abonnement Unibet Coolblue
pi_174403880
Een tijd geleden is er ingebroken in de garagebox die ik huur. Daarbij is het kozijn aan gort geslagen met iets van een breekijzer.

Ik heb de huurbaas op de hoogte gesteld en die zei dat hang- en sluitwerk voor rekening van de huurder is. Dit staat inderdaad ook zo in het contract
Ik heb als standpunt aangevoerd dat het hang- en sluitwerk niet werkt door schade aan de constructie, namelijk het deurkozijn.

Na lang bellen en dreigen met de rechtsbijstand mag ik een aannemer laten komen voor een noodreparatie, en hij zou de kosten hiervan dragen. Echter is nu de factuur binnen en laat hij het weer afweten. Zo is de rekening te hoog en nog meer gezeik.

Wat is nu het beste pad om te bewandelen en sta ik in mijn recht?

Ik dacht zelf namelijk aan een aangetekende brief en het geld inhouden op de huur.

[ Bericht 3% gewijzigd door klawie op 13-10-2017 21:42:17 ((L) steenkool) ]
pi_174403909
En wat wilde je dan in die aangetekende brief zetten?

[ Bericht 27% gewijzigd door Armani XL op 14-10-2017 16:21:47 ]
pi_174403983
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:26 schreef Victoriaatje het volgende:
En wat wilde je dan in die aangetekende brief zetten?
Nou dat zoals afgesproken via de telefoon hij de kosten draagt voor de factuur ik schiet deze voor en hou deze in op de huur en hij deze maand daardoor minder huur ontvangt

[ Bericht 11% gewijzigd door Armani XL op 14-10-2017 16:21:59 ]
pi_174404090
Een tijd geleden is er ingebroken in de garagebox die ik huur. Daarbij is het kozijn aan gort geslagen met iets van een breekijzer.

Ik heb de huurbaas op de hoogte gesteld en die zei dat hang- en sluitwerk voor rekening van de huurder is. Dit staat inderdaad ook zo in het contract
Ik heb als standpunt aangevoerd dat het hang- en sluitwerk niet werkt door schade aan de constructie, namelijk het deurkozijn.

Na lang bellen en dreigen met de rechtsbijstand mag ik een aannemer laten komen voor een noodreparatie, en hij zou de kosten hiervan dragen. Echter is nu de factuur binnen en laat hij het weer afweten. Zo is de rekening te hoog en nog meer gezeik.

Wat is nu het beste pad om te bewandelen en sta ik in mijn recht?

Ik dacht zelf namelijk aan een aangetekende brief en het geld inhouden op de huur.
pi_174404111
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:33 schreef Steenkool het volgende:
Een tijd geleden is er ingebroken in de garagebox die ik huur. Daarbij is het kozijn aan gort geslagen met iets van een breekijzer.

Ik heb de huurbaas op de hoogte gesteld en die zei dat hang- en sluitwerk voor rekening van de huurder is. Dit staat inderdaad ook zo in het contract
Ik heb als standpunt aangevoerd dat het hang- en sluitwerk niet werkt door schade aan de constructie, namelijk het deurkozijn.

Na lang bellen en dreigen met de rechtsbijstand mag ik een aannemer laten komen voor een noodreparatie, en hij zou de kosten hiervan dragen. Echter is nu de factuur binnen en laat hij het weer afweten. Zo is de rekening te hoog en nog meer gezeik.

Wat is nu het beste pad om te bewandelen en sta ik in mijn recht?

Ik dacht zelf namelijk aan een aangetekende brief en het geld inhouden op de huur.
Als je vrouw was had je een zoen gekregen
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:09:29 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174405992
Inhouden op de huur is sowieso nooit verstandig, dan beland je weer in hele andere trajecten.

Stuur gewoon een aangetekende brief waar in je hem aan de afspraken herinnert en betaling vraagt in afzienbare tijd. Daarna in overleg gaan met je rechtsbijstand over vervolgstappen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174406499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Inhouden op de huur is sowieso nooit verstandig, dan beland je weer in hele andere trajecten.

Stuur gewoon een aangetekende brief waar in je hem aan de afspraken herinnert en betaling vraagt in afzienbare tijd. Daarna in overleg gaan met je rechtsbijstand over vervolgstappen.
Wat voor soort andere trajecten zijn dat?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:42:08 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174409492
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:36 schreef klawie het volgende:

[..]

Wat voor soort andere trajecten zijn dat?
Inhouden op de huur :')

https://www.rijksoverheid(...)terstallig-onderhoud
Dum de dum
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:56:01 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174412566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Inhouden op de huur is sowieso nooit verstandig
Echt weer zo'n hardnekkig misverstand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')