abonnement Unibet Coolblue
pi_174398481
Ik heb vanmorgen mijn AVP verzekering (of nouja, de tussenpersoon) al gemaild maar nog geen reactie en ik twijfel zelf over deze zaak vandaar dat ik dacht, ik zoek de wijze mensen van Fok eens op.

Wat is er gebeurd?
Vanmorgen zag ik dat mijn kunstappelboompje door de storm van vorige week scheef stond. Maar mijn mega-vlinderstruik zat nogal in de weg en die moest toch een keer gesnoeid deze maand dus ben ik met zaag en snoeischaar aan de slag gegaan. Afijn. Ik haal alles weg, staat ook weer netjes en zet het boompje weer recht. Niks aan de hand.

Tot mijn buurvrouw een half uur later voor de deur staat met het verhaal dat zij de buitendeuren lieten verven en een van mijn takken tijdens het snoeien de net geverfde deur heeft geraakt. (hun deur stond blijkbaar open, en dat is ca. 20 cm van de schutting waar de struik staat). Ze zei het nog niet in zoveel woorden maar ze wil de schade (die nog niet bekend was) op mij verhalen.

Wat is mijn dilemma?
In principe heb ik die natuurlijk niet, ik heb mijn AVP ingeschakeld met exact dit verhaal. Maar ik vraag me toch nog steeds af of ik in dit verhaal nu wel schuldig ben. Ik had totaal geen weet dat de buren aan het schilderen waren, anders had ik wel extra opgelet. De tak was niet zo zwaar dat hij tijdens normale omstandigheden ook maar iets had kunnen aanrichten. Ik gok zelfs dat het een blaadje of een oude bloem is dat langs de verf is gekomen ofzo. Ik had niet kunnen weten dat mijn acties tot schade kon leiden.

Ergens vind ik het best vervelend dat ze dit nu bij vol mij neerleggen. Ik voelde me eigenlijk direct rot. Het is natuurlijk überhaupt een vervelende samenloop van omstandigheden want zij kunnen ook niet weten dat ik toevallig vandaag dit bedacht. Maar zij hebben mij ook niet op de hoogte gesteld van de situatie. Met een harde wind had dezelfde struik misschien ook wel een probleem geweest (die takken gaan altijd een beetje heen en weer).

Hoe zit dit nu precies?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_174398660
Verzekering zal dit wel betalen lijkt mij.

Niet te druk over maken.
Do what you love, love what you do!
pi_174398706
Wat is haar schade :? Hooguit een afdruk van een tak lijkt me. Verft ze het toch lekker opnieuw
pi_174398720
Ik zou ze lekker vriendelijk de tiefus wensen. Hou op hoor, zij moeten maar zorgen dat wanneer ze verven eea goed afgeschermd is. Wat als er een blad gewoon van een boom gewaaid was? Gingen ze de gemeente aansprakelijk stellen?
pi_174398796
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:18 schreef Yesse het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn AVP verzekering (of nouja, de tussenpersoon) al gemaild maar nog geen reactie en ik twijfel zelf over deze zaak vandaar dat ik dacht, ik zoek de wijze mensen van Fok eens op.

Wat is er gebeurd?
Vanmorgen zag ik dat mijn kunstappelboompje door de storm van vorige week scheef stond. Maar mijn mega-vlinderstruik zat nogal in de weg en die moest toch een keer gesnoeid deze maand dus ben ik met zaag en snoeischaar aan de slag gegaan. Afijn. Ik haal alles weg, staat ook weer netjes en zet het boompje weer recht. Niks aan de hand.

Tot mijn buurvrouw een half uur later voor de deur staat met het verhaal dat zij de buitendeuren lieten verven en een van mijn takken tijdens het snoeien de net geverfde deur heeft geraakt. (hun deur stond blijkbaar open, en dat is ca. 20 cm van de schutting waar de struik staat). Ze zei het nog niet in zoveel woorden maar ze wil de schade (die nog niet bekend was) op mij verhalen.

Wat is mijn dilemma?
In principe heb ik die natuurlijk niet, ik heb mijn AVP ingeschakeld met exact dit verhaal. Maar ik vraag me toch nog steeds af of ik in dit verhaal nu wel schuldig ben. Ik had totaal geen weet dat de buren aan het schilderen waren, anders had ik wel extra opgelet. De tak was niet zo zwaar dat hij tijdens normale omstandigheden ook maar iets had kunnen aanrichten. Ik gok zelfs dat het een blaadje of een oude bloem is dat langs de verf is gekomen ofzo. Ik had niet kunnen weten dat mijn acties tot schade kon leiden.

Ergens vind ik het best vervelend dat ze dit nu bij vol mij neerleggen. Ik voelde me eigenlijk direct rot. Het is natuurlijk überhaupt een vervelende samenloop van omstandigheden want zij kunnen ook niet weten dat ik toevallig vandaag dit bedacht. Maar zij hebben mij ook niet op de hoogte gesteld van de situatie. Met een harde wind had dezelfde struik misschien ook wel een probleem geweest (die takken gaan altijd een beetje heen en weer).

Hoe zit dit nu precies?
Neem gewoon je verantwoordelijkheid en betaal die schade, kost je een paar tientjes.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174398802
Ik zou wel eens een foto van de schade willen zien :Y

Ohja, je verschuilen achter "ik wist het niet" of "hadden ze me maar moeten laten weten dat" is natuurlijk flauwekul.

Maar aan de andere kant, wie eist bewijst.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174398839
Neem die paar euro voor lief. Maar wat een kutburen heb jij zeg, als ze hier al moeilijk om doen.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:43:41 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174398881
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:32 schreef Cyanide- het volgende:
Ik zou ze lekker vriendelijk de tiefus wensen.
Dit. Kleine moeite om dat even opnieuw te verven. In elk geval minder moeite dan je buren aansprakelijk stellen :') .

Ze zoeken het maar lekker uit.
Huilen dan.
pi_174398887
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:41 schreef fotostarter het volgende:
Neem die paar euro voor lief. Maar wat een kutburen heb jij zeg, als ze hier al moeilijk om doen.
Ik zou het ook niet leuk vinden als net de schilder is geweest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:48:03 #10
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_174398959
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:44 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet leuk vinden als net de schilder is geweest.
Nee, dat snap ik. Zoals ik zelf al zei: de AVP is al ingeschakeld, en het gaat me niet om het geld. Ik vraag me gewoon af hoe het zit. Ik vind het echt naar voor hen en ik kan me voorstellen dat je baalt zodra dat gebeurt.

Maar hoe had ik het kunnen weten? En wat is het verschil met een tak die van de boom valt die naast onze huizen staat? Zoals ook al eerder werd gezegd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou wel eens een foto van de schade willen zien :Y

Ohja, je verschuilen achter "ik wist het niet" of "hadden ze me maar moeten laten weten dat" is natuurlijk flauwekul.
Ik heb het niet gezien, geen idee dus. Maar waarom is 'ik wist het niet' flauwekul? Had ik het moeten weten dan?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_174398978
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:48 schreef Yesse het volgende:

Ik heb het niet gezien, geen idee dus. Maar waarom is 'ik wist het niet' flauwekul? Had ik het moeten weten dan?
Iets niet weten ontslaat je niet uit je aansprakelijkheid mocht je enige schade hebben veroorzaakt. Zou een mooie boel worden anders. Roept iedereen gewoon "ik wist het niet".
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174398985
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:48 schreef Yesse het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Zoals ik zelf al zei: de AVP is al ingeschakeld, en het gaat me niet om het geld. Ik vraag me gewoon af hoe het zit. Ik vind het echt naar voor hen en ik kan me voorstellen dat je baalt zodra dat gebeurt.

Maar hoe had ik het kunnen weten? En wat is het verschil met een tak die van de boom valt die naast onze huizen staat? Zoals ook al eerder werd gezegd.

[..]

