abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174408043
We gaan volgende week vrijdag 8 dagen naar Toronto
we bezoeken
Toronto en Niagara Falls
Kingston (thousand Islands)
Montreal
Mont Tremblant 2 dagen
Ottawa
Alogonquin
Toronto

Hebben jullie suggesties wat zeker niet over te slaan gedurende de reis?
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:38:02 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174409460
Wat voor soort tips zoek je? Ik ben op alle plekken behalve Algonquin en Mont Tremblant geweest. Heb je überhaupt al iets uitgezocht of ben je nog helemaal blanco?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174410317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:38 schreef MaJo het volgende:
Wat voor soort tips zoek je? Ik ben op alle plekken behalve Algonquin en Mont Tremblant geweest. Heb je überhaupt al iets uitgezocht of ben je nog helemaal blanco?
We hebben de vlucht, de auto en de overnachtingen geboekt. We houden van natuur en wandelen, vandaar de natuurparken .
Dus in het algemeen wat tips voor ons is handig. We hebben een auto met GPS. In de steden zijn we niet zo lang ,dus willen we echt wat highlights bezoeken . Van Toronto natuurlijk de CN tower .
Algemene tips over wat handig is zijn meegenomen. We zijn er nooit geweest.
  Moderator zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:36:42 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174417494
Lees anders eerst even mijn reisverslag: TRV / MaJo's grote reistopic Dit gaat over Toronto, Niagara Falls, 1000 Islands, Ottowa, Montreal en Quebec.

Als je daarna wat gerichtere vragen hebt let me know :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174418944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:36 schreef MaJo het volgende:
Lees anders eerst even mijn reisverslag: TRV / MaJo's grote reistopic Dit gaat over Toronto, Niagara Falls, 1000 Islands, Ottowa, Montreal en Quebec.

Als je daarna wat gerichtere vragen hebt let me know :s)
thx! ik ga hem lezen
pi_174427833
8 dagen is wel krap voor zo'n planning? Afgelopen juli 10 dagen Toronto, Montreal, Niagara Falls en stukje Ontario gedaan.

Montreal zou ik zeker Mont Royal, fietsen over het F1 circuit en de botanische tuin aanbevelen. :)

Toronto vond ik CN Tower wel ok (behoorlijk overpriced wel), Hockey Museum, vaartocht over Lake Ontario, Toronto Islands. Bij Harbourfront zit een leuke brouwerij die vreemd genoeg Amsterdam Brewhouse heet. Wel hele leuke sfeer daar! Vooral 's avonds genieten om zo over het meer te kijken.
pi_174432565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:03 schreef janzjanz het volgende:

[..]

We hebben de vlucht, de auto en de overnachtingen geboekt. We houden van natuur en wandelen, vandaar de natuurparken .
Dus in het algemeen wat tips voor ons is handig. We hebben een auto met GPS. In de steden zijn we niet zo lang ,dus willen we echt wat highlights bezoeken . Van Toronto natuurlijk de CN tower .
Algemene tips over wat handig is zijn meegenomen. We zijn er nooit geweest.
Wat dom om eerst de overnachtingen te boeken en daarna pas om tips te vragen.
pi_174441153
quote:
Wat dom om eerst de overnachtingen te boeken en daarna pas om tips te vragen.
We willen vooral gaan wandelen in de natuur daar vandaar de overnachtingen. Omdat we Montreal en Toronto aandoen een vraag over de highlights daar.
We overwegen ook om een hockeywedstrijd te bezoeken, maar is dat te doen?

[ Bericht 12% gewijzigd door MaJo op 16-10-2017 06:37:42 ]
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 06:35:48 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174444782
Blijven jullie overal 1 nacht?

Toch even wat tips:

- Toronto: ik vond Toronto Island gaaf omdat je dan een mooi uitzicht hebt over de skyline van de stad. CN Tower niet opgeweest vanwege hoogtevrees maar vind dat ook altijd erg duur dat soort attracties.
- Niagara Falls: een tochtje met de Blow Horn is toch wel een must, pas dan merk je de kracht van de watervallen. Het stadje is verder niet veel aan. Misschien kun je nog naar Niagara on the Lake gaan, dat is ook wel een schattig stadje.
- 1000 Islands: doe een boottocht, dan zie je het meeste. Als je ook nog tijd hebt bezoek dan Boldt Castle, wij hebben dat zelf overigens niet gedaan.
Ottawa: Vond ik zelf de minste van alle steden. De houses of Parliament zijn leuk om te bezoeken maar verder vond ik het wat saai ;)
Montreal: mijn favoriet! O+ Notre Dame de Montreal is echt prachtig en je moet zeker de Mont Royal beklimmen voor een mooi uitzicht over de stad.
Quebec: leuk popperig stadje. Vooral de oude binnenstad is mooi :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174462535
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:35 schreef MaJo het volgende:
Blijven jullie overal 1 nacht?

