Die twee eerste rijen konden nog wel deel uitmaken van de kavel trouwens, gezien het uitstekende trapje.. (die tegels zijn ook net iets nieuwer)quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:30 schreef QuietEyes het volgende:
Ik tel 9 tegels tussen de rand asfalt en de voorkant (muur) van je woning, dat is toch 2,7 meter! :-)
Zoals ik het begrijp hebben ze de bocht verlegd naar dichter bij de voordeur.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:33 schreef Fer het volgende:
De drukke weg is er gekomen nadat je er ging wonen?
Tien zelfs, als de rijen die er nu uit gehaald zijn om asfalt te leggen weer op hun plek gelegd zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:30 schreef QuietEyes het volgende:
Ik tel 9 tegels tussen de rand asfalt en de voorkant (muur) van je woning, dat is toch 2,7 meter! :-)
Koop een oude aanhanger en parkeer die langs de weg..quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:24 schreef Aloria het volgende:
Bedankt voor het meedenken, maar ze staan hier dus in hun recht waarschijnlijk, gewoon balen dus.
De weg was er al alleen nu willen ze de weg opnieuw indelen om het verkeer langzamer te laten rijden. ( eerst rechte weg, nu een weg met flauwe bochten erin ) Met precies zo'n flauwe bocht bij ons stoepje
Uit interesse; en dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 20:06 schreef FF het volgende:
Heb je voordat men aan de slag ging bij de gemeente gekeken naar de plannen?
Deze zijn gepubliceerd en dan had je het geweten.
Je had dan ook kunnen aangeven dat ze de bocht richting jouw huis andersom niet zo moeten plannen.
Dat is niet raar maar juist doordacht.quote:
Iets met: Om onbekende reden op de verkeerde weghelft beland...quote:Op woensdag 18 oktober 2017 19:37 schreef FF het volgende:
[..]
Dat is niet raar maar juist doordacht.
Automobilisten gaan hier automatisch (al dan niet onbewust) langzamer rijden.
Eerst worden de plannen (vergunningsaanvraag) ter inzage gelegd.quote:
Ik ben op hoofdlijnen bekend met die procedure, maar bedoelde mijn vraag meer als: wat zou er dan het resultaat geweest zijn? Dat TS graag een bredere stoep wil dan wel de weg niet zo dicht langs z'n kavel wil is niet echt een argument.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 19:41 schreef FF het volgende:
[..]
Eerst worden de plannen (vergunningsaanvraag) ter inzage gelegd.
Hierop kan je een zienswijze indienen. Wat vind jij van het plan, wat zijn jouw opmerkingen, wat moet in jouw ogen anders.
Hier kan de gemeente mee aan de slag, maar dat hoeft niet.
Vervolgens wordt er een vergunning verleend.
Hierop kan je een bezwaar(schrift) indienen. Dit is zwaarwegender dan een zienswijze.
De gemeente kan de bezwaren gegrond verklaren en de vergunning aanpassen of niet-gegrond verklaren.
In het laatste geval kan je weer een beroep aantekenen tegen de vergunning.
Dit is een juridische stap.
Vaak wordt een zienswijze al bekeken door de bedenkers en kijken ze of ze je bezwaren (zorgen) weg kunnen nemen door een gedegen uitleg, kleine aanpasssing (bijv. stoeprand bij jou voor de deur) of een grote aanpassing (andere bocht, drempel, oid).
De volgende stappen kosten een gemeente geld.
TS had kunnen aangeven dat de versmalling zorgt voor een gevaarlijkere verkeerssituatie voor de wandelaars én voor hemzelf bij het verlaten van het pand. Hij had kunnen aangeven dat bijv. een stoeprand t.h.v. zijn perceel het daar veiliger maakt.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 20:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik ben op hoofdlijnen bekend met die procedure, maar bedoelde mijn vraag meer als: wat zou er dan het resultaat geweest zijn? Dat TS graag een bredere stoep wil dan wel de weg niet zo dicht langs z'n kavel wil is niet echt een argument.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |