abonnement Unibet Coolblue
pi_174412801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dit dus, mensen doen het zich vooral zelf aan. Nu ben ik wel van mening dat teveel mensen in Nederland hun geluk zoeken in materiële zaken.

Je hoeft niet altijd de nieuwste smartphone te hebben, die auto, dat dure TV abonnement of die tweeondereenkapper in de randstad.

We zijn ongelooflijk verwend in dit land dat alles maar moet kunnen :|W
Deels eens. Echter, veel mensen in dit land werken er ook keihard voor, dan is het niet onredelijk dat ze ook wel wat mogen verwachten voor die geleverde prestaties.
pi_174413643
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 13:11 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Deels eens. Echter, veel mensen in dit land werken er ook keihard voor, dan is het niet onredelijk dat ze ook wel wat mogen verwachten voor die geleverde prestaties.
Wat keihard werken uiteindelijk betekent voor je. In Nederland dan. Ik snap wel waarom het aantal tweeverdieners of een andere naam zo extreem hoog is. Er moeten rekeningen worden betaald. Belastingen (men zegt de hoogste ter wereld), hoge kosten van wonen, nog hogere kosten van de ziekteverzekering en eigen risico. And you name it.

En nee...dit plaatje is geen toevallig incidentje in 2016. Het is structureel. Dat kan ik ook bewijzen.

Dit is het NETTO besteedbaar inkomen van Europa. Nederland loopt zeker niet voorop. Integendeel.

http://i.imgur.com/nfsPWOO.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 14-10-2017 14:56:44 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:59:15 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174419727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:25 schreef embedguy het volgende:
Geen nl bron? :p

Je zegt het alsof het iets negatiefs is. Jij bent meer voor een beleid waarbij er maar één vd twee hoeft te werken?
Jij wilt mensen dwingen een relatie te hebben en samen te wonen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:53:03 #29
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174420677
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij wilt mensen dwingen een relatie te hebben en samen te wonen?
Single mensen kunnen prima rondkomen.

Tenzij ze kinderen hebben, dan moeten ze het bv. doen met een minder royaal huis. Mja, zou ook wel gek zijn als je een net zo duur huis kan hebben voor jezelf als dat je met z'n tweeën zou kunnen hebben.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:07:17 #30
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174420939
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 13:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is het NETTO besteedbaar inkomen van Europa. Nederland loopt zeker niet voorop. Integendeel.

http://i.imgur.com/nfsPWOO.jpg
Interessant. Wel benieuwd waar dat 'm dan in zit. Als ik het even goed zeg doen we het wel relatief goed met onze welvaart. Onze verzorgingsstaat kost nogal wat maar is dat bij andere landen dan zoveel minder en dat je dat terug ziet in hun besteedbaar inkomen? Of is het wat anders?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174422979
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 21:07 schreef embedguy het volgende:

[..]

Interessant. Wel benieuwd waar dat 'm dan in zit. Als ik het even goed zeg doen we het wel relatief goed met onze welvaart. Onze verzorgingsstaat kost nogal wat maar is dat bij andere landen dan zoveel minder en dat je dat terug ziet in hun besteedbaar inkomen? Of is het wat anders?
Basis is het betalen van je vaste lasten om netto over te kunnen houden. Bruto is het hier sowieso fors hoger dan in NL. bv vakantiegeld is 12%.

De vaste lasten iha zijn: belastingen, kosten woning, gas water licht, ziektekosten en E.R. en ga maar zo door.

Hier betaal ik geen premie ziektekosten en eigen risico, ook een vergoedingssysteem van medicatie. Woonlasten tov Nederland zijn 50% lager, de huizen 2 maal zo groot op eigen grond van 1000 m2 of meer.

Dit pand kost bv 263.000 euro, even op het kruisje in het midden drukken en verder rechts op de pijltjes volgen https://www.edc.dk/alle-b(...)-33/?sagsnr=93800351

Noot: 263.000 euro is de gemiddelde prijs van een woning in NL.

Ik woon zelf op 5000 m2 met een pand van 40x30 mtr, BG en1 etage., eigen weg,
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174423851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Dit alles door de globalisering en automatisering, race to the bottom.
Er zullen steeds meer mensen van de middenklasse naar de onderklasse verhuizen.
Deze trend gaat zich in een steeds sneller tempo voortzetten.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174424132
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:27 schreef cempexo het volgende:

Dit pand kost bv 263.000 euro, even op het kruisje in het midden drukken en verder rechts op de pijltjes volgen https://www.edc.dk/alle-b(...)-33/?sagsnr=93800351

Noot: 263.000 euro is de gemiddelde prijs van een woning in NL.

Ik woon zelf op 5000 m2 met een pand van 40x30 mtr, BG en1 etage., eigen weg,
Je vergelijkt nu appels met peren, de gemiddelde prijs van een dichtbevolkt land vs een of andere B locatie in een dun bevolkt land als Denemarken in de middel of f*cking nowhere.

In Groningen koop je ook voor 240.000 een woning op 11.000m2 grond :O

Ik vraag me overigens af of men in het buitenland ook echt goedkoper woont. Waarschijnlijk woont men groter maar niet perse goedkoper.

Wat doet een gemiddelde woning in een straal van 20km om kopenhagen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 14-10-2017 23:23:12 ]
pi_174426454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 23:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu appels met peren, de gemiddelde prijs van een dichtbevolkt land vs een of andere B locatie in een dun bevolkt land als Denemarken in de middel of f*cking nowhere.

In Groningen koop je ook voor 240.000 een woning op 11.000m2 grond :O

Ik vraag me overigens af of men in het buitenland ook echt goedkoper woont. Waarschijnlijk woont men groter maar niet perse goedkoper.

Wat doet een gemiddelde woning in een straal van 20km om kopenhagen?

De gemiddelde prijs van een huis plus eigen grond is 50% lager tov Nederland. Niet het huis sec is duur in NL maar de grond. De NL gemeentes zijn de boeven en de poot uitdraaiers. Die kopen voor 10 E p meter de bouwgrond op en verkopen het aan de burger voor 400-1000 E p meter.

Vergissingen in die aankopen, ze raken de grond niet kwijt, wordt weggeboekt ten laste van de burger. Zo'n 3-4 jaar geleden hadden honderden NL gemeentes miljarden in hun boeken staan dat ze niet verkocht kregen. Maar och...de werkende burger betaalt dat toch wel.Gewoon de belastingen weer verhogen.

Hier slechts 1 voorbeeld: Sinds het begin van de financiële crisis in 2007 hebben gemeenten in totaal vier miljard euro verloren op hun grondposities. Daar komt mogelijk nog twee miljard bij de komende jaren.

https://www.businessinsid(...)elaar-spelen-573933/

[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 15-10-2017 07:12:10 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')