Toch even wat tips:

- Toronto: ik vond Toronto Island gaaf omdat je dan een mooi uitzicht hebt over de skyline van de stad. CN Tower niet opgeweest vanwege hoogtevrees maar vind dat ook altijd erg duur dat soort attracties.
- Niagara Falls: een tochtje met de Blow Horn is toch wel een must, pas dan merk je de kracht van de watervallen. Het stadje is verder niet veel aan. Misschien kun je nog naar Niagara on the Lake gaan, dat is ook wel een schattig stadje.
- 1000 Islands: doe een boottocht, dan zie je het meeste. Als je ook nog tijd hebt bezoek dan Boldt Castle, wij hebben dat zelf overigens niet gedaan.
Ottawa: Vond ik zelf de minste van alle steden. De houses of Parliament zijn leuk om te bezoeken maar verder vond ik het wat saai ;)
Montreal: mijn favoriet! O+ Notre Dame de Montreal is echt prachtig en je moet zeker de Mont Royal beklimmen voor een mooi uitzicht over de stad.
Quebec: leuk popperig stadje. Vooral de oude binnenstad is mooi :)
Hoi Majo, inderdaad , in de stad blijven we 1 nacht,.

Thx voor de tips. A.s. vrijdag gaan we!
pi_174462983
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:35 schreef MaJo het volgende:
Blijven jullie overal 1 nacht?

Toch even wat tips:

- Toronto: ik vond Toronto Island gaaf omdat je dan een mooi uitzicht hebt over de skyline van de stad. CN Tower niet opgeweest vanwege hoogtevrees maar vind dat ook altijd erg duur dat soort attracties.
- Niagara Falls: een tochtje met de Blow Horn is toch wel een must, pas dan merk je de kracht van de watervallen. Het stadje is verder niet veel aan. Misschien kun je nog naar Niagara on the Lake gaan, dat is ook wel een schattig stadje.
- 1000 Islands: doe een boottocht, dan zie je het meeste. Als je ook nog tijd hebt bezoek dan Boldt Castle, wij hebben dat zelf overigens niet gedaan.
Ottawa: Vond ik zelf de minste van alle steden. De houses of Parliament zijn leuk om te bezoeken maar verder vond ik het wat saai ;)
Montreal: mijn favoriet! O+ Notre Dame de Montreal is echt prachtig en je moet zeker de Mont Royal beklimmen voor een mooi uitzicht over de stad.
Quebec: leuk popperig stadje. Vooral de oude binnenstad is mooi :)
Bijna totaal tegenover gesteld van mijn ervaring. Ik vond Quebec de mooiste stad, gevolgd door Ottawa met erg mooie musea. Montréal vond ik een vieze stinkstad die compleet in de steigers stond (schijnt normaal te zijn in de goed weer periode omdat ze s winters niets kunnen doen). Mont Royal vond ik ook niet zo bijzonder, vooral heel erg druk en Montréal is ook geen mooie stad om te zien imo, ze hebben weinig iconische bouwwerken. In Quebec is overigens de citadel een must natuurlijk, ook voor wat mooie plaatjes, en een wandeling over de stadsmuur en de boardwalk. Dat is de enige stad die je met geluk (qua tijd van de citadel-tour) helemaal kunt zien in 1 middag. Het oude gedeelte dan.

Niagara falls vond ik geweldig voor 1,5e dag. Net een kindvriendelijk Las Vegas. Erg fout toeristisch maar toch tof om eens te zien, zeker ook s avonds als het verlicht is en met vuurwerk. En je kunt er van die Amish-gezinnen zien die daar heen op vakantie gaan. Vlak buiten Quebec ligt trouwens een hogere waterval die ook erg tof is, met hangbrug er overheen (Montmorency falls dacht ik). Daar kun je ook met de trap (of kabelbaan) naartoe. Ligt langs de grote snelweg. Als je heel goed kijkt kun je vanaf de top de citadel van Quebec zien. Parkeren is hier overigens wel duur, daarvoor betaal je een soort entreegeld.