Ik heb het niet gezien, geen idee dus. Maar waarom is 'ik wist het niet' flauwekul? Had ik het moeten weten dan?
Zeker als daar een schutting tussen staat (hoe hoog?), en jouw tak dus letterlijk daar overheen gewaaid moet zijn oid lijkt het me dat ze het echt kunnen vergeten. Misschien moeten ze dit soort klusjes ook gewoon in de lente/zomer doen, en niet in de herst, want ja... .dan waait het nogal eens.
pi_174399032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Iets niet weten ontslaat je niet uit je aansprakelijkheid mocht je enige schade hebben veroorzaakt. Zou een mooie boel worden anders. Roept iedereen gewoon "ik wist het niet".
Zuur, maar zo is het idd wel.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:54:31 #14
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_174399054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Iets niet weten ontslaat je niet uit je aansprakelijkheid mocht je enige schade hebben veroorzaakt. Zou een mooie boel worden anders. Roept iedereen gewoon "ik wist het niet".
Daar heb je een punt. Daarom ook mijn "dilemma". Want in gebruikelijke omstandigheden zoals elke dag zou dit geen schade opleveren. Dus vandaar mijn vraag hoe het zit :)

Hiermee bedoel ik niet "oeps ik rijd tegen een auto aan die daar niet elke dag staat" maar in dit geval had ik niet kunnen weten dat de omstandigheden anders waren dan gebruikelijk. Anders kan ik nooit iets doen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:49 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Zeker als daar een schutting tussen staat (hoe hoog?), en jouw tak dus letterlijk daar overheen gewaaid moet zijn oid lijkt het me dat ze het echt kunnen vergeten. Misschien moeten ze dit soort klusjes ook gewoon in de lente/zomer doen, en niet in de herst, want ja... .dan waait het nogal eens.
Nu is in dit geval de tak niet over de schutting (circa 1,80 gewoon zo'n normale schutting) gewaaid maar is hij tijdens het weghalen waarschijnlijk iets over de schutting heen gestoken voordat ik hem volledig weghaalde.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_174399068
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:54 schreef Yesse het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Daarom ook mijn "dilemma". Want in gebruikelijke omstandigheden zoals elke dag zou dit geen schade opleveren. Dus vandaar mijn vraag hoe het zit :)

[..]

Nu is in dit geval de tak niet over de schutting (circa 1,80 gewoon zo'n normale schutting) gewaaid maar is hij tijdens het weghalen waarschijnlijk iets over de schutting heen gestoken voordat ik hem volledig weghaalde.
Mjah dan nog.. ik vind het eerder van beide kanten dan nog wat onhandigheid, en dan eerder meer van hun dan van jou, maar kom daar inderdaad maar eens 'juridisch' uit.
pi_174399077
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:49 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Zeker als daar een schutting tussen staat (hoe hoog?), en jouw tak dus letterlijk daar overheen gewaaid moet zijn oid lijkt het me dat ze het echt kunnen vergeten. Misschien moeten ze dit soort klusjes ook gewoon in de lente/zomer doen, en niet in de herst, want ja... .dan waait het nogal eens.
Voor die paar tientjes hou ik het toch graag gezellig de komende 20 jaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:58:38 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174399105
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mjah dan nog.. ik vind het eerder van beide kanten dan nog wat onhandigheid, en dan eerder meer van hun dan van jou, maar kom daar inderdaad maar eens 'juridisch' uit.
Juridisch is het haar schuld vrees ik. Haar tak die 'schade' aanricht in hun tuin.

Maar wanneer je over zoiets onbenulligs al moeilijk gaat doen... man man man.
Huilen dan.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:59:01 #18
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_174399106
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Voor die paar tientjes hou ik het toch graag gezellig de komende 20 jaar.
Ja, ik ga het ook zeker niet zo ver laten komen. En zoals ik al zei: AVP is al ingeschakeld. Maar ik vind het jammer dat ze er direct zo instonden en daardoor ging ik het mij afvragen en schakel ik fok in om eens de zaak van alle kanten te kunnen bekijken.

