abonnement Unibet Coolblue
pi_174408213
EU is a ‘TOTAL LIE’: Erdogan launches scathing assault on Brussels as relations sour
RECEP Tayyip Erdogan has launched a scathing attack on the European Union (EU), saying the bloc’s representatives are “not honest people” and are living “a total lie”.



The 63-year-old Turkish president unleashed his latest verbal assault on Brussels as relations between the European Union and Turkey continue to deteriorate.

Mr Erdogan said: "Brussels makes promises, and then does not fulfil them, because EU representatives are not honest people.

“Their whole life is a total lie. We have never seen sincerity as part of attitude of the EU.”

He added that a “strong Turkey triggers fears among Ankara’s enemies.

"The main thing is that Turkey will become an example and hope for other countries.”

Mr Erdogan’s latest outburst comes after he told the Turkish parliament at the start of the month: “We don’t need EU membership anymore.”

He added: ”The EU failed us in a fight against terrorism.

"Today, Europe has become a place where terrorists can move around freely and carry out all kinds of activity against Turkey's legitimate administration.

Referring to supporters of Fetullah Gulen and to the outlawed Kurdistan Workers Party (PKK), he said: "We are extremely uncomfortable with those who openly hinder Turkey's EU membership but adopt a tolerant attitude towards terrorist organisations.”

He said EU states had failed to respond to requests to extradite individuals accused of involvement in the failed coup.

But he also suggested the EU still needed Turkey.

He said: ”If the EU is going to leap forward, there is only one way to do so. And it is to grant Turkey membership and start an action of cultural and economic growth.”

Turkey has been in talks with the EU for 12 years, debating whether the country can become a member of the bloc.

Both parties agreed a deal in 2015 that would see Ankara take back failed asylum seekers in exchange for millions in cash.

The deal was seen as a step closer to Turkey's EU membership, however relations soured after Brussels condemned the country's human rights laws following Ankara's reaction to a failed coup.

Last November, in a symbolic vote in response to the crackdown following the coup, the EU Parliament urged governments to freeze EU membership talks with Turkey.

But European Commission President Jean-Claude Juncker said that it would be a mistake for the EU to abandon accession talks completely - in light of "a significant portion of Turkey's civil society that is open to Europe”.

Alongside attacking the EU, Mr Erdogan has also recently been attacking the United States, saying it supported the Kurdish fighters in Syria and accused the country of “sheltering a terrorist”.

Both sides have frozen many visa services in each other's countries and Erdogan said he would no longer recognise the authority of US Ambassador John Bass, whom he blames for the breakdown in relations.

Mr Erdogan said: "The decision of the US embassy and the statements that followed are neither fair nor truthful.”

http://www.express.co.uk/(...)ean-Union-membership
koop
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 03:46:24 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_174408631
De druiven zijn zuur :P
Helemaal super.
pi_174409312
Vanuit het oogpunt van Erdogan en de Turken kan ik het wel begrijpen. De Europese Unie moet duidelijk zijn naar Turkije. Wat mij betreft moeten we werken naar meer samenwerking, maar zonder toetreding.
pi_174409316
Ik hoop toch dat de meeste Turken redelijker zijn dan Erdogan.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:02:32 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174409342
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 06:40 schreef Odaiba het volgende:
Vanuit het oogpunt van Erdogan en de Turken kan ik het wel begrijpen. De Europese Unie moet duidelijk zijn naar Turkije. Wat mij betreft moeten we werken naar meer samenwerking, maar zonder toetreding.
Jij hebt begrip voor een dictator? Deze man zondert zich door zijn idiote gedrag steeds meer af en zijn bevolking wordt daarvan de dupe - zie ook Noord-Korea.
"Hoka Hey!"
pi_174409356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij hebt begrip voor een dictator? Deze man zondert zich door zijn idiote gedrag steeds meer af en zijn bevolking wordt daarvan de dupe - zie ook Noord-Korea.
Wij hebben onze belangen en gevoelens en de Turken ook. Ik zeg hou elkaar niet langer voor de gek en werk samen of niet.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:11:18 #7
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174409361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:09 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wij hebben onze belangen en gevoelens en de Turken ook. Ik zeg hou elkaar niet langer voor de gek en werk samen of niet.
Samenwerken met een dictator? Je ziet wat er van samenwerken met Hitler is gekomen. Daar had men in eerste instantie ook "begrip" voor en wilde men overeenkomsten sluiten. Die kwamen er ook maar daar was alleen in het eigen belang van de dictator ....
"Hoka Hey!"
pi_174409386
Hopelijk gaat de EU een hoop geld steken in grensbewaking langs Turkije zowel op 't land als water.