Toronto Island is idd tof en wij vonden een wedstrijd van Canada's enige MLB team ook erg leuk (maar zijn dan ook honkballiefhebbers). Gewoon het sfeertje is al leuk en tickets zijn redelijk goedkoop te koop omdat ze mega veel wedstrijden per jaar spelen. CN tower is leuk om eens geweest te zijn, maar geen must.

Verder in Algonquin sowieso de bevertrail doen, die is ook kort en grotendeels erg makkelijk maar door het gratis info-boekje aan het begin wel erg leuk. En de houthakkerstrail bij het museum is ook leuk om te zien (maar stelt qua trail niks voor). Loop om het museum heen, dat is zonde van je tijd. Het is een mooi park maar wij vonden het qua dieren een flinke tegenvaller, enkel twee kalkoenen gezien terwijl we in een aantal andere parken elanden, herten en veel beren hebben gezien. Zelfs onze bonusrit door de schemering leverde niets op.

Bereid je verder voor op heel veel tijd onderweg met deze planning. Dit allemaal in 8 dagen tijd doen betekent vrijwel overal enkel een middagje zijn, dus wees heel selectief met wat je wilt zien.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174464711
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:08 schreef janzjanz het volgende:

[..]

Hoi Majo, inderdaad , in de stad blijven we 1 nacht,.

Thx voor de tips. A.s. vrijdag gaan we!
Laat achteraf aub weten of je nog eens zo kort wil gaan. :D
pi_174464787
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Het is een mooi park maar wij vonden het qua dieren een flinke tegenvaller, enkel twee kalkoenen gezien terwijl we in een aantal andere parken elanden, herten en veel beren hebben gezien. Zelfs onze bonusrit door de schemering leverde niets op.
Veel beren gezien? In welke parken dan?
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:52:18 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174474870
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 23:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Bijna totaal tegenover gesteld van mijn ervaring. Ik vond Quebec de mooiste stad, gevolgd door Ottawa met erg mooie musea. Montréal vond ik een vieze stinkstad die compleet in de steigers stond (schijnt normaal te zijn in de goed weer periode omdat ze s winters niets kunnen doen). Mont Royal vond ik ook niet zo bijzonder, vooral heel erg druk en Montréal is ook geen mooie stad om te zien imo, ze hebben weinig iconische bouwwerken. In Quebec is overigens de citadel een must natuurlijk, ook voor wat mooie plaatjes, en een wandeling over de stadsmuur en de boardwalk. Dat is de enige stad die je met geluk (qua tijd van de citadel-tour) helemaal kunt zien in 1 middag. Het oude gedeelte dan.

Niagara falls vond ik geweldig voor 1,5e dag. Net een kindvriendelijk Las Vegas. Erg fout toeristisch maar toch tof om eens te zien, zeker ook s avonds als het verlicht is en met vuurwerk. En je kunt er van die Amish-gezinnen zien die daar heen op vakantie gaan. Vlak buiten Quebec ligt trouwens een hogere waterval die ook erg tof is, met hangbrug er overheen (Montmorency falls dacht ik). Daar kun je ook met de trap (of kabelbaan) naartoe. Ligt langs de grote snelweg. Als je heel goed kijkt kun je vanaf de top de citadel van Quebec zien. Parkeren is hier overigens wel duur, daarvoor betaal je een soort entreegeld.

Toronto Island is idd tof en wij vonden een wedstrijd van Canada's enige MLB team ook erg leuk (maar zijn dan ook honkballiefhebbers). Gewoon het sfeertje is al leuk en tickets zijn redelijk goedkoop te koop omdat ze mega veel wedstrijden per jaar spelen. CN tower is leuk om eens geweest te zijn, maar geen must.

Verder in Algonquin sowieso de bevertrail doen, die is ook kort en grotendeels erg makkelijk maar door het gratis info-boekje aan het begin wel erg leuk. En de houthakkerstrail bij het museum is ook leuk om te zien (maar stelt qua trail niks voor). Loop om het museum heen, dat is zonde van je tijd. Het is een mooi park maar wij vonden het qua dieren een flinke tegenvaller, enkel twee kalkoenen gezien terwijl we in een aantal andere parken elanden, herten en veel beren hebben gezien. Zelfs onze bonusrit door de schemering leverde niets op.

