als ze fout zitten, daar gaat het om. Contact verbreken heeft geen zin als dit ouders zijn die daarna het hele verhaal op een website als Ouderverstoting.nl dumpen en zich voorgoed wentelen in zelfmedelijden terwijl ze zelf vinden dat ze niets fout hebben gedaan, bijvoorbeeld. Het moet allemaal wel tot bewustwording leiden dat een ander ook gevoelens heeft. En dat lijkt helaas zeer moeilijk bij deze ouders. Zal inderdaad een patroon zijn dat ze ook maar hebben overgenomen, maar het is wel heel hardnekkig

[ Bericht 24% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-10-2017 10:57:52 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174447326
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:43 schreef Wespensteek het volgende:

Ik vind dat jij de zaken omdraait. De problemen zijn ontstaan doordat vader in het geheim een camera plaatste en TS met zijn vrienden aan het afluisteren was. Dan moet je niet tegen de persoon die afgeluisterd is gaan zeggen dat ze rustig moeten blijven en de schuld deels bij hun leggen. TS is terecht heel boos geworden en verdient excuses.
Ik vind dat jij een intentie verzint. Die camera was er wrs al, die is niet speciaal geplaatst om de boel af te luisteren. Er werd op een (quasi)grappige manier een berichtje gestuurd. Geen 4-pagina tellend manuscript met alles wat TS fout zou hebben gedaan.

TS had ook kunnen reageren op dat berichtje dat hij begrijpt dat zijn vader het niet zo bedoeld heeft, hier niet van gediend was omdat het hem aantast in zijn gevoel van veiligheid en privacy, dat hij de camera afzet en ze verder een prettige vakantie wenst.

Terecht boos worden en excuses eisen. Dan kies je voor slachtofferschap. Met boos worden heb je alleen jezelf (aan de emotie kan je niet zoveel doen, wel aan de handelingen vanuit de emotie) en excuses zijn niets waard als je er zelf om vraagt.

[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 16-10-2017 11:09:50 ]
pi_174447350
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind dat jij de zaken omdraait. De problemen zijn ontstaan doordat vader in het geheim een camera plaatste en TS met zijn vrienden aan het afluisteren was. Dan moet je niet tegen de persoon die afgeluisterd is gaan zeggen dat ze rustig moeten blijven en de schuld deels bij hun leggen. TS is terecht heel boos geworden en verdient excuses.
Echt geheimzinnig deed hij er toch niet over? Ik zie het stiekeme niet.
pi_174447495
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:47 schreef 8777 het volgende:

Echt geheimzinnig deed hij er toch niet over? Ik zie het stiekeme niet.
Jawel, want er was al veel gefilmd voor het "leuke pet" incident of niet?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174447563
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Jawel, want er was al veel gefilmd voor het "leuke pet" incident of niet?
Misschien is er wel een serverpark waar alle gesprekken van de afgelopen 4 jaar op staan. :Y

Waar haal je uit dat er "veel gefilmd" zou zijn. Er was een cam met een livestream.
pi_174447695
quote:
15s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:57 schreef Jopie78 het volgende:

Misschien is er wel een serverpark waar alle gesprekken van de afgelopen 4 jaar op staan. :Y

Waar haal je uit dat er "veel gefilmd" zou zijn. Er was een cam met een livestream.
Nu je het zegt, geen idee. Dat is wel een goed punt ja. Ik ging ervan uit dat er al beeldmateriaal was van een paar dagen. Maar ja hoe komt ts hier achter. Ouders zullen er misschien over liegen, als het gesprek via webcam hints , zorgvuldig afgewogen dreigementen waren in plaats van gewoon een grapje. Maar daar twijfel ik nu ook wel een beetje aan, want dat is wel een beetje vreemd voor ouders naar hun kind. Maar er zijn zat rare mensen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174447776
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 11:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Nu je het zegt, geen idee. Dat is wel een goed punt ja. Ik ging ervan uit dat er al beeldmateriaal was van een paar dagen. Maar ja hoe komt ts hier achter. Ouders zullen er misschien over liegen, als het gesprek via webcam hints , zorgvuldig afgewogen dreigementen waren in plaats van gewoon een grapje. Maar daar twijfel ik nu ook wel een beetje aan, want dat is wel uitzonderlijk lijkt me
Haha, zag je dvd's al in de winkel liggen. :+

Die hebben zich nooit gerealiseerd hoe het over zou komen. Geloof niet dat er kwade opzet was. Meer veel onbegrip.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')