Overigens ga ik hier over circa 1,5 jaar weg waarschijnlijk :+ (gaan een nieuwbouw woning kopen) maar dat speelt niet mee :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:59:04 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174399107
Heeft ze überhaupt de schilder gebeld? Misschien zegt die wel dat hij wel een potje over heeft en het wel even wil doen... Nog geen 5 minuten werk. Beetje overdreven om daarvoor de verzekering in te schakelen
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:00:25 #20
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_174399127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heeft ze überhaupt de schilder gebeld? Misschien zegt die wel dat hij wel een potje over heeft en het wel even wil doen... Nog geen 5 minuten werk. Beetje overdreven om daarvoor de verzekering in te schakelen
Schilder was nog aanwezig en zou de schade opmaken. Ik wil voorbereid zijn dus heb ik hulp gevraagd bij de AVP wat ik in deze situatie moet doen (bijv. wat er nodig is)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:01:23 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174399138
Dus de verf was nat en nu zit er een streepje door de verf?

Ik dacht dat er een tak in een blik verf zou zitten toen ik de TT las...

Maargoed waren ze zelf aan het schilderen of lieten ze het door een schilder doen?
Bel dan die schilder zelf ff op en leg het verhaal uit.. grote kans dat de beste man het lullig vind en ff terug komt als ie op tijd klaar is met een andere klus..

Verder vind ik het ontzettend overdreven als de buuf op haar strepen zou gaan staan.. ergo je kan verwachten dat er een meeuw op je was schijt als je die buiten hangt... dus ook op je pas geverfde weetikhetwatje.. Ja is lullig maar helaas pindakaas..

(Ik had net een complete weekendkruiser gespoten, komt de buurboer met een enorme stofwolk over het land.. nu is ie dus van voor tot achter antislip geworden zeg maar..
Boeie.. als ik een tractor nodig heb hoef ik maar te kikken, en dat is me veel meer waard))
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:09:07 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174399239
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 17:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Dus de verf was nat en nu zit er een streepje door de verf?

Ik dacht dat er een tak in een blik verf zou zitten toen ik de TT las...

Maargoed waren ze zelf aan het schilderen of lieten ze het door een schilder doen?
Bel dan die schilder zelf ff op en leg het verhaal uit.. grote kans dat de beste man het lullig vind en ff terug komt als ie op tijd klaar is met een andere klus..

Verder vind ik het ontzettend overdreven als de buuf op haar strepen zou gaan staan.. ergo je kan verwachten dat er een meeuw op je was schijt als je die buiten hangt... dus ook op je pas geverfde weetikhetwatje.. Ja is lullig maar helaas pindakaas..

(Ik had net een complete weekendkruiser gespoten, komt de buurboer met een enorme stofwolk over het land.. nu is ie dus van voor tot achter antislip geworden zeg maar..
Boeie.. als ik een tractor nodig heb hoef ik maar te kikken, en dat is me veel meer waard))
Exact. Ik heb m'n auto bij m'n ouders staan (gebruik hem niet zo vaak) en op een gegeven moment zat er allemaal cement aan de zijkant. Blijkt: de buren waren met hun vijver bezig geweest en er was wat cement door de heg heen gespoten.

Nu had ik ze ook aansprakelijk kunnen stellen.. Maar het was veel minder moeite om dat even zelf voorzichtig met een zwakke zuuroplossing eraf te halen.

Wanneer het zo'n kleinigheid betreft ga je toch niet meteen de verzekeringen aan het werk zetten maar kijk je hoe je dat samen ff oplost.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:00:25 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174400048
Tering wat een zifter
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174400112
Bied vriendelijk aan om het zelf te doen en doe het zo belabberd dat het er erger uit ziet dan wat de tak heeft gedaan. Klaagt ze nooit weer :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174401276
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 17:00 schreef Yesse het volgende:

[..]

Schilder was nog aanwezig en zou de schade opmaken. Ik wil voorbereid zijn dus heb ik hulp gevraagd bij de AVP wat ik in deze situatie moet doen (bijv. wat er nodig is)
De schilder was nog aanwezig... Waar de fuck gaat het dan over :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 13-10-2017 19:39:06 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')