Bereid je verder voor op heel veel tijd onderweg met deze planning. Dit allemaal in 8 dagen tijd doen betekent vrijwel overal enkel een middagje zijn, dus wees heel selectief met wat je wilt zien.
We hebben het hier eerder over gehad ;) maar misschien voor de duiding wel handig, wanneer waren jullie er? Want wij waren er vorig jaar en toen lag dus heel Ottawa open en in Montreal helemaal niets (wij waren er in de herfst net als TS). Het zou jammer zijn als je op basis van oude ervaringen een verkeerd beeld schept. Bovendien is bijvoorbeeld mont Royal natuurlijk compleet anders in de zomer dan in de herfst met de prachtige herfstbladeren.

Chute de Montmorency is zeker een aanrader :Y protip: je kunt gratis parkeren bovenop de heuvel. Als je beneden parkeert (wat wij dus ook hebben gedaan) betaal je de hoofdprijs plus je moet nog voor de lift naar boven betalen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174475319
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Laat achteraf aub weten of je nog eens zo kort wil gaan. :D
Hoi MCH , you are right.
Het was de keus tussen niet gaan of zo kort....
ik laat het je weten. Als ik jullie verhalen zo hoor gaan we een andere keer een paar weken of misschien wel een maand door Canada en de steden trekken.
pi_174477636
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:24 schreef TvhN het volgende:

[..]

Veel beren gezien? In welke parken dan?
Bij parc forillon. 3 grote en 1 jong waarvan we de moeder niet gezien hebben. 1 zat er midden op het pad waar we bijna tegenaan liepen omdat hij vlak na een bocht zat. En kort daarvoor waren we ook vlak langs een beer in de struiken op 5 meter afstand gelopen dus waren een beetje ingesloten met baby bij ons. Was even wat minder tof maar die beren hebben 0 interesse in mensen. En twee jaar eerder in west Canada bij Jasper in de rockies 12 beren totaal gezien en 1 op Vancouver Island.

Wij waren overigens in juni/juli 2016 in Oost Canada, 23 dagen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174517672
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 19:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Bij parc forillon. 3 grote en 1 jong waarvan we de moeder niet gezien hebben. 1 zat er midden op het pad waar we bijna tegenaan liepen omdat hij vlak na een bocht zat. En kort daarvoor waren we ook vlak langs een beer in de struiken op 5 meter afstand gelopen dus waren een beetje ingesloten met baby bij ons. Was even wat minder tof maar die beren hebben 0 interesse in mensen. En twee jaar eerder in west Canada bij Jasper in de rockies 12 beren totaal gezien en 1 op Vancouver Island.

Wij waren overigens in juni/juli 2016 in Oost Canada, 23 dagen.
Tof. Ben 2 keer die kant op geweest, maar bij mij staat de teller nog op 0. :')
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:24:15 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174562370
We verwachten natuurlijk wel een verslag inclusief foto's janz :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174569410
Leuke trip, maar het is wel veel in weinig tijd. Montreal vind ik ook niks, Ottawa en Quebec hebben veel meer charme. Het oorlogsmuseum in Ottawa is erg de moeite waard. Ga in Toronto zeker naar de St. Laurencemarket om iets te eten en te kijken. Honkbalseizoen is over voor Toronto. Ijshockey is wel begonnen, maar kaartjes krijgen valt niet mee. Kijk op nhl.com of je ergens bent als er een wedstrijd is (Toronto, Montreal, Ottawa en evt. Buffalo)
In Algonquin is de korte wandeling langs de beverdam zeker de moeite waard. Tip voor een lekkere en goedkope maaltijd: Swiss Chalet. Veel vestigingen en erg lekkere kip en bijgerechten voor weinig.

Als je de keuze nog hebt zou ik Mont Tremblant helemaal overslaan, zodat je een extra nacht in bijv. Ottawa en Toronto hebt. Het is een wintersportresort en eind oktober is het nog net niks.