Maar goed, dat zal ook vast wel gaan gebeuren.. of 10-20 jaar. :') Gezien de traagheid van de EU op elk gebied.
pi_174409400
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Samenwerken met een dictator? Je ziet wat er van samenwerken met Hitler is gekomen. Daar had men in eerste instantie ook "begrip" voor en wilde men overeenkomsten sluiten. Die kwamen er ook maar daar was alleen in het eigen belang van de dictator ....
Je neemt het woord dictator wel heel makkelijk in de mond, maar ik ben niet bij voorbaat tegen het samenwerken met een dictatuur.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:29:13 #10
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174409415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je neemt het woord dictator wel heel makkelijk in de mond, maar ik ben niet bij voorbaat tegen het samenwerken met een dictatuur.
Steek je kop maar lekker in het zand - deden ze bij Hitler ook. Dus jij zou wel samenwerken met een dictatuur als Nazi-Duitsland of Noord-Korea? Waarmee je de dictatuur dus voor vol aanziet en deze een kans geeft ........................
"Hoka Hey!"
pi_174409508
De ene dictator die de andere dictatoren iets verwijt, een beetje sneu
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174409553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Steek je kop maar lekker in het zand - deden ze bij Hitler ook. Dus jij zou wel samenwerken met een dictatuur als Nazi-Duitsland of Noord-Korea? Waarmee je de dictatuur dus voor vol aanziet en deze een kans geeft ........................
Ik steek m'n kop niet in het zand. Alle landen handelen met elkaar, alleen de intensiteit verschilt wel eens.

Ik zou geen problemen hebben met handel drijven met pre-oorlog nazi-Duitsland en tot voor kort was het ook geen probleem om met Noord-Korea te handelen.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:08:36 #13
186611 Haags
pi_174409591
gras is groen
Zonder wrijving geen glans
pi_174409613
Die zelf georkestreerde coupe was één grote leugen. :')
pi_174409634
Je moeder is een leugen Erdo!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:29:55 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174409685
Het gaat toch niet gebeuren dat ik Erdolf (een beetje) gelijk ga geven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174409712
Slimme man, zo krijg je wat goodwill van de achterlijke groepen in Europa.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174409743
Af en toe maakt hij best wel verstandige opmerkingen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:46:48 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174409758
Als er iemand verstand heeft van leugens is het natuurlijk Erdolf wel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174409801
Ik word zooooo ontzettend moe van die man. :|W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:01:48 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174409835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:46 schreef Oud_student het volgende:
De ene dictator die de andere dictatoren iets verwijt, een beetje sneu
Echt hip en modern hee, om de EU een dictatuur te noemen. Je durft. Verwende kutkereltjes zoals jij verdienen eigenlijk een ongenadig hard pak voor hun flikker, dictatuursgewijs dan. Dat zal je leren met zulke termen te smijten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174409837
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Af en toe maakt hij best wel verstandige opmerkingen.
Vanuit die hoek bekeken. :)

Maar er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen Europa als continent met soevereine staten en de EU. Laatstgenoemde is inderdaad een voldongen leugen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:03:21 #23
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_174409844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Samenwerken met een dictator? Je ziet wat er van samenwerken met Hitler is gekomen. Daar had men in eerste instantie ook "begrip" voor en wilde men overeenkomsten sluiten. Die kwamen er ook maar daar was alleen in het eigen belang van de dictator ....
Vertel eens, welke overeenkomsten hadden wij met Hitler?
Is niet sarcastisch bedoeld, ben oprecht benieuwd naar deze geschiedenis.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:03:38 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174409847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:02 schreef Elzies het volgende:
Maar er bestaat natuurlijk wel een verschil tussen Europa als continent met soevereine staten en de EU. Laatstgenoemde is inderdaad een voldongen leugen.
Jij bent toch ook een experimentele Poetin-bot?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174409859
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 09:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij bent toch ook een experimentele Poetin-bot?
Wat is er experimenteel aan Poetin? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')