[ Bericht 7% gewijzigd door MO7 op 22-10-2017 00:23:22 ]
  Moderator woensdag 25 oktober 2017 @ 23:44:29 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_174662763
Waar blijft het reisverslag? O-)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_174737484
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 06:35 schreef MaJo het volgende:
Blijven jullie overal 1 nacht?

Toch even wat tips:

- Toronto: ik vond Toronto Island gaaf omdat je dan een mooi uitzicht hebt over de skyline van de stad. CN Tower niet opgeweest vanwege hoogtevrees maar vind dat ook altijd erg duur dat soort attracties.
- Niagara Falls: een tochtje met de Blow Horn is toch wel een must, pas dan merk je de kracht van de watervallen. Het stadje is verder niet veel aan. Misschien kun je nog naar Niagara on the Lake gaan, dat is ook wel een schattig stadje.
- 1000 Islands: doe een boottocht, dan zie je het meeste. Als je ook nog tijd hebt bezoek dan Boldt Castle, wij hebben dat zelf overigens niet gedaan.
Ottawa: Vond ik zelf de minste van alle steden. De houses of Parliament zijn leuk om te bezoeken maar verder vond ik het wat saai ;)
Montreal: mijn favoriet! O+ Notre Dame de Montreal is echt prachtig en je moet zeker de Mont Royal beklimmen voor een mooi uitzicht over de stad.
Quebec: leuk popperig stadje. Vooral de oude binnenstad is mooi :)
Hoi Majo en anderen

we zijn net terug . Net toch even in bed gedoken vanwege de jetlag. Thx voor al jouw/jullie tips.
We zijn vrijdag anderhalve week terug vertrokken en vanochtend geland . Prima weer gehad. Mooi om de herfstkleuren te zien in de bossen !

Toronto: was mooi, we zijn er gestart en gelijk de oude binnenstad bekeken en het oude en nieuwe stadhuis en daarna de CN tower op geweest. We heel erg duur die toren en overpriced, maar met een heel mooi uitzicht..

- Niagara Falls: een tochtje met de Hornblower hebben we niet gedaan, maar wel heerlijk gewandeld door het stadje, de watervallen uitgebreid bekeken en daarna een trail langs het water van een kilometer of zes gedaan. Imax daar bezocht met een klein overzichtje van avonturiers die in tonnen de rivier afgingen en de geschiedenis van de falls. Een mooie ervaring om daar rond te lopen.

.
- 1000 Islands: de boottocht was er niet meer. Het is einde van het seizoen nu. Wel een aantal wandelingen gemaakt langs verschillende trails. Parkway lane is een mooie route met de auto op weg naar Montreal. Inderdaad een prachtig natuurgebied.

Ottawa: Heeft een prachtig museum. We hebben er vier uur in rondgebracht. Geeft een heel mooi overzicht van de geschiedenis van het land.. De houses of Parliament waren al gesloten om 15.30 uur. Dat stond nergens aangegeven... We zijn toen naar het hockeystadion Toronto Tyrecenter geweest , kaartjes gekocht en genoten van de wedstrijd en de sfeer daar.

Montreal: ook onze favoriet! De kerken zijn inderdaad mooi van binnen. De Mont Royal hebben we beklommen voor een mooi uitzicht over de stad. Daarnaast een stadswandeling gemaakt , een museum bezocht in de oude binnenstad. Dat geeft een goed beeld van wat de mensen daar allemaal tot stand gebracht hebben.

Mont Tremblant was inderdaad het minste (natuur) gebied, maar dat kwam ook omdat we hier wat slechter weer hadden. We zijn niet in het skigebied gebied geweest maar bij de uitgestrekte bossen. Daar een lange wandeling in gemaakt. De uitzichten zijn prachtig.

Verder hebben we twee dagen in het Algonquin Park rondgebracht en een aantal lange trails daar gedaan. Wat een mooi gebied. Herfstkleuren waren ook hier ontzettend mooi.

Als afsluiting hebben we gister wat muziekcafés bezocht in Toronto (the REX en Horseshoe Tavern). Uber werkt er prima . We hebben ook het hockey hall of fame bezocht.

Het rijden in onze huurauto beviel perfect. Sowieso mooi om daar te rijden en te genieten van het uitzicht. Openbaar vervoer is prima . Vaak hebben we geparkeerd en zijn verder met openbaar vervoer gegaan.

Geweldige vakantie en we gaan zeker nog een keer langer terug. Wat een prachtig